Szegény Felháborodott Előfizetőt nem az borította ki, hogy fizetnie kell a hűségidő alatti felmondásért, mert ezzel tájékozott ügyfélként tisztában volt, hanem azok a számok! Botcsinálta közvéleménykutatóként viszont érdekelné, hogy egyáltalán léteznek-e listaáras előfizetők. Csak kíváncsiságból, klikkoljon már legyen szíves alul, aki UPC-s!
Kedves Homár!
Rákollóid csattogása visszhangot szokott kelteni az éterben (izé, interneten), ezért egy sokakat - engem meg pláne - érintő problémát írok meg most neked, ha gondolod, tedd közzé.
Gyanútlan UPC előfizető vagyok több mint 7 éve, viszont két éve novemberben nagy hibát követtem el: vettem egy szép nagy HD tévét. Nosza, legyen akkor fullos csomag a UPC-nél, telefon, internet és HD tévé, havi kb. 12.000 Ft a díja. Tisztában vagyok vele, hogy ez hűségidővel ennyi, nyilván legombolnak rólam pár tízezer forintot, ha hamarabb váltanék, ez rendben.
Most eladásra kerül a budapesti lakásunk és a civilizáció egy távoli pontjára költözünk (messze, messze, egy távoli galaxisba), ahol még mindig maga a digitális kőkorszak uralkodik, egy pest megyei településre. No itt nincs kábel, búcsút kell inteni a 120 megás internetnek, jó ha 5 megával csöpög a kanóc végén, HD tévé meg csak tányéroson jön, de legalább az egész pont ugyanannyiért, mint a korábbi előfizetés. UPC-nek mindesetre se híre se hamva arrafelé. Továbbra is gyanútlan előfizetőként érdeklődöm a szolgáltatónál, hogy mennyi lenne most akkor a felmondás, vizionálok pár tízezer forintot. Na és ekkor jön a pofára esés.
A UPC tájékoztatása alapján írd és mondd 247.539,8 Ft-ot kell fizetnem, ha most felmondom a szerződést. Ha egy hónap múlva, akkor még többet, mert akkor még több kedvezményt vettem igénybe, amit vissza kell fizetnem.
A UPC-nél biztosan okos jogászok fogalmazzák az ÁSZF-et, ezért nyilván pontosan ez szerepel benne. Na de könyörgöm, ez mennyire tisztességtelen már, hogy gyakorlatilag a teljes kétévi havi előfizetési díjnak megfelelő összeget akarnak most megfizettetni velem, mert a szerződéses időszak egynegyedét nem töltöm ki? 2 éves hűség volt, 24 hó (2013. novemberétől). A havi díjam kb. 12.000 Ft, akkor 250.000 Ft kedvezmény az elmúlt másfél év alatt havi kb. 14.000 Ft kedvezményt jelent, vagyis a listaár 26.000 Ft lenne. Hát ez elég hihetetlen, ha igaz, akkor pedig súlyos lehúzás... UPC-nél most a legnagyobb XL csomag hűségidő nélkül havi 15.000 Ft. Tartok tőle, hogy a "listaár" nem egyenlő a hűségidő nélküli árral. Egyáltalán létezik olyan ember, aki listaáron veszi igénybe a UPC szolgáltatását? Én még nem találkoztam ilyennel, szerintem a listaár náluk is olyan, mint egyes hipermarketekben az akció, ahol a múlt heti ár fölé írnak egyet, ami jóval több, és azt áthúzzák, tessék itt az akció.
Nem azzal van gondom, hogy a hűségidő miatt fizetnem kell, ez teljesen normális, és hajlandó is lennék fizetni. Na de ennyit, ez teljesen aránytalan és komolytalan...
Ezek után UPC-hez többet soha, pedig egyébként teljesen elégedett voltam a szolgáltatásukkal, minőségben sosem volt gond.
Üdv
Felháborodott Előfizető
UPDATE
Barátunk, Felháborodott Előfizető küldött egy kis ápdétet és kiegészítést, várjuk a UPC válaszát is.
Szia!
Azóta jártam a személyes ügyfélszolgálaton, de nem tudták megmondani, hogy a rendes felmondás esetén kért összeg egész pontosan hogyan állt össze. Telefonos ügyfélszolgálat dettó, pedig három ügyintéző is próbálkozott, de sehogy nem jött ki a matek, elvileg majd küldik mailben. Az eb valahol ott van elhantolva, hogy ha csomagot veszel igénybe, akkor felmondás esetén nem a hűségidő nélküli csomagár a listaár, hanem külön-külön a szolgáltatások (net, tv, telefon) listaára.
Hab a tortán, hogy a 4 ügyintéző közül egyik sem tudta megmondani, hol találom meg a honlapon azokat a konkrét listaár összegeket, amelyekkel számoltak (ÁSZF 3/a. melléklet, de a honlapon lévő pdf-ben nincsenek benne a listaárak), ennek hiányában pedig nem alkalmazható, mivel nem tették lehetővé, hogy megismerjem. (Itt nem a most hatályos "elkötelezettség nélküli" összegekről van szó, mert az én csomagom még jóval korábbi, jogászi vénával rendelkezők számára pedig jelzem, hogy itt még a régi Ptk. alkalmazandó). Egyébként megnéztem pontosan, a mostani csomagdíjam 9990 Ft.
