Tékozló Homár

Hétfő reggeli kalandjárat a BKV-nál / Frissült a BKV levelével

2016.01.25. 14:21 | Homár Hilda | 86 komment
IMG 20151202 102043


Egy amúgy nehezen induló hétfő reggelt már a troli lerobbanása nagyon fel tud dobni. Az meg egészen különösen álmosságűző pillanat lehet, amikor a kisegítő járat egyszer csak szó nélkül másfelé kanyarodik, és a város egy véletlenszerű pontjára szállítja utasait. Jó reggel Budapest!

Tisztelt Tékozló Homár!

Megírom történetemet ami ma reggel nagyon kiakasztott. 

Az iskolába készültem (XIII.) kisfiammal a 76-os Trolibusz reggeli járatával. A busz reggel az Izabella utcai megállónál állt. Több zöld lámpa váltás ellenére sem indultunk el a megállóból , noha a körülmények lehetővé tették volna. Vártunk és vártunk, de a busz nem indult el. Ezután megkérdeztük a sofőrt, hogy miért áll a busz. Elmondta, hogy áramszünet van és hogy rossz a mikrofon (állítólag ő többször bemondta) arról ő nem tehet.

Ezek után jött egy újfajta nem rég vásárolt trolibusz. Gyermekemmel együtt örültünk, hogy végre mégiscsak beérünk az iskolába, felszálltunk a buszra. Leakasztotta az áramszedőt kikerülve a megállóban álló előző trolibuszt és elindult. A sofőr bemondta, hogy a Lehel téri megálló következik.

Végigmentünk a Podmaniczky utcán és csodálkoztunk több utastársammal együtt, hogy hogyan jutunk el a  Lehel térre. Ezek után a buszvezető elvitt a 72-es busz Arany János utcai megállójáig és közölte, hogy itt a vége, megérkeztünk. Kérdeztem, hogy ez nem a Lehel tér nekünk be kell érni az iskolába a gyereket reggel sport pályára viszik és az iskolai busz nem várja őt meg. Miért nem szólt hogy nem megy a Lehel térre, akkor nem utaztunk volna vele (és veszítettünk ezzel egy csomó értékes időt) , és más megoldást kereshettünk volna. Megjegyzem hogy 3 perc múlva 7.45 lett volna , és nekünk 7.45-re be kell érni a suliba. Ekkor a kisfiam nagyon aggódott a késés miatt, így kénytelen voltam beülni egy taxiba, hogy eljussunk az iskolába.

Kérdésem a következő. Tudom, hogy a BKV és vele együtt a tömegközlekedés nincs jó anyagi helyzetben. Azonban azt gondolom, hogy a buszvezetők tájékozatlansága, és az utasokkal történő kommunikáció és tájékoztatás az olyan messze áll tőlük mint Makó Jeruzsálemtől. Megjegyzem ez nem pénzkérdés. Tudom, hogy műszaki hiba bármikor történhet, de azt gondolom, hogy az értelmes utastájékoztatás nem kerül pénzbe, viszont sok embert megment a stressztől, és a felesleges idegességtől, ha időben értesül arról, hogy mi történt, és következő busz milyen megállóba viszi. De hát sajnos ez még mindig Magyarország.

Kedves BKV! Az utas nem báb (esetleg színházi kellék) szerintem joga van tudni a kifizetett utazási bérlet  ellentételeként, hogy mi történt és hová szállítják. Maguk nem így gondolják?

Üdvözlettel:

Egy nagy rajongójuk

UPDATE jan.26. 14:15

Az üggyel kapcoslatban az alábbi tájékoztatást kaptuk a BKK-tól.

Tisztelt Tékozló Homár Blog!

A Tékozló Homár Blog Hétfő reggeli kalandjárat a BKV-nál című bejegyzésére a BKK az alábbi reagálást küldi.

2015. január 25.-én hétfőn, 7:23 és 7:41 közötti időszakban a 76-os trolibusz útvonalán, a Ferdinánd híd térségében áramellátási hiba keletkezett. Ezen idő alatt a 76-os trolibuszok az Arany János utcához terelve közlekedtek, emellett a kieső szakaszra, a Podmaniczky utca és a Jászai Mari tér közé 7 db autóbuszt csoportosított át a BKK.

A levélíró valószínűleg egy olyan önjárásra nem alkalmas trolibuszon utazhatott, amelyet érintett az áramszünet és ezért nem tudott tovább közlekedni. A következő jármű korlátozott önjárásra képes, régebbi típusú Solaris troli volt (tehát nem a közelmúltban beszerzett troli egyike),  amely a várakozó utasokat felvette és az Arany János utca felé terelve el tudott indulni.

A BKV tájékoztatása szerint ennek a járműnek a vezetője a terelt útvonalon közlekedés tényéről élőszóban is tájékoztatta az utasokat, emellett pedig a BKK a Futár rendszeren keresztül előre rögzített tájékoztatást adott a forgalmi változásról 4 percenként 7:26 és 7:46 között.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsike 2016.01.25. 14:26:10

Az össze-vissza szerverzés tökéletes példája. Ott a csoda FUTÁR kütyü a járműveken, a vezetőknek azt kell tenni amit az mond. Valószínűleg menet közben megváltoztatták központilag a jármű célállomását, velem is többször előfordult, ilyenkor a következő megállóban letett minket a sofőr és várhattunk a következőre - de ha ez nem lehetséges valami oknál fogva, akkor szívás van, mert képesek elmenni utasokkal másfele, bár velem ilyen még nem volt, de többször hallottam, hogy megtörtént.

rarabel 2016.01.25. 14:29:08

Meg a ma reggeli Nagy Futóverseny a HÉV Margit híd budai hídfőjénél, ahol az állomás lejárata lerácsozva, egy csomó sárga-mellényes, Civil-pajzs feliratos bunkóval, szólni egy sem szólna, oszt' vadássz, vadász, mi és honnan indul...
Kellemes kalandjáték havi 9500 Ft-ért.

Terézágyú 2016.01.25. 14:38:12

@rarabel: "Kellemes kalandjáték havi 9500 Ft-ért. "

Mindennap ez történik?... Mert akkor jogos, hogy az egész havit számolod...

Terézágyú 2016.01.25. 14:42:17

"De hát sajnos ez még mindig Magyarország. "

Igen, már megbeszéltük, hogy a magyarok nem tudnak bánni az emberekkel.

rarabel 2016.01.25. 14:51:33

@Terézágyú: ÁFÁ-val, vagy anélkül kell-e számolni?

Terézágyú 2016.01.25. 14:52:36

@rarabel:
Ha egyetlen nap történik ez meg a hónapban, akkor ne számold fel azokat a napokat, amikor normálisan elvitt a békávé, ahová indultál.

rarabel 2016.01.25. 14:59:19

@Terézágyú: KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
Most nyugodtam meg.
:)

Terézágyú 2016.01.25. 15:00:06

@rarabel:
mindenki azt csinál, amit akar.
a békávé is.
meg én is azt gondolok rólad és a foglalkozásodról, amit akarok.

Roltii 2016.01.25. 15:03:29

@Terézágyú: 1 hónapig ez lesz a H5-ös HÉV-vel...
www.bkk.hu/2016/01/egy-honapig-roviditett-utvonalon-jar-a-h5-os-hev/
Úgyhogy jogos a panasz. Én is ott voltam reggel, kurva jól kitalálták az egészet... Ami fontos, hogy még előtte megszüntették a 86-ost és rövidebb lett a 160-as, nehogy véletlenül jó legyen valami.
Az egészet megszépítette az a ToiToi szállító kisteher, ami kb elállta az út 80%-át a gyalogosátkelő és HÉV megálló között...

Terézágyú 2016.01.25. 15:05:17

@Roltii:
" 1 hónapig ez lesz a H5-ös HÉV-vel..."

Akkor költsétek másra a 9500 forintot.

rarabel 2016.01.25. 15:05:45

@Terézágyú: Most lettem teljesen nyugodt!
Köszönöm, bearanyoztad a napomat!
:)

Terézágyú 2016.01.25. 15:07:52

@rarabel:
szándékom ellenére történt.

rarabel 2016.01.25. 15:08:08

@Terézágyú:
Veszünk nyugtatót Neked....
;)

Terézágyú 2016.01.25. 15:09:24

@rarabel:
én nyugodt vagyok. én bejutok a munkahelyemre minden egyes napon, és bőségesen kihasználom a békávé bérletért kiadott 9500 forintomat.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.25. 15:09:38

@Terézágyú: De durcimurci vagy ma! Mivel tudnálak velvidítani?

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 15:12:37

A milliomos kocsija szervizben van így kénytelen tömegközlekedéssel hazamenni. Felszáll egy trolibuszra, de az nem arra megy amerre ő lakik, úgyhogy odamegy a sofőrhoz, és azt mondja:
- Itt van 50.000 forint, de arra menj ahol én lakom!
A sofőr beleegyezik, elmennek egy darabon, de aztán a sofőr jelzi, hogy sajnos nem mehetnek tovább, mivel nincs több vezeték.
A milliomos erre felajánl 100.000 forintot az utasoknak, hogy tolják a trolit, a sofőr meg majd irányít.
Az utasok beleegyeznek, tolják, tolják, egyszer csak a sofőr megint jelzi a problémát.
- Most már tényleg lehetetlen tovább menni. Itt egy hatalmas árok, sehogy sem lehet megkerülni. Mit tegyünk?
- Semmi baj, megérkeztünk haza.
- Maga itt lakik a környéken? És mi ez a hatalmas gödör?
- Tegnap metróval jöttem.

Terézágyú 2016.01.25. 15:14:11

@atpijkamo96:
Hát pl. azzal, ha tényleg kiderülne, hogy ezek a pampogók feljebb valójában emberekkel foglalkoznak, és fel sem fogják, hogy ugyanolyan tahók velük, amilyenek a békávésok velük... Mert ugye más szemében a szálkát...

piroshangszóró 2016.01.25. 15:15:37

BKV szarjon sünt. Vagy BKK, nekem aztán mindegy melyik-micsoda. Múltkor a 32-esek terén álltunk a villamossal -szintén hétfői napon- kb. 8 percet. Az ajtót nem tudtuk kinyitni, és baszott szólni bármit is a geciládája, hogy most miafasz van. Végül kinyitotta az ajtót, de még mindig egy szó tájékoztatás sem. Persze van alternatíva, 9-es busz, amire 15 percet kellett várni, plusz még 30-at állt a dugóban.

Amúgy meg 13. kisfiad? Há' minek annyi?

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 15:17:33

@Terézágyú: Na, itt a BKV volt a tahó, ha hihetünk a poszternek. A kommentelőkről meg tételezd fel, hogy angyalok. Én vagyok a főangyal.

Ha a békávé eljácca ezt rendszeresen, akkor jogos a fölháborodás. Mindegy, hogy havi hány alkalommal.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 15:19:05

@piroshangszóró: "Amúgy meg 13. kisfiad? Há' minek annyi?"

:)) Közöd?

neet 2016.01.25. 15:42:55

Mik ezek a 10-20 max 70 hozzászólások? Mi lett a homárral? Ne mondjátok, h mindent törölnek. Sztem nem is írtok, lusta homárok és homárinák.

fillérbaszó vadász 2016.01.25. 16:21:07

@neet: Valahogy régen tényleg jobb volt. Jobb témák voltak? Vagy nem tudom.
Hilda nem nagyon erőlködik. Szerintem el sem olvassa az összes beküldött sztorit, csak rábök egyre, ír valami sablon szöveget, aztán had szóljon.

fillérbaszó vadász 2016.01.25. 16:23:15

@neet: Olyan posztok kellenének, mint az az agresszív fogadós Szentbékalófaszon, vagy az a mindent szétbarmoló Panel Star KFT, vagy az elittárs lehúzását benyelő, hisztiző picsa-poszt. :)

2016.01.25. 16:44:46

@Terézágyú:
Ez nem így működik. Ha fizetsz egy szolgáltatásért, elvársz egy megbízhatósági szintet is. Ez nem úgy megy, hogy ha veszel egy 30 napos bérletet, akkor ha abból 5 napig az ő hibájukból nincs vagy használhatatlan a szolgáltatás, akkor visszafizetik az 1/6-od részét, oszt jónapot. Ok, itt nincs szó semmilyen visszafizetésről, mert nincs ilyen a szerződésben, de az elvről beszélek, ha egy szolgáltatás rendelkezésre állása rosszabb az elvártnál, akkor nem csak annyit buksz rajta, mint amennyit időarányosan rossz volt, hanem jóval többet. Nem véletlen, hogy bizonyos szolgáltatásoknál többszörösét is kifizetik 99,99%-os rendelkezésre állásnál, mint 99%-osnál.

atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 17:04:11

@neet: @fillérbaszó vadász: Sajnos Hilda sok szellemes komentelőt elüldözött. Az év végi ámokfutását követően január elején Hildát megfenyegették az indexesek, hogy bezárják a Homárt, vagy odaadják egy gyakornoknak, azóta feltűnően visszafogott törlés szempontjából. Sajnos a posztok színvonala sokat nem javult. A blogomban megtalálhatod a törölt kommenteket pirossal kiemelve.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 17:07:43

@fillérbaszó vadász: "el sem olvassa az összes beküldött sztorit, csak rábök egyre"

Határozott véleményem, hogy lelkiismeretesen, nagy műgonddal választja ki a legszarabbakat.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.25. 18:05:13

Amúgy jött egy újfajta troli... Nem lehet, hogy átszállt a 72-esre, azért ment annak a vonalán?

Hány Homár post volt már erről? :D
index.hu/gazdasag/2016/01/25/afacsalt_mobilokkal_van_tele_az_orszag/

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 18:15:24

@Burgermeister: Ugye milyen szar lett, mióta kirúgták Dávidkát?
...
Ja. persze, előtte is ugyanilyen szar volt.

Nekem van végtelen számú jó ötletem:

1. Magánosítani kell a BKK-t és a BKV-t.
2. Be kell olvasztani a BKK-t a BKV-be.
3. Államosítani kell a BKV-t.
4. Külön cégbe kell szervezni a BKV irányításást, legyen a neve mondjuk BKK.
5. GO TO 1.

Netuddki. 2016.01.25. 18:46:24

Japánban már harakirit követett volna el a BKV vezérkara. Ha maguktól nem is, kis segítséggel...

fillérbaszó vadász 2016.01.25. 18:48:42

@atpijkamo103: Nem igazán lehet, vagy érdemes, államosítani egy monopol helyzetben lévő BKV-t. Akkor lenne igazán szar, ha bevételorientált magáncégek kapnák meg.
Akkor egyből járatcsökkentések lennének, basznának a karbantartásra, biztonsági előírásokra.
Ha jól tudom Angliában volt hasonló egy időben, hogy államosították az ottani MÁV-ot, aztán sorban siklottak ki a vonatok, aztán az állam visszavette.
Egyébként a BKV fikázása csupán budapesti picsogás, tipikus: "én vagyok a pesti mindenki nyalja a picsámat, meg jogaim vannak akkor is ha büszkén bliccelek"
A külföldiek folyton azzal jönnek, hogy itt milyen jó a tömegközlekedés. Pl. Párizsban nincsennek éjszekai járatok. Ha lekésted az utolsót mehetsz Taxival, vagy Uberrel. :)

2016.01.25. 18:57:13

Ezt nem egészen értem. A 76-os a Jászai Mari tér és a Keleti pályaudvar között közlekedik ... ha a 13.kerületből indult a poszter, akkor leghamarabb az Izabella utca/Ferdinánd híd megállónál érhette el az Izabella utcát (ugye, az egy baszotthosszú utca, ahol a 76-osnak több megállója is van a keresztutcáknál). Na deviszont, ha a 13. kerületből indult, akkor a Lehel teret már rég elhagyták, mire az Izabella utcához értek.
Ha viszont az ellenkező irányból utaztak, akkor mi a fenének szerepel a posztban a kerületmegjelölés, mivel azt logikusan gondolkodva, indulási pontként értelmezi az ember.
Ha a menetesítő troli egyből a Podmaniczkyre fordult ki, akkor az az Izabella utcai uccsó megálló lehetett, ahol az eredeti 76-os troli lerobbant. Hm, hát ha időre kell menni, akkor onnan gyalog igazán nincs messze a Lehel tér, még gyerekkel sem. Szóval, vagy elindulok, vagy taxit hívok (mint végül a poszter tette), de hogy nem várok minimum 15 percet a BKK mentesítőjére, az hótziher.
Mindezektől függetlenül a BKK utazásszervezői részlegén komplett idióták ülnek, az is biztos.

atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:01:13

@fillérbaszó vadász: "Nem igazán lehet, vagy érdemes, államosítani egy monopol helyzetben lévő BKV-t"

Mindenféle monopólium TULAJDONJOGÁT baromság magánosítani. A KEZELÉSÉT kell magéncégekre bízni, versengjenek érte. Természetesen megfelelő feltételekkel, hogy ne sikoljanak ki a vonatok, stb.

"bliccelek"

A BKV és a MÁV jegybevétele egy nagyságrendben van a jegyeladás-ellenőrzés kiadásával, szóval nem sok értelme van ezért pénzt kérni. Mindenkinek jobb lenne, ha ingyenes lene.

fillérbaszó vadász 2016.01.25. 19:05:30

@atpijkamo104: Csak nem Horvát Csabát tisztelhetjük benned, kedves atpijkamo(növekvőszám)?
" díjmentessé tesszük a díjmentes közösségi közlekedést"
www.youtube.com/watch?v=Du7TY5YSIdc
1:27-től kb.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.25. 19:27:35

@atpijkamo104: én nem szeretném senkinek sem fizetni a közlekedését, köszi
Ugyanis olyan hogy ingyenes, nem létezik.

gabors 2016.01.25. 19:37:40

errefele nincs troli ... most hogy fogom ezt tulelni ...

Taxi budos meg pocakos meg provincialis...

Uberes szarjanak sunt ...

marad sajat kocsi (ami ma a vilagcsucs mereto havazas miat nem volt egy elmeny!!)

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:40:36

@fillérbaszó vadász: Ez egy barom. "ingyenessé tesszük az ingyenes közlekedést" "budapesti polgároknak" "fokozatosan"

@enpera: Ez egy nagy butaság. Nem olyan nehéz megérteni. Ha nem fizet érte az utas, azt nevezzük ingyenesnek.

Most a jegyárbevétel többszörösét öntik bele a BKV-be. A jegyárbevétel csak a jegyeladást fedezi, nem sok változik, ha kivesszük mindkettőt a rendszerből.

Kevesebb lesz az autó, gyorsabb és sűrűbb a buszjárat, tisztább a levegő, mindenki csak nyer vele.

gabors 2016.01.25. 19:40:58

@atpijkamo104: "A BKV és a MÁV jegybevétele egy nagyságrendben van a jegyeladás-ellenőrzés kiadásával, szóval nem sok értelme van ezért pénzt kérni. Mindenkinek jobb lenne, ha ingyenes lene. "

nem csak ezert nem ingyenes hanem mint MBA-vel sem rendelkezok is tudjak hogy ami ingyenes azert a kereslet jelentosen megno !!! ezert volt jo otlet a vizit dij (is)

Amugy van ahol kiprobaltak es van ingyenes tomegkozlekedes ....

gabors 2016.01.25. 19:42:19

@enpera: "én nem szeretném senkinek sem fizetni a közlekedését, köszi
Ugyanis olyan hogy ingyenes, nem létezik. "

igy is fizetsz mar amita van tomegkozlekedes mert a kolstegek donto tobbeseget az allam a Te adoforintjaidbol fizeti (mar ha fizetsz adot ez persze nem tudom)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.25. 19:44:18

@atpijkamo105: szerencsére nem te döntesz ilyenekről, mert az a butaság amit te mondasz :) a bkv a jelenlegi terhelést sem bírja el, mi lenne ha ingyenes lenne?
Valamint mégegyszer mondom, nem szeretném én autósként más közlekedését fizetni.
Autó meg kell, nem mindenki magányos pesti bringás, család nélkül :)

gabors 2016.01.25. 19:46:05

citiscope.org/story/2014/free-public-transit-tallinn-hit-riders-yields-unexpected-results

itt felsorolnak egy par peldat es ellenpeldat

hogy meg most is ingyenes-e a Tallini metro nem tudom

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:46:46

@gabors: "a kereslet jelentosen megno"

Pontosan. Ezért írtam, hogy kevesebb lesz a kocsi, tisztáb a levegő. És a járatok sűrűbben jönnek, mindenkinek csak jó lesz ebből. Ja, és hatékonyabb is lesz. Lehetne magyar buszokat venni, a GDP is nőne. A felszabaduló munkaerőt hasznosabban lehet felhasználni. Nem vesz el időt a dogozóktól a jegyvásárlás.

gabors 2016.01.25. 19:52:21

@atpijkamo106: " És a járatok sűrűbben jönnek, " elmeletben igazad is lehet de mar most sincs eleg busz/troli/villamos honnan lenne tobb jarmu ???

es miert lenne kevesebb auto ??

azt csak ugy lehetne elerni ha londoni mintara dugodijat vezetnek be kulonbozo zonakban (nem otletket akarok adni a fideszben van eleg so barom aki kitalal valami fust adot vagy hasonlot)

New Yorkban pl hidpenz van (egyenlore a varson belul meg nem kell fizetni !!) De most ha valaki pl New Yersey-bol bejon a varosba az $15 ha nincs elektronikus fizeto micsodaja avval keveseb olyan $12

atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:54:52

@enpera: "a bkv a jelenlegi terhelést sem bírja el"

Na látod! Mert alulfinanszírozott és tékozló. Több pénz kell bele, több busz, pedig már most is fizeted a háromnegyedét, és hatékonyabb felhasználás, hogy ne fizessenek léhűtő ellenőröket, nem műközdő automatákat, és nem dolgozó jegyeladókat.

"nem szeretném én autósként más közlekedését fizetni."

Késő, már most fizeted a nyuggerek teljes utazását, a diákok 90%-át, és mindenki más 70%-át. Mondtam, hogy nem lenne nagy változás a teljesen ingyenessé tétel. Viszont kevesebb autó lenne az utakon, te is gyorsabban jutnál el a célodhoz, kevesebb benzin felhasználásával. Könnyen lehet, hogy te is csak nyernél rajta.

Autósként meg ezernyi sarcot fizetsz, az autópálya építéseket, a lázár gyerekének a lakását, rokonai milliárdos földjeit, a szíjgyártó sokszázmilliós házát, a vajnának a TV2 megvásárlását... Bocsi, hogy elszomorítottalak!

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:55:26

@gabors: A Credo udvarán százával állnak a buszok.

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.25. 19:57:27

@gabors: "es miert lenne kevesebb auto ??"

Mert a fillérbaszó autósok buszra szállnának. Meg látnnák, hogy mennyire felgyorsult a tömegközlekedés.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.01.25. 20:21:43

@Semmitnemérszakitiltással: Inkább 73-as. De nem valószínű, mert a posztban szerepelt, hogy a vezető bemondta, hogy a Lehel tér következik. Aztán mégis másfelé ment.

Egyébként a Lehel tér két megálló a metróval, nem hiszem, hogy a taxi sokkal gyorsabb volt. Az iskolából meg nyilván nem rúgják ki a gyereket azért mert egyszer elkésett.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.25. 20:37:29

@Peti817172M: Akkor passz. A vége jogos.@enpera: Mi lenne... Megszűnne a bliccelés!

gabors 2016.01.25. 20:58:29

@Semmitnemérszakitiltással: "Mi lenne... Megszűnne a bliccelés! "

viccelsz ?? ez magyar virtus !!!!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.25. 20:59:23

@gabors: De akkor hogyan bliccelnének? :D Pénzt tömködnének a sofőr zsebébe? :D

gabors 2016.01.25. 21:13:56

@Semmitnemérszakitiltással: bocs akkor felreertettem... azt hitttem arra gondolsz hogy ha nem lenne blicceles akkor BKV jobban alna anyagialg

de atpijkamo-nak lehet igaza semmivel sem lenne jobb vagy rosszab ha siman megszuntetenek a jegyeket ellenoroket stb ...

szerintem a BKV nem tudna ellatni a megnovekedo forgalmat mar most sem igazan tudja.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.26. 06:51:01

@gabors: Figy, ez elég jó módszer. Ha tiltással nem tudsz valamit megszüntetni, akkor vagy told túl, vagy tedd unalmassá, vagy csinálj belőle mainstreamet...
Pl. a fiatalság lázadása. Divat lett belőle, így már csak külsőség, komoly tartalma nincs.

2016.01.26. 07:48:15

@fillérbaszó vadász: Egy ideje tényleg elég "érdekes" posztok kerülnek ki. Most ez a utolsó pillanatban elindulok reggel a gyerekkel az iskolába, koppra kiszámítva és meghalt a troli és elkések mert nincs tartalék idő betervezve... BKV sztori is. Ennek a BKV figyelőn a helye és nem itt....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.26. 09:26:24

@enpera: Autósként nem akarod fizetni? Hehehehehehehehehehehehehhe. Te egy barlang mélyén egy nagy kő alatt egy szatyorban élsz? 20 éve nem utazom mávval, de szerinted a kibebaszott nagy veszteségeiket miből fizetik? Akkor fel lehet tenni a kérdést: a pesti suttyó miért fizeti a vidéki surmók utazását? (flame elkerülése érdekében vegyük észre, hogy mindkettő népség kapott jelzőt!)
Hallottál-e arról, hogy a BKx költségvetésénél milyen számok miatt karatéznak évtizedek óta? Hallottál-e arról, hogy harmadát fizesse a zállam, harmadát a főváros, harmadát meg a jegybevételekből fedezik? Valami madár kiszámolta korábban, hogy a jegybevétel (nem) fedezi a sok troll (l. ellenőr), árusbanya, lyukasztógép-üzemeltetés, überbisztonszágosz jegy- és bérletpapír, stb. stb. költségét. Akkor miért butaság, amit @atpijkamo109: állít?
Ja, hogy me nehommá a zautósfizessemeg!

Imrus Falworth 2016.01.26. 09:29:07

@rarabel:
"Civil-pajzs feliratos bunkóval, szólni egy sem szólna,"
Esetleg nem próbált meg kommunikálni velük? Tudja... A néma gyereknek...
Azért mert maga bunkónak tartja őket, még lehet hogy tudnak beszélni. Minden egyébként magunkból indul ki...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.26. 09:29:17

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Figy, nincs nekem azzal bajom, hogy a tömegközlekedés veszteséges, mert mindenhol az. Azzal sincs, hogy közpénzből megy, mert az arra van, azért fizetjük. Erre szívesen adok.

Az a baj, hogy meg sem próbál sem a MÁV, sem a többi hatékony lenni, sem meg sem próbálják fentről rájuk kényszeríteni. Tehát a közpénzt a lehető legjobban kéne felhasználni.
Meg az a baj, hogy minden baromságra van pénz, csak útra, egészségügyre, tömegközlekedésre, oktatásra nincs.

Irbisz 2016.01.26. 09:34:30

Az utasok tajekoztatasa ingyen van, ezt kar a penzhianyra fogni. Ebben az esetben alapesetben a BKV “csak” abban hibas, hogy ilyen bunko, az utasokat leszaro soföröket alkalmaz- bar jobban utanagondolva a sztorinak, könnyen lehet hogy az BKV vezetes is ilyen, csak az a mentalitas szivarog le erre a szintre.
Holott az utasok fizetnek a szolgaltatasert, nem is keveset, nem pedig szivesseget tesznek a cegnek, hogy utaznak a jarmüvein- a megfelelö tajekoztatas a minimum lenne ilyen esetekben.
Persze ez a mentalitas sajnos altalanos, sokan bemennek robotolni, beveszik a leszarom tablettat, es semmibe veszik a vevöket, a többi embert.

óðinn 2016.01.26. 09:53:44

Egy múltkori posztban valaki a Deákról az Oktogonra akart taxival menni a kisföldalatti helyett, most meg az Arany János utcából a Lehel térre taxiztak, ahelyett, hogy felszálltak volna a metróra. Kíváncsian várom a következő szituációt.

joska61 2016.01.26. 09:55:08

De jó, hogy a lakástól 2 sarokra dolgozom...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.26. 10:22:42

@Semmitnemérszakitiltással:
Abszolút igazad van. Én sem mondtam, hogy csinálják nyereségesre, hanem azt, hogy tök felesleges rezsitétel a jegy- és bérletmizéria.
Másik: ráadásul felfüggesztett. Ez ám a visszatartó erő.

McZozo 2016.01.26. 10:33:27

@fillérbaszó vadász: "Ha jól tudom Angliában volt hasonló egy időben, hogy államosították az ottani MÁV-ot, aztán sorban siklottak ki a vonatok, aztán az állam visszavette. "

Ha allamositottak eloszor, akkor mit vett vissza az allam, mivel mar az o tulajdonaban volt a leirasod szerint ? :)

Amugy angliaban pont hogy kiszerveztek a dolgokat magankezekbe, csak allamilag szabalyoztak hogy a kulon cegeknek kompatibiliseknek es atjarhatoaknak kell lenniuk egymassal. S lass csodat jol is mukodik a dolog egyetlen hatranya hogy sajnos draga .

Ugyanez a helyzet a buszokkal is magan tarsasagokba szerveztek ki az uzemeltetest es megis jol mukodik , ugyhogy nem ertek veled egyet abbanhogy nem tennejot a bkv nak ha magankezbe kerulne bizonyos jaratok uzemeltetese.

Egyeduli gond az lenne hogy otthon nempiaci alapon menne a kiszervezes hanem sogor koma alapon es valoszinuleg emiatt lenne gond aztan mivel olyanok uzemeltetnenek akik mondjuk elotte csak pekek voltak :)

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.26. 10:48:29

@Semmitnemérszakitiltással: Nem kapott 2 évet. 2 év felfüggesztettet kapott, ami fika. A bíró sajnos nem tehet seemit, ha mindenki visszavonja a vallomását. A rendőrségnek kellett volna nyomoznia. De nem vájja ki az egyik holló a másik szemét.

Tiszta kézivezérlésen van a rendőrség és bíróság. A taxisoknak bármit szabad, a feketeruhás nővért század annyiért elítélik.

PongLenis 2016.01.26. 10:54:59

@neet: Most erre a posztra mit lehet érdemben írni? Szar a békávé, ugorgyunk, ahogy az öreg Pósalaky bácsi mondotta volt. Vagy ez egy burkolt taxi vs über poszt?

Dikusz 2016.01.26. 11:12:56

@Irbisz: teljesen igazad van. Szerintem mindenki, aki közlekedik a BKV járműveivel járt már úgy, hogy az orra előtt csukták be az ajtót. Én is jártam már így nem is egyszer, olyan is volt amikor a vezető látta is hogy szeretnék felszállni. Rengetegszer látom azt is, hogy a vezető megvárja a szaladó utast, még akkor is amikor szabad jelzése van, a felszálló meg nem veszi a fáradtságot, hogy megköszönje. A férjem mozgássérült (tolókocsis). Soha egyik sofőr sem húzta a száját, ha ki kellett szállni a buszból segíteni.
Abban is igazad van, hogy az utasok sokat fizetnek a bérletért/jegyért, már aki. Még nem láttam kimutatást körülbelül sem, hogy mennyi lehet a bliccelők száma. A metrónál is sokan simán elrohannak az ellenőrök elől, nemigen tudnak mit csinálni.
Többször volt a híradásokban az is, hogy megverték a buszvezetőket, láttam olyat is, hogy egy betépett barom berúgta a villamos ablakát, szóval mindkét oldalon vannak igen komoly problémák.

rarabel 2016.01.26. 11:13:08

@Imrus Falworth: Nem is próbáltam, Kedves Imrus, mivel a rácsokkal lezárt HÉV aluljárók aljára nem üvöltök le az ott menekülő taplóknak, másrészt, miután az akadályversenyen részt vettem és 5 perc alatt elértem az árhelyezett HÉV megállót, ahová - ismétlem, semmi felirat, piktogram, szöveges tájékoztatás, lármafa nem vezetett - már okafogyottá vált a biztonsági sávot idegesen őrző 10 sárga mellényes, Mensa HungarIQa tag úriembertől bárminemű információ megkérése.
Minden magunkhoz tér vissza egyébként.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.01.26. 12:38:12

Tegnapi bkk-s sztori: 196-os busz. Felszallt 6 hajlektalan. Ordibaltak es buzlottek. Persze egymastol 2-3 ulesnyire leultek, igy elfoglaltak a busz egesz hatso reszet. Metroba megyek le. Elottem ket koszos-mocskos ember, retkes szatyrokkal biccent az ellenornek es siman leengedtek oket. Engem megallitottak, es nezegettek a jegyemet mert szerintuk hamis. Igen biztos hiszen lathattak, hogy elottuk vettem kb.1 perce es a blokk meg a kezemben volt. Belvarosban ismet buszra szalltam. Elol, kozepen, hatul hajlektalanok. Forgott a gyomrom. Leszalltam es megvartartam a kovetkezo jaratot. Amin nem ervenyesitettem egy ujabb jegyet, nem az en problemam, hogy nem tud a BKK megfelelo felteteleket biztositani az utasai szamara. Ez igy azert tarthatatlan allapot.

KangaT 2016.01.26. 14:18:50

Ez már ki se csapja a biztosítékot? : "Ezután megkérdeztük a sofőrt, hogy miért áll a busz. Elmondta, hogy áramszünet van és hogy rossz a mikrofon (állítólag ő többször bemondta) arról ő nem tehet." Hát ki a kis fa@om tehet róla? Ha elindul rossz mikrofonnal, legalább tudjon róla, oszt ordíccson! Kezd nagyon elegem lenni, hogy a szolgáltatás nyújtója bármely hiba esetén hárít, nem pedig megoldásra törekszik. Egyre többet tapasztalom. Tegnap a Hervisben: kérdezem két, az eladótérben pakolászó leánykától, van-e a terméktípus a boltban. Hááát, ők csak kisegítők, nem tudják. És néz mindkettő rám meredten, mint bálám szamara. Egyiknek sem jut eszébe, hogy megkérdezze nekem, egy pillanatra sem villan be nekik, hogy ők a céget képviselik és az a dolguk, hogy kiszolgálják a vevőt. :(

Richard Xenos 2016.01.26. 14:46:43

@Burgermeister: És hát röviden tényleg ennyi. :)

Homár Hilda 2016.01.26. 15:38:40

@atpijkamo101: LOL @fillérbaszó vadász: szerintem azért nagy szerencse, hogy nem napi szinten jönnek levelek tálcával vert vendégektől, te szeretnél a mad maxben élni?

fillérbaszó vadász 2016.01.26. 22:00:18

@Homár Hilda: Én nem szeretném megélni, de olvasni szívesen olvasok ilyet. Legjobb öröm a káröröm, mert nincs benne irigység.
Amúgy keveredtem gázosabb szituba is.

Beerhead 2016.01.27. 12:01:30

Nem értem, én valahogy mindig időben értesülök minden forgalmi változásról, csak a BKK facebookját kell követni. Sikeres-e vagyok? Postolót sajnálom a gyerekével együtt, remélem terhes is, mert akkor mégjobban.

AtiSnatch 2016.01.27. 12:03:19

@Beerhead: ő éppen nem, csak a mozgássérült kiskutyája.

Humpfrey (törölt) 2016.01.29. 16:24:07

@gabors: csak tudod mi a baj? hogy függetlenül attól hogy x meg y országban hogy csinálják: a benzinre meg a dolgozók bérére a pénz nem a fán nő.

Ez az egész ingyenes legyen a BKV egy akkora abszurd marhaság hogy asztalnak tudnék borulni, akárhányszor szóba kerül. Hozzáteszem, a BKV nem tudna olyan jegyárakat megszabni, amiket az emberek hajlandóak lennének/tudnának fizetni és amiből legalább(!!) nullszaldósan kijönnének hó végén. Mert jelenleg ezen horrorisztikus tarifák mellett is folyik ki a pénz mindenhonnan.

Humpfrey (törölt) 2016.01.29. 16:25:14

@Homár Hilda: én személy szerint el tudnék képzelni egy fogyasztóvédelmis poszt-apokaliptikus filmet XD

Humpfrey (törölt) 2016.01.29. 16:27:54

@Irbisz: szerintem épp olyan a vezetési mentalitás, márcsak elég azt nézni pölö hogy a dolgozók béremelésére nincs pénz de milliós végkielégítésekre meg hopp, mégis van.

gabors 2016.01.29. 16:53:01

@Humpfrey: " Hozzáteszem, a BKV nem tudna olyan jegyárakat megszabni, amiket az emberek hajlandóak lennének/tudnának fizetni és amiből legalább(!!) nullszaldósan kijönnének hó végén. Mert jelenleg ezen horrorisztikus tarifák mellett is folyik ki a pénz mindenhonnan. "

most akkor magaddal vitazol mert a jegyekbol SEMMI nem folyik be mint ahogy mar szinte mindenki elfgadja ezt .. vagyis akar megtakaritas is lenne hogy nem kell jegyet nyomtatni, eladni ezeknek vannak fonokei, vannak ellenorokm automatakat nem kell venni fenntartani ott is van kisfonok, nagyobb fonok stb .. i(persz ertem hogy Mo nem egy normalis orszag vagyis csak ilyen nagy allami cegekbol lehet igazan penzt lopni a politikai maffianak)

nekem csak a kereslet szabalyozasat latom az egyetlen ervnek hogy ingyenes-e az utasnak (nem allamnak persze)
süti beállítások módosítása