A gyalogosok és kerékpárosok számára közösen kijelölt utak azt hiszem az épp ott közlekedő autósokat leszámítva senkinek sem a kedvenc helyei. Egymásra figyeléssel azért használjatóak, kivéve, ha váratlan és időleges további akadályok kerülnek rájuk, mondjuk egy átmeneti, nagyforgalmú buszmegálló. Megpróbáljuk megtudni, hogy a BKK-nál milyen szempontok alapján választották ezt a megoldást. (Azt azért tegyük hozzá, hogy bár a KRESZ szerint, ha bicikliseknek alapvetően kötelező is a kijelölt gyalog- és kerékpárutat használni, ha a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozza, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.)
Kedves TH!
Augusztus 25-én írtam a BKK-nak az alábbi levelet:
Tisztelt BKK!
A 14-es villamospótló busz Újpest központ felé tartó járatának Újpest vasútállomás megállója a Szilágyi utca egy olyan járdájára lett kihelyezve, ahol közös gyalogos-kerékpáros útvonal vezet. A kerékpárosoknak kötelező ezt használni (aki kísérletet tesz az úttest szabálytalan használatára, az meglehetősen sok zaklatást kap a kikiabáló gépkocsivezetőktől).
Bár buszmegálló itt korábban is létezett, azonban a járda elbírta a korábbi kis utasforgalmat. A 14-es villamospótlót azonban jelentősen több ember használja. Csúcsforgalomban itt olyan tömeg várakozik, hogy kerékpárral még azt tolva sem lehet átjutni közöttük. A megállóhoz érve nincs alternatíva a kerékpáros számára, mert kitérni csak az úttesten tudna a szembe jövő járművek mellett tolva a kerékpárt, ami az egysávos úttesten szabálytalan és életveszélyes lenne.
Szeretném kérni - különös tekintettel a hamarosan várható még nagyobb utasszámra -, hogy mielőbb találjanak valami megoldást a kerékpáros közlekedőknek.
aláírás
Várom a válaszukat, s azt is meg fogom írni. Kíváncsi vagyok, miért nem gondoltak rá, hogy ilyen helyzet lesz. 5 óra után értem ma a megállóhoz. Ilyenkor már nincs sok ember, de így sem könnyű elmenni köztük. Ráadásul a gyalogosok csak sima járdán kerékpározót látnak bennem, így nagyon szoktak utálni.
Szerencsére az egyik irányból látható a tömeg és megoldható az úttesten közlekedés, a Káposztásmegyerre tartó kerékpárosoknak gond a közlekedés. Amikor az ember odaér a kereszteződésbe, akkor látja csak meg, hogy most épp sokan vannak-e, vagy szerencséje van és pont elment a busz és el tud menni, mert felszálltak rá. Viszont, ha sokan vannak, már nem lehet máshova menni, csak ha visszatolom a gyalogos átkelőig, ott átmegyek és egy darabig megyek az úton, aztán megpróbálok visszamenni a járdára, ami a nagy forgalomban nem túl egyszerű.
Erre kértem megoldást, mert ez nem életszerű megoldás. Vagy meg kell szüntetni ott a kerékpárutat és engedélyezni az úttesten haladást, ami persze az autóknak nem megoldás, hiszen nagyon nagy ott a forgalom, vagy a megállót kellene áthelyezni kb. 50 méterrel, ahol már elkanyarodik az út és csak a buszok számára van megnyitva az épülő út.
A lényeg, hogy megoldás kell. És nem olyan, amit a Népligetnél tanácsolt a BKK, hogy szálljak le és toljam ott, ahol nem lehet máshogy menni. Itt tolni sem lehet, ha nagyon sokan vannak. Kíváncsi lennék a válaszukra, ami egyelőre nem jön.
Ja igen: ez a helyzet várhatóan fél évig tart majd.
UPDATE 19:44
A posztot elküldtük a BKK-nak 2 kérdéssel:
- mi az oka ennek a nem túl ideális megoldásnak.
- van-e esetleg kilátás arra, hogy a tapasztalatok alapján máshová kerüljön a megálló a hátralévő időszakban.
Íme az extra gyorsan megérkezett és nagyon bíztató válasz.
Tisztelt Homár Hilda!
A jelzett megállóhely évek óta a 12-es és a 14-es villamospótló autóbusz megállóhelye volt, esetenkénti kis utasforgalommal. Ezt a megállóhelyet jelenleg, a Görgey Artúr utca felújítása alatt a 14-es villamospótló busz üzemszerűen használja. A tanítási időszak kezdetével a megállóhely utasforgalma jelentősen megnövekedett, így a megállóhelyen várakozó utasok a gyalog- és kerékpárút forgalmát valóban zavarják.
A kerékpárút forgalmának zavartalansága és biztonsága érdekében a megállóhely áthelyezéséről a BKK sürgősen intézkedik.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
UPDATE szept. 25.
Olvasónk is megkapta közben a BKK válaszát. Neki kicsit mást írtak.
Kedves Hilda!
Mint látható, a BKKK nem kíván változtatni a helyzeten a 14-es villamospótló megállójánál.
Gondolom a válaszukban szerepet játszott a sok hozzászóló, akik tulajdonképpen elbagatellizálták a problémát.
Amúgy azóta próbáltam már az úttesten hazamenni az adott szakaszon, viszont olyan nagy a gépjármű-forgalom, hogy a megálló után nem lehet visszamenni a járdára, tehát vagy marad a járdán várakozás, hogy jöjjön a busz és elvigye az embereket, vagy végig az úttesten kell menni.
Én sajnos nem vagyok olyan gyakorlott, mint a hozzászólók, ezért nem tartom biztonságosnak az úttesten kerékpározást, de nem tudok mit tenni. A BKK-nak sok nem volt igazán fontos, hogy az intézkedései milyen gondot okoznak a kerékpárosoknak. Eddig még csak elutasító választ kaptam tőlük, aminek lényege: ez van, oldd meg, ahogy tudod.
Sajnálom, hogy a Homáron olyan üzenete van a témának, mintha a BKK megoldaná a problémát. Tehát a lényeg: ígéretük ellenére nem tették arrébb a megállót.
JánosTárgy: tájékoztatás
Tisztelt ......... János!
Hivatkozva Társaságunkhoz 2015. augusztus 26-án érkezett elektronikus levelére, az alábbi választ adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy a forgalomtechnikai kialakítás, valamint a villamospálya felújítása miatt most valóban több utas, illetve gyalogos közlekedik az Ön által jelzett megálló környékén, ez azonban csak ideiglenes állapot.
A közös gyalog- és kerékpárúton a kerékpárosok a gyalogosok zavarása nélkül közlekedhetnek. Abban az esetben, ha a gyalogosok az érintett szakaszon akadályozzák a kerékpáros közlekedést, nem tiltott az úttesten kerékpározni. Mivel ez a korlátozás csak csúcsidőszakra jellemző, így Társaságunk nem kívánja módosítani a kerékpáros infrastruktúra kialakítását, mivel - megfelelő hely hiányában - a beavatkozás a kerékpárút ideiglenes megszüntetéséhez vezetne, ezt azonban nem tervezzük.
Észrevételét köszönjük, egyben kérjük a fentiek szíves elfogadását.
Budapest, 2015. szeptember 16.
Üdvözlettel:
Várkonyi Ágnes
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.
UPDATE szept. 30. 16:40
Megkérdeztük a BKK-tól, hogy miért írtak mást Jánosnak és a nekünk. Ezt válaszolták.
Tisztelt Homár Hilda!
Elnézést kérünk az ellentmondásos információért!
A IV. kerületi Szilágyi út – Lahner György utca csomópontban található autóbusz-megállóhelyet – ahogy azt korábbi levelünkben jeleztük - 12 méterrel hátrébb, a Fóti út irányába áthelyeztük. Az említett szakaszon a járdafelület 4 méter széles, így a kerékpárosok és a megállóhelyen várakozó utasok kevésbé zavarják egymást.
A kerékpárutat sárga ragasztott útburkolati jellel jelezni fogjuk, ennek elkészültéig türelmét kérjük.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 14:42:46
Egyébként meg szarjon sünt az összes forgalomszervező és "városatya", hogy a bicikliseknek sokszor csak nagyon szar utat tudnak csinálni, ha egyáltalán. Egységes bicikliút rendszer kellene, amivel MINDENHOVA akadály nélkül eljut a biciklis.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2015.09.08. 14:58:11
Manyecska 2015.09.08. 15:00:29
Manyecska 2015.09.08. 15:05:38
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2015.09.08. 15:05:42
@Manyecska: hát ja, sztem egy kerékpáros legyen ennyire rugalmas
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 15:11:31
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 15:12:41
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 15:15:34
A festék olcsó, az EU támogatást meg a haver utalja ki.
Mint a külön busz sáv kialakítása az Egérút ás a BAH között. Annyit csináltak, hgy felfestették, hogy "BUSZ". Be is állt a forgalom, mint a cövek. EUs fejlesztés.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.08. 15:21:25
Persze nem úgy, hogy szálljon le (aki vitt már gyereket hátul,az tudja, milyen pörgőrúgást lehet bevinni a fejére egy gyors kényszerített le-felszállással), hanem úgy, hogy akár elsőbbséget adva, de tudjon haladni. Aki azt várja, hogy szálljunk le és tologassuk, az amikor kerékpárutat keresztez gépjárművel, szálljon ki és tolja át!
Manyecska 2015.09.08. 15:21:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.08. 15:24:03
De akkor már gyalogos vagy, a BKK-nak problem solved, met a bringásokkal nincs baj :D
Végülis, a mi pénzünkből hülyék ott...
Manyecska 2015.09.08. 15:27:25
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 15:58:50
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szerint is számos adat azt mutatja, hogy a bevándorlás jót tesz a gazdaságoknak: az elmúlt 10 évben Európában a munkaerő-kínálat növekedése 70 százalékban ennek volt köszönhető. Európa ugyanis a bevándorlókkal dolgozó tömeget és emberi tőkét kapott, a migránsok jelentős mértékben növelik a munkavállalási korú lakosság táborát, és hozzájárulnak a munkaerőpiac rugalmasságához.
hvg.hu/gazdasag/20150908_Nekunk_van_szuksegunk_a_menekultekre
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.08. 16:06:26
Ha lenne jövedelmük ugye
"a migránsok jelentős mértékben növelik a munkavállalási korú lakosság táborát, és hozzájárulnak a munkaerőpiac rugalmasságához."
Ja, talán ha a németek, angolok hajlandóak lennének fizikai munkát végezni, akkor nem lenne munkaerőhiány, meg nem lenne nyafogás hogy mennyi a bevándorló.
Szóval ezek eléggé sarkított adatok, papíron igazak.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 16:10:54
Na jó, talán egy kis búza export még. Agráripari ország.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 16:11:57
cmx85s 2015.09.08. 16:29:03
Gyalogosként rühellem a bringásokat, amióta egy fékezés nélkül nekem jött a töküres, kb. 3 méter széles járdán, és csak azért nem tudott komolyabb sérülést okozni, mert a két kezem szabad volt, úh elkaptam a kormányát és kézzel fékeztem. Így is feldagadt a tenyerem és a lábamon is volt egy seb, de legalább csontomat nem törte a hülyéje.
Autósként meg alapból rühellem őket, mert ott akrobatáznak a sűrű kocsisorban.
Ráadául, nálunk most "felújították" az utat, sikerült az egysávos útra még egy biciklisávot is felfesteni. Annyi hely nem maradt, hogy a buszok elférnének, így azok már más útvonalon járnak, persze azért, mert ez "elnyerte az utazóközönség tetszését".
Minek biciklizni Budapesten? Szívhatja a jó kipufogógázt, a többiek meg miatta szívhatnak. Tessék kimenni a hegyekbe bicajozni!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 16:39:17
Öööö... minek autózni Budapesten? Eregeti a jó kipufogógázt a bringások, gyalogosok, autósok orra alá. Gondolod, az autód hermetikisan zárt? Próbáld ki a Dunában.
A tömegközlekedésnek ingyenesnek kellene lennie, és sok autós buszra szállna, gyakoribbak és gyorsabbak lennének a buszok, villamosok, jobban elférnének a bringások és a maradék autósok az utakon.
cmx85s 2015.09.08. 16:46:04
Viszont príma tömegközlekedésünk van, csak olyan másfélszeresére túlárazva.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 16:48:21
o
Színezd ki!
cmx85s 2015.09.08. 16:52:01
piros
piros piros
piros piros
piros piros
piros
Nem tudom, sikerült? ;)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.08. 16:53:59
(Itt HTML-ben nem látszik, de a karakteres forráskódban stimmel a kör alak.)
cmx85s 2015.09.08. 16:54:09
Hülye blogmotor, benyeli a szóközöket.
Szóval, higgyétek el, hogy szépen megformáztam olyan körfélére :D
Vadászok Őrangyala 2015.09.08. 17:23:12
Aureliano Buendía 2015.09.08. 17:25:01
Én autózom is, bringázom is, gyalogos is vagyok. Mindhárom közlekedési fajtában vannak hülyék.
Aureliano Buendía 2015.09.08. 17:28:27
Ebben az esetben azt a pár métert simán le lehetne tekerni úton is. Túl lehet élni. Kápmegyer felé is. Csak nem kell félni a forgalomtól.
Én olyan úton megyek bringával dolgozni, ahol lófasz sincs, nemhogy kerékpárút. És még fel is van most túrva, egy fél sáv ugrott. Mégis el tudok menni az autósok mellett.
Igaz, én akkor kezdtem el bringázni, amikor a kerékpárút a sci-fi kategória volt kb.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.08. 18:07:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.08. 18:10:48
cmx85s 2015.09.08. 18:16:23
Ha te letekersz laza 270 km-t, akkor elkezdek töprengeni.
Addig marad az autó.
Ha netán nem tudnál olvasni, azt írtam, h Budapesten egy elmegyenge ötlet bringával közlekedni, mert se arra alkalmas infrastruktúra, se arra alkalmas levegő. Amikor tekersz, szükségszerűen sűrűbben veszel levegőt, ezáltal még több kormot szívsz be, mint egy átlaggyalogos. Ezért mindig képen röhögöm, aki arról akar meggyőzni, hogy azért jár bringával, mert az egészséges.
Kint a hegyekben, ott igen.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.08. 18:38:13
nemtom mit szívsz, de inkább kormot kéne, az nem az agyra megy.
cmx85s 2015.09.08. 19:14:45
De persze, ki-ki maga döntse el.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.08. 19:52:50
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/1002695736430091/?type=1&permPage=1
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.08. 19:54:56
lófaszhajtású bukákkeszimulátor 2015.09.08. 20:15:40
@cmx85s: nem egészséges, hanem trendi, csak a buta fejekbe mindig kell egy fedõsztori. Van, hogy praktikusabb, nem csak a Nagykörút létezik.
Aureliano Buendía 2015.09.08. 20:15:48
Aureliano Buendía 2015.09.08. 20:19:07
Amúgy sorban olvasom a hozzászólásokat, utána láttam, hogy nagyokat autózol. Porszívóügynök vagy?;)Hozzáteszem, fénykoromban a Balaton, vagy Egercsehi simán megvolt bringával.
Ha kevesebben autóznának, több hely lenne a bringásoknak, tisztább lenne a levegő is. No, de én nem ezért bringázom, pont leszarom a helyet, autóval is, bringával is el szoktam férni.
Én a mozgásszegény életmódom miatt kezdtem újra bringával járni dolgozni. Bejött, 10-11 kg lement.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.08. 20:29:43
Cry Baby 2015.09.08. 20:37:45
MrZed001 2015.09.08. 20:44:41
Szépen kivárjuk a sorunkat, hogy elfogyjanak előlünk a többiek, és megyünk.
Szerintem a kerékpáros is kibírja azt a 2 percet, akárcsak mi autósok.
Mondjuk láttam már öntudatos cangást, aki a csengőjét használta faltörő kosnak ... csakhogy a fal volt az erősebb.
Aureliano Buendía 2015.09.08. 20:56:23
Bringásként meg az olyan gyalogost, aki baszik a világra, és csakazértis a bringaúton sétál, mert csak és kész. Holott baszott nagy táblával ki van írva, hogy kerékpárút, és van külön járdája.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.09.08. 22:02:07
Aureliano Buendía 2015.09.08. 22:10:47
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.09.08. 22:22:23
mindenki oktatni es nevelni akar
kijon a genekbol a rendor, a hazmester a tanar es az okos
ez van
CID 2015.09.08. 22:23:17
Egyébként a kerékpár, sport, esetleg szabadidős eszköz, nagyvárosban alkalmatlan napi közlekedésre.
Aureliano Buendía 2015.09.08. 22:33:08
Miért lenne alkalmatlan? Ha nyolcra járok dolgozni, már akkora a forgalom, hogy autóval meg sem próbálom, ellenben bringával néhány helyen simán le tudom előzni az autósokat. És még nem is tekerek veszettül.
Tavaly júliusban szoktam vissza a bringára, azóta folyamatosan azzal járok, ha nem esik az eső, azt az egyet utálom.
Mielőtt megkérdeznéd: télen is.
A táblával az Árpád híd északi járdájára gondoltam, az csak bringaút. Igen ám, de a kör alakú, kék alapon fehér kerékpár nem volt egyértelmű a gyalogosoknak, ki is írták ezért hogy nem járda, meg egy gyalogos áthúzva. Szarnak rá:)
Hozzáteszem, szerintem iskolában kötelezőnek kellene lennie a KRESZ oktatásának. És a bringásoknak pedig KRESZ vizsgát kellene tenniük.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.09.08. 22:34:13
falvakban es kisvarosokban is cask a lakohely es a kocsma kozotti kozlekedesre alkalmas
pesten 5 percenkent megy a metro-busz-villamos-troli, ezek meg bringaznak
min 2015.09.08. 22:48:08
CID 2015.09.08. 23:47:52
@hagyma: keróval kocsmába? Kicsiny hazánkban, ugyanúgy megbasznak, ha ittál mintha autót vezetnél, pedig egy kocsival mégiscsak nehezebben esel el, hisz négy kereke van :)
Manyecska 2015.09.09. 00:01:15
Manyecska 2015.09.09. 00:03:59
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.09.09. 00:21:47
@Manyecska: persze hogy kozhely, az is kozhely, de igaz, hogy a bringasokkal cask a bajom van, pedig itt nincs sok, cask a csorok meg a sportolni vagyok hasznaljak
/sutok egy lecsot, most ne zavarj/
Igi1.0 2015.09.09. 00:43:30
Eccer megmérem hogy süketülök meg apránként
Mikor elhúz elletted egy nap 600 kamion 8 órába az em gyerekjáték és ez csak 1 irány
@hagyma: te maryt viszed a nyakadba úgyis hã te vagy a kerkpárja
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.09.09. 01:15:54
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.09.09. 05:34:21
12 éves kispöcs, főútvonal kivételével már az apucikája faszukáján is tekerhet. (KRESZ)
Az iskolákban mé' nem taníccsák a büdöstojásokat alapfokon, szájbarágósan kreszre, 14 éves kortól meg legyen a bicikliseknek egy plasztik kártyája, a zsázezres májkombájk-ja mellé, hogy a KRESZ ismeretének megfelelt. Na!
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.09.09. 05:40:29
melaena 2015.09.09. 07:19:49
Igaz ott kozel egy honap volt,bar azon is meglepodtem.Ha meglatjatok,mit irtam,talan ti is meg fogtok.
Kezdjuk a valasszal :
"A nyári iskolaszünetet és szabadságokat figyelembe véve az utasforgalom csökkenése tapasztalható. A BKV Zrt. mind a vonatforgalmat irányító menetrendekben, mind a mozgólépcső-menetrendekben a lecsökkent utasforgalomhoz igazodik. A Kálvin téri mozgólépcsők esetében az utasforgalmi adatok alapján hajtották végre a menetrend módosítását, így 2015. július 21-től a reggeli csúcsidőben az M4-es vonalról az M3-as vonalra való átszállás megkönnyítésére 07:00 és 10:00 között, az ellenkező irányban pedig 07:00 és 9.00 közötti időszakban 2-2 lépcsőt üzemeltetnek.
Tájékoztatjuk, hogy a mozgólépcsők haladási irányának időszakonkénti megváltoztatását műszaki szempontok indokolják. A zökkenőmentesebb átállás érdekében a változást a nyári menetrendi időszakra ütemezték, így a csökkenő utasmennyiség mellett Szolgáltatónk véleménye szerint ez nem okoz fennakadást az utasforgalomban. Az egyes mozgólépcsők élettartamát növeli, illetve egy esetleges havaria esetén a bevethetőségüket biztosítja, ha folyamatosan mindkét irányban működnek. Folyamatos, egyirányú működés esetén fennáll a veszélye, hogy a lépcsőt nem lehet a fordított irányban járatni a kopások miatt.
A kellemetlenségért szíves elnézését, egyben megértését kérjük.
Budapest, 2015. augusztus 13."
melaena 2015.09.09. 07:28:53
Angol modra,baloldali kozlekedessel jaratja a mozgolepcsoket a 3-as es a 4-es metro kozott,igy amikor tobb szerelveny erkezik be,akkor az emberek egyik fele europai modon a jobb oldalon megy,a masik fele a mozgolepcsohoz igazodva bal oldalon.Kozepen egy korlat,egymast kikerulni keptelenseg.
Egyszer egy bal oldali kozlekedovel majdnem osszeverekedtunk.
Ahelyett,hogy egyet balra lepett volna (volt neki boven helye) rafeszitett a vallara.En nem tudtam balra lepni ,mert kozepen korlat.Nem voltam felkeszulve,hogy ekkora fasszopo lesz,ezert olyan erzes volt,mintha egy kalapccsal utottek volna meg a vallamat.
Józsi, a migráns köcsög 2015.09.09. 08:12:16
Manyecska 2015.09.09. 08:57:23
Manyecska 2015.09.09. 08:58:21
lófaszhajtású bukákkeszimulátor 2015.09.09. 09:11:29
@melaena: olyan teged olvasni, mint bedugult fullel vilagot hallgatni: magas hangok nuku es minden egy folyos melymassza. Hat ilyen a te ekezetnelkuliseged, ami nem mellesleg kuriozum. Miert irsz igy?
A kalapacs-elmenyhez az egyszeri utazo patkanysaga is kell. Azt hittem lany vagy, de nem.
@Manyecska: hogy a faszba hoztad osszefuggesbe az etvaggyal, mi? A parodat minden sztoriba szodd bele. Kinosan ugyelj erre. Ugy mutogatod, mint mas no a gyereket. Nem fiatalabb nalad?
Manyecska 2015.09.09. 09:15:30
melaena 2015.09.09. 09:19:41
Nagyon messze vagy attol a szinttol,ahol elkezdem a kritikat megfontolni.
lófaszhajtású bukákkeszimulátor 2015.09.09. 09:23:36
Nem is te lennel, ha be nem illesztesz egy ilyet. Ne tudom hogy van ott, de biztos vagyok benne, hogy vannak olyan allamok, varosok, ahol nem egyertelmuen a csorosag szimbolumlya a kerekpar. Ez olyan, mintha azt mondanad, minden setalvafuto csipoficamos. (nem, nem mos az Ica)
lófaszhajtású bukákkeszimulátor 2015.09.09. 09:29:31
@Manyecska: miert lennel hulye ha akar 2 evvel is fiatalabb lenne? De masoknak is van csunyaszoval elettarsa, megsem nyomatja mindig ot egy blogforumon. Probalok rajonni az okara. Tudunk a tenyrol, orulunk, de a szeles spektrumon blogolo Manyecska jobb volt, sokkal. Meg akkoris, ha nekem tamac emiatt. Nagyon bizonygatod, hogy ember vagy, felmerul a gyanu, hogy tenyleg-e.
Manyecska 2015.09.09. 09:30:39
Manyecska 2015.09.09. 09:38:35
Manyecska 2015.09.09. 09:40:07
lófaszhajtású bukákkeszimulátor 2015.09.09. 09:49:25
CID 2015.09.09. 11:21:36
Józsi, a migráns köcsög 2015.09.09. 11:25:32
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.09. 11:43:08
Józsi, a migráns köcsög 2015.09.09. 11:44:19
CID 2015.09.09. 12:05:10
Aureliano Buendía 2015.09.09. 18:08:15
Az a baj, hogy volt egy időszak, amikor hirtelen lett divat bringázni, és nulla KRESZ tudással ezrek ültek bringára, mert az gecire trendi.
Én meg egy ilyet majdnem elütöttem, mert bejött elém a körforgalomba. Macisajt? Mit neki! Aztán még megvetően nézett rám, hogy élni szeretnék az elsőbbségemmel.
Szóval én köteleznék minden bringást egy alap KRESZ vizsga letételére. Mondjuk úgy, lenne bringás jogsi.
Nyilván, akinek van jogosítványa, annak talál nem kéne, de aki csak bringás életet él, annak kötelezővé tenném. Botrány néha, amit művelnek. Önérzet bezzeg van.
Aureliano Buendía 2015.09.09. 18:10:17
CID 2015.09.09. 19:01:11
Aureliano Buendía 2015.09.09. 19:07:54
Ellenben a bringás sérülékenyebb.
A mosónők korán halnak 2015.09.09. 20:23:10
GQ 2015.09.16. 12:55:18
ff48bp 2015.09.18. 07:32:46