M.D. érettségiző fiatalember és szülinapi telefonjának hónapok óta húzódó története klasszik elátkozott találkozás. Nem is ezért került be, mert annyira különleges, hanem mert annyira hasznos. M.D. ugyanis nem hagyta magát: tájékozódik, konzultál, levelet fogalmaz és kiáll a jogaiért, reméljük a megoldás sincs messze.
Kedves Homár!
Kezdeném magammal, 20 éves érettségizős fiatalember volnék. Körülbelül egy éve, a 19. szülinapomra vettem egy új telefont, mert a régi már amúgy is alig működött. Nagy boldogan keresgéltem, hogy mit találok a 110.000 Ft-os keretemen belül, és az akkor áhított telefon, az LG G2, csak picivel került többe, úgyhogy e mellett döntöttem. A történet szempontjából lényeges, hogy a telefon memóriája nem bővíthető, ezért a 16 Gb os modell helyett alapból a 32-es volt a cél. A választott bolt, ujgsm.hu értékelései kb. jók voltak, nem láttam rossz ötletnek itt megvenni, persze jó ár, és egy nap alatti szállítás.
Meg is volt minden, nagy a szerelem a készülékkel, amikor egyszer csak a képernyő elromlott. Bevittem a szervizbe, egy hét múlva már nálam is volt.
Egy ideig elvoltam vele, aztán egyre jobban idegesített, hogy mióta visszakaptam, nem éles a kamera, és a GPS egyáltalán nem működött. Erre akkor jöttem rá, amikor időre mentem az új szemüvegemért kocsival. Ekkor vittem be másodjára a szervizbe.
Hosszabb, fél órás vita után sikerült megbeszélni az úrral, hogy nem működik a GPS és ne az ő telefonját nézegesse, mert abban aztán tényleg fölösleges az én telefonom hibáját keresni. Ez már egy hosszabb szerelés volt, 2015.02.27 - 03.20, tehát itt már baj volt a törvénybe foglaltakkal, mert a szerint 15 nap alatt törekedni kell a kijavításra. De ezzel nem törődtem, hiszen ez megesik.
Egészen pontosan 10 perccel később jöttem rá, hogy baj van. Sántított, hogy működik az LTE, ami még soha nem működött előtte (lehet, hogy azért, mert valami lopott cuccot adtak el... Mint később imei check-el megnéztem, eredetileg valami kínai szolgáltatóhoz tartozott...) és bementem a beállításokba, és megláttam, hogy 16-Gb. Kínomban nevetgéltem, hogy tudtam, hogy úgy sincs ekkora szerencsém. Felhívtam gyorsan a szervízt, de addigra már zártak. Mikor hétfőn bevittem, a srác mondta, hogy ez sokáig tarthat, akár egy hónapig is. Mondtam hogy rendben, persze bosszankodva, mert hát mi mást tehettem volna. Ez volt 3. 23.-án.
Ez volt az utolsó alkalom amikor a kezemben fogtam a telefont.
Eltelt egy hónap, másfél. Ez idő alatt kb 5-ször hívtam őket, hogy mi a helyzet, mindig annyit mondtak hogy várjak, még nem érkezett alkatrész. Végül besokalltam, telefonáltam, hogy most mi lesz, elismerték, hogy nem tudják megjavítani, és a cserekészülékről meg nem tudják, hogy mikor jönne. Alapból a cég nem hajlandó cserélni. Én mivel utánanéztem a jogaimnak, és annak, hogy nekik mit kell teljesíteniük a szerződés szerint, tudtam, hogy vagy ki kell cserélniük, vagy visszafizetni a vételárat. Mielőtt cselekedtem volna, okosodtam egy ügyvéddel, és egy fogyasztóvédelmi tanácsadóval, akik megerősítettek ebben.
Eljutottam tehát addig, hogy írtam nekik panaszlevelet. A levelezést most bemásolom, különösen izgalmas, hogy mindenre egy hét plusszal válaszolnak, és csak azután, hogy meguntam a várakozást és rájuktelefonáltam, hogy most akkor hajlandóak e reagálni.
Tehát az e-mailek:
Sent: Monday, May 25, 2015 11:50 AM
To: ..............
Subject: Garanciális panaszTisztelt Újgsm csapat!
Vásároltam Önöknél egy LG G2 (32Gb) telefont, körülbelül egy éve, 2014. 05. 13. -án. A készüléket egy év teljes körű és két év szoftveres garanciával választottam ki. (2016.05.13-ig)
Eddig a telefon három alkalommal járt a szervizben, a mostani a harmadik.
Az első alkalommal korrektül jártak el, 5 munkanap alatt megjavították, és hozzájutottam. (2014.11.14 - 2014.11.21, kijelző problémák)
Második alkalommal, már komolyabb problémák adódtak, miután visszakaptam az első javítás után a telefont, a GPS használhatatlanná vált, az előlapi kamera homályos volt, az internetre alig tudott kapcsolódni, és ha igen, azt is csak EDGE-en. Ekkor már hosszabb időt töltött a szervizben a telefon (2015.02.27 - 2015.03.20), ami azt jelenti, hogy a két szerelés időtartama eddig már eléri az egy hónapot. De itt kezdődött a probléma, mert amikor visszakaptam a telefont, úton hazafelé derült ki számomra, hogy valami nincs rendben, mégpedig, hogy az eredetileg 32-gb-os telefonom alaplapját egy 16-gb-osra cserélték. Fel is hívtam gyorsan a hölgyet a szervizpontnál, hogy baj van, mondta, hogy minden rendben, hozzam be visszaküldik, és kicserélik, elnézést kért a hibáért. Nagyon kedves volt, örültem, reméltem, hogy most akkor gyorsan javítva lesz, semmit nem is kell szerelgetni.
