Tékozló Homár

Az iStyle Macbolt és a makacs szoftverhiba

2007.07.06. 14:29 | jackyll | 80 komment

Hallottunk már cifra történeteket Apple-vásárlóktól, úgyhogy annyira nem lepődtünk meg, hogy az itt vázolt helyzetben hepiend sem várható. Naiv ügyfél konstatálja, hogy az Apple-helyzet Magyarországon még olyanabb, mint eddig volt, és perre megy a folyamatosan meghibásodó gépe miatt, amit a szerviz nem hajlandó javítani, mert szerintük "csak szoftverhiba":

Csak Egy Jó Gépet A. Kartam vagyok, múlt évben vásároltam az Andrássy úton az iStyle Apple Center Kft (premium reseller!!!) kereskedőnél egy Macintosh-t. Gondoltam ezek megbízható gépek, kiemelt viszonteladó, nem lesz vele baj, és direkt nem az alapszériás legolcsóbb gépet kértem. A gép 8 munkanapon belül KÉTSZER is elromlott, de sem javítani, sem cserélni nem voltak hajlandók. Mivel a programok fagytak és az ablakok is "elmázolódtak", gondoltam, veszek bele új memóriát, hátha az okozza (más alkatrészt nem is tudtam volna cserélni benne, ezt meg egyébként is bővíteni szerettem volna). Sajnos a hibák nem szűntek meg. Többször is visszavittem, mindig az volt a válasz, hogy szoftveres a hiba, ezért folyton feltettem a legújabb frissítéseket, de persze nem használt. Gondoltam, ha ennyire szoftverhibás ez a Mac OS X, akkor nézzük meg a gépet másik operációs rendszerrel is, így hát feltettem rá mást, persze mondanom sem kell, a hibák ugyanúgy előjöttek (ekkorra már memória és szoftver is cserélve lett). Szervíz válasza: szoftverhiba.

A vásárlást követő fél évben HATSZOR vittem vissza a gépet, a menet mindig a következő volt: a kedves pultos megértően megnézte a hibákat, felírta mindet, átvette a gépet, adott egy papírt arról, hogy garanciálisan javítják, majd két-három nap múlva felhívtak a szervízből, hogy semmi baja, vigyem el. Hiába mondtam, hogy a hibákat a kollégájuk is látta, azt mondták, az nem számít, mert szervizesnek kell látni. A hibák egyre szaporodtak, és időközben tönkrement a DVD olvasó is (pedig alig használtam, és erre aligha lehet ráfogni, hogy szoftveres hiba), így végül elfogyott a türelmem, és addig nem tágítottam, míg a főnökkel nem beszéltem. Ő megígérte, hogy visszakapom a pénzemet. No persze nem az egészet, hanem a 80%-át (miért is?), ha gyári dobozostul visszaviszem. Gondoltam sebaj, jobb, mint a semmi, így hát pár napra rá visszavittem az egészet, úgy ahogy vásároltam.

A pultnál várnom kellett, mert egy német ügyfélnek nem fogadták el az Apple Worldwide Warranty-ját, és megvágták többezer forintra csak azért, hogy megnézzék, a pár hónapja vásárolt gépe tényleg rossz-e (gondolom ha valaki elutazik a Balatonra nyaralni, az ahelyett, hogy a hasát süttetné, pusztán a poén kedvéért felutazik Pestre, és ügyfélszolgálatosokkal veszekszik egy jó géppel, mert az milyen jó). Majd közölték vele, hogy két héten belül ne számítson eredményre (nem javításra vagy cserére, csupán bevizsgálás eredményére). Erre teljesen kiakadt, azt mondta, Berlinben a garanciális csere MAXIMUM két nap, és dühöngött. Sorra kerültem, és a pár napja még kedves főnök közölte, hogy hiába hoztam be, a pénzemet vissza nem kapom, hiába van jogom rá az Apple Wordwide Warranty, az általuk mellékelt Jótállási Feltételek és a Polgári Törvénykönyv szerint.

Átrágtam magam a törvényeken, és kiderült, egy kormányrendelet értelmében 8 napon belül akkor is vissza kellett volna kapnom a pénzt, ha nem indoklom meg az okát, valamint az is kiderült számomra, hogy fél éven belüli meghibásodás esetén a jog szerint a gép már hibás állapotban lett értékesítve. Mindehhez jön még az, hogy a hibalistát írásba adták (ezzel ergo elismerték őket). Szóval írtam egy szép levelet nekik, tértivevényesen, ajánlva feladtam. Válasz nagy monopolcéghez illően nem érkezett, úgyhogy felhívtam a Fogyasztóvádelmit, ahol kedvesen megnyugtattak, hogy ők az égadta világon semmit sem fognak csinálni, de szívesen adnak tanácsot. Köszönöm.

Most pereskedek, talán 4-5 év múlva viszontlátom a pénzem, és vehetek egy másik gépet.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elismert író 2007.07.06. 14:31:16

ide azt szokták írni: első

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2007.07.06. 14:36:51

ilyenkor csendben imádkozom, hogy az egyém nehogy kifeküdjön...olyanok ezek, mint a cigánylányok...vagy botrányosan szépek, vagy botrányosan nem...

boribonmackó 2007.07.06. 14:37:57

Szemétládák!!!!

Akkor mégegyszer hol nem kell vásárolni, és mit?????????????

Apple Center Kft

Macintosh-t.

al Dajjal 2007.07.06. 14:45:50

Amint látszik, a MAC is csak a Winfos iránti gyűlöletből él. Semmivel nem jobbak a gépeik, a szervízhálózatuk.... Meg úgy egyáltalán. Az egyik szar, a másik kaka.

Elismert író 2007.07.06. 14:45:57

szerintem nincs olyan ember az országban akit ne szopattak volna még be valami jótállási ügyben
ilyen esetben az üzletben a hatóságokkal való fenyegetés lehet hogy bejön. Még akkor is ha tudod, hogy valójában az égvilágon semmit sem fognak csinálni.

ednernyer 2007.07.06. 14:52:13

Tényleg nevetséges, hogy a raktározási költségek leszorítása érdekében nem tartanak kis hazánk székes fővárosában olyan alapvető kopó alkatrészeket sem, mint pl. amivel én szívtam 3 hetet, azaz Fujitsu Siemens laptopba ventillátort! De ez egy általános jelenség, u.e. van autóknál, stb. A globális cégek nem tehetik meg, hogy nem nyújtanak garanciális szolgáltatásokat, ám úgy ússzák meg meg a kelet-európai piacot, hogy azok színvonalát partnereiken keresztül - szánalmasan alacsonyan tartják.

