Tékozló Homár

Hogy lehet egyszerre nem- és túlfizetés a biztosítási díjnál?

2015.11.16. 09:33 | Homár Hilda | 97 komment

screenshot_2015-11-15_22_02_18.png

Kedves Tibortól, hogy a Homár erejében bízik, de nem tudom, hogy a Homár ereje itt mit tud tenni, mert a biztosítási díjak fizetési határidejének rendjét pontosan szabályozzák (itt olvasható pl. az MKB Biztosítóé, 20. o. 21.4), és bármennyire  hülyén is néz ki egy levélen belül a díjnemfizetés miatti megszűnés és a túlfizetés, szerintünk ez ebben az esetben tökre elképzelhető párhuzamosság. Azért rákérdezünk, hogy mit lehetene tenni. 

Tisztelt Homár!

Az MKB általános biztosítóhoz írt levelemből kiderül, hogy miért vagyok kiakadva. Tartalmazza az MKB válaszát is, valamint az én viszontválaszom. A lényeg, hogy egy levélem szerepel az, hogy "Díjnemfizetéssel megszűnt" a szerződésem, valamint, hogy 2016. 01.27.-ig rendezve van a díjam. Állítólag ők egy nappal később kapták meg a 608 Ft-os elmaradásomat, mint kellett volna. Én egy nappal a határidő előtt fizettem be. Egyelőre nem látszik a cég rugalmassága. Október 7-én megszűnt, 14-én írtak róla levelet, én 27-ei dátummal tudtam újra kötni a szerződést náluk, de csak biztonságból tettem meg.

1. levél az MKB Biztosítónak:

Tisztelt MKB Biztosító!

A fenti adatok szerint szerződésem Rekonstruálási kérelme ügyében írok. 

Egy hiba okán 608 Ft hátralékom keletkezett. Befizettem a határidő lejárta előtt 1 nappal: 2015.10.05. 13:32 perckor. Lásd mellékletben a  postai befizető bizonylatot!

Október 14.-én keltezett levelükben Díjnemfizetéssel megszűnt státuszba került a szerződésem.  A levélben foglalt néhány fontos adat:

Szerződés megszűnésének időpontja: 2015.10.07. 00:00:00
Díjfizetés rendezve: 2016.01.27. 00:00:00
Szerződés megszűnsének oka: díjnemfizetés

Én nem kérdezek semmit, csak felhívom a figyelmet, hogy egy levélben szerepel az, hogy előre befizettem 2016.01.27.-ig a díjat, valamint hogy Díjnemfizetéssel megszűnt a szerződésem. Lásd a mellékletben!

Tehát kérelmem tárgya: Szerződés rekonstruálást kérek, a fedezetlenségi büntetést pedig töröljék.

S. Á. ügyfélszolgálati munkatársuk tanácsára írom ezt a levelet, valamint szintén az Ő tanácsára megkötök egy új szerződést a honlapjukon, ami technikai törléssel fog megszűnni, amint elbírálták a kérelmem.

Köszönettel:
D. Tibor

 A biztosító válasza:

Tisztelt D. Tibor!

Társaságunk köszönettel vette kézhez megkeresését, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Mellékelt levélben tájékoztattuk, hogy a díj Társaságtunkhoz történő beérkezési határideje az esedékességtől számított 60. nap, vagyis 2015.10.06. A díj ezen dátumig nem érkezett be, azért a XXXXXXX kötvényszámú szerződése 2015.10.07 hatállyal díjnemfizetés jogcímen a kötelező gépjármű- felelősségbiztosításról szóló törvény vonatkozó rendelkezései alapján megszűnt, a szerződést újból hatályba helyezni nem áll módunkban.

Fentiek értelmében 2015.10.27. kockázatviselés kezdettel kötött ajánlatát YYYYYYYYY szerződésszámon kötvényesítettük, a kötvényt és értesítőt az első díj befizetéséről hamarosan küldjük az Ön részére.

A törölt XXXXXXXX  szerződésen – a 2015.08.07-2015.10.07. időszakra vonatkozó 60 napos türelmi idős járó díj levonása után-7.392,-Ft túlfizetést tartunk nyilván, kérjük, nyilatkozzék, hogy ezen összeget kéri átkönyvelni az újonnan kötött 90010114335 szerződésére, vagy kéri visszautalni.

Kérjük fentiek szíves tudomásulvételét.

Biztosítási szerződésével kapcsolatos kérdésre továbbra is szívesen állunk rendelkezésére az elektronikus névjegyben található elérhetőségeken.

Kérjük, hogy minden esetben tüntesse fel megkeresésében a vonatkozó szerződés kötvényszámát.

Tisztelettel:

Á. A.
Állománykezelési munkatárs
MKB Általános Biztosító Zrt.

2. levél a biztosítónak: 

Tisztelt Á. A.!

A levelét nem veszem tudomásul.

