A T-System az a cég, ami a híres-neves BKV automatákat gyártotta és üzemelteti. A gépek működésére sokszor van panasz, az első levél is egy benyelt bérlet miatti reklamálás, de amiért a levélből poszt született, az igazából a cég válasza. A T-System ugyanis olyan példaértékű, konkrét információkkal teli tájékoztatást küldött olvasónknak, hogy még mi is köszönjük!
Tisztelt T-Systems!
Ezúton szeretnék gratulálniAz Év Projektje: a BKK jegy- és bérletkiadó automatája projekthez.
Igazán szép munka!
Ugyanakkor szeretném elmesélni, hogy felhasználóként milyen élményben volt részem az egyik automatájuknál.
2015.12.14-én 18 óra környékén érkeztem a Kálvin téri villamosmegállóba, a C 11 számú automatájukhoz. Úgy döntöttem, hogy itt fogom megvásárolni a havi bkk bérletemet, bankkártyával. Kiválasztottam a megvásárolni kívánt bérletet, beütöttem a bérletigazolványom számát, majd a bankkártyás fizetést választottam a felhasználói felületen. Ezután a paypass fizetés mellett döntöttem, lecsippantottam a kártyámat, és 5000 ft feletti vásárlás révén beütöttem a PIN kódomat a pinpad-on. Ezután az automatájuk kijelezte, hogy jegynyomtatás folyamatban, majd kiírta, hogy bizonylat nyomtatás folyamatban. Megnéztem a jegykiadó nyílást, és egyetlen fecni banki bizonylatot találtam, bérlet sehol. A banki bizonylatról később kiderült, hogy nem az én kártyámhoz tartozik, teljesen más összeg és kártyaszám szerepel rajta. Ellenőriztem a banki egyenlegemet, és meglepve tapasztaltam, hogy az összeg levonásra került a számlámról, holott a kifizetett terméket (és a banki bizonylatot) nem kaptam meg.
Az automatájukon szerencsére található egy telefonszám, 06-1-3255255, a bkk infovonala. Ezen a számon körülbelül 5 perc várakozás után kaptam egy ügyintézőt, aki közölte, hogy kivizsgálják az esetet, és ha valóban nem kaptam meg a bérletemet, 30 napon belül visszakapom a pénzemet. Az ügyintéző hívta fel a figyelmemet arra, hogy ellenőrizzem a banki bizonylaton lévő kártyaszámot és összeget. Ebből józan paraszti ésszel arra következtetek, hogy nem én voltam az első ügyfelük, akivel ez megtörtént. Amikor megkérdeztem az ügyintézőt, hogy mit tesznek annak érdekében, hogy többször ne forduljon elő ez az eset, azt mondta, hogy ők csak jelentik a T-Systems-nek, mást nem tudnak csinálni.
Ezúton szeretném Önöktől megkérdezni, hogy hogyan fordulhat ilyen elő, és mit tesznek annak érdekében, hogy más utas ne járjon így? Mi a véleményük, mennyire árt a fent leírt eset az utasok automatákba vetett bizalmának? Milyen gyakran ellenőrzik az automaták helyes működését, mint üzemeltetők? Érdemes-e bekapcsolva hagyni a nyilvánvalóan hibás automatákat? Amennyiben Önök üzemeltetik az automatákat, miért nem az Önök telefonszáma szerepel rajtuk?
Válaszait előre is köszönöm!
Jelen levelemet megküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKK és a Tékozló Homár blog számára is.
Üdvözlettel,
M. Dániel
Tisztelt M. Dániel!
Először is szeretném sajnálatomat kifejezni, amiért kellemetlen élmény érte a BKK jegykiadó automaták használata során.
A T-Systems érintett szakterületén dolgozó kollégáink az Ön által megadott adatok alapján visszakeresték a vonatkozó eseményeket a háttérrendszerekben, illetve ellenőrizték a helyszínen is az érintett automatát.
A helyszíni ellenőrzés során az automata belsejében megtalálták az Ön által vásárolt terméket és a hozzá tartozó banki bizonylatot is – az ezekről készült képet csatolom. Az eset valószínűsíthetően úgy fordulhatott elő, hogy a kinyomtatott termékek nem a normál működésnek megfelelően a kiadótálcába estek, hanem sajnálatos módon – elkerülve azt – a készülék belsejébe. Bár a TVM készülékek monitorozása folyamatos, a jelenségre azért nem derült fény, mivel az Ön vásárlása előtt és után is voltak sikeres készpénzes és bankkártyás vásárlások is az automatán.
A probléma okát vizsgáljuk, és megtesszük a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló kellemetlenség ne érhesse a továbbiakban sem Önt, sem bármelyik másik Ügyfelet, aki a BKK szolgáltatásait szeretné igénybe venni a jegykiadókon keresztül vásárolt termékek segítségével.
A levele végén feltett további kérdéseit is szeretném ezúton megválaszolni:
- „Milyen gyakran ellenőrzik az automaták helyes működését, mint üzemeltetők?”
A TVM készülékek távoli figyelése folyamatos, az öndiagnosztika által jelzett eseményeket pedig a Megrendelő és az Üzemeltető között fennálló szerződésben meghatározottak szerint kezeljük, törekedve arra, hogy az Ügyfelek által érzékelt szolgáltatásbeli kiesés minimalizáljuk. Ezen felül a jegykiadókat rendszeres tervezett karbantartás keretében is felkeresik szervizeseink, és elvégzik az ilyenkor szükséges munkálatokat.- „Érdemes-e bekapcsolva hagyni a nyilvánvalóan hibás automatákat?”
Egy komplex rendszer működésében sajnos nagyon sok hibalehetőség van. Az Önéhez hasonló – előre nehezen kiszámítható – jelenségek mellett a TVM automaták havonta kb. 1,2 millió sikeres tranzakciót bonyolítanak. A BKK Zrt-vel együttműködve folyamatosan dolgozunk azon, hogy a problémák számát csökkentsük, és a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk.- „Amennyiben Önök üzemeltetik az automatákat, miért nem az Önök telefonszáma szerepel rajtuk?”
A BKK Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. között fennálló vonatkozó szerződés értelmében a hibabejelentéseket a BKK Zrt. fogadja, és késlekedés nélkül továbbítja az üzemeltető részére.Az Ön esetével kapcsolatos információkat – a belső folyamatainknak megfelelően – továbbítottuk a BKK Zrt. számára, ahol az ügyrend szerint meg fogják tenni a szükséges lépéseket a bejelentésének lezárásával kapcsolatosan.
További kérdéseivel is kérem forduljon hozzánk bizalommal, illetve a jegykiadó automatákkal kapcsolatos részletesebb kérdésekkel xxxxxxx projekt vezetőhöz a címzésben megadott e-mail címen.
Remélem a későbbiekben vissza tudják nyerni a TVM készülékek a bizalmát, és a továbbiakban elégedett használója lesz a jegykiadó automatáknak!
Üdvözlettel:
Sz. R.
T-SYSTEMS MAGYARORSZÁG ZRT.
Honeyy 2016.02.10. 09:51:28
Hétfőn a Népligetnél egy meglehetősen rosszarcú hajlékony srác járőrözött az automatánál, persze nem vásárolni akart, de így legalább csak 2 sor volt a 3 géphez.
sáros_tehén 2016.02.10. 09:52:40
cmx85s 2016.02.10. 09:58:21
Kétszer vettem így jegyet, mindkétszer a gépben rekedt a visszajáró, de a második alkalommal egy önkéntes kisegített.
Bérletet ezek után már csak és kizárólag a jegypénztárakban veszek, még ha ezért előre is kell vásárolnom.
cmx85s 2016.02.10. 10:04:01
Beerhead 2016.02.10. 10:16:43
sáros_tehén 2016.02.10. 10:22:49
Nem lehet hogy neked kéne elmenni egy ECDL tanfolyamra hogy tudjál magadnak jegyet/bérletet venni?
szekertabor · provo.blog.hu 2016.02.10. 10:24:20
- Mi a célja annak, hogy nem az üzemeltető telefonszáma szerepel az automatákon? Miért kellett a panaszkezelésbe közbeiktatni egy olyan céget, amelyik nem tudja, és nem is akarja orvosolni a problémákat? Csak akkor lenne értelme ennek, ha a panaszos a panaszbejelentéstől számított min. 2 órán át immunitást élvezne a BKK pótdíjazásával szemben.
- A T-Systems és a BKK közül melyik téríti meg az automaták hibáiból keletkező anyagi károkat? Ha a bérletre szánt benyelt összegnél nincsen nálam több, és ezért a BKK pótdíjat számít fel, melyik cég fizeti ki helyettem, aki önhibáján kívül kényszerült jegy nélkül utazni?
- A kiadott jegyek és bérletek minőségéért ki felel? Ha a megvásárolt bérletről pár hét alatt elillan a rányomtatott adat, mint a tündérek aranya, és ezért a BKK pótdíjat számít fel, melyik cég vonható felelősségre?
FDToth 2016.02.10. 10:29:04
Ez a sok automata elég nagy hibaaránnyal működik és úgy vettem észre, nem bírják a hideget. Jó pár HÉV-megállóban fagyok idején nem működött az érintőképernyő. Más lehetőség nem lévén ilyenkor muszáj jegy vagy bérlet nélkül utazni, max ha jön az ellenőr veszel tőle. Szerencse h az ellenőrök tudnak ezekéről a hibákról, így elnézőbbek.
FDToth 2016.02.10. 10:31:52
Terézágyú 2016.02.10. 10:32:06
"Csak akkor lenne értelme ennek, ha a panaszos a panaszbejelentéstől számított min. 2 órán át immunitást élvezne a BKK pótdíjazásával szemben."
Ja. Egy napig is.
De persze ha utólag kiderül, hogy hazudott a telefonáló, akkor .... ejnye, akkor mi is lesz akkor????
Terézágyú 2016.02.10. 10:33:47
"a másodikra az a bkk válasza h legyen nálad mindig pótjegy ilyen esetekre. tényleg, és ezt komolyan is gondolják."
a szemetek.
NoOne 2016.02.10. 10:40:55
Amúgy szörnyű negatív vagy sokszor, te még sohasem tévedtél vagy felejtettél el valamit?
Terézágyú 2016.02.10. 10:46:43
"Amúgy szörnyű negatív vagy sokszor, te még sohasem tévedtél vagy felejtettél el valamit? "
Hogy jön ide a tévedés, vagy elfelejtés??????????
Negatív? A tapasztalat teszi.
cmx85s 2016.02.10. 10:48:19
Ilyen körülmények között pedig BIZTOS, hogy nem adom ki a bankkártyám adatait.
Egyébként szeretném látni a képedet, amikor úgy jársz, mint a posztoló a kártyás fizetés után.
Akkor mehetsz ECDL tanfolyamra, bár ott nem fognak szót vesztegetni a BKK-atuomatákra.
Mákony Béla 2016.02.10. 10:59:30
Gazság! Skandallum!!! Lopási manifesztácó cirkumveniálása governmentális manipulációval adjusztálva!!4444!
Én úgy gondolom, a humán interfész (pénztáros Marika) sokkal több hibát produkált. Lassú, nem jól üt be, nem jól ad ki, álmos, bunkó, fáradt.
(és természetesen Több tiszteletet a tisztességben megőszült kókadt pénztárosnéniknek!!44!! és persze rohadékbékávé!!444)
Fausto(tm) 2016.02.10. 11:47:14
Egyébként azt azért hozzá tenném, hogy már egy jó ideje én is automatázok és nem volt eddig gondom, csak az itteni sztorik alapján mondom ezeket.
Egysimaegyfordított 2016.02.10. 12:13:25
Másodszorra ugyanaz az automata (Előttem voltak 2en, és gyorsan pötyörésztek, gondoltam akkor ez a probléma kilőve...) , szóval ezúttal valóban simán eljutottam a fizetésig, be akártya, megint gondolkodás.....tranzakció megszakadt.
Na, most ott már nem fogok venni (vagy akarni venni) bérletet.
2016.02.10. 13:50:05
Dezsike 2016.02.10. 13:53:16
1. Ha nem tudsz jegyet/bérletet venni a hiba miatt, mit csinálj? Ha előreváltanád a bérletet és az előző még érvényes szerencséd van, de ha nincs nálad semmi (mert pl. vonaljegyet vennél) szívtál, lehet bliccelni és reménykedni, hogy nem kapnak el. Természetesen az ellenőr nem tudja hitelt érdemlően ellenőrizni, hogy valóban rossz-e az automata, így jogosan megbüntet, de miután a hibabejelentést kivizsgálták és jóváhagyták a bejelentés után keletkezett pótdíjakat törölni kéne.
2. Miért kell 30 napig ülni a pénzen? Többször is nyelte már el a pénzem különböző típusú automata (ami elromolhat az egyszer el is fog, sajnos előfordul), volt olyan eset, hogy egy órán belül szerelő jött a helyszínre, felhívott, hogy a közelben vagyok-e és személyesen adta oda a beragadt terméket, irodákban lévő gépeknél a portán le szokták adni a pénzt borítékban névre szólóan (általában másnap ott van a boríték), volt egy cég aki elhívott a központi irodájukba és ott adták vissza a pénzt, de az egyik legnagyobb üdítőautomatás cég (főleg plázákban és Tescokban vannak gépeik) POSTÁN is küldött már nekem vissza 100 (!!) Forintot - ez tartott a legtovább, két hétig, de egyik se 30 napig. Egy százast még általában nélkülöz az ember 2 hétig, de egy tízezrest egy hónapig ritkán - a kivizsgálás után (1-2 munkanap) AZONNAL vissza kéne utalni vagy a bejelentésre hivatkozva ügyfélközpontokban személyesen visszaadni.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.02.10. 14:00:57
Ott éhenhalás lesz egy lábtörésből.
2016.02.10. 14:07:01
Bérletet meg eszem ágában sincs automatából venni, max. vonaljegyet. Ha szerencsejátékot akarok játszani, akkor lottószelvényt veszek. Az olcsóbb ...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.02.10. 14:07:18
Na, adtak a szarnak egy pofont.
hvg.hu/kkv/20160210_Udulesi_joggal_ugyeskedtek_jott_is_a_GVH_tizmillas_kokija
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.02.10. 14:08:04
Köldök_szösz 2016.02.10. 16:04:21
KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 17:03:07
Dolgozni nem jár be, megspórolja a bérletet.
Mozogni nem tud, ha van agya kevesebbet eszik.
Eljárni otthonról nem tud, max. a kannást tudja felvitetni valakivel, az meg ócsó.
Az ilyen kihúzza...
atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.10. 17:06:35
Ez egy szomorú vigyor volt.
KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 17:07:46
Ha beüt a krach és jön a burnuszos szakállas bácsi, ezek alapból kihalnak, életképtelenségből mindegyik jelest szerzett.
Meg köll venni azt a kib... bérletet Marikánál az ablakból, oszt nincs gond.
Köldök_szösz 2016.02.10. 19:45:28
Már leírták fentebb párszor: nem az a gáz hogy automata van és végre nem kell egy szaros jegyér 823ö2ü2 órát sorban baszni hanem hogy a támogatás és a karbantartás szarul van megoldva.
Gyűrött Papír 2016.02.10. 21:46:57
Egyszer tévedésből aznap ketten is megvettük a bérletet a gyereknek, úgy hogy az másnaptól legyen érvényes. Az egyiket pénztárban, a másikat én automatából. Az van a szelvényen, hogy az érvényességi idő kezdete előtt visszaváltható a pénztárakban. Aznap este elmentem az egyikbe, ami a közelben volt, és szerettem volna visszaváltani azt amelyiket az automatából vettem. A pénztáros mondta, hogy nem látszik a rendszerben a szelvény. Van a termináljukon lehetőség visszaváltani, amihez leolvassa a kódot a szelvényről, de fájdalom azt írta vissza, hogy ismeretlen (vagy valami hasonló szöveg) szelvény. Kérdeztem, hogy mit lehet tenni, mert holnap már esélyem se lesz visszaváltani. Nem tudott mit mondani, nem tudott telefonszámot sem mondani, amit hívhatok (rajta van a szelvényen szerencsére, de nem tudta)!!
Tíz perc és tizenX db hívás után (ez már 9:30 fele volt) egy valóban kedves és megértő hölgy jelentkezett, aki annyit tudott tanácsolni, hogy BKK ügyfélpontba menjek be (22 óráig vannak nyitva) és ott visszaváltják. Rohanás és valóban visszaváltották.
Ha illetékes (is) olvassa, akkor a kérdések:
- Ha a szelvényen az van, hogy aznap visszaváltható pénztárban, akkor az automatában vásárolt szelvényt miért különböztetik meg, miért nem lehet visszaváltani?
- Miért nem "látszik" a pénztárakban, hogy megvettem (igazolószelvénytől kezdve mindent tudtam adni, kártyás fizetés volt)?
- A pénztáros miért nem tud arról, hogy kihez lehet fordulni jegy/bérlet kérdéssel?
- A jegyen és az automatán található segélyvonal, ha nem veszik fel bontja a vonalat, joggal hiszi az ember, hogy valahol egy sötét irodában csöng felügyelet nélkül. Nem jelzi, hogy fogadták a hívás, nem viselkedik hibabejelentő vonal módjára.
És nem a legzavaróbb, de a visszaváltás nem aznap (24 óráig), hanem az ügyfélközpont nyitvatartási idejében lehetséges.
Mérgező Hulladék 2016.02.11. 10:32:15
fifibá55 2016.02.12. 10:22:20
2) Nem emlékszem a belengetett dátumra, mikortól szüntetik meg végleg a Marikákat?
(Indulás óta családunkban 1x történt, hogy a gép nem adta ki a bérletet, gyerek telefonált, mondták, várjon ott, várt, 22 perc múlva kezébe adták a beesett szelvényt, hepiend.)
Joey Greco 2016.02.12. 11:20:30
Mákony Béla 2016.02.12. 13:03:31
Petőfi Sanyika 2016.02.12. 17:56:37
1. álltam a sorban, mire oda kerültem kiderült hogy nem fogad el papírpénz, csak érmét.. napi jegyet akartam venni.
2. hazafelé vettem vonaljegyet, 500ft-ost beadtam, kiadta a jegyet, majd közli hogy nem üzemel, visszajárót nem adott.
Kondom Keselyű 2016.02.15. 13:07:54
Meg ez a 650 forint sem vagott volna foldhoz,de gyanitottam,hogy valaki rajar az automatara,ezert telefonaltam.
Eloszor az automatan keresztul probaltam kommunikalni,de hosszu percekig csak "csorgott", igy eljottem.
Felszalltam a villamosra, es onnan hivtam a kozponti szamot.
Itt is volt vagy 5-10 perc,de vegul elertem az ugyintezot.
Sajnos sokra nem mentem vele,mert akarmit mondtam,o kizarolag a penz visszafizeteserol volt hajlando targyalni.Ahogy elmentem abba az iranyba,hogy a gepet vedjek meg,ne nekem utalgassanak apropenzt,valasz nelkul visszaterelt a sajat temajahoz.
Ez mondjuk mas eset, itt elismert technikai hiba van.
Azota csak kartyaval vasarolok,mar kertem paypasst is az FHB-nal,csak az a baj,hogy nekik nincs ilyen kartyajuk.
Hello 2016 ... :D
fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:23:41
Tehát nem is kell bemutatni a "szar jegyet/bérletet" csak úgy bemondásra utaljanak lóvét. Ez nagyon életképes rendszer lenne. :) Örülnék, ha bevezetnék, mert akkor nekem napi többször is adna szar jegyet az automata. :)
fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:29:52
Elég szar emberek az "ismerőseid".
fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:31:07
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.16. 11:08:39
atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.16. 11:10:54
Most ezt miért mondod? Ezek nem milliárdokat lopó politikusok, csak egyszerű munkásbűnözők. Ilyenek kellenének a kormányba!
fillérbaszó vadász 2016.02.17. 06:55:21
lobster thermidor 2016.02.17. 10:42:29
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.17. 10:49:23
Joey Greco 2016.02.17. 16:17:10
Szubrina 2016.02.18. 14:25:58
30 napon belül visszautalják, köszi és addig? vagy ha az ember még siet is nem baj maradjon az autómata mellett és telefnálgasson...sehogy se jó ez, mert az engem nem boldogít, hogy 1,2 millió tranzakcióból pont én vagyok az az egy aki becummantotta.
Vagy lehet az ellenőrnek azzal érvelni, hogy bemutatom a bérletem 30napon belül, amikor kivizsgálják az esetet és visszautalják a bérletre költendő pénzemet.
.
Lehet valaki nevet, de szerintem simán reális manapság, hogy valakinek nincs fölös 10-20 e ftja ilyesmikre.
Szubrina 2016.02.18. 14:33:26
Így nem lesz visszaélés.
Szubrina 2016.02.18. 14:35:02
Szubrina 2016.02.18. 14:39:27
Tyúkeszű.
Szubrina 2016.02.18. 14:46:37
Én is szó szerint nyerőautomatáknak hívom a csokiautomatát is, számtalanszor nyelték el a pénzemet (középsulis koromban) ilyenek, úgy, hogy nemhogy a visszajárót nem adták oda, de a terméket se.
Még régi jegyautomatánál volt olyan (a mostanit nem merem használni), hogy pont annyi apróm volt, amennyi kellett bele beledobtam elnyelte és a közelben nem tudtam a papírpénzt apróra váltatni, na kösz, az is szép volt.
Meridian74 2016.02.19. 18:51:02