Napalm nem egy csalódott vagy kiakadt ügyfél, hanem egy megviselt ügyfélszolgálatos, aki a hét elején írt levelet azért, hogy reagálhasson majd, ha bepanaszolják egy ügyben. Az érintett vásárló csak lóbált a Homárral, egyelőre nem csapott le vele, Napalm viszont gondolta leírja, milyen az élet a pult másik oldaláról nézve, illetve mire kell/kéne figyelnie a vásárlóknak a garancia témakörében. Hasznos holmik rovatunkból.
Sziasztok!
A napokban jeleztem felétek, hogy ha előkerül egy panasz, akkor szeretnék rá reagálni. Nos a blogot olvasva nincs még fent a poszt, talán nem is veszi a fáradtságot, bár nekem napi szinten küld x oldalas leveleket az ügyfél. Szeretném megfordítani a dolgot, mert mostanában sok hasonló 'panasz' merül fel, és kiváncsi vagyok a hozzászólók véleményére, azon kívül, hogy hülye a posztoló. A márkát amit képviselek viszont kihagynám a történetből, mert igazából nem releváns, mivel más márkák kapcsán is olvashatunk ilyen "problémákról". Ha úgy érzed, hogy a bejegyzésnek van információértéke, kérlek tedd elérhetővé.
A mobiltelefonok garanciájáról illetve az ezzel kapcsolatos ügyintézésről időről időre felmerülnek posztok, amire vagy reagál az érintett gyártó, vagy nem. Én egy nagyobb márka képviselőjeként olvasgatom ezeket a bejegyzéseket, és azt vettem észre, hogy a felhasználók elképzelései a garanciát, jótállást, szavatosságot illetően köszönőviszonyban sincsenek a gyártók felhasználói feltételeivel, amelyek, tegyük hozzá, megfelelnek a magyarországi jogszabályoknak.
Az egyik legsűrűbben előforduló panasz, hogy a készüléket beküldik egy adott hibával, és az illetékes szerviz küld egy árajánlatot a javításra, mert mondjuk törött a kijelző, vagy sérült a gép burkolata. A felhasználó fel van háborodva, hogy a kijelző már 6 hónapja törött és annak semmi köze nincs a jelzett problémához, legyen az kamera, szoftveres gond, akármi. A fizikai sérülést azonban minden gyártó garancia elvesztésével díjazza. Ha a gépen ilyen jellegű hibát találnak, az a telefon, tablet már nem minősül garanciálisnak és ahhoz, hogy a jelzett hibát kijavíthassák, a garanciát helyre kell állítani, ezért megy az ajánlat a kijelző, vagy burkolat cseréjére. Ezeket a helyzeteket egy párszáz Ft-os biztosítással ki lehet kerülni, és egy 5-6 ezer Ft-os éves biztosítási díj egy sokszor több,mint 100 ezer Ft-ba kerülő gép esetén nem tűnik vészes kiadásnak, de ez persze a felhasználó döntése.
A másik visszatérő panaszforrás, hogy a telefonra az ügyfél cserét kér, vagy pénzvisszafizetést esetleg csak garanciális javítást, de teszi ezt a garancia lejárta után. Tudni kell, hogy Magyarországon a szervizben eltöltött idővel hosszabodik a garancia, azaz ha leadom javításra és 2 hét múlva kapom vissza, akkor két héttel van kitolva a garancia, függetlenül attól, hogy a szervizben esetleg csak 1 napot töltött a telefon, a többit utaztatták. A felhasználó szempontjából ez nem számít. Egyes javítások is hozzátesznek a garanciaidőhöz, fődarabcsere esetén 12 hónap, egyes javítások, márkától függően 3 hónap extrát jelentenek. Egyszer azonban lejár a garancia a gépről, és ekkor az ügyfél hiába emlegeti, hogy mennyire nem elégedett a termékkel, sokba került annak idején mikor vette, stb. Ha a termékre érvényes garancia lejárt, a javítás fizetős lesz. Nincs olyan gyártó ami ingyen végez el javítást, ha az adott termékre már nincs garancia. A garancia többnyire 24 hónap teljes körű, ami a fentieknek megfelelően kitolódhat, de azt követően bármilyen javítást szeretne az ügyfél, a zsebébe kell nyúlnia.
Garanciát illetően vásárláskor érdemes odafigyelni, hogy a hivatalos partnerek a legtöbb márkát 24 hónap teljes körű garanciával kínálják. A szolgáltatók előszeretettel írják a 12 +12 hónap garanciát a garanciajegyre abban bízva, hogy a második etapban már nem nekik kell ezzel foglalkozni, de két félidő között nincs különbség, ugyanúgy teljes körű garanciát jelent. Azok a cégek amelyek 12 hónap hardver és 12 hónap szoftver garanciát vállalnak, vagy 12 hónap szoftvergaranciát vállalnak, esetleg pénzért árulnak extra garanciát, már a zavarosban halásznak, és nagy valószínűséggel megtévesztik a vásárlót, hiszen olyan, hogy szoftvergarancia nem létezik. Ezek a forgalmazók valószínűleg olyan forrásból származó gépeket árulnak amelyeknek nem feltétlenül lehet érvényesíteni a gyártó részéről a garanciát, ha van rá egyátalán. Ezt egyébként a vásárlást megelőzően egy IMEI vagy sorozatszám elkérésével, és az illetékes ügyfélszolgálattal való egyeztetéssel lehet leellenőrizni.
További jó munkát!
Napalm
Az utolsó 100 komment: