Nemzeti sport van alakulóban. ahogy az egyre idegesebb devizahitelesek immár bíróságon szabadulnának az egyre növekvő törlesztőrészletektől. Az AXA áll a legrosszabbul, ellenük ugyanis hétfőn megkezdődött az első csoportos per, amit nemsokára 6 újabb követ.
Elindult az első hazai csoportos devizahiteles per a Fővárosi Bíróságon. A felpereseket-károsultakat szervező Axermix-csoport a belga székhelyű AXA Bankot hívta perbe, harminchárom devizahiteles ügyében, ami összesen 200 millió forintnyi hitelt érint. A bíróságtól azt kérik, hogy a bíróság mondja ki a harminchárom devizahitelre a semmisséget, azaz állítsák helyre az eredeti, a hitel felvételét megelőző állapotot. A devizahitelesek szerint még az egy összegben történő kifizetés is méltányosabb lenne, mint a jelenlegi helyzetük. A szervező Axermix-csoport elmondta: jelenleg összesen 5 pertársaságot indított az Axa Bank Europe és kettőt az Erste Bank ellen, az összes perérték pedig túllépi az egymilliárd forintot.
Játékos kedvű devizahitelesek jelentkezhetnek itt.
Manyecska 2013.03.05. 17:33:36
Manyecska 2013.03.05. 17:38:37
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 17:43:12
Bezzeg mikor a pénzet adta a bank, akkor partner volt, mikor kéri vissza, akkor már bűnöző?
Bezzeg a zúj buzuki az köllött mi, azt meg nem számolta ki a sok nagyokos, hogy az autómobil piaci értéke max a futamidő utolsó pár honapjába elegendő fedezet?
Mer a bankbg nem mondták, hogy kockázatos a devizahitel mi? Nem a faszt nem mondták, csak nem akarták hallani, meg elolvasni se a szerződést.
Eh... jöhet a következő, ez már volt már soxor.
vénszivar 2013.03.05. 17:43:45
Manyecska 2013.03.05. 17:44:35
England win The Ashes! 2013.03.05. 17:47:26
England win The Ashes! 2013.03.05. 17:48:47
Még jó, hogy bele nem lépett!
England win The Ashes! 2013.03.05. 17:51:24
Aszongya a vikipédia az AXA címszó alatt, hogyaszongya: "Headquarters: 8th arrondissement, Paris, France"
É2I 2013.03.05. 17:57:56
Nekem is nagyon tetszik, hogy a sok birka, aki bedőlt a bankok szemfényvesztésének most szerveződik és kommunában támadja a bankokat, mert nekik az jár. Meg az állami lehetőség - amit persze az összes adófizetőn vernek le, azokon is akik nem rohantak a fizetésükből soha ki nem termelődő kölcsönt felvenni.
joetaylor 2013.03.05. 17:57:56
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 17:59:17
A másik helyzet az, hogy ha a bank később csak magasabb kamatra kap hitelt, az már az ő kockázata kell hogy legyen. Ezek a guniszerződések szerintem se jogosak. alá se írtam volna. De akkor nem volt más lehetőség.
És még helyzet az, hogy ha valaki 12-14%-ra vesz föl forint hitelt, az se igazán hangzik felelősségteljesnek. Nem volt igazán választásuk az embereknek.
joetaylor 2013.03.05. 17:59:51
joetaylor 2013.03.05. 18:01:36
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:01:53
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:04:11
É2I 2013.03.05. 18:08:15
Nem?
Akkor nem kéne magyarázni a bizonyítványt.
Tudod a nyújtózkodás meg a takaró esete a Tóth Marival, vagy valami ilyesmi...
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 18:08:45
"Bartha Péter szerint "gazdasági kényszert" alkalmazott a bank, hogy a CHF-alapú devizahitelt válassza. A forint alapú hitelnek ugyanis a magas hazai alapkamat miatt jóval magasabb volt a törlesztőrészlete is, így magasabb munkahelyi jövedelemigazolásra lett volna szüksége. Ezzel szerinte a többség gyakorlatilag belekényszerült az akkor még olcsóbb (annak tűnő) frankos konstrukcióba."
Tehát a dolog úgy kezdődött, hogy az illető eleve nem volt hitelképes, itt azért gyanakodhatott volna, hogy erőn felül vállal terheket, nem beszélve arról, hogy miután elveszítette a munkáját (mnulti level marketinggel kezdett foglalkozi, majd munkanélküli lett - tipikus magyar kudarctörténet),
na innen kezdve nem hitelkérosult, hanem egziszutenciális károsult, ha forinthitele lenne, vagy feleannyi kamatra, pont úgy nem tudná fizetni.
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:09:44
Manyecska 2013.03.05. 18:12:28
Ja, a jelzálog meg rajtunk van:D..
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:14:45
atv.hu/cikk/20130305_hivatalos_koszonjuk_orban_viktor_miniszterelnok_ur
joetaylor 2013.03.05. 18:17:10
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:17:17
@Rosszindulatú Vászka: Neked is igazad van, fiam.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:18:38
www.hodmezovasarhely.hu/cikkek/lazar-janos:-az-egyhazi-devizahitelek-konszolidaciojat-tervezi-a-kormany-8469
Flankerr 2013.03.05. 18:18:43
Tehát nincs adósság, de nincs ház/kocsi/bármi..
Pénzt vettél fel, vissza kell adni. a Mértéken, törlesztő nagyságán, költségeken lehet (és kell) vitatkozni, de attól még a pénzt vissza kell fizetni.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:20:40
a devizahiteles önkormányzatok, cégek , egyházak, stb..azokat mentsük ki az adóinkból, mert azok megérdemlik.
na, ettől kell hányni. Meg a hozzáállásotokból.
boá
vénszivar 2013.03.05. 18:21:04
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:22:10
Nem arról van szó.
Van amelyik a saját gondatlansága áldozatq IS.
A többség a körülmények áldaozata IS.
Szinte mindegyik a bankok áldozata IS.
Namármost, ha a bank nem szemétkedne különöseben, hanem kivenné a saját részét a kárból, sok adós tudott volna tovább törleszteni, ami neki is, és a bankank is jobb lenne.
Csakhogy a bankok keménykedtek, minden módon sanyargatták az adóst, devizában kérték a banki költséget, külön megsarcolták az előtörlesztést, konverziós díjat számoltak a semmire, stb... Ezérttartanakittabankok.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:22:44
akkor mit szóljon a többi hiteles?
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.05. 18:23:00
És még helyzet az, hogy ha valaki 12-14%-ra vesz föl forint hitelt, az se igazán hangzik felelősségteljesnek. Nem volt igazán választásuk az embereknek."
De volt. Nem felvenni. De nekik MINDEN ÁRON kellett a saját lakás meg a zautó...
Hát rohadjanak meg!
@É2I: "Volt-e puskacső tartva a halántékodhoz?
Nem?
Akkor nem kéne magyarázni a bizonyítványt.
Tudod a nyújtózkodás meg a takaró esete a Tóth Marival, vagy valami ilyesmi..."
@joetaylor: "Én sem vettem lakást se új kocsit hitelből. Nem engedhettem meg magamnak és kész. Akik meg beleugrottak azok nyeljenek csak szépen."
Itt vannak a pontok...
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 18:23:12
Akkor most már ugye kezditek érteni azokat az úgynevezett "nyugat" filmeket, akikben a júzer ekveszíti a nyugdíját, mert becsődölt az alapkezelője, vagy elsikasztotta a brókere, meg hogy viszi a bank a házát-kocsiját-telkét-guminőjét, mert nem fizeti a hitelét ésatöbbi.
Tessenek csak addig örülni, míg be nem köszön hozzánk az a kapitalista napnyugati vívmány, hogy adósságot és adótartozást is lehet örökölni - nem röhög, bizony ijen van.
Ez egy igen igen kemény kemény világ.
Teccettek volna kussolni, ahejett, hogy rencerváltást meg forradalmat álmodtak :D
vénszivar 2013.03.05. 18:24:25
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:24:25
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:25:24
Erre már válaszolt @batgirl: "jaj szupi..itt mindenki annyira okos volt:))"
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:27:05
Ha a pillanatnyi túléléshez kell.
Ha olyan befektetés, ami a kamatnál többet hoz.
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 18:33:34
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:35:37
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:35:45
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:37:04
Most nagyon sajnálunk...
Én vettem lakást kölcsönre, persze nem ilyen idióta feltételek szerint, hanem 6% forintra. Az 4% pézromlás mellett kimondottan jónak mondható. Ügyesen pont mikor legdrágábbak voltak a lakások, de kihagyhatatlan volt, nem volt mit megbánni. Azóta vissza is fizettem.
"Akik meg beleugrottak azok nyeljenek csak szépen."
Dögöljön meg a szomszéd tehene. Ez tök jó mentalitás!
Mellesleg ha az egész ország szív, te is szívsz, nem kell ennek annyira örülni.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:38:37
@Transzoxánia: Te nagyon elpimaszodtál.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:40:41
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 18:41:57
@atpijkamo: azért azt be kéne látni, hogy ez nem bankbűnözés probléma, meg nem is igazán hozam-kamat probléma, hanem hogy rengeteg sok ember veszítette el az egzinernciáját, nem feltétlenül önhibájából.
Az a rengetegsok munkanélküli akkor sem tudná fizetni a hitelét, ha az forintos vagy olcsóbb lenne.
Hát kábé úgy is lehet ezt felfogni, hogy megjött a számla a feketemunkás akkor dejól jártunk, meg a pörög a gazdaság megy a hitel, mindenki vásárol közhazugságokért.
vénszivar 2013.03.05. 18:43:08
@Transzoxánia: mit szemtelenkedsz már napok óta @batgirlel: ? Szállás kéne? :):D mert ha jól tudom a nőktől irtózol!
Fejesrob 2013.03.05. 18:45:00
Elég jól láthatóan a bankok konkrétan átbasztak egy csomó embert és van olyan, aki azt mondja, hogy ez OK, minek vettek fel hitelt.
A másik pedig, hogy Orbánéknak illett volna a bankadót ezekre a szerencsétlenekre költeni, nem pedig elbaszni pld. olyan kamukra mint Ócsa.
Persze előnyére szolgál, hogy egyáltalán vetett ki bankadót.
Gyurcsányék a devizaadósság veszélyeivel teljesen tisztában voltak, azért engedték, mert a magánhitelezés felpörgette a gazdaságot és ez nekik politikailag nagyon jól jött. Gyakorlatilag odadobtak vagy 200.000 családot annak reményében, hogy 2010-ben nyernek.
Más államok nem véletlenül nem engedték meg a devizahitelezést.
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:45:32
É2I 2013.03.05. 18:47:38
"Az a helyezet, hogy akkor még az országkockázatot a PSZÁF és nemzetibank se ismerte, csak az árfolyamkockázatra figyelmeztettek."
