Tékozló Homár

"30 ezerre szívatott meg az OTP Simple Pay appja"

2019.01.09. 16:09 | Homár Hilda | 174 komment

screenshot_2019-01-09_15_56_18.pngNo more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2  volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe került. Pénzügyi kérdésekben jártas tanácsadónk, Kiszámoló  Miklós szerint, "ha a kedves levélírónak van kedve hozzá, keresse az igazát a Pénzügyi Békéltető Testületnél, valószínűleg neki adnak igazat." 

Kedves Hilda!

30 ezerre szívatott meg az OTP Simple Pay appja

Egy szép augusztusi vasárnap délután rutinosan megvettem a pályamatricát az OTP Simple Pay alkalmazásán keresztül és a sikeres tranzakcióról azonnal smst is kaptam a bankomtól, hogy a kreditkártyám megterhelték. Később jött a meglepetés, miszerint autópályamatricánk nem volt, ezért a NÚSZ négyszer 14.875 Ft. pótdíj megfizetésére kötelez. Itt 8 hónapos terhes voltam és már rohadtul csak ez hiányzott. Nem csak a pénztárcámnak hanem úgy az idegállapotomnak is.

Első lépésben megnyitom az appot és érdekes módon nyoma sincs az adott tranzakciónak. Hirtelen azt gondoltam hallucináltam hiszen olyan nincs, hogy egy tranzakció eltűnjön az appból (egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozom és ez nem csak fejlesztői, de jogi szemmel is több mint aggályos). Az smseimet megnyitva viszont látom, hogy ott az sms a banktól, amiben az egyenlegem terhére levonták/zárolták a pályamatrica díját – Simple M megjelöléssel.

Felhívtam a Simple Pay ügyfélszolgálatot ahol azt a a tájékoztatást kaptam, hogy valóban volt ilyen tranzakcióm (rendszám, időpont etc stimmel) de sajnos még "nyitott", (ennek jelentését nem tudták megmagyarázni), levonás nem történt, valóban nincs matricám, a büntetés jogos. WTF?

A Simple Pay képviselője szerint "a banki sms nem garancia semmire", NEKEM kellett volna a netbankban megbizonyosodnom róla, hogy valóban sikeresen levonásra került az összeg. (Itt jött az első összehúzódás). Nem értette a különbséget a zárolás/levonás között ami még OTP-s mércével mérve is amatőr. Arra sem tudott válaszolni, hogy ha ŐK látják a tranzakciót a “rendszerben” akkor én mint user miért nem látom ugyanazt. A tranzakció idején az app sikert jelzett amit az is megerősít, hogy a banki zárolás megtörtént. Később viszont a tranzakció összes nyoma eltűnt az appból.

Leültem, bevettem egy magnéziumot és írásba vetettem a képtelenséget amit állítottak. Az előző amatőr kifogást módosították. Gyenge kezdés után erős visszaesés:

“Nyilvántartásunk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a 2018. augusztus 26-án 16:45-perckor e-matrica vásárlást kezdeményezett. Az alkalmazásban a vásárlás indítását követően nem választotta ki a fizetési módot, így a matrica díját nem vontuk le a számlájáról.”

WTF?? Ha szerintük nem választottam fizetési módott akkor

1) hogyan jutottak a kártyaadataimhoz
2) hogyan zárolhattak azon sikeresen?

Visszamentem még 5 kérdéssel. Tudom…tátott szájjal a f@szerdőbe. És lőn. Aznap, amikor az immáron utolsó válaszuk megérkezett megszültem. True story. (Mindketten jól vagyunk, ezt a levelet már itthonról írom).

A válaszuk:

“a sikeres matricavásárlásról az alkalmazásban a „Vásárlásaim története” menüpontban van lehetősége meggyőződni” illetve, hogy “Bank által küldött SMS értesítés, nem minősül sikeres vásárlásra vonatkozóan bizonylatnak tekintettel arra, hogy az a zároláskor küldi meg a számlavezető bank”.

Vagyis magyarul: Mennyi tíz? Mi tíz? Mi mennyi? Költői kérdéseim: mi történhet zárolás és levonás között ami miatt a tranzakció sikertelen lehet ÉS a felhasználó hibája illetve hogy miért csak a sikeres tranzakciókat látja a felhasználó a sikertelent miért nem amikor ŐK látják??

Nyilván én is hibáztam, mert egyrészt naívan azt gondoltam, hogy ha sikeresen zárolták az összeget a kreditkártyámon akkor rajtam már nem múlik semmi, én mindent megtettem a szerződésszerű teljesítésért tehát tőlük is elvárhatom ugyanezt. Másrészt meg OTP? Megérdemlem!

Időközben a NÚSZ 2 bírságot elengedett így mindössze 30 ezerbe fájt nekem a fenti sztori.

Persze azért remélik, hogy “a jövőben elégedetten veszem igénybe szolgáltatásaikat”. Hát ugye,  most, hogy kismama vagyok, rohadtul ráérek screenshotolni meg vásárláskor leellenőrzi a tranzakciótörténetet, a vásárlást igazoló emailt, letölteni a nyugtát, meg majd jövő héten a netbankot is leellenőrzöm 2 szopi közt egy harmadikat keresve, hogy meggyőződjek róla, hogy Ők végre tudtak hajtani egy ilyen satuegyszerű műveletet mint egy matricavásárlás. Ja nem.

Helga

UPDATE jan.10.

A posztot természetesen elküldtök a bepanaszolt Simple-nek, és megkérdeztük, hogy
- történt-e valami hiba a panaszkezelésben a eírtak alapján
- ha nem,hogyan tudják a Simple alkalmazás használói megelőzni, hogy a hasonló helyzetbe kerüljenek, mikor lehetnek biztosak abban, hogy van matricájuk vagy kifizettek valami szolgáltatást?
Az alábbi választ kaptuk:

A Simple by OTP alkalmazáson keresztüli matricavásárlásokban az OTP Mobil partnere a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) Ennek megfelelően a folyamat során az alkalmazásban kezdeményezett matricavásárlás összegét az OTP Mobil zárolja, és az igénylést továbbítja a NÚSZ felé. A tranzakció akkor minősül sikeresnek, amikor a NÚSZ jóváhagyja az igénylést és megküldi a kért matricát. Az addig csak zárolt összeg ekkor kerül levonásra, így ez minősül a vásárlás pillanatának. A vásárlás sikerét a Simple rendszerétől kapott e-mailes visszaigazolás jelzi, valamint a megvásárolt matrica megjelenik az alkalmazás „Matricáim” menüpontjában is.

A hasonló kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk vásárlóinknak, hogy minden esetben várják meg az e-mailes visszaigazolás érkezését, illetve ellenőrizzék matricájuk megjelenését az alkalmazásban. Amennyiben ez néhány percen belül nem történik meg, keressék bizalommal ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársaink készséggel állnak felhasználóink rendelkezésére.

Az OTP Mobil csapata 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quuuziii 2019.01.11. 09:42:50

@fda: Ahogy fentebb is írtam, a posztoló RUTINOSAN vásárolta meg a matricát, szóval ha én nem is, de ő pontosan tudja, hogy mikor van matricája, és mikor nincs.

Etniez 2019.01.11. 09:45:12

@cmx85s: Matricával én is így vagyok. Még mobilról sem szeretem megvenni, mert ezerféle apróbetűs van, ha egyet nem olvasol el és megvágnak, az nagyon drága.
Én nagyrészt elolvasom az apróbetűst, főleg banki dolgoknál, de könyörgöm ne kelljen már tudnom több száz cég üzletszabályzatát..
Vagy akkor tegyék be az iskolába, mint óra, mondjuk negyedik osztálytól kezdjék el oktatni a cégek üzletszabályzatait. Hétfőn röpdoga az Emagból, kedden témazáró az Edigitalból, stb.

mobilmoric 2019.01.11. 09:48:36

@The Good Boy: "Viszont az a cinizmus a simple részéről nagyon felháborított december elején, amikor arról tájékoztattak, hogy még meg lehet venni a 2018-as éves pályamatricákat, amik egészen 2019 január 31.-ig érvényesek.
Ettől gusztustalanabb lehúzási kísérletet még idehaza is ritkán lehet látni."
Az nem cinizmus, ezt a NÚSZ rendszere engedi (a Simple csak ezt tükrözi), mivel bizonyos esetekben jobban megérheti a felhasználónak, még decemberben is egy megyematricát venni, mint például havi matricát. EGy december elején vett megyematrica még két hónapig érvényes, ha valaki csak egy megyében használja a sztrádát, korlátozott ideig jobban megéri neki, mintha venne egy havit. Az alkalmazásban decemberben egyértelműen lehetett választani a 18-as és 19-es matricák között, nem történt lehúzás, mindenki olyat vehetett amilyet szeretett volna.

Etniez 2019.01.11. 10:02:28

Tetszik, ahogy a sok okoskodó mondogatja, hogy a zárolás nem terhelés...

Bammeg, tegnap voltunk a Vak Varjúban ebédelni, kinyitom ma a számlámat a Raiffeisennél és látom, hogy zároltak 21980 Forintot.
Éritek? Zárolta, nem terhelte. Most akkor én megléptem fizetés nélkül? Vagy majd napok múlva kiderül, hogy loptam-e?

Mikor növitek már ki ezt az ügyfelek vannak a cégért hibás attitűdöt?

akakukk 2019.01.11. 10:25:41

@Etniez: Igen, pont igy kene lennie ahogy mondod. De ez az OTP, nem bank, hatosag.

Warlimont 2019.01.11. 10:30:31

Azt egyebkent nem lehetne megoldani, hogyha a folyamat barmi okbol megakadt, akkor az ugyfel kapjon a Simple-töl egy figyelmeztetö SMS-t vagy emailt, hogy megsem törtent meg az ervenyes matricavasarlas?
A Simple tudja nyomatni ezerrel marmar spam meretekben a reklamot es hirleveleket, akkor jusson mar idö ertesitesre akkor is, amikor tenyleg fontos lenne.

Quuuziii 2019.01.11. 10:33:03

@Etniez: Megkaptad a hamburgered? Meg. Ő megkapta a matricáját? Nem.

Na ez a különbség a kettő között.

Etniez 2019.01.11. 10:35:04

@Quuuziii: Nem hamburger, mivel étterem, de ez mindegy.
A lényeg, hogy nincs terhelve, csupán zárolva, fent meg azzal okoskodnak, hogy a zárolás az nem fizetés.
Magyarul akkor megloptam az éttermet tegnap.. Ami nyilvánvaló hülyeség

kohlhaas mihály 2019.01.11. 11:10:59

@KaTe: Nagyon rossz a hasonlat: az említett közlekedési szabálysértéssel veszélyeztetnék másokat, a tévedésből az autópályán megtett 2km-rel nem. A matrica megvetetése jogos, a büntetés görénység.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 11:15:53

Valaki a láthatóan nagyon okosok közül vázolja fel azt a roppant fontos szituációt, amikor roppantfontosjúzer leáll 5 percre egy parkolóban megvenni telefonon keresztül a matricát, de nincs ideje bemenni a benzinkútra, hogy 5 perc alatt megvegye a papírmatricát ami kézbefoghatóan garantálja a sikert.
Az "utasvolt, nem kellett megállni" c. mantrákat az okosjúzer tartsa meg magának és a hozzá hasonló hülyéknek, ha utasként nem tudta végigcsekkolni a vásárlás körülményeit, akkor nem csak autót, gyereket sem lenne szabad rábízni.

Etniez 2019.01.11. 11:16:54

@kohlhaas mihály: Főleg úgy, hogy egyértelmű, a hölgy nem akart csalni.
Használta az appot, rendelkezésre állt az összeg, stb. Az autópálya üzemeltetője hibázott, az ügyfél meg fizethet.
Nem teljesen korrekt..
Mivel minden adat rendelkezésre áll elektronikusan, ezért nem is lehetne kérdés, hogy a büntetést el kellene engedni. De ugye ez Magyarország.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 11:17:56

Ja, kb. egy órája vettem meg a matricát, a tankoláson felül volt cirka 30 mp. plusz. Akinek ez nem fér bele annak nem ártana egy pszichológus aki megmagyarázza neki, hogy nem fontos nagy ember, csak annak hiszi magát.

consul 2019.01.11. 11:24:00

mindíg utáltam, amikor egy munkahely csapatnak nevezi magát...

Etniez 2019.01.11. 11:30:36

@lenörd hofstadter: Képzeld el, vannak olyan települések, ahol nincs benzinkút és olcsóbb kifizetni a pár száz forint kényelmi díjat, mint elautózni a legközelebbire.
Kicsit faékban nyomod.

Cufter 2019.01.11. 11:31:04

A nagyvonalúság összekötve az ügyfélközpontúsággal az ami nagyon hiányzik a Simlpe és lényegében a magyar üzleti kultúrából. Inkább szabályzatok, jogi és törvényi biztosítékok mögé bújnak, ahelyett hogy ezekben az esetekben nagyvonalúan kifizetnék a kárt. Nem lenne egy hatalmas összeg.

Etniez 2019.01.11. 11:39:45

@Cufter: Nincs kár. Utólag be kellene terhelni a matrica árát és törölni a büntetést. Ehelyett megy ez a mutogatás meg apróbetűzés.
Volt egy jóhiszemű felhasználó, akivel kibabrált a technika ördöge és ez _bizonyítható_ is.

Ehhez képest megvágták 30.000 Forintra + az apróbetűk tálibjai nyomják az áldozathibáztatást.

kohlhaas mihály 2019.01.11. 12:04:37

@consul: Erre vannak a csapatépítő tréningek, ahol meg kell tanulnod szeretni az ellenszenves figurákat is, mert egy csapatban vagytok. Nekem ez az egész az MLM világát idézi a sok hülye Dale Carnegie-ből okosodni akaró törtetővel.

