Már foglalkoztunk a Wizzair jófajta születésnapi fantomakciójával, amikor 20% kedvezménnyel drágábbak voltak a jegyek, mint előtte vagy utána bármikor, XYZ most elmeséli, milyen volt. A jelek szerint egyáltalán nem tűnt fel neki, hogy 67460-20%, az sehogysem lehet 63060 forint, viszont talált egy másik érdekességet. Ugyanaz a jegy 2 fő esetén drágábban jön ki per kopf, mintha egyedül akart volna utazni. Ja és természetesen az ügyfélszolgálat nem hajlandó emailben ingyen kommunikálni:
Május 19-én volt a születésnapi akciójuk, így a május 18-ra tervezett repjegy foglalásunkat elhalasztottuk egy nappal. 2011 május 18-án, BUD-CFU-BUD indulás Bp-ről: 2011.06.18 érkezés Bp-re: 2011.06.18 viszonylatban egy főre, bármiféle extra vagy biztosítás igénybe vétele nélkül, internetes check-in-nel, a jegy ára banki utalással 30730 HUF volt. Ha ezt 2-vel szorzom, akkor 61460 HUF-ra jön ki két emberre az ár. Május 19-én akciósan mindez 63060 Ft-ra jött ki, ugyanezekkel a kondíciókkal, mint ahogy előzőnap szerettem volna foglalni. Megrendeltem a jegyeket, hiszen féltünk, hogy később csak még drágább lesz, ráadásul nem is lesz akció, hiszen egy napig tartott a 20%-os kedvezmény.
A hideg vizes zuhany csak ezután ért. Május 20-án, az említett feltételekkel 1 főre 30730 HUF volt a jegy, illetve 2 főre nem 2x30730 azaz 61460 HUF, hanem 67460 HUF volt.Nem értettük a dolgot, majd mikor többször újra játszottuk a foglalást feltűnt, hogy ha 1 személyre foglalom a járatot, akkor oda is, vissza is 13990 HUF a jegy feltüntetett értéke. Viszont ha egyből 2 főre szerettem volna foglalni, akkor Budapestről Korfuba maradt a 13990 HUF-os ár, ám Korfuból Budapestre a jegy ára 16990 Ft volt. Ez eleve érdekes.
Ha akciós napon rendel és fizet repjegyet az ember, akkor valamilyen szinten jogos az az igénye, hogy az akciós napot megelőző és követő napon adott, egy személyre szóló jegy kétszeresénél ne fizessen többet 2 személyre ugyanazon feltételek mellett.
Minden esetre felmerült bennem, hogy ennek az érdekes árnak az akciós árát számolták fel nekünk 19-én, ami kellemetlen, főleg úgy, ha figyelembe vesszük azt, hogy ha ma rendelnék jegyet a május 18-i feltételekkel, akkor 61460 HUF-ba kerülne az egész, mint normális esetben.
Kérem ennek az ügynek a kivizsgálását, hogy miért voltak diszkriminálva a páros utasok ,a legrosszabb esetben is, 20-án, ám úgy rémlik, hogy 18-án is. Direkt írtam a 18-i számításnál hogy 2x szorzóval számolva az egy személyes jegy ára 61460 HUF-ot ad, és nem azt, hogy mi volt a honlapon (akkor is a 67460 HUF-os ár volt), mert akkor lehet még kuszább lett volna a történet.
Illetve ha szimplán csak rendszer hiba történt, akkor kérem, írják jóvá nekem a különbözetet.
Le írtam szavakkal és most álljanak itt képletekkel is a problémák, mert nem tudom milyen beállítottságú a munkatárs, ügynök akihez ez eljut a panaszom. Így mind reál, mind humán beállítottságú egyénnek is könnyeben érthetőek lesznek (legalábbis remélem) a problémák, mert elismerem, lehet, hogy túl bonyolítok valamit, ezért előre is elnézést kérek.
Első probléma:
2 személyre a jegy ára
akciós napon: Y
1 személyre a jegy ára
akciós nap előtt: X
1 személyre a jegy ára
akciós nap után: Z
Esetünkben Z=X (speciális esettel van dolgunk, belátom, de szerencsére ez fenn áll)
Kérdés:
Miért Y > 2X
holott normális esetben
Y =< 2X
Másik probléma:
1 személyre a jegy ára
akciós nap előtt: X1
1 személyre a jegy ára
akciós nap után: Z1
2 személyre a jegy ára
akciós nap előtt: X2
2 személyre a jegy ára
akciós nap után: Z2
Esetünkben X1=Z1, illetve X2=Z2
Kérdés:
Miért X1+X1<X2 és Z1+Z1<Z2
holott normális esetben
X1+X1=X2 és Z1+Z1=Z2
Kérés:
Y jogos mértékének megállapítása, és az általam lerótt Y közötti differencia megtérítése.
Üdvözlettel:
XYZ
Naiv ügyfélnek a második sablonüzenetig tartott, amíg rájött, hogy emailben nem, csak emeltdíjas telefonon lehet kommunikálni a Wizzairrel:
Tegnap tettem panaszt, amire annyi válasz jött, hogy vagy olvassam el a GYIK-et vagy az üzlet szabályzat idevágó részét. Először is nem tudom mi az idevágó rész. Azért körbe néztem, és a szerintem megfelelő fejezet alatt ezt találtam:
3. FEJEZET – TARIFÁLIS SZABÁLYOK
3.1.1 A Wizz Air fenntartja jogát a Tarifális Szabályok megváltoztatására. A Tarifális Szabályokról Telefonos Ügyfélszolgálatunknál tájékozódhat.
3.1.2 Alkalmazottaink, ügynökeink és megbízottaink kötelesek a Tarifális Szabályokban foglalt előírásokat betartani.
Ez a teljes fejezet.
A másik opció amit a válaszlevélben felajánlottak, hogy hívjam az ügyfélszolgálatot, ha nem találom a kérdésemre a választ.
Tehát, esetemben nem lehet írott formában lekommunikálni az adott szituációt, mindenképpen rá akarnak venni, hogy híjvam fel az ügyfélszolgálatot 225 Ft / perc összegért. Miután problémám nem egyszerű, de legalábbis halmozott, ezért kizártnak tartom, hogy 1 perc alatt meg lehessen oldani, főleg hogy azonosítani is kell magamat a beszélgetés elején, gondolom.
Ezek után egy újabb panaszt szeretnék tenni, hogy nem hajlandóak velem elektronikus levelezés formájában kommunikálni, ami megint csak diszkriminatív dolog, lévén történetesen lehetnék néma, vagy időszakosan néma is. Másnak átadni a bennem lévő érveket, sérelmeket, ötleteket sokkal nehezebb, mint ha személyesen kommunikálhatnék, akár írásban is az illetékes munkatársukkal.
Tisztelettel,
XYZ
Az utolsó 100 komment: