Ön tudta, hogy a távolsági buszokon van felszállási sorrend az utasoknak? Igen? Ügyes, és akkor valahogy húzza ki a következő posztig, mert ez a többieknek szól. Egyúttal köszönjük olvasónknak, aki a földön ülve utazott 4 órát és levelezett a Volánnal ehhez a tudáshoz.
Kedves Tékozló Homár!
Az eset, amit szeretnék veletek megosztani már több mint egy hónapja történt, és főképpen a Volánbusz Zrt. nem megfelelő ügyfélkezeléséről szól. De úgy gondolom másoknak is jó tanulópénz lehet, hogy tudja, mire számítson egy hasonló esetben.
Minden 2015. június 21-én kezdődött, Pécsett. Másfél héttel (június 9-én) előre foglaltunk helyet magunknak a 1134/304-es járatra, aminek 13:30-kor kellett volna elindulnia. Első körben kicsit meglepetten tapasztaltuk, hogy milyen nagy tömeg várta a buszt, de végül is lehetett rá számítani, mert előtte lévő nap ért véget a Fishing On Orfű fesztivál. Ám mi úgy gondoltuk nincs miért aggódnunk, hiszen előre fel voltunk készülve és volt már jegyünk.
Az előre váltott jegyek esetében tudtuk, hogy érdemes az indulás előtt 15 perccel megérkezni, így ennek megfelelően cselekedtünk és 13:10 körül már a tömegben várakoztunk, hogy végre beálljon a jármű. Ezt meg is tette olyan 13:20 körül, ekkor a sofőr megkért mindenkit, aki Budapestig utazik, fáradjon át a busz másik oldalára, így könnyítve meg a csomagok elhelyezését és kivételét a következő megállókra. Ezzel sem lett volna semmi gond, de a várakozó sor így felbomlott és mi sem ugyanazt a helyünket foglaltuk el a várakozók között, mint az eredetileg tettük. Mikor végzett a sofőr a pakolással felpattant a buszra, hiszen késésben voltunk, mivel 5 perccel indulás előtt kezdtünk felszállni.
Láthatólag legalább kétszer annyian várakoztunk a felszállásra, mint azt a busz kapacitása engedte. Mi továbbra sem aggódtunk, hiszen van jegyünk, biztos lesz helyünk, hiszen lefoglaltuk ülés szám szerint – amire a Volánbusz online felülete lehetőséget biztosít. Körülbelül 15 percbe telt mire sorra kerültünk és a papíron kipipálta a sofőr a jegyünket és elkezdtük magunkat átverekedni az embereken a busz hátsó felébe, ahol az üléseink vártak ránk, ám meglepetten tapasztaltuk, hogy azon bizony már ülnek.
Illedelmesen felszólítottuk két utastársunkat, hogy bizony másfél héttel ezelőtt mi azt lefoglaltuk és szeretnénk elfoglalni a helyünket. Ők ennek nem tettek eleget, állításuk szerint ők is előre foglaltak jegyet és oda szólt, bár nem voltak hajlandóak megmutatni azt, és szerintük nekik nem kellett ülésszámot foglalniuk. Így kénytelenek voltunk a folyosón ácsorogni többedmagunkkal a folyosón az előre váltott jegyekkel (!). Előre nem tudtunk már menni a sofőrhöz, hiszen, ahogy a mellékelt képen is látható képtelenség lett volna újra előre tuszkolni magunkat. Így kénytelenek voltunk a következő három és fél órányi utat a csurig tömött, meleg buszon tölteni; hol álltunk, hol ültünk a földön, mivel mást nem nagyon tudtunk mit tenni. A járat végül 13:47-kor indult el Pécsről, majdnem 20 perces késéssel.
A párom a saját mobilnetét használva – lévén, hogy a Wi-fi-s buszon nem működött a Wi-fi - aktuálisan tájékoztatta a társaságot, hogy nem teljesen úgy járt el a kollégájuk, ahogy az várható volt és a csirkeszállításhoz hasonló utazási mód nem éppen a XXI. századnak megfelelő módszer és az nem kifogás, hogy fesztivál volt, vagy az, hogy Indiában rosszabb. Mást nagyon nem tudtunk tenni ezen kívül, csak vártuk, hogy végre felérjünk Budapestre. Az út alatt többször felszólított minket a sofőr, hogy mások is szeretnének felszállni és húzzuk össze magunkat. Lévén, hogy alapjában véve egymás hegyén-hátán voltunk nem igazán tudtunk ilyen kéréseknek eleget tenni. Az más kérdés, hogy, ha már fizettünk egy szolgáltatásért, nem ezt a fajta bánásmódot várja el az ember.
A Volánbusz Zrt. válasza július 3-án érkezett meg, melyben állították, hogy meghallgatták a járművezetőjüket és rendszerhibára hivatkoztak. Emiatt nem tudtunk a helyünkön utazni, de nem feledkeztek meg arról sem, hogy minket hibáztassanak; biztos később érkeztünk, mint az előírt 15 perc.