Ez a név már foglalt! 2019.01.11. 12:24:48

Tanulság: a kúton, ahol egyébként is tankolsz az autópályázás előtt, veszed meg a matricát, amit fizetés előtt persze alaposan leellenőrzöl, kényelmi plusz díjak felszámítása nélkül. Bankkártyával is fizetheted és akkor tényleg semmi plusz költséged nem keletkezik, pl kp felvételi díj.

Én komolyan nem értem miért éri meg appon meg neten venni a pályamatricát, amiért plusz díjat számolnak fel. A parkolást azt megértem, néha én is használom, de ha csak 10 percre ugrok be valahova akkor inkább bedobom azt a kevés aprót az automatába, mert kb több a kényelmi díj, mint maga a parkolás .

KaTe 2019.01.11. 12:43:00

@kohlhaas mihály: Dehát biztos úr! A környéken egy darab autós sem volt! Mégis kit veszélyeztettem volna?

KaTe 2019.01.11. 12:44:45

@Etniez: Nyugtát/számlát vajon kaptál? Na és a Simpletől? Nem? Semmi gond, csapasd az autópályán!

Etniez 2019.01.11. 12:51:18

@KaTe: Vannak dolgok, amiket te sosem fogsz megérteni, ez teljesen nyilvánvaló.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:53:23

@theman: A Simple nem küldött SMS-t arról, hogy sikeres volt a tranzakció. A bankja küldött SMS-t arról, hogy zároltak valamekkora összeget a számláján. A matricát nem a banktól akarta venni, tehát az az SMS indifferens.

KaTe 2019.01.11. 12:53:48

@fda: Múltkor balra kanyarodtam, erre megbüntetett a rendőr. Pedig legalább 100x mentem már arra és nem volt gond. Mutatja, hogy időközben kitettek egy kötelező haladási irány jobbra táblát, én meg rutinosan mentem a dolgomra, meg amúgy is siettem. Kihez fordulhatok méltányosságért?

Az ASZF tök egyértelműen fogalmaz: Megveszed a matricát, megvárod, míg az app visszaigazolja a sikeres vásárlást, majd elindulsz és mész a dolgodra. Ha a sorrendet elrontod és ebből károd származik, az nem az app, nem a szolgáltató hanem a te felelősséged, bárkire is mutogatsz. Lehet, hogy a szolgátlató nem volt épp a legrugalmasabb, de vásárlás előtt minden lehetőséged megvolt hogy megismerd a szolgáltatás FELTÉTELEIT.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:54:55

@Nancsibacsi: Könyvelésileg a dolog teljesen rendben van, mivel a sikertelen megrendelés nem járt pénzmozgással, így könyvelni, számlát adni, számlát sztornózni sincs miről.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:56:33

@igazi hős: Az app kijelzi, hogy sikertelen volt a tranzakció, a kedves posztoló nyílván nem várta meg a tranzakció végét, hanem a fizetés elfogadása gomb megnyomása után rögtön átváltott Facebookra/navigációra, akármire. A bank pedig a zárolás föloldásakor is biztosan küldött SMS-t, csak a zárolások föloldása általában 6-8 munkanap, nyílván nem is értette a posztoló később, hogy mi jött neki.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:59:06

@Basz-ommm: Nem, ugyanis a tranzakcióval max ~30 másodpercig próbálkozik a Simple, utána egyértelműen jelzi, hogy az sikertelen volt. Utána próbálhatsz újat venni, vagy bemenni egy kútra és ott beszerezni (ahol szintén előfordul, hogy sikertelen a dolog, egyszer Hegyeshalomtól Budapestig minden kúton megálltunk próbálkozni, nem sikerült matricát venni). Ebből nem lesz két matricád. 6-8 nap múlva pedig föloldódik a zárolt összeg a számládon és visszakapod.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:00:56

@Quuuziii: Ugyan angolszász rendszerben, de tanítjuk középiskolában informatika órán az ACID kritériumokat. Lehet, hogy a kiváló szfotverfejlesztő kismamának is érdemes lenne az adatbázis-kezelés ezen alapvető fogalmával megismerkednie!

KaTe 2019.01.11. 13:01:04

@Benbe: Dehát az appnak villognia, rezegnie, sőt, 110% os hangerővel kellett volna lejátszani a La Traviata -t hogy figyelmeztesse a posztert, hogy a vásárlás nem volt sikeres. Ha pedig ez sem lenne elég és felhajt a pályára, akkor nem marad más, mint az önmegsemmisítés...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.11. 13:01:59

Nem szabad megbízni ezekben a rendszerekben.Egyértelműen halál az Ótépére, és minden kapcsolt részeire, de az esemes, ímél stb nem bizonylat, nem tudod hirtelen lobogtatni, ha beüt valami sz0patás a gyökér szolgáltatótól.Arról nem is beszélve, hogy simán nem jön meg, épp összeomlik, a telefon is tud produkálni csoda dolgokat, szóval nem.Meg kell állni és benzinkúton, vagy bárhol megvenni, illetve nem felhajtania pályára.Sajnos ez van jelenleg, talán majd 20 év múlva működni fog...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11. 13:02:06

@Etniez: "az autópálya üzemeltetője hibázott" Ennyike. Nem is tudom honnan veszik itt, hogy az OTP, a SimplePay lenne a hibás. A bank zárolta az összeget, az app jelezte, hogy az ő részéről rendben megtörtént az, amiért az app felelős. A szoftverfejlesztő szoftvert fejleszt, nem pedig üzleti és banki processzeket, nem banki fizetési infrastruktúrát és ezzel kapcsolatos jogszabályokat. Ha valamiért nem teljesül a vásárlás a bank hatáskörén kívül azt az app pontosan egyetlen módon tudja érzékelni.

Lejár a ttl. A NÚSZ nyilván nem küld majd információt a SimplePay-nek, hogy nem működünk, illetve lehet, hogy egészen lehal a rendszerük. Ahogy itt valaki írta is, minden esetben, ha elindult a tranzakció, de megakadt, egy idő után jelzi a rendszer, hogy végül sikertelen volt. De addigra az ügyfél már nem erre figyelt, becsukta az appot, ez meg az.

Ha a Vak Varjú Étteremben fizetsz, de nem szolgálnak ki, ez itt az utólagos fizetés miatt lehet rossz példa, de panzió foglalásnál lehet, akkor elvileg a zárolt összeget még nyugodtan és könnyen feloldhatja a bank és megszakíthatja a folyamatot. Ennek a szabályozása megint csak egyáltalán nem az egyszeri szoftverfejlesztő hatásköre, ez jogi kérdés.

A NÚSZ-nál lehet panaszkodni, de ott is azt fogják mondani, hogy nem vállalhatnak 100%-os garanciát a teljes és mindenkori rendelkezésre állásra, van olyan, hogy elhasal a rendszerük. Tehát igenis az a megoldás, hogy figyelek arra, hogy ne a SimplePay-es visszaigazolást tekintsem tényleges vásárlásnak, hanem amikor már tényleg a matrica vásárlásáról kapok visszaigazolást.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:02:51

@Etniez: Mit ír a kis fecni, amit kaptál a pincértől? Abból minden egyértelműen kiderül.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:05:03

@lenörd hofstadter: Az autópálya-fölhajtók jelentős részének a közelében nincs benzinkút.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:06:19

@Ez a név már foglalt!: Mert nem esik útba benzinkút az autópálya felé menet.

KaTe 2019.01.11. 13:08:44

@Benbe: Kivételt jelent a 60 perc türelmi idő, ez az úthasználat kezdetétől terjedő 60 percen belül megvásárolt matrica esetén mentességet ad a büntetés alól.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11. 13:09:03

@Benbe: erről van szó. Szerintem elképesztő, hogy szoftverfejlesztőként ő ezt ennyire ne látná át, hogy egyszerűen a bank fizetési felületet nyújt, és ez milyen ügymenetet eredményez. Nyilvánvalóan a poszt toló is jól tudja, hogy nem a jó dologra figyelt, csak ahogy megint csak többen írták, rutinból már az első jelet úgy vette, hogy minden rendben megy, ami sajnos hiba.

Ez olyan dolog, hogy mindannyiunkkal megesik időnként, hogy "azt gondoljuk hogy", nagyon emberi dolog, épp ezért érdemes figyelni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:12:44

@geegee: Itt tévedsz, az emailben küldött ematrica pont bizonylat és pont tudod lobogtatni. Csak ugye ilyen a kedves poszternek nem jött. Türelmetlen volt. A Simple teljesen hibátlanul működik, ha az ember elfogadja, hogy egy pénzügyi művelet nem annyi idő, mint lájkot nyomni egy cuki macskás videóra, pont azért tart 20-30 másodpercig, hogy tutira csak akkor vonjon pénzt, ha minden sikeres volt és vissza van igazolva. Itt nem volt, csak ezt a mai rohanó világban az önmaga fontosságáról meggyőződött kismama nem bírja megvárni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:13:55

@KaTe: Így van, és erre is tök jó megoldás a Simple, ha benézed a kanyart és fizetős szakaszon találod magad, csak gyorsan veszel egy matricát, és készen vagy. Szlovákiában estig ráérsz megvenni, mert csak napi egyszer fut le a büntetéseket generáló chron job.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:15:45

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: A Simple Pay visszaigazolást tekinthetted volna véglegesnek, de ilyet a posztoló nem kapott. Sem az appban, sem emailen, sem sms-ben. A banktól kapott egy sms-t, hogy zárolták az összeget - 6 nappal később meg arról, hogy föloldották. A zárolás nem terhelés, aki bankkártyát használ, igazán megtanulhatta volna már ezt a két fogalmat!

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:17:34

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Én kicsit kényszerbeteg vagyok, amikor már fönt vagyok a sztrádán, szintén meg szoktam nézni, hogy ott virít-e az aktív matricák között a szükséges darab. Évente jópárszor ellenőrzöm a megyei matricámat is. Paranoia? Tuti, de legalább olcsó!

Nancsibacsi 2019.01.11. 13:51:35

@KaTe: "@Nancsibacsi: Azért feltételezzük már, hogy a Simple-nél nem idióták dolgoznak, hanem hozzáértő emberek, akiknek érdekük, hogy az ilyen hibák javítva legyenek. Nem hiszem, hogy a Simple ne jelezné, hogy ha valamiért megszakadna a tranzakció."
Ne hagyjuk hogy a tények megzavarjanak minket, Pelikán elvtárs!

Nancsibacsi 2019.01.11. 13:57:37

@Benbe: "Könyvelésileg a dolog teljesen rendben van, mivel a sikertelen megrendelés nem járt pénzmozgással, így könyvelni, számlát adni, számlát sztornózni sincs miről. "
Pénzügyileg igen, de gazdálkodásilag nem. A megrendelés kötelezettség vállalás (bizonylat), amit ugyanúgy tilos törölni, mint a számlát (pénzügyi bizonylat). Ez hasonló mintha egy szerződést nem teljesítenél, és úgy próbálnád lefedni a dolgot, hogy belopózol a másik fél irodájába, és széttéped az ő példányát (eltüntették a felhasználó felületéről a tranzakciót).

KaTe 2019.01.11. 14:09:53

@Nancsibacsi: "“Nyilvántartásunk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a 2018. augusztus 26-án 16:45-perckor e-matrica vásárlást kezdeményezett."
- Hogy tudta a szolgáltató ilyen pontosan beazonosítani, ha törölve lett?

ekat 2019.01.11. 14:44:07

Én mindig az OTP online felületén veszek magyar pályamatricát, az OTP Direktben üzenetekben akkor megjön maga a virtuális matrica is, amit még le is töltök, és gyűjtöm őket egy mappában. Ez így abszolút biztonságos.
És egyes hozzászólóknak: és azért teszek így, mert 2019 van, és nem rohangászom olyasmiért (se benzinkúthoz, se máshova), amit online el tudok intézni.
És más hozzászólóknak: a nagyon régóta létező OTP-számlám mellett volt Citibankos és AXA-s folyószámlám is, valamint a Raiffeisen-nél is van egy számlám.
Számomra messze az OTP direktbankja a legjobban kezelhető. Messze neki vannak (vagy csak voltak, ezt per pillanat nem tudom) a legjobb szolgáltatásai. Messze neki van a legtöbb automatája. (Bár ez talán most már nem lényeges, nem figyeltem.) És cak annak drága, aki a régi számláját olyannak hagyta, amilyen volt, vagy aki hülye a pénzügyeihez és/vagy nem figyeli. Csak tudni kell, hogy mit csinálsz.
Emberhez viszont felesleges náluk fordulni, az ügyfélszolgálat csak azt böfögi fel, amit te is el tudsz olvasni, az ügyintézőkből meg ketten kétfélét mondanak ugyanarról, és az egyik információ persze rossz. Te meg találd ki, hogy melyiküké. Illetve hogy jót mond-e, ha csak egyet kérdezel meg, vagy csak mond valamit, mert muszáj. :)

Quuuziii 2019.01.11. 14:49:19

@KaTe: gondolom kikeresték a lomtárból.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:00:51

@Benbe: ja, tanuld meg a szakkifejezéseket, amit a bank használ. Ezért Simple! Ezért mondja a bank, hogy az ügyfelekért van.
Mellesleg levonják az összeget netes vásárlás esetén. Ezért van paypal. Nem jön meg az áru, neked kell reklamálnod, aztán vagy visszakapod a pénzed, vagy nem.
Ha csak zárolják, és a teljesítéskor vonnák le, nem kéne paypal, de reklamáció sem lenne.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:04:39

@Benbe:

Ha jól rémlik akkor nem ezért találták ki, hogy a következőnél még meg lehet venni?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:05:13

@KaTe: ha vásárlást kezdeményezett, akkor nyilván nem az ő hibájából hiúsult meg...öngól. Bocsánatkérés, büntetés eltörlése.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:07:40

@Etniez:

Képzeld el, vannak olyan faék egyszerűségű emberek akiknek nincs annyi agya, hogy előre gondolkodjon és a tankolásnál megvegye a matricát is.

De biztos én vagyok a hülye, hogy ma megvettem a megyeit, pedig meg sem tudom mondani mikor tervezem a következő felhajtást, de lehet, hogy csak hetek múlva kell.

Majd lesüllyedek a szintetekre és az utolsó fél percre hagyom. Ja, inkább nem, maradok az eddig is jól bevált gondolkodásnál, ti is csináljátok úgy ahogy eddig, és van min szórakoznom amikor a Homáron sivalkodtok.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:09:26

@Cufter:

Magyarországon? Ahol szarrágóéknál 10-20-30 millás autókban népi játék az, hogy hogyan lehet 300 forint megfizetése alól kibújni?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:14:17

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Dartford. UK.
Fizetős híd. Nem tettem meg, pár napra rá kaptam egy levelet, hogy biztos elkerülte a figyelmemet, hogy fizetős szakaszon hajtottam át. Legyek kedves fizessem ki a használat díját, amire egy hetem van, ami után büntetési tétel is hozzáadódik az összeghez.
Lehet ezt így is.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:19:35

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Még a legótvarabb netes bolt is nagybetűkkel leírja az utolsó gombnyomás fölött, hogy mostantól ha megnyomtad, akkorés csak akkor létrejött a szerződés amit a címedre küldött visszaigazolással szentesítenek... Poszterina nem várta meg a visszaigazolást, lehet éppen chatben volt ami azért lássuk be fontosabb, mint egy szaros autópályamatrica, hiszen így lemaradna Nyünyüke barátné Pipiske pincsikéjének aktuális szarának a színéről.

lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:21:06

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Azt teszem. Ha annyi agyam lesz mint neked.

ekat 2019.01.11. 15:25:42

@lenörd hofstadter:
Valamit az utolsó percben - de még időben - vásárolni az ezek szerint megbocsáthatalan bűn? A Biblia is emlegette?
Visszataszítóan undorító modorban és fogalmazással, magas lóról pocskondiázni másokat meg fennkölt, nemes jellemre vall?
Hát nem szeretnék a szintedre felsüllyedni.

Xezs7 2019.01.11. 18:04:13

Nekem az NMFR applikáció jött be. Ott egyértelműen látszik, hogy van-e matricád. Nem sok reményem volt hozzá, mondom biztos valami magyar hulladék app, de tényleg jó lett.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:16:09

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nézd, nekem nem fontos a te pénzed, nem muszáj megtanulnod! A Simple annyira Simple, hogy csak azt kéne csinálni, amit kiír (például, amikor azt írja, hogy "Kérem, várjon!", akkor várni), és akkor nincs ez az egész kalamajka. És akkor tényleg nem kéne tudni a szakkifejezéseket.

Nyitott szem 2019.01.11. 19:16:38

@Ez a név már foglalt!:
Már miért tankolnál automatikusan pályázás előtt? Én elég sokat autózom, mivel üzletkötő vagyok, és nem megyek mindig tankolni azelőtt, ha felmegyek a pályára. Csak akkor, ha például üres a tank.. de ha több, mint félig van, akkor biztosan nem megyek kútra, mert például nem esik útba.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:21:11

@lenörd hofstadter: Én nem szívesen élek vissza türelmi időkkel, plusz én hajlandó vagyok kivárni a 30 másodpercet, ameddig egy matricavásárlás tart a Simple-ben, és így nem is rontom el.

@Igazamvanvagyigazamvan?: Vásárlást kezdeményezett, igen, csak tudod a szolgálatást nyújtójának meg vissza kell azt igazolnia. Az nem működik, hogy fölhívok az apróhirdetési újságból valakit, hogy megvenném az autóját, majd anélkül, hogy megvárnám a válaszát leteszem a telefont, majd miután nem is fizettem, bepanaszolnám, hogy nem adta oda az autót. A Simple-ben, mint bárhol máshol, a vásárlásnak van egy folyamata, poszter kb. a második lépésig jutott a négyből, majd anélkül, hogy figyelte volna, hogy mit ír ki neki a szoftver, kilépett onnan, mert a bankjától (nem a Simple-től, akitől venni próbált valamit) kapott egy SMS-t. A Simple-t érezhetően a poszter bankjának SMS-ei nem izgatják, a poszter nem várta ki, amíg a tranzakció végigfut, tehát hibázott. Ennyi.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:24:01

@Xezs7: Simple-ben is egyértelműen látni. Vásárláskor a rendkívül félreérthető "Matricavásárlása sikeres volt." üzenetet írja ki, eztán pedig a főlap Autópályamatricák pontjában található listában mindig megtalálható az összes aktív autópálya-matricád. Csak akkor tudsz hibázni, ha ignoráns, arrogáns és öntelt vagy, és szarsz arra, hogy mi történik a telefonodon. Okostelefon használatakor általában javasolt, ha a user okosabb, mint a telefonja.

kohlhaas mihály 2019.01.11. 22:40:53

@ekat: Ez a tipikus hiéna, aki a károsultakat ekézni jár a Homárra. Empátia nuku, csak a mérhetetlen rosszindulat és a hatalmas önbizalom, felsőbbrendűségi érzés. Annál tökéletesebbnek érzi magát, minél inkább sárba döngölhet valakit, aki lehet, hogy hibázott, de mégis úgy érzi nem bántak vele méltányosan és esetleg megkönnyebbülhetne, ha megoszthatná a sérelmét másokkal, netán hasznos tanácsokat kaphatna. Ehelyett egy ilyen narcisztikus, öntelt seggfej beállítja ostoba plázacicának, mintha tudna róla magánemberként bármit.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.12. 04:04:10

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ejj be rendes tőlük. Ez valóban nagyon szép és ganz européer, de ez megint csak olyasmi, ami a NÚSZ hatáskörébe tartozik. Ha ez egész poszt arról szólna, hogy az állami rendszer milyen ilyen-olyan, esetleg megtűzdelve egy jó kis szarbánozással, akkor ez ember vérmérséklete szerint mondhatná, hogy jó ez így, vagy lehetne felhasználó-barátabb, emberségesebb a dolog.

Ami számomra érthetetlen az az, hogy hogyan jön ki az egészből, hogy a Simple a hunyó.

hidegsegg 2019.01.12. 04:33:21

@Ez a név már foglalt!: A neten is meg lehet venni kényelmi díj nélkül. Nem tudom miért kell olyan oldalakon vagy appokon keresztül venni, ahol plusz díjakat számolnak föl.

Quuuziii 2019.01.12. 07:03:24

@hidegsegg: mert az app programozóinak is élniük kell valamiből.

Quuuziii 2019.01.12. 07:07:13

@kohlhaas mihály: nem tudom hogy melyik posztot olvastad, de ha ezt a posztot vesszük alapul, az már önmagában eléggé bicskanyitogatóan fennhéjazó, a homáros bevezetővel együtt. Ráadásul még az is lehet, hogy a posztolónak nincs is igaza.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:41:16

@lenörd hofstadter: annyi agyad sosem lesz. Ész kell hozzá, az meg neked nincs.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:43:25

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: a simple-t én sem értem. Legfeljebb az róható fel nekik, hogy nem küldtek üzenetet a sikertelen tranzakcióról. Bár ahhoz megintcsak le kéne ellenőrizni a mobilt...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:46:20

@Benbe: ha jól tudom, a sikertelen vásárlásról kapsz üzenetet. A Simple küld?
Vásárláskor sose kell leellenőriznem, leemelték-e a bankszámlámról. A paypal például rá is kérdez...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:51:42

@Benbe: Azt olvasom, hogy kapott egy üzenetet, miszerint kreditkártyáját megterhelték.
Nem, nem zárolták az összeget, terhelték vele a számlát.
Ez bizony félrevezető.
Tehát az egészből nekem az jön le, hogy direktben kell az ilyet intézni, ki kell hagyni a Simple-t, fölösleges.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.12. 14:51:06

@fda: Egyetlennek, amibe az van írva: "A matric vásárlása sikeres." Ezt a képernyőre a Simple is kiírja, kb 15 másodperccel a "Kérem várjon!" után. Ez a várakozás nem sikerült a poszternek, magára vessen!

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.12. 14:53:09

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az már megint nem a Simple baja, hogy a poszter bankja félreérthető sms-eket küldözget. Továbbra sem értem, miért a Simple meg a NÚSZ a hülye, amikor a poszter az egész igazát egy olyan sms-re építi, amit nem a szolgáltatóktól, hanem egy totál független negyedik féltől kapott.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 23:00:48

@Benbe: mégegyszer: a Simple nem egyszerű. Fölösleges lépcsô, jobb direktben intézni.

2019.01.13. 11:17:59

A homár posztok alatti hozzászólásokat olvasva, minden esetben az derül ki, hogy a posztoló a hülye. És mindig kurva sok itt az okos ember, aki persze NEM TUD hibázni.

2019.01.13. 12:14:15

@kohlhaas mihály: „Csak éppen megfeledkeznek arról, hogy nem mindenki IT szakember.”

Egyetértek. Zéró empátia. Egyébként szvsz nem is azon múlik, IT szakermber-e vagy nem, egyszerűen az emberi oldalát kell nézni. Az 21. századi ember élete túlságosan bonyolult lett, s ha megszakadok sem tudok mindenre odafigyelni, bármennyire alapos vagyok, előbb utóbb biztosan elfelejtek, elhibázok, elnézek valamit, ez ebben a rendszerben kódolva van. Az ember hibázhat. Empátia, jóhiszeműség? Problémamegoldás? Igény sincs rá. Na ezért van az, hogy én messzire kerülöm a 21 század vívmányait, inkább állok félórát sorban a postán, feladom a csekket azt szevasz. Egyszerű mint a faék. Ott a bélyegző és a feladás időpontja. Hogy ezután hol kevereg az éterben a feladott pénz, célbaért-e vagy nem, és ha nem, ki hibázott (egymásra mutogatás) én már leszarom, ott a kezemben a papír. És ugyanezen okok miatt vásárlom meg inkább kútnál a matricát. Lehet ódivatú ókonzervatív, de én nem akarok minden kattintás előtt kilóméternyi ASZF-et, meg jogi maszlagokat olvasgatni, (ami egyébként valahol felesleges is, mivel igény szerint bármikor egyoldalúan módosítható) és nem akarok minden kattintás után azon agyalni, vajon mindent megtettem-e amit kell. Egy ilyen rendszerben, ahol nem tudják szétválasztani a szándékos rosszindulatot, a jóhiszemű hibáktól, és minden tévedésnek ára van, addig nekem ez a reakcióm. Maradok ősember.

kohlhaas mihály 2019.01.13. 19:17:46

@Jankove: Van logika a módszeredben, de azért kényelmetlenebb a postára szaladgálni a csekkekkel és sorban állni, mint Díjneten befizetni őket. A rosszindulatú seggfejeken meg ne csodálkozz! Ők abban teljesednek ki, hogy okosabbnak érezhetik magukat valakinél és ezt hosszan és lehetőleg bántó stílusban ki is fejtik. Pedig, ha tudnák mekkorát lehet koppanni, akkor is, ha valaki penge a számítástechnikában. Talán hallottad az esetet, mikor valaki virtuális pénzben milliárdokat kaszált, de a hozzáférési kódot tartalmazó merevlemezt leselejtezte és a szemétbe került. Talán még azóta is túrják a szeméttelepet emberek, akiket ezért fizet, hogy megtalálják a vinyót. Hát nem lennék a helyében!

Quuuziii 2019.01.13. 19:38:44

@Jankove: persze hogy nem mindenki IT szakember, de azért az elég ironikus, hogy a posztoló, mivel szoftverfejlesztő cégnél dolgozik ugye, mindjárt jobban tudja, hogy milyen legyen az UI. Most akkor ő IT szakember, vagy sem? Ha igen, hogy nem tudott neten matricát vásárolni? Ha nem, akkor meg mit szól bele, hogy milyen legyen az UI?

Egyébként ha valaki kiír egy posztot, akkor mindenkinek kötelező egyetértően tapsikolni, vagy esetleg engedélyezed eltérő vélemények közzétételét is?

KaTe 2019.01.14. 09:13:55

@Jankove: Autóba se ülj, mert az is meghibásodhat útközben. Inkább gyalogolj, az a biztos! Mellesleg, az megvolt már, hogy BÁRMI, amit ember tervezett, épített, alkotott, abban benne van a hibalehetőség? Legyél ősember, költözz vissza a barlangba, ott aztán tényleg csak a magad ura lehetsz. Gondolom annak is örülnél, ha az orvostudomány sose fejlődött volna, elvégre ott is csak a mellékhatások vannak, ugyebár... Apropó, miért is használsz számítógépet, internetet?

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ha webshopban vásárolsz, előre fizetsz és ennek ellenére nem kapsz visszaigazolást a vásárlásról. Akkor te mit szoktál csinálni?
a.) várod a csomagod, mert biztos csak elfelejtették visszaigazolni
b.) megérdeklődöd, hogy mi újság

- Semmi sem kötelező az eladót a teljesítésre, amíg VISSZA NEM IGAZOLJA a vásárlásod. Egyszerűen azért, mert nem jött létre a szerződés. Nincs mit teljesíteni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.14. 10:21:08

@KaTe: nem ezt írtam. Azt írtam, hogy a pénzt levonják a számládról, ha nincs teljesítés, neked kell visszaigényelned. Ez teljesen más, mint a zárolás.

Ez a név már foglalt! 2019.01.16. 11:40:25

@Benbe: ja, ja, hihető, meg biztos emettoros tesla autója van és nem esett útba superchargeres kút.

@Nyitott szem: Üzletkötőként gondolom éves matricád van. Én meg buszsofőr vagyok, én sem járok benzinkútra pályázás előtt, mert a telepen tankolnak és éves matrica van a buszon. De ha magánútra megyek autóval, akkor azért teli tankkal indulok el (főleg télen, amikor 10 centi hó miatt "át kell ülni egy másik autóba, belügymin").