Sanyi 2007.07.06. 15:14:05

En ket dolgot tennek:
1) Elvinnem a gepet kulfoldre es a WW garancia kereteben leadnam (pl. Becs, Berlin).
2) Irnek egy szep levelet a regionalis indirect sales managernek/directornak/VP-nek a teljes tortenettel es javasolnam a probavasarlast es proba garancia ervenyesitest. Hatha berag es kidobja a viszonteladot.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.07.06. 15:46:49

házilag összerakott, minőségi alkatrészekből válogatott PC-kkel miért nincs sosem baj? azok miért nem rommlanak el sose?

igaz laptopot nem igazán lehet házilag összerakni...

j311 2007.07.06. 15:50:40

Most ezért vegyen az ember Macintosht?
Nem mindegy mivel szopatja magát?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.06. 15:56:29

Használj abakuszt! Az nem fog elromlani!

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Abacus_6.png

Egyébként nekem is házilag barkácsolt gépem van. Nincs is vele semmi gond.

t443 2007.07.06. 16:05:55

Szerintetek ha valakinek elromkik a teszkós PC-je, és nem tud érvényre jutni a garanciájával, akkor azt fel fogja rakni a homárra? Vagy ha egy windows összeszarja magát, akkor egyböl a sajtóhoz fordul? Nem, mert annyira általános eset, hogy szót sem érdemel, mindennap előfordul, nem beszélve arról hogy egy pléhdobozos vajszínű szgház alkatrészeit minden utcasarkon meg lehet vásárolni, kvázi lényegesen nagyobb az árukészlet az országban. Ha viszont egy mac dobja hanyatt magát, az egyből sajtóvisszhangot kap, ebből kedves winfejű barátaink egyből levonják a konzekvenciát, miszerint a mac egy rakás szar. Az apple szervízháttérről valóban sok rosszat hallottam már, sajnos nem tudok okosat mondani ezzel kapcsolatban, mindenesetre én lassan 8 éve használok maceket, és még egyik sem romlott el.

Bit Rot 2007.07.06. 16:09:06

Hajrá Apple! És ez nem az első cikk ebben a témában...

A cikk alapján lehetne új szlogenjük:

Apple: drágán szart.

tücsökbogár 2007.07.06. 16:12:46

Sanyi abszolut jól látja. Levelet gyártani és szépen elküldeni, postán, mailen, cc-zve az összes fejesnek. Persze nem Magyaroszágon...

DonCiccio 2007.07.06. 16:17:10

Van egy általános jogvédő iroda, aki a fogyasztók érdekeit képviseli és a szart is kihajtja a "nagy" multikból.
Persze, csak akkor vállalnak, ha jogosan reklamálsz.
Amennyiben érdekel a címük, dobj egy mailt, mert reklámot nem csinálok nekik és Évi kollégájaként nem is lenne etikus publikálnom a dolgot. :-)

dr. trafik nomac 2007.07.06. 16:28:10

Hat egyresz sajnalom, masreszt meg hulye sznob.

dr. trafik nomac 2007.07.06. 16:30:19

Viszont van egy megoldas, ez nekem mukodik:
Vegyel egy sima pc-t, akar laptopot, es rakd fel ra a tort OSX-et, frankon megy, tenyleg.

3x 2007.07.06. 16:37:47

Innen kicsit meseszerűnek hangzik a berlini 2 napos garanciális csere, pedig ez lenne a normális. Ehelyett nálunk hetekig tartó parttalan b@szakodás, anyázás, mutogatás van helyette. Ha volna Apple Magyarország, talán nem igy lenne. De nincs, van helyette egy libanoni illetőségű cég, egy kft., akit nem érdekelnek az ilyen problémák, amíg ezerszám bír eladni évente új gépet, és leszedi a hasznot.

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 16:41:29

Annyira könnyű fikázni egy terméket azért, mert egy-egy cég rosszul kezeli az ügyfeleit... Ez a szánalmas. Ha valahol szar egy szolgáltatás, akkor ott nem kell vásárolni és előbb utóbb vagy jobbá válik, vagy becsuk. Ilyen egyszerű.

Van még számtalan másik viszonteladó (már amelyik nem tűnik el a föld színéről adósságával együtt) ahol az ügyfelek meg vannak elégedve és olyan szervizhez tartoznak akikkel nincs gond.

Én ilyen helyen vásárolok (konkrétan pl. XMS) és az Almárium Pro-hoz hordom a dolgaim (amit nem oda kéne, azt is, inkább fizetek érte).
Eleve alig van bármivel is probléma, de ha van valami (régen akku, nemrég egy optikai meghajtó, ilyenek), szépen, tisztességgel megjavítják és nincs olyan érzésem, hogy le vagyok sajnálva.
Ha ez nincs meg máshol, akkor itt kell vásárolni és kész, aki nem rugalmas és udvarias előbb-utóbb rolót húzhat.

Az Apple gépek minősége nem függ attól, hogy hol vásárolom meg, az viszont, hogy utána megbánom-e, hogy vettem vagy sem, az meg már nem az Apple-ön, hanem a VAR (értéknövelt viszonteladó) partneren múlik. Jelen esetben a bolt és a szerviz.

Sajnálom a kedves delikvenst és ezennel virtuálisan megdobálom paradicsommal az említett boltot, de bocs, ettől még továbbra is Apple vásárló leszek és kész...

A helyében kérnék szakértői véleményt (MEEI), megcsináltatnám az Almáriumnál és a javítás költségeit (csak a munkadíj, mert az alkatrészek díjmentesek az Almáriumnál is ha garanciális a gép) pedig ráverném a másik szervizre. Erre is lehetőséget ad a törvény tudtommal.
És nem kell kiábrándulni, csak észnél lenni.

Tom.

quador 2007.07.06. 16:44:24

Van masik megoldas is: nem venni agyarorszagon semmit.
Meg egy thaifoldi kisvarosban is jobban lehet garancialis felteteleket ervenyesiteni, als in der Puszta.

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 16:46:49

Ja és igen, az itthon garis gép Bécsben is garis... ez lemaradt... ki kell próbálni a 2-napos javítást :D

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 16:48:51

Quador: Ez nem igaz, nekem sose tartott semmi túl sokáig, csak épp nem szar helyre hordom és nem olyanoknál vásárolok akik le "kis pöcsöznek"... ennyi a trükk.

Besz*rnék ha a notebookomon thaiföldi billentyűzet lenne hallod...