Erre tetszik gondolni? /Érdekes én úgy vettem új autót, hogy kiszámoltam mennyit és mennyi ideig tudok finanszírozni akár 30%-os bukóval. Ezért vettem fel -nem 10 évre - kitermelhető mennyiségű kölcsönt. Amit még munka nélkül is győztem volna./
Ország kockázat? Ezt te sem hiszed el. Ennyi erővel mindig be kellene kalkulálni, hogy holnap kitör egy háború. Igaz pont ekkor kellene felvenni a világ összes pénzét és aranyba fektetni és már csak túlélni a wart.
Továbbra is azt mondom, hogy a bankok jól beszopattak jó pár embert a _saját hülyeségük miatt_ és most meg fel vannak lázadva, hogy át lettek daszva.
És továbbra sem tolerálom, hogy ezt nekem is szívnom kell végtörlesztés, bank adó meg egyéb formában.
Úgyhogy átolvastam még egyszer és a véleményem erősödött. Továbbra sem sem tartom helyén valónak, hogy a 30 centis f.sz műtétet én finanszírozzam sok ezer impotensnek.
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:49:40
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:51:27
Én az adómat felajánlom a magánemberek megsegítésére.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:53:02
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:53:08
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.05. 18:53:16
Igen, okos voltam. Én is vettem fel annak idején hitelt, a CITI-s ügyintéző nekem is nyomta a vakert a devizahitelről, de én már akkor is ismertem a @Rosszindulatú Vászka által már ismertetett vastörvényt, hogy hitelt csak abban a pénznemben veszek fel, amelyben a bevételem keletkezik. Így már a már ki is van fizetve a hitel.
Ja, hogy nincs saját lakásom? Olyan sose volt, de nem is éreztem hiányát. Vagy a szüleimnél laktam, vagy az aktuális párjaimnál. A rezsit mindenhol fizettem, a tulajdonjogot meg kb. leszartam.
vénszivar 2013.03.05. 18:55:30
az összes többit meg megteszik!
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 18:56:21
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:56:58
kicsit hányingerem lett többektől
vénszivar 2013.03.05. 18:57:06
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 18:57:42
Sajnálom, hogy tőlem tudod meg, de a végtörlesztést a fityiszes csókák miatt csinálték, hogy ne bukjanak nagyot az ingatlanbefektetéseiken.
A különadókat meg azért fizetjük, hogy az egykulcsos adóval 2010-ben a költségvetésen ütött lyukat betömködjük. Meg az IMF kölcsön hiányában fizetendő plusz százmilliárdos kamatkiadást.
Te konkrétan azért szívsz, mert a gazdaság évek óta csúszik lefelé, szakadunk elfele a visegrádi országoktól. Ennek csak egyik összetevője a hiteválság.
Manyecska 2013.03.05. 18:57:44
vénszivar 2013.03.05. 18:58:37
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 18:59:27
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 18:59:38
tv-m van
és a töltögetés is megy
Bálintka. 2013.03.05. 19:00:32
vagy nem.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:00:59
vénszivar 2013.03.05. 19:02:15
Mit töltesz? cigit vagy libát?:)
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 19:02:28
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:03:18
2013.03.05. 19:03:33
Ki korán kel, álmos marad!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:04:25
:)) Ami nem megy, nem kell erőltetni.
vénszivar 2013.03.05. 19:04:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 19:04:50
de hat tozsdezni lehet, csak nem a csoroknak
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 19:04:53
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 19:06:26
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 19:09:20
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:14:01
Ez a világ a lehetséges világok legjobbika.
@Transzoxánia: Ha valami nem megy, erőlteni kell. Ha eltörik, úgyis megérett a cserére.
Na most az a trükk, hogy neked kell megmondani, melyik eset, kell-e erőltetni.
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 19:23:46
"Ez a világ a lehetséges világok legjobbika."
Erre meg majdnem mondtam valami pimaszat!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:25:05
Erre meg majdnem mondtam valami pimaszat! "
Pedig ezen érdemes diszkutálni, nem a barom hiteleken.
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 19:26:24
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:26:38
Irigylen a problémáit.
bag 2013.03.05. 19:27:08
Az összes hitelemet visszafizettem a saját keresetemből, így lett lakásom, autóm.
Miért fizessek én, mint rendszeresen adózó állampolgár a
tetű, ingyenélő, fogatlan, Mónika show résztvevő, IQ huszár, Plazmatévés, listaáras kisautós, agyatlan, ösztönlény prolik helyett???
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:28:23
Na, sziasztok, indulok az orvoshoz.
É2I 2013.03.05. 19:29:21
Az hogy a kurmány hogy bassza el az adómat nem függ össze. Szerinted nem állítanék baltát a stadion építést megszavazók fejébe. A kettőnek nincs egymásra hatása. Ha végig gondolod mindkettőre kibasszuk a pénzt. És igen a kapitalizmusban nem játszunk szocializmust új közteher viseléssel. De gondolom te még akkor nem éltél, amikor ki volt írva az ötéves terv, vagy csak kis denevér lehettél. ;)
@atpijkamo:
Nem, nem tőled tudom meg, ugyanakkor nem vigasztal, hogy a lepedő alatt nem csak ők vannak, hanem több tízezer másik is. Tehát ez nem magyarázat, illetve inkább csak belemagyarázás.
Abban egyetértünk, hogy mindezt átvettük Amerikából, ugyan is ott kezdődött az ingatlan cunami. Más kérdés, hogy ott semmi nélkül kibasszák a tartozót a házából (max ésszerűen visszabérelteik vele nem pedig ócsai nyomortelepet építenek nekik 3 szoros óbudai nm áron) és szarnak a bankokra is. Hány bank is ment csődbe ott? És nálunk?
Ott kapitalizmus van, itt cucilizmus.
Tisztában vagyok vele; csak a szavazatokért.
Bálintka. 2013.03.05. 19:33:30
bag 2013.03.05. 19:33:58
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 19:38:48
2013.03.05. 19:39:59
tetű, ingyenélő, fogatlan, Mónika show résztvevő, IQ huszár, Plazmatévés, listaáras kisautós, agyatlan, ösztönlény prolik helyett???
A naplopókat így is úgy is eltartatják, mert éhen senkinek nem szabad dögölnie.
A devizahitelesek azért kicsit más kategória. A minap volt az indexen valami vidéki család, 18 millát vettek fel, most 45-tel tartoznak. A házuk elméleti értéke 26 milla, 15-ért próbálják árverezni, de elmondásuk szerint jó, ha 9-ért elmegy.
Namármost lehet szimpla primitív "minek vettek fel kölcsönt" mondattal lezárni a problémát, de azért itt valami nagyon nem fasza ám!
Taurusz 2013.03.05. 19:40:01
"Elég jól láthatóan a bankok konkrétan átbasztak egy csomó embert és van olyan, aki azt mondja, hogy ez OK, minek vettek fel hitelt. "
És ha én azt mondom, hogy adok neked hitelt, de olyan feltételekkel, amit én akarok, és akkor módosítok, amikor akarok, olyan mértékben, ami nekem jól esik, veszel fel tőlem pénzt? Pedig még írásba is adom!
2013.03.05. 19:42:05
Kis hazánkban a 9x19 parabellum az elterjedt méret.
Bálintka. 2013.03.05. 19:45:46
Amúgy meg tényleg igazad van. Faszért nem marad otthon az aki családot akar alapítani. 50m2-en vígan elél három család, plusz a nagy szülők.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 19:45:52
Nem figyelsz. Megismétlem: Ez a világ a lehetséges világok legjobbika.
A lehetű legrosszabbat nem tudom. Talán egy fekete lyukban. Azt viszon tudom, hogy a kádárrendszer elég szar volt. Most ezerszer több szabadság van, és aki hajlandó és képes kamatoztatni képességeit, annak jólét is.
Azt nem mondom, hogy nem kell jobbra törekedni. Egy kis állandóság pl. jó lenne, hogy ne ötpercenként jelentsenek be új adókat visszamenőleges hatállyal, meg ilyenek.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 19:46:31
England win The Ashes! 2013.03.05. 19:50:07
/Boncz Géza/
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 19:51:32
É2I 2013.03.05. 19:53:54
"A devizahitelesek azért kicsit más kategória."
Igen ezt próbálja eladni minden deviza hiteles. Nem naplopók, csak felelőtlenek. Nekem ne mondja már senki, hogy aki 18 millát volt "kénytelen" felvenni egy építéshez, amelynek elméleti értéke 26 milla az felelősen gondolkozott! Túl vállalta magát, ennyi.
Az más kérdés hogy a árfolyamot is beszopták, az már igazán nem rajtuk múlt.
És megint más kérdés, hogy a barom kormány miért nem arra törekszik, hogy - ha nem is tulajként, azaz bérlőként - ott maradhassanak.
bag 2013.03.05. 19:54:13
Másrészt azt miért nem írják meg, hogy azonos összeg és futamidő mellett még mindig pluszban, legfeljebb egálban vannak a forinthitelesekhez képest???
Az hogy vannak durva példák, igen vannak,-segítsék meg őket, rendben- de a nagy többség felelőtlen ingyenélő proli. semmi kedvem fizetni a Plazmatévéjüket, meg a leharcolt kisautójukat.
cz80 2013.03.05. 19:57:32
Meg a másik, hogy jön az ügyfél, hogy de hát ő kifizette a 20 % kamatot. Aha, apukám, de azt ugye fogtad, hogy az ÉVI 20 %? 10 év alatt az 200%. A magyarokban ez valahogy még nem tudatosult, és megértetni is baromi nehéz velük.
Az meg tényleg senkire nem tartozik, és abszolút magánügy, hogy hogy lehet évtizedekre elkötelezni magunkat előre? 10 éven belül sok családban van születés, házasság, válás, haláleset, stb. Szóval ezt a részét mindenki viselje saját maga, és ne akarjon pereskedni.
Manyecska 2013.03.05. 19:59:48
Manyecska 2013.03.05. 20:02:09
É2I 2013.03.05. 20:04:14
"Egy kis állandóság pl. jó lenne, hogy ne ötpercenként jelentsenek be új adókat visszamenőleges hatállyal, meg ilyenek."
Na ezzel qrvára egyetértek. Rohadt idegesítő, hogy látszik, a itt lévő cégek nem tudnak éves terveket készíteni, mert a kurmányunk ötpercenként homlokegyenest átírják a jogszabályi, törvényi környezetet meg az un alaptörvényt. Isten barmai.
@ColT:
Annak a fingnak te is fogod érezni a szagát :S
Bálintka. 2013.03.05. 20:04:25
2013.03.05. 20:04:35
Erre a mondatra választ vársz?
Manyecska 2013.03.05. 20:06:50
vénszivar 2013.03.05. 20:07:21
Te mi vagy. Szarjankó! kegyelmes thúr?
England win The Ashes! 2013.03.05. 20:07:30
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 20:08:09
England win The Ashes! 2013.03.05. 20:08:38
2013.03.05. 20:10:26
bag 2013.03.05. 20:10:52
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 20:12:58
Manyecska 2013.03.05. 20:14:11
England win The Ashes! 2013.03.05. 20:15:23
Tisztára olyan ez, mint a boltban. Ha a kasszás egy ezer forintos cuccot nyolcszáz forintosnak üt be véletlenül, akkor a vevő lapít, vagy röhög a markába, hogy muhaha, ha meg szintén véletlenül ezeregy forintosnak, akkor meg cirkuszol, hogy őt át akarták baszni.
Manyecska 2013.03.05. 20:15:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 20:16:39
Figy, eddig is szoptunk, ezután is fugunk, de a rohadékok is szopjanak velünk.
Amúgy igen, felelőtlenség volt, de az egész világ olyan elbaszott, hogy bank, hitel nélkül semmit nem lehet kezdeni -ez így nem jó,
Szóval igen, hülyék voltak sokan a devizahitelesek közül, de azért nem mindenki.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 20:18:08
Ez így szar, változtatni kell. ... Várom a fejlődést...
De mit akarsz, eltolcsit kataputálták, kell ennél jobb? Ha nem is az űrbe, de a nemzetibankba. Kevéssé volt elegáns, hogy utolsó mozdulatával a saját majdani mozgásterét növelte törvényben.
vénszivar 2013.03.05. 20:19:40
Miért utoljára? Kimúlsz?:)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 20:20:47
De különben a "think local, act global" is baromság, valódi hatása nem nagyon lesz.
Megvan, hogy kik tudnak érdemben változtatni a világon, de azok az érdekcsoportok leszarják.
Bálintka. 2013.03.05. 20:24:52
Manyecska 2013.03.05. 20:27:46
England win The Ashes! 2013.03.05. 20:28:24
É2I 2013.03.05. 20:28:35
Csak tudod nekem negyven+ év szopás már pont elég volt :S
@atpijkamo:
A kancsi jövendő mondót a Holdba kellett volna katapultálni vagy inkább a Napba, ott ragyoghatott volna tovább. ehelyett most fogja választási kampányra szórni a még megmaradt nemzeti vagyont. Valszeg ezt már nem várom meg, míg van a bankszámlámon le nem zárolt pénz.
Vigyázz hagyma! Megyek :P
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 20:32:38
Ha nem lesznek megfingatva a bankok, akkor csinálják tovább ugyanezt + még durvább dolgokat is. Az eredmény, nekünk nem jó.
Ha meg lesznek, akkor sem lesz sokkal jobb nekünk, de az elv a lényeg :)
vénszivar 2013.03.05. 20:34:46
Bálintka. 2013.03.05. 20:37:27
É2I 2013.03.05. 20:39:58
Az elvekbe egy olyan nemzet, mint mi simán beledöglünk. Főleg hogy egy közepes bank röhögve ki tudná fizetni az összes tartozásunkat.
vénszivar 2013.03.05. 20:43:15
Manyecska 2013.03.05. 20:43:59
É2I 2013.03.05. 20:54:38
Mondjuk azért, mert ott van kontakt, a sógorom. És ha már elhagyom ezt az országot olyan messze szeretnék menni, ahonnan nem fogok hirtelen felindulásból visszajönni.
Ezen túl meg ott van a Grand kanyon - és bár sok mindent megfogadtam, hogy megnézek és megcsinálok amit már tuti nem érek meg - ezt ebben az életben nem akarom kihagyni, ez a bakancslistámon a némber van.
Ha Viktorunk továbbra is ezt az irányt viszi - bármennyire is vagyok lokál patrióta és bármennyire is röhögök az amerikai álmon (több tízre tehető azon ismerőseim száma, aki sírva jött haza) akkor is meg fogom próbálni. Max bukok egy pár millát, de látom közelről hagyma nagy freedomját :P
És majd én is oszthatom azt észt kintről :P (Nem fogom!)
England win The Ashes! 2013.03.05. 20:56:26
Az emberek zsebéből akarja kicsalni a pénzt. Csak ugye ha azzal indítana, hogy "emberek, holnaptól emeljük az adókat", az jövőre automatikus választási kudarcot jelent.
Így viszont a bankok segítségével mégis hozzájut az emberek pénzéhez. A bank csak egy közbeeső láncszem, ami (akarva vagy akaratlanul) átvállalja a kormánytól a bűnbak szerepét.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 20:57:50
Linux telepítők kiírják, hogy bocs, egy telepítővel arrébb..
Manyecska 2013.03.05. 21:01:59
Okos ember volt az egyszer biztos:)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 21:04:13
England win The Ashes! 2013.03.05. 21:07:19
Hámozva veheted a főtt tojást.
Világbajnoknak nevezheted az NBA győztesét.
Satöbbi.
Bár vannak negatívumok is. Konkrétan hagymáék államában:
llegális lottószelvény birtoklása és kétezer dollár büntetés járhat érte.
Senki sem lehet profi jövendőmondó, de ha valaki mégis szeretne praktizálni amatőrként, azt egy iskolában vagy templomban teheti csak.
Tilos gyapotföldeken elefántot használni szántáshoz.
Szex alatt kötelező a misszionárius póz tartása és a függönyök elhúzása.
Ha egy nem házas nő és férfi elmennek egy szállodába és házasként regisztrálják magukat, akkor az állami törvények szerint hivatalosan is házassá válnak.
Minden párnak akik szállodában alszanak, különágyas szobával kell rendelkezniük, amiben az ágyak legalább fél méterre vannak egymástól.
Illegális szexelni a templom udvarában.
Orális szex "természet elleni bűntettnek" minősül.
Egy házasság hivatalosan is érvényét vesztheti, ha bármelyik személy igazoltan fizikailag impotens.
Azon személyek akik illegális anyagot birtokolnak, kötelesek adót fizetni utánuk.
Minden eladott fehérnemű után három dollár adót kell fizetni.
Szervezetek nem tarthatnak gyűlést, amíg a jelenlevő tagok jelmezt viselnek.
Bingó játék nem tarthat öt óránál tovább, kivéve ha azt egy vásáron tartják.
Bingó játékon tilos alkoholt felszolgálni.
Ne is beszéljünk hagyma előző lakóhelyéről, Floridáról:
Az állam alkotmánya biztosítja a szólásszabadságot, esküdtszék általi tárgyalást és várandós malacoknak, hogy nem zárhatják őket ketrecbe.
Egy személy nem követhet el természet ellenes cselekedetet más személlyel.
Nem összeházasodott párok nem követhetnek el "buja tetteket" és nem élhetnek egy fedél alatt.
Vétségnek minősül a nyilvánosság hangulatának a rombolása.
Minden nyilvános épület ajtajának kifelé kell nyílnia.
Illegális a gyerekek eladása.
Nők pénzbüntetést kaphatnak, ha elalszanak a hajszárító alatt, szintén pénzbüntetést kaphat a fodrászat tulajdonosa is.
Egy speciális törvény tiltja a nem házas nőket a vasárnapi ejtőernyőzéstől, amelyért letartóztatás, pénzbüntetés vagy elzárás járhat.
Ha egy elefántot kikötöznek egy parkolóórához, akkor ugyanannyi parkolási díjat kell érte fizetni, mint egy járműért.
Tilos nyilvános helyen énekelni fürdőruhában.
Tilos férfiaknak váll nélküli estélyiben mutatni magukat nyilvános helyen.
Illegális szexuális kapcsolatot létesíteni egy sündisznóval.
Illegális gördeszkázni engedély nélkül.
Szex közben csakis a misszionárius póz legális.
Tilos este hat után fingani nyilvános helyen.
Sértésnek minősül meztelenül zuhanyozni.
Tilos összetörni háromnál több tányért vagy letörni a szélét négynél több pohárnak naponta.
Illegális az orális szex.
A férj nem csókolhatja meg a felesége melleit.
A lólopásért halálbüntetés jár, akasztás által.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.05. 21:07:46
Manyecska 2013.03.05. 21:12:12
Mylady 2013.03.05. 21:14:49
Ez több szempontból sem igaz.
1. Nem a kamatot fizeted először vissza. A kamatot minden esetben a fennálló tőketartozás után kell fizetni, mindegy, milyen formájú a hiteled. Annyi a különbség, hogy lakosságnak általában annuitásost adnak, mégpedig azért, mert annak fix a törlesztőrészlete, így az elejétől a végéig ugyanakkora terhelést jelent (ceteris paribus), így tervezhető. Emiatt viszont a fix részlet eleinte arányaiban több kamatot tartalmaz, ez később megfordul és rohamosan csökkenni kezd a tőketartozás.
2. Az, hogy 10-ből 8-an nem voltak vele tisztában, nem a bankok hibája. Nem védeni akarom őket, vannak dolgok, amiben sárosak, de a tájékoztatás elég széleskörű volt. Az tény, hogy mindenről pontosan egyeztetni kellett az ügyféllel, a szerződésben minden pontosan le van írva. És akkor még nem említettem a közjegyzőt, aki mindenkinek kötelezően felolvassa a szerződést (igen, szóról szóra), közben többször megkérdezi, hogy érted-e. Voltam olyan közjegyzőnél, aki részletesen elmagyarázta az egészet, hiába mondtam neki, hogy
a.) közgazdász vagyok
b.) bankban dolgozom
c.) konkrétan hitelezésen
Azt mondta, nem érdekli.
És a hitelfelvevőnek a közjegyző előtt nyilatkoznia kell, hogy megértette.
Persze ez sokszor nem érdekli az embereket, csak megkérdezik, hol írják alá és kész.
3. És még a tájékoztatásról: a hitelekhez kötelező a fizetési ütemezést átadni az ügyfélnek. A hitel indulásakor és utána minden egyes átárazódáskor, azaz amikor változás van. Magyarul a hitelesek kb félévente kaptak egy kibaszott hosszú listát, ami pontosan tartalmazta a futamidő végéig, hogy mely napokon mennyit kell fizetnie (ez ugye állandó) és abból mennyi a kamat és mennyi a tőketörlesztés. Meg hogy mennyi tartozása marad.
(Persze vannak bankok, akik nem az egészet adták át, én is kaptam pl olyat, hogy az első két év volt havi bontásban, utána már csak naptári évente összesítve.)
Szóval senki ne mondja, hogy nem tájékoztatták, hogyan fog kinézni a törlesztése a következő 10-20 évben.
Manyecska 2013.03.05. 21:15:11
??? :D:D ? Valakinek eszébe jutott ez bármikor is??:D
Manyecska 2013.03.05. 21:17:43
Kenderice 2013.03.05. 21:17:55
Persze ezt nem reklámozták sehol.
Amúgy meg itt nagyon sok kommentelőnek FINGJA nincs, hogy miről van szó.
Fröcsögi itt a hülyeséget, hogy: "Hájjde vazze, fővette a pézt, azt vissza is kő ám fizetni!"
Ha tudná miről van szó, nem hordana itt össze mindenféle faszságot. Nem arról van szó, hogy senki nem akarja visszafizetni a hitelét.
A deviza és deviza alapú hitelnél eladási árfolyamon adták a hitelt és vételi árfolyamon számolják a törlesztőrészletet.
A kettő közötti (1-2%) különbséget ÁRFOLYAMRÉSNEK hívják. Ez a hitel része (mert költség), amelyet azonban NEM VETTEK FIGYELEMBE a THM kiszámításánál.
Márpedig a törvényben az áll, hogy a THM-ben MINDEN költségnek szerepelnie kell, különben az EGÉSZ szerződés SEMMIS!
Ezzel fogást találtak a bankokon, amelyeket nem kell ám sajnálni, főleg a deviza ALAPÚ hiteleket figyelembe véve.
Ugyanis ebben az esetben minden forintban van fizetve (hitel, törlesztőrészlet), csak devizában van nyilvántartva. A forint romlása, illetve a CHF szárnyalása hiper-extra-szuper-mega hasznot hozott a bankoknak, hiszen az ilyen hiteleknél csak forint mozog és ez a forintra kivetítve évi 50-130%-os kamatot hozott.
A sima deviza hiteleknél más a helyzet, ott a bank is devizát vett fel hitelként, amit továbbhitelezett, akkora extra profitja nem keletkezett, mint a deviza alapúnál. De az árfolyamrés itt sem volt benne a THM-ben...
laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2013.03.05. 21:18:07
England win The Ashes! 2013.03.05. 21:19:20
Maine:
Kötelező sörétes puskát vinni templomba menetkor indián támadás idején.
Tilos levegőben levő repülőből kilépni.
Január 14. után pénzbüntetésre számíthat az akinek még nincs leszedve a karácsonyi díszítései.
Kentucky:
Tojás dobása nyilvános kihangosításra 1 év elzárással büntetendő. (visszavonva, 1975)
Tilos kiskacsát kékre festeni és eladásra kínálni, kivéve ha egyszerre több mint hatot kínál.
Kentucky-ban tilos horgászni íjjal és nyílvesszővel.
England win The Ashes! 2013.03.05. 21:24:23
Bécsben jársz, látsz valamit ezer euróért. Fejben számolsz, hogy mennyi az forintban. Mondjuk kétszáznyolcvanezer. Most nem veszed meg, egy hónap múlva visszamész, látod, hogy még mindig ezer euró. Csakhogy most már az háromszáztízezer forintnak felel meg.
Mit teszel? Bemész és lebaszod a boltost, hogy mit képzel magáról?
É2I 2013.03.05. 21:28:13
Ezen törvények államonként változnak. És nálunk is voltak (vannak is) igen érdekesek:
index.hu/tudomany/tortenelem/2013/03/05/sztalin_halalanak_fogadtatasa_magyarorszagon/
Manyecska 2013.03.05. 21:28:24
/múlt héten láttam egy karácsonyfát az utcán..még!:D:D/..:)))) Ennyi állatság nem igaz hogy tilos!? ezek régiek gondolom:D!!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 21:32:32
amugy nagyon helyes torvenyek
a hitelre visszaterve
a problema sosem vette fel frankban
a bank szorakozik
forintbann vette fel csak a bank ugy csinalta mintha frank lenne es tudvan tudta, hogy hahaha most felveszed mert kisebb a kamat, de majd az arfolyam tizszeres lesz
eletemben nem hallottam, hogy az USA-ban valaki japan yent akar felvenni
Mylady 2013.03.05. 21:33:06
Majd kérdezz meg egyszer egy bankost, hogy mit jelent a devizapozíció, mit takar a figyelése, mekkora kapacitást fordít rá egy-egy bank és hogy mekkora balhé van abból, ha nincsenek zárva a pozíciói. Mellesleg a PSZÁF felé minden egyes nap délig jelenteni kell az előző napi számok alapján a nyitott devizapozíciókat és bizony a PSZÁF rákérdez, ha nyitott pozíciókat talál.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 21:35:34
@Mylady: Illetve lehetet tudni, hogy a deviza alapú szar, az időszakonként változó törleszttőt jelent.
Én akkoriban, szerencsére nem kellett felvennem semmit, elborzadtam, hogy a f* vállalna be bármilyen, kiszámíthatatlan kiadást.
Jokkura 2013.03.05. 21:38:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 21:39:30
talan az egesz hitel lofaszt is
de
ezt nem volt szabad megengedni
nem lehet indonez maraviban felvenni penzt pesten
mert nem egeszseges
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 21:40:46
Manyecska 2013.03.05. 21:41:15
Kenderice 2013.03.05. 21:42:03
Amúgy itt az előrejelzés (9. táblázat):
www.hitelesmagyar.com/index.php/letoltheto-dokumentumok-guest/category/1-hatter-file?download=64:betelemzes2004
A dokumentum 2004!!!-es.
England win The Ashes! 2013.03.05. 21:45:24
logout.hu/cikk/az_usa_legviccesebb_torvenyei_2/nyomtatobarat/teljes.html
Jó szórakozást!
Manyecska 2013.03.05. 21:45:25
szabályozó gazdaságpolitika, benne elsősorban az államháztartási és monetáris politika
a felelős. Ezt a felelősséget nem lehet egyszerűen az üzleti bankokra vagy a háztartásokra hárítani. Az igazi „tettes” közvetlenül és mindenekelőtt a 2001-ől kezdve 2006-ig
folytatott költségvetési és 2001–2008 között folytatott monetáris politika. Az egyoldalúan
és szinte mindvégig mereven alkalmazott jegybanki inflációellenes politika, a vele járó
kamat- és főként
árfolyam-politika
nélkül a devizaalapú hitelek még a túlzottan expanzív
költségvetési és jövedelempolitika ellenére sem duzzadtak volna fel"
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 21:48:02
Manyecska 2013.03.05. 21:48:21
Anomalocaris (törölt) 2013.03.05. 21:52:17
É2I 2013.03.05. 21:53:23
Nálatok nem volt deviza hitel és nem is lesz, mivel a dollár elismert - és bármikor arany tartalék nélkül nyomtathatott - papír. Ott - és nem csak ott, mivel az egész világ átvette a modellt - az ingatlanok folyamatos felértékelésének romba dőlése döntötte be a hiteleket.
Egyszer csak valakinek eszébe jutott, hogy a fenéért adna egy 500e dollárt sem érő házért 1500 ezret, kivette belőle a részvényeit és beindult a második dotcom.
Az hogy itt a bankok még rátettek egy - deviza - lapáttal, hát így jártunk. Köszönhetően a felügyeleti szervek tehetetlenségének, sunyiságának.
Manyecska 2013.03.05. 21:54:20
arra, hogy mennyivel járhatnak jobban, ha devizaalapon vesznek fel hitelt. Az ügyfelek,
látván a különbséget, feltehetően túlvállalták magukat, hogy kihasználják az olcsó hitelt.
Eközben a bankok bizonyára nem törekedtek eléggé arra, hogy megértessék: miben áll a
devizahitel felvételének árfolyamkockázat" :))) nyasgem.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 21:55:25
itt magyar nem vesz fel svajci frankot, de ha akar vegyen fel svajcban
sok sikert, de magayrorszag fizetoeszkoze jelnleg a forint
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 21:55:55
Manyecska 2013.03.05. 21:57:00
tábora éveken át kellemesen tölthette az idejét azon elmélkedve, mennyit nyert eddig, és
nyerhet még ezután is a forintárfolyam további emelkedése és a nominális bérszint gyors
növekedése következtében. Örvendhetett, hogy a devizaalapú hitel vállalásával mekkora
üzletet kötött"
Mylady 2013.03.05. 21:57:47
Manyecska 2013.03.05. 21:59:53
ilyen hitelek nagysága mintegy 15 százaléka lehet az összes lakáshiteltehernek. Erre az
államháztartásban alapot kell létrehozni. A támogatásnak sokféle módja van (moratórium
a törlesztésben, támogatás az annuitás fizetéséhez, esetleg az adós helyett átmenetileg a
létrehozott alap fizeti az annuitást, vagy az adós helyébe bizonyos esetekben az alap lép;
az adóstól bérleti díjat kap, vagyis átalakul az adósság bérleti viszonnyá stb.)" Paulo Coelho:P
Mylady 2013.03.05. 22:01:06
Hát ezért.
Manyecska 2013.03.05. 22:01:18
Mylady 2013.03.05. 22:03:24
Manyecska 2013.03.05. 22:05:37
Választ nem várok:(
Mylady 2013.03.05. 22:06:12
Manyecska 2013.03.05. 22:08:56
Manyecska 2013.03.05. 22:13:26
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 22:20:56
England win The Ashes! 2013.03.05. 22:21:00
De ami tetszik: Új-Mexikóban idióták nem szavazhatnak.
England win The Ashes! 2013.03.05. 22:23:44
Ha már itt tartunk: New York államban (tehát nemcsak NYC-ben, Buffalóban is pl.) épületről leugrásért halálbüntetés járhat.
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 22:24:16
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 22:30:06
a fele urban legend
es tudni kell ez precedens jog
de mind jol hangzik
es a biro itt sem hulye
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.03.05. 22:30:17
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 22:32:27
Kenderice 2013.03.05. 22:32:54
England win The Ashes! 2013.03.05. 22:33:06
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 22:35:50
England win The Ashes! 2013.03.05. 22:45:12
Néhány viszont újkeletű rendelet, pl. Washington államban ez: Egy törvény amelynek célja a bűn csökkentése a következőből áll: “Azon motorosnak akinek bűnözői szándékai vannak, kötelező jelleggel meg kell állni a város határa előtt és telefonon szólni a rendőrség főnökének, mielőtt belépne a városba"
England win The Ashes! 2013.03.05. 22:47:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 22:50:10
maraggyunk ennyiben:)
en mar alltam amerikai biro elott
KrustytheClown 2013.03.05. 22:50:26
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 22:51:15
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 22:56:00
az ugy volt hogy a Kadar rendszer ugy gondolta nem nagy baromsag ha bizonyos feltetelek mellett adnak kolcsont fiatal hazasoknak lakasra
nem sorolnam fel a felteteleket de teljesithetoek voltak
es igy, tobbek kozott en is tudtunklakashoz jutni 3 % kamatra
/ez visszajott az elso Orban jkormanynal is amugy/
namost az Antall kormany ugy dontott, hogy lofaszt, nincs tobb 3 %-os kamat
eltoroltek, es visszamenolegesen megemeltek
azutan 20 ev utan eljutott az orszag a svajci farnkos kamatra
e veget lehet eppen latni
England win The Ashes! 2013.03.05. 23:07:23
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 23:09:59
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 23:10:47
3 honapra jogosintvanyelvonas
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.05. 23:23:39
Rosszindulatú Vászka 2013.03.05. 23:30:31
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.05. 23:37:10
az volt az erdekes, hogy utana lattam civilben es vigyorgott
ket kulopnbozo ember volt
dfe vegulis nem csukatott le, igy szeretem
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.05. 23:55:22
majdnem. Évi 20% az 10 év alatt 619%.
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 00:00:13
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 00:03:14
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 00:13:35
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 00:15:27
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 00:30:22
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:06:22
Sziasztok!
Mivel nem nagyon követitek az eseményeket, ezért pár szóban szeretnélek Titeket tájékoztatni a per állásáról.
A percsoport tagjai SOSEM kérték azt, hogy segítsék meg őket. Mi sosem kértünk vagy fogadnánk el adófizetők pénzét, hogy a mi szerződésünket más fizesse ki. Ezt többször, több helyen is kinyilvánítottuk. Sokan közülünk a mai napig fizeti a jócskán megemelkedett törlesztőrészleteit.
Ami miatt mi pert indítottunk, az az, hogy a bank szerződése nem felel meg a törvényeknek és mindazoknak a jogi szabályozásoknak, amelyek megilletnének mindekit, beleértve Téged is. A per jórészt független attól, hogy ez deviza vagy forint alapú volt, egyáltalán volt-e mögötte deviza.
Amikor a "dögöljön meg, miért volt olyan hülye hogy felvette" frázisokat puffogtatjátok, akkor remélem elgondolkodtok azon is, hogy a most perre ment 30 adó negyedmilliárd, míg a sorban lévő többi adós több mint 1 milliárd forintról szeretné kimondatni a bírósággal azt, hogy azt a bank NEM JOGOSAN követeli. S ez még csak 100 ember. S hogy ez hogy érint Titeket? Ezek az emberek jelenleg nem fogyasztanak. Nem mennek el és csináltatnak új frizurát, nem mennek el tankolni, nem mennek moziba. Akárhol is dolgoztok, ezek az emberek ott nem vásárolnak. Ha kisebb a forgalom, akkor nem kell annyi eladó. Így közvetve, ha az adósok ebbe belepusztulnak, akkor nagyon sok más embert is magukkal rántanak. Így mi nem csak a magunk jogaiért küzdünk, hanem közvetve a Ti érdekeitekért is.
Az viszont gondolom teljesen mellékes és így tényleg átsiklottatok felette, hogy ezen hitelek túlnyomó része ingatlan hitel. Azaz nem plazma tévére és karibi utazásra vették fel ezt az emberek. Igen, lehet 50 éves korig kuporgatni és imádkozni azért, hogy anyuka minél előbb kihaljon, mert akkor végre megörökli az ember a kéglit. De gondolom Ti sem egy szobakonyhában akartok dominózni a gyerekkel, hogy most akkor ki menjen moziba, ha valakinek intim együttlétre támad kedve.
Ha vettétek volna a fáradtságot, hogy eljöttök a perre, akkor tudnátok, hogy ha a pert megnyerjük, akkor a tartozásokat egy összegben meg kell fizetnünk. Ezt tudjuk és saját erőnkből és forrásainkból kívánjuk biztosítani.
A forinthitelekkel való összevetést tessék a helyén kezelni. A CHF (LIBOR) kamata a szerződéskötés óra több mint 2%-ot süllyedt, jelenleg 0 alatt van. A mi kamataink pedig 6-8%-al növekedtek.
Hogy megértsétek: most az MNB kamata lefele megy hónapok óta. Ennek persze a forinthitelesek örülnek. De vajon őszinte lenne a mosolyuk, ha a kamatuk az MNB kamat csökkenése helyett növekedne? Csak azért, mert a bank annyit mond, bocsi, a forrásunk drágább lett, úgyhogy itt van egy 2%-os kamatemelés? Mert nálunk pontosan ez történt. Így akinek van forint hitele, nyugodtan alhat, hogy vele ez nem történhet meg? Mert az elszámolási pénznem lehet más, de a "mechanizmus" ugyanúgy működhet a forint hiteleknél is.
Ha érdekel, akkor kövessétek a devizaegypercesek.blog.hu-t, mert hamarosan elkezdünk ott blogolni ezzel kapcsolatosan.
Tehát összegezve:
- minket ne mentsenek meg! Főleg ne más pénzén!
- ez a mi adósságunk, nekünk kell helytállni érte!
- azért perlünk, mert véleményünk szerint a bank több törvényt is megsértett, s erre alapozva jogtalan előnyhöz jut.
- azért perlünk, hogy visszatérjünk a normál jogi keretek közé.
- NEM kérjük a tartozásunk elengedését, viszont a korrekt elszámolást igen!
Remélem sikerült tisztábbá varázsolnunk a képet.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:11:00
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:17:03
Van ugye a régi kocsid. Elviszed lemosatni. Lemossák. Kromofággal. Mi a választásod?
A. Csendben elmész, mert végül is le lett mosva.
B. Kártérítést kérsz, mert igen, le lett mosva, viszont miért is van kromofág ott? Vannak EU-s szabályok, amik tiltják a kromofágot az autómosásnál. A PSZÁF nem ellenőrizte az autómosókat. Téged meg kár ért.
Látod, ezért perlünk mi.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:20:20
A bank adott, a banknak fizettünk sokat. A különbözet a kérdéses. Mert szerintünk kevesebb jogos, mint amennyit a bank kér.
Ezért mentünk bíróságra.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:25:28
Viszont a bank hozzánk vágott olyat, hogy forrásköltség így meg úgy, és teljesen random elkezdte változtatni a kamatokat. Ezt nem kellett volna.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.06. 02:30:39
mar amennyire a kessegeim egngedik
az egesszel kapcsolatban annyi a velemenyem a magyar bankok szabalyozasa lofasz
azt csinalnak amit akarnak
es tovabbra is meggyozodesem, hogy szinte szant szandekkal rangattak be az embereket abba, amirol tudtak, hogy nekik lesz hasznuk
a bankoknak kell haszon ez nem kerdes, de nem tisztessegtelen modon
az mas kerdes, hogy nem vennek fel hitelt holnap, ha jonne ide egy bank, hogy svajci frank es milyen kurva jo
mert nalunk dollar a fizetoeszkoz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.06. 02:33:02
na erre kellett volna kedvezmenyes kamatozasu allami fixes kamatot adni elso lakas-haz vasarlasra
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 02:35:57
Ha valaha is normális országban akarunk élni, akkor el kell kezdeni betartatni a törvényeket. Nem csak nekünk, egyszerű civileknek, hanem a bankoknak is. Ez a per erről (is) szól.
(S halkan: most kiszámoltam, az én személyes hitelem közel 40.000-el lenne olcsóbb, ha az eredeti szerződés alapján menne ... tehát még mindig jobb lenne, mintha forintot vettem volna fel. De ugye a bankok ... )
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.06. 02:41:36
a bankok unfairan jartak el
mezesmadzag - azutan meg bocs megsem annyi hanem tizszer annyi
es a mezesmadzagos variacibol is meg lett volna a hasznuk
vénszivar 2013.03.06. 02:58:17
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.06. 03:17:33
en nem osztom az eszt
kemenyen kell am itt dolgozni, arra keszulj fel
de valahogy tisztabb a levego
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.06. 03:21:43
aki haza ment az sok penzzel tette, vagy mert olyan hulye volt, hogy itt sem tudott megelni
na
az otthon sem fog
bobsys 2013.03.06. 03:32:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 06:30:24
Nem azzal van a bajom, hogy akkor most többet fizetünk, hanem hogy a plusz adót ugyanúgy lenyúlják a politikusok, mint az eddigi, nem plusz adókat.
@É2I: Má' leszarom
@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: Simán. Sőt, tutira le van.
@AXERMIX Pertársaság: Ennyi.
A múltkor simán elkezdte itt nekem valaki magyarázni, hogy a külön eljáráési díjak rendben vannak, mert nem arra fizetünk adót. Akkor mi a f*ra...
Gondolkodni nem rossz dolog :)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.03.06. 06:47:16
peppe83 2013.03.06. 07:01:54
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 07:35:33
Ráadásul ha a bírónak is van hitele... ;)
É2I 2013.03.06. 07:35:40
Remélem csak kirándulni fogok és nem letelepedni. Viktor agymenésétől most nagyon úgy néz ki; meg fog szűnni a munkám és az asszonyé is. Ha ez lesz, akkor kivándorlok, elegem van a sok korrupt, csak a saját érdekét néző politikusból. /Jó is lesz nekik, mert csak a cigányok meg a nyugdíjasok maradnak itt rajtuk kívül. Legalább meg lesz a tiszta szavazó bázis. 100%-os aránnyal nyernek. Aztán meg jöhet az IMF meg a társaik, hogy legyen pénz nyugdíjra meg segílyre/
@hagyma:
Tudom, hogy keményen kell, de azt is, hogy van, lehet eredménye.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 08:50:21
Amúgy nem egy ismerős ment ki nagy mellénnyel (nem USA, hanem kevésbé nyugatra), hogy majd ott!
Aztán hazajöttek, mert ott sem volt munkájuk, aztán most itt sincs, de legalább itt hagyták az itthonit.
Mert itt olyan rossz volt, hogy még melójuk is volt :D
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 08:54:32
Manyecska 2013.03.06. 09:06:37
Manyecska 2013.03.06. 09:07:46
Manyecska 2013.03.06. 09:13:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 09:21:48
Viszont a bankok a betétesekből élnek...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 09:25:24
2013.03.06. 09:28:29
A rövidlátó turista utolsó kérdése.
-Maga mindig bundában szedi a málnát?
:)
2013.03.06. 09:29:56
Szlovák történelmet évi egy órában! :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 09:41:09
A szlovák töriben azért érdemes a magyarveréseknek szentelni pár órát
Szenthomárság 2013.03.06. 09:49:06
ez milyen baromság már??
mi az, hogy nem volt más lehetőség?
volt, mert például én se vettem fel hitelt.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 09:53:56
Szenthomárság 2013.03.06. 09:55:49
Ha hamis, akkor lebaszni neki egy nagy pofont és tömlöcbe vetni okirat hamisításért.
Ha nem hamis, akkor a banknak lebaszni egy nagy pofont és mondani, hogy így jártál, minek adtál neki, ha láttad, hogy nem hitelképes.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 09:55:56
Örülj neki.
Ellenben vannak olyan helyzetek, amikor egy hitellel pár problémát sikeresen át lehet hidalni.
Ahogyan azt korábban megfogalmaztuk, nem a hitellel van gondunk. A hitel egy hasznos eszköz.
A mi problémánk ott van, hogy a hitel kihelyezése olyan jogilag aggályos szerződéseken keresztül történt, ahol a bank sokkal többet szeretne visszakérni, mint amennyi járna neki.
Ha tartaná magát a kiinduló feltételekhez, akkor most is vígan a saját életünk építésével foglalkoznánk, nem bíróságra járnánk.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 09:58:09
Szenthomárság 2013.03.06. 09:59:32
de már senki nem akar vidéken élni
pedig még bejárással, autóval is olcsóbbra jön ki
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 10:03:04
Manyecska 2013.03.06. 10:04:54
elwood 2013.03.06. 10:15:58
250 lesz az euro, mehetünk shoppingolni
Szenthomárság 2013.03.06. 10:18:00
ez még autóval is olcsóbb mint a hatmillás panel.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 10:19:41
elwood 2013.03.06. 10:22:05
sok sikert, de sztem hamar meg fogsz őrülni a "halál a bankok"-ra tüntetők között ...
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 10:28:07
Manyecska 2013.03.06. 10:30:06
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 10:32:25
Szívem szerint szeretném megmutatni Nektek, hogy milyen korrekt, családias hangulatban mennek ezek a szervezések, hogyan merítünk erőt egymásból. Valamilyen varázslatos, hogy politikai hovatartozástól függetlenül milyen jól együtt lehet dolgozni a cél érdekében.
De majd a devizaegypercesek blogon adunk egy kis ízelítőt (ha estére sikerül eljutni a teendőkkel).
vénszivar 2013.03.06. 10:39:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 10:40:19
@Rosszindulatú Vászka: Nem sajnálna senki :)
2013.03.06. 10:40:30
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 10:42:23
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 10:43:39
2011 CXII. törvény alapján nincs lehetőségem válaszolni.
Manyecska 2013.03.06. 10:43:52
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 10:45:01
@zebraság fél cicaság: kuponos már régen volt, meg üdülési csekkes is. Vagy bunkó kalleres. Esetleg egy jó zsíros kisanyukás szoptatós, vagy legalább egy defektes focilapdás jöhetne már.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 10:45:50
2013.03.06. 10:46:56
A magyar jog is így működik.
helianthus 2013.03.06. 10:49:09
Ebből látszik, hogy rég nem jártál itthon és fogalmad sincs róla, hogy itt mennyi pénzért mennyit dolgoznak (nem puhán) az emberek. Valahol persze elnézem, hiszen a saját Apukám, aki itt él, bár nem ebben a világban, nem érti meg, hogy már kurvára nem az van, ami mondjuk akár csak 10 évvel ezelőtt volt és olyan farkastörvények uralkodnak, hogy már fegyvert sem kell mellé tartani. :(
2013.03.06. 10:49:43
az árokba boruló ember nem hasonlítható ehhez.
a devizahitelt volt idejük végiggondolni, az utakon egy másodperc alatt tragédia lehet.
Te ennyire elvakult vagy ?
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 10:51:07
Manyecska 2013.03.06. 10:51:41
elwood 2013.03.06. 10:52:52
az előtörlesztéssel kifosztották a bankokat és megmentették a devizaspekulánsokat akik több lakásra százmilliókat vettek fel és bukóba került befektetés.
aztán a bankokat csöcsre tették és szivatják azóta is.
megállapodni én a bankok helyében nem tudnék, volt nekik pecsétes papírjuk aláírva a kormánnyal, amit úgy rúgott fel az első alkalommal a kormány mint a huzat.
így most jönni a teljesen jogos követelésekkel, (tiszta képlet legyen törlesztőrészletre, ne legyen önkényes paraméter benne ... stb.)
erős ellenszélben kell dolgozni ... hát tényleg csak sok sikert tudok kívánni
(egyébként nekem forinthitelem van, ugyanúgy fogalmam sincs mitől, hogyan vátozik a kamata, biztos, hogy csányi mit álmodott aznap. )
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 10:52:58
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 10:54:01
Ráadásul nem mehetünk el amellett, hogy a baleseti segítségnyújtás elmulsztása konkrétan bűncselekmény. Gratulálok. Csak így tovább!
2013.03.06. 10:56:00
A gyalázkodásom azokra vonatkozik akik megfelelnek az általam megvetett idióták fogalmának. sok ilyen van, aki 30-50 millió szabad felhasználású jelzálogot vett fel és elszórta a pénzt, most meg kiabál hogy viszi a bank a házát.
elwood 2013.03.06. 10:57:24
azért perelnek, hogy törlesztőrészlet átláthatóan, és korrektül változzon.
Manyecska 2013.03.06. 10:58:20
2013.03.06. 10:58:21
elwood 2013.03.06. 10:59:32
2013.03.06. 11:00:00
Manyecska 2013.03.06. 11:01:56
Manyecska 2013.03.06. 11:03:06
vénszivar 2013.03.06. 11:04:09
Ahogy látom kezdesz feszült lenni, pedig ez még messze nem a bíróság.:)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 11:04:36
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 11:06:43
Teljesen mindegy, hogy ez most HUF hitel vagy CHF alapú. A lényeg, hogy a törvénynek minden szempontból megfeleljen.
Mi azért kezdtük ezt a folyamatot, mert a szerződéseink - véleményünk szerint - nem felelnek meg a releváns törvényeknek.
Először azt kell tisztázni, hogy a törvény szellemében mennyit kérhet a bank jogosan. Mennyi a tényleges hátralékunk.
Ha ez kiderült, akkor az még eredményezheti azt, hogy valaki elveszti az ingatlanát. Mert ott már lehet mondani, hogy túlvállalta magát, így járt.
De az nem megengedhető, hogy aggályos tartalmú szerződések alapján árverezzenek, holott feltehetően az adós tudná fizetni a hitelét (azaz nem vállalta magát túl).
Tehát, igen, ha kell vegyék el a házat, legyen árverezés. De csak akkor, ha a jognak és a törvényeknek mindenben megfelelő állapotban történik mindez.
Szenthomárság 2013.03.06. 11:16:46
@AXERMIX Pertársaság: ezt én értem, de ha jogilag aggályos egy szerződés, akkor azt nem szabad aláírni. vagy ha aláírta, akkor nem ér azt mondani, hogy őt becsapták.
a bank szemét, ezt egy percig sem vitatom, de a hitelesek egy része magának köszönheti a bajt.
és árokba borulni nem ugyanaz, mint tücsökként felélni a jövőt.
Manyecska 2013.03.06. 11:16:47
Manyecska 2013.03.06. 11:18:47
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 11:19:24
Ha a szervizes kicseréli a kupluggal együtt a motort is, mert hát össze volt csavarozva, akkor Te is magadnak köszönheted a bajt?
Szenthomárság 2013.03.06. 11:19:37
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 11:23:43
Szenthomárság 2013.03.06. 11:24:20
de nem értem hogy jön ez ide, a bank csak olyat tett, amit a szerződés megengedett
ha olyat is tett, amit nem engedett meg, akkor viszont meg is nyered ellene a pert.
még egyszer mondom, mert látom nem láttad: a bank egy mocskos tróger banda, de aki szóba áll velük, annak ezt tudnia kell és nem utólag hisztizni, hogy átverték, nem is volt CHF, stb, stb.
Manyecska 2013.03.06. 11:25:22
Szenthomárság 2013.03.06. 11:26:05
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.06. 11:27:41
Szenthomárság 2013.03.06. 11:29:00
az azért elképesztő, hogy valaki csal, aztán a következményekért pedig mindenki más hibás (PSZÁF, bajnai, zsidók, karvalytőke), de ő nem.
Szenthomárság 2013.03.06. 11:30:03
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 11:32:38
A trógeres részt az előbb is olvastam. S egyáltalán nem hisztizünk, a mi pertársaságunk legalábbis. A szerződésben az is benne van, hogy ha probléma van a szerződéssel, akkor bíróságon kérhetjük ennek a rendezését. Pontosan ezt tesszük.
Kis kiegészítés a tróger bandához: teljesen más, ha odamegyek a kocsma falát támasztó szekrénynek, hogy adjon már kölcsönbe' pénzt. Ha utána rosszul járok, akkor vastagon úgy jártam.
A bankokat és legfőképpen termékeiket ellenben az EUs jogok, a magyar jogok határozzák meg, illetve a PSZÁF felügyeli. Amikor a bankba betéved az ember, akkor számíthat arra hogy ott csak a jogszabályoknak megfelelő terméket vehet és a szerződés mindenben megfelel a jogszabályoknak.
Valamilyen oknál fogva ezek a szerződések mégsem a fentiek szellemében készültek és a PSZÁF sem mozdult rá a témára. Így voltaképpen a devizaadósoknak kell kijárnia azt, amit már évekkel ezelőtt nem nekik kellett volna rendbe rakni, kordában tartani.
England win The Ashes! 2013.03.06. 11:35:40
Manyecska 2013.03.06. 11:36:17
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 11:36:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 11:40:53
@Dr Jozef Vengloš: Nemtom mennyire mondanák zagyválásnak, ha egy szlovákot vertek volna meg magyarok. Gondolom akkor lenne nagy népharag.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.06. 11:42:57
És az sem járja, hogy a bank ne vállaljon kockázatot. Mert eddig ugye az nem volt, hogy a bank veszített volna a hitelen, pedig elvileg neki is benne van.
Ld. még Izland.
Manyecska 2013.03.06. 11:43:08
England win The Ashes! 2013.03.06. 11:53:06
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 11:54:39
@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: tolvajtól lponi nem bűn csak nehéz. A legnagyobb nehézség a lopsába meg az, hogy a Állam nem tolerájja a konkurrencicát.
elwood 2013.03.06. 11:56:20
Balint Gyuri bacsi 2013.03.06. 12:04:53
Azok akik jopofi kommenteket szurnak be mutatvan, hogy ok mennyire lazak es humorosak, hogy ultetgetik a szoviragokat mas karara, azok szimplan idiotak.
A baj az, hogy ez az orszagos atlag, t.i. 66% rosszhiszemu idiota akiknek a gancsoskodasat folyton kerulgetni kell.
Ezek kozott vannak azok a puhatestuek akik feljelentik a szomszedot disznovagasert de elotte ott vettek hust mert a "piszokdragamulti"...
Semmi de semmi nem valtozott. Rendszervaltast? Ezeknek? Minek?
Ez nagyon szomoru.
vénszivar 2013.03.06. 12:14:12
bacsi, beszélsz össze vissza, mint egy idióta...
"Ez nagyon szomoru." De inkább szomorú!:)
Szenthomárság 2013.03.06. 12:30:20
egyébként ezt a hozzászólásoddal példásan alátámasztod.
@AXERMIX Pertársaság: hát igen, a MÁV biztosító esete kiválóan mutatja a PSZÁF hozzáértését.
a baj csak az, hogy sok hitelkárosult még a mai napig meg van arról győződve, hogy ha a szerződés semmis, az azt jelenti, hogy övé a lakás és nem kell fizetni tovább a részletet.
Szenthomárság 2013.03.06. 12:32:16
Manyecska 2013.03.06. 12:35:37
Balint Gyuri bacsi 2013.03.06. 12:41:23
Balint Gyuri bacsi 2013.03.06. 12:43:47
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 12:48:48
Manyecska 2013.03.06. 12:51:08
Szenthomárság 2013.03.06. 12:53:16
Egyéves Önkéntes 2013.03.06. 12:57:11
Rosszindulatú Vászka 2013.03.06. 13:01:36
Egyéves Önkéntes 2013.03.06. 13:05:36
elwood 2013.03.06. 13:20:43
egyetértek. te vagy az egyik.
abból, ha valaki beír egy rossz viccet, arra következtetsz, hogy feljelenti a szomszédot disznóvágásért.
ne állj meg itt. mondd, hogy akváriuma sincs úgyhogy valóínűleg buzi.
Szarazkoro 2013.03.06. 13:39:59
helianthus 2013.03.06. 13:41:05
Egyébként, hogy ne keserítselek tovább, szerintem azért nem olyan rossz ám az a statisztika. Vedd figyelembe, hogy ez a téma már többször volt itt, túl van tárgyalva, drukkolok a társaságnak, mindezt úgy, hogy nekem nincs és sose volt devhitelem, mert még arra sem voltam elég jó sosem. Ennek köszönhetően viszont van hitelmentes régi kicsi kocsim, amit az egyik ismerősöm, aki a kocsi törlesztővel küzd, meg akar venni, nemrég legalábbis tök komolyan ezt mondta. Mindezt úgy, hogy amikor megvettem pár éve és vittem ezzel-azzal szereltetni, akkor hallgathattam, hogy kellett nekem régi kocsi, mennyit kell rá költeni (a legdrágább szereltetés is 40 ezer alatt volt a többség pedig 4-5 ezer ft volt)hiába mondtam, hogy nem kellett, de nem tellett másra. :D
oleszt 2013.03.06. 13:55:10
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 14:01:52
Az embereknek meg kell érteniük, hogy vannak olyan esetek, amikor igenis el kell menni a bankba, hogy itt ez meg ez a szám nem stimmel, hogy is jön ki. Tudni kell, merni kell ellent mondani, ha látjuk, hogy igazunk van.
Sokan fizetnek, mert nem mernek ellent mondani, a "majd csak lesz valahogy" módon élnek napról napra.
Holott az Európai Unióban mindenkinek joga van a nézeteltérések békés és jogi rendezésére. A legjobb, ha a bank hajlik erre. Ha nem, akkor perrel kell kikényszeríteni.
Akik most fizetnek, azok csak elodázzák a saját ellehetetlenülésüket.
2013.03.06. 14:18:34
Manyecska 2013.03.06. 14:24:22
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:27:04
Nem kell ahhoz gépészmérnöki karra járni, hogy tudja, nem tesz jót az autónak, ha szer vízbe viszi, mert belemegy a víz a karburátorba. Meg az ülések is eláznak.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 14:28:14
Szenthomárság 2013.03.06. 14:29:39
egyébként pedig nem a devizahitel a vörös posztó nekem, se nem a pedagógus igazolvány.
engem a butaság szokott kiborítani.
az hogy ilferró népe mindent elhisz.
elhiszi, hogy teszkópénztárosként neki jár a családi ház (ismerős)
elhiszi, hogy ostoba, semmihez nem értő irodistaként egy alkoholista, szintén kőbuta férjjel nekik jár az opel vectra (volt kolléga)
elhiszi, hogy havi 80 nettóval ki tudja fizetni a 75 ezres törlesztőrészletet 25 évig (mostani kolléga)
persze mindenki azt hisz el, amit csak akar, de akkor ne mentsük őt meg, mert ha megmentjük, akkor marad ostoba élete végéig, ha viszont nem mentjük meg, akkor tanul az esetből. ha meg nem tanul az se baj, de az értelmesebbje látja, hogy nem éri meg ostobának lenni.
egy szó, mint száz, semmi bajom azzal, ha valaki devizahiteles, viszont ha valaki világgá kürtöli ostobaságát és ezért mindenki más hibás, csak ő nem, mert nem mondták (nem a lófaszt, a közjegyző még fel is olvasta és időnként rá is kérdezett, hogy érti-e) na az rohadtul zavar.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:32:03
Az még nem kéne, hogy világ vége legyen, ha esik a forint a frankhoz képest. Meg kell nyújtani a futamidőt, ha mindkét félnek megfelel. És feleljen meg, mert ez az érdekük. Csak a bank ezt sokszor nem érzékeli.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 14:35:37
S igen, sok féle megoldás van, ha a semmisség kimondásra kerül.
helianthus 2013.03.06. 14:37:40
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:38:12
Aközött, hogy megmentjük, és röhögünk rajta és hagyjuk vízbefúlni, azért van még átmenet. Mondjuk adunk neki lehetőséget a további törlesztésre.
"nem mondták"
Pedig így van. Az országkoctkázatról egy büdös szó nem esett, a PSZÁF és a nemzeti bank is csak 2008 után jöttek rá. Csak árfolyamkockázatról volt szó, és a svájci alapkamatról. Az utóbbi meg jelenleg a béka segge alatt van, úgyhogy a törleszők csak kicsit emelkedhenének, vagy akár csökenhetnének.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:40:17
@Kulics: "van, aki 30-50 millió szabad felhasználású jelzálogot vett fel és elszórta a pénzt, most meg kiabál hogy viszi a bank a házát."
Elég ahhoz 7M is. És nem kell elszórni, elmegy az magától hamar.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:42:52
"Akitől idézni illik a jampiknak."
/Petőfi Sándor/
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 14:45:16
:)) Nem árt egy kicsit gyakorolni.
Egyébként jól tűri a homárosok faszkodását, kuponkriszta se csinálná különbül.
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 14:53:50
vénszivar 2013.03.06. 15:07:35
Erre a brazil íróra, már manyecs is többször hivatkozott s én kérdeztem tőle, hogy miért? De a "darusautó" óta nem diskurál velem, így nem tudtam meg, hogy mi a titok...:)
És, igen @AXERMIX Pertársaság: jól állja a sarat.
Szarazkoro 2013.03.06. 15:18:06
"nem minden idezet az enyem amit nekem tulajdonitanak"
(Julius Ceasar)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 15:22:51
@vénszivar: A "darusautó" kimaradt nekem, melyik posztban volt mikor?
Talán a nyers stílusod lehet az oka, ha kiakadt rajtad Manyecska. Biztos nem ok nélkül.
Coheloról egy csomó emberrel értekezhetsz, Vászkával vagy Félivel például. Nem mindenki olyan bunkó mint én, hogy csak az anyámytúkját ismeri vergíliusztól.
helianthus 2013.03.06. 15:44:15
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.03.06. 15:49:49
vénszivar 2013.03.06. 15:51:24
Te összetévesztesz valakivel...:) Mióta elsírtam magamat, azóta az adidason udvarol nekem s kérdezgeti a paramétereimet, remélem , hogy nem koporsó készítő az ura! Nos őt "nő" létére, még gyémánttal sem lehet megsérteni, habár nem is akarom, csak a stílusában válaszolgatok. E vann.
Azt tudom, hogy ki P. C.- de, hogy mostanában miért emlegetik? :P
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 15:55:28
@vénszivar: "mostanában miért emlegetik"
Ezt fogja neked Vászka élvezettel, vagy Féli méla undorral elmagyarázni.
helianthus 2013.03.06. 15:56:36
vénszivar 2013.03.06. 16:37:03
elwood 2013.03.06. 16:39:59
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.03.06. 16:40:10
nos, nem ez történt. Ma ott tartanak, hogy a kezdeti 10M hitelből hátra van még 17M és a "befektetés" gyakorlatilag a befizetett összeg negyede (mínusz infláció) ugyanis elvitte a bank. Ilyen is van.
* Az ügynöknek
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 16:42:04
Előhang
Egy krónikás írja, mit szemével látott:
Jókedvében egyszer hét megyét meghágott…
Malomkövet zúz szét iszonyú dorongja,
Melynek dajna álom szederjes korongja.
I.
Ég a napmelegtől a kopár sík szarja,
Redves faszát Toldi biz’ igen vakarja.
Mérges bögöly legyek csípik ahol érik,
Rücskös segge partján vecsernyéznek délig.
Vályúnál az ökrök szomjasan delelnek,
Bokrok tövén böszme béresek tekernek.
Zsombékoknak alján, hol füves az árok,
Vígan henteregnek cihekedő párok.
Ösztövér kútágas alatt áll egy némber,
Vízmerítés helyett jobbágyfaszra kémlel.
Nincs egy árva szőrszál a pinája ráncán,
Az utolsót tegnap vesztette el kártyán.
Egy, csak egy legény van, aki nem hág: Toldi,
Bár hatalmas tökét talicskán kell tolni.
Most csak únva nézi hatalmas nagy lőcsét,
Egyensúlyoz rajta három köteg rőzsét.
Vele ő az ipart en gros-ban űzi,
Reája a nőket tucatjával fűzi.
Amint vakaródzik, s a semmibe réved,
Lát felé ügetni nyalka hadfi népet.
„Hé paraszt! – melyik út vezet itt Budára?”
Kérdi vezetőjük, csak amúgy, félvállra.
Válaszul Miklós a gatyájában kutat,
S kétöles faszával mutatja az utat.
Megjött Toldi György, a rókalelkű bátya,
Visszeres seggén csüng szattyánbőr gatyája.
Kókadt kanóc pöcse gubbaszkodva hallgat,
Nem kíván az pinát, csupán nyugodalmat.
Hajdanában ő volt a bordélyházak bakja,
Most unottan lóg le bús, penészes makkja.
Hogyha egyszer mégis ünnep kerekedne,
Duhaj jókedvében, hogy egyet tekerne.
Hiába nógatja azt a hitvány tököt,
Sunyin és unottan mond az csütörtököt.
Rút irígység marja György barátunk szívét,
Látja testvéröccse duzzadó kellékét.
Búsan üldögél hát, kocsányon lóg pöcse,
Mikor arra sétál taligával öccse.
Gondolata támad, mely aljas és kajla:
„Majd elintéz téged a királyi szajha!”
vénszivar 2013.03.06. 16:44:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 16:51:52
Ezt mondta barátném is, mikor egy átmulatott éjszaka után negyedszerre nem állt fel. De ennek már több, mint negyedszázada...
Szarazkoro 2013.03.06. 17:10:24
Maig heverem ki a traumat :D
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.06. 17:15:03
Manyecska 2013.03.06. 17:57:45
Anomalocaris (törölt) 2013.03.06. 18:12:03
Anomalocaris (törölt) 2013.03.06. 18:13:32
Manyecska 2013.03.06. 20:14:21
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.06. 20:17:11
Köszönjük, megkaptuk. Már a megfelelő személy elemzi, hogy a perben tudjuk-e felhasználni.
ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.06. 21:32:19
"... adósságot és adótartozást is lehet örökölni - nem röhög, bizony ijen van."
Hunn? Mondd mán meg milyen országban? Mert "nyugaton" nem. Viszont nagyjából minden országban ismert a magáncsőd intézménye, amit ez a kurva Mo. nem akar bevezetni. Pedig az kéne, így ha egyszer beszopod a hitelt, akkor gyakorlatilag életed végéig nem tudsz kikeveredni belőle, még a hajléktalan segélyből is vonják...
ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.06. 21:38:21
"... vagy az aktuális párjaimnál"
Leech. Pióca.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 06:39:14
Rosszindulatú Vászka 2013.03.07. 06:53:36
oleszt 2013.03.07. 09:10:54
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.07. 09:23:14
Ahogyan azt korábban megfogalmaztuk, legyen jogilag rendben MINDEN szerződés, majd az ott kijött - immáron jogos és reális - tartozást oldja meg az adós maga. Ott kifizetheti egy összegben, kérhet rá másik hitelt, futamidő hosszabbítást. A lényeg, hogy korrekt legyen az új szerződés. Mi is úgy vagyunk vele, hogy ha túlvállalta, akkor viselje a következményeit, de csak ha jogos a teher rajta!
Neked is megéri perelni, mivel a semmisség azután is kimondható, hogy a hiteled lezártad (persze figyelni kell, hogy jogfenntartással tedd meg a lezárást) Ha sikeresen perled a bankot, akkor súlyos milliókat "kérhetsz vissza" a banktól.
Természetesen először meg kell keresni a banki csoportodat, akikkel közösen lehet megtalálni a szerződésed gyenge és perelhető pontjait. Ebben mi tudunk segíteni, illetve a tapasztalatok azt mutatják, hogy az egy kaptafára készült szerződések túlnyomó többsége sikerrel perelhető.
Tegnap este néztük, az AXA ellen per pill 6:1* ide ;) Illetve az MTV1 Ma Reggel-ben is voltunk ma reggel.
* - az egyik keresetet nagyon rosszul fogalmazták meg, s mivel a bíró csak az alapján mehet, amit beadsz, így a megfelelő keresetlevél megszerkesztése nagyon fontos.
Mivel nem etikus más tollával ékeskedni, fontos elmondani, hogy a 6, adósok számára kedvező ütést a banknak nem mi vittük be. Úgyhogy innen is riszpekt nekik!
Manyecska 2013.03.07. 10:46:34
Manyecska 2013.03.07. 11:20:09
Szarazkoro 2013.03.07. 11:58:02
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 11:59:21
Audreylicious 2013.03.07. 13:26:21
Nem okoskodni akartam, csak úgy gondolom, ez komplexebb annál, hogy állást foglaljuk az egyik oldalon :)!
Szarazkoro 2013.03.07. 13:35:49
Manyecska 2013.03.07. 13:47:41
Audreylicious 2013.03.07. 14:03:24
Meg könnyű volt az embereknek, csak azt látták, adja a bank a pénzt ész nélkül, lesz jóvilág. De a későbbiekre sem a bank nem gondolt, sem a - mostani - adósok. Vagy lehet, h pont ez volt a bank célja, az országot a béka feneke alá nyomni...és még 10 centivel is lejjebb...Csak annak mi értelme???
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:19:50
Nem. Csak ez az egy oldala van.
"engem a butaság szokott kiborítani.
az hogy ilferró népe mindent elhisz.
elhiszi, hogy teszkópénztárosként neki jár a családi ház (ismerős)
elhiszi, hogy ostoba, semmihez nem értő irodistaként egy alkoholista, szintén kőbuta férjjel nekik jár az opel vectra (volt kolléga)
elhiszi, hogy havi 80 nettóval ki tudja fizetni a 75 ezres törlesztőrészletet 25 évig (mostani kolléga)
persze mindenki azt hisz el, amit csak akar, de akkor ne mentsük őt meg, mert ha megmentjük, akkor marad ostoba élete végéig, ha viszont nem mentjük meg, akkor tanul az esetből. ha meg nem tanul az se baj, de az értelmesebbje látja, hogy nem éri meg ostobának lenni.
egy szó, mint száz, semmi bajom azzal, ha valaki devizahiteles, viszont ha valaki világgá kürtöli ostobaságát és ezért mindenki más hibás, csak ő nem, mert nem mondták (nem a lófaszt, a közjegyző még fel is olvasta és időnként rá is kérdezett, hogy érti-e) na az rohadtul zavar." (@Szenthomárság)
Itt a lényeg.
A párom húga mesélte, hogy amikor az akkori párjával mentek CHF hitelt felvenni autóra(!!! autóra b+ devizahitelt, na már ez megéri az ostobaság csimborasszója kitüntető címet), és a közjegyző felolvasta a hitelszerződést, a barom (a pasi) megkérdezte, hogy nem-e lehetne ezt a felolvasást átugrani, mert ő már menne fagyizni.
Szerinted?
vénszivar 2013.03.07. 14:25:04
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:26:57
Nem. Csak ez az egy oldala van.
"engem a butaság szokott kiborítani.
az hogy ilferró népe mindent elhisz.
elhiszi, hogy teszkópénztárosként neki jár a családi ház (ismerős)
elhiszi, hogy ostoba, semmihez nem értő irodistaként egy alkoholista, szintén kőbuta férjjel nekik jár az opel vectra (volt kolléga)
elhiszi, hogy havi 80 nettóval ki tudja fizetni a 75 ezres törlesztőrészletet 25 évig (mostani kolléga)
persze mindenki azt hisz el, amit csak akar, de akkor ne mentsük őt meg, mert ha megmentjük, akkor marad ostoba élete végéig, ha viszont nem mentjük meg, akkor tanul az esetből. ha meg nem tanul az se baj, de az értelmesebbje látja, hogy nem éri meg ostobának lenni.
egy szó, mint száz, semmi bajom azzal, ha valaki devizahiteles, viszont ha valaki világgá kürtöli ostobaságát és ezért mindenki más hibás, csak ő nem, mert nem mondták (nem a lófaszt, a közjegyző még fel is olvasta és időnként rá is kérdezett, hogy érti-e) na az rohadtul zavar." (@Szenthomárság)
Na ez itt a lényeg.
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:32:00
Szerinted?
És ez a "add má' bazmeg a pénzt, aztán húzzunk a picsába" szemléletű fasz rinyál ma legjobban.
Rohadjanak meg!
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:33:01
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:35:36
Audreylicious 2013.03.07. 14:41:39
Sőt, a mostani fiatalok (köztük én is, 25 évesen) készpénzből nem tudok házat venni, mert 100 évig kellene gyűjtenem egy panelra, a szüleim nem tudnak segíteni házzal, autóval...akkor kérdem én, a magamfajta miből vegyen házat? És félre ne értsd, nem a hitelt támogatom, mert az Isten mentsen meg tőle, csak ez az egész helyzet lehetetlen...
Audreylicious 2013.03.07. 14:48:07
vénszivar 2013.03.07. 14:49:07
Azért ugye nem lettél miattam túl feszült? No, azt nem venném a lelkemre:):D
vénszivar 2013.03.07. 14:50:26
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 14:56:24
Egyébként a feszültséget igyekszem mellőzni az életemből:))))
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 15:03:16
Semmiből. Én 25 évesen nősültem először (most 43 vagyok) és odaköltöztem a feleségemhez, saját lakásom sose volt (illetve ez így nem egészen igaz, jogilag van a nevemen egy lakás, de abban laknak a szüleim), de nem is hiányzott.
Ha nem lett volna az akkori feleségemnek lakása, akkor megyünk albérletbe, oszt csókolom.
Németországban milliók élnek életvitelszerűen bérleményben több évtizedig, mert olyan magasak az ingatlanárak. És ezek nagy része nem önkormányzati, hanem magán ingatlan.
Itthon ez mér' derogál sok embernek??
IP gyűjtögető 2013.03.07. 15:09:58
Anyádnak bezzeg nem derogált ilyen izét a világrahozni..
Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.07. 15:38:17
Tényleg megéri, biztos...
Kinek is van 80-as IQ-ja?
Audreylicious 2013.03.07. 18:25:34
Manyecska 2013.03.07. 20:02:21
oleszt 2013.03.08. 09:14:04
AXERMIX Pertársaság · http://axermix.hu 2013.03.08. 09:16:30
axermix.blog.hu
zünüke 2013.03.08. 21:25:22
Tökéletesen igazad van,könnyű itt jó pofizni meg nyomni a hülyeséget-mert azt nyomják semmi mást.Halvány fingjuk nincs az egészről,és jókat nevetnek családok tragédiáin.Biztos nagyon vicces lehet,egy kilakoltatott család, pár éves gyerekkel az utca közepén,vagy egy rokkant asszony tolókocsival a szanaszét heverő személyes tárgyaival a ház elött.Valóban remek poén.Többet kellene tájékozódniuk,és kevesebb marhaságot ide irkálni.Csak mellékesen megjegyzem,hogy itt sokan viccet csinálnak,más emberekkel megtörtént esetekből,amik egyáltalán nem tartoznak a mosoly kategóriába legalábbis szerintem.Egy értelmes válasz itt még nem olvastam a kommentelők részéről,csak a gusztustalan undorító megalázó hozzászólásokat.
Xezs 2013.03.08. 23:59:37
amikor pénz kellett akkor gondolkodás (és elolvasás) nélkül írták alá a szerződést
barmok
Xezs 2013.03.09. 00:02:10
Hát a faszt. Tessék ésszel élni, nem aláírni mindenféle szart. Sörre meg cigire bezzeg van pénz.
Xezs 2013.03.09. 00:10:14
Faszt. Azt.
laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2013.03.09. 14:54:52
laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2013.03.09. 14:57:50
laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2013.03.09. 15:05:01
Xezs 2013.03.09. 15:41:12
Na meg Magyarországon valahogy úgy alakult ki, hogy az egyetlen vagyon, amit jellemzően örökölni szokott az új generáció az a ház vagy a lakás. Mást nem nagyon szoktak ráhagyni az ősök az emberre, max. adósságot.
Manyecska 2013.03.11. 08:25:13
Xezs 2013.03.11. 23:29:29
Olvassa el még egyszer hogy mit írt alá, szálljon magába és kussoljon.
Manyecska 2013.03.12. 09:20:51
Xezs 2013.03.12. 19:12:50
Egyáltalán, ki vitte tőzsdére a pénzét? A családok kaptak egy hitelt aminek az alapja CHF/EUR volt, ők meg bevállalták hogy a HUF-hoz képest ezek árfolyama változhat. Elolvasták, aláírták. Felnőtt felelős emberek, cselekvőképesek.
bag 2013.03.14. 19:23:44
www.penzcentrum.hu/hitel/itt_vannak_az_oriasi_tartozasuktol_megmenekult_devizahitelesek.1035792.html
Manyecska 2013.03.22. 14:12:55
Xezs 2013.03.22. 22:25:55
Hola (törölt) 2013.04.04. 15:28:14
Hola (törölt) 2013.04.04. 15:32:32
Xezs 2013.04.04. 20:44:01
Kívánok továbbá kellemes sírásrívást, hisztit, a magyaroknak ez nagyon megy.
Manyecska 2013.04.04. 21:03:10
Xezs 2013.04.05. 18:38:11
nyugi nem vagyok én mindig olyan mogorva
csak idegesít az emberi hülyeség :)