Mivel péntek délután kaptam vissza, ezért már csak hétfőn tudtam visszavinni újra, és ez egyben az utolsó dátum, amikor volt telefon a kezemben(!!!) 2015.03.23-án adtam be. Akkor szóltak, hogy ez hosszabb lehet, akár két-három hét is, beleegyeztem nagy nehezen, mert nem tudtam mit csinálni. Azóta megint megpróbáltak egy 16-gb-os telefont rám sózni, plusz 6 hónap garanciával, vagy 3 hónap és 10000 Ft visszatérítéssel. Ez nekem mindkettő előnytelen lenne, hiszen 3 hónap hosszabbítás az új alaplappal így is úgy is jár. Tehát most ott tartunk, hogy mióta szervizben van a telefonom, háromszor érdeklődtem iránta, minden alkalommal annyi volt a válasz, hogy még semmi híre, majd szólnak ha van valami.
Ez azt jelenti, hogy az utolsó szervizbe adás óta több mint 2 hónap telt el, ami a törvénybe foglalt garanciális jogoknak nem igazán tesz eleget!
Az összes javítás időtartama eddig(!) 3 hónap, vagyis a 12 hónap teljes körű garanciális idő 1/4-ét nem volt nálam a telefonom sem, tehát gyakorlatilag üresjáratban ment a kukába a pénzem. De mivel a garanciális idő annyi nappal hosszabbodik, amennyit a készülék szervizben tölt, nem aggódom, hogy ebből vita lesz, hiszen ez törvényileg szabályozva van.
Jelenleg 3. hónapja nincs telefonom, ezért próbálok alkuképes ajánlatot tenni. Mivel Önök nem tudják teljesíteni a garanciális feltételeket (nem tudnak két hónap alatt alaplapot beszerezni, és nem cserélik új készülékre (a weboldalukon sincs már fent ez a telefon)), én meg szeretnék egy használható telefont, ezeknek az opcióknak egyikével szeretnék Önökkel megállapodni.
- Visszakapom 2015.05.30-ig a telefonomat (LG G2 - 32Gb), 1 év plusz garanciával (3 hónap az eddig benntöltött idő miatt, 3 hónap az alaplap meghibásodás esélye, 6 hónap kárpótlás és ajándék)
VAGY
- Kapok egy ÚJ(!!!!!) LG G2 - 32Gb telefont ugyan ilyen, 1+2 év garanciával 2015.5.30-ig
VAGY
- Más készülékek közül választok egyet, az eredeti vásárlási áron belül (111.880 Ft) vagy ráfizetéssel
VAGY
- A teljes vételár visszafizetését igényelem
Várom mihamarabbi válaszukat, és reménykedem a békés alkukötésben, és az ésszerű ajánlataim egyikének elfogadásában.
Üdvözlettel>
M.D.
Válasz:
2015. máj. 29. dátummal, 10:42időpontban Szervíz UJGSM írta:
Tisztelt M. D.
Az előző készülékének a tartozékait illetve dobozát vissza kellene jutatni hozzánk. Amennyiben érkezik Lg g2 32gb készülék kicseréljük önnek, illetve a másik lehetőség az, hogy 78000ft értékben néz egy másik készüléket.
Mikor érkezik ilyen típusú készülék azt sajnos nem tudom megmondani,amint lesz értesítjük.
Megértését köszönjük.
Üdvözlettel:...........
2015. május 30. 12:34 M. D. írta,
Tisztelt ..............!
Sajnálom, a megküldött ajánlatuk nekem nem felel meg. A kicserélésre vonatkozó ajánlatom Önöknek is előnyös megoldás lehetett volna. Ám mivel ezt Önök telefonon beszélve megtagadták, e-mailben meg csak további várakozásra vagy egy számomra előnytelen ajánlat elfogadására bíztattak, ezért konzultáltam ügyvéddel, és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület fogyasztóvédelmi tanácsadását vettem igénybe. Mindkét segítő fél ajánlatát követve, mivel a cseréhez fűzött reményem megszűnt, és mivel a javítás alatt az én érdekeimet figyelembe nem véve nem jártak el, ezért elállok a szerződéstől és a vételárat kérem részemre visszafizetni szíveskedjenek. Úgy az ügyvéd, mint a fogyasztóvédelmi tanácsadó törvényesnek tartja a panaszomat, követelésemet, és az ügy előzményeinek ismeretében azt ajánlották, hogy így járjak el.
Amennyiben nem hajlandóak a teljes vételárat visszafizetni, akkor sajnos kénytelen leszek 15 napon belül jogos igényemet polgári peres úton érvényesíteni.
Üdvözlettel:
M.D.
From: M. D.
Sent: Friday, June 05, 2015 1:58 PM
To: Szervíz UJGSM
Subject: Re: Garanciális panaszTisztelt .............!
Nagyon várom a hat napja írt e-mailemre meg nem érkezett választ.
M.D.
2015. jún. 9. dátummal, 10:47 időpontban Szervíz UJGSM írta:
Tisztelt M. D.
Vétel árat nem tudunk vissza fizetni. A felkínált lehetőségek közül kellene választani.
Megértését köszönjük.
Üdvözlettel:
............
Tehát ott tartok, hogy jöhet a pereskedés, ha nem gondolják meg magukat, és nem fogják szerintem. Tanulságként írom, hogy senki ne vásároljon tőlük semmit, mostmár tele vannak negatív értékelésekkel, jogosan.
Üdv,
M. D.
Az utolsó 100 komment: