Tékozló Homár

Kitiltották a fiát az Oxygen Wellnessből, mert reklamált (frissült)

2013.05.29. 13:42 | jackyll | 709 komment

Naiv ügyfél halmozottan speciális gyereknapi meglepetésben részesült, amikor mozgáskorlátozott gyermekét kitiltották az Oxygen Wellness játszóházából, miután apukája megreklamálta, hogy a többi gyerekkel szemben miért csak feleannyi időt maradhat bent. Az első vérlázító beszélgetés még a másfél órás korlátozásról szólt:

„Jó napot, ön a Levente apukája? Én az igazgató vagyok, és a kolleganőm jelezte, hogy nem fogadja el a döntést”
„Én ezt nem mondtam, hogy nem fogadom el, csak azt, hogy felháborítónak tartom. Nem értem, milyen alapon diszkriminálják a gyereket, semmi rosszat nem csinált, semmi probléma nem volt vele, legalábbis nekem nem jelezték.”
„Menjünk be az irodába. ...A pedagógusaink jelezték. ” -ablak nélküli helyiségbe vezetett, ahol íróasztal mögé ült.
„De mit?”
„Teljesen mindegy, nincsenek ilyen gyerekekre felkészülve…”
„Milyenekre?”
„Ilyen speciális…”
„Speciális nevelési igényűekre?”
„Pontosan”
„De hát mi történt?”
„Teljesen mindegy, a tulajdonos ezt a döntést hozta”

„De jogom van tudni, hogy miért diszkriminálják. Miért diszkriminálnak engem? Pontosan ugyanannyit kell fizetnem a jegyért, a bérletért, de az én gyerekem csak fel annyit maradhat a játszóházban, miért?”

„Ez nem diszkrimináció. A többi központunkba be sem engednek ilyen gyereket. Nekünk sem kellett volna beengednünk.”
„Köszönöm, hogy eddig beengedték”
„Szívesen.”
„Akkor tudomásul veszem, csak azt kérem, hogy adja ezt írásba”
„Természetesen. Postán elküldjem,vagy bejön érte holnap?”
„Majd valamikor bejövök érte,amikor legközelebb jövünk”

Aztán amikor visszamentek, már be sem engedték őket az Oxygen Wellnessbe:

„Nos, sikerült kinyomtatni a levelet?”
„Nem, de már más helyzet van. Sajnos rossz hírem van, olyan döntés született, hogy nem mehetnek be.”
„Miféle döntés? Legutóbb abban maradtunk, hogy másfél órát maradhatunk bent, kértem, hogy ezt adja írásba”
„Én ilyet nem mondtam.”
„De bizony mondott”
„Nem, én azt mondtam, hogy továbbítom a főnökeim felé, és a tulajdonos úgy döntött, hogy megváltoztatta a házirendet. Az új házirend szerint pedig nem jöhetnek be” – a gyerek már kiabál.
„Miért hazudik a szemembe? Legutóbb azt mondta, hogy a tulajdonos döntése szerint csak fele annyi időt lehet Levi bent, mint mások”
„Nem, én ilyet nem mondtam. Azt mondtam, hogy továbbítom a felettesem, a tulajdonos felé”
„Mit továbbított a tulajdonos felé, a tulajdonos döntését? Vagy az Ön döntését?” "Ez nem az én döntésem" – közben visszamegy az irodájába, majd előjön egy frissen nyomtatott papírlappal. „ Az új házirend értelmében ő nem jöhet be”
„Milyen új házirend? Hol van ez kitéve? Kizárólag nekünk nyomtatott egy házirendet?”
„Nem, a tulajdonos megváltoztatta a házirendet, eszerint ilyen speciális… gyerek… nem jöhet be”

Állítólag elképzelhető, hogy nem csak az Oxygen Wellness volt gerinctelen féreg, hanem egy empatikusabb szülő szólt be a kisfiú miatt a vezetőségnél. Gratulálunk az összes tajparaszt résztvevőnek, szégyelljétek magatokat!

UPDATE: Az Oxygen Wellness a kommunikációs hibáért elnézést kér, de nem változtat a házirendjén:

Örömmel fogadjuk, hogy lehetőségünk nyílik a saját álláspontunkat is ismertetni az ügyben. Reméljük, hogy Oxygen Wellness Kft. alkalmazottai által átélt és előadott eset más megvilágításba helyezi a történteket, hiszen mindig is távolt állt tőlünk a diszkrimináció, ezzel az indíttatással hoztuk létre a játszóházat is.

A játszóházban szakképzett óvónők dolgoznak, egy műszakban egy személy, akik tökéletesen felkészültek a gyermekek ellátására, szórakoztatására. Mindazonáltal amikor Fábián Úr az első alkalommal kitöltött regisztrációs lapján jelezte, hogy kisfia, Levente speciális nevelési igényű, óvónőnk úgy döntött, hogy jó szándékára, empátiájára és szakértelmére alapozva örömmel elvállalja a kisfiú felügyeletét is – miközben Fábián Úr a recepciónál várakozik. Leventével – ahogyan az édesapja is leírta – nem voltak magatartásproblémák, viszont éppen mozgáskorlátozottsága miatt állandó figyelmet és segítséget igényelt. Ezt viszont még a legjobb szándékú óvónő sem tudta anélkül megtenni, hogy a játszóházban tartózkodó – esetenként 12-15 gyermek – ne lássa ennek kárát. (Fábián András maga is leírta, hogy neki is problémát okoz egy húszkilós gyermek emelgetése, ez természetesen fizikailag is megterhelést jelentett az óvónőnek, aki ezáltal a többi gyermeknek sem tudott kellő figyelmet szentelni. Ez a fajta kényszerű figyelemhiány tehát mindenképpen veszélyeztette a bent játszó gyermekeket. Éppen ezért az óvónők többször jelezték szóban az édesapának, hogy a gyermeke felügyeletét nem tudják összehangolni a többi gyermek ellátásával.) Ez a tény irányította a figyelmünket a korlátozott lehetőségeinkre, és arra, hogy egységesítenünk és konkretizálnunk kell a szabályozást.

Mindezen tapasztalatok birtokában, többszöri látogatás után vontuk le azt a konklúziót, hogy nem vagyunk felkészültek speciális nevelési igényű gyermek ellátására. Beismerjük, hogy jobban végig kellett volna gondolnunk, hogy alkalmasak vagyunk-e egy ilyen feladatra. Akkor jártunk volna el helyesen, ha amint nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy Levente teljes és kizárólagos felügyeletet igényel, azonnal jeleztük volna az édesapa felé írásban is, hogy erre nem vagyunk felkészülve, nem tudjuk megoldani. Ezért a kommunikációs hibáért elnézést kérünk! Rendkívül fájlaljuk, hogy Fábián Andrást ilyen mélyen érintette az eset, de reméljük, a fent leírtak ismeretében elfogadja az álláspontunkat.

Oxygen Wellness Kft. vezetősége
2013. május 29.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.05.30. 11:02:17

@igazságos:
Vazze , Lüldözöl

Amig nem ismersz egy gyereket addig nincs gond
Megharaphatta elöször egy gyerek fülét, aztán nem hallotta meg hogy nem szabad a csilláron hintázni, végül a trambulinrol pisált a medencébe
Ezek után nem engedték be!

Ne is válaszolj, nekem van igazam :)

Manyecska 2013.05.30. 11:02:59

@horex: jav.: mesefilm = tényleg bábfilm!

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.05.30. 11:04:39

@Manyecska:
80vanas vagy?

Emlékszel mikor még a Gorkij moziba jártunk orosznyelvű filmet nézni?
:)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.30. 11:04:52

@horex: és te érted amit írok? Vagy úgy egészében a sztorit? Sikerült elsajátítanod 2%-át, aztán azt hajtod. Istenem. Leírtam fentebb mit tennék, olvasd vissza (nem ma).

igazságos 2013.05.30. 11:09:32

Az intézmény itt ÉLBŐL ELUTASÍT, pedig ha kicsit humánusabb lenne a hozzáállása...

Például apuka meghallgatásakor (ami elmaradt), felajánlja, hogy apuka szerez ilyen óvónőt arra az egy-két alkalomra, és fizeti az ő belépőjét is.

Az intézmény azonban se nem hallgatta meg az apukát, se nem engedi többet őket oda.

Ha az igazgató emberségesebb lett volna, akkor TALÁLNAK KÖZÖSEN MEGOLDÁST a helyzetre, akár a szülőkkel együtt, mi az, hogy először feleannyi időre, majd be sem engedik a gyereket?

Nem való igazgatónak az intézmény jelenlegi vezetője.

NAV-os vizsgálat sem ártana.

Egyéves Önkéntes 2013.05.30. 11:12:00

Én most akartam százmillió dol izé forintot elkölteni ott, de ezek után kétszer is meggondolom!

igazságos 2013.05.30. 11:13:12

@horex: én is ezt mondtam, hogy egy szülő cirkuszolt egy kiváltó eset után, nem tetszett neki, hogy ezzel az egyeddel játszik, és valamit csinált, ami viszont a szülőnek nem tetszett

amit apuka viszont elhallgat, ez tény, de tudja, ki volt az őt kitiltó szülő

úgyis ki fog derülni minden

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.05.30. 11:22:28

@Kellemes Zérókomponista:
1xű volt azt a pár kommentedet kilistázni
Semmiféle megoldást nem irtál, mit tettél volna a velnesz helyében

Ugorgyunk, mondá Pósalaky úr

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.05.30. 11:29:01

Igen vegyenek fel, ha jól megy nekik +1 ovónőt

Aggyunk igazat apunak is

Munkásgyűlés összehív, igazgató beszámol a helyzetröl, hogy ezt tarthatatlan helyzet
Fel fogunk venni egy spec. ovónőt
Moraj, "ideje volt már, igen vegyünk fel"

Igazgató:
Akkor most átszervezzük az ott dolgozókat, velük együtt a bérüket is

Azonnal kitellik az új ovónő fizetése és járulékai, ami magasabb lesz a régebben itt dolgozókénál, mert ő ugye spec.

Helyeslő moraj izgága ellenkezésbe vált

igazságos 2013.05.30. 11:30:14

@horex: mindenképpen leültem volna korrekten beszélni apukával (is)

mivel láthatóan apuka nem csóró, lehetőségeket kerestem volna arra a heti pár alkalomra, egy-két órácskára

akár úgy, hogy apuka fizet mindent, állja a költségeket arra az időre

vagy elmondani apukának, hogy egy ideig, amíg a helyzet megoldódik, ne járjanak ide, de ígéretet tesz arra, hogy rendezik a kialakult helyzetet, belátható időn belül, felajánlanak egy másik (társ) intézményt, akár úgy, hogy a kedvelt óvónővel is elmennek oda, meg leventével együtt

akkor a többi szülő se reklamálhat

nincs olyan, hogy nem vagyunk felkészülve, te meg akkor se jöhetsz oda, pont

Démonmac1 2013.05.30. 11:30:25

@igazságos: Én voltam, kész túlléphetünk. következő

igazságos 2013.05.30. 11:33:05

@Démonmac1: akkor te vagy a Demcsák Zsuzsa? :P

Démonmac1 2013.05.30. 11:34:51

Igen vegyenek fel az összes gyermekmegőrzőbe* 2 db speciálisan képzett óvónőt, akik több nyelven beszélnek. Ez a minimum.
sőt legyen kisállatimogató is, mert az is hasznos.

Démonmac1 2013.05.30. 11:35:58

@igazságos: nem hinném, hogy lenne ideje napközben indexeznie:)

Manyecska 2013.05.30. 11:37:20

@horex: a híradókra igen. Különben 75-ös. mi voltunk az utolsó osztály akik oroszul tanultak..

Cseber Lajos 2013.05.30. 11:45:13

Nocsak, nocsak:
Főállású recepciós - Oxygen Wellness Naphegy
Naphegyi központunk főállású recepciós munkatársat keres.

www.facebook.com/oxygenwellness.naphegy?sk=app_127890887255323&app_data=job-376342

Manyecska 2013.05.30. 11:46:35

@agresszív kismalac: gárubój! /ez tájszólás és ne tudd meg!/

igazságos 2013.05.30. 12:06:22

@Démonmac1: gazdagéknál ez sajnos kevés

nem is értem, miért nem mindenki dadusokkal jár játszóházba

igazságos 2013.05.30. 12:08:52

@Cseber Lajos: a fontos dolgokra mindig jut pénz :P

Démonmac1 2013.05.30. 12:14:11

De csak recepcióst keresnek nem dadust, bár az enne van, hogy:
"kiváló kommunikációs és problémamegoldó képesség
precizitás, diszkréció, magas stresztűrő képesség"

neet 2013.05.30. 12:28:54

@Manyecska: én még mindig a 3 kezes pisilésen röhögök :DDD

Manyecska 2013.05.30. 12:34:31

@neet: :DDDDD vittem magammal takarék szövet kezet..

Manyecska 2013.05.30. 12:52:01

@igazságos: az apukák a többi anyukát stírölik..:D..én egyszer bemásztam a gyerek után a Meki kültéri csúzdájába!:P:D

Igényes 2013.05.30. 12:52:44

És mi van az én igényeimmel, amikor azt igénylem, hogy az abban a korban lévő gyerekem, amikor bármit leutánoz, ezt ne utánozza le? És ezért nem egy fogyatékosotthonba viszem, hanem egy fizetős, rendesnek kinéző helyre? A fogyatékos az a személy, aki fogyatékkal rendelkezik, éppen ezért nem ép. Régebben ezt valahogy ki lehetett mondani, most már nem illik észrevenni, inkább a többit is hozzá kell nyomorítani. És ez azért gáz.

Ami meg kurvára gáz, hogy ezt nem kommentelhetem be a facebookon, mert pár kivétellel a saját ismerőseim is olyan bambalelkű jószándékú barmok, akik inkább éreznek mint gondolkodnak.

Valaki rohadtul elrontotta ezt a világot. Felelősöket akarok.

Manyecska 2013.05.30. 13:01:07

Én bemegyek és lövök egy kört magamnak majd legközelebb...hadd játsszon békében a gyerek...

Horst Nilgerson 2013.05.30. 13:02:57

@Igényes: remélem majd akkor is ilyen nagy pofád lesz, amikor megnyomorodik a gyereked.
remélem leköpik majd a többiek...

Igényes 2013.05.30. 13:06:37

@Horst Nilgerson: Ha megnyomorodik, tudom mit csináljak majd vele. Semmiképp nem hurcolom majd egészségesek közé, hogy a szarját szagolják... de ahogy elnézlek, neked erre most valamivel több esélyed van. :)
A rosszindulat és az agresszió rontja az ondó minőségét...

Igényes 2013.05.30. 13:07:38

Jah hogy te troll vagy. Bocs, későn néztem meg az aktivitásodat. :)

igazságos 2013.05.30. 13:08:38

@Manyecska: nem mondod, hogy túlélted? :D

hát, a meki az egy külön világ :D

szoktam látni, mit csinálnak ott a gyerekek

Manyecska 2013.05.30. 13:18:05

@Igényes: mégis mit utánozna le?@igazságos: hónaljban szorított basszus:( kicsit!

Manyecska 2013.05.30. 13:24:08

@igazságos: a baumaxba is mindig belehempergek a műanyag golyóhalomba /"Mutter!:P, kelj fel! mutter ne izélj már, tök ciki! Fater ne korlátozz!:D/

Démonmac1 2013.05.30. 13:24:47

@Manyecska: " A gyerekek szeretnek utánozni másokat.Ez természetes,mert így szereznek tapasztalatokat.Egy szomszéd kisfiú hirtelen sántítani kezdett.A szülők kérdésére,hogy mmiért sántít,napokkal később vallotta be,hogy látott egy bácsit,aki így ment,és ez tetszik neki.
Nem tehetsz mást,mint ha leeht,kevesebbet találkozzon a kisfiúval,Ha olyasmit tesz,ami szerinted helytelen,akkor magyarázd el neki,miért az.De ne lovalld a kisfiú ellen,,mert akkor csak azért is fogja utánozni." részlet a netről.

Igényes 2013.05.30. 13:28:48

@Manyecska: Gesztusokat, csúszásmászást, beszarást, nyáladzást, akármit. Nagyon sajnálatos hogy annak a gyereknek az apja úgy járt, de ha úgy gondolja, hogy az a megoldás rá, hogy mások kölykét is tönkretegye, nagyon el van tévedve.

A Spanyol Inkvizíció 2013.05.30. 13:30:41

@Igényes: Te egy büdös primitív bunkó vagy, aki remélem megkapja a sorstól, hogy lebénuljon és a többiek kiröhögjék.

golyóstroll 2013.05.30. 13:31:47

Úgy látom előkerült a feljelentő szülő is.

Igényes 2013.05.30. 13:34:18

@golyóstroll: Úgy látom, ti is szeretitek más farkával verni a csalánt. Ültesd mellé a saját gyerekedet, és örülj az eredménynek. A másénak ez nem felel meg. Az intézmény meg helyesen - bár ügyetlenül - járt el.

A Spanyol Inkvizíció 2013.05.30. 13:38:03

@Igényes: Remélem a sorstól megkapod a magadét...

Bár szerintem ezen már túl vagyunk...

Manyecska 2013.05.30. 13:40:21

@Igényes: az a gyerek is általában kissé ügyetlenül jár el aki a t.szülőbe belemártja a bicskáját tizenévesen:DDDD pedig tutkeráj nem látta senkitől!:D

Manyecska 2013.05.30. 13:42:17

@Démonmac1: akkor nézz utána: ezeket a dolgokat abbahagyják amilyen hirtelen jött, úgy!:) ha valaki ennyire hülye szülőnek hogy gondot okoz a szitu neki akkor inkább vegyen pálmát:DD!

Igényes 2013.05.30. 13:44:55

@Manyecska: Az egy másik néposztály jellemző kommunikációs formája. :)

@A Spanyol Inkvizíció: ld. a fenti megjegyzésemet a sperma minőségéről. :) Nehogy visszanyaljon az a fagyi. Vagy már megtörtént? Sajnálom. Nem téged, de a gyerekedet.

Manyecska 2013.05.30. 13:46:30

@Igényes: a gyereket lehet burokban tartani de nem érdemes! /Paulo Coelho/

Démonmac1 2013.05.30. 13:49:43

@Manyecska: inkább ne is kezdje el.
nem kérek viselkedészavaros kölköt a környékemre, vagy ha kapok, elmegyek máshová:)

Manyecska 2013.05.30. 13:51:49

@Igényes: Baszki, te olyan mimóza faszt fogsz nevelni a gyerekedből hogy a normális, ÉP gyerekek verik agyon már az első tanítási napon! Egy angol iskolában elásták a társukat az ovisok, meg is halt!@Démonmac1: de a tévét se nyisd ki neki, és utcára se engedd! A gyerek nem hülyék csak kicsik. Túl fekete-fehéren látod a helyzetet!

Igényes 2013.05.30. 13:54:11

@Manyecska: Nem tudom mennyire érdemes, én eléggé olyanban nőttem fel. Az első pár év nagyon kegyetlen, amikor rájössz hogy az emberek nem olyanok mint a klasszikus irodalomban, és érvényesülni sem úgy lehet.
De ami most van, az már tényleg kezdi közelíteni a szürreális szintet, szóval nagyon nem az a kor van, amikor még direkt gyengíteni is kell a gyereket, majd úgyis kibírja alapon. Mert azt a szegény nyomorultat meg talán felrángatjuk vele egy fikarcnyit.

Manyecska 2013.05.30. 13:56:35

@Démonmac1: @Igényes: arról van szó, akkor mért szerencsétlen Leventének /úgy hívják asszem/ kellett mégis elmennie???? Na erről van szó, nagyba. SAJNOS.

Manyecska 2013.05.30. 13:58:54

@Igényes: de mennyi idős vagy kb? Nem gondolom, százszázalék biztos vagyok benne. Bocs.

Manyecska 2013.05.30. 14:02:07

Dehát a későbbi szülők saját szüleik mintáját követik tudattalanul..

igazságos 2013.05.30. 14:03:31

de legalábbis a kedvelt óvónővel együtt szoktattam volna át Leventét másik helyre

az igazgató helyébe, ha már nem járhat oda

igazságos 2013.05.30. 14:04:43

@Manyecska: hát de a mekis játszótér, na oda csak tényleg a nagyon kemények viszik a gyerekeiket :P

Manyecska 2013.05.30. 14:04:48

Najó mindenki kitrollkodta magát mára remélem.

Igényes 2013.05.30. 14:10:21

@Manyecska: Egyelőre ezt semmi nem támasztja alá, szóval azt gondolsz, amit neked jólesik. :)

Leventének azért kellett elmennie, mert zavarta a többi gyereket, gondolom. Leventével nem az igazgató cseszett ki, hanem a saját okos szülei, akik nem igazán tudták felmérni, hogy az ő számukra csodálatos gyerek mások számára esetlen nem az.
Az igazgató dolga nem a szociális érzékenység (ha ez annak számít, bár sztem nem) hanem az intézményének a rentábilis működése. Különben szegény Levente helyett szegény utcára került ott dolgozókat lehetne majd sajnálni, akiknek az a munkájából szegény Leventét élete végéig el fogják tartani, és támogatják vele szegény Levente szüleit is, ha már így jártak.

írjuk még le párszor hogy Levente? Ragaszkodsz szegény kölyök mindenáron megszemélyesítéséhez? :) Ahhoz is, hogy egy általános problémát ezen az eseten keresztül próbáljunk megoldani? Kicsit összemosod a dolgokat, most egy emberről van szó a hétmilliárdból, vagy sokról? Ha egyről, akkor nem különösebben jelentős. Ha sokról, megtévesztő és demagóg a kommunikációd.

Legyél következetes LEVENTE esetében is. :)

Manyecska 2013.05.30. 14:11:08

@Igényes: Ja, és igazi sárkány-anyós leszel!!! :D Komolyan! Óhhistenem kapd össze magad mert a gyereked simán hülyére fog venni majd:)!

igazságos 2013.05.30. 14:11:52

@Igényes: ha nem vetted volna észre, itt szó nélkül tiltottak ki téged valahonnan

akkor sem ez az eljárásmód, ha értenéd a témát

Igényes 2013.05.30. 14:14:35

@Manyecska: Te valami blogos jósnő vagy?

@igazságos: Igen, ezért mondtam, hogy ügyetlenül csinálták. De ilyen esetben nehéz valamit ügyesen megoldani, mindenképpen hiszti lett volna.

igazságos 2013.05.30. 14:34:52

@Igényes: tudod, akik betegséggel élünk együtt, jobban szoktak hisztizni ilyenkor

mivel ezeket kivétel nélkül hülyének nézik, mindig ki kell csapni a hisztit ilyenkor, és ki is csapják

sajnos muszáj, mert különben azt hiszik, mindent megtehetnek, csak azért, mert

ez pedig főleg azokra vonatkozik, akiknek védeniük kell a beteg gyereküket, nekem is van ilyen rokonom, aki azonnal kell, nyomul, intézkedik, amikor én már tehetetlen vagyok, és bizony sokszor van olyan helyzet, amikor a mosolygás és a kedves megjegyzés sem hat

Manyecska 2013.05.30. 14:53:35

@igazságos: amíg ezeknek egy ember élete csupán probléma /legyen az Levente vagy az apja/ addig ez lesz...

Manyecska 2013.05.30. 14:57:21

@A Spanyol Inkvizíció: @Horst Nilgerson:
egyetértek, előbb-utóbb mindenki megtapasztalja a kiszolgáltatottságot...kíváncsi leszek ki fogja ezeket öregkorukban pelenkázni majd bár szarok rá.

Igényes 2013.05.30. 14:59:23

@igazságos: Tudom, persze. Valahol őket is megértem, viszont amikor elkezdjük magunknak követelni a társadalmi toleranciát, ahelyett hogy tisztában lennénk azzal, hogy ez nem jár nekünk, csak úgy kapjuk a VALÓS hiányosságainkra, amikről senki más nem tehet, akkor ott ilyesmik történnek.

Szerinted nem hülye a papa? Például miért nem ő emelgette a gyerekét, miért az óvónő? Az kapjon sérvet? Ki fogja ezt neki kompenzálni és hogyan? Gondolod ha azt mondták volna, hogy emiatt fel kell venni + 3 embert, fizesse ki apuka az ő bérüket is, nem lett volna ugyanilyen cirkusz? Vagy ha felveszik, és elteszik egy külön terembe, akkor nem az lett volna, hogy az ő gyerekét ne szegregálják? Dehogynem.

A beteg gyereknek épp elég baj, hogy gyerek, meg a családjának is. De ez nem azt jelenti, hogy őnekik automatikusan több jár, az egészségeseknek viszont kevesebb. Aki ezt nem látja be, azzal sajnos nincs mit kezdeni.

Várj, próbáljuk elbábozva: Te elviszed a gyerekedet egy játszóházba, majd a gyerek úgy jön haza, hogy lecsapja magát a földre akárhol, nyáladzani kezd (mondjuk olyan helyen is, ahol mások látják), előveszi a pöpijét és babrál vele, fintorog és furcsa hangon aprókat visítozgat hozzá... Te mit csinálnál? Örülnél? Vagy kétségbe esnél, és elkezdenéd keresni hogy mi a fene történt, és hol szedett fel ilyen szokásokat? Vagy hurcolnád egyik orvostól a másikig? Mit tennél? Vagy ha ezt a gyerek a metróajtóban játszaná el, és emiatt más megsérül? Elnézést kérsz, és vállat vonsz? Mi köze ahhoz a másiknak, hogy te elhülyíted a gyereked, mert ez olyan szép?

Mondd meg a jó megoldást, ha tudod, mert nekem nincs jobb ötletem annál, hogy az "speciális igényeket" (már amennyire egy élet végleges tönkremenetele annak nevezhető), nem kell összekeverni az egészségesekkel.

Igényes 2013.05.30. 15:03:06

@Manyecska: Én nem vagyok rá kíváncsi, téged ki fog. Abban viszont biztos vagyok, hogy te rá fogsz szorulni (ha már jósolgatunk:) ).

Manyecska 2013.05.30. 15:04:56

@Igényes: ááááá, én eltévedek majd egy erdőbe és a kutyák falatoznak a testemből /by Igi/, jó lesz az úgy nem vagyok igényes:D

Manyecska 2013.05.30. 15:08:15

@Igényes: "a gyerek úgy jön haza, hogy lecsapja magát a földre akárhol, nyáladzani kezd (mondjuk olyan helyen is, ahol mások látják), előveszi a pöpijét és babrál vele, fintorog és furcsa hangon aprókat visítozgat hozzá"
nem lehet hogy túl sokat szexeltek a gyerek előtt..??

Igényes 2013.05.30. 15:13:30

@Manyecska: Szerintem meg 30 éven át egy lepukkant öregotthonban, vagy egy geriátriai szárnyban fogsz vegetálni, negyed adag kaján kétnaponta, hogy nem fosd ki túl sűrűn. De azért úgyis lerohad majd rólad a hús a felfekvéstől. Mindeközben a kölykeid le sem fognak majd szarni, viszont gondozni azok fognak, akikről most úgy gondolod, hogy nyugodtan nyomorodjanak meg, csak hogy LEVENTE kicsit komfortosabban kúszhasson-mászhasson. :)

De nagyon szívmelengető halotti beszéded lesz, feltéve, ha hagysz elég örökölni valót. Aztán persze agyonverik majd egymást érte. :))

@igazságos: Még valami: mennyit fizetnél azért, hogy ezt az állapotot tovább súlyosbítsák?

Szépek ezek az önbeteljesítő próféciák. Érdekes, hogy valaki mindig kiprovokálja őket.

Igényes 2013.05.30. 15:14:48

@Manyecska: Nem lehet, hogy nem láttál még a gyakorlatban fogyatékos gyereket? Ez sok mindent megmagyarázna.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.30. 15:20:20

@Igényes: "a kölykeid le sem fognak majd szarni"

Normális ember törődik a szüleivel. Persze ehhez normális neveltetés is kell. Az én gyerekeim megkapták, ahogy hallom, Manyiéi is megkapják.

Manyecska 2013.05.30. 15:20:35

@Igényes: és ha úgy lesz volt negyven frankó évem:DD, és nem egy kurva blogon rinyálok azon hogy mért játszik a gyerekem a pöpijével. Hát kérdezd meg tőle vagy egy orvostól!
Ja én még írnék egy könyvet is, ilyen fantáziával!!

Manyecska 2013.05.30. 15:22:19

@Igényes: a SOTÉ-n tanultam ne akard már..., továbbá évekig jártam fogyatékkal élő /és nem fogyatékos!!/ gyerekek közé nem a saját szórakoztatásomra..

Igényes 2013.05.30. 15:25:01

@atpijkamo: Ha mással nevelteti őket, azt az eddigi megszólalásai alapján csak helyeselni tudom.

Manyecska 2013.05.30. 15:25:35

Mellesleg ha egy gyerekem ilyet látna egy kurva játszóházban azért elgondolkoznék egy-két dolgon.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.30. 15:27:28

@Igényes: Na, nem kell 100% komolyan venni. Lazítsd meg a nyakkenődet, és dőlj hátra!

vénszivar 2013.05.30. 15:38:09

A jövő KIFÜRKÉSZHETETLEN.....

Manyecska 2013.05.30. 15:38:15

@Igényes: cuncikám, hiszen te nem tudsz különbséget tenni "fogyatékos és "fogyatékkal élő közt..-pedig egy nyelvet beszélünk. szomorú ez, és komolyan. Sajnálom LEVENTÉT.

Igényes 2013.05.30. 15:44:37

@Manyecska: Cuncikád?..
Maga túl közel jön hozzám, menjen hátrébb! Utálom a bizalmaskodást.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.30. 15:46:15

@Rosszindulatú Vászka:

"nem értek egyet. Addig is tudták, hogy a gyerek SNI,"

Elég könnyen, és jól támadható az "érvelésed".

Ha apu tisztában volt azzal, hogy a gyerek problémás, akkor azzal is tisztában volt, hogy a foglalkozási többletigény időt vesz el a többi gyerektől. Mégsem szólalt fel ellene. Neki ez jó volt, hiszen ő kapta a kedvezményt.
Pontosan ugyanaz a szitu, mint a devizahiteleseknél. Amíg a havi negyven helyett csak 30 ezret kellet betolni a bankba az "erős" forintnak köszönhetően, addig egy devizahitelesről se hallottam, hogy zászlót, kapát, kaszát lengetve őrjöngött volna a bank előtt, hogy jaj, jaj, mi lesz most. Örült mint majom a farkának.
Itt is csak akkor vált problémássá az eset, amikor nem a többi 10 gyereknek volt "kényelmetlen" a szitu, hanem az ő egyetlen csemetéjének. Ami jogos, de az addig kapott kedvezményt is mérlegelnie kellett volna, mielőtt tollat ragad, és lehúz valakit.

vecseisz 2013.05.30. 16:03:10

Itt szerintem mindkét fél hülye. Az apa azért, mert elhurcolja a speciális ellátást igénylő gyerekét egy erre abszolút felkészületlen helyre, amíg ő gyúr. Ez egy edzőhely, hogy és miért lennének felkészülve ilyesmire? Az én testvérem is fogyatékos volt, soha fel sem merült volna ilyesmi, hogy elvigyük magunkkal poggyászként bárhova, betegyük egy játszóházba idegenek közé, mert ez sem neki, sem a többieknek nem jó. Persze sokminden függ a fogyatékosság mértékétől és fajtájától. Attól még, hogy egy gyerek nem tud egyedül mozogni de szellemileg teljesen ép, kiválóan el tud lenni egészséges gyerekekkel. De akkor sem teszem be idegenek közé, egyedül, elvárva, hogy egy ilyen helyzetekben gyakorlatlan ember oldja meg, ahogy akarja. Ez ugyanúgy figyelmetlenség és bunkóság, mint ahogy a vezetőség reagált. Csak épp a saját gyerekemmel szemben is az. És hogyan várhatja el egy alkalmazottól, hogy ekkora felelősséget vállaljon? Pl ha egy epilepsziás gyerek rohamot kap? Az alkalmazott helyében én sem vállalnám és a munkáltató sem utasíthatja rá. Arról nem is beszélve, hogy 10 gyerek mellett lehetetlen kellően odafigyelni rá. Persze az is lehet, hogy már teljesen jól kijött a többi gyerekkel, csak egy gyáva, rosszindulatú szülő -aki megijedt attól, hogy a gyereke szembesül az élet nehézségeivel- bepanaszolta. A vezetőség meg nem tudta kezelni a helyzetet, a kommunikációs és problémamegoldási szintjük egyáltalán nincs a helyzet magaslatán. Szóval itt szerintem az egyetlen áldozat a gyerek. Akit ráncigálnak, igazságosságra és szociális érzékenységre apellálva. Apukának fel kéne dolgoznia a saját helyzetüket, alkalmazkodni hozzá, nem pedig a világtól elvárnia és haragudnia, ha nem teljesül. Senki nem fogja megoldani helyette, hogy ő nyugodtan tudjon gyúrni járni. Erre az a megoldás, hogy addig vigyáz a gyerekre valamelyik családtag vagy pedig egy erre alkalmas ember, akit megfizet. Vagy nem jár gyúrni, hanem otthon oldja meg a mozgást. Ez van egyelőre. Lehet ezzel szembemenni, balhézni de sok értelme nincs. Most az Oxigén a szar. Oké, elfogadom, nem ismerem a helyet. Egy kérdés: hol fog találni olyan helyet, ahol kielégítik az igényeit? A legtöbb edzőteremben játszóház sincs.
Nem az a szociális érzékenység, hogy a "normálisak" mártírmódra lemondanak mindenről és kizárólag a betegek és rászorulók igényeit tartják szem előtt. Ahhoz, hogy megfelelő megoldást találjanak, mindkét fél szükséges. Itt egyik fél sem volt hajlandó az együttműködésre, ennyi. És ez sajnos nem a gyerekről szól, ő csak ürügy, cassus belli.

Igényes 2013.05.30. 16:10:51

@vecseisz: Körülbelül. Nos az ilyen hozzáállásra mondom én, hogy maximálisan támogatni kell. Aki követel, annak semmit, otthon követelőzzön.

vecseisz 2013.05.30. 18:56:57

Kicsit beleolvasgattam abba, amit konkrétan írt az apa a facebook-on. A gyerek nem "csak" mozgássérült, hanem halmozottan fogyatékos. Úgyhogy nagyon is van alapja annak, hogy külön figyelmet igényel, mivel járni egyedül nem tud viszont mászik mindenfelé, félig süket, a beszéde nehezen érthető, ráadásul nehéz lekötni a figyelmét. Magyarul ha nem foglalkoznak vele úgy, hogy az őt lekösse, akkor "elindul" mászva és még csak nem is lehet érteni, hogy mit mond, mi a gondja. Az sem egyértelmű számomra, hogy szellemileg nincs vele semmi "extra", például enyhe autizmus: "Szellemi kapacitásának felmérése folyamatban van". A kitiltásra elég erősen reagált, "be kell menni, be kell menni!", kiabálás, sírás, ez lehet autizmus jele is, lehet egy erős hiszti is.
Mindenesetre a vele egyidősekkel eljátszogat, addig oké de akkor meg az ő és más gyerekek testi épségére kell fokozottan odafigyelni, mert nem tudja koordinálni a mozgását. Az meg a gyerekkel szemben nem korrekt, ha beültetik a sarokba.
Még az jött le a sztoriból, hogy apuka nem azért adja be a játszóházba, mert oda jár edzeni, hanem direkt játszóházazni mennek oda. Magyarul az oda edzeni járóknak fenntartott plusz szolgáltatást veszi igénybe úgy, hogy olyasmit kér számon a működtetőkön, amire abszolút nem alkalmas a szolgáltatás. Az oké, hogy szüksége van a gyereknek szocializálódásra de talán nem ez a legmegfelelőbb közeg. És talán meg kéne kérdezni a többi szülőt is. Nem azért, mert ezzel baj van, hanem mert alapvető. Meg a többi gyereket sem biztos, hogy jó egyből "mélyvízbe dobni", anélkül, hogy megbeszélné velük egy felnőtt a szituációt, legalább alapjaiban. Mert a halmozottan fogyatékos gyerekek sok szituációban nem úgy reagálnak és viselkednek, mint az egészségesek, főleg ha a beszéde sem jól érthető, az is sok félreértésre adhat okot. Ami nem baj, csak megfelelő segítséggel lehet ezt jól kezelni.
Valószínűleg más szülők mószerolhattak, mert előtte már jártak ott többször. De én akkor is úgy gondolom, hogy ha én korrektséget és empátiát és normális kommunikációt várok másoktól, akkor nekem is úgy kell hozzáállni, sőt kezdeményezni. Ebben az esetben az első alkalommal jelezni, hogy "speciális" eset vagyunk, szeretnénk rendszeresen járni, okoz-e ez bármilyen problémát illetve próbáljuk ki pár alkalommal, hogy működik-e a dolog. Ha a pár alkalom után azt mondják, hogy hosszú távon oké és azután mégis ez van, akkor jogos, hogy nem tetszik de akkor is megérteném, hogy a többi szülő miatt van, sajnos a többség igényét kell kiszolgálni. Társadalmi szinten kell még fejlődni, nyitottabbá válni a "másság" felé.
Apuka reakcióját sem érzem teljesen okénak és akkor még enyhén fogalmaztam, a saját leírása szerint: "Levi bömböl. Be kell menni az Hidrogénbe,üvölti. Egy pillanatig hezitálok, most még talán be lehetne adni neki, hogy nincs itt Olívia. Aztán elvesztem a fejem,automatikusan a nő után nyomulok, magam előtt tolva Levit, aki üvöltve próbál kiszabadulni a kocsiból. Bent két gyerek játszik, akik a szóváltásunkat hallva kíváncsian előjönnek. Egy pillanatra látom Olíviát, aki azonban nyomban visszahúzódik a terem túlsó végébe. Az öltözőben állunk, ahol korábban a házirend volt, most üres fal van. Az igazgatónő elismétli, hogy speciális figyelmet igénylő gyereket nem áll módjukban befogadni. „Nem kell beszélgetni a nénivel!Be kell menni!” –kiabál a speciális igényű gyerek és krokodilkönnyeket hullat. A nem speciális gyerekek tátott szájjal, ijedten nézik. Olívia nem mutatkozik.
„Muszáj beszélnünk a nénivel,mert nem akar beengedni” – magyarázom, de a gyerek ezt szemmel láthatóan magától is felfogta, mert két kézzel próbálja ellökni az útból az ellenséget, szerencsére a kocsiból nem éri el." " Miközben távozunk, a recepciós lányok kuncognak, csak a két biztonsági őr bámul lefelé görbülőszájjal, amit együttérzésnek veszek. „Baszódjatok meg, lakájok” szólok még vissza félhangosan." Apukának is még fel kell nőnie ehhez a nem könnyű feladathoz, mert még ő sincs a helyzet magaslatán...
Aki meg emberekkel dolgozik, az meg tanuljon meg jobban kezelni bármilyen szituációt, akármilyen komplikált is.

Tormas Torontal 2013.05.30. 20:53:10

"pöpi" - egy új fogalmat tanultam!

egy ember · http://egy-ember.blog.hu 2013.05.30. 21:51:02

Visszajön a középkor. Alapvető közös emberi értékek szűnnek meg.

holdlányka 2013.05.30. 22:10:14

Nehéz ügy, de mindent összevetve most az intézménynek adok igazat. Persze, a kommunikáció valóban félresiklott, ez az ő hibájuk, de apuka egyszerűen nem gondolkodott.
Lepasszolni egy mozgássérült, ráadásul vélhetően szellemi fogyatékos gyereket is olyan helyen, ahol erre abszolút nincsenek felkészülve, egészséges gyerekek közé, taplóság.
Gyakorló anyukaként én sem örülnék ennek. Tudom, hogy nem a gyermek tehet róla, hogy olyan, amilyen. Sőt (hacsak teszem azt, nem drogozott, meg miegymás anyuka terhesen) senki nem tehet róla.
De ha már így született, el kell fogadni, hogy speciális igényei vannak, speciális körülményeket kell biztosítani neki. Ezt egy profitorientált intézménynek nem kötelessége megtenni, (és nem is elvárható tőle) jelentős többletköltség lenne, szemben havonta max. 4-5 gyermekkel, akik ráadásul a fogyatékosság mértékétől függően más-más ellátást igényel.
Ez van.
Az előrelátható kérdésre a válasz: Én mit tennék a fogyatékos gyerek szülője helyében? Nem vinném ilyen helyre. Meg sem fordulna a fejemben.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.30. 23:32:54

@holdlányka: "Nem vinném ilyen helyre. Meg sem fordulna a fejemben."
Könnyen beszélsz, könnyen ítélkezel.
Nincs ilyen gyereked.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.05.31. 10:41:24

@Igényes:
"Ami meg kurvára gáz, hogy ezt nem kommentelhetem be a facebookon, mert pár kivétellel a saját ismerőseim is olyan bambalelkű jószándékú barmok, akik inkább éreznek mint gondolkodnak."

Majdnem közéjük illessz, csak te egy bambalelkű, rosszándékú barom vagy, aki inkább gyűlölködsz, mint gondolkodsz.

Segítek, ha a gyerekeknek lenne olyan kora, mikor tényleg mindent automatikusan utánoznak, mint egy gép, akkor már rég kihalt volna az emberiség.

De persze egyszerűbb elszigetelni a gyereket a világtól nevelés helyett.

holdlányka 2013.05.31. 10:51:55

@agresszív kismalac: Valóban. De racionálisan gondolkodok. Nem vagyok divatból álszent, mint egyesek. Szerintem a gyereknek sem jó, ha nem tudnak vele foglalkozni. Ha simán csak mozgássérült, azzal nincs semmi baj, akkor valószínűleg feltalálja magát, de ha szellemi fogyatékos is, teljes figyelem kell neki.

Lehet engem is támadni.

Amani1987 2013.05.31. 16:32:58

@holdlányka: A kisfiú szellemileg egyáltalán nem fogyatékos, értelmes gyerek. Egyébként valóban senki nem tehet róla, hogy sérült, még csak nem is így született. Teljesen olyan egészségesnek született, mint a te gyereked, csak éppen egy agydaganatból épült fel.
Nekem nincs sérült gyerekem, de ha lenne,én attól valószínűleg szeretném, ha a lehető legteljesebb életet élné. És igen, vinném ilyen helyre, mert egy gyereknek szüksége van arra, hogy közösségben legyen, kortársakkal. Gondolom te is "lepasszolod" néha a tiédet más gyerekek közé. Egyébként apuka végig a folyosón ült, tehát nem azért "passzolta" le a kicsit, hogy az edzőteremben pózerkedjen.
És még csak azt sem gondolnám, hogy egy mozgássérült gyereket el kellene szeparálni és nem is engedni, hogy olyan helyen legyen, ahol egészséges gyerekek játszanak.

Amani1987 2013.05.31. 16:37:10

@Igényes: Te tiszta hülye vagy, remélem az ilyen korban lévő gyereked téged semmiképp nem utánoz.
Mégis mit utánozna le szerinted a gyereked mondjuk Levikén? Hirtelen úgy döntene, hogy ő is agydaganatból szeretne felépülni? Vagy majd arra vágyik, hogy az egyik lábát ne tudja használni? Ugye ezt nem gondolod komolyan? Ha lát a gyereked az utcán egy vak embert, akkor ő is meg akar vakulni? Most vagy veled van hatalmas probléma, vagy szegény kisgyerekeddel. (De én rád tippelnék inkább)

Amani1987 2013.05.31. 16:43:04

@vecseisz: Talán, ha elolvasod végig az apa írását, akkor jobban képet kapsz, mintha beleolvasol. Pl a kisfiú nem mászik összevissza, többnyire egy játék konyhánál ült és "főzött". Esetleg még rajzolt, ami szintén nem egy életveszélyes cselekvés. Az óvónő maga mondta, hogy vele van a legkönnyebb dolga, mert egyedül játszik, nem kell vele különösebben foglalkozni.
Az meg, hogy egy hétéves gyerek sírni kezd, ha nem engedik be oda, ahol szeret lenni, és amire lelkesen készült (ráadásul nem is érti, hogy miért nem mehet be), szerintem abszolút érthető. Nekem felnőttként is rosszul esne, ha valamilyen tulajdonságom miatt kitiltanának valahonnan, és lehet ha eléggé felhúznak, ingerült is lennék. Egy gyerektől mégis mit vársz? Az ne legyen már az autizmus jele, hogy egy gyereknek érzései vannak. Láttam én már egészséges gyereket üvölteni a város közepén ennél kevesebbért is.

holdlányka 2013.05.31. 16:45:04

@Amani1987: Ebben az esetben, ha nem szellemi fogyatékos, akkor elnézést, de ez a posztból nem jött le. Ilyenkor viszont mint írtam, feltalálja magát, nem igényel sokkal több figyelmet egy ilyen helyen. Szerintem.
Tehát, ha így áll a dolog, akkor itt mégiscsak az intézmény a hunyó. A "speciális nevelési igényű" nálam értelmi fogyatékost jelent. De ezekszerint tévedtem.

Manyecska 2013.05.31. 16:48:57

@Amani1987: ugye??? én is ezt mondtam neki..valami szar van a palacsintában ott..

vecseisz 2013.05.31. 17:26:20

@Amani1987: Nem ismerem őket személyesen, tehát nem tudom, hogy pontosan hogyan viselkedik. Olvastam a játékkonyhát meg hogy alapvetően aranyos, nyugis gyerek. Viszont nekem is fogyatékos testvérem volt, akire jópár éven keresztül vigyáztam, ő nem volt mozgáskorlátozott, "csak" szellemi fogyatékos, a világ legjámborabb gyereke volt. Sajnos ki tudom jelenteni, hogy akkor sem volt agresszív, amikor bántották más gyerekek, nem tudta magát megvédeni sem. És mégis voltak vele húzós helyzetek. Roham, kiszámíthatatlan reakció, stb. Ismerem az autizmust kicsit közelebbről bár nem vagyok szakértő. Azért írtam, hogy lehet, hogy sima hiszti, mert lehet, hogy sima hiszti. Viszont az autisták a számukra nemkívánt helyzetekben pont így reagálnak, ahogy apuka leírta. És mivel nem tudják még, hogy nincs-e autizmus is a képben, ezért akár az is lehet, annak is vannak fokozatai. Súlyosabb esetben azon is kiborul, ha nem azon az ajtón szállnak fel a buszra, amin szoktak vagy összefutnak valakivel az utcán váratlanul. Enyhébb esetben viszont laikus szemmel a reakciójuk akár hisztinek is tűnhet. Mindegy, nem akarom kihegyezni az autizmisra de a szellemi állapota apuka leírása szerint vizsgálat alatt van, tehát nem lehet kijelenteni, hogy semmilyen hatása nem volt az agydaganatnak a szellemi képességeire. Az is lehet, hogy csak azért nem tudja magát jól kifejezni és úgy kommunikálni, mint a vele egyidősek, mert halláskárosult. Nem találkoztam vele, nem tudhatom. Ha te ismered őket személyesen és van tapasztalatod fogyatékosokkal vagy autistákkal, akkor jobban képben vagy, mint én.
A lényeg: nem várható el olyan embertől, aki sosem foglalkozott fogyatékosokkal, hogy vállalja ezt a plusz felelősséget. Ha bármi probléma van, a gyerek el sem tudja mondani érthetően. Valamint emelgetni kell, mivel járni nem tud. Sem a hely, sem az alkalmazottak nincsenek felkészülve ezekre, hiszen a szolgáltatás célja nem ez. Mondom ezt úgy, hogy minket például egy templomból is kiküldtek tesómmal annó, pedig teljesen csöndben volt, szóval voltam már pár felháborítóan méltatlan helyzetben, ahol tényleg csak emberi korlátoltságról volt szó. Én ebben az esetben nem ezt látom.

vecseisz 2013.05.31. 17:33:21

A lényeg: nem ilyen helyre kell vele járni. Mert mint a mellékelt ábra is mutatja, ez így nem jó senkinek. Vannak erre megfelelő helyek, megfelelő személyekkel. Nem mondom, hogy az tökéletes megoldás de ennél valószínűleg jobb. Illetve, ha végig ott van vele a szülő, az megint más helyzet. Akkor szerintem teljesen természetes, hogy bemehetnek bárhova, játszat bárhol, bárkivel. Az már tényleg kirekesztés, ha azt nem tehetik meg. De ez más, mint az, hogy ráhagyom valakire.

marko77 2013.06.03. 16:41:14

Hatgyerekes cigánycsalád Borsodból kéne oda. Beengednék őket izibe, mert ha nem az rasszizmus:)

király vagyok 2013.06.03. 19:33:11

@marko77: asz jomondod teso mink nemlehet kitilcsak mer megvanak baszva mind meglása mindenik
süti beállítások módosítása