Nyár óta már a legnaivabb internetezők is tudják, hogy bármilyen online kommunikációt le tudnak hallgatni valahol. A tévénézőknek azonban lehet, hogy elsőre nem a megfigyelés ugrik be arról a szürke kábelről/wifi-antennáról ami a készülékükből kilóg.
Az LG egyik új tévéjén figyelt fel egy angol felhasználó a személyre szabott reklámokra a főmenüben. Megtalálta ugyan az opciót, ahol ki lehet kapcsolni az adatgyűjtést (alapból bekapcsolva), de készüléke ennek ellenére is tovább küldte az adatokat a központba. Ránézett az adatszivárgásra, és ott nem csak az éppen nézett csatorna nevét találta meg, hanem a tévére kötött külső merevlemezének tartalmát is, méghozzá kódolatlanul.
Az LG első reakciójában a kereskedőt hibáztatta, mert szerintük erről a funkcióról értesíteni kellett volna a fogyasztókat. Ők már nem tudnak segíteni, merthogy naiv ügyfél elfogadta a felhasználási feltételeket. Hogy mi?
És az összes többi okostévével mi a helyzet?
Naiv ügyfél amúgy a routerén letiltott egy halom címet, ahonnan a reklámok érkeznek (ad.lgappstv.com, yumenetworks.com, smartclip.net, smartclip.com, llnwd.net, smartshare.lgtvsdp.com, ibis.lgappstv.com), hiszen eleve nem világos, hogy ugyan miért kellene hirdetéseket nézni a tévé menüjében is, amiért teljes árat fizetett?
Az utolsó 100 komment: