Egészen különleges bánásmódban részesülhet, akinek a Budapest Banknál van svájci frank alapú hitele, és akár egyszer is volt 15 napon túl tartozása. Nekik ugyanis a frank árfolyamának visszaerősődésével párhuzamosan a jóságosan csökkentett kamatok helyett a régi kamatot kell megfizetniük büntetésként. Maci nem túl sikeres ember, mert 2008. szeptemberi hitelével azonnal katasztrófa sújtotta övezetbe került, ráadásul egyszer el is csúszott 528 forinttal:
2008. szeptembere óta van CHF alapú lakáshitelem, elég morcos havi törlesztővel, de becsületemre legyen mondva, rendesen fizetem. Egyetlen apró megingással... Ez az apró megingás egy 2009. decemberi, 15 napot meghaladó tartozás volt, kereken 528, azaz Ötszázhuszonnyolc HUF mértékben. 2010. júliusában értesültem arról, hogy a BB, számos másik pénzitézethez hasonlóan, kamatkönnyítést vezet be, aminek felettébb megörültem, noha erről tájékoztató levelet nem kaptam tőlük. Mint utóbb kiderült, nem véletlenül nem küldték ki, örömöm pedig korai volt, s felesleges.
A sztori további (számomra meglehetősen durva) része előtt álljon itt háttérinformációként pár idézet a Bank hivatalos hirdetményéből:
„2010. július 07, 11:49 Augusztustól a Budapest Bank mérsékli jelzáloghiteles ügyfelei törlesztési terheit. A svájci frank erősödése miatt jelentősen megnövekedett ügyfélterhek, valamint a forrásköltségek kedvező alakulása miatt a bank úgy döntött: 60 bázisponttal csökkenti svájci frank illetve 100 bázisponttal forintalapú jelzáloghiteleinek kamatát”...” A Budapest Bank a kamatcsökkentéssel az ügyfelek – többek között a svájci frank erősödése miatt – jelentősen megnövekedett hitelterhein kíván enyhíteni. Az alpesi deviza árfolyamának a jelzáloghitelesek számára kedvezőtlen alakulása miatt a bank többféleképpen is igyekszik védelmet nyújtani ügyfeleinek, többek között sms-ben értesíti őket az árfolyam változásairól, hogy fel tudjanak készülni a törlesztőrészlet emelkedésére”...” „A Budapest Bank felelős hitelezési politikájának megfelelően folyamatosan figyelemmel kíséri a makrogazdasági környezet alakulását, és annak ügyfelekre gyakorolt hatását. A bank a forrásköltségek alakulása függvényében mindent megtesz annak érdekében, hogy segítse ügyfeleit abban, hogy hiteleiket folyamatosan képesek legyenek törleszteni. A svájci frank jelenlegi magas árfolyama, az ügyfelek hitelterheinek fokozott növekedése indokolttá tette a kamatcsökkentést, hiszen a pénzintézetnek is érdeke, hogy megóvja ügyfeleit a kamatemelkedés okozta kockázatoktól.” – mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank igazgatótanácsának tagja.”
Ugye, milyen remekül hangzik? Tisztára olyan, mintha a bank a szívén viselné ügyfelei hányatott sorsát... Ellenben a gondosan megválasztott „határvonal” is szerepel a hirdetményben: „...A kamatcsökkentés a hitelüket szerződésszerűen törlesztő ügyfeleket érinti, míg fizetési nehézségekkel küzdő ügyfelei számára a pénzintézet továbbra is nyolcféle fizetési könnyítési lehetőséget kínál...” (forrás) A keserű igazság: szomorú tény, de igaz, 15 napot meghaladó tartozásommal a zsebemben, nem számítok szerződésszerűen teljesítő ügyfélnek. Pont. Ezzel a ténnyel nehéz vitába szállni.
Ámde, gondoltam én, ez már nem a balkán, egy hazánkban működő multinacionális pénzintézet minden bizonnyal hajlandó és képes méltányossági alapon felülbírálni egyedi eseteket, ha a körülmények azt indokolttá teszik, ezzel is hosszú távon megőrizve ügyfeleiket és azok jó szájízét. Ezen felbuzdulva össze is gyűjtöttem a főbb tényeket: 1. valóban volt 15 napot meghaladó tartozásom 2009. decemberben, benéztem, ez tény, de az vesse rám az első követ, aki biztosan nem szaladt volna bele. Hiszen mindezt utólag, a következő, 2010. januári számlakivonat kézhezvételével volt lehetőségem hivatalos formában észlelni, 5 nappal azután, hogy a hiányzó összeget a bank már sikeresen le is vonta a számlámról (hogy kellően világos legyen a sztori: minden hónap 10-én esedékes a törlesztés, ám a munkabérem nem a BB számlára érkezik, ergo minden hó 8-án utalnom kell oda a részletet, és csak hozzávetőlegesen tudom megsaccolni, mennyi lesz az adott törlesztő a T+2 nap átfutási idő miatt) 2. a tartozás összege mindössze 528 HUF, ami barátok között sem éri el a 3 Frankot, ez az összeg a tartozásom töredékét jelenti csupán. Összehasonlításul: a hiteltartozásom valahol 60.000 CHF környékén leledzik, tehát ez a hátralék kb. az összes tartozásom 5 százezred részét teszi ki, de ha a havi átlag 100ezer HUF-os törlesztést vesszük alapul, akkor is alig több 5 ezreléknél. Ezeket az alapvető plusz információkat, egy kimért könnyítési kérelem formájában annak rendje s módja szerint, e-mailben küldtem el a BB Központi Panaszkezelő csoportjának, hozzátéve, a kamatkönnyítést MÉLTÁNYOSSÁGI ALAPON kérelmezem.
