Olvasónk, Laci megfejtette az egyik klasszikus visszatérő naivügyfélszopató jelenség okát, vagyishogy miért kapcsolják ki internetét egy múlt ködébe vesző tartozásra hivatkozva, amikor rendszeresen fizet nekik az ember. A befizetéseken ugyanis nem csak az előfizető kerülnek rá, hanem azis, melyik havi díjat fizeti be. Ha ezt nem kapnák meg, akkor a legrégebbi tartozást törölnék, ha megkapják, akkor csak az aktuálisat. Ja, amúgy egy történet is van:
Amit mindenkinek tanácsolok: az ADSL befizetésein ne adjon meg hivatkozást, csak befizető azonosítót. Így a szolgáltatók rendszerei mindig a legrégebbi tartozásokat vezetik össze a befolyó összegekkel, esetleges késedelmes fizetésnél ez egy havi haladékot jelent megoldani a helyzetet. Ahogy levettem általános eljárás, hogy a hivatkozások alapján történik az összevezetés, holott ez egy folyamatos szolgáltatás, tehát a legrégebbi tartozásokat kellene először kiegyenlíteni. (Legalábbis azokat, amelyek nem peresítettek.)