Tékozló Homár

1 lakópark, 1 szolgáltató, 1 idegbaj

2017.08.08. 09:58 | Homár Hilda | komment

upc-logo-1200x800.jpg

Ma már a netre úgy tekintünk, mint a csapvízre, és ha néha nem jön rendesen a bit a falból, az ember hajlamos úgy érezni, hogy többről van itt szó, mint egy kis technikai zűr, vagy hogy a nála járt szerelő sosem lesz a szakma aranykoszorús mestere. Ebben a netnélküli megváltozott tudatállapotban az ember teljesen biztos benne, hogy a szolgáltató sötét összeeskövést sző ellene, aminek egyetlen célja:  az ő idegeinek kitartó munkával rojtosra csipkedése. Ami talán sikerülni is fog, ha hiába tesz panaszt, az illető cég nem tudja megoldani a problémát. Ennél rosszabb talán csak az, ha menekülni sincs hova.

Kedves Homár!

Rövidre fogom levelem, de már irdatlan módon kiborít, hogy a UPC minősíthetetlen szolgáltatással böki ki a szemünk. Elő vagyunk fizetve a legnagyobb, 500 megás internetjükre, egy közepes tv csomagra, ennek ellenére több a problémánk velük mint hasznunk.

Úgy tudjuk a társasházban monopól helyzet áll fent, ennek kapcsán nincsen hivatalosan lehetőség arra, hogy más szolgáltatót válasszunk. Tényleg lehetséges ez 2017-ben hogy eldönti helyettem a UPC hogy igen, csak tőlem vehetsz internetet.

Szeretném megjegyezni, egyre többször vannak kimaradások, illetve az internet sebessége olyan pinggel rendelkezik, és a feltöltési sebesség is épphogy találkozik a 2 megával. Könyörgöm nem ezért fizet az ember, hogy ne tudja használni a "szolgáltatás" de csak nagy idézőjelekben, mert amit produkálnak sértő a szolgáltatás szóra. Minden alkalommal hosszú perceket zenélnek mire végre eljut az ember egy ügyfél szolgálatos kollégához, aki csak ígérgeti, hogy kiküldenek egy szerelőt, eddig 4-ből mindegyik szerelő azt mondta, hogy a kollégája kötötte be rosszul az internetet (micsoda szakértelem, hogy oda vissza cserélgetik a kábeleket) általában ilyenkor 1-2 hétig megfelelő az internet azután újra kezdődik, hogy egyre lassabb, hol van, hol nincs, és sajnos nem vagyunk egyedül a problémával, mások is panaszkodnak erre. Illetve ha szerelőt nem is küldenek betelefonálás után, érdekes módon mindig megjavul az internet, pár napra. A számlákat időben fizetjük ezzel sem volt soha gond...

Visszatérve a kérdésre, lehet ez ellen bármit tenni? Akár petícióval vagy bármi hasonlóval, illetve van valami javaslatotok, honnan induljunk el, hogy előbb-utóbb más szolgáltatót is lehessen választani a lakóparkban?

Köszönöm válaszotok,

Egy kiábrándult, csalódott és irdatlanul ideges UPC ügyfél.

Megkérdeztük:

Tisztelt kérdező!

Először kik kéne kérni a társasház képviselőjétől a UPC-vel fennálló szerződést, ha van ilyen, annak érdekében, hogy az abban vállalt jogokat és kötelezettségeket megismerhesse. A társasház például akkor köthet ilyet, ha szerződő félként megjelenik, és a társasházon belül történik a szolgáltatás elosztása, amelyet a közös költség fedez. Levele alapján vélelmezhető, hogy nem erről van szó.

Amennyiben ilyen szerződés nincs, úgy a saját lakása vonatkozásában mindenki olyan internet-szolgáltatóval szerződik, amilyennel szeretne. Amennyiben ezzel ellentétes határozatot hozott volna a közgyűlés (ez szintén kikérhető a közös képviselőtől), úgy az illetékes jegyzőnél lehet törvényességi felügyeleti eljárást kezdeményezni. 