A törvény által előírt 30 nap és némi postai átfutási idő után meg is érkezett a válasz egy előre fogalmazott sablonlevél formájában, melynek lényege kb. annyi volt, hogy „Bocsi, nem vagy rá jogosult.” Persze hosszabb volt, nagyjából bla bla bla, bla bla bla végig, a „méltányossági alapon” szófordulatomat pedig szemmel láthatóan totál figyelmen kívül hagyták.
Na, ekkor főtt le nálam először a kávé, és azon frissiben fogalmaztam egy erélyes hangvételű válaszlevelet elektronikus formában, melyben közöltem, mennyire jól esik, hogy egy kalap alá vesznek azokkal az ügyfeleikkel, akik több hónapnyi, több százezer Forintos tartozásukkal a kilakoltatás lesújtani készülő hóhérpallosa alatt reszketnek, továbbá én nem is azt kértem, hogy a szabályt változtassák meg, csupán annyit, hogy tegyenek velem kivételt, méltányossági alapon, és finoman közöltem azt is, hova dughatják az egyéb fizetési könnyítéseiket. Vicces módon rövid időn belül egy automatikus válasz érkezett, kb. „Panaszát megkaptuk, 30 nap múlva válaszolunk” tartalommal. Válaszoltak is, ezúttal már Őfelsége, a Panaszkezelő Központ Vezetője Személyesen közölte, aláírva, pecsételve, hogy „a kamatkönnyítést, amennyiben 15 napot meghaladó tartozás állt fenn – összeghatártól függetlenül – nem áll módunkban megadni.” Csak hogy érezzem, ügyemmel ezúttal érdemben foglalkoztak. Aham, hát köszi.
Barátaim tanácsára nem hagytam ennyiben a dolgot, beslattyogtam abba a bankfiókba, ahol a hitelt igényeltem, és megkerestem a fiókvezetőt, a probléma mintegy magasabb szintre emelése céljából. Felvázoltam neki is a gondom, mire szélesen széttárta a kezét, és vállvonogatva annyit mondott: „Nem az én hatásköröm, de írhatunk egy kérelmet a panaszkezelő központnak. Hátha komolyabban veszik, ha az én nevemen érkezik” (a szemöldököm itt magasra szaladt, mert ezek szerint számít az is, kitől érkezik a panasz, nem csak annak tartalma, hoppá...) Írtunk is közösen egy pofás kérelmet, leírtam ugyazt harmadszor is... Ekkor volt szeptember 15-e. A válaszlevél a csodálatos Magyar Posta autizmusából kifolyólag (mint utólag kiderült, kétszeri próbálkozásra) november 4-re sem érkezett meg a címemre, így telefonáltam a BB ügyfélszolgálatra, ahol kérésemre felolvasták a harmadik válaszlevél tartalmát. Ez nagyjából megegyezett a második válaszlevél tartalmával, csak a személynevek változtak.
Na, itt főtt le másodszor a kávé. Telefon letesz, újratárcsáz (BB jelzálogvonal), kolléga írásos útra kíván terelni, én felvilágosítom, hogy az nem járható út, hanem háromszoros zsákutca, aztán erélyes hangon „vezetővel-szeretnék-beszélni” kérés, vezető jelentkezik, és – b@sszus – elmondja nekem ugyanazt a mantrát („Nem áll módunkban... Nem áll módunkban...”) NEGYEDSZERRE! Hiába erősködtem, hogy szerintem kell, hogy legyen valaki, aki a méltányossági ügyekben illetékes, állta a sarat keményen, egyszerűen nem találtam rajta fogást, úgy nyomta, mint valami iszapbirkózó-bajnoknő. A vége végülis annyi lett, hogy így megértik-a-problémámat, meg úgy bocs, de ilyen esetben nem létezik méltányosság, valamint javasolta, hogy a jövőben figyeljek oda jobban az egyenlegemre.
A pofám leszakad! „A bank... mindent megtesz annak érdekében, hogy segítse ügyfeleit abban, hogy hiteleiket folyamatosan képesek legyenek törleszteni...hiszen a pénzintézetnek is érdeke, hogy megóvja ügyfeleit a kamatemelkedés okozta kockázatoktól.” nyilatkozza fentebb bizonyos F. Gyula (F, mint... nos, ezúttal maradjunk a Fatérnál), holott remekül látszik, hogy pont telibe sz@rják, az ügyfél éhen döglik-e vagy sem! 528 Ft hátralék miatt, amiről KURVÁRA NEM SZÓLT NEKEM SENKI, éves szinten cirka 70.000 HUF kár ért engem, ami – amennyiben lesz újabb, hasonló mértékű kamatkönnyítés – dupla ekkora bukó is lehet még, mivel ugyanúgy nem leszek majd a könnyítésre jogosult! És erre annyi az indoklás, hogy „Hát, figyelt volna oda jobban.” Az anyjuk picsáját. Legalább küldtek volna egy üzenetet, mondjuk mikulás után egy héttel, hogy „Helló, te birka, kevés volt a pénz!” Ááá, ilyenre nincs kapacitás. Arról bezzeg jön az SMS, hogy adott hó 3-án mennyi a CHF árfolyama, hát kösz baszd meg, ez mégis ki a f@szt érdekel? Ennyi erővel azt is megírhatnák, hogy hány fok van aznap San Fransiscoban, ugyanannyira hasznos, mert az fix, hogy 1 héttel később (minden hó 10-én van az esedékesség, ugye) már kurvára nem annyi lesz! Ha az info papír-alapon érkezne, legalább a s.ggem kitörölhetném vele, így csak a memóriát foglalja.
A ténnyel, hogy tartozásom keletkezett (mégha csak annyi is, amennyi), nem tudok vitába szállni. Ellenben amilyen hangnemben az egészet felém kommunikálták, amilyen könnyedén és flegma módon lepöccintettek, mint egy darab koszt a válltömésről, csíráját sem mutatva a hajlandóságnak, hogy problémám lényegét egyátalában felfogják, megérsék (vagy méginkább: nagyon is jól értésemre adva, hogy ÉN B@SZTAM EL, HÁT VISELJEM A KÖVETKEZMÉNYEIT) – nos, ez vérlázító, véleményem szerint kb. a 60-as évek ügyfélkapcsolati eljárásainak felel meg.
A Budapest Bank emberségből, ügyfélközpontúságból, empátiából nem hogy 1-esre, egy nagy büdös 0-ra vizsgázott: számukra az ügyfél nem több, mint egy nyomorult birka, amelyiket minden hónapban megnyírhatnak. Az meg, hogy mi marad neki, hogy mit eszik, vagy mennyit, vagy úgy egyátalán, él-e vagy hal, kib@szottul nem érdekel náluk senkit. (elhalálozás esetén is csak annyi a lényeg, hogy legyen másik birka, akit helyette nyírni lehet).
„Ja, hogy savanyú a szőlő? Tetszett volna más bankhoz menni.” Hát igen, ez már nekem is párszor eszembe jutott. Csakhogy 23 közös év még hátra van. Papíron legalábbis... Egyelőre a CHF-árfolyam hozzájuk köt... De remélhetőleg nem lesz ez mindig így... És akkor az első adandó alkalommal dobbantok ettől a tetves cégtől, arra bárki mérget vehet.
A végső tanulság: AKI TEHETI, MESSZIRE KERÜLJE EL A BUDAPEST BANKOT!!! Egyetlen apró hiba, s vezekelhetsz életed (de legalább a futamidő) végéig.
Maci
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.11.08. 13:23:16
Oszt mútthéten hun vótatok? Domolykózdzás vót?
É2I 2010.11.08. 13:23:32
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.08. 13:24:21
Az kéne, hogy az Ikea a homáros cunamikárosultakat segítse. Egyenletes posztokkal.
P75 2010.11.08. 13:26:04
Dr. Kix 2010.11.08. 13:27:39
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.11.08. 13:27:42
igazságos 2010.11.08. 13:29:03
"Ámde, gondoltam én, ez már nem a balkán, egy hazánkban működő multinacionális pénzintézet minden bizonnyal hajlandó és képes méltányossági alapon felülbírálni egyedi eseteket, ha a körülmények azt indokolttá teszik, ezzel is hosszú távon megőrizve ügyfeleiket és azok jó szájízét."
Nagyon jól szórakoztam némely mondaton. :D Még mindig elszörnyülködök azon, hogy ilyen hihetetlenül naivak tudnak lenni az emberek, még mindig.
Sanyi 2010.11.08. 13:29:31
Dr. Kix 2010.11.08. 13:37:09
É2I 2010.11.08. 13:42:00
igazságos 2010.11.08. 13:43:14
ámbátor 2010.11.08. 13:45:30
Frucsasz 2010.11.08. 13:48:34
Kértél valamit, ami alapból_nem_jár. Hogy miért ,nmidegy, de a hivatalos okok rád is érvényesek. Ha 500 forint, hát 500 forint. Ők úgy döntöttek, hogy méltányosságból se adják meg. Ha nem tetszik, hát nem tetszik, de akkor is ez van.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.11.08. 13:59:03
Postcunami.
Dr. Kix 2010.11.08. 14:00:11
Nem mindegy, hogy erek között szelektálni, vagy szelek között erektálni.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.11.08. 14:01:50
vazze... 2010.11.08. 14:05:38
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.11.08. 14:09:31
Agyalap 2010.11.08. 14:13:24
Ha végiggondolod csak azt éred el, hogy a sok-sok év alatt fizetendő extraprofitot egy pillanat alatt behajtják rajtad. Szerződésmódosítás, előtörlesztés, elmaradt profit - mindegy milyen címen.
Aki bankkal kezd semmin ne csodálkozzon...
vomit 2010.11.08. 14:18:50
kulcsarb 2010.11.08. 14:28:54
BudapestBanknál akartam hitelt felvenni, már minden kész, csak az aláírás hiányzik a hitelkérelemről, amikor szól a csaj, hogy nemjó-nemjó, mert volt tartozásom múlt hónapban!
Hogy lett volna tartozásom, kérdem, csak egy betéti kártyám van, nem mehetek le minuszba?
kireült múlt hónap végén amikor felvettem az összes pénzt a számlámról a felvétel díja lelökte mínuszba az egyenleget!
Ha nem oda kapnám a fizetésem asszem már nem lennék BB ügyfél, így sajnos maradnom kell.
tapangász 2010.11.08. 14:30:11
Angolul a BB vezérigazgatójának név szerint címzett méltányossági kérelem.
Max. 1 oldalban a lényeg + mellékletek
ÉS agyon dicsérve a bankot, hogy te azért mentél oda, mert ez a legjobb cég az országban és te már a barátaidnak is elmesélted, hogy ők a szuper bank kis hazánkban, és ez a helyzet igazán kínos neked...
Vagy a GE Money-nek ugyanez...
Kifordított kacagány 2010.11.08. 14:34:22
ugyanakkor a bank se állítson magáról olyant, hogy "bank többféleképpen is igyekszik védelmet nyújtani ügyfeleinek"
mellesleg milyen elgondolásból született ez a kedvezmény? aki eddig is tudta fizetni, az van inkább rászorulva a tehercsökkentésre, aki meg nem, attól úgyis elveszik mindenét? érdekes.
@Frucsasz: elég beteges lenne, ha azokat erőszakolná meg, akik nem tetszenek neki. bár ahogy látom ez a kurva sem tetszik neki, még is basztatja:)
TH 2010.11.08. 14:52:15
A munkaadód hallani sem akar róla, hogy másik bank számlájára utalja a fizetésedet, vagy mi a tök? mi az, hogy a fizetésed oda érkezik, és EZÉRT maradnod kell???
Szarazkoro 2010.11.08. 16:13:54
Azert a banknak is Sunt!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.08. 16:22:13
ez hogy???
abban a bankban veszem fel a fizetesem/utaltatom-ilyenkor bankBA-/
amelyikben akarom
vagy nem?
Kifordított kacagány 2010.11.08. 17:58:42
Dontom 2010.11.08. 18:25:09
Miizu 2010.11.08. 20:02:57
spoiler: minden bank ilyen, mert magyarországon ezt simán megtehetik
Mylady 2010.11.08. 20:06:54
Mylady 2010.11.08. 20:10:50
Nyilván nem kötelező ott vezetni a számlát, de a renitensnek nem lesznek kedvezményes kondíciói, ráadásul mindig 1 munkanappal később fog fizetést kapni, mert annyival később ér a pénz a másik bankba.
A80 2010.11.09. 00:41:00
Rosszabb esetben ez megy a kukába, jobb esetben vissza a magyar központnak. A bank nyújt egy kedvezményt bizonyos ügyfélkörnek. Valahol meghúzták a határt, mindig lesznek olyanok akik csak párszáz forinttal lépték át azt. Igen, ezt hívják úgy, hogy szívás, de aki komolyan vette a szerződést, az azért kapott cukorkát, csak a posztoló elpancserkodta. Egyébként nem kell izgulni, az ilyen és ehhez hasonló akciók a törvényileg kötelező középárfolyam alkalmazását követően amúgy is eltűnnek hamarosan.
Rwindx 2010.11.09. 01:16:38
Nekem jobb tapasztalatom van a BB-vel, de azért hülyeséget nálam is csinálnak pl, küldik havonta a hitelkártyám -3, illetve most már asszem -4Ft egyenlegét a sárga csekkel. Persze ha befizetném, akkor postai befizetés címén rögtön megterhelnék az egyenleget 125Ft-vel. Így nem fizetem be, talán egyszer majd elutalom, de nekik a küldözgetés biztosan többe kerül mint a 4Ft... viszont szerencsére erre az összegre meg úgy tűnik nincs büntetés.
Herbert27 2010.11.09. 06:18:32
egyébként meg leszólod a bankot, hogy 500 forinton szarozik, de te ugyanolyan vagy, mert ha minden hónapban nem 100 ezer, hanem 101 ezer forintot utalnál a Bbankos számládra, most nem lenne semmi baj. de hát köcccsög banknak nem utalsz egy fillérrel se többet, még ha a felesleg ott is maradna a te számládon, ugye.
indust · http://indust.hu 2010.11.09. 06:46:50
kzolika 2010.11.09. 07:10:01
És igen, az igen-igen-igen közeli ismerős nyáron meg is kapta a BB levelét, aminek következtében a a CHF-ben megállapított havi részlete 5%-kal csökkent.
Amúgy az igen-igen-igen közeli szerint is szarházi bank a BB, alig várja, hogy megszabaduljon tőlük.
kzolika 2010.11.09. 07:11:53
Mylady 2010.11.09. 07:15:05
Mylady 2010.11.09. 07:16:30
Vkat118 2010.11.09. 07:21:16
kzolika 2010.11.09. 07:21:27
Mylady 2010.11.09. 07:36:06
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 07:42:44
A BB-nál van valamilyen akció, hogy csak a különbözetre fizetsz kamatot. Így olyan, mintha a százezred ugyanannyival kamatozna, mint amit te fizetsz. A pontos infókért kérdezd Emesét!
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.11.09. 08:20:17
Azt gondolom látható, hogy nem egy nem fizető rossz adósról van szó. Az vesse rá az első követ, aki még soha nem vétett ilyen "súlyos" hibát!
Nekem két éve egy 63 forintos tartozás miatt szó nélkül egyirányúsították a telefonomat. Az egyik számlát véletlenül kétszer fizettem be, másodszor a következő havi helyett, ami ekkora összeggel volt hosszabb. Az utána következő számlához nem csapták hozzá a tartozást, nem küldtek róla felszólítást, csak 3 hónap után egyszercsak nem tudtam telefonálni. Ez pitiáner! Ott is hagytam őket.
Az eonnál 3 különböző ügyfélszámon fizetem az áramszámlát hosszú évek óta. 2007-ben az egyik számla (a 10.000-es a 6.000-es és az párszázas nagyságrendű közül ez utóbbi) figyelmetlenségből elmaradt. Felszólítás nem jótt, 2007. óta több elszámoló számla is érkezett (félévente egy) az óraleolvasások után, s egyikhez sem csapták hozzá a tartozást. Rendesen fizettem minden számlát addig is és azóta is. Kb. egy hónapja egy behajtócégtől kaptam egy kedves levelet. Ez is pitiáner! Ott is hagyom őket, s nem azárt, mert a másik áramszolgáltató párszáz Forinttal olcsóbb, sőt, mivel a gázunk is eon, azt is lecserélem.
A bb ugyanezt csinálja. Pitiáner! Ott kell hagyni őket az első adandó alkalommal.
Advocatus Diaboli 2010.11.09. 08:20:39
brownie58 2010.11.09. 08:30:12
Én is a BB-nél bankolok, megértem a posztolót.
Franky4fingers 2010.11.09. 08:36:54
kvadrillio 2010.11.09. 08:37:43
..ez a nyugodt élet garanciája.....
Franky4fingers 2010.11.09. 08:37:53
kistotal 2010.11.09. 08:42:58
Amit javasolni tudok az az, hogy ha (relatív) erős
a forint, akkor vegyél svájci frankot valamelyik pénzváltóban, mert a bankban az is drágább. Amennyit meg tudsz engedni magadnak. Aztán ezt a frankot a bankban tedd be a svájci frank devizaszámlára, ez a befizetés teljesen ingyenes. Így elkerülöd a forint/chf konverziót és függetleníted magad az árfolyamkockázattól. Így pontosan nyomon követheted, mennyi pénz van a chf számlán, hiszen a törlesztőrészlet chf-ben mindig ugyanakkora.
A még mindig törékeny magyar gazdaság állapota miatt nem számíthatunk tartós forinterősödésre a közeljövőben. Ez látszik, de remélem nem lesz igazam.
Kitartást és sok szerencsét.
Vinc.
J.G. 2010.11.09. 08:51:42
De akár meg is lehet fordítani az érvelést: a havi 100000 feletti törlesztő esetén, mivel nem tudja kiszámolni, hogy mennyit kell fizetni, nem tudott volna még utalni mondjuk 1000 forintot a számlára? Az csak 1% eltérés, és akkor most nem lenne ilyen helyzetben...
csokiájsz 2010.11.09. 09:08:05
a szitu így néz ki.
Reggeli kávét szürcsöl két arc a bankben. Te géza, itt van ez a izén b+, magas a kamat meg minden, szopó a chf, csinálni kéne valamit, amitől jó arcok leszünk, de nem bukjuk a prémiumot.
Fúbazz Lacikám, nem tudom, csökkenteni kéne a kamatot...
Hülye vagy Géza b+, az x + y misi, ugrik a prémium meg minden!
Figyi, csökkentsünk csak a "jófizetőknek" Lacikám. Rányomok egy kverit where maxkésedelem = 0, az ab-ra, oszt mondom mennyi az annyi. Fúbazz összesen 32-n vannak.
Húbazz Géza, ez naon király, összesen 22 Ft-ba + némi marketing kerül, de mekkora királyok leszünk, hogy mi "mindent" megteszünk...
Figy Lacikám, van itt mondjuk vagy 6000 olyan birka, ahol maxkésedelem = 2 nap, azokkal mi lesz?
Fúbazz Géza ezeken még keresünk is, mer úgyis fizetnek, de hát mivel késtek, szopóágra tesszük őket. csak szólni kell a Lajának a panaszekezelőbe, hogy legyen velük kemény!
Frucsasz 2010.11.09. 09:21:04
...
Aki PSZÁF-ot kiált, az meg nincs tisztában a helyzettel. Amúgy is kicsit már uncsi, hogy minden félművelt véglény csak arra képes, hogy ha meghallja a bank szót, egyből a pszáfot mondja rá rímként. Egyrészt, ők se az atyaúristenek, másrészt, a legtöbb,amit tehetnek, az némi aprópénz kiszabása büntiként (egy banknak az lófütty) és harmadrészt: nem mindig a bank a hibás. Itt pl nem. Tény, hogy nem emberbarát, nem ügyfélbarát és nem lojális a magatartás, amit a BB tanúsított, de nem ütközik semmibe. Azt mondták, hogy zérótolerancia a tartozásokra, hát akkor zérótolerancia. Ők adnak egy kedvezményt a jólfizető ügyfeleknek. A pszáf nem fogja megbüntetni őket azért, mert tartják magukat egy saját, belső szabályhoz.
aszekelyek 2010.11.09. 09:21:08
aszekelyek 2010.11.09. 09:28:19
aszekelyek 2010.11.09. 09:30:03
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.11.09. 09:31:24
aszekelyek 2010.11.09. 09:37:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.09. 09:40:52
poszt-bevezető-cunamit?
Mi a lényeg, hulye vagy nem a poszttoló?
aszekelyek 2010.11.09. 09:43:16
vape 2010.11.09. 09:44:54
Én 5 éve jelzáloghitelt (kötözködőknek: jelzáloglevél kibocsátásból származó állami támogatásos hitelt) vettem fel, Ft alapon persze. Pont azért, mert nem kívántam kockáztatni egy olyan válsághelyzet esetén, ami az elmúlt 2 évben volt, de 2005-ben még előszelét sem lehetett érezni.
Devizahitelt csak autóra mertem felvenni később, jóval rövidebb futamidőre és hitelösszeggel.
A posztoló megkapja állami hátszéllel a fent említett könnyítéseket. Én sem a lakásra, sem az autóhitelemre nem kapok ilyet, még részben sem. Csak azért, mert az egyik jelzáloghitel, a másik meg autóra szól. Mi ez, ha nem diszkrimináció?
Tehát már megint a rohadjak meg kategóriába tartozom, mint az elmúlt 2 évben is mindig...
Ja, megjegyzem: és egyik esetben sem volt még ezidáig 1 Ft késedelmem sem, még a legsötétebb időkben sem.
aszekelyek 2010.11.09. 09:49:11
aszekelyek 2010.11.09. 09:52:34
aszekelyek 2010.11.09. 09:54:56
aszekelyek 2010.11.09. 09:57:46
aszekelyek 2010.11.09. 10:00:38
aszekelyek 2010.11.09. 10:02:45
aszekelyek 2010.11.09. 10:07:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.09. 10:17:27
OK. köszi
Nasalis Larvatus 2010.11.09. 10:28:09
Még egy apró BB-s érdekesség.
Úgy megy a 'törlesztés' náluk, hogy 10-én a BB-nél vezetett forint számládról leemelik a azt az összget, ami az az napi CHF szerint kell a törlesztéshez és átteszik a CHF számládra. Ha nincs elég zsé a forintszámlán, akkor annyit emelnek le, amennyit bírnak. Érdekesség az, hogy egyik számla sem megy mínuszba. Azaz, ha nem fogod megtudni, hogy mennyit kellene még gyorsan utalni ahhoz, hogy 15 napon túl ne kerülj hátralékba. Persze, tarthatnék azon a számlán is mondjuk 100 000 ft tartalékot, de nem. Lófaszt a semmi kamatért a BB-nek.
goes 2010.11.09. 10:40:52
vape 2010.11.09. 10:53:11
Az én esetemben a középárfolyam és a törlesztési árfolyam közti különbség az autóhitelnél jelenleg vmi 4 Ft. Éves szinten kb. 12-13e Ft megtakarítást jelentene a középárfolyamon törlesztés. Szerintem ez sem kis pénz. És mint mondtam, ez a jelenlegi állapot. Tavaly volt 7-8 Ft is, mert az árfolyamrést %-ban maximalizálják a bankok.
Amúgy, mint írtam, a lakáshitelnél volt állami támogatás, főleg mert 5 éve vettem fel.
o.zs 2010.11.09. 10:55:30
Hát akkor miért mentél be a fiókvezetőhöz? Nem azért, mert ő hatalmasabb, és mást is el tud intézni,mint te? Akkor miért fura, hogy neki máshogy reagálnak??
Biztos a BB banknál is van egyenleglekérdezés, ekkora hitelösszegnél pont az ilyen esetek miatt érdemes kérni az SMS értesítőt vagy legalább a netbankon keresztül utánanézni, hogy sikerült-e levonnia a banknak az esedékes részletet.
Tényleg a posztoló hibája, és nem az az 500 Ft a gáz, hanem, hogy azt egy hónapon át nem vette észre. Ha ő szarik a hitelre, a bank miért ne tenné?
J.G. 2010.11.09. 11:00:46
Ha neked csak a fizetésed 90%-át utalnák el, valószínűleg szóvá tennéd. És nem hiszem, hogy vigasztalna, ha azt mondanák, hogy van aki nem is kapott fizetést, úgyhogy a 10%-ért ne vergődj.
Van egy vonal, amit meg kell húzni. Mindig vannak olyanok, akik csak éppen egy kicsit kerülnek a vonal másik oldalára. De ott vannak. Csak abban az esetben kell mérlegelni, ha valaki pont a vonalon van. Ilyen viszont ebben az esetben nincs, kivéve, ha egy bank leállása miatt csúszott az utalása (nem így volt)
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.11.09. 11:02:43
olyan barátokra meg posztoló ne hallgass, akik azt javasolják, hogy fuss be nyugodtan a sötét kerekerdő kellős közepébe, ők majd meg kintről esetleg "irányítanak"..
o.zs 2010.11.09. 11:04:18
'Akkor a PSZÁF kötelezze őket, hogy ezer ft alatti elmaradás esetén legyen méltányosság.'
Akkor meg azon fognak bunkó stílusban panaszkodni meg verni magukat, hogy de nekeik csak 1100 az elmaradás, az csak egy százas, a hitelösszed 1 milliomod része...
'Az adós álljon a bankfiókban és lesse a folyószámláját?'
Nem kell, de ha nagy összegű, fontos tranzakció történik, akkor azt illene ellenőrizni, főleg, ha nem kap róla üzenetet, mert nem kérte.
NilsMF 2010.11.09. 11:36:02
Köszönöm a kommenteket, volt pár, amin jót nevettem, és akadt pár, ami komolyan megfontolandó dolgokat is felvetett.
Hadd reagáljak pár szóban (a teljesség igénye nélkül) a kommentekben elhangzottakra:
- valóban, 528 Ft hátralék is hátralék. Valóban a vonal alatt vagyok. Bele is törődtem a dologba, megszívtam, sz@r ügy, ez van. Ámde! E postnak nem is az a lényege, hogy igazságot szolgáltasson nekem, sokkal inkább az, hogy rávilágítsak, mennyire nem emberbarát módon viszi ügyeit a BB, és ha bárki velük kezdene, hát kétszer is fontolja meg, mielőtt belevág. írta valaki: miért nem utalok több pénzt, mint amit kiszámolok? Nos, MINDIG többet utalok. Nagyjából 7-8 Ft-os CHF-drágulást feltételezek minden egyes hónapban 8-a és 10-e között. Ominózus esetben ez sem volt elég, és mivel nem volt rá precedens, se korábban, se ezt követően, ezért ÁLMOMBAN NEM GONDOLTAM VOLNA, hogy egy ilyen jelentős problémáról LAPíTANI FOG A BANK, MINT SZ@R A FŰBEN. Gondoltam, ilyenről csak szónak. Hát, lóf@szt (már bocs) EZ volt az egész probléma alapja. Amúgy még SMS-értesítőben sem bukott volna ki a hátralék, mert a váltási árfolyamot a közleményben sem tűntetik fel, annyit láttam volna, hogy egy sokásos összeg lepattant a számláról... Mind1, észlelni kellett volna, én csak gondoltam, nem úgy kéne mennie a dolgoknak, hogy BB-netbank ellenőrzéssel kel-fekszik az ember minden egyes nap.
Egy szó mint száz, sok tekintetben igazatok van, de arról a büdös életben nem fogtok meggyőzni, hogy ez az eljárás korrekt és elfogadható. Technikalag nem kifogásolható, üzleti etika szempontjából viszont maximálisan.
Üdv,
Maci
NilsMF 2010.11.09. 11:38:50
basszus, a méltányosságot arra találták ki, hogy KIVÉTELT TEGYENEK indokolt esetben. Tudtommal itt nincs közzétételi kényszer, köztem és a bank között maradna a dolog. Nem gyűrűzne tovább, csak ha fennhangon terjeszteném a hírét.
Szóval nem értem ezt az érvelést.
NilsMF 2010.11.09. 11:42:32
J.G. 2010.11.09. 12:04:34
Kértél pénzt, ők odaadták. Te ezért az felvett összegnek minimum a 150%-át kifizeted. Nekik nem okoz gondot, hogy előbb fogod kifizetni a tartozásodat. Ahogy téged nem érdekelt, hogy mennyit kell fizetni, úgy őket sem érdekli, hogy előbb lelépsz-e tőlük. Csak hiteled van náluk, nem ott tárolod a pénzed, hanem egy másik banknál, így valószínűleg ott fektetsz be. Tehát nem termelsz hasznot a hiteleden felül, így nem tartozol a megtartandó ügyfelek közé. Ha szerinted etikátlan, hogy üzletként tekintenek az üzletükre, akkor igazad van. De ez üzlet...
mohopasi 2010.11.09. 12:54:04
Kifordított kacagány 2010.11.09. 13:17:30
z0ty 2010.11.09. 14:43:08
Caprica99 2010.11.09. 15:08:26
"Ha nem oda kapnám a fizetésem asszem már nem lennék BB ügyfél, így sajnos maradnom kell. "
:-ooo
Hát ezt nem is értem!
Ezt most csak viccként írtad ide, ugye?
A fizetésedet oda kapod, ahová kéred!
Nyiss másik banknál lakossági folyószámlát és annak a számát add meg a munkáltatódnak és máris oda megy a fizetésed!
Vkat118 2010.11.09. 16:07:18
Hát igen az egész válság emiatt van, de az emberek tisztában voltak a kockázatokkal, a kamat volt a fontosabb az árfolyamkockázatnál. A feltételek korrekten el lettek magyarázva mindenkinek, nem szaknyelven az átlag háziasszony szintjén. PL: Egy befektetés lehet magas várható hozamú, rövidtávú vagy biztonságos. Ebből kettőt választhatsz. Ennek ellenére csak a %-érdekel mindenkit. Gondolkozni meg nem tudunk helyettük. Sokszor megmondom az ügyfélnek kerek perec, hogy lehetséges amit akar, de totál hazárd és veszélyes 99%-hogy nagyot fog koppanni. De 10/9 et nem érdekel kell a TV, Kocsi, ház 130 nettóra. Az, hogy a bankokat kisegítették az gazdasági szükségszerűség volt, hogy a hitelképességük fennmaradjon, különben másnap nem tudja finanszírozni a vállalkozó az aktuális munkáját te holnapután munka nélkül maradsz, azután nem tudsz vásárolsz a multinál, még több ember munka nélkül marad mi pedig nem tudunk hitelt adni és bevételt kezelni. ERGÓ mindenki csődbe megy. Most a bankok segítik ki a gazdaságot, nem is kevéssel (bankadó). Utolsó mondatodat nem értem: persze, hogy nem fizetheted vissza azonnal, mert 3 évre más kamattal kaptál volna hitelt mint 25 -re. Az, hogy vannak szemétségek a bankrendszerben pl. nem tudsz CHF-ben törleszteni abban egyetértek, hogy geciség, de erről a legkevésbé sem Magyarországon döntenek.
Vkat118 2010.11.09. 16:14:01
anarch 2010.11.10. 09:03:28
Javaslom a saját jótanácsod lottózás esetére. Ha nem nyersz a lottón: figyeltél volna oda jobban amikor ikszelsz.
mzperx77 2010.11.10. 21:16:28
Nekem a Budapest Bank csökkentette júliusban a kamatot 0,6%-al, mivel nem voltam elmaradva addig. Lényegtelen, hogy 2,1%-os emelést csináltak 1 év alatt. Az érdekesség, hogy a kamatcsökkentésre azért került sor, mivel nem akarják a nem fizető adósok által okozott veszteségüket a továbbiakban a jól fizető adósokra hárítani!!! Ez állt a tájékoztatásukban, a PSZÁF-nek elküldtem, de szerintük ez teljesen rendben van, bár döntésüket meg reklamáltam rendesen. Erre még nem kaptam választ.
J.G. 2010.11.11. 14:18:12
A változó kamat azt jelenti, hogy megváltoztatják, annak megfelelően, hogy mennyit buknának változás nélkül. Ha sokan nem fizetnek, akkor többet bukna, tehát mindenkinek megemeli a kamatot, hiszen nem diszkriminálhat. A csökkentéssel pedig jutalmaz, tehát nincs diszkrimináció.
mzperx77 2010.11.11. 17:43:24
kistotal 2010.11.11. 20:44:56
J.G. 2010.11.12. 16:05:24
Nem emelheti meg a kamatot annak, aki nem fizet. Egyrészt, ez diszkrimináció, tiltja a törvény. Másrészt, mivel nem fizetnek, nem fog több pénzt látni tőlük. Ahhoz, hogy pénzénél legyen, olyanoktól kell többet kérnie, akik fizetnek. Tehát, megemeli mindenkinek. Nem azért, mert nem fizetnek sokan, hanem azért, mert a kialakult piaci helyzetben kénytelen emelni, hogy meglegyen a pénze. Magyarul: azért emel, mert sokan nem fizetnek, de ő arra fogja, hogy veszteséges lesz, ha nem emel. Mivel azért lenne veszteséges, mert nem fizetik vissza a pénzét, a kettő ugyanazt jelenti. Csak az egyik elfogadható indok, a másik nem.
Ennyire egyszerű.
Az etikáról pedig: mennyire etikus felvenni annyi pénzt 25 évre, amennyit nem tudsz nélkülözni ennyi idő alatt? Vagy mit szólnál ahhoz, ha azt mondták volna, hogy akkor most rettentően etikusak leszünk, és azoknak, akik23 egymást követő hónapban nem tudták fizetni 2009-ben a törlesztőjüket, annak felezik a kamatot, a többieknek meg nem?
Hogy a szopás élvezetes, vagy undorító, csak attól függ, hogy a szerszámnak melyik végén vagy...
NilsMF 2010.11.15. 09:49:44
Nyilván, ha megtehettem volna, nem veszek fel lakáshitelt. Sajnos az van, hogy a mai viszonyok tekintetében saját lakásra máshogy nem volt esélyem. Bevállaltam az árfolyamkockázatot is, és duzzogva ugyan, de szitokszó nélkül csengetem a részletet, noha stabilan 60 Forint/CHF különbségről van szó. És törlesztem rendesen. Szerintem ez etikus viselkedés.
Ezek tekintetében véleményem szerint nem etikus engem azért kizárni egy nagy horderejű könnyítésből pusztán azért, mert 528 Ft-tal elcsúsztam, EGYSZER. Sem előtte, sem utána nem volt ugyanis ilyenre példa.
Ha megmagyaráznád, hogy ez milyen szempontból etikus viselkedés a bank részéről, azt megköszönném.
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.10. 00:07:58
lehet, hogy alkalmanként egyéni kérelmekkel meg lehet oldani gondokat, bosszúságokat, de csak rendkívül kivételes esetekben! ez "sajnos-nem sajnos" nem az! itt kőbevésett (bár nem véletlenül utólagos) feltételek vannak egy "kedvezményhez" megszabva. ami alól nem mentettek fel. nem is akartak, de nem is kellett.
a bankrendszer meg egy zsugori, áljótékony, önös érdekeket elvtelenül kiszolgáló, harácsoló gépezet. szerintem mindenkinek vannak ellenérzései - főleg ilyen eseteket látva, s méginkább tapasztalataink okán - a bankokkal szemben. meglepődésnek nincs helye, bosszankodni meg nem érdemes. ettől a poszttól akárhogyan is nézzük a bank hozzállása jobb nem lett.
NilsMF 2010.12.10. 11:38:14
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.20. 03:07:06
doki'1981 2012.02.10. 11:26:46