Cabbage City 2007.07.06. 16:52:07

Hámer fasznak kell nagyzolni "mákintoss"...
veszel pécét, hajtod ha igényesen van összerakva, 3 év után kikukázod/kicserélsz benne pár cuccot. Jókat röhögök az itteni srácokon: "7 éve ugyanaz a G4esem van, megy rendesen, azóta csak ramot tettem bele..." aha, a (Sz)Ámitástechnika meg elszaladt melletted.

quador 2007.07.06. 16:56:24

TAA: Nekem viszont igen. Egy ido utan inkabb hagytam a fenebe a javitast, mert nem volt idom a 72. keruleti szervizbe hurcolnom a dolgot munkaidoben, mert ok nem hajlandoak (pedig nekik kene) es meguntam a veszekedest arrol, hogy mennyi ido alatt kell kijavitaniuk, es egyaltalan meguntam a mindenfele piti trukkoket, amivel a garancialis kotelezettseg alol akarnak arrafele kibujni. Nyilvan erre jatszanak, hogy megunjam. Viszont egy ido utan nem is vettem inkabb ha tehettem semmit boltban (plane nem markaboltban), mert minek, ha gyakorlatban nincs garancia.
Thaifoldon viszont a sajat hibabol meg ott helyben leejtett fenykepezogunket is kijavittattak (sot, kocsival elvittek a szervizig), mert a markaboltban vettuk (mondvan, "hat ha eppen ma vettuk akkor kijavitjak ganarciaban persze, nem gond, hogy mi ejtettuk le") pedig turistak voltunk, nem magyarok.

Lehet, hogy van olyan hely mondjuk bp-en, ahol nem csak lehuzni akarnak, aztan elzavarni a sunyiba, de en az alatt a 10 ev alatt, amig ott eltem nem talaltam meg.

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 17:03:36

Ott van a postomban, ott kell venni és kész. Igazságtalan lennék ha azt mondanám, hogy csak ott jó. Nem, csak ott, de ott biztos. Másnál csak 1-2 alkalommal jártam és köszönöm maradok.
Az új márkaszerviz (Almárium) meg egész más fíling mint az elődjük... mondhatni mindenkinek ajánlom (noha rosszat nem szeretnék senkinek se kívánni :D)

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.07.06. 17:46:12

TAA:
Az első postodra reagálva: baromság.
Mindenki, ebbe te is beletartozol, általánosít és az egész márkára levetíti a rossz véleményét ha ennyi negatív tapasztalatot gyűjt. Én is használtam egy darabig Mac-et, nekem se volt problémám vele, de az külföldön volt, itthon, a milliárdnyi panasz ismeretében semmi pénzért nem vennék Mac-et.
Szerintem abszolúte megérthető, ha naiv ügyfélnek tele van a töke az egész Apple branddel és inkább visszavált a még sz@rabb Winfosra és PCre, ahol nagyobb eséllyel lehet pályázni egy hiba elhárítására és nem kerül egy szimpla alkatrészcsere egy vagyonba, csak hogy egy példát említsek.

ramirez7788 2007.07.06. 19:18:28

Nekem van egy 5 éves PC-m olcsó alkatrészekből (csak a táp márkás) és soha nem volt vele semmi gondom. Az XP-m meg 1.5 éve lett installálva. Szevasztok.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.07.06. 19:56:16

Amikor nekem gyűlt meg a bajom Magyar Makkintosékkal, és kilátásba helyeztem, hogy a panaszomat továbbítom az anyacégnek, akkor azt a választ kaptam, hogy: haha, úgysem ismerem annak az illetékesnek az e-mail címét, aki őket megfingathatná.
Erre építenek, hogy nem jut el a panaszod az anyacégig.

Azért mindenki az anyacégnek írjon szépen, angolul ilyen esetekben, ők majd megrugdalják a tökeiket ezeknek a gonosztevőknek.

shibuya 2007.07.06. 20:08:31

hat igen istyle, istyle.
egy ismerosom az istyleba tevedett be, mert segitsegre volt szuksege (nem voltam otthon:)), hogy a tobbhetes sivatagi kalandturajarol hazaterve, a rengeteg kepet amit iPod-ra mentett a DSLR geperol le tudja szedni.
na most ez az istyle fantasztikum kft. az osszes gyalazatos szabalyukkal szepen szervizdijban szamolva 7000 Ft/ora-s oradijjal (amit akkor is ki kell fizetned, ha kb 2 percet vett igenybe a muvelet, marpedig ez az a muvelet volt) mentette at ipodrol a kepeket.
ez mar magaban felhaborito.
az apple fikazo windows-fanoknak ajanlanam figyelmebe a Homaron postolt tortenetet egy kicsit sem olcso IBM ThinkPad-rol.Es akarhogy vesszuk az IBM is nagy nev, az Apple is, csak nem mindegy hogy hol.
Minden gepben elojohetnek hibak, legyen az akarmilyen csorbithatatlan hirnevu.
En Tokyoban vettem emg a mac-emet angol billentyuzettel (mert ez minden orszagban ingyenesen cserelheto opcio a hivatalos Apple boltokban) es itt az emberek meg a nem hivatalos boltokban sem szarakodnak ennyit, mert mas ismerosom altal vasarolt amerikai mac-ben csereltek billentyuzetet (a felhasznalo hibaja volt hozzatennem) problemamentesen.
Mi ebbol a kovetkeztetes, nem az Apple vagy az IBM vagy akarmi mas a szar, hanem a magyar mentalitas (tisztelet, oriasi tisztelet a kivetelnek, PC boltokbol a User's-t emelnem ki).
Szanalmas sajnos, hogy hol tartunk, de ha az en mac-em esetleg megkattanna, tuti, hogy en is az Almaria Pro-t valasztom.

PS.: istyle fika: ott van egy pro gep osszeteve MIDI-vel es minden zeneleshez valo eszkozzel, de csak viritasnak. Ahol nem tudjak mi az a CuBase vagy Ableton Live ilyen felszerelt geppel, ott meg Afa nelkul sem vasarolnek)

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 20:44:21

Winyetta: Próbáltál már PC-vel visszamenni anyázni egy PC forgalmazóhoz? Én igen. Úgy megszoptam mint a torkos borz. Semmi sem volt garanciális abból ami bajom volt szerintük, a HD-n felrobbant IC meg égési nyom, ami szintén nem garanciális és a végére _SEMMIT_ sem kaptam és volt egy romhalmazom egy táphiba miatt... Egy PC-nél a sok gyártó szépen egymásra mutogat, egy Mac-nél egy gyártó van aki nem tud kibújni az alól, hogy az ő cucca okozta a hibát.

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 20:52:19

Bunny: Nincs "anyacég". Magyarországon az Apple nem leányvállalat. Nincs kinek bemószerolni bárkit is, csupán ezért felesleges a fáradozás. Magyarország a kintiek számára Balkán, nagy B-vel. Ha tetszik nekünk vesszük, ha nem, nem vesszük, ennyi.
Ezen kívül hiszem azt, hogy egy vitás helyzethez 2 fél kell. Nekem nem szoktak gondjaim lenni, de lehet, hogy toleránsabb vagy diplomatikusabb is vagyok.
Ha mindenkibe azonnal belemennék, lehet, hogy nekem se segítene soha senki akárhogy erőlködöm sem... nem?

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.06. 22:21:16

Vérszegény éjszakai dúvad 2007.07.06. 15:56:29
Használj abakuszt! Az nem fog elromlani!

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Abacus_6.png


Az enyémen szétjött a keret, kicsúszott az egyik rúd, és lehullott róla az összes bogyó. Nagy nehezen összeraktam, de egy drazsé hiányzik, és most vettem észre, hogy hibásan számol, tehát 3 hónapja fals adatokkal dolgozom. Ez is szoftverhiba?
Évszázadok óta sztárolják mégis akadnak vele problémák.

Oakley napszecsó a fejen, Dr. Batz topán a lábon, jobb kézben Miller sör, bal hónalj alatt Macbook Pro, az ingzsebben éves BKV bérlet, ez elég trendi-é már?

kaloz-blogger 2007.07.06. 22:47:41

Nem olvastam vissza a hozzaszolasokat, ezert elore elnezest kerek, de eleverosszul alltal hozza a dolgokhoz.

Nem kell a magyarokkal baszakodni, egyenesen a kulfld applehez kell fordulni, elmondani hogy itt a magyar disztributor mit muvel. Hidd el azonnal kapsz uj gepet, esa magyar disztributort is jol lebasszak majd.

A tobbieknek:
Ez nem csak az applere igaz hanem barmi mas cegre. Ne a magyarral szarakodjatok, irjatok a fonokuknek kulfoldre, ahol a vasarlonak mindig igaza van. Nekem eddig szamtalanszor mukodott, legtobbszor INGYEN kuldtek meg a szukseges alkatreszt, meg akkor is ha en tortem kette, stb.

Thomas A. Anderson 2007.07.06. 23:11:53

kaloz: Na ez egy szép példa a honi suttyóságra.

Igenis kell a hazaiakkal "baszakodni", mert anélkül sose lesz jobb, te pedig csak egy "mószerolós kis pöcs" maradsz. Igenis szóvá kell tenni ha valami nem jó. Igyekezni kell, hogy jobb legyen.

De a jót sem kell elfelejteni megemlíteni, mert itthon jellemzően állandóan csak a szar ecsetelésével szeretünk foglalatoskodni, azzal viszont vastagon.
Bojkottálni kell a szar helyeket és továbbadni hol vannak a jók, ennyi.

., (törölt) 2007.07.07. 00:11:04

És? A sokadik Mac-et nyúzom, gond nélkül.Nyilván az nem fog ide írkálni akinek megy a gépe, legyen az winfos PC, vagy Mac.
Azonkívűl, a gépek időnként el is romlanak. elég áma így is, hogy itthon akar pereskedni. Kivistu bécsbe és világ gariban megcsinálják ott. Egyébként lehet, hogy rátett valami varez progit, mert tényleg szoftvernek tünik.
Aki meg Brand Pc-kről regél az olvassa el ezt
homar.blog.hu/2007/07/05/az_ember_akinek_kivettek_a_memoriat_a_ge
mindenhol lehet szívni. Magyarországon vagyunk hé!
Itt a pénzedért még neked kell megalázkodni

chabba (törölt) 2007.07.07. 00:31:57

Anno nekem is gondom volt egy apple géppel (nem saját, de nekem kellett vele bajlódni). Az érintett bolt-szervíz (ami nem azonos a cikkben szereplővel, mert akkor még nem is létezett) kb. ugyanezt művelte, mint a postban. A lényeg, hogy nem működött a gép rendesen szoftveres okokból, de a szervíz szerint minden rendben volt.

Jobb híján megpróbáltam e-mailt írni az amcsi anyacégnek, de nem találtam sehol címet. Nosza, telefon 1-800-My-Apple. A telefonban a csaj 12000-szer bocsánatot kért, majd megkérdezte, hogy visszahívhat-e, hogy ne nekem okozzanak költséget!!!

Letettük a telefont, és már el is könyveltem, hogy ez is csak átverés, leráztak. De nem! Két perc múlva amerikából hívtak apple-ék a mobilomon, hogy így-úgy sajnálják és remélik, hogy nem vesztettem el a bizalmamat a termékben. Aztán meglett a megoldás is.

Javaslat: ha nem is e-mail-en, de telefonon kersztül igenis be kell mószerolni a hazai viszonteladót és szervízt az anyacégnél, ha valami nem szabályosan történik.

Az amcsi ügyfélszolgálat előtt pedig le a kalappal, pedig nem vagyok Mac-fan.

Sir Mortzosch 2007.07.07. 08:06:16

Nem a Mac a szar, hanem az értékesítő a geci. De az nagyon.
MacBook Pro - aki jártas, tudja az árát...
Egy rossz szavam nincs, tökéletes, etc etc. Nem hiába annyi az ára amennyi.

Ugyanez a bolt. Megrendeltem az MS Office mac-es változatát, 50e pénz.
3 hét... Jó.
3 hét után be, itt a csomag? Persze, már 2 hete. És miért nem szóltak? Vállvonogatás.
Ok. Fizetném, mikor a kisköcsög észreveszi, hogy a szoftver 3, azaz három gépre telepíthető.
Csapkodja is befele: 3x50000.
Mondom neki - kisapám, ez sok lesz.
Nem ez ennyi, mert írja a dobozon, hogy 3...
Mondom neki : ha lehúzod a vonalkódot, mennyit ír? 50et? akkor az az ára.
Kötötte az ebet a karóhoz.
Istenigazából a magatartásával volt probléma, úgy kezelt mint egy kutyát és baromira nem értett sem szofverhez sem hardverhez.(ez már előző vásárlásokkor kiderült) különben is, ha nem tetszik, akkor menjek vissza az aljanépnek gyártott PC-hez.
Én = udvariasügyfél-pulton áthajol - és beleordít az arcába, kb szó szerint: Te faxxopó, fitymacincáló kisköcsög, kapj észbe, hogy ez nem így működik! Akarod, hogy délutánra bezárjon a bolt?!
Kénytelen voltam ordítani vele, holott nem szívesen teszem (ő is ember alapon) de ismétlem, egy idóta volt.
Jeleztem, hogy ezt ugyan nem veszem meg. Márpedig nekem ki kell fizetnem, mert ezt én rendeltem! Mondtam neki - aha, papír van róla?
Nincs, de akkor is.

Vicces volt a csávó, mikor mondtam neki, hogy most felhívjuk a mikrofos magyarországot, aztán a bécsi apple képviseletet, és ha valóban 3x50e a termék ára, akkor megkövetem és kifizetem az árát, de ha nem, akkor nagyon megverem, feljelentem és mindent elkövetek, hogy bezárassam a boltot.
Telefon elő, wap- béccsi apple, tárcsázom is, közben kérdezem, hogy németül/angolul beszél-e a kedves eladó, mert biza most a vizes ruhát ráhúzom, kezdje ő is hívni a főnökét.
Ő leszarja, 50ért ide nem adja.
Bécsiek felvették a telefont, megdöbbentek. Egyrészt, hogy ilyen drágán adja, másrészt, hogy ekkora paraszt az eladó.
Kiderült az is, hogy náluk A MacBook kb. jó 20asal olcsóbb és az Office ugyan nincs most raktáron, de 2 nap alatt megszerzik a magyar nyelvű változatot is, harmadárért.
Kiscsákónak mondtam, csöpögjön a dobozra szépen, mert irány Bécs, még az útiköltséggel együtt is olcsóbban jövök ki és ott kiszolgálnak udvariasan.
Mitadisten, előkerült a boltvezető?tulaj? aki elkezdte az alkudozást, 5-10% árengedményt ígérve.
A vége az lett, hogy mégiscsak megvettem az Officet, 30ért.

Hetente egyszer betérek ebbe a boltba. És idióta kérdéseket teszek fel az eladónak. Vagy megtanulja a leckét, vagy az illusztris appleboltból mehet utásznak.
Nem a termék a problémás, hanem az értékesítő. Nem tudja, hogy előbb magát kell eladnia és utánna a terméket.

karas · http://www.karas.hu/ 2007.07.07. 08:25:19

ezektől a "mac szar" beírásoktól a falnak megyek.
a windows szar. úúúúúúú....

Sir Mortzosch 2007.07.07. 08:40:09

karas, azok szarozzák le a macet, akik sosem használták.
nálam a cégnél nincs windows.
Solaris+debian szerver, Ubunutu munkaállomások, privát használatra mac noti + linux.
Windows sux.

MS Windows is not the answer. MS Win is the question. And the answer is: NO

McWolf 2007.07.07. 08:57:27

Ilyenkor de örülök, hogy a kedvesem apja egy egész frankó kis szgépes bolt tulaja :)

Rosszindulatú Vászka 2007.07.07. 09:49:33

Mijen RAM-okat vettél bele? A régit kidobtad? Próbáltad a RAM-modulokat cserélgetni? Minden program fagy? System is? Gyári orig system (DVD-n) újratelepítve? Szűz Mac OSX is betegeskedik? Na innen lehet továbblépni.

Mac fórumukon tájékozódtál-olvasgattál? Egyedi-e a hiba vagy általános (pl. beszéljük mac).

Ijenn esetekben munkalapokat gyűjtögetni, mindent lepapírozni, botokat zaklatni. Levél-fax-telefon-ímél.

Ha sok papír összegyűlt támadni: fogyasztóvédelem, békéltető testület, anyacég.

És nem szabad ijen bohócboltban vásárolni, vagy fordujj rendes Mac-szervizhez.

Sztem.

kaloz-blogger 2007.07.07. 11:10:14

Thomas A. Anderson:
Ennyit tudsz :-D

Ha kulfoldon nem tudjak hogy itthon milyen helyzet uralkodik, nem lepnek a pocsukre, es nem valtozik semmi. Az hogy te bojkottalsz egy ceget az legfeljebb vicces mint hatekony.

En mar nehany helyen elertem hogy normalisan viselkedjenek az emberrel, peldaul egy alkalommal kozoltem a kulfoldi anyaceggel (ami az applenel is van, akar hiszed akar nem. lol) hogy ha gondoljak en szivesen leszek disztributor a mostani helyett, sokkal jobb minosegben kepviselve a markat, mert a jelenlegi disztributor csak leegeti oket.

Szoval amit leirtam nem moszerolas, hanem minosegellenorzesi visszacsatolas az ertekesitesi lancban, ami minden esetben a ceg erdeket szolgalja, mert az elegedett vasarlokbol tobbet profital a ceg mint az elegedetlenekbol, akik bojkottaljak oket.

De majd ha elvegezted az altalanost es esetleg tanulsz ilyesmit, majd te is belatod.

feketefityma (törölt) 2007.07.07. 14:09:32

Érdekes nekem se a macintosh gépekkel, se az osx-szel, se az apple szervízzel nem volt soha semmi bajom. Persze lehet hogy a három egybeesésével már galibák jöhetnek elő. De komolyan, külön-külön semmi baj nincs velük.

Sam8888 2007.07.07. 15:12:52

Sok sikert a perhez! Undorító szemét seggfej pénzzeltömött gennyládák!

Neoprimitív 2007.07.07. 15:43:03

Egy franchise esetén a gazda felel a szolgáltatás szinvonaláért, ebből a szempontból teljesen érdektelen, hogy a bolt nem leányvállalat. Ha az Apple hagy működni a saját zászlója alatt - márpedig ez a bolt, ha jól tudom mást nem árul - egy ilyen szolgáltatást nyújtó helyet, az rájuk nézve is szégyen és igen is jelezni kell feléjük.

Az pedig, hogy nem a gazdaságosPC-ről szólnak a panaszok, természetes. Az Apple azzal kecsegteti a vásárlóit, hogy az ő terméke sokkal jobb, mint a PC, ha pedig baj van vele, akkor ott az ő WW garanciája. Az árban ezeknek az ígéreteknek a betartása is benne van - ha valaki nem kapja meg, érthető, ha berág.

feketefityma (törölt) 2007.07.07. 16:00:26

Ezek betegek:
beszeljukmac.com/index.php/switch/

"Vettem pár nappal ezelőtt egy 24"-es iMac-et.

Röviden, imádom, meghalok érte, kiráz a hideg, szerelmes vagyok, nyugodt is egyben..."

Muhahaha.. Megérdemlik a magyar szervizesek hozzáállását. Én is azt mondanám, szoftverhiba. Simán.

Lefty Rosenthal 2007.07.07. 16:07:09

Neo: a franchisen meghatározásának egyik alapeleme, hogy az átvevő nem leányvállalat, hanem független vállalkozás.

Lefty Rosenthal 2007.07.07. 16:08:28

franchise, sry az elírásért

Brunnentaler 2007.07.07. 16:23:18

Sziasztok!
Milyen érdekes,hogy azok az emberek alkotják a legradikálisabb véleményt a Mac-ről akik azt sem tudják melyik felén kell bekapcsolni...
Természetesen teljesen együttérzek a cikk írójával,és meggyőződésem,hogy a gondja nem a "szar Mac-ből" ered hanem inkább az itthoni hozzáállásból,ami megfigyelhető minden területen.Sajnos hazánkban nem csak ezen a területen figyelhető meg a hozzá nem értés hanem sok más helyen is.
Azon túl nem lesznek azok az emberek sem nagyobbak,jobbak,szebbek akik "le merik írni" hogy ilyen meg olyan szar a Mac.
Pont az Index.hu-n lehet olvasni egy egész oldalnyi anyagot a PC megbízhatatlanságáról:
"index.hu/tech/anyadat/?d=070707a"
Most akkor szapuljuk a PC-t?
Semmi értelme,ezek az emberek majd meglátják,ha "közelebb" kerülnek egy Mac-hez,hogy melyik jobb,szebb,felhasználóbarátabb stb.
Addig is nem ez és még 10-20 eset fogja szerintem meghatározni,hogy egy gép szar vagy nem az...

dr. trafik nomac 2007.07.07. 16:33:04

Lefty:
Viszont, meg kell felelnie a kozos uzleti szabalyzatnak a termek erdekeben.

MAC:
A baj, hogy meg mindig azt hiszitek, hogy a mac,meg a windows. Mert persze nem fogjatok fol, hogy a brand a szar, a MAC lenyege, hogy a felhasznalo egy idota, bolttol fuggetlenul. Mondhatni olyan mint az autok kozott a jaguar.

feketefityma (törölt) 2007.07.07. 17:24:51

Persze, Brunnentaler, lehet olvasni olyat is az indexen hogy nem is drágább a Mac, legalábbis megéri 50-nel többet fizetni egy macbookért. Na igen, annak aki 300-ért akar venni laptopot, minden bizonnyal.
Egyébként már van a homárról is topic az ellenoldalon: beszeljukmac.com/index.php/forums/viewthread/24426/

Fel vannak háborodva szegénykéim hogy szidják a gumimacájukat itten. :D

Nem mellékes hogy elég konkrétan lehülyézték a panaszos levél íróját! :)

Persze nem szabad elsiklani afelett sem hogy van pár topic ahol macbook repedezésről, hőhalálról, update-ek utáni megdöglésekről szólnak a rémhírek, s rendre megjelennek a magyarázók, akik megmagyarázzák hogy valójában ez bizonyítja milyen jó a mac, mert a többségnek nincs problémája és hallgat.

Lófaszt gyermekeim, itt ebben a nyomorult országban még mindig státusszimbólum egy apple gép, amihez normális magyarítás sincs. (Nee, ne mondd hogy az normális ha beszarik tőle a Disk Utility, meg ajándék lófasz.. :)

_wood_ 2007.07.07. 17:45:05

itt olvastam a homáron, egy mekjúzertől:
"akinek ciki a fapados linuxos notival villantani, az fizessen mint a katona."

(homar.blog.hu/2007/05/09/apple_aksicsere_3_a_vegso_megoldas_a_hal_1)

szntem tökéletesen igaza van. a különcségnek ára van; az apple meg abból él, hogy a mek az elitisták egyik státusszimbóluma. úgyis megveszik...

Sir Mortzosch 2007.07.07. 17:51:50

Sam8888

savanyú a szőlő?
P1-esen nyomulsz Win95-tel?
Sikeres ember nem lehetsz.

Megvillant az irigység is úgy látszik.
ha egy 20 éves surmónak macje van, tutti, hogy apuka vette neki.
Jobb esetben dolgozott külföldön és megvette magának.

De egy középkorú ember nem a státuszért vesz Mac-et, hanem mert únja a nyüglődést és szeretne egy stabil rendszert.

_wood_ 2007.07.07. 18:10:12

gothic
ez "a megvillant az irigység is"-mondat sem úgy hangzott, mintha státusszimbólumról beszélnénk, már bocs... :D

Sir Mortzosch 2007.07.07. 18:12:53

Tied a pont :D:D
Arra voltam kiváncsi, hogy érkezik-e valaki habzó szájjal vagy okosan jelez.
Respect;)

hallein71 2007.07.07. 18:56:46

nekem asus nb-m van és egy hónapon belül kétszer is kellett benne alaplapot cserélni (az első, amit csereként beleraktak, hibás volt :-(). Igaz, odaszóltam telefonon, másnap jött érte a futár, és egy héten belül itt is volt a gép javítva.

dr. trafik nomac 2007.07.07. 19:13:33

Hallein:
Na az asus ugyan olyan sznob szar mint a MAC. Van meg a listamond par gyarto. Viszont teny, hogy pc sokkal konnyebb javittatni, egyszeruen csak mert sok van belole. Amugy mivel a mac is pc, nem igzan ertem ezt a garancialis javitas problemat, valoszinu egyedi az alaplap, vagy mi, azzal lehet a gond.

Neoprimitív 2007.07.07. 19:47:26

Lefty:
Bocs, ha féreérthető voltam, éppen azt akartam mondani, hogy a franchise kötelezi (kötelezné) a céget akkor is, ha az -a hozzászólók szerint - nem Apple tulajdonú.
Nomac: a PC-t sem könyebb javítani, csak míg PC-s körökben menő dolog érteni a gép belvilágához (hardveresen és szoftveresen is), a Mac-es világban nagyon gyakran találkozni a "nem értek hozzá és büszke vagyok rá" gondolkodással. Ezért bármilyen PC-s problémára általában sokkal gyorsabban talál segítséget az ember, mint a Mac-nél.

Viszont: ahogy már írtam is, a Mac éppen azzal reklámozza magát, hogy nem is kell értened hozzá - ami egyébként ma már szerintem így is kellene legyen. A mobiltelefonodat sem javítgatod otthon. A gond az, hogy a magyarországi képviselője a cégnek szarik a márkára, neki az eladáson bevasalt magasabb árrés a cél. A javítás pénzbe kerül. Nem az anyag, hanem a felkészült szakember, mert azt tudtommal nem fizeti az Apple. Ezért hülye a gothic által megírt eladó, ezért nem foglalkoznak a javítással. Az Apple imidzse meg a fényes Andrássy úti kirakat becsábít elég új kuncsaftot a néhány káromkodó reklamáló helyett. A szar pedig általában egyetemlegesen a márkára, nem pedig a konkrét boltra hull vissza - tiszta üzlet.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.07. 19:54:22

Hát ez szar ügy, de előfordul. Nem csak mac-el. Nem akarom én védeni a mac-et, de itt a forgalmazó a dög. PC/Win problémák úgyancsak vannak. Említhetném a HP gépeket, amelyben az állástól megdöglik mindkét DVD. Említhetném a Vistás laptopokat, amelyek önmagukkal nem kompatibilisek (ASUS gépek előrehúzott Vistával inkompatibilis driverekkel), stb. A fogyasztóvédelem meg kapja be. Az a dolguk, hogy a bejelentéssel/esettel foglalkozzanak. Ezért fizetik őket.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2007.07.08. 00:54:17

Hasonlóan jártam én is. Szomorú, hogy nem válaszolnak neked, ez mindenképp sérti a egyúttműködési kötelezettséget.
De talán nem kell egyből pereskedni. A jogi helyzetet jól látod. Keresd meg a békéltető testületet, hátha ettől megváltoznak (www.bkik.hu).

Ha ez sem segít kérd a fizetési meghagyás kibocsátását, mert el kívánsz állni a szerződéstől. Ha ezek sem jönnek be csak akkor pereskedj.

Brunnentaler 2007.07.08. 08:19:26

Szia "feketefityma"
Hogy miért pont te találtál az nem kérdéses számomra(már csak ha ránézek a nicknevedre...)
Na látod te pont azon emberek virtuális megtestesítője vagy akikre céloztam.Ha nem vetted volna észre épp úgy védtem a PC mint a Macet(attól függetlenül hogy meggyőződésem hogy a két rendszer között ég és föld a különbség:találd ki melyikre gondolok...)
Próbáld elolvasni mégegyszer a hozzászólásomat,és ha nem tudsz értelmes(csúnya beszédtől mentes) reakciót írni inkább ne eröltesd...
Szép napot néked is!

feketefityma (törölt) 2007.07.08. 11:17:20

Szerintem nem kell vacak fémkasztnikat védeni, vagy ha igen akkor ott már komoly baj van, az agyban.. Láss bennem mást ó Brunnentaler, a szüvem mögszakad! Óbámmeg, mommámeg, miben nemértesz egyet? Ejj, ejj.. Te kis virtuális..

ViraLMinD 2007.07.08. 12:35:48

Nem szeretnek offolni,de mac,linux user-eknek uzenem,ha nem gagyi cuccokbol osszerakott,hanem neves ceg termekeibol osszerakott pc-re windows-t teelepitesz es nem baszod ossze minden hoki warez,tort,crk-zott lofasszal,hanem a szinten nem crk-zott eredeti programokkal hasznalod munkara,meg1x munkara ,es nem jatekra,kis futyid rangatasa vegett letoltott pornofilm torrentezesre,es megfeleloen van beallitva,akkor barmelyik linux elmehet a picsaba.Mac oldalrol pedig a mondom markas alkatreszekbol kizarolag otthon nem elore osszerakva! epitett gep szinte annyi mint a mac es akkor mar nem is kell mac-t venni ahhoz hogy faszan verd a nyalad a suttyo haverok elott ,hogy NEKED MAC-ed van wazzeg!Na ennyit az off -rol,akit nem erint ne vegye magara! A mac-es sracot sajnalom ,tegyen meg minden lepest ,hogy az ilyen fasszopo disztributor lehuzza a redonyt.

Peace!

Brunnentaler 2007.07.08. 18:12:07

Látom nem jutunk 1-röl az 1,005-ra,úgyhogy nem eröltetem úgysem fog menni...
Egy a lényeg,szerintem nagyon sok emberből csak az irigység beszél,azért szabadulnak el az indulatok is néha.Mindegyik rendszerben van jó is rossz is.Én nekem van PC-s tapasztalatom is,és van Mac-es is,meg is kérdezhetném azt is,vajon egy vadonatúj laptopon amin gyárilag telepített XP fut,vajon a Microsoft oldalról letöltött Powerpoint miért nem nyitja meg a pps fájlokat,nekem meg miért sikerül Macen?
Tényleg az ilyeneken múlna megítélni egy rendszert?
Ettől még lehet jó az XP,nem igaz?
Ne légy már ennyire nevetséges,hisz nem éri meg...
Nyugodj meg,és számolgasd hány vírus futott át a gépeden amíg írogattad a válaszod.

ViraLMinD 2007.07.08. 19:49:40

Brunnentaler!
Kb 1-sem mert karbantartott rendszert hasznalok,ezert nem szamolok virusokat,nem mellesleg pedig xp-re irodnak virusok is sok mas felhasznaloi progival 1etemben ami mac-rol nem mondhato el :-)viccet felreteve,a pps fajl megnyitasahoz pedig annyit hogy szivtam en mar ilyen nem megnyitassal,es kiderult a vga kartya drajvere default 2 monitort telepitett es a masodikon ami ugye nem volt azon jelenitette meg a pp a diavetitest,szal ez beallitas kerdese,elsore viszont lehet anyazni ,hogy nem nyitja meg ez a qrva szutyok,holott csak utana kell nezni.

Tunguska 2007.07.08. 22:54:48

Az első sorban említett "cifra történet" velem esett meg. A nehezen kiharcolt és átvett csereaksi azóta megint bedöglött...

Földalatti Pál 2007.07.09. 07:49:41

Nemrég akartam venni a istyle-ban egy notebook-táskát.

Körül sem néztem, azonnal megkérdeztem, mi volna a választék, mire egy leány vitrinben tartott skineket mutatott. Mondom: ilyenem már van, nekem táska kellene, füllel, pánttal, zsebekkel.

Mondja, hogy sorry, de csak ezek vannak.

Mondom sebaj, viszontlátásra, majd veszek máshol. (Vettem is.) Napokkal később vettem észre a kirakaton át, hogy vannak ám táskák a boltban, csak máshol, mint ahol a lány nézte.

Azóta gyötrődöm, hogy nem a világ leghülyébb eladójával találkoztam-e, aki azt se tudja, mit árul.

_wood_ 2007.07.09. 10:53:43

Tunguska
legalább nem gyulladt ki a géped/lakásod. nézd a jó oldalát, sokan nem ilyen szerencsések...

Ariadne12 2007.07.09. 13:32:35

Nem tudom, a cikkíró honnan szedte azt a 8 napot, amin belül indoklás nélkül is vissza kell kapnia a pénzét. Ez ugyanis kizárólag a távollévők közötti vásárlásnál érvényes, rendes üzletbelinél nem.
Egy 3 munkanapos határidő viszont van, ha ezen belül kiderül a hiba és visszaviszem, nem tökölhet javítással a kereskedő, hanem cserélnie kell. Pénzt visszafizetnie csak akkor kell, ha nem tud ugyanolyan másikat adni ebben a helyzetben. Lásd 151/2003. korm. rendelet www.fvf.hu/index.php?akt_menu=86&details=33&PHPSESSID=6e74c1c3e228df591c70b46fd0b32bb2

És 10.000 Ft feletti gép esetén kötelező jótállás van rá, tehát a vásárlástól nem 6 hónapig, hanem 1 évig vélelmezi a jog, hogy a hiba már az átadáskor benne volt. Ez idő alatt tehát a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem hibás/vevő rontotta el, különben köteles javítani, cserélni vagy a vételárat visszaadni. Csak a pontosság kedvéért...

moli 2007.07.09. 17:58:49

en mondjuk kifejezetten szeretem buheralni a gepeket, de nekem mindig osszehordott vasam volt, mindig szerettem.

Brunnentaler 2007.07.09. 18:12:50

Szia ViraLMinD!

A helyzet az lehet bármennyire karbantartott a géped vírust akkor is kaphatsz rá(példaként tudom mondani az én esetemet,de tényleg nem ettől függ az egész).
Azt azért te sem gondolod,hogy csak ezen múlik a dolog...
Milyen felhasználói progi érdekelne Mac-re estleg?
A pps dologról annyit,nem beállítási baja volt,egész egyszerűen megmagyarázhatatlan(olyan mint ami előfordul Mac esetén is,csak nem háborodunk ennyire fel rajta...).Egy kérdésem azért lenne,foglalkoztál behatóbban esetleg Mac-el vagy pusztán hallottál ezt azt és ezek után következtetsz.
Én használtam 98-at(botrány felhasználó szinten),használtam(és a munkahelyemen még most is azt teszem) XP-t(teljesen jó, sokkal felhasználóbarátabb mint elődei),és most volt szerencsém hozzájutni egy Mac-hez.Nem vagyok sznob,nem is nézem le a PC-t,elismerem ezt a rendszert is,de most már van rálátásom mindkét rendszerre,és szerintem van különbség.Az sem nagy baj ha ezt valaki máshogy látja(miért lenne baj),a baj ott kezdődik ha úgy alkot véleményt,hogy olvas valahol egy cikket(ami nem is biztos,hogy igaz...),és erre tollat ragad és ezerrel elkezdi szapulni azt amit nem ismer.
Én csak erre szerettem volna rávilágítani,mondom mégegyszer semmi bajom a PC-vel szerethető egy dolog,csak van szerethetőbb...

ViraLMinD 2007.07.10. 10:39:45

Szia Brunnentaler!

Nezd!
En nem szapultam sem a mac-et mint vasat,sem osx-et mint soft-ot,sem a linux-ot,mint soft-ot csupan leirtam ,hogy nem tartom jobbnak fentieket mint pc-t mint vasat,es xp-t mint soft-ot!
Ezen nem fogunk am osszeveszni.
Azt gondolom minden rendszer kezelojenek hozzaertesetol fuggoen jo-rossz.

Zarjuk is le!

Peace!

Kismacska (BELLA) 2007.07.12. 16:24:24

Sajnálom, hogy nem vagyok Ford Fairlane, mert legszívesebben őt idézném: "eszem, f_szom megáll" ja, idéztem is, bocs. :)

Mikor tanulunk már meg segget nyalni a vevőnek?? Mikor tanuljuk már meg, hogy MI VAGYUNK ŐÉRTE és nem fordítva??
Mindenütt ez a posztkommunista, begyepesedett hozzáállás kis hazánkban, ez a mentalitás. És még mi akarunk nyugat lenni??

Mi alapján vettek fel minket az EU-ba??? Könyörgöm.

A túristákkal való bánásmódot illetően - példabeszéd - álljék itt, hogy én személy szerint erősen marketing beállítottságú vagyok. Ha megyek a Lánchídhoz átsétálni rajta (gyakorlatilag heti program), akkor igyekszem nem belesétálni a fényképezésbe (Londonban tapasztaltam ezt a viselkedést), igyekszem kedves és mosolygós, KÉSZSÉGES lenni, ha eltévednek és kérdeznek...

UGYANIS! Ha itt CSAK VELEM beszél, és én bunkó vagyok, ÁLTALÁNOSÍT AZ EGÉSZ ORSZÁGRA. Minősítem egy személyben az egész országot. DE!! Ha jó a benyomás: hű, ez a magyar valóban vendéglátó nép, VISSZAJÖVÖK. (Magyarán, a gyengébbek kedvéért: ITT KÖLTI EL NÁLUNK A PÉNZÉT.)

Milyen jogon viselkedtek így a szervízben, nemcsak a túristával, de a cikk írójával is??????? A hátsó felét is ki kellett volna nyalni, hiszen - úgy tippelem, javíts ki ha tévednék - alsó hangon olyan 1.200.000 - 1.500.000 forintot hagytál ott náluk. Elképesztő.

Két fajta gépem nem lesz soha ezek után: HP (sok a Homár-panasz) és Apple (pedig kíváncsi lettem volna...)

Ennyiért már én is perelnék! (És milyen ISTENI PC-t kaptál volna ezért a pénzért, mondjuk BRAND PC-t...)

signoraja 2008.02.08. 21:50:20

Kicsit rég volt az utolsó hozzászólás de azért írok mert KELL (mint klotyóra menni).
iStyle - naygbetűkkel , pirosan aláhúzva.Na ez a hely az ahol NE VEGYÉL SEMMIT ha nem akarod úgy érezni magad mint Michael Douglas az Összeomlásban.Miért:
1. A kis droid hülyegyerek eladóknak halvány foggggalmuk nincs arról (hacsak nem iPodot vagy fülhallgatót veszel) hogy mik is vannak a boltban
2. Nagyon kis laza mindenki, azt hiszik mert Apple pólójuk van meg Mac-ek között szaladgálnak, ez elég ok a flegma buhernyák kiszolgálásra
3.Hála a jó égnek garanciális problémám nem volt(koppkoppkopp) így arról nem tudok érdemben mondani semmit bár sok jót nem hallottam.Én is elkövettem ugyanis a hibát , hogy vásároltam ott.Többet egyébként soha.
4.Ha nem (és igen ismét) iPodot vagy fülhallgatót akarsz vásárolni az tuti "hogy éppen elfogyott, meg most vitték el" de 3 nap múlva már jön új.Ami a gyakorlatban min.3 hét.2 dolgot vettem és összesen 3 hét ígéret helyett, 3 hónapot vártam.Hurrá!Én tudom , hogy ez egy kis szar ország és mi csak egy csepp vagyunk de akkor ne hirdessék, hogy van meg ne ígérgessenek ha kibaszott fogalmuk nincs róla mikor lesz megint.

De hogy ne csak a rossz tapasztalt legyen itt úrrá.Van Pc-m is meg Mac-em is(amit egyébként a munkám miatt kellett venni).Mindkettőt nagyon szeretem és ezidáig jól mentek.
------
Az tény , hogyha Pc-nél romlik el valami könnyebben orvosolható a hiba mint a Mac-nél de ettől az Apple még nem szar.Illetve nem az Apple a szar hanem a magyar kereskedői hozzáállás, mert ugye a kis buher a boltban leszarja , hogy veszd vagy sem őt csak az érdekli , hogy meglegyen a hétvégi bulira való aztán szarik bele.A tulaj a fő hibás aki, így szabadon engedi őket (meg anyuci aki elfelejtette a nevelést) ily hulladék fizetésért.Na de neki is mindegy mert más meg nem nagyon van ahol megvedd.A hozzáállás kb.ez: kell vagy nem kell paraszt?!Hee?!

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.03.08. 18:35:58

már az első pár mondat után látszik, hogy ez az ember egy csaló, faszkalap helyre tévedt be, röviden ennyi

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.03.08. 18:37:00

a fenti mondat félreérthető lehet :D, a csalót természetesen a boltra értem
süti beállítások módosítása