Válaszában egy szót sem szentelt annak az egyszerű ténynek, hogy egy Önök által küldött levélen szerepel az, hogy nekem “Díjnemfizetéssel megszűnt” a szerződésem, valamint hogy 2016. január 27.-ig rendezve van díjam. Most is azt írta, hogy túlfizetésem van. Az Önök rugalmatlan automatikus rendszere miatt nem vagyok hajlandó kifizetni a büntetést Október 7.-től számítva. Ráadásul a felmondó levelük október 14.-én kelteződött. Ezzel fontos információt tartottak vissza és esélyt sem adtak arra, hogy tájékozódjam a szerződésem állapotáról.

Én abban a hiszemben voltam a mellékletben is megküldött postai igazoló szelvény alapján, hogy rendezve van a díjam. Önök nem küldtek e-mailt az eseményekről, pedig az elektronikus kommunikációt választottam a szerződés megkötésekor. Ezzel pénzbehajtóként működnek, hiszen 7 napon keresztül minden nap közel 1000 Ft büntetést rónak rám, amiről semmi információt nem kaptam. A díjat Önök kapják meg. Hangsúlyozom, hogy esélyem sem volt tudni a szerződsem megszűnéséről 1 héten keresztül, így nem is köthettem volna új szerződést.

Ismételten kérem a szerződés rekonstrukciót méltányosságból vagy olyan indokból, ami Önöknek jól esik.

Levelemet kapják: Ön, Tékozló homár blog, Fogyasztóvédelem.

Tisztelettel:

D. Tibor

 Az MKB biztosító ügyfélszolgálatának tanácsára megkötöttem az új szerződést a díjnemfizetési közleményük után, de nem fizettem még be az egy éves díjat. A 8 napos válaszadási határidejük lejárt hétfőn, de nem válaszoltak, nem tartották be a saját szabályukat sem.

Bízom a Homár erejében, hogy szerződésrekonstrukcióval visszaáll az eredeti állapot, ahogy az MKB ügyfélszolgálata tanácsolta.

Kérem segítségüket.

Tibor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.11.16. 09:38:00

Legközelebb várd meg az utolsó másodpercet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 09:42:18

"Befizettem a határidő lejárta előtt 1 nappal: 2015.10.05. 13:32 perckor. Lásd mellékletben a postai befizető bizonylatot!"

A postai sárgacsekk befizetését a címzett 2 munkanap múlva kapja meg. A befizetés dátuma az összeg beérkezésének dátuma. Ha Burundiból utalod át, és 2 hónap alatt érkezik meg, akkor is a beérkezés számít, nem érdekel senkit, hogy te mit csináltál Burundiban 2 hónappal korábban.

Azt viszont nem értem, hogy 608 Ft hátralék befizetésével hogy keletkezhet 7392 Ft túlfizetés?

AtiSnatch 2015.11.16. 09:44:04

@atpijkamo: Mondjuk az biztos, hogy a biztosító se tudja, hogy milyen rendezvényen van.

sáros_tehén 2015.11.16. 09:46:26

Ha jól tudom évek óta nem a postai feladás számít, hanem a pénz beérkezése.
Ettől függetlenül az MKB lehetne kicsit rugalmasabb is.

sáros_tehén 2015.11.16. 09:47:58

@atpijkamo: "Azt viszont nem értem, hogy 608 Ft hátralék befizetésével hogy keletkezhet 7392 Ft túlfizetés? "
Gondolom a megszűnés napjától 2016.01.27-ig esedékes részösszeg.
Ha eladod a kocsidat, akkor is visszakapod a befizetett pénzt a hátralevő napok arányában.

AtiSnatch 2015.11.16. 09:50:56

@sarostehen_: +1, tehát a poszter hülye.

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.16. 10:05:20

Miért nem a postai feladás számít? Ott van,hogy meddig lehet befizetni. Ha befizette időn belül, akkor neki van igaza.

hobbitroll 2015.11.16. 10:06:46

már mások is leírták, de én is megemlíteném
"...Én egy nappal a határidő előtt fizettem be..."
Ez volt a probléma. Legközelebb 2 nappal (de inkább 3), fizesd be. Vagy utald át (az csak 4 óra, így akár aznap délelőtt is utalhatod). Nem ördögtől való a netbank a 21. században :P
Vadász, vadász ...

hobbitroll 2015.11.16. 10:08:19

@vulgarian: hát nem. Húzd ki a fejed a homokból. Ez változott évekkel ezelőtt. Nem a postai befizetés számít, hanem amikor a címzett megkapja az összeget.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 10:10:05

@sarostehen_: Tehát 7392 Ft = 3 hónap + 10 nap, azaz havi 2217 forint? És 9 nappal volt elmaradva, azaz már a befizetés előtt is 2016.01.19-ig rendezve volt a biztosítás?

És ha 60 nappal el volt maradva, akkor már 2015.08.07-én rendeznie kellett volna a teljes díjat 2016.01.27-ig?

Nagyon nem értem.

2015.11.16. 10:10:20

@atpijkamo: Azt viszont nem értem, hogy 608 Ft hátralék befizetésével hogy keletkezhet 7392 Ft túlfizetés?