@hidegsegg: jó tudni!

@Jankove: Tudunk hibázni, szoktunk is, csak nem futunk a homárra sírni, hogy jaj szemetek, amikor ráadásul tudjuk, hogy hibáztunk. Egyébként bosszantó az ilyen posztokat olvasni, mert nincs benne hasznos infó.

Balfredo Alfredo 2019.01.17. 16:49:49

Érdekes történet. Csak éppen olyan fogalmak, mint 'józan ész' meg 'életszerűség' meg 'adott helyzetben elvárható magatartás' meg 'ügyfélközpontú szolgáltató' meg 'ártatlanság vélelme' hiányoznak belőle.
Lehet, hogy jogilag az OTP-nek is meg a NÚSZ-nak is igaza van, csak éppen álláspontjukat, ÁSZF-jüket, akármijüket a fenti fogalmak teljes figyelmen kívűl hagyásával, magukat szolgáltató helyett hatóságnak képzelve alakították ki.

A posztoló egyértelműen jóhiszeműen járt el: megrendelte a matricát és a számláján is bőven volt fedezet, tehát joggal feltételezte, hogy előbb-utóbbb a matrica is meglesz. A büntetés jogtalan!
Az is rendben van, hogy egy online fizetési rendszer fejlesztése és működtetése speciális pénzügyi, jogi, információbiztonsági és még ki tudja milyen ismereteket igényel, ezért ezt nem maga a NÚSZ, hanem egy bank üzemelteti.
A két cég vegye tudomásul, hogy ők szolgáltatók, akik az ügyfelekből élnek meg. Ráadásul a rendszereket az állampolgárok adóforintjaiból fejlesztették. Hadd ne kelljen már az ÁSZF-ek összes apróbetűs lábjegyzetét végigolvasni egy olyan bagatell és mindennapos művelethez, mint egy matricavásárlás. A szolgáltatás jellege miatt tessék úgy kialakítani, hogy működjön a nap 24 órájában! Mint ügyfelet, nem érdekel, hogy ennek mi a technikai megoldása. Az érdekel, hogy működjön. Ennyike!
Aki meg a posztolót szidja, az gondoljon arra, hogy legközelebb ő is járhat így, vagy ezzel a szolgáltatással, vagy egy másikkal.

adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2019.01.17. 17:35:18

@Balfredo Alfredo: stimmt, hasonlóan jártam én is. Kártyával vettem skipasst. Gőzöm sincs miért, de én sem kaptam meg emailben a visszaigazolást és/vagy a vouchert. Épp ezért eszembe se jutott csak a banki kivonattal elindulni a lejtőre. Vettem újat a pénztárban, a kisasszony meg beszéli a nyelvet, így ma elintézte a terhelés oldását.

Igazad van, oldja meg az OTP,de a büntetés jogos. ÁSZF-re ne csak akkor hivatkozzunk, ha ha nekünk kedvez...

Balfredo Alfredo 2019.01.17. 18:44:19

@adott idő alatt a legtöbb japán kuttya: "ÁSZF-re ne csak akkor hivatkozzunk, ha ha nekünk kedvez.."
Most épp a szolgáltató tette ezt.

Amúgy meg két dolog:
A szolgáltatást használó ügyfeleket semmilyen direkt vagy indirekt módon nem kérdezték meg, hogy milyen ÁSZF-et akarnak vagy mutattak nekik tervezetet, hogy ez lenne az ÁSZF.
Ha a szolgáltatási csomag - ideértve a NÚSZ, az OTP meg minden más érintett cég dolgait - nem tudja garantálni, hogy valós időben működjön a folyamat, azaz amint indítottam a vásárlást, azonnal legyen matricám, akkor ennek az egész Simple Pay hókuszpókusznak nincs is értelme.

Quuuziii 2019.01.20. 07:38:14

@Balfredo Alfredo: az a baj, hogy ha az otp/simple pay/núsz benyelne egy ilyen büntetést, kb mindenki így trükközne a matricavásárlással, aki a napi rutinjában egyébként nem haladna át ellenőrző ponton. Ennek ellenére a büntetés felét elengedték. Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy a núsznak van-e olyan online felülete, ahol leellenőrizhető, hogy van-e érvényes matricád.

Quuuziii 2019.01.20. 08:05:06

Egyébként ha 2 matricát vesz véletlenül, mert nem kapott visszajelzést (mondjuk egyet sem vett), akkor sincs gond, mert a másodikat visszavásárolják:

"Kettős vásárlás

Ha ugyanarra a járműre, részben vagy egészben azonos időszakra egynél több jogosultságot vásároltak, a vevő a kérheti a felesleges jogosultság visszavásárlását. Ha a több jogosultság kezdő érvényességi napja vagy érvényességi időtartama nem egyezik, visszavásárlásnak csak abban az esetben van helye, ha a későbbi kezdő érvényességű jogosultság érvényessége még nem kezdődött el, vagy ha már elkezdődött, akkor az eltelt időszakban a másik jogosultság teljes időtartamban érvényes volt. "

Balfredo Alfredo 2019.01.20. 11:23:59

@Quuuziii: "az a baj, hogy ha az otp/simple pay/núsz benyelne egy ilyen büntetést, kb mindenki így trükközne a matricavásárlással,"
Az otp/simple pay/núsz embere-e vagy? Miért feltételezed - az ártatlanság vélelmének elvét figyelmen kívül hagyva -, hogy úgyis mindenki mindig trükközni fog?
A másik oldal meg, hogy miután a felhasználón kívül három szereplő van a játékban (NÚSZ, SimplePay, mobilszolgáltató), esetleges technikai hiba esetén ezek oda-vissza egymásra mutogatnak. Ha tetszik, ez is az ártatlanság vélelmének átlépése, ha tetszik, hasonló helyzetekből adódó negatív tapasztalat. A gyakorlatban tehát megint csak az ügyfél húzza a rövidebbet. Az ügyfél, akinek kedvéért állítólag létrehozták a rendszert.
Gyakorlatilag visszaesünk oda, hogy ha biztosra akarsz menni, akkor benzinkúton és készpénzzel veszel matricát, a kapot bizonylatot meg lefénymásolod. A jogalkotói szándék pedig bizonyára pont a papír- és készpénzalapúság visszaszorítása volt.

Ami az érvényesség ellenőrzését illeti, jó hogy van egy ilyen oldal. De ha valaki a SimplePay appban nem ellenőrzi a matrica meglétét, ezen az oldalon sem fogja.

Quuuziii 2019.01.20. 13:15:48

@Balfredo Alfredo:

"Miért feltételezed - az ártatlanság vélelmének elvét figyelmen kívül hagyva -, hogy úgyis mindenki mindig trükközni fog?"

Te valami párhuzamos dimenzióból jöhettél. :)

Balfredo Alfredo 2019.01.21. 19:14:20

@Quuuziii: Sztem pont te jöttél egy párhuzamos dimenzióból!
Nem az ügyfelek, hanem a hivatalos oldal az, amelyik lépten-nyomon trükközik. Nem nyelik be a pályamatrica büntetést, mert az ügyfelek úgyis trükköznének. Nincs elég kalauz a vonaton, ezért inkább korlátozzák a 100 km alatti távolságra szóló vonatjegyek érvényességi idejét, mert a nem kezelt jegyekkel az ügyfelek úgyis visszaélnek. Számos hasonló példát lehetne hozni, amikor arról van szó, hogy a hivatalos oldal képtelen rendesen létrehozni vagy működtetni egy rendszert, ezért korlátozásokat vezet be. Nem azt mondja, hogy bocs, ez egy félkész vagy működésképtelen rendszer. Inkább hivatkozik arra, hogy úgyis trükköznének meg visszaélnének a rendszerrel. Az emberek többsége, aki nem trükközik meg nem él vissza, az szenvedhet a korlátozásokkal megbonyolított rendszerekkel, és ráadásul még arculcsapva is érezheti magát.
Na melyik akkor a párhuzamos dimenzió?

Más: amíg nem létezett SimplePay, csak simán a zOTP online, addig is lehetett online fizetni. Csak úgy, mindenféle app nélkül. Nem is volt külön zárolás, csak fizetés. Ha a fejlődés azt jelenti, hogy eggyel több lépés van a folyamatban, eggyel több üzenet jön és eggyel többet kell kattintani, akkor inkább maradok a korábbi módszernél. Ne gyere azzal, hogy mindez a plusz lépés az ügyfél kényelmét meg biztonságát szolgálja, mert úgysem hiszem el! :-D

Quuuziii 2019.01.22. 07:52:28

@Balfredo Alfredo: a hivatos oldalon is emberek vannak, ahogy az ügyfél oldalon is. Az emberek trükköznek, maradjunk ennyiben. ;)

Balfredo Alfredo 2019.01.22. 19:26:54

@Quuuziii: "Az emberek trükköznek, maradjunk ennyiben."
Ez igaz. Mindazonáltal ne mossunk össze két külön esetet! Nem mindegy, hogy valaki magánemberként trükközik vagy pedig valamilyen cég illetve hivatalos szerv alkalmazottjaként teszi ugyanezt. Utóbbi esetben nem csak saját magát, hanem az illető szervezet jó hírnevét és tekintélyét is bemocskolja. Utána meg csodálkozunk, hogy a zemberek utálják a SimplePayt, a Núszt, a Mávot, a Postát, a bankokat, a biztosítókat meg a többieket.

A változásnak és megtisztulásnak nem a kisemberek oldaláról kell jönnie, hanem a hivatalos oldalról! Csak valahogy erről senki sem szeret beszélni.

Quuuziii 2019.01.23. 08:29:45

@Balfredo Alfredo:

"A változásnak és megtisztulásnak nem a kisemberek oldaláról kell jönnie, hanem a hivatalos oldalról!"

Ezt mire alapozod?

Balfredo Alfredo 2019.01.23. 18:43:57

A hivatalos oldal trükközése okozza a nagyobb anyagi és erkölcsi kárt.
A politikusok és hivatalos személyek azok, akikre a zemberek felnéznek. Ha tehát ők szabálykövető módon viselkednek, akkor a zemberek is elkezdenek szabályt követni.
Ilyen egyszerű!

Quuuziii 2019.01.24. 08:43:39

@Balfredo Alfredo: Akkor válasszunk szabálykövető politikusokat. Ilyen egyszerű. ;-)

Balfredo Alfredo 2019.01.24. 20:29:20

@Quuuziii: "Akkor válasszunk szabálykövető politikusokat. Ilyen egyszerű. ;-) "
Te meg én hiába választunk szabálykövetőket, ha mások másokat választanak :-(

Amúgy kicsit messzebbről nézve az esetet, az a tanulság, hogy ez az ország még nem érett meg a Núsz-os, SimplePay-es matricára, sem a szolgáltatót, sem az ügyfelek oldaláról. A szolgáltató rendszere bonyolult és áttekinthetetlen, ráadásul megbízhatatlan is (talán mert haveri cég csinálta?), a szolgáltató nem ismeri be a hibáját, hatóságnak képzeli magát és a nagyvonalúság fogalmát sem ismeri. Az ügyfeleknek van ugyan okostelefonja, mindenféle appal, de nem tudják kezelni. A fórumozók egy része meg a nyilvánvaló hibák ellenére a szolgáltató pártját fogja.
Ide a jó öreg hagyományos matrica való, amit adott dátumra kilyukasztanak és után fel kell ragasztani a szélvédőre :-((

Rocky2 2019.02.19. 22:17:27

@Xezs7: "Nekem az NMFR applikáció jött be. Ott egyértelműen látszik, hogy van-e matricád."

A Simple-ben is látszik. A poszternek nem látszott matrica, mert nem volt.
De nem nézte, ezért nem látta, hogy nincs.

Ducasse 2020.12.10. 11:34:50

@KaTe: Drágaságom eltelt majdnem két év és miután a szerencsétlen elmű és a gázművek is áttért SimplePay-ra sikerült meggyőződnöm róla, hagy ha nem is idióták de nagyon alulképzett emberkék dolgoznak akiknek alkalmasint egy szerver autentikáció normális beállítása is okoz némi problémát.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2021.04.05. 19:37:05

@Etniez: "olcsóbb kifizetni a pár száz forint kényelmi díjat"

Ezt a kényelmi díjat sem értettem soha.
Az eladónak olcsóbb egy automatizált online rendszer, ahol a vevő végzi helyette (alkalmazottja vagy ügynöke) helyett a munkát?
IGEN!

Mégis extra díjat kér? Duplán húzza le a vevőjét?

Értem én, drága az online rendszert kifejleszteni/üzemeltetni, no de a benzinkutas 'ingyé' intézi a matricavásárlási munkát?!?!
Persze hogy nem!

Az lenne a tisztességes, hogy ha a kényelmi díjat felszámolja, akkor jóváírja azt a jutalékot, amit a benzinkutasnak is adna :)

De hát ugye a tisztesség és a mai piac (piaci veraseny nuku, szabadverseny nuku).

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2021.04.05. 19:54:21

@: "Egy ilyen rendszerben, ahol nem tudják szétválasztani a szándékos rosszindulatot, a jóhiszemű hibáktól"

Ebben a storiban ez lenne a lényeg.
Tízezerből egyszer történik ilyen, ekkor a szolgáltató mutassa az "emberarcúságát".
A jóhiszemű vevő az vevő, mégha hibázik is.
Egy NEM MONOPOL cég, egy piaci partner segíteni akar és úgy van vele hogy nem kíván rossz imaget mert a jóhiszemű vevőit rugdalja, nem akar elveszíteni ügyfelet.

De ez nem piac. ez az állam és egy monopolium.-.. annak megfelelő viselkedéssel!

De hát mi választók 'szeressük' ha az államunk ilyen velünk :)

[kiváncsi lennék, ha egy angolszász vagy német, holland esetnél a képviselőjéhez fordul a polgár, mint az állam nem helyes működése miatt, akkor mi történne... és nálunk?]
süti beállítások módosítása