Ekkor még nem hagytuk annyiban a párbeszédet, mert az igazságérzetünk nem bírta volna ki, hogy ne tisztázzuk ezt a helyzetet. Elmondtuk, hogy pontosan érkeztünk a kocsiállásra, illetve a csomagbepakolás utáni kaotikus állapotot is jobban körülírtuk számukra, hogy esélyünk nem volt az előreváltott jeggyel, például előbb felszállni, mint azok, akik korábban szállnak le, vagy ott váltottak jegyet a sofőrtől. Július 16-án kaptuk meg a végső választ, ami miatt megerősödött bennem az érzés, hogy leírom ezt a történetet nektek. Elöljáróban annyit, természetesen kártérítésről szó sincs és megoldás sincs a problémánkra.
Három érvvel kezdték levelüket, amit az általuk meghallgatott járművezetőjük állítására alapoztak. Az első, ahogy én is írtam, hogy 10 perccel indulás előtt állt be a helyére a busz, de itt ferdül az igazság, mert arra hivatkoztak, hogy egy busz állt ott. Ezt cáfolhatom, bár fotót nem gondoltam, hogy készíteni kell az üres kocsiállásról, de biztosíthatok mindenkit, hogy semmiféle busz nem akadályozta a mi járatunkat a korábbi beállásában. A második állítás, hogy a sofőr felszólította az előre váltott jeggyel rendelkezőket, hogy fáradjanak előre. Ez sem történt meg. „Az út során nem jelezte felé egy utas sem, hogy előreváltott menetjegy ellenében nem tudja elfoglalni a helyét.” Ahogyan a történet elején is említettem képtelenség lett volna visszatuszkolnunk magunkat a sofőrig, és amúgy sem tűnt túl segítőkésznek. Majd a következő szabályra hívták fel a figyelmünket:
„Országos személyszállítási szolgáltatás esetében az utasok elszállításának sorrendje a következő:
- az utazáshoz előre váltott és a járatra érvényesített menetjeggyel és helyjeggyel rendelkező utasok,
- a nagyobb távolságra utazó utasok,
- az a) pontban meghatározott utazási igazolvánnyal nem rendelkező fogyatékkal élő és csökkent mozgásképességű utasok, valamint a kisgyermekkel utazók,
- bérlettel vagy más utazási okmánnyal rendelkező.
20/1981 (VI.19.) Mt. rendelet, valamint a VOLÁN társaságok által meghirdetett Utazási Feltételek szabályai alapján: „A közlekedési vállalat (VOLÁN) a menetrendben közzétett helyi és távolsági (helyközi) járattal a személyszállítást köteles elvállalni. Ha a menetrendben közzétett járattal a jelentkező összes utas nem szállítható el, a közlekedési vállalatot a szerződéskötési kötelezettség a jármű befogadóképességéig terheli.”
A várakozók között nehéz lett volna előre tülekedni, mivel mindenki fel akart férni egy láthatólag sokkal kisebb buszra, mint ahányan voltunk. A sofőr sem tájékoztatott minket a csomagokon túl, hogy előre fáradhatunk mind az előre váltott jegyünk miatt, mind a távolság miatt, erről egészen eddig nem tudtunk. Ez a részlet az, amiről úgy gondolom másnak is fontos tanulság lehet!
Nos, nem tudom, hogy a „jármű befogadóképessége” pontosan számukra mit takar, és megfelelő mód-e számolni az álló helyeket egy nem légkondicionált (vagy legalábbis az sem működött) buszon úgy, hogy a folyosón is úgy álltunk, mint a vágóhídi marhák. Szerintem ez nem számított megfelelő számú utasnak, arról nem is beszélve, hogy ha baleset éri a buszt rengetegen szenvedtünk volna komoly sérülést, amiatt, hogy semmi nem védett minket, akik álltunk egymás nyakán.
Összefoglalva a Volánbusz Zrt. továbbra sem érzi úgy, hogy ő egy szolgáltató cég és az utasoktól kapja a pénzt, amiért cserébe megfelelő szintű szolgáltatást és ügyfélkezelést várnánk. Nem pedig azt, hogy a fogyasztó van lenézve és a panasz indokát addig csavargatják, míg oda nem lyukadunk ki, hogy a Volánbusz Zrt. igazából az áldozat és miattunk van az egész.
Mindenki jegyezze meg jól, ha online előreváltott jegye van 15 perccel az indulás előtt legyen mindig ott, ha végállomásig utazik, akármikor is érkezik a buszhoz, álljon a sor elejére, még akkor is, ha utastársai ezt nem feltétlenül fogják jó szemmel nézni, különben nem lesz része egy túl kellemes utazásban.
Köszönöm mindenkinek, aki elolvassa és egy kicsit együtt érez!
Üdvözlettel,
H.
Darth Revan 2015.08.11. 15:04:00
Ennek mar vagy 15 eve, szoval nem ujdonsag.
ancsika 2015.08.11. 15:07:43
egyébként TELEKOCSI! és ott legalább elférsz, gyorsabb és még olcsóbb is...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 15:07:56
szinten hely /ules/ jeggyel
\semi sorrend nem volt, csodultek fel az emberek es ultek amit ertek
a mi uleseinken is ultek mar, annyi szerencse volt, hogy meg talaltunk 2 szabad helyet
a voanatokkal nem voltak gondok
a buszon semi rendszer nincs cask tolakodas, kapkodas
sarostehen 2015.08.11. 15:09:56
Engem megbüntetnek, ha nincs bekötve az övem a kocsiban.
Illetve ha buszon simán lehet utazni állva akkor repülőn miért nem?
cmx85s 2015.08.11. 15:10:15
De hadd tegyem hozzá, h a Volánbusznál csak nagyon kevés sofőr teszi meg azt, h "rangsorolja" a k. utasokat az utazás távolsága szerint.
5 éven át jártam a Budapest-Veszprém-Budapest vonalon, egy kezem elég arra, hogy összeszámoljam, hányszor lehetett Veszprémben Budapestre induló utasként elsők között felszállnom. Olyan is volt, h a Várpalotára tartók miatt nem tudtam felszállni az utolsó Pestre induló buszra.
Hab a tortán, h Várpalotára jártak olyan buszok is, amelyek nem mentek utána tovább Budapestre, és a szomszéd kocsiállásról indultak. Igaz, azokon nem volt légkondi, de negyedórát talán ki lehet bírni nyitott ablakokkal is.
FDToth 2015.08.11. 15:13:24
Ha én lefoglaltam, és ott ülnek úgy, hogy nem tudják bemutatni a jegyüket, akkor nem érdekel, hogy mennyien vannak előttem, átverekedem magam és a sofőrt megkérem, hogy intézkedjen. Ha nem történik semmi, fel kell tartani a buszt. Igaz h másokkal így kicseszel egy rövid időre, de garantált h megoldás születik.
A Volnánnak minimum vissza kellene fizetni a viteldíjat + feljaánlani vmi más, inygenes szolgáltatást (pl. bérlet)
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 15:20:12
Amúgy embert nem ismerek, aki Pécsről Pestre busszal utazik. Annál még a botrányos vonat is jobb, de telekocsiban a vezető desztináció az országban, féláron, sokkal gyorsabban.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.11. 15:23:35
Edzésnek javasolom iskolaidőben a péntek délutáni és vasárnap délutáni járatokkal való utazást Pécs-Laposvár viszonylatban.
ancsika 2015.08.11. 15:23:46
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 15:24:09
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.11. 15:30:44
Dezsike 2015.08.11. 15:31:34
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 15:37:40
Hát én sem álltam volna érvényes ülőjeggyel 3 és fél órát, az tutifix.
Így utólag kardoskodni már veszett fejsze nyele.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 15:46:33
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.11. 15:52:15
Nekem is van 5 év Sárga Jolán a valagamban. uff déix
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 15:55:27
Mert a busz maximum 80-nal csapódik be, a repülő minimum 380-nal.
Azért a busz folyosóján az elől lévő utasokat tuti agyonnyomják a hátulsók ütközéskor.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 15:56:32
A repült órák száma alapján akár pilóta is lehetnél már.
sarostehen 2015.08.11. 15:58:47
230e 2015.08.11. 15:59:48
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 16:04:41
Már olyat is éltek túl, hogy az őserdő fölött szétesett a gép. Meg egy szovjet vadászpilótának nem nyílt ki az ernyője, és csak két lábát törte.
Meg filmen néztem múltkor, hogy a csávónak összegabalyodott az ernyője, és kábé olyan hatvannal csapódott be a réten. Nagyot puffant, nyögött egyet, és elsétált.
sarostehen 2015.08.11. 16:09:06
atörökkk 2015.08.11. 16:12:32
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 16:13:38
Amikor kiszakadnak az ülések, és sok bekötött ember belső szervei is leszakadnak, akkor állva csak egy paca leszel a falon.
Hegymászó mondta, hogy nem kell 8 méternél hosszabb kötél, mert ha annál töbet esel, úgyis szétszakadsz belül.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 16:25:43
a repulon sulyhatarok vannak x ulesre tervezik x utassal x atlagsullyal + csomag
a styuvi nem tudna jarkalni az ulesek kozott
nem tudnal kimenni klotyora
stb.
busznal ha nincs eleg ulohely de eladtak annal sokkal tobb jegyet /helyre szolot stb./ akkor rogton be kell allitani egy masik buszt az allo, vagy lemaradt utasoknak
ez a minimum
felenk nem nagyon allhatsz buszon, de mondjuk sokan nem is hasznaljak
2015.08.11. 16:42:54
Mivel gyorsvonat már nincs, az átszállásos személyvonat több idő, mint a busz, és a busz a kisebb távolság (Szekszárdig 6-oson megy) miatt jóval olcsóbb, ezért akadnak ilyenek. Más kérdés, hogy fosing után vasárnap komoly vadász szenvedélyre vall buszozni a vonat helyett.
2015.08.11. 16:44:57
Ezt megcsinálták egy időben, az eredmény tömegesen otthagyott utasok lettek, mert plusz buszt azt már nem küldtek. Reggeli és esti csúcs idején is a helyközi és távolsági buszokon az utasok fele áll, nem hogy vasárnap este.
2015.08.11. 16:48:41
A legtöbb távolsági járaton nem lehet, mert sok nem buszpunál megállnak. Külön IC járatok kellenének buszból is, a többin meg nincs is értelme az egésznek. Ha helyjegyes a járat, akkor legyen mindenkinek az, egyébként meg senkinek.
PabY 2015.08.11. 16:51:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 16:51:48
2015.08.11. 16:55:32
A rangsorolással az a baj, hogy az átszálló utasok szívják meg legjobban, emiatt aztán meglehetősen kalandos eljutni bizonyos helyekre, amelyek nincsenek a fő közlekedési irányokban...
2015.08.11. 16:57:43
Ha nem bírnak mentesítő buszt biztosítani, akkor jobb állva eljutni a célhoz, mint sehogy. Nyilván a megoldás a mentesítő busz lenne.
gabors 2015.08.11. 17:08:53
igen mindegy volt hogy MH-17-en hogy ultel vagy eppen alltal amikor a BUK raketa szetrobbantotta 10,000 m felett ...
De talan tavaly volt hogy repulo kicsit elvetette a leszallast es mindenki tulelte, csak a tuzoltok tapostak hallra egy kinai lanyt mentes kozben ... allo utasoknak kisebb lett volna az eselyuk ...
mól 2015.08.11. 17:53:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.11. 18:05:01
@mól: A HOL? :D Nézz meg egy átlagos buszpályaudvart itthon :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.11. 18:06:23
andand 2015.08.11. 18:23:16
Repulon pedig le-fel szallaskor nem mesz epp 380-al, a levegoben pedig nem a lezuhanas miatt kell ulve es bekapcsolt ovvel ulni, hanem a (tiszta eg) turbulenciak miatt. Aki egyszer is "zuhant" nehany metert a levegoben, ezt jol megjegyzi es ha ul, akkor bekoti magat.
Aureliano Buendía 2015.08.11. 18:24:19
Ott valahogy a Tisza és a Pannon Volános buszvezetők mindig azokat engedték fel elsőnek, akik a végállomásig mentek.
Volt persze olyan néni Szegeden, aki ott púposkodott az ajtónál, hogy elsőként szállhasson fel. Aztán persze kiderült, hogy csak Mélykútig ment...
Aureliano Buendía 2015.08.11. 18:26:12
Hozzáteszem: Pécsről Pestre. Busszal.
Nóóóóóóóórmális?
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:29:53
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:31:53
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:33:23
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 18:39:47
fiatalon vegigstoppoltam az orszagot, de az meg mas vilag volt
itt nekem cask az auto vagy a repulo letezik
valami tavolsagi busz van de arra akkor sem szallnek fel ha kotelezo lenne
a vonatot kedvelnem de nincs
ez van
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:44:32
2015.08.11. 18:47:43
Ismerem a gyorsjáratokat, de ezekre ugyanúgy nem kötelező a helyjegy. Ezekre kellene kötelezővé tenni, a többire meg lehetőségként sem kéne ilyennek lennie, mivel annak nincs értelme, hogy az utasok 95%-ának nincs.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 18:47:54
mar reggel megvettuk a helyjegyet azutan meg szetneztunk pesten
fel oraval az indulas elott buszpalyaudvar, mar tomeg a leendo elsoajtonal
siman let volna idejuk bent aZ epuletyben jegyet venni, nem
azutan busz beall
es tolongas felfele, fizetnia sofornel
mire felertunk, en naiv kerestem az uleseinket sorszam szerint, de aki mar ott uklt honnan tudhatta volna, hopgy az eppen mar el van adva?
volt meg hatul 2 hely, nem volt gond, de ha nem let volna allunk egerig
vegallomasokon nem engednem a jegyvasarlast cask a penztarban, ilyen egyszeru lenne
2015.08.11. 18:48:50
Pont azért nyomult, mert félt, hogy nem engedik fel a végén.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 18:48:57
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:50:01
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 18:56:55
2015.08.11. 19:00:29
A másik, hogy az asszony mikor egyedül ment egy qrva nagy és nehéz bőrönddel, akkor a busz csomagtartójába egyszerűbb volt betennie, mint felcipelnie a vonatra.
Amúgy ahol van és legalább olyan gyors, mint a busz, én is a vonatot preferálom, mert sokkal kényelmesebb. Sajnos vannak viszonylatok, ahol hiába van vasúti összeköttetés, a vonat nem játszik...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 19:01:54
Aureliano Buendía 2015.08.11. 19:03:37
Meg az öregek tömegközlekedésen amúgy is ilyenek. Tisztelet a kivételnek.
Hozzáteszem, Mélykútra akkoriban (2000-2004) elég sok busz járt, talán még ma is így van. Én mondjuk röhögtem a nénin, a sofőr viszonylag udvariasan küldte el a faszba.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.11. 19:03:45
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/1014426275257037/?type=1&permPage=1
@nagybalfasz: Viszont a kihasználtság erősen változó, szóval nem biztos, hogy megéri. Meg amilyen rohadt drága lenne, senki nem venné.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.11. 19:05:02
atörökkk 2015.08.11. 19:06:27
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 19:10:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 19:12:21
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 19:24:29
igen mehetett volna repulovel,, vonattal biciGlivel telekocsival
@atpijkamo: hat kb belefer a brancsba es tudod ki a a falu bolondja /ha akarod mwegirom privatba/
understand minimokus?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.11. 19:26:15
na dogonyesszetek tovabb
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 19:27:41
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.11. 19:31:01
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.11. 19:43:57
Troppauer_Hümér 2015.08.11. 20:46:23
Szemi Alsafejri 2015.08.11. 20:54:55
Troppauer_Hümér 2015.08.11. 20:59:46
_____________ 2015.08.11. 21:02:09
Hentes pékné módra 2015.08.11. 21:08:57
Aureliano Buendía 2015.08.11. 21:34:35
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.11. 21:43:25
Aureliano Buendía 2015.08.11. 22:02:08
Dikusz 2015.08.11. 22:45:15
Olyat még nem tapasztaltam, hogy 15 perccel előbb állt be a busz, vagy ha be is állt, a sofőr a legritkább esetben nyitotta ki az ajtót, hogy az utasok felszállhassanak. Az ajtónál a felszállók is érdekesen tudnak gyülekezni, soha nem volt még, hogy egymás mögött álljanak. Többnyire odasunnyognak a kocsiállás számát megnézni, és valahogy ott felejtik magukat. Egész kör szokott kialakulni a busz ajtaja előtt. Van olyan járat, ahol a táblán ki van írva, hogy csak helybiztosítással lehet felszállni a buszra, ott tényleg csak az adott helyre lehet leülni. Arra a buszra csak annyi utas szállhat fel, ahány ülőhely van. Az utóbbi pár évben nem tapasztaltam mást. Amelyik járatra nincs kiírva, ott nem szokták szigorúan venni, az induló állomáson ott sem szoktak álló utasok lenni.
A sofőr először mindig az elővételes utasokat engedi előre, a többiek csak utánuk szállnak fel.
A jelen esetben mindegy, hogy mikor vette meg előre a jegyet, a busz indulása előtt egy órával a jegypénztár még ad ki elővételben, utána már csak a buszon lehet venni.
Ez a járat Pécsről indul (minden nap közlekedik), elviekben itt is így kellene lenni.
CID. 2015.08.12. 06:22:44
CID. 2015.08.12. 06:33:45
otgorbebogre 2015.08.12. 07:44:59
decoati 2015.08.12. 08:47:13
Jó reggelt.
galaxiscsirke 2015.08.12. 09:23:00
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 09:35:21
Mint felettébb írtam 5 évet volánoztam, vezettem olyan játgányt ami 14 éves elmúlt, a vezető sámli felett szét volt nyílva a kaszni. Így minden jó kis zuhé esetén, séró és nyakmosás volt a menő! :)
A 30-40 km-es helyközi járatokon nem volt ez a hely-jegyes trendi, aki előbb ért oda az nyerte meg a műbőrt.
Mottó: "de jó ez az ötös ülés, jó rajta a közösülés" ;´
Mert mindíg akadt dörgölődő "benzintyúk" :) khmmm izé meghát.
Bombaló 2015.08.12. 09:47:45
Talán beérik végre a közlekedési koncepció, hogy rövid táv busz, hosszú táv vonat. Lásd Sopron-Győr-Bp. útvonalat.
Ergo a jövő az, hogy nem lesz közforgalmú(!) buszjárat Pécs-Bp. viszonylatban, mert van vonat. Ez működhetne már ma is, de a MÁV-nak sincs elegendő járműve, hogy az összes utast adott pillanatban elvigye és a kör ezzel bezárult.
Állítom, hogy a közlekedési társaságok törvényes keretek között, foglalkoztatás szempontjából a maximális hatékonysághoz túl közel vannak. Járműállomány szempontjából azonban erős kihívásokkal küzdenek, miközben pl. vasútvonalakat is többszörös áron építünk a dombok között, mint a horvátok a hegyekben.
Van pénz arra, hogy jobb legyen, csak nem oda jut végül ahol tényleg szükség lenne rá.
CID. 2015.08.12. 09:52:41
Kondom Keselyű 2015.08.12. 09:55:29
" Az ajtónál a felszállók is érdekesen tudnak gyülekezni, soha nem volt még, hogy egymás mögött álljanak. Többnyire odasunnyognak a kocsiállás számát megnézni, és valahogy ott felejtik magukat. Egész kör szokott kialakulni a busz ajtaja előtt"
Ugyanez van a szorakozohelyeken, meg a mozgolepcsonel is a metroban.
En neha az ilyen embereket ki szoktam zonazni,ha meg elkezd ugatni,akkor megmutatom neki a sor veget.
CID. 2015.08.12. 09:57:18
Kondom Keselyű 2015.08.12. 10:09:47
Meg azt szeretem meg,amikor a kozertben uj kasszat nyitnak,es a sor vegen allo olyan lendulettel ugrik be az elso helyre,mintha az az o sajat tulajdonu kasszaja lenne.
Nyilvan a regi sor masodik helyezettjet nem lenne egyszeru atlogisztikazni az uj sorba,de minmum azt kellene,hogy kettevagni a sort.
Aki kozepen volt,az lesz az elso,a tobbiek meg maradnak mogotte,csak mar a masik sorban.
2015.08.12. 10:11:50
A legnagyobb kánikulában jobb a légkondi nélküli busz, mint a légkondis, mert ilyenkor 90% esélye van, hogy nem megy a légkondi, ugyanakkor a légkondis buszoknak általában nem nyitható az ablaka. Én ezeket hívom haláljáratnak, ez különösem igaz az emeletes buszok felső szintjére.
