Naiv ügyfél cégének a Vodafone váratlanul eltörölte a korábban megadott telekomadó-kedvezményének a felét, amit havi 50 ezer forintos drágulást eredményezett az általában havi 130 ezres számlájukon. Erről azonban csak az aktuális számlán értesültek, mert a Posta valaki másnak kézbesítette az erről értesítő levelet, emiatt lemondani sem tudták az egészet:
Van egy kis cégünk, és persze telefonálni meg kell. Egy ideje már Vodafone rabláncot hordtunk, tavaly októberig elfogadható kényelmi faktoron, kicsi dörzsölésekkel. Legutóbb 2012 júniusában kellett a területi képviselővel a szokásos kétéves “ nekünkistöbbevanmár “ pettinget lejátszani, mikor is aktuálkormányunk bevezette a “telkóadót". A telkóadót, amit ugye áthárítani nem lehet, de lehet létrehozni “kiegészitő havi díj“ címén áthárítható sarcokat. Ez történt nálunk is, annyi különbséggel, hogy az aktuáll pettingbe beleraktuk ennek a megbeszélését is. Oda jutottunk, hogy ezt elengedi a Vodafone, “deazértvegyéltőlünkvalamitcserébe“ felkiáltás megérkezett. Ez a valami egy Internet Mini plusz opció volt kicsivel ezer forint alatt bruttóban. Mivel a telkóadó felét mindenkinek elengedték abban az időben, ez ahhoz mérten is egy elfogadható ajánlat volt. A szerződésben már természetesen nem elengedésről volt szó, hanem 100% kedvezményről, az opciónál meg ugye 24 hónap hűségről, ezt a szerződés nem kötötte össze, nahh vajon miért is nem … ? Naiv kérdés OFF.
Telt múlt az idő, és a Vodafone tulajdonosi szerkezetében valakinek az excel tábla bal alsó sarkában a luxusprofitmérő bejelzett, és a cég úgy döntött hogy ezt azonnal helyre kell hozni. Nosza, minek az a sok kedvezmény, petting ide, szerződés oda módosítunk. Egyoldalúan … Mint tudjuk, azt persze lehet, csak vannak neki lovagiassági és törvényi feltételei, például értesíteni kell erről a Zügyfelet. Így tett a Vodafone, és kiküldte a kedvezmény csökkentését 100%-ról 50%-ra. Nekünk ez fillére pontosan 52 388 Ft extra dijat jelentett havonta, ami a 130 000 - 140 000 Ft-os telefonszámlánkra nézve kb. 40% emelkedés. Cinizmus ON : persze arról nem küldött levelet, hogy a “deazértvegyéltőlünkvalamit“ opciót sem akarja tovább …Na … Idáig ez még csak az előjáték, ez még nem lenne Homár kompatibilis esemény. A kalandos rész most jön, mert mi a levelet nem kaptuk meg, nekünk az októberi számlával ( novemberi küldés ) jött a pofon. Ügyfélszolgálat felhív, udvarias tájékoztatást kap, ők kiküldték. Hmm … Kinek ? Hogyan ? Kisasszony szól, hát nekem és tértivevényesen, elküldi a tértivevényt, ha kell. Hát hogy a viharba ne kéne, lehet megvolt az első randim Alzheimer Bácsival, legjobb lesz felkészülni … Tértivevény érkezik, randi mégsem volt, mert a kézbesítés történt: NEM jó címre, NEM jó embernek.
Ügyfélszolgálat újra, csókolom ez nem nyert … Nem volt jó a kézbesítés … Az nem az ő feladatuk, játsszam le a Postával. Lejátszottam. Végeredmény érkezik levélben M. Kir Posta pöcséttel, idézem:
Megállapítottuk, hogy a küldeményt munkatársunk szabálytalanul, nem a címhelyen, jogosulatlan átvevőnek adta át. Erről a tényről levelünkkel egyidőben a Vodafone Magyarország Zrt.-t is tájékoztatjuk.
Bingó! Várom a mindent eldöntő hívást, és az infót arra nézve, hogy a fogyasztói jogom a 8 napon belüli bontásra mikor nyílik meg, ehelyett jön az elutasítás levélben.
Idézem:
Szeretnénk tájékoztatni továbbá, hogy a Vodafone Magyarország zrt. az Üzleti Általános Szerződés
feltételek 9.2.3-as pontja alapján eleget tett az értesítési kötelezettségének.
9.2.3. ... A Szolgáltató az értesítési kötelezettségének a következő módon tehet eleget: i. számlalevélben (amennyiben a szolgáltató küld ilyet), illetve számlaértesítő elektronikus levélben; ii. ha a szolgáltató számlalevelet nem köteles küldeni vagy a számla küldésére nincs mód, mert az értesítésre jogszabály által előírt időpont megelőzi a számlalevél küldésére az Általános Szerződési Feltételek által előírt megküldési időpontot, a Szolgáltató –választása szerint- jogosult: a. az Előfizetőt az előfizetői szolgáltatás jellegéhez igazodóan közvetlen értesítéssel (például postai úton, szóban telefonon, SMS-ben, MMS-ben); b. elektronikus levélben az Előfizető által megjelölt e-mail címen;
Összefoglalom : mi elküldtük, kimentünk a pusztába, belesusogtunk a lágy nyári szellő fülébe. Ja, nem hallottad meg ? Magadra vess …
Megdöbben, telefonál, ez komoly? Igen komoly. Mondtam ennek itt akkor nincs vége részemről. Tegnap elment a beadvány a Nemzeti Média és Hírközlő Hatóság felé. Remélem ott olyan emberek ülnek, akik fel tudják dolgozni, mit is jelent a kézbesítési vélelem megdöntése.
Most várunk ...
UPDATE 03/07: Hepiend, megmaradt a kedvezmény:
Benyújtottam írásban a NMHH-oz a panaszt elektronikusan, ennek igazolását a Vodafone-nak is megküldtem. A 30 napos határidő alatt "véletlen" módon a Vodafone jóváíró számlákkal kompenzálta az eddig elvett kedvezmény összegét, és visszaállította az eredeti kedvezményt.
Persze ezt a saját kedvezményének állítja be, a csodálatosan megfogalmazott és NMHH inspirálta mondat a következő:
Nyilvántartásunk szerint a panaszban érintett hívószámokhoz tartozó Megállapodás a z X.Y cég és cégünk között 2012. június 15-vel jött létre, jelen levelünk keltekor is a fent hivatkozott megállapodás képezi a díjszámítás alapját az érintett előfizetések vonatkozásában.
Magyarul, visszaállították az eredeti állapotot, csak ne kelljen szerződésbontást alkalmazni.
Köszönöm szépen a segítségeteket, ha gondoljátok frissítsétek ezzel az infóval a bejegyzést.
Még egyszer köszönöm!
László
Az utolsó 100 komment: