Péter megdöbbenve szemlélte tegnap uzsonna után a Mammut KFC-ben, hogy egy alkalmazott nem csak az asztalról gyűjtötte össze az épen maradt papírpoharakat, de még a szemetesből is kiszedte a jobbakat. Pánikra semmi ok, valószínűleg a gyerekének gyűjti őket, a mosogatógépet úgysem bírnák, nemigaz?
2013.05.05-én a párommal a budapesti Mamut üzletközpontban lévő KFC gyorsétteremben vásároltunk és fogyasztottunk, ezzel kapcsolatban szeretnék panaszt, bejelentést tenni. A KFC éttermeiben az üdítők újratölthetőek. Ez azt jelenti, hogy a vásárló megvásárolja a KFC logókkal és feliratokkal ellátott papír poharat, amit az étterembe elhelyezett önkiszolgáló üdítő automatánál korlátlan számban újra töltheti az ízlésének megfelelő üdítővel. Nagyon jónak találjuk ezt a formulát, mert többféle üdítőt is meg lehet kóstolni, valamint spórolásra is lehetőséget ad, ami a mai válságos gazdasági helyzetben sem utolsó. De nem csak mi és a többi kedves KFC étteremben fogyasztó szeret spórolni, hanem az étterem tulajdonosa, üzemeltetője és dolgozói is szeretnek a papír poharakkal spórolni.
A fogyasztást követően még az étterembe maradtunk, beszélgettünk, az étkezés után eltöltött idő alatt megfigyeltük a párommal, hogy az asztalokon hagyott használt papír poharakat az étterem dolgozója, takarítója sorra begyűjti egy tálcára és eltűnik azokkal a személyzeti bejáraton át. Itt már rájöttem, hogy a megkapott poharakat nem én nyomtam össze egy ügyetlen mozdulattal, hanem én is használt poharakat kaptam, ugyanis az első töltögetésnél feltűnt, hogy egy kicsit nyomott a papír pohár széle. Megnéztem a két poharat és az egyiken karcolási nyomok voltak, a másik pohár pedig egy kicsit össze volt már nyomva. Egyértelművé vált számomra, hogy használt poharat kaptunk.
Ez is ellenérzéseket váltott ki bennem, de emiatt még nem biztos, hogy panasszal élek, legfeljebb többet nem jövök az étterembe fogyasztani. De ezután kifejezetten figyeltem a takarításért felelős dolgozó tevékenységét, aki többször a szemünk láttára a szemetesből is kivette a kevésbé sérült, vagy szennyeződés mentes poharakat és ezekkel is eltűnt a személyzeti bejáraton át.
Véleményem szerint az asztalról begyűjtött poharakkal sem tartják be az alapvető higiéniai szabályokat, de a szemetesből kiszedett és a leendő vevőknek újra értékesített poharakkal azonban még ennél is súlyosabb fertőzéseket lehet kapni. Hiszen a szemetesben lehet akár egy meghűlt, vagy influenzás ember használt papír zsebkendőjén túl sok minden más is. hogy csak a „legártatlanabbakat” említsem meg.
Kérem a Tisztelt Címet, hogy panaszomat kivizsgálni szíveskedjen és tájékoztasson annak kimeneteléről!
Külön felhívom a KFC figyelmét, amennyiben érdemben elfogadható választ nem kapok Önöktől, abban az esetben kfc.com oldalon található elérhetőségen, fogon jelezni az étteremlánc nemzetközi központjában, ezen levél angol változatát. Ezenkívül továbbítani fogom a levelet a Tékozló Homár internetes blogon kívül még számos internetes portál, országos televízió és rádiócsatorna részére!
UPDATE 13:45: Már válaszolt is a KFC. Pont azért szedik be ezeket a poharakat, hogy a betérő nemfizető vendégek ne tudják ezeket újrahasznosítani:
Válaszolt a KFC, és kb. azt amire számítottam, mivel jó érzésű emberként elsőre én is ezt gondoltam... vagyis, hogy a visszaélések miatt szedik be a poharat. De nem győztek meg, mert ismerem a pohár minőségét, külsejét, ígyhát én is válaszoltam Nekik.... Íme:
KFC válasz:
A KFC-ben vásárolt papírpohár korlátlan alkalommal utántölthető a vásárlás végéig, az étteremben mindenki által szabadon hozzáférhető italautomatánál. A vendégeinktől pozitív visszajelzéseket kapunk, értékelik az utántölthetőséget. Azonban a mindenki számára hozzáférhető italautoma sok visszaélésre is lehetőséget ad.
Sajnos sokszor kell szembesülnünk azzal, hogy néhányan a vendégeink által már használt és hátrahagyott poharakat vesznek fel az asztalokról és a hulladékgyűjtők tetejéről. Ők nem vásárolnak nálunk, azonban ilyen úton KFC pohárat szeretzek, így nem tudunk fellépni az italautomata jogosultatlan használata ellen az ő esetükben.
Az általuk okozott káron felül az Ön által említett egézségügyi kockázatot sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Azért gyűjtjük össze a már használt poharakat az étterem területén, hogy az ilyen visszaélésekre a lehetőséget megszüntethessük. A használt poharakat a sztenderdjeinknek megfelelően hulladékként kezeljük.
Talán nem nehéz meggyőznöm Önt arról, hogy az Ön által felvázolt forgatókönyvvel minimális spórolást érhetnénk csak el, ami aránytalan ahhoz a presztízs- és az abból eredő anyagi veszteséghez képest, amit így megkockáztatnánk. Szerencsére működésünk során még nem találkoztunk olyan esettel, amikor egy nálunk elfogyasztott ebéd vagy vacsora után valaki ételmérgezéséses panaszokkal fordult volna orvoshoz.
Kérem tegyen egy próbát, hasonlítson össze egy vadonatúj és egy használt papírpoharat.
A pohár állapota minden esetben árulkodó, hiszen a papírpohár egy használatra alkalmas, azt követően már jól megkülönböztethető egy vadonatúj darabtól.
Bízom benne, hogy megnyugtató választ adtam Önnek.
Ha mégsem, szívesen meghívjuk Önt a KFC Mammutba,
hogy személyesen is bemutathassuk magas higéniai sztenderdjeinket.
Erre az én válaszom:
Az Önöktől kapott magyarázatra gondoltam én is, és azt készséggel el is fogadnám, ha nem ismerném a poharaikat. Az új állapotát sem kell bemutatni, mert nagyon sokszor fogyasztottam már Önöknél újratölthető üdítőt, volt olyan tikkasztó nyári nap, amikor 8-10 alkalommal is újratöltöttem és állíthatom Önnek, a pohár ezután is kiadható lett volna újként. De ismerem a használt állapotát is: több alkalommal újra töltött pohár, majd ezután azt az unokaöcsém kérésére hazavittük, persze a táskában egy picit megnyomódott, viseltes lett (na ilyesmi állapotút kaptam én is újként folyóév 05.05-én), de még otthon is napokig fogyasztott belőle üdítőt, vizet. Egyedül a mosogatást nem viselte.
UPDATE2 14:40: Újra válaszolt a KFC naiv ügyfélnek, ezúttal pohárnyomódásilag:
Sajnos a szállításkor a poharak megnyomódhatnak - pontosan úgy, mint az Ön hátizsákjában történt- mivel a szállításuk puhafalú karton dobozokban történik a központi raktárakból az éttermekbe. Igyekszünk ezeket a darabokat kiszűrni, azonban – úgy tűnik – nem vagyunk elég alaposak. Ezért szíves elnézését kérjük. Az ilyen darabokat természetesen örömmel kicseréljük Önnek. Bízom benne, hogy legközelebb elégedett vendégünkként távozik tőlünk, várjuk szeretettel!
Erre már nem válaszoltam a KFC-nek, legyenek boldogok.
Az utolsó 100 komment: