Tamásnak sikerült betalálnia a kultikus N900-as Nokiát, amit azonban szériahiba miatt nem javítanak, hanem megeszik dobozostul cserét vagy utalványt ajánlanak fel helyette. Igenám, de a cserekészülék kevesebbet ér, az utalványt pedig csak az eredeti boltban lehetne beváltani, ami azóta megszűnt. Indulhat a móka!
Tavaly februárban vásároltam egy N900-as készüléket, amit tökéletes munkaeszköznek találtam a laptop helyett - jó borsos áron - 179.990 forint értékben a Mammut Bevásárlóközpontban lévő Nokia mintaboltban. Ez a készülék idén nyár elején tönkrement. A főpanel részből elengedte a forrasztás az USB csatlakozót. Irány a Mammutban lévő bolt. A helyszínen szembesülök azzal, hogy a bolt már nem üzemel. Gondoltam egyet, elmegyek az V. kerületi Nokia szervizközpontba. Átvétel után három héttel jelezték, hogy sajnos típushibáról van szó, ezért a készüléket nem tudják megjavítani, cserét ajánlanak fel. Cserében N8-as készüléket vagy eredeti árú 179.990 forint értékű Nokia utalványt kínáltak. Az N8-at nem fogadtam el, mivel az értéke nagyjából a felét képviseli az N900-asnak. Szerintük az utalvánnyal amúgy is jobban járok, mert azért akár két telefont is tudok majd venni. Maradt tehát az utalvány. Ezzel viszont az a gond, hogy azt kizárólag az eredeti vásárlás helyén lehet levásárolni, tehát a Mammutban lévő megszűnt Nokia mintaboltban. A Nokia ügyfélszolgálatát felhívtam, ahol tájékoztattak, hogy a megszűnt kiskereskedő helyett menjek közvetlenül a nagykereskedőhöz mert már ők az illetékesek és náluk le tudom vásárolni az utalványt.
Nagy örömmel felkerestem a céget, ahol az ügyintéző hölgy, pár nap türelmet kért a papírmunka átfuttatására és majd ha beszélt a vezérigazgatóval visszahív, tesz egy ajánlatot. Egy hét elteltével jött is a hívás, hogy nem tudják az utalványomat beváltani teljes összegben. A vezérigazgató azt üzeni, hogy a 180 ezer forint helyett csak a kétharmadát fogadják el - kvázi nagyker áron -, a maradék 60 ezret buktam. Kérdésemre, hogy miért, az ügyintéző annyit válaszolt, hogy a Nokiánál össze-vissza beszélnek és mindenfélét ígérnek. Nagyon sajnálják, de csak ennyit áll módjukban beváltani, ha ez nem tetszik menjek a kiskereskedőhöz (ami ugye megszűnt).Ezután ismét felhívtam a Nokia ügyfélszolgálatot, ahol a reklamációs osztályon az ügyintéző rendkívül csodálkozott a nagyker hozzáállásán. Kértem, hogy járjon közbe, hogy a teljes összeget levásárolhassam. Pár nap múlva jött a válasz: sajnos nem tudnak segíteni, fogadjam el a nagyker ajánlatát. Az ügyintéző szerint a Nokia csak a csereutalvány kiadásáig felelős, részükről elintézett az ügy.
Kicsit idegesen becsörögtem a nagykerbe, hogy mégis milyen készüléket kaphatok 120 ezerért. Felajánlottak egy N8-ast, ami ugyan nincs raktáron, de majd érkezik. Az ügyintéző közölte, hogy E7 is beleférne az ajánlatba, de azt most nem lehet kapni és már nem is rendelnek többet, mert a készülékre nem volt kereslet. (Mellékesen poénosan megemlítette, hogy ha elviszek 10 darabos kiszerelést, akkor ismét rendelnek a kedvemért...) A számlára pedig - akármennyibe is kerüljön a telefon - 120 ezer forint végösszeget fognak írni.
Ezt nem igazán értettem és pár nap gondolkodási időt kértem. Felhívtam a fogyasztóvédelmet és interneten is tájékozódtam, hátha mások találkoztak már ilyen esettel. Azt a tanácsot kaptam, hogy keressem fel a kiskereskedőt és próbáljam nála behajtani a cserét, vagy kérjem vissza a készülékem teljes vételárát.
Sajnos a kiskereskedőről semmilyen adatot nem találtam a neten, a címét leszámítva. Felhívtam ismét a Nokiát, a nagykert és az szervizt is, hátha tudnak legalább egy telefonszámot, elvégre évekig velük állt kapcsoltban a Mamutban lévő bolt, de újabb sajnálkozás fogadott mindenhol. Maradt hát a levélírás, amire azóta is várom a választ, de legalább a tértivevényt, hogy átvették a levelem... Elvileg ha a kiskereskedő 30 napon belül nem reagál, békéltető testülethez fordulhatok...
Telt az idő és újabb ajánlatot kaptam a nagykertől. Vásárolhatok drága Samsung, LG vagy BlackBerry készülékeket a 120 ezres Nokia utalványon felül, ha még RÁFIZETEK 60-80 ezret! Ezt természetesen nem fogadtam el. Ismét telefonáltam a Nokia ügyfélszolgálatra, ahol az ügyintéző hüledezett, majd pár nap türelmet kért, a feletteseihez fordul az ügyben, mert nem kóser Nokia utalványért más típust felajánlani. Természetesen pár nap elteltével újabb sajnálkozást kaptam.
Ezután levelet írtam a szerviznek, amelyben jeleztem, hogy szeretném visszaadni az utalványt, mert nem tudom levásárolni. Élnék a legelső lehetőséggel és készüléket szeretnék, de értékben és tudásban megfelelően legalább egy Nokia E7-et. 12 nap elteltével közölték, hogy ez nem lehetséges, mert már egyszer lemondtam erről a jogomról és egy hónapja kiállították a csere utalványt. Természetesen ők is nagyon sajnálják, majd hozzátették, hogy siessek elvinni tőlük az utalványt, mert az csak három hónapig érvényes és egy már eltelt belőle!
Végső elkeseredésben telefonáltam a Nokiának, hogy máshol vásárolhassam le az utalványt, illetve ha ez nem lehetséges, méltányosságból járjanak el, hogy közvetlenül a Nokiától kapjak készüléket. Az eredmény ismét a szokásos: sajnos nem tudnak segíteni. Az ügyintéző szerint azzal, hogy a Nokia kiadta az utalványt nagyon jóhiszeműen járt el. Levásárolhatom az eredeti értéket, de csak ott ennél az egyetlen nagykernél és sehol máshol a világon. Azt javasolták, amit a fogyasztóvédelemnél, alkudozzak a céggel vagy forduljak ügyvédhez és pereljem be a kiskereskedőt vagy a nagykert.
Lassan már kezdtem beletörődni, hogy a sok szék közé ültem, amikor felhívtam a nagykert a végső egyeztetésre. Kérdeztem, hogy mi alapján állapították meg a nekem járó összeget? Az ügyintéző közölte, hogy azért nem tudom levásárolni a teljes összeget, mert a Nokia nekik nem fizeti ki teljes összegben az utalványra választott készüléket. Szerettem volna, ha legalább az N900-nak megállapítják az értékét, hogy lássam a különbséget, de erre sem voltak hajlandóak. Próbáltam megtudni, a felajánlott N8-as készülék árát, de az ügyintéző szerint ez most nem lényeges, mert garanciát intéznek. Végül kértem, hogy ezeket adják írásba, de ezt sem tették.
Sokadszorra is felhívtam a Nokiát, ahol azt kérték, hogy írassam le a nagyker ajánlatát, - mert szerintük a nagykerben nem mondanak igazat - majd ezt küldjem el, hátha méltányosságból mégis tesz valamit a Nokia. A beszélgetés végén kértem, hogy adják nekem írásba, hogy a Nokia hogyan jár el a cserekészülékek ügyében, valamivel igazolják részemre, hogy sem én, sem a nagyker nem szenvedhet kárt az ügyleten, de erre már nem voltak hajlandóak.
A cégek egymásra mutogatnak és hazugsággal vádolják a másikat. Írásba semmit sem hajlandóak adni, miközben nekem még mindig nincs készülékem. Miután rájöttem, hogy az égvilágon sehogy sem szerezhetek érvényt a fogyasztói jogomnak és lőttek a pénzem egyharmadának, elfogadtam a nagyker N8-as ajánlatát 120 ezerért.Mikor elmentem a készülékért szembesültem azzal, hogy a nagyker nem garanciát intézett, hanem megvásárolta a rossz N900-at. Egy szimpla adásvételi szerződést dugtak az orrom alá. Készülékért pénzt, pénzért új készüléket kínáltak egy papíron, persze pénzmozgás nélkül. Mikor ezt megláttam, nem akartam odaadni a csereutalványt, mondván ez nekem 180 ezret ér és vizsgáltassák be ők a 900-ast újra. Az ügyintéző meggyőzőbb érvvel állt elő, miszerint ők méltányosságból járnak el és ha nem írom alá, mehetek a fenébe a rossz készülékemmel és soha többé nem foglalkoznak velem.
Most van egy N8-as készülékem 2 év garanciával, egy 120 ezres számlám és 60 ezer hiányom. Mellesleg az N8 nem ér ennyit a nagykerben sem. Utólag értesültem, hogy az árát azért nem mondták meg korábban a készüléknek, mert az náluk csak bruttó 98 ezerbe kerül...
Az ügyemet megírtam az anyacégnek Finnországba, mégis tudjanak róla mennyire semmibe veszik az ügyfelet a magyar kollégák.
Bocs, hogy hosszúra nyúltam, de rengeteg időmet és telefonszámlámat pazaroltam el az ügyintézésre. Gondoltam precízen leírok mindent...
Üdv,
Tamás
Az utolsó 100 komment: