Nem vagyunk hozzászokva a felelősségvállaláshoz, ezért is keltett elismerést a hír pár hete, hogy a H&M nem visszakozott, hanem tényleg 18 forintért adta el a véletlenül 18 forintra leárazott pólóit. Mert ami fekszik, nyugszik. A Pauer-Land nem így gondolja ezt, Ildikó viszont, ha megteheti, álljon nyugodtan a sarkára, kérje vissza a pénzét, és költse el ott, ahol nem változnak menet közben a feltételek.
Kedves Homár!
A mai napon rendeltem egy terméket a Pauer-Land áruház honlapjáról, meg is érkezett a visszaigazolás, miszerint a fizetendő összeg bruttó 21580 Ft + 1990 Ft szállítási költség. Most hívtak a cégtől telefonon, hogy a rendelésem megdrágult, nettó 21000 Ft a termék.
Szeretném megkérdezni, hogy ezt így lehet-e, vagy köteles a kereskedő a korábban feltüntetett és visszaigazolt áron kiszolgálni?
Ildikó
Kedves Ildikó!
A webáruházból történő vásárlás esetén a megrendelés visszaigazolásával a szerződés a felek között létrejön, méghozzá az abban megjelölt áron. A vállalkozás utólag nem módosíthatja a termék vételárát.
Ilyen esetben két lehetőséged van: elállhatsz a vásárlástól vagy továbbra is követelheted a termék kiszállítását a visszaigazolásban megjelölt összegen.
Javasoljuk, hogy állj el a szerződéstől, hiszen miért vásárolnál egy olyan vállalkozástól, aki utólag egyoldalúan módosítja a termék vételárát? Az erre vonatkozó nyilatkozatodat a termék átvételétől számított 14 naptári napig megteheted. A vállalkozásnak címzett levélben konkrétan írd le, hogy már nem kéred a terméket, szeretnéd az árát visszakapni. A levelet ajánlott, tértivevényes küldeményként add postára. További teendőd, ha terméket már átvetted, vissza kell küldened a vállalkozásnak. A vállalkozás pedig köteles a termék vételárát és a részedre való megküldés költségét az elállásról való tudomásszerzést követő 14 naptári napon belül visszafizetni. Sajnos a termék a vállalkozóhoz történő visszajuttatásának költségét Neked kell állni, kivéve, ha annak megfizetését a vállalkozás előre vállalta. Javasoljuk, hogy mielőtt postára adnád a terméket, várd meg a vállalkozás visszajelzését az elállási igénnyel kapcsolatban. Így elkerülheted, hogy a esetlegesen pénz és termék nélkül maradsz hetekig.
Továbbá élj bejelentéssel a fogyasztóvédelmi hatóságnál a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt. Egy esetleges bírság és presztízsveszteség kellően visszatartó erejű lehet, hogy a vállalkozás a jövőben tartózkodjon a hasonló gyakorlattól.
Hova fordulj, ha a vállalkozás elzárkózik a vételár visszafizetésétől? Javasoljuk eljárás indítását Békéltető Testület előtt, mely teljesen ingyenes, és a meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező cégek kötelesek megjelenni.
Ha mégis igényt tartasz a termékre, természetesen továbbra is követelheted a termék kiszállítását méghozzá a visszaigazolásban megjelölt összegen.
Alkalmazott jogszabályok:
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
Freddy a Krüger 2016.02.17. 14:58:10
The Crazy One 2016.02.17. 15:10:34
neménvagyok 2016.02.17. 15:26:38
Idézet következik a Fogyasztóvédelem honlapjáról:
Jelenti-e az elektronikus visszaigazolás, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket és a termék leszállítására kötelezettséget vállalt?
Tudnunk kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással az eladó még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.
Mikor tekinthető létrejöttnek a szerződés?
A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.
magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/megrendeles-es-szerzodeskotes.html
Remélem, segíthettem a "szakértői csapatnak".
Mostanában (törölt) 2016.02.17. 15:46:19
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 15:57:19
Ez a megállapítás pedig nagyfokú naivitást tükröz :)
atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.17. 16:27:48
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.02.17. 16:31:24
A poszter is jól teszi, ha elkezdi írni a listát, kit citálna a guillotine alá a KLIK-es brigád mellé.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.02.17. 16:35:03
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 19:04:41
8 komancs. Az jó.
zooDoo 2016.02.17. 19:44:37
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.17. 20:17:01
Amúgy meg ahogy fentebb írták : ha nem annyi az ára, akkor nem kötelező eladni annyiért, akkor azt kellett volna válaszolniuk, hogy bocs, de nem annyi. Nem eladás után, előtte.
Freddy a Krüger 2016.02.17. 21:38:44
szekertabor · provo.blog.hu 2016.02.18. 09:35:04
Amennyiben a tranzakció még nem jött létre, az eladó hivatkozhat hibás árra, viszont a vevő feljelentheti megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt. Kérdés, hogy az eladónak ebben az esetben mi éri meg jobban, az esetleges büntetés, vagy a 27%-ot el nem érő árkülönbség lenyelése.
joska61 2016.02.18. 09:36:36