Tékozló Homár

Mit lehet tenni a nemzetközi garanciával?

2011.08.24. 13:03 | juszka | 42 komment

Megjött a válasz a Toshibától Balázs garancia problémájára:

Tisztelt Homár! A fenti című posztjukra reagálok az alábbiakban. Alapvetően két dolgot kell különválasztani.

A Toshiba az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban ún. EMEA garanciával értékesíti notebookjait. Ez azt jelenti, hogy minimum 2 évig (modellfüggő) az ebben a régióban lévő valamennyi márkaszerviz a hibás notebookot (amennyiben garanciás eseményről van szó) díjmentesen kijavítja a garanciás feltételeknek megfelelően.

Amennyiben az ügyfél a vásárlás után gépét nálunk regisztrálta, számla bemutatására sincs szükség (természetesen a regisztráció nem feltétele a garanciás ügyintézésnek, csak az adminisztrációt könnyíti meg). Ez a szolgáltatás hosszú évek óta működik, hazánkban helyi szervizközpontokat és telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltetünk. A Toshiba saját szolgáltatásai között többféle módozattal rendelkező “garancia kiterjesztés” is létezik, ezek időben, vagy színvonalban (pl. helyszíni javítás) jelentenek pluszt, és természetesen az EMEA régióban érvényesek.

A másik dolog pedig az, hogy egyes kereskedők (többek között a Comet, illetve Magyarországon is számos kereskedő) külön szolgáltatásként ún. biztosítást értékesítenek (általában minden vagy majdnem minden eladott gépre). Ezekhez a Toshibának gyártóként nincs köze, a kereskedő saját szolgáltatása.

Az ügyfél egy ilyet vásárolt a brit cégtől. A gépre a gyári garancia lejárt, ezért az itthoni márkaszerviz valóban nem tud segíteni, a Comet az egyetlen, aki ebben lépni tud. Azt tudom felajánlani, hogy amennyiben ezek a próbálkozások nem vezetnek eredményre, keressen meg közvetlenül, megpróbálunk neki segíteni, azonban mivel ez egy harmadik fél szolgáltatása, így a sikerességért felelősséget nem tudunk vállalni.

Üdvözlettel:

Sz. Tamás

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2011.08.24. 13:19:39

Mondom, hogy a Comet szar. Azt hiszem, abba a cégcsoportba tartozik, amelyik a MediaMarktot is múködteti...

Rosszindulatú Vászka 2011.08.24. 13:21:11

Ügyes reglám, ellenbe nem ellenszenves. Ki gondolta volna, hogy a homárpóver ekkora nagy hatalmagos :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.24. 13:22:11

Ez kiderült a kommentekből is. Tanulság:

MI
NEM
FIZETÜNK
ILYEN
GARANCIÁNAK
HAZUDOTT
ÁTVERŐS
BIZTOSÍTÁSOKAT!!!!!!!!!!!

mortalwombat 2011.08.24. 13:27:37

De legalább korrekten leírják, hogy a posztot toló egy......

gyufak 2011.08.24. 13:28:19

Tisztelt Sz. Tamás!
Valóban ez a helyzet. A gyártó garanciája már lejárt. Az áruháztól vásárolt biztosítást pedig nem tudjuk érvényesíteni.
Hogy tudom önt közvetlenül megkeresni?
A segítségét előre is köszönöm!
Balázs

gyufak 2011.08.24. 13:45:33

@Nigab: Na, te nem értetted:)

Dr Gregory House 2011.08.24. 13:48:12

Az eredeti poszt-toló belinkelhetné a nemzetközi garanciáját, mert a comet weblapján (Service Plans) sehol sem látom, hogy NEMZETKÖZI lenne.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.08.24. 13:55:19

Nemzetközi garanciát csakis az Alditól.
Aki a Cometnél vásárol, az sikeres ember nem lehet.

Viktus 2011.08.24. 14:34:39

Korrekt ... ez mondjuk az értelmesebbeknek elsőre lejött ...

Viktus 2011.08.24. 14:36:16

@gyufak:

Angliába kitudtál menni kütyüt venni mi lenne, ha bemásznál hozzájuk vagy felhívnád őket nem itt próbálkoznál kommunikációval egy blog megjegyzései közt ... ugye nem te vagy a család esze?

Skodakék Fábia 2011.08.24. 14:43:17

@gyufak: szerintem költözz vissza Angliába...mostanában ott ingyen is hozzá lehet jutni laptophoz, igaz garancia nincs rá

vernarancs 2011.08.24. 14:51:08

E.sze Tamas

Laptopot csakis az Aldibol.

vernarancs 2011.08.24. 14:57:47

E.sze Tamas

Laptopot csakis az Aldibol.

hehehehe 2011.08.24. 15:32:02

@gyufak: Magyarázom a bizonyítványom :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.24. 18:00:01

Aránylag korrekt válasz a Toshibától. (Azért nem teljesen korrekt, mert az elérhetőségek, meg a bizonyos Sz. Tamás teljes neve hiányzik.)
Ebben a történetben valószínűleg a Comet a sündíjas.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.24. 18:07:32

@gyufak:
Gondom a homár elküldte Tamás elérhetőségét neked. Így lenne értelme (ha elolvasnák amit kiraknak)

Ha nem, írj egy posztot a nem ügyfélbarát homárról a homárnak :)

igazságos 2011.08.24. 19:54:33

@Rosszindulatú Vászka: ja, és még azt se mondja, hogy a posztoló volt a hülye, idióta, pancser.

Mindig mondtam én, aki nem életrevaló, az menjen a levesbe. Aki még egy sima garanciát se tud elintézni magának, az hogy boldogul külföldön?

Ha meg bizony lejárt a gari, egy dolgot tehetünk, ha mindenképpen kell a cucc: pénzért javíttatni. Vagy veszel újat, másikat olcsóbban. A szemét, anyagias világ már csak ilyen.

@vernarancs: meg őstermelőtől.

Sz. Tamás 2011.08.24. 23:07:23

Tisztelt Kommentelők!
A Homárnak küldött emailem természetesen aláírtam, ők - nyilván adatvédelmi okok miatt - nem másolták ide az adataimat.
De bemutatkozom: Szabó Tamás a nevem, és szívesen állok Balázs rendelkezésére. Hamarosan küldök neki közvetlen üzenetet is.
A Technotrade a Toshiba egyik magyarországi nagykereskedője, ezért az adataim nem találhatók meg az ő weboldalukon. Balázst megkeresem közvetlenül, mindenkinek további kellemes csevegést kívánok!

Megdobbent 2011.08.25. 02:04:04

Van ket szo:

TOSHIBA

es

COMET

Ez a nyomorult orig. poszter hogy a faszba' latta azonosnak a kettot? Ilyeneket beengednek Angliaba? Na, akkor oda nem megyunk.

Megdobbent 2011.08.25. 02:06:05

@Sz. Tamás: Miert vesztek a nyakatokba ilyen nyugot? Ez a skac egy hazszamot nem tud leolvasni. Egyreszt rossz hireteket kelti, masreszt a kommentek 99%-ban ekeztuk, mert egyszeruen idiota, te meg meg segitenel is neki? Miert?

Egyet mondok: ha majd olvasom, hogy segitettetek, akkor tuti semmilyen toshiba termeket nem vasarolok tobbet.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.08.25. 07:48:18

Nem sok céget szoktam dicsérni vagy védeni, de a Technotrade-el kapcsolatba kerültem már a munkám során is, és a problémákat mindig korrekten igyekezték kezelni.
Szerintem ez a válasz is megfelelő volt. Még Homár szemmel is.
1- válaszolt a posztra a magyarországi márkaképviselet nevében,
2- pontosan, de nem kioktatóan, és nem is az eredeti posztolót szidva (aki egyébként tényleg benézte) elmagyarázta, hogy nem ugyanaz a gyártói garancia és a kereskedővel kötött biztosítás, majd
3- segítségét ajánlotta fel.
Korrekt!

calmy 2011.08.25. 08:38:45

@Sz. Tamás:

Igaza van Megdobbentnek! Megis hogy kepzeled hogy nem vagy rosszindulatu?!
Mit gondolsz hol elsz? Azt hiszed itt mar mindent lehet?
Bicskanyitogato ahogy egyesek rendesen vegzik a munkajukat.. Fogadni mernek hogy az ugyfeleidet is rendszeresen nem basz*d at.. Szanalmas..

Sz. Tamás 2011.08.25. 08:48:19

@Megdobbent: Sajnálom, ha döntésedet ez a segítség negatívan befolyásolja.
Balázs akkor is ügyfél, ha esetleg vásárláskor nem olvasta el pontosan a biztosítás feltételeit. Nekünk meg fontos, hogy elégedett ügyfeleink legyenek. Főleg úgy, hogy van esély a probléma megoldására.

Sz. Tamás 2011.08.25. 08:49:32

@Josephine B.: A Technotrade az egyik nagykereskedő partnerünk. Én a Toshibánál és nem náluk dolgozom.

Sz. Tamás 2011.08.25. 08:51:08

@-possum-: El is vonulok vezekelni. Van kukoricád? :)

gyufak 2011.08.25. 10:00:43

@Megdobbent: Haver, te jó felidegelsz!
1. Senki nem kevert össze semmit. Nyilvánvaló, hogy a Comet biztosítás nem a Toshiba felelőssége. Csak mivel Mo-ban nincs ilyen áruház, a javítást, cserét a márkaszervíz végzi, amit a C.térít meg neki a (már) beszedett bíztosítási díj fejében. (ezt állítják szerződéskötéskor és ez elég logikusnak is tűnik)
Az, hogy a csillagot lehazudják az égről, mikor vásárolsz, aztán meg elhajtanak az a gond. (world wide, total product cover, pf...)
Átbaksztak, ez nyilvánvaló. Úgy lenyúlnák ezt a pénzt, hogy még csak nem is koccintanak belőle az egészségemre.
2. Nem állt szándékomban rossz hírét kelteni a Toshibának! És nem is tettem.
Ha így jött le, személyesen kérek elnézést Sz. Tamástól. Neki amúgy így kommentben is köszönöm a korrekt hozzáálását.
Nem utazok ki, nem veszek ki szobát pár napra, hogy a helyszínen pattogjak, mert nem fér bele sajnos.
De, ha a Toshiba bevállalja, hogy nálam kicsit nagyobb nyomást fejtsen ki egy áruházra, aki a márka termákeit nyilvánvalóan kamu biztososítási szerződésekkel is árúsítja, (aminek nincs meg a megfelelő háttere) akkor köszönöm, élnék a lehetősséggel.

Sz. Tamás 2011.08.25. 10:32:10

@gyufak: Remélem, megkaptad az üzenetemet, ha nem, jelezd, kérlek.

igazságos 2011.08.25. 10:57:10

@Sz. Tamás: még mindig nem érted, mi?

XD

Hát ez nagyon szórakoztató, végre valami.

Sz. Tamás 2011.08.25. 11:09:31

@igazságos: De, értem, már szaggatom is a ruhám. :)

gyufak 2011.08.25. 12:00:29

@Sz. Tamás: Sajnos, még nem érkezett meg.
Utólagos engedelmeddel én is írtam neked, remélem célba ér.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.08.25. 13:04:57

@Sz. Tamás: Nekem van, konzerv. az jó lesz? A fémdoboznak éles a pereme.

Balint Gyuri bacsi 2011.09.01. 00:04:01

Az alabbiak az angliai webaruhazakra vonatkoznak. a temaban kutatomunkat folytattam decemberben es altalanossagban elmondhato:

1. en mielott garanciat vasaroltam volna egy aruhaztol megkerdeztem, h hogyan ervenyesithetem. azt mondtak, h az CSAK az adott orszagban. => nem vettem
"Warranty will only be valid in the UK/Ireland, you need overseas warranty if you are going anywhere else."

2. megneztem a commet es mas angliai webaruhazak vasarloi kritikait. eppen ezert letettem analuk valo vasarlasrol. altalaban a panaszkezelesuk abbol all, h nem allnak szoba az ugyfellel vagy ha igen akkor hamis informaciot, feligazsagokat mondanak. arra megy ki a jatek, h hagyja a fenebe.

3. a weblapjaik atverosek. "argaranciat" hirdetnek. talaltam vagy 12 jobb aron levo laptopot es irtam nekik errol e-mailt. valaszlevelukben elismerik, h hazudnak.
"The prices on the website are the correct prices we are selling the items at. We do try and offer the items at the cheapest price possible and we try to stay competitive. On some occasions our prices are more expensive. So I do apologise for any inconvenience that this has caused you"
süti beállítások módosítása