A 608-at megszorzod tízzel és hozzáadsz 1312-őt!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 10:12:26

@hobbitroll: "Vagy utald át (az csak 4 óra"

Igen, ezt sem értem, hogy ha látja, hogy az utolsó pillanatban van, miért nem utal azonnal, miért késlelteti még a 2 napos a sárgacsekkel???

sáros_tehén 2015.11.16. 10:12:52

@atpijkamo: Erre a pontos választ csak a poszter tudja. Mondjuk én a 608Ft-ot nem értem. Korábban kevesebbet fizetett mint kellet volna???

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.16. 10:18:24

ez így hétfő reggelre túl sok nekem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 10:18:26

Mindenki hülye.

De leghülyébb a blogmoci, mert mindig megeszi a kommentem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.16. 10:25:26

"A 8 napos válaszadási határidejük lejárt hétfőn, de nem válaszoltak, nem tartották be a saját szabályukat sem."
Miért kéne nekik? :D Ők a biztosító :D

Nem- és túlfizetés egyszerre? Egyszerű! Nem fizetett, de azt nagyon!
Meg mondjuk be kell fizetni a biztosítást időben, és akkor nincs gond.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.16. 10:26:33

@hobbitroll: Meg mi a tökömnek kell húzni a határidőig? Előbb megvan, azzal sincs gond.

Antalbaba 2015.11.16. 10:26:45

A büdös fr@ncba a Postával + a cégekkel is! Ha ennyire biztos az a két nap átfutás, akkor miért nem írnak a kicseszett csekkekre 2 nappal korábbi határidőt? Tőlem 2 dátumot is nyomhatnak rá (elvi + gyakorlati határidő), de ha már ők adják a csekket (tehát nem az önszántamból, rózsaszín csekken... fizetett összegekről írok), akkor legyen rajta az a -2 nap a vadászok szakszervezetének kérésére;-)))

2015.11.16. 10:26:52

@ColT: Nem- és túlfizetés egyszerre?

Több pénzt nem adott fel mint kellett volna!

2015.11.16. 10:30:50

@atpijkamo: Mindenki hülye.

Ja! Haccáznyócas kórterem!

hobbitroll 2015.11.16. 10:34:48

monnyuk én nem látom, hogy hol írja a biztosító, hogy 2016.01.27-ig be volt fizetve. Némi zavar van a posztoló fejében. Matekból, szövegértésből nálam megbukott.

Ráadásul csak kicsit gondolkozni kell, simán érthető az egész. (legalábbis számomra)
2015.08.07-2015.10.06 közötti időszak _NEM_ volt befizetve (legalábbis nem teljes egészében: "Egy hiba okán 608 Ft hátralékom keletkezett", az persze nem derül ki, hogy ki hibázott - lenne 1 tippem a vadászra).
A KGFB-t pedig ezen időszakra vonatkozóan mondták fel (valószínűleg 09.06-el, mivel az volt az eredeti fizetési határidő, 10.06 - 60nap), mivel a türelmi időn belül sem érkezett meg a hiányzó összeg.
Vadász befizetett X összeget 3 hónapra. Abból 1@ "felhasznált", és "visszakapott" (X/3)*2 -t. Már ha jól sejtem.
Persze sokkal egyszerűbb lett volna időben fizetni. Igaz, akkor homár pószt sem lett volna.

hobbitroll 2015.11.16. 10:38:51

@Cicmen: tuggyuk. mind hüjék vogymuk. Egyedül te vagy helikopter :P

Komojtalan 2015.11.16. 10:39:16

A poszter nem egy nappal előbb fizetett, hanem 30 nappal később ... Az hogyvan 1 hónap türelmi idő nem azt jelenti, hogy 1 hónappal később kell fizetni. A túlfizetés meg azért keletkezett, mert egy nemár nem létező biztosítást fizettél.

hobbitroll 2015.11.16. 10:40:12

@atpijkamo: ja, hogy rothadna el a pokolba'. Multkor küldtem neked post-it -et, ez a szar meg lenyelte (pedig olyan jól nézett ki :S)

Rosszindulatú Vászka 2015.11.16. 10:54:46

Ez így ebben a formában egy klasszikus és szépen fejlett vadász.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 11:07:34

@hobbitroll: "alószínűleg 09.06-el, mivel az volt az eredeti fizetési határidő, 10.06 - 60nap"

Nah, ennek fussál neki mégeccer!

Egyébként rokonszenvezve figyellek, abből még lehet valami.

hds.istván 2015.11.16. 11:25:04

@Antalbaba: Ott a pont! Addig kell feladni, ami a csekken van.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 11:26:29

Remélem ez már a hétfői. Mivel bevagyok baszva - na nem nagyon - így nem tudok nagyokat értelmezni, sokmennyiségeket olvasni, valaki foglajaösze! Theennxxx. Ezt főleg Manyecskának mondom, mert őt szokta érdekelni az ilyen mikroblog jellegű beszámollo: vettem 4db tesco value ellemet (sikerember sikerbrandje), mert csak egy ezres volt nálam és mást is akartam még venni, de 400valamennyiért a 16 darabos sokkal jobban megérte volna, mondjuk az is valami noname fos volt, delegalább. Szóval most ez van, két távban vadiújak az energiakeltők, meg is érződik a használaton. Ennyi... (:déé)

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 11:36:36

"A levelét nem veszem tudomásul."
Ilyen keményet még sohasem olvastam.

hobbitroll 2015.11.16. 11:37:05

@atpijkamo: valóban. Szóval buktam matekbú'. Akkor 08.06. De a lényeget értetted. Abban az időszakban lehet az eb elhantolva (3.negyedéves csekk be-nem-fizetése). De ez is vicces. 08.07-10.06 : 2 hónap. Ez hogy jön ki? Tudtommal van havi/negyed/fél/éves befizetés. 2 havi nincs. Ezt megerősíteni láccik a 15.10.27-16.01.27, ez 3 hónap. Szóval itten valami dezinformálás esete forogik fennen!

További magyar hang 2015.11.16. 11:41:09

Olyant még senki nem látott, hogy "beérkezési határidő" lenne rányomtatva a sárgacsekkre, az ügyfelek joggal feltételezik, hogy a rányomtatott "befizetési határidő"-t azt a postán történő befizetési határidőnek kell értelmezni, melybe a szolgáltató már belekalkulálta azt plusz két napot, amíg ténylegesen megérkezik a befizetés hozzá.
befizetés = bemegyek a postára és befizetem

Kobaki 2015.11.16. 11:49:59

@ColT: 8 nap + a postázás ideje = 13 nap

Rosszindulatú Vászka 2015.11.16. 11:50:16

@További magyar hang: pont erről maradt le poszter úgy több, mint hatvan nappal.

Manyecska 2015.11.16. 11:53:31

@ide nem jöhet csak úgy be: könyörgöm mihez kell reggel négy darab ellem, részegen?? BÖFF izé OFF. én kacsafarhát vettem. A seggin át lehet látni a fényt nagyon tuti jobban megéri.

Manyecska 2015.11.16. 11:55:01

@ide nem jöhet csak úgy be: valami Kedves Tibor írta én odáig olvastam..

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 11:56:32

@Manyecska: a fény mindig megéri, hiszen a foton, a foton az jó! Az elemet még józanul vettem, de mindkét állapotban hasznos döntésnek bizony. Últ. Hogyhogy mihez, nálatok nincs táv? Megmetróztattad a kutyádat tisztességesen vagy oda nem engedik be és csak a HÉV maradt már csak számára?
@További magyar hang: egyesek szerint jobb putriban lakni, mint sárga (fehér) csekkekkel szórakozni. Mindenki keresi az igazát.

hobbitroll 2015.11.16. 12:01:50

@hds.istván: "...Addig kell feladni, ami a csekken van. "
próbáld ki. fizesd így a kötelezőt, ha kapsz közig.birságot, azt is. Aztán majd leírhatod, hogy időben voltál e ;)

hobbitroll 2015.11.16. 12:03:25

@ide nem jöhet csak úgy be: had' el, ő fingja a passzát szelet. Be is bacna, ha tudomásul venné :D

Manyecska 2015.11.16. 12:04:44

@ide nem jöhet csak úgy be: ja, holnap bejön velem dolgozni. SaLYnos vezetni még nem tudok ON OFF alfabravocsárli a százasos üdvözöl mindenkit! Úgy jött be az ajtón majd leestem a székrűl!!:DD nagyon nyammmmmmm :D

Manyecska 2015.11.16. 12:07:35

@hobbitroll: dehát a zátutalásos számlákra már eszt írják rá.. Ki érti ezt.:(

Bombaló 2015.11.16. 12:18:31

@hobbitroll: Ráadásul az megvan neked, hogy jogilag 2015. szeptember óta a négy óra is már csak kettő?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 12:19:16

@hobbitroll: "08.07-10.06 : 2 hónap. Ez hogy jön ki?"

Mongyuk... a 2015.07.28-15.10.27 időszakra a befizetési határidő 2015.08.07. Ez így kerek?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 12:22:45

@ide nem jöhet csak úgy be: ""A levelét nem veszem tudomásul."
Ilyen keményet még sohasem olvastam. "

Mert nem kapta meg.

Kedves lányom!
Lassan írom levelem, mert tudom, hogy nem tudsz gyorsan olvasni.
Már nem ott lakunk, ahol eddig, mert apád olvasta, hogy a legtöbb baleset az otthontól 20 km-es körzetben történik, úgy hogy elköltöztünk. A házszámot sajnos nem tudom megírni, mivel az előző lakók magukkal vitték, hogy ne kelljen a címüket megváltoztatni.
Az új házban minden nagyon szép és jó. Mosógép is van, bár nem működik valami jól. Beletettem a ruhát, meghúztam a láncot, és azóta nem láttam belőle semmit.
Mindent összevetve nem rossz itt. smile
A múlt héten csak kétszer esett az eső. Egyszer három, egyszer meg négy napig.
Elküldtem a kabátot, amit kértél, de apád szerint a gombok miatt túl nehéz lett volna a csomag, úgyhogy levágtam mindegyiket és beletettem a kabát zsebébe.
Az a lüke bátyád valamelyik nap bezárta a kocsikulcsot, és több, mint két órába telt, amíg engem és apádat kiszabadítottak az autóból.
A nővérednek ma gyereke született, de még nem tudjuk fiú-e, vagy lány, így azt sem tudom megírni, hogy nagybácsi, vagy nagynéni lettél.
Képzeld! A szomszéd beleesett a pálinkás hordóba. Néhányan próbálták kihúzni, de ő hősiesen ellenállt és megfulladt. Szegény ember... 3 napig hamvasztották.
Máskülönben nincsen sok újság, minden a megszokott mederben folyik.
Csókol szerető anyád!
Ui: A levelet, amiben pénzt kértél, nem kaptuk meg. Aztán akartam mégis tenni a borítékba, de már le volt zárva.

Attila F 2015.11.16. 12:22:53

@hobbitroll: Nem feltétlenül. Pl. UPC azt adja meg, hogy mi a postai befizetési határidő. Ezt is írják rá a "csekkre". Ez egyébként tök logikus, az ügyfélnek aztán miért kéne figyelembe vennie az átfutási időt (ha a Posta hibájából 10 nap múlva kapja meg a szolgáltató, akkor is az ügyfél lesz a hibás?). A szolgáltató simán meg tudja adni, hogy meddig kell postára adni, és az egy tök egyértelmű helyzet. Ha később történt meg, akkor jogos a késedelmi díj/kamat, ha meg időben, akkor nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.16. 12:26:15

@Cicmen: Jaja!

@Kobaki: Ha a csekknél nem érdekes a postázás ideje, akkor a válasznál sem :P

Manyecska 2015.11.16. 12:30:35

@Józsi, a migráns köcsög: najó nincs itt a főnök elmegyek csimmát venni:D :P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 12:35:10

Ha nem lenne utolsó pillanat, akkor soha semmi nem készülne el.

hobbitroll 2015.11.16. 12:55:26

@Manyecska: drága, kevered a fazont a .......-al, csekk vs. átutalásos számla. Azon természetes, hogy fizetési határidő van. Addig kell kiegyenlíteni, és pont.

@Bombaló: meg, de aki ennyire le van maradva, mint a pósztoLÓ, annak még a 4 óra is újdonság ;)

@atpijkamo: persze, hogy kerek, csak az nem világos, miért nem így írták a levélben.
Az megvan, hogy a határidő a legjobb múzsa? :D

De, és viszont. 608HUF -ról beszélünk. Valamint egy 60 (nem a tiéd, hanem a gyengébbek kedvéért: HATVAN) napos türelmi időről, ami a tudomány jelenlegi állása szerint majd' 2 hónap! 2 hónap alatt nem volt 610 (mert a kerekítés miatt ennyit kell befizetni) forintya a pósztoLÓ-nak, hogy rendezze az elmaradást? És nem veszi tudomásul a választ. Mi jön még? Felvesz kölcsönt/hitelt, és megmondja a banknak, hogy mennyit hajlandó fizetni kamatra?
Maaaaaargiiiiit, nóóóóóórmáááááállis?

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 12:58:04

@hobbitroll: kilóhuf a menő, csakjelzem. Huf lejárt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 13:01:39

@hobbitroll: "610 (mert a kerekítés miatt ennyit kell befizetni)"

Csak ka KP fizet. Átutalásnál 608-at kell utalni.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 13:04:35

Asszem Margit NEM normális. Annyit emlegetitek. Nem véletlen.

hobbitroll 2015.11.16. 13:07:19

@atpijkamo: te ... ne hasogassad a szőrnek szálát vaze :)
Ha képes lett volna utalni, most nem lenne min rugóznunk :P
"egy nappal a határidő előtt fizettem be", ráadásul írja, hogy befizette. Tehát nem utalt.

na meg itten van ez is
"Egyelőre nem látszik a cég rugalmassága"
Milyen rugalmasság, hogy az isten szólítana magadhoz te iqbajnok? Törvényileg van ez a rész szabályozva. Elmaradásod volt. Nem rendezted időben. Egyértelmű, hogy felmondják. 60 napig nem voltak elég rugalmasak b+?!négy! Persze hogy nem. Neked a végtelen+1 sem lenne elég

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 13:09:01

"A fenti adatok szerint szerződésem Rekonstruálási kérelme ügyében írok."

"Kérésének eleget teszünk, a Restaurált szerződést mellékeljük."

ifjú vénszivar 2015.11.16. 13:11:15

egyáltalán NEM érdekel, hogy @hobbitroll:nak igaza van-e, de ennyien rátámadni NEM elegáns...

hobbitroll 2015.11.16. 13:11:51

@atpijkamo: egy Retusált szerződés nekem is LYól LYönne :)

ifjú vénszivar 2015.11.16. 13:12:58

@Manyecska: megdolgoztál a csizmáért! xdxxddxxxdddxdxdxdxdxdxdxdxd :)

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.16. 13:15:54

@ifjú vénszivar: a tudatos hülye mindenen fennakad! Jegyezzed megfele. Nem várhatod ell, hogy fel agya, a tudatoságát.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 13:16:55

@hobbitroll: Az nem jó neked, mert az Rehabilitál. Inkább, kéne neked egy Reinkarnált.

hobbitroll 2015.11.16. 13:16:57

@ifjú vénszivar: ha gondolkozott volna, mielőtt ezt a posztot beküldi, és annak megfelelően jár el (nem küld posztot, és tudomásul veszi, hogy ő qrta el), akkor nem lenne semmi baLY. Ezzel szemben, kiderült, hogy ő qrta el, és még veri magát, hogy miért nem azt csinálja a biztosító amit ő akar, a helyett, ami törvényi kötelessége (nemfizet->felmondják).
Ha ráhagyjuk, még a végén elvadul, és sokkal durvább dolgokra is képes lenne a jövőben (nem, nem arra, gondolok, hogy időben fizetné a csekkjeit).
Ha jobban belegondolunk, ez Hilda sara is. Egy ilyen pószt, amivel a beküldője önmagát szúrja tökön, minek tesz ki?

Manyecska 2015.11.16. 13:17:27

@hobbitroll: én??? Láttam egy nyúlfejet sapkának álcázva ez lesz a trend...basszus megalol
hosszú fehér szőrrel és fülekkel ofkorz. OFF

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 13:18:18

@ide nem jöhet csak úgy be: "hogy fel agya, a tudatoságát"

neeeecsinááááld...

hobbitroll 2015.11.16. 13:18:29

@atpijkamo: ááá, én már az előző életemben sem hittem a Reinkarnációban

hobbitroll 2015.11.16. 13:19:36

@Manyecska: lol, én viszont azon gondolkozok, hogy veszek magamnak télire egy usánkát

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.16. 13:25:08

Milyen szerződést kötünk a...

szeretőnkkel: Renumerált

welness holtellel: Rekreált

villanyszerelővel: Reosztált

diktátorral: Represszált

orvossal: Respirált

bolonddal: Retardált

hobbitroll 2015.11.16. 13:25:40

@atpijkamo: remélem most megkapod (újraküldöm a post-it-et)
┌───────────────┐
│░░░░░░░░░░░░░░░│
│░░░░░░░░░░░░░░░│
│░░░░░░░░░░░░░░░│
├───────────────┤
│░░░░░░░░░░░░░░░│
│░░░░░░░░░░░░░░░│
│░░░░░░░░░░░░░░░│
└───────────────┘

ifjú vénszivar 2015.11.16. 13:26:55

@hobbitroll: Azért, mert tudja, hogy ettől naobb a nézettség..... helga angela hilda azután kapja a : REMÉLEM csak szájba veregetést!

hobbitroll 2015.11.16. 13:36:51

@Manyecska: LYó lesz az neked, majd vételezek magamnak ;)

@atpijkamo: aaaarrrggghhhh, há' mindent nekem kő' +oldani? kű'ggyek ragasztót is? :)

Rosszindulatú Vászka 2015.11.16. 13:40:10

@hobbitroll: úgy-úgy! Ma egy strandpapucs, holnap a virág?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.16. 13:52:04

@hobbitroll: Meg a cégek nem (mindig) olyan vadászok, hogy egy nem fizető ügyféllel szerződjenek.

McZozo 2015.11.16. 15:36:03

@atpijkamo: Ugy hogy az a 7000 valahanyszaz a negyedeves dij. Es mig o rendezte januarig azzal a 608 forintal addig ok mar hatvan napon tulinak tekintettek a tartozast es emiatt az egesz negyedevet felmondtak annak a kezdetevel. igy a teljes utolso negyedeves befizeteset visszautaltak.

HAsonlot jatszott el velem anno mar nem is tudom melyik biztosito. nekem cask ott volt szerencsem hogy kozbe esett az ujrakotes es epp biztositot valtottam es mire kitalalta az eredeti biztosito hogy ok visszamenoleg felmondtak addigra mar megkototte az uj. es igy meg vissza is fizettek egy negyedevet meg mar uj biztositasom is volt. S szerencsere akkor meg nem futott at a rendszeren ez a fedezetlensegi buntetes. Engem is fenyegettek vele de nem reagaltam ok meg sose jottek vissza tobbet ezzel.

A masik dolog meg hogy a csekken befizetesi hatarido szerepel nem pedig berkezesi hatarido, igy pont nem jogos amit mondasz mert ha azt irjak 10. ig be kell fizetnem es nekem a postai pecset ezt igazolja akkor marhara nem erdekel hogy a posta meddig ult rajta. Akkor valtoztassak meg a rendszert es irjak azt hogy beerkezesi hatarido vagy abefizetesi hataridot toljak elore 5 nappal es akkor nincs vita.

neet 2015.11.16. 15:47:30

A csekken a kilencszázas években még az volt, h melyik napig csattogj el a postára. Aztán firnyákos furmánnyal ezt megváltoztatták (méééér?), h ADDIG érjen be. Tehát minimum 3 nappal előbb add fel, ha tutira akarsz menni.
Aztán volt ez a 30 napos türelmi időszak, ami kitolódott 60-ra (mééér?), megmondom, de én mindenhol összeesk.elm-t látok: a posta (általi szerződők pl közművesek) jobban meg tudnak csapolni, ha pár napot késel, mintha időben fizetnél, és valszín a biztinek is jobb, ha 60 napig ejráérünkarramégezel, és a végén elfelejted, és megy a napi 400as mabisz díj, új kötés, valszín drágábbért, mert nemfizetés miatt szűnt meg az előződ.
Szóval mindenki rohaggyon meg, mink meg figyeljünk ezerrel, írjuk be a fontos napokat az ovulációs naptárba pirossal vagy kössünk rá csomót, stb, így rengeteg kellemetlenségtől megóvhatjuk magunkat.
Örülök, h segíthettem.

neet 2015.11.16. 15:52:05

Én a tések csekkjeit "szerettem": add fel és érkezzen be 21.-ig. Ja, a levél 22-én került a postaládámba, de érdekes! És csak és kizárólag a tés volt így, a többi (víz, villany, gáz, stb) időben érkezett, kb egy hét-10 napom volt (van) arra, h befizessem. Bár az utóbbi időkben én is mindent utalok, amit csak lehet, azért a sárga csekkszelvény maradványt lobogtatni a rendőrnek csak menőbb, nem?

McZozo 2015.11.16. 15:53:41

@hobbitroll: Ettol meg tudnak rugalmasak lenni ha akarnak. MEg mikor otthon laktam hasonlo esett meg velem ket auto volt a csaladban mindketto az en nevemen es kulonbozo biztositoknal (ez is orulet hogy a biztositas nem szemelyre szol hanem autora, mintha az autom cask ugy magatol eljarna setalni, de mindegy ezt hagyjuk) Kulfoldon voltam dolgom volt tok mindegyelismerem hibaztam nem fizettem be hatvan napra hanem monbdjuk 70 re mindket biztositast. Az egyik biztosito szimplan tudomasul vette es ment tovabb a biztositasom mig a masik a posztolohoz hasonloan felmondta visszamenolegesen. MAs kerdes hogy addigra mar evfordulora biztositast is valtottam mire kikuldtek hogy felmondtak, de ez megint egy masik tortenet. De lenyeg hogy az egyik ceg rugalmasan kezelte a masik meg nem.

juhaszvik 2015.11.16. 15:58:22

Kap egy lefelé mutató ujjat a posztoló, több ponton is szerepet illetve hangnemet tévesztett.
Térdeplővadász-díjas.

McZozo 2015.11.16. 16:02:30

@neet: Nekem a kedvencem az invitel volt, akik ugy inditottak hogy eloszor fel evig nem kuldtek szamlat hiaba kertem oket minden masodik heten semi. majd egyszer cask rajuk jot thogy hoho szamlazni is kene, ekkor elkezdtek megprobalni behozni a lemaradast es havonta ket csekket kuldtek. MAjd mikor mar behoztak a lemaradast elkezdtek a befizetesi hataridovel jatszani hogy elore hoztak. pl eloszor 30. a volt a kovetkezo csekk mar 15 aztan mar 3. a igy megint cask egy havi bevetelembol tobbet kelett kifizetnem. Nem tudom ezek egyoldaluan mennyire szabalyosak

VT Man 2015.11.16. 16:31:16

@neet:
"A csekken a kilencszázas években még az volt, h melyik napig csattogj el a postára. Aztán firnyákos furmánnyal ezt megváltoztatták (méééér?), h ADDIG érjen be."

Azaz! Ekkora kitolást, hogy "BEÉRKEZÉSI HATÁRIDŐ".
Kit érdekel, hogy mikor érkezik be?

Ha a posta egy hétig ül rajta, akkor boltolják le ők a postával, ne az ügyfél szívjon, hogy november 4 mínusz 7 vagy 3 vagy 2 napig...

Aureliano Buendía 2015.11.16. 17:59:40

Azért engem érdekelne, mi is volt az a hiba, aminek az okán a tartozás létrejött.

Ha elektronikus levelezést választott, a számláit miért nem utalással rendezi? És miért nem számol azzal, hogy a postai feladás egy dolog, a felkönyvelés egy másik.

És hogy lehet a francia zászlót eltüntetni a bal sarokból?

Aureliano Buendía 2015.11.16. 18:01:30

@AtiSnatch: ez nem nagyon volt kérdéses számomra sem. Függetlenül attól, hogy a biztosító egy rugalmatlan, merev szardarab. De vakon miért várt az utolsó pillanatig?

processzor85 2015.11.16. 18:02:35

Azért figyelembe kéne venni 1 tényt. Postai csekkes befizetés nem olyan gyors mint pl. az átutalás. Ezt te is tudtad, hogy nem fut át 1 nap alatt. Logikus a biztosító, mert könyvelte a rendszer a befizetésedet, de nem fizettél HATÁRIDŐRE

Aureliano Buendía 2015.11.16. 18:03:14

@vulgarian: tévedsz: a befizetés határideje=míg a szolgáltatóhoz meg kell érkeznie. A posta csak közvetítő, a csekket nem ő állítja ki, hanem itt jelen esetben a biztosító. Tehát az az ő határideje.

Ellenkező esetben azt írták volna a csekkre, hogy: „postai feladás határideje”.

Aureliano Buendía 2015.11.16. 18:07:23

@atpijkamo: bizos volt benne valami betyáros „majd én megmutatom, hogy vártok a pénzemre gecik” benne:D

Aureliano Buendía 2015.11.16. 18:10:09

@Antalbaba: megvolt a két napos árulatlása a postának. Egész pontosan annyi volt.

De akkor neked is: a csekket a szolgáltató állítja ki. Ő határozza meg a befizetési határidőt, tehát ott nem az van, hogy mikor kell elzarándokolnod a postára, hanem az, hogy a szolgáltató számlájára milyen határnappal kell megérkeznie a pénznek.

De amúgy kötelezőt csekken? Ez utoljára a XX. században volt divat.

Baluci 2015.11.16. 18:11:44

Az nem rekonstrukció, hanem reakviálás!... És évek óta a beérkezés számit, nem a feladás!... Ennyi!

hobbitroll 2015.11.16. 19:48:44

@McZozo: Tudnak, de akkor az azt jelenti, hogy nem tartják be az előírásokat.
Például van egy olyan is, hogy (gépjármű vásárlása esetén) az átíratás feltétele a megkötött kötelező. Ugyebár a borzalmi engedélyben még az előző tulaj szerepel, neked "csak" az adás-vételi szerződésed van. A biztosítónak (kapaszkodj, mert így van!) ellenőriznie kellene, hogy megtörtént e az átíratás határidőn (15 nap) belül. Ha nem, fel _kell_ mondania a KGFB-t, és vissza kell adnia a befizetett pé'zet. Na, ezt néhány biztosítótól eltekintve nem tartják be. Ez viszont azt jelenti, hogy törvényt sértenek, amiért meg is 'aszhatják őket.
Hogy ennek mi a jelentőssége? pl. van két autód, az egyiket te, a másikat viszont használja a csimotád/férjed/feleséged/akárki. De mind a két autó a TE neveden van, te fizeted a kötelezőket is. Összetör valamit, amitől értelemszerűen a TE B/M besorolásod változik. Két dolgot tehetsz.
a) fizeted az emelt KGFB-t
b) írtok egy adás-vételit a gyerekkel, azzal ő köt egy biztosítást a saját nevére, te a tiedet lemondod arra az autóra amivel a gyerek jár (vagy csak nem fizeted, és megszünteti a biztosító). Az autón biztosítás van (a gyerek nevén), így még a sünök sem tudnak belekötni, és neked sem kell az Ő hülyesége miatt többet fizetni.
Ebben az esetben jól jön, hogy rugalmasak. De ha ezt megpiszkálják föntről, és kiderül a turpisság, először a biztosítót cekcuálják meg, aztán valószínűleg azokat is, akik ezt a kiskaput kihasználták.
És akkor most döntsd el mit szeretnél. Rugalmasak legyenek, vagy tartsák be a rájuk vonatkozó előírásokat (mert ilyen az is, hogy ha nem fizetsz időben, fel _kell_ mondaniuk a biztosítást).

Czcz 2015.11.17. 18:32:39

@vulgarian: Ennek nézz még utána kicsit. Ne vegyél mérget az igazadra.
Az adóbevallásnál működik a feladás dátuma, de a szabály az, hogy postai csekket a beérkezés dátumától számítanak...
Mivel ez a szabály, ezért ez a szabály. Aki az utolsó pillanatban akarja feladni, még mindig választhatja az átutalást ha már ennyire adrenalinfüggő...

Kobaki 2015.11.22. 20:52:18

@ColT: Más jogszabály vonatkozik rá. Egyébként válaszolj te úgy 8 napon belül, hogy 3 napig gondolkozol, levelet írsz, a többi 5 nap meg a postáé.

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.11.25. 23:08:33

Sajnos egyszerű a magyarázat, csak a semmitmondó sablon levelek nem tudják közérthetően elmagyarázni az okokat.

Amennyiben nem érkezik be a díj 60 napon belül, akkor a törvény értelmébeb a 61. napon automatikusan megszűnik a biztosítás, és hiába érkezik be a díj a 61. 62.stb napon, azt már nem könyvelhetik le, ezért keletkezett túlfizetés.

A 60 nap pedig nem 60 nap, mert sajnos a csekkes díjfizetésnek az átfutási ideje 3-4 munkanap amíg a biztosító a pénzt megakpja, ezért érdemes utalással, vagy bankkártyával fizetni (mondjuk annak is 2 munkanap a lekönyvelése), és ezért nem igazán ér semmit a feladott csekk a forgalmi mellett, mert a díjak lekönyvelése után, a biztosító úgyis kiküld egy hivatalos igazolást az érvényességről.
süti beállítások módosítása