Tékozló Homár

A szervizben nem jelentkező hiba

2010.05.18. 12:17 | jackyll | 62 komment

A számítástechnika ezoterikus világában néha csak a rutin segít a tájékozódásban, például, ha meghibásodik valami. Nem csoda, hogy a debreceni Multimédia Towerben észre sem vették, hogy lefagy a gép. Naiv ügyfél megmondta nekik, hol a hiba, de még mindig szkeptikusak:

Vettünk egy gépet a debreceni Multimédia Tower n. cégtől tavaly nyáron. Január végén elkezdett kifagyni és random leállni. Bevittük, garancia, náluk nem produkálja a tüneteket. Ezt még háromszor eljátszották velünk, a tök egyforma hibaüzenetek meg csak gyűltek az eseménynaplóban... Hívtam egy cimborát, nézze meg: lefagyás: videokártya. Vissza negyedszer, ja tényleg, most már ők is látják.

A kártyát március 26. óta szervizelik, cserélik, ahányszor érdeklődünk, annyiszor mondanak mást. Március 26-április 29 között egy vérgagyi cserekártyával visszakaptuk a gépet, azóta csak random leáll. Elfelejtettek szólni, de visszajött a kártyánk, így április 29-én bevittük a gépet, azóta NEM láttuk, cserét nem ajánlottak, és csak etettek azzal, hogy mikor milyen pesti csomagból maradt ki a kártyánk. Január vége óta több mint egy hónapon át a gépet nem láttuk, használni nem tudjuk (pedig azért vettük), a leállást állítólag náluk nem produkálja, pedig tesztelték (noha nincs benne a videokártya).

Meguntuk a hazudozást, és visszakértük a pénzünket. A főnök nem túl intelligens módon közölte, hogy felejtsük el, és hogy szívesen ír a fogyivédnek, hogy náluk nem produkálja a tüneteket. Ma megyünk a fogyivédhez, akikről azonban kiderült (háttérinfó, kicsi kérdezősködésre), hogy ezektől vásárolnak.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hauz 2010.05.18. 12:20:08

Állatok erössen!

VilMarci 2010.05.18. 12:20:33

A fogyivéd olyan mint a hátvéd? Egyébként meg ugye vásárlók könyvébe írtál már?

Nobelium 2010.05.18. 12:21:10

Itt ne vegyél mégegyszer!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 12:21:31

Én is vettem egy gépet, de nem fagy csak télen. Nem is hallottam arról, hogy egy rotációs kapának vieokártyája lenne.

sermájer 2010.05.18. 12:22:54

Ne vegyél gépet Debrecenben!!!

sermájer 2010.05.18. 12:25:30

Én, ha ilyen állapotok uralkodnak debrecenben, el is költöznék!

Énbagoly 2010.05.18. 12:26:00

Csak szerviz közelébe ne kelljen menni.
Kíváncsi vagyok, hogy egyáltalán bekapcsolták-e.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.18. 12:29:19

@Énbagoly:
Nem hinném.
Kikapcsolt állapotban nem fagyhat le, ergo a szerviz igazat állít.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 12:30:58

@VilMarci: A fogyivéd a fogyatékosokat, becenevükön a fogyikat védi. Úgy tűnik, rájuk is fér.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 12:33:01

@atpijkamo: Valóban úgy tűnik, hogy nem írták oda, hogy egy esztergagépről van-e szó, vagy egy hűtőgépről.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.05.18. 12:33:23

Ha állítólag nem produkálja a hibát a szervízben, akkor mi is tart ennyi ideig?...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 12:36:34

@Kitalátor feljegyzetei: Esztergára nem is gondoltam, rögtön a rotációs kapa jutott eszembe. Na, az GÉP!

A hűtőben van videokártya?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 12:37:29

@Lesből Támadó Szárítókötél: Hát tesztelik. Naponta 8 órát kapálnak vele, hogy kijöjjön a hiba.

Énbagoly 2010.05.18. 12:37:40

@Sün‼: szóval ők csak alvó állapotban látták, tehát nincs baja. Logikus...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 12:38:56

@Lesből Támadó Szárítókötél: A szerviznek nincs köze a vízhez, ezéert is írják rövid i-vel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 13:12:15

@Kitalátor feljegyzetei: "Az enyémben már volt, betettem a parizerrel..."

Aha. Azt mondják, a videokártyát erősen hűteni kell. A parizert is. Vagy parízer, hisz van íze. Már ha van.

"És a szerhez?"

Inkább a szerválhoz. Nem a macskaféléhez, hanem a teniszes adogatáshoz.

Szerváltam, de megkarmolt.

Bloodscalp 2010.05.18. 13:35:28

amugy tényleg...vajon milyen gépröl lehet szó?pc?laptop?

minöségi szervizmunka volt ha a random fagyás után random leállást produkál...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 14:10:52

Hol a hosszu posztom?????
Lehet a c-portálon jelenik meg?
Ciki lenne

Rejtélyes 2010.05.18. 14:22:52

Esetleg ki kéne mérni a 220-at (mostanában 230) ahol a gép megy... Hátha nem stabil, esetleg nem kellene ugyanonnan ívhegesztőt működtetni :)

zooDoo 2010.05.18. 14:38:12

Kísértetiesen hasonló eset történt velem is fent nevezett cégnél, csak nekem 2db memória modul közül az egyik hibás volt.