A kommentelők által felvetettekre:
- átírás: persze, átírathatnám, de nem vagyok a UPC üzletkötője, az nem járja, hogy jogszerűtlenül megállapított magas kötbérezéssel ügyfélszerzésre kényszerítsen - fennmaradó hónapok kifizetése és szolgáltatást nem igénybe venni: álljon meg a menet, határozott időről volt szó, de nem meggondoltam magam, hanem ahova költözöm, ott kábelen nem szolgáltatnak (egyébként ezer örömmel használnám továbbra is a szolgáltatást) ja plusz pofátlan dolognak tartom, hogy a határozott időből fennmaradó időre fizetendő összeg többszörösét kérik felmondás esetén, ennek semmi indokát nem látom
- szerződés elolvasása: elolvastam, sőt az ászf-et is, de egyrészt épp az a gond, hogy sehol nem írták le, hogy ilyen horrorisztikus összeget kérnek ilyen esetben, nem tudják megmutatni, hol rögzítették a pontos számítási módot (ld. fent), másrészt ez a mérték még akkor is tisztességtelen mértékű, ha megfelel az ászf-nek
- műholdas tévére váltás: felajánlottam nekik, hűségidővel is akár (ha már homár, legyen kövér, juhéj :P), de nem fogadják el, mert az más cég szolgáltatása...
NMHH-nak már írtam egy szép hosszú levelet a megfelelő jogszabályi hivatkozásokkal, meglátjuk, lesz-e belőle valami. Már csak az elv miatt is.
Üdv
Felháborodott Előfizető
UPDATE 2.
Megkaptuk a UPC levelét is a témában. Szépen levezetik, hogy mitől annyi a mennyi, sőt tanácsot is adnak a fogyasztónak. Köszi!
Tisztelt Tékozló Homár!
A 2015. június 8-án közölt Üt a UPC listaár, ha az ügyfél továbbáll címmel közzétett olvasói észrevételekkel kapcsolatban a UPC Magyarország Kft. az alábbiakban szeretne reagálni.
A határozott időre kötött szerződés idő előtti felmondásának feltételét és következményeit a UPC Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) szabályozzák. Értelmezésünk szerint ebben az esetben egy határozott időtartamra megkötött előfizetői szerződésnek az előfizető által kezdeményezett felmondásáról van szó, amelyet az Előfizető csak az általa igénybe vett kedvezmények visszatérítésének terhével tehet meg. Ez a kikötés nem a UPC találmánya, hanem az Elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 134.§ (15) bekezdése alapján került az ÁSZF-be, ami azt jelenti, hogy lényegében minden szolgáltató – azaz a UPC is – így köteles eljárni hasonló esetben.
A kedvezményes ár és a listaár közötti különbözet kiszámítása is az előfizetői szerződésben és az ÁSZF-ben meghatározott értékek alapján történt. A listaár az adott termék (pl. Fiber Power 120) piacra történő bevezetése után nem változik – nem változhat – vagyis amikor 2 évvel ezelőtt aláírta az ügyfél a határozott idejű szerződést, ugyanezekhez a listaárakhoz képest kapta a kedvezményt a UPC-től. A konkrét havidíjakat jellemzően az ÁSZF mellékletek tartalmazzák (kivéve az internet szolgáltatások havidíját, ahol maga az ÁSZF tartalmazza azokat):
- Kábeltévé: http://www.upc.hu/pdf/csatornakiosztas_20150604.pdf (4. oldal)
- Internet: http://www.upc.hu/pdf/internet_ASZF_20150501.pdf (149. oldal)
- Telefon: http://www.upc.hu/pdf/telefon_ASZF_melleklet_3_a_20150521.pdf (8. oldal)
A konkrétan igénybevett szolgáltatások listaárainak és az előfizetői szerződésben rögzített kedvezményes áraknak az ismeretében pontosan kiszámítható a különbözet.
Ehhez hasonló esetekben valóban opció lehet a szolgáltatás tovább fizetése, vagyis a szolgáltatás kvázi megtartása, mert akkor a fizetendő összeg alacsonyabb lehet, mint a szerződés felmondásának a díja. Ráadásul ebben az esetben megmarad a jogosultsága olyan, az előfizetéséhez kapcsolódó ingyenes extra szolgáltatásokra, mint a Wi-Free, vagy a Horizon Go, amelyek nemcsak otthon, hanem bárhol használhatók.
Egy másik lehetőség, hogy a kedvezményes szolgáltatás átadható az új beköltözőnek, sőt, akár egy másik településen (de a UPC területén belül) lakó ismerősnek is, aki vagy „viszi tovább” változatlanul a szolgáltatást, vagy módosítja a neki megfelelőre. Így azon túlmenően, hogy a szolgáltatásból kilépő előfizető megspórolhatja a törvényi szabályozás miatt egyébként sajnos elkerülhetetlen kötbért, az új előfizetőnek ez pont jól is jöhet, mert nem kell utánajárnia a kedvezményeknek és a beköltözéskor már egyből működnek is a szolgáltatások.
Üdvözlettel,
UPC Magyarország Kft.
Az utolsó 100 komment: