Nem megy. Se a gép, se a tájékoztatás.
Sziasztok,
Első csalódottságomból már némiképp kimászva, tényszerűen összefoglalnám, hogy mi történt a tegnapi napon (2015.02.08) az Emirates Budapest - Dubai járatával.
Kb egy hónapja döntöttünk úgy, hogy elmegyünk nyaralni Thaiföldre. Eddig még nem voltunk arrafelé, több ismerős, barát megy vagy ment, gondoltuk a sok munka közben kis pihenés ránk fér. Két légitársaság volt, amely szóba jöhetett a járatok szerint: Emirates megy Budapest - Dubai - Bangkok útvonalon, míg Aeroflot Budapest - Moszkva - Phuket járatot tart fent. Végül is a nagy keleti nyitás jegyében kihagynánk szovjet pajtásaink járatát, és Bangkok mellett döntöttünk - megnézni a várost, majd lemenni Koh Samui mellé pihenni. Felkészülésképpen megnéztük a Másnaposok 2-t, memorizáltuk a várost, és megjegyeztük, hogy nem eszünk ismeretlen eredetű pillecukrot :)
Tegnap délben el is indultunk a reptérre, fél 1kor már check-in volt. Ami elsőre vicces volt: itt is, mint máshol is, online check-in van. Ami párszor kidobott, de hát ez van, 24 órával az indulás előtt nyílt meg, mi percre pontosan vártuk, hogy jó helyet foglalhassunk - igaz ezt már nem lehetett, de jót dobott ki a gép. Ettől függetlenül, csomagfeladáskor kinyomtatták a papír beszállókártyát, irány a váró.
15.05-ös indulás, 14.05-kor megjelenik a Kapu nyitva felirat a táblán, megyünk a megadott kapuhoz. Ott még semmi, mégsincs nyitva. 14.30 körül bemondják, hogy a járat 1 órát biztosan késik, és majd 1 óra múlva adnak újabb tájékoztatást. Sebaj, 10 órás tranzitunk van Dubaiban, ráérünk várni.
Aztán a váróban az eredeti indulás környékén elkezdődik a susmus: nem fog menni a gép, műszaki hiba van. Még nyugodtak voltunk, ez csak a szokásos magyar jólértesült hiszti...jó lett volna. A hangosbemondón bemondanak kb 5 nevet, hogy menjenek a mi járatunkhoz közeli kapuhoz - mint később kiderült, ők Bécsen keresztül mennek majd valahogy, mert lehet tényleg nem megy a gép. Egy órával az eredeti indulási időpont után én is odamentem a pulthoz, hogy érdeklődjek - elég nagy tömeg volt, kb 260 ember utazott volna. Ekkor azt mondták, hogy valószínűleg nem fog menni a gép, műszaki okok miatt, de még vitatkoznak, mert a pilóta szerint mehet, a szerelő szerint nem. A közelmúlt eseményei alapján ne menjen ha baj lehet, és inkább keressünk más alternatívát.
A csalódás innen kezdődött: az Emirates jelenleg is jelölteti magát a Világ Legjobb Légitársasága díjra, de ez a szolgáltatás a Fly Baktalórántháza Airlines-ra is szégyent hozott volna.
Röviden: semmi hivatalos tájékoztatás. Közben azt tudni kell, hogy Dubai nagy hub: volt aki Új-Zélandra, Dél-Afrikába, Sri Lankára ment volna, mi "csak" Bangkokba. A nem hivatalos hír az volt, hogy elvisznek busszal Bécsbe, onnan esti járat Dubaiba, és még elérjük a csatlakozást Bangkokba. A bécsi járat 10kor indul, 5 körül már kezdtünk idegesek lenni, hogy lassan indulni kellene a busz felé, hogy kiérjünk Schwechatra. Ekkor egy rém ideges nő elkezdett kiabálni, hogy mindenki irány utána, felvenni a csomagokat. Többen értetlenül néztek, hogy akkor most mi van? A feladott poggyászokat fel kell venni, aki megy Bécsbe az álljon meg az egyik oszlopnál, aki nem megy, az menjen kifelé a reptérről. Kérdeztük, hogy oké, de akkor ki megy Bécsbe, honnan tudjuk? A válasz, hogy ha nem tudjuk, akkor nem megyünk...
Itt kezdett elszakadni a cérna: szálloda lefoglalva, csatlakozó járat lekésve, egy nap szabadság elveszítve, akkor most hogyan tovább. Válasz: menjünk fel az Emirates irodába, ott megmondják mi legyen. 260 ember (minusz az a pár szerencsés aki elment Bécsbe) az indulási csarnokba zsúfolódott. Emirates irodában flegmán közlik, hogy ez van, majd holnap megyünk. Itt többeknek elgurult a cérna: csatlakozó járatok, szállodák kerültek bukásba, az Emirates képviselője széttárta a karjait: ők csak a saját járatukért vállalnak felelősséget...
Kérdeztük mi lesz most? Mikor megyünk? Nem tudnak semmit még, valószínüleg másnapra átfoglalnak mindenkit, menjünk szállodába vagy haza, majd hívnak.
Lemegyünk a check-in-hez, ahol párszáz ember áll, Emirates képviselői még tanácsatalanok, mi legyen (fotó csatolva...). Itt már este 6 óra, 3 órája már fel kellett volna szállni, rakat csalódott ember, jellemzően nyári ruhában, várnak... Semmi hivatalos közlés, hogy ez meg ez lesz, itt ezt intézzük, ott azt. Nagy nehezen elkapok egy egyenruhás emberkét, elmondja, hogy taxival elvisznek szállodába, vagy ha pestiek vagyunk haza is mehetünk. Taxi voucher már nincs, mondjuk be hogy Emirates, és tudni fogják, ide rendeltek sok taxit. De adjuk meg a telefonszámunkat, és hívnak, hogy mi lesz. Taxi haza, a taxis nagyon jófej volt, sikerült a fizetést tényleg elintézni, ahogy mondták.
Várjuk a hívást, este 9re ígérték, semmi. 10kor felhívom az Emirates központi számát, egy magyarul beszélő ügyintéző veszi fel, elmondom a problémát, közli, hogy még nincs semmi megoldás, majd keresnek. Kérdezem, hogy honnan tudják mi a telefonszámom, inkább megadnám most. A válasz lerázós, nem kell, ők tudják, majd értesítenek...
Hajnal 4kor felriadok, semmi telefon eddig... gondolom megnézem a mailboxom...semmi. Tegyünk egy próbát: Emirates honap, on-line checkin: hopp, át vagyunk foglalva mára. Hurrá, legalább ez megvan... reggel azért telefon az ügyfélszolgálatnak, hogy mi a helyzet: tényleg megvan a foglalás, nem értik miért nem hívtak, menjünk nyugodtan a reptérre.
A hab a tortán: hívom a taxitársaságot, aki tegnap hazahozott: nekik kell egy kód, amit az Emirates ad meg, hogy kivigyenek. Hát, ilyen nincs. Hívjuk Emiratest, hogy mi a kód? Nincs kód, fizessük ki a taxiszámlát, és ők utólag majd kifizetik... no comment.
Egyenlőre itt tartunk. Egy komoly légitársaság láthatóan összeomlott, amikor egy nem várt esemény következett be. Nem voltak felkészültek, hogyan kezeljék a helyzetet, nem tudtak kommunikálni, hihetetlenül amatőr módon viselkedtek. Az, hogy egy napunkat elveszítettük, idegeskedtünk, eléggé kellemetlenné teszi a szájízünket, de reméljük ezek után, már csak jó jön... számunkra az első út az Emirates-szel óriási csalódás volt.
Hogy alakuljon a történet: a mai gép sem megy. Egyenlőre este 9 van tervbe vett indulás. Kis tömeghisztéria alakul, rendőrök már itt vannak...
Üdv,
Feri
UPDATE febr. 10. 19:11
Az Emirates az alábbi közleményt adta ki az esettel kapcsolatban.
Az Emirates 2015. február 8-i és 2015. február 9-i, EK112-es, Budapestről Dubajba közlekedő járata technikai okok miatt késéssel szállt fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, amely problémát a légitársaság azonnali beavatkozással kezelt. A 2015. február 8-i EK112-es járatát törölte a légitársaság, és a járat indulását 2015. február 9., 15:05 órára módosította. A járat végül 2015. február 9-én, 22:55 órakor szállt fel a budapesti repülőtérről.
Az érintett utasok számára a légitársaság éjszakára szállodai ellátást biztosított, illetve alternatív utazási lehetőséget más európai városokból. A Dubajból tovább utazó utasoknak segítséget nyújtott az utazás folytatásának megszervezésében, és lehetőséget biztosított arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre.
Az Emirates elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Az utasaink és a munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot.”
UPDATE 2 febr. 10.
És mindeki megnyugodhat, Feri is célbaért végül.
Szia,Ebben a pillanatban ertuk el a celunkat, Bangkokot. A dubaji leszallasnal mindenki megkonnyebbult, hogy odaertunk, epsegben, szerencsevel. A pilota jofej volt, egymillio elnezest kert. Mi igy vegul 24 orat kestunk, volt aki sokkal rosszabbul jart, ketszer kellett az Air Asia jegyuket ujrafoglalni... A karteritesrol majd visszajelzek mi lett :)UdvFeri
Az utolsó 100 komment: