Az emberek nagy rész csak panaszkodik, panaszkodik, de ennél tovább nem jut. Róbert azonban egészen a hivatalos fogyasztóvédelmi bejelentésig is elment. Rendhagyó módon a meglepetés ott várta. De vajon miért?
Sziasztok!
Gondolom párszor találkoztatok extreme digitalos panasszal, na én még a fogyasztóvédelemhez is írtam.
2015.12.12.-én megindították az eljárást. Eltelt 2 hónap, így rákérdeztem, hogy mégis mi a helyzet. Jött is válasz:A mai napon elküldött levelére válaszolva az alábbiakról tájékoztatom:
A Főosztályunkon 2015. december 12-én, BPO/001/10228-2/2015. számon megindult eljárásban a 2016. január 20-án kelt, BP/FOGY/0498-2/2016 számú határozatban 100.000 Ft fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére köteleztük a vállalkozást, ezen túlmenően köteleztük a Zrt.-t arra, hogy az általa hirdetett termékek szállítására vonatkozó valós adatot, információt tüntesse fel.
Kérem tájékoztatásom elfogadását
Jól hangzik, de nem elég hivatalos, ezért visszakérdeztem:
Kérem szkennelje be a BP/FOGY/0498-2/2016 határozatot, mert látni szeretném. Illtve miért nem kapok erről hivatalos tájékoztatást? Miért nekem kell megkérdezni, hogy mi a helyzet az üggyel? És mi van a törvény általi 3 hetes elbírásról, ami maximum 3 héttel hosszabítható meg alapos indokkal! Volt ilyen?
Erre igencsak meglepő válasz érkezett:
Levelére válaszolva tájékoztatom, hogy Ön, mint bejelentő nem rendelkezik a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Ket.) 15. §-ában foglaltak szerinti ügyféljogokkal, ezáltal a Ket. vonatkozó rendelkezései értelmében a vizsgálat eredményére vonatkozóan további tájékoztatási kötelezettségünk nincsen Ön felé. Ennek értelmében az ügyben hozott határozatot nem áll módunkban Önnek megküldeni.
Nekem mint bejelentőnek nincs jogom????
Persze visszaidéztem:
És is idéznék az említett törványből, 33. §:
bekezdésben meghatározott időponttól számított huszonegy napon belül kell meghozni és gondoskodni a döntés közléséről.
És itt ért véget a story. Szerintetek... Jó hogy lehet rájuk számítani!
Üdv,
Róbert
UPDATE
Íme a fogyasztóvédők válasz:
Kedves Róbert!
Ügyfélként valóban jogos az az elvárás, hogy a hatóság tájékoztasson a döntéséről, ezt a jogszabály is így írja elő. Fontos azonban tudni, hogy a benyújtott kérelemnek vannak olyan jogszabályban meghatározott kötelező elemei, melyek valamelyikének hiányában a beadvány közérdekű bejelentésként intézhető el, melyben az eljárást kezdeményező személy ügyfélnek nem minősül.
A közigazgatási eljárási törvény értelmében a kérelemnek kötelezően tartalmaznia szükséges:
- az ügyfél és képviselőjének a nevét (amennyiben valaki képviselőként kérelmezi az eljárást, az köteles a képviseleti jogosultságát megfelelően igazolni),
- lakcímét vagy székhelyét,
- az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét,
- továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget.Fentieken túl a fogyasztóvédelemről szóló törvény rendelkezései alapján a kérelemnek az alábbiakat is tartalmaznia szükséges:
- a kérelemmel érintett vállalkozás nevét,
- valamint ha a fogyasztó rendelkezésére áll, székhelyének címét, a feltételezett jogsértéssel érintett üzlet címét vagy a kifogásolt magatartás elkövetésének helyét,
- a beadvány tárgyának rövid leírását a rendelkezésre álló dokumentumokkal alátámasztva, ideértve különösen a vállalkozásnak a fogyasztó megkeresésére adott válaszlevelét, a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet, vagy postai úton benyújtott panasz esetében a feladás igazolását szolgáló dokumentumot.Bár a benyújtott kérelmedet nem láttuk, a rendelkezésre álló információk alapján úgy véljük azért nem kaptad meg a hatóság ügyben hozott határozatát, mert az eljárásban nem ügyfélnek, hanem bejelentőnek minősültél, akivel a Ket. 78.§ (1) bekezdés alapján nem kötelező közölni a határozatot.
Ahhoz, hogy a jövőben el tudd kerülni a hasonló eseteket javasoljuk, hogy alaposan olvasd át az NFH panaszügyintézéshez nyújtott tájékoztatását, vagy keresd fel valamelyik tanácsadó irodánkat, ahol fogyasztóvédelmi kérdésekben jártas szakemberek segítenek a kérelem kitöltésébe.
The Crazy One 2016.04.21. 15:06:20
tejfölbiztosítás 2016.04.21. 15:28:56
gabors 2016.04.21. 15:34:03
sajnalni sem tudok semmit mert nincs miert .... amugy a poszt eleg jo :-)
enrico palazzo 2016.04.21. 15:59:05
FDToth 2016.04.21. 16:12:30
Anno volt a bekeltetonel egy ugyem, 3 honap alatt valaszoltak es hoztak hatarozatot (persze szepen azet mindent ugy datumoztak h megfeleljen), pedig 30 naponta rajuk irtam. Rs megusszak, mert a gvti szerint is nincs folottuk semmilyen szerv...
McZozo 2016.04.21. 16:38:23
Nick-son 2016.04.21. 16:38:30
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 17:13:54
Lehet, hogy a hivatal tévedett, és a poszter mégis ügyfélnek minősül. De mivel nem minősül ügyfélnek, csak bejeletőnek, nem ismerheti meg a (z esetleg hibás) döntés indoklását.
A 22-es csapdáját ovastátok? (Költői kérés, mindenki olvasta.)
The Crazy One 2016.04.21. 17:16:54
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 17:34:04
igi001 2016.04.21. 18:13:39
a pénz mindig könnyebben megy, nehezebben jön
tejfölbiztosítás 2016.04.21. 18:50:02
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 19:11:50
gabors 2016.04.21. 19:28:05
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 21:39:14
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.04.21. 21:45:28
4tay 2016.04.21. 21:46:49
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 21:50:09
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 21:51:05
4tay 2016.04.21. 21:56:50
De itt azért kb. egy éves viaskodás volt, sima hsz-ban talán erős volna. Meg persze basszamámeg, mindenféle retek posztok kimehetnek, aztán ez meg érdektelen? Értem én, hogy 1657. digitálanál történet (történet), de azért meg vagyok sértődve ám. :)
Hildát is bepanaszolom a homárnál, tegye ki magát, hogy nem válaszol az ügyfelek levelére!
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 22:20:10
gabors 2016.04.21. 22:41:57
gabors 2016.04.21. 22:44:11
Advanced Flight 2016.04.22. 01:00:27
A vonatkozó jogszabály, amit nem bírtak megtalálni:
njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=164339.296213
Igen, a panasztörvény. Amely a következőképpen rendelkezik:
2. § (1) A panaszt és a közérdekű bejelentést – ha törvény eltérően nem rendelkezik – az eljárásra jogosult szervhez történő beérkezésétől számított harminc napon belül kell elbírálni. [...]
(4) Az eljárásra jogosult szerv a vizsgálat befejezésekor – a minősített adat, illetve törvény alapján üzleti, gazdasági vagy egyéb titoknak minősülő adat kivételével – a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – az indokok megjelölésével – a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt haladéktalanul értesíti.
Vagyis azt a három sort, amit a hatóság a poszter érdeklődésére odavetett, saját maguktól kellett volna, a döntést követően azonnal megküldeni.
A határozatot magát viszont tényleg nem kell (és nem is szabad) postázniuk, ha a poszter nem ügyfél, csak bejelentő, ennyiben helyesen jártak el.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.04.22. 06:33:02
Valahogy így. Ettől még marhaság, hogy nem kaphatja meg.
Bombaló 2016.04.22. 08:33:03
Szóval valami nagyon egyszerű bejelentés lehetett.
tejfölbiztosítás 2016.04.22. 08:40:46
@4tay: mindenképpen gyökér vagy, ne erőlködj:)) (nem). Hildát nem tudod bepanaszolni, csak saját magánál, önmagára meg nyilván nincs rálátása, így maradunk ahogy vagyunk. Tudod milyen ez? Mint amikor a filmekben benyitsz egy tömlöcbe, ami pincszerú és lefele nézel, mert legalul van az egész. És koszos fehérkígyókként tekergőzik az összes letaszított résztvevő egymés hegyén-hátán, közben persze aktív jajveszékelések, elhaló remegvehangok és nyöszörgések festik alá a jelenetet érzékletesen. Inkább be is csukja vissza a tömlöcbetekintő kisajtót a szemlélő. Nem is értem hogy jön ide bárkiis.
{nyúposzt; enter}
Tehetséges ugandai buzi 2016.04.22. 09:11:12
joska61 2016.04.22. 09:41:32
tejfölbiztosítás 2016.04.22. 09:48:51
lesclaypool (törölt) 2016.04.22. 10:05:43
Jimbo75 2016.04.22. 10:17:34
zserzsenne 2016.04.22. 10:35:52
The Crazy One 2016.04.22. 10:45:31
Bombaló 2016.04.22. 12:43:24
Ráadásul tértivevényes ajánlott leveleket küldtek, úgyhogy néha izgultam azon, hogy mi vár a postán. :)
joska61 2016.04.25. 10:31:59
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.04.28. 01:54:45
panasszal lehetne élni, ugyancsak hosszú hetekig ülnek a semmin, hogy utána három sorban közöljék, hogy bár az adott önkormányzat valóban túllépte a törvényi határidőt, de végül csak válaszolt - miután maga a bejelentő elkezdte őket csesztetni... Az a plusz 2-3-sok hét meg nem a világ - kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét! keltmintfent
Jimbo75 2016.04.28. 13:12:20