Érdemes tudni róluk, nem csak a főnök flegma, általában mindig bicskanyitogató a stílus. (nem is járok oda, inkább többet fizetek, és a netről rendelek) Gondolom, ha a főnök megengedheti, akkor az alkalmazott se marad el.

A termék ellenőrzése náluk a következő:
Elhúzódnak egy helyre, ahol te nem látod a tesztet, amit elvégeznek (ha elvégzik). Aztán kisétálnak, és közlik, semmi baja.

Amúgy ezúton is csókoltatom őket, magamnak legaranciáztattam Budapesten. Fő a becsületesség Multimediatower !

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 14:41:44

@atpijkamo:
Azért irják rövid i -vel mert a vice szóbol származik
Tuggya-e valaki mi a vice szó jelentése?

Fánkevő Fáncsi 2010.05.18. 14:58:43

Amennyiben a kompira még van jótállás (egy évnél nem öregebb), és biztos vagy benne, hogy hibás valami(a leírtak alapján nagyon úgy tűnik), akkor nem túl bonyolult az ügy. A szerződéstől el kell állni hibás teljesítés miatt és udvarias levéleben kérni a vételárat vissza. Ezt persze az eladó majd elutasítja a továbbiakban erre már sajnos ügyvéddel kell már megkeresni őket, és ha kell akkor polgári pert indítani. A Fogy.Véd. kihagyható teljesen, a bíróság sokkal hatékonyabb és biztosabb, bár lassabb módszer. A bíróság előtt nekik(az alperesnek) kell majd bizonyítania (műszaki szakértővel), hogy a kompi tökéletesen működik semmi baja, alaptalan a kérésed. Egyébként jótállás alapján az eladónak/forgalmazónak törekednie kell (helyesebben kellett volna) hogy a javítást 15 napon belül elvégezze, de mindenképp: "...megfelelő határidőn belül a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni a javítást..." Ez több hónap hercehurca esetén vita nélkül "jelentős kényelmetlenség" tehát a szerződéstől elállás indokolt. Mindezeket nem hasból írom, hanem azért mert így jártam én is már két esetben, mindkettőször a leírt eljárás/per tökéletes eredményre vezetett. Annyi a hátránya a dolognak viszont hogy: a per kb. 2(1..3) év hosszú lesz, addig is venned kell egy másik kompit saját pénzből ill. fizetni kell az ügyvédet. A per végén a pervesztes fizeti a perköltségeket és kamatokat vagyis az ügyvédedet, ill szakértői díjakat is ők fizetik, ha veszítenek. Elképesztő, hogy így mennek ma M.o.-on a dolgok, de ennek az az oka, hogy az eladók nincsenek tisztában a vásárlók jogaival, így aztán megérzés szerint úgy járnak el amit őt "igazságosnak" ill. "méltányosnak" tartanak. Olyanokra most még csak ki sem tértem, hogy amennyiben az áru 10kg-nál nehezebb (ez egy vincsikkel jól megpakolt gép esetén nem egyszer előfordul), akkor a kijavítást a helyszínen (lakásodban) kell elvégezni a szervíznek, amennyiben ez nem lehetséges akkor a termék szállításáról és annak költségeiről a javítónak/eladónak kell gondoskodnia! Szerintem ez fel sem merült, hagyjuk is, csak hab a tortán, csak azt akartam jelezni vele mennyire nem ismerik ma az eladók a kötelezettségeiket, a vevők a jogaikat M.o.-on.

cso zsi 2010.05.18. 15:13:42

@atpijkamo: Nem, de a videokártyán van hűtő. Ill. mostanában a hűtőajtókon képernyő. Ha internetezős, akkor még videokártya is akadhat benne.

cso zsi 2010.05.18. 15:16:33

@horex: A vice az talán "al" rangjelző. A service viszont kiszolgálás, segítség. A magyar szervíz azaz szerv íz, csupán annyit jelent, ha odamész, szopni fogsz.

BBG76 2010.05.18. 15:16:44

Szóljatok már Hagyónak, hogy fel kellene mérni a debreceni számítógépek állapotát! Kösz.

Fánkevő Fáncsi 2010.05.18. 15:25:15

@Kitalátor feljegyzetei: a kolompér az krumpli, a Kolompár az roma családnév, a kompi az a computer magyarosított és nőiesen (vagy buzisan kinek hogy tetszik) becézett neve. Szerintem tartós fogyasztási cikk 12 hó jótállás vonatkozik rá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 17:29:41

@Fánkevő Fáncsi: Eddig azt hittem, hogy a "computer" magyarul számítógép...
Mindig tanul az ember...

Uriah Heep 2010.05.18. 17:38:23

"a fogyivéd.... akikről kiderült, hogy ezektől vásárolnak." Meg a Tescoban is vásárolnak, meg a Media Marktban, meg még egy rakat helyen, akikkel szemben sok ezer ember érdekeit képviseltük, hol több, hol kevesebb sikerrel, de mindenkéép legjobb tudásunk és a jogszabály adta keretek között.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.05.18. 18:13:26

100x leírni Debrecenbe csak pulyka kakasért megyünk. Számítógépet a tecsóból vagy az electroworldből. Esetleg Metroból.

Kifordított kacagány 2010.05.18. 18:26:07

@Fánkevő Fáncsi: azért ebben a 10kg-os