Tékozló Homár

Nettósítás utólag, az a baj!

2016.02.17. 14:54 | Homár Hilda | 14 komment

webshop-onlineshop-teaser.jpg

Nem vagyunk hozzászokva a felelősségvállaláshoz, ezért is keltett elismerést a hír pár hete, hogy a H&M nem visszakozott, hanem tényleg 18 forintért adta el a véletlenül 18 forintra leárazott pólóit. Mert ami fekszik, nyugszik. A Pauer-Land nem így gondolja ezt, Ildikó viszont, ha megteheti, álljon nyugodtan a sarkára, kérje vissza a pénzét, és költse el ott, ahol nem változnak menet közben a feltételek.

Kedves Homár!

A mai napon rendeltem egy terméket a Pauer-Land áruház honlapjáról, meg is érkezett a visszaigazolás, miszerint a fizetendő összeg bruttó 21580 Ft + 1990 Ft szállítási költség. Most hívtak a cégtől telefonon, hogy a rendelésem megdrágult, nettó 21000 Ft a termék. 

Szeretném megkérdezni, hogy ezt így lehet-e, vagy köteles a kereskedő a korábban feltüntetett és visszaigazolt áron kiszolgálni? 

Köszönettel:

Ildikó

Kedves Ildikó!

A webáruházból történő vásárlás esetén a megrendelés visszaigazolásával a szerződés a felek között létrejön, méghozzá az abban megjelölt áron. A vállalkozás utólag nem módosíthatja a termék vételárát.

Ilyen esetben két lehetőséged van: elállhatsz a vásárlástól vagy továbbra is követelheted a termék kiszállítását a visszaigazolásban megjelölt összegen.

Javasoljuk, hogy állj el a szerződéstől, hiszen miért vásárolnál egy olyan vállalkozástól, aki utólag egyoldalúan módosítja a termék vételárát? Az erre vonatkozó nyilatkozatodat a termék átvételétől számított 14 naptári napig megteheted. A vállalkozásnak címzett levélben konkrétan írd le, hogy már nem kéred a terméket, szeretnéd az árát visszakapni. A levelet ajánlott, tértivevényes küldeményként add postára. További teendőd, ha terméket már átvetted, vissza kell küldened a vállalkozásnak. A vállalkozás pedig köteles a termék vételárát és a részedre való megküldés költségét az elállásról való tudomásszerzést követő 14 naptári napon belül visszafizetni. Sajnos a termék a vállalkozóhoz történő visszajuttatásának költségét Neked kell állni, kivéve, ha annak megfizetését a vállalkozás előre vállalta. Javasoljuk, hogy mielőtt postára adnád a terméket, várd meg a vállalkozás visszajelzését az elállási igénnyel kapcsolatban. Így elkerülheted, hogy a esetlegesen pénz és termék nélkül maradsz hetekig.

Továbbá élj bejelentéssel a fogyasztóvédelmi hatóságnál a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt. Egy esetleges bírság és presztízsveszteség kellően visszatartó erejű lehet, hogy a vállalkozás a jövőben tartózkodjon a hasonló gyakorlattól.

Hova fordulj, ha a vállalkozás elzárkózik a vételár visszafizetésétől? Javasoljuk eljárás indítását Békéltető Testület előtt, mely teljesen ingyenes, és a meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező cégek kötelesek megjelenni.

Ha mégis igényt tartasz a termékre, természetesen továbbra is követelheted a termék kiszállítását méghozzá a visszaigazolásban megjelölt összegen.

Alkalmazott jogszabályok:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 2016.02.17. 15:10:34

azért ehhez pofa kell, valakit ilyennel felhívni...

neménvagyok 2016.02.17. 15:26:38

Árat nem emelhet, viszont téves árra hivatkozással megtagadhatja a kiszolgálást. Ha jól értelmeztem, a poszter nem kapta meg, és ki sem fizette a rendelést. A lényeg: azt nem követelheti, hogy a téves áron szolgálják ki. A "szakértői" válaszra reagálva: egy megrendelés visszaigazolása távolról sem jelent "szerződést", de még elkötelezettséget sem semelyik résztvevőtől. Ki írta ezt a marhaságot?

Idézet következik a Fogyasztóvédelem honlapjáról:

Jelenti-e az elektronikus visszaigazolás, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket és a termék leszállítására kötelezettséget vállalt?

Tudnunk kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással az eladó még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.

Mikor tekinthető létrejöttnek a szerződés?

A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.

magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/megrendeles-es-szerzodeskotes.html

Remélem, segíthettem a "szakértői csapatnak".

Mostanában (törölt) 2016.02.17. 15:46:19

kivéve, ha kért céges számlát(?)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 15:57:19

"Egy esetleges bírság és presztízsveszteség kellően visszatartó erejű lehet, hogy a vállalkozás a jövőben tartózkodjon a hasonló gyakorlattól."
Ez a megállapítás pedig nagyfokú naivitást tükröz :)

atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.17. 16:27:48

@Homár Hilda: A téves tanácsot mikor javítod?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.02.17. 16:31:24

Na majd ezeket is elsöpri a Hóvirágos Forradalom!

A poszter is jól teszi, ha elkezdi írni a listát, kit citálna a guillotine alá a KLIK-es brigád mellé.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.02.17. 16:35:03

@Semmitnemérszakitiltással: azt mégsem írhatja le hivatalos tanácsként, hogy menjen el a kiccsalád az éj egy kies szakában, és dobálják meg külügyminiszteri aperitiffel a "Kapcsolat" menüpont alatt található ingatlant.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 19:04:41

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Nem is azzal van a baj, amit írt, hanem az indoklás :D

8 komancs. Az jó.

zooDoo 2016.02.17. 19:44:37

Ha a vásárló a piaci ár alatt jóval alacsonyabb áron akar megvásárolni valamit, csak mert elírás vagy technikai hiba van, az megvalósítja a jogalap nélküli gazdagodást.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 20:17:01

@zooDoo: A vállalkozás köteles mindent a kiírt legalacsonyabb áron adni.
Amúgy meg ahogy fentebb írták : ha nem annyi az ára, akkor nem kötelező eladni annyiért, akkor azt kellett volna válaszolniuk, hogy bocs, de nem annyi. Nem eladás után, előtte.

Freddy a Krüger 2016.02.17. 21:38:44

Egyéb szakértő vélemények?

szekertabor · provo.blog.hu 2016.02.18. 09:35:04

Amennyiben a tranzakció már létrejött (pl. a vevő kifizette az árat), az eladó nem hivatkozhat hibás árra.
Amennyiben a tranzakció még nem jött létre, az eladó hivatkozhat hibás árra, viszont a vevő feljelentheti megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt. Kérdés, hogy az eladónak ebben az esetben mi éri meg jobban, az esetleges büntetés, vagy a 27%-ot el nem érő árkülönbség lenyelése.

joska61 2016.02.18. 09:36:36

Velem meg nemrég közölte a droid a bauhausban, hogy "most mit csináljak, még nem volt idéőm mindenhol átírni". Azért csak elmagyaráztam neki, hogy nem érdekel mire volt ideje...
süti beállítások módosítása