Amúgy én 2005 és 2011 között buszoztam sokat, és én is örültem sokszor, hogy egyáltalán felfértem. A legrosszabb átszálláskor ottragadni olyan viszonylatban, ahol utána nincs alternatíva. Éjszakáznom szerencsére egyszer sem kellett idegen helyen, mert mikor így jártam, visszafelé volt még busz, de a semmiért fizettem és még vadásztam is.
RetRoGirL 2015.08.12. 10:15:14
2015.08.12. 10:23:12
Azért nem olyan egyszerű az a máv-volán összehangolás, mert kurva sok falujáró távolsági busz akad, amely mondjuk megtesz 150 km-t , de mindenfánál megáll, a többség nem is megy végig a vonalon, de átlagosan azért bőven ki van használva a járat. Az ilyet nem nagyon lehet vonattal helyettesíteni.
A Pécs-Bp buszjárat meg tök másfelé megy, mint a vonat. Pécs-Bp viszonylatban tényleg jobb a vonat, de pl Pécs-Szekszárd esetén ez nem igaz.
Amit én a máv-volán egyesüléstől várnék, az inkább a menetrendek összehangolása, ennek érdekében a buszpályaudvarokat is a vasút mellé kéne tenni. Én sokat utazok az országban keresztirányban, ahol jó esetben megy 1 busz naponta, utána már csak 2 lehetőség van:
Az alapból 150 km-es távot úgy 200 km, 6 óra alatt megtenni mindenféle busz-vonat átszállásokkal, amik nincsenek összehangolva, vagy 300 km, 4 óra Budapesten átszállva. Utóbbi eset, amin javítani lehetne, mert nyilván 2 50-150 ezres város között kevés az igény, de jól szervezve 1-1 járat sokféle átszállást szolgálhat ki.
2015.08.12. 10:25:56
Az mindjárt más, ha jól emlékszek, akkor közelítette a 4 órát a menetidő. Én akkor is vonatoztam, de azért, mert bérletem van (sajnos így is van ahová csak busszal lehet).
CID. 2015.08.12. 10:29:57
2015.08.12. 11:25:06
Mert vonattal olcsóbb, kényelmesebb amerre járok, ráadásul a 3 leggyakoribb viszonylat közül egyikben gyorsabb is az autónál, 1-ben kb. hasonló, 1-ben lassabb, busszal meg nagyon ritkán utazok manapság, anno mikor sokat utaztam busszal, nem volt pénzem autóra. Egy ideig meg volt autóm, mikor sokat utaztam keresztbe, és már volt rá pénz.
az_igazi_trebitsch 2015.08.12. 11:31:32
Bluemotion 2015.08.12. 11:58:30
a fidesz csak lopni tud 2015.08.12. 11:59:49
Max annyi az újdonság benne, hogy valaki, aki egy színpad előtt végigugrál ennél sűrűbb nyomorban 3-4 órát, az kibukik attól, ha ugyanazt egy buszon kell csinálni.
CID. 2015.08.12. 12:09:30
2015.08.12. 12:57:47
Nem utazok kezdvezménnyel, viszont sokszor egyedül utazok, ekkor a jegy ára nagyjából annyi, mint a benzinköltség lenne. Az autózás költségének viszont csak a kisebb része a benga. Ezen kívül mivel hetente egyszer megyek valahová, ami olyan 7-10 ezer között lenne, azaz évente közel fél millió, ezért inkább 280 ezerért vettem egy évre Start VIP kártyát, amivel 1. osztályon is korlátlanul utazhatok. Mellesleg ha lenne autóm, akkor is jobban megérné így, de egy ideje Pesten lakok, itt meg önszopatás lenne városon belül autózni. Amíg vidéken laktam, volt autóm, és akkoriban nem vonatoztam, mert nem volt értelme.
2015.08.12. 12:59:35
Egyébként az autó amortizációját és fenntartásátvis számolva olyan évi 1 millióba jönne az, ami így az előforduló buszozást is számolva olyan évi 320 körül lehet.
É2I 2015.08.12. 13:12:08
Én kerek húsz évig ingáztam egy helyközi járattal és szinte mindig ez volt a helyzet. A kibebaszott volán (mostmár DAKK Zrt.) sosem indított pótló buszt. Pedig egyértelmű volt iskolai időszakban, hogy kevés a járatszám. Volt hogy kapaszkodni se tudtam, mert annyian voltunk, hogy el se értem még egy ülés szélét se, hogy megfogjam. Rendszeresek voltak a levegő hiány miatti rosszul létek, persze összeesni se tudott a bajba került szerencsétlen, mert arra sem volt hely.
Na ezért vettem autót, és baszhatja meg az összes volán magát. :P
Bombaló 2015.08.12. 13:19:15
A kulcs a hálózat(ok) ésszerűsítésén és a menetrend összehangolásán van. Nem tudom, tudod-e, hogy vannak Regionális Közlekedési Irodák? Nos az RKI feladata pontosan a Volán-MÁV menetrend összehangolásának megteremtése. De mivel az RKI(k)-ba rendszerint "közutas" vezetés települt ezért teljesen véletlenül szűntek meg bizonyos vonatok és még nagyobb meglepetésre indulnak 5-10 perccel korábban VOLÁN járatok tovább egy állomásról a vonat érkezése előtt. Mert hivatalból látja a másik társaság tervét és a VOLÁN könnyedén kitér előle, ha a saját kiskirályság úgy kívánja.
Ezért kéne végre a fejekben rendet tenni, hogy a VOLÁNnak és a MÁV-nak nem egymással kell versenyeznie, hanem az utazási igényeket közösen, a leggyorsabb/legoptimálisabb utazási kombinációval kiszolgálni.
Bombaló 2015.08.12. 13:26:16
Pl. a DAKK és társai azért jöttek létre, hogy ne megyénként próbáljanak flottát menedzselni, hanem 3-4 megye buszmennyiségét összeadva rugalmasabban tudjanak oda több forrást/járművet biztosítani ahol szükség van rá.
Egyébként nagyon mérges lettél volna, ha közlik a busz megtelt, menj a következővel? A nagy nyugaton szemrebbenés nélkül az arcodba tolják.
ui.: Pl. az a baj a mentesítő vonatokkal is, hogy mivel azok menetrenden felül kvázi véletlenszerűen jelennek meg erősítés gyanánt az utasok jelentős többsége választja a mentesítőt, mert a menetrendes vonatot ismeri. Így a sima vonat megy 130%-os telítettséggel, a mentesítő meg mögötte 10-20 percekkel szinte üresen...
Bombaló 2015.08.12. 13:27:43
2015.08.12. 13:39:01
Pl. Pécs és Veszprém között gyakorlatilag (a nagyon hülye átszállásokat nem számítva) csak busz van, hiába 170 km. Ellenben Sopron és Kapuvár között hiába van kevesebb, mint 50 km, célszerű a vonat. Szóval nem a távolság kell legyen az elsődleges szempont, hanem az infrastruktúra és az igények.
Én anno sokat buszoztam Sopron és Veszprém között, volt átszállással vonat Szombathely felé, Győr meg kombóban játszott, nyilván lehet fejleszteni, de a buszon diákokat leszámítva a többség nem teljes úton utazott, volt aki mondjuk Beledről ment Pápára, volt aki Pápáról Herendre, stb., stb. Szóval a busz eleve tök más igényeket is kiszolgált, de emellett összeköttetéstvis jelentett a két végpont között is.
Persze lehet azt is, hogy több helyközit indítanak a köztes megállók között, a távolsági forgalmat meg vonatra terelik, de nem biztos, hogy ez olcsóbban, jobban jön ki.
És akkor ami a tényleg párhuzamosságokat illeti, Veszprém-Várpalota-Fehérvár viszonylatban például azért buszozik a többség, mert a veszprémi vasútállomás szar helyen van, a várpalotai és a fehérvári is rosszabb helyen, mint a buszpu. Így a vasút elesik a falvakból busszal érkezők és átszállni akarók forgalmától is. Csettintésre ezt nem lehet megoldani, simán csak a párhuzamosság felszámolásával.
2015.08.12. 13:42:20
"Egyébként nagyon mérges lettél volna, ha közlik a busz megtelt, menj a következővel? "
Itthon is, csak az a következő nagy eséllyel másnap van...
2015.08.12. 13:47:24
Amikor előre lehet tudni, hogy terhelt lesz a járat aznap, lásd pl. fesztiválok, a mentesítőt eleve időre oda lehet küldeni, akár tájékoztatni hangosbemondón az utasokat, hogy van, és akkor nincs probléma. Se amíg ez esetleges, addig ilyenkor én úgy tekintek adott járatra, mint ami nem is létezik, mivel mák kell a felkerüléshez.
engem senki nem nevezhet nyuszinak 2015.08.12. 13:49:00
Mi annak idejen orultunk, ha a busz csomagtartojaban utazhatunk, nemhogy meg allo, vagy plane ulohelyen.
Manyecska 2015.08.12. 13:50:48
Manyecska 2015.08.12. 13:51:59
Két komment elküldése között várnod kell!
A buszra.
Manyecska 2015.08.12. 13:53:31
Helyszíni zsemle 2015.08.12. 14:00:08
É2I 2015.08.12. 14:15:04
Húsz év az tudod nagy idő, ennyi alatt azért kitalálhattak volna valamit.
Ja és a távolságikon simán benyögik, hogy megtelt, majd gyere a másikkal. Ami jó eséllyel is csak 3-4 óra múlva jön és semmilyen garancia nincs rá, hogy arra föl is férsz.
A DAKK meg nem azért jött létre, hogy összehangoljanak három megyét. Ugyan is azt már az előző vezetőjük a Szarvas megcsinálta. Csak nem volt hajlandó a bevételből visszacsurgatni a fityisznek. Így azért hogy kirughassák "új cég, új vezetés" címén szépen eltávolították.
Igaz, ő meg csúnyán megverte a polgármesteri választáson a nyalógép fityiszes előző polgármestert. :P
Visszatérve a témára nem igazán lehet igazságot tenni, de lehetne az összes volánnál finomítani a dolgokat. Pl fel lehetne arra készülni arra amikor indul az iskola szezon, hogy ne nyomorogjanak a gyerekek, stb. Mennyivel jobb a helyzet most így, hogy minden szülő külön autóval viszi be a gyereket, mert egyszerűen nem férnek fel a buszra? Szerintem bátran össze lehetne mérni az üresen visszatérő busz és az üresen visszatérő számos autó költségét. Ja, kérem, hogy az nem a volánnak hajt hasznot? De így befele sincs bevétel, ha jól számolok és jófajta araszolásokkal meg dugókkal vannak teli az országutak a sok autó miatt.
2015.08.12. 14:19:05
A csúcsidőszakok mindig is problémát jelentenek, hiszen ha a busz flottát ahhoz igazítják, akkor máskor meg kihasználatlanok lesznek.
É2I 2015.08.12. 15:05:23
Ugyanakkor jó ötletnek tartanám.
Nálunk is van egy buszos iskola, amelyik sofőröket képez. Üres buszokkal mennek. Akár ők is besegíthetnének. (Tudom, hogy ez mindenféle procedúra meg engedély, ami senkinek sem hiányzik. Lehet jogilag nem is lehetséges, csak úgy egy kósza ötlet. )
lombozódó 2015.08.12. 15:54:19
halaloszto 2015.08.12. 16:34:19
ha egy orvos nem képes kezelni a tüdőgyulladást, pedig a szokásos megfázásos időszakokat jól elviszi, arról nem a tüdőgyula tehet, hanem az orvos.
Vajk
na__most__akkor 2015.08.12. 19:46:00
Sok. És egyre több.
Magyarok-e vagytok-e vagy mialófasz-e vagytok-e? (Igen, ez nyelvtanilag rossz. Direkt van. Lásd "Példabeszédek"!)
Nem érdekel a válasz, csak kérdezem.
Kapjatok már a fejetekhez --- seggetekhez, vagy valahova.
Mac? Vindóz tíz?
Nincs magyar karakter, lustadisznók?
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.08.12. 21:55:26
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.12. 22:05:24
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.08.12. 22:11:46
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2015.08.12. 22:24:04
Minimálisan Szükséges Változtatás 2015.08.13. 02:04:07
Örökzöld téma. Mondjuk azt, hogy: még mindig, sajnos?
Utaztunk mi olyan heringüzemmódban is, hogy alig lehetett becsukni az ajtót. Egy fiatal lány számára olyan megalázó helyzet jutott, hogy mozdulni sem tudván hátával együtt medencéje erősen odanyomódott az ágyékomhoz, meg az egész felsőtestemhez. Alapvetően illemre voltam nevelve, de azért igen erős önuralom mellett kellett terelgetni a gondolatokat semleges témákra koncentrálva, nehogy. És így kellett leutazni vagy fél órát.
Gondolom, legtöbben hallottak róla, japán metróknál volt olyan munkakör, hogy "push-man", aki addig nyomta beljebb a tömeget, amíg az ajtókat be lehetett csukni.
Bombaló 2015.08.13. 08:20:48
Az átkos elmúlt8évben bevezették a regisztrációs jegyet. Nagy nehezen. Ennek célja, nem az utasok szívatása volt, hanem hogy darabra meg tudják mondani, hogy az államnak hány forintot kell fizetni a közlekedési társaságoknak. Nem véletlen, hogy igen rövid idő alatt eltörölték ezt a jegytípust. Ugyanis kiderült belőle, hogy állam bácsinak nagyon mélyen a zsebébe kellene nyúlnia tételes elszámolás esetén. Így maradt a hasracsapok összeg és oldd meg.
Képzelj el egy pékséget. Azt mondja a pék, hogy 1 kg kenyér 250 Ft. Ezután jön az állam, hogy akkor a kenyér 180 Ft, a diákoknak féláron, 65 év felett ingyenes, stb. és majd én eldöntöm, hogy ezért mennyi támogatást tudok adni. A vásárlók meg panaszkodnak, hogy száraz, elfogyott, miért nincs benne több liszt és miért fatüzelésű kemencében sütik?
a fidesz csak lopni tud 2015.08.13. 08:27:26
Egy darabig küzdöttem a telefon ótvar androidjával, hogy legyen ékezet. Aztán azt mondtam, leszarom, nekem jó anélkül is, az, hogy neked nem tetszik azt meg leszarom.
Van még problémád? Billy gyereket meg a többit keresd fel vele.
udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.08.13. 10:48:59
1980-ban többször megtettem vonattal a Budapest-Drezda távot. Abban az időben az volt a szokás, hogy a határokon mozdonyt cseréltek, s ennek következtében a hajdani csehszlovák területen haladva megszűnt a fűtés, mert a mozdony csatlakozója nem volt kompatibilis a vagonéval. Első alkalommal végigvacogtam a távot, másodjára azonban már felkészültem, és vittem magammal meleg holmit, hálózsákot.
Neked most megvolt az első keményebb kalandod a távolsági buszközlekedéssel, s ennek tapasztalatait a következő utazásaidnál felhasználhatod, ügyesebben veszed majd az akadályokat. Ráadásul minket is tudósíthattál az esetről, amiben biztos kedvedet lelted, különben kisebb terjedelemben számoltál volna be a sérelmes helyzetről. Feldolgoztad az ügyet, fogalmazás közben tisztultak gondolataid, panaszod sokakhoz eljutott, te pedig edzettebb, tájékozottabb lettél.
Jó ez így.