Ami a UPC ügyfélszolgálatának várakoztatási módszerét illeti a fogyasztóvédelmi törvény ebben a körben garanciális szabályokat határoz meg, amelyek megsértése esetén az illetékes kormányhivatal járási hivatalának fogyasztóvédelmi osztálya jogosult eljárni. Így a vállalkozásnak biztosítania kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést, valamint a törvényi vonatkozó rendelkezése szerint: „A vállalkozás az ügyfélszolgálati ügyintézőnek az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.” Lényeges még, hogy a telefonon tett szóbeli panaszt hangfelvétellel rögzíteni kell.

A kínált sávszélesség a vonatkozó NMHH rendelet szerint a szolgáltatáshoz rendelt adatátviteli sebesség felső elméleti határa. Lényeges azonban, hogy ekkora szolgáltató köteles megjelölni egy szolgáltatási célértékét (tulajdonképpen ezt kell folyamatosan teljesítenie), amelynek teljesülését az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálhatja. A célértéket a szolgáltatónak az általános szerződési feltételeiben és honlapján is meg kell jelölnie.

Felhasznált jogszabályok:

- 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300133.TV
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV
13/2011. (XII. 27.) NMHH rendelet https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1100013.nmh

UPDATE

Összekötöttük a panaszos és a céget, ez lett belőle:

Kedves Homár!

Megvizsgáltuk az olvasó által jelzett problémát, és kiderült, hogy egy hibás modem volt a bajok okozója, amelyet természetesen kicserélünk egy jól működő példányra. Ügyfelünktől ezúton is elnézést kérünk a kellemetlenségért!

Üdvözlettel,

UPC Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.08.08. 10:32:36

Végre egy egységsugarú júzer, aki a júpíszí-Homár-bejelentésben használja a ping kifejezést! Wáó!

Darth Revan 2017.08.08. 11:22:12

Hulyeseg, viz nelkul az ember elvan napokig is, de net nelkul mar orakat se lehet kibirni.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2017.08.08. 11:57:54

megmondom a tutkerájt. a gateway (router, ahogy tetszik) egy határ szar amit osztogatnak. évekig szoptam bármit hoztak; mértek, minden jó. aztán vettem egy digitális elektromos időzítőt, ami minden reggel 5:00-kor elveszi róla az áramot, 5:01-kor visszaadja neki, újraindul és láss csodát, azóta faszaság van.

Attila F 2017.08.08. 12:12:55

A UPC jogot formált a házra, van ilyen. Szerencsére egy jó kis petíció mindig segít.

cmx85s 2017.08.08. 12:21:40

Szerintem nem az a helyzet, hogy a UPC-nek monopoliuma van, hanem az, hogy a többi szolgáltató még nem építette ki a házban a rendszerét. Ismerősnél volt ilyen helyzet, 4-emeletes ház, a DIGInek (pl.) nem érte meg behozni a saját kábelét. Illetve, készítettek egy igény-felmérést a házban, ha jönnének, ennyiért, ilyen szolgáltatással, akkor kik fizetnének rá elő. Az egységsugarú júzerek válasza: minek ide még egy szolgáltató, van már UPC. Így az ismerősnél is maradt a UPC, fizette a magasabb díjat, és élvezte a trébb szolgáltatást.

KaTe 2017.08.08. 12:26:07

Ha mások is panaszkodnak, akkor csak egyet lehet tenni: még többet panaszkodni a UPC-nek. Ha az első négy szerelő nem, majd talán az ötödik rájön, hogy hol a gond, ha ő se, akkor majd a nyolcadik esetleg a tizedik.

Ha eredményes a panaszkodás még pár hónap és leesik neki, hogy tulajdonképpen nem is házon belül van a hiba, hanem valamelyik oszlopon, vagy utcai szekrényben, esetleg beázott a bejövő földkábel, vagy mondjuk a házon belüli jelerősítő hibásodik meg rendszeresen valamilyen okból. Annyiféle lehetőség van!

Mit jelent a társasházi monopol helyzet? Ez valami egyedi szerződés a UPC-vel hogy a házon belüli összes lakó kizárólag velők szerződhet? Vagy hogy a ház nem engedélyezi, hogy más szolgáltató behúzza a kábeleit? Esetleg leárnyékolják az összes vezeték nélküli frekvenciát, hogy csak kábelen keresztül jöhessen a tévé, internet, telefon?

Nálunk is UPC "monopolium" van, ami abban nyilvánul meg, hogy nincs a környéken egy szolgáltató se a UPC-n kívül, akinek lenne "kézzelfogható" szolgáltatása. A ház viszont csak alapcsomagra szerződött, ami annyit jelent, hogy az alapcsomagra adnak X forint kedvezményt.

Jessybátsi 2017.08.08. 12:37:31

Vannak olyan esetek, amikor a társasház dönti el, vagy éppen az önkormányzat. Mert az xy fiaborja egy adott szolgáltató dolgozója. Olyankor a konkurencia max. peres úton teheti be a lábát oda. Korruptisztánban néha így mennek a dolgok :(

.Manyecska 2017.08.08. 13:25:21

1 idegbaj???? Hét hetesek és egypetéjű ikrek már hányszoros nagyi leszek???? Kéne egy lakópark...:DDDD ON

Treff Bubi 2017.08.08. 14:07:31

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: wow, ez nagyon jó ötlet. Én is többször szívtam már a routerrel, mindig a reboot meg a gyári értékek visszaállítása kellett, hogy ne 600 kb/s legyen a max letöltés.

nyman 2017.08.08. 14:41:49

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: Na bazz. Koszi a tippet. En (majdnem) minden reggel ki be kapcsolom kezzel. Jellemzoen ejszaka tortenik valami.

Egyebkent hasonlo a helyzet nalunk is a upc-nel. Idonkent teljesen belassul minden megmagyarazhatatlan ok nelkul, illetve le, le is szakad. Egy modem ujrainditas tud segiteni.

Lehet a kozponti rendszeruk is szar, de a kihozott Wifi-s router (Cisco epc3212)-nel van amikor akadozik es radugom kabelre megjavul. Tehat a Wifi sem stabil. Jellemzoen az esti orak azok, amikor szinte hasznalhatatlan, gondolom akkor vannak a legtobben.

Permetező 2017.08.08. 16:53:18

Szamomra felfoghatatlan hogy a zembetek 2017-ben!!! is 2017-et irnak.

prolifigyelo148842069 2017.08.08. 21:57:56

Szolgáltatói eszköz aktív hűtését megoldani (akár ventilátorral, de a szekrénykéből mindenképpen kivéve), 24 óránként pár percre áramtalanítani.
Boldogan torrentezni.
És a postoló nyugodjon meg, minden szolgáltató ilyen fost osztogat, mert ezt tudják olcsón megvenni.

mechanikus körte 2017.08.09. 10:57:19

Nekem is volt bajom a UPC-vel, itt a környékünkön sajnos nincs DIGI, a T-mobile meg állítólag még szarabb. A telefonálgatás kevéssé célravezető, pár napig többször ellenőriztem a szolgáltatás paramétereit, ahogy nem érte el a garantált szintet, felhívtam a hibabejelentést, aztán írtam egy panaszlevelet, és kértem egy évre visszamenőleg a hálózati adatokat, ill. a kötbér jóváírását a számlámon. Megemlítettem benne, hogy kész vagyok továbbmenni a problémával, ha nem lesz megoldás, és szívesen kiírom naponta a facebook-oldalukra, mennyire gagyi a szolgáltatás. A kötbért jóváírták , elnézést kértek, és 2 nap múlva megszűntek a gondok.:-) A router rendszeres áramtalanítása tényleg hasznos, köszönöm a tippet az időzítőre, én eddig manuálisan szoktam megoldani.

Lengyelpiac Hu 2017.08.09. 17:48:28

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: respect.
Egyre több az óccó kici xar kínai cucc,amik ideig-óráig mennek...
süti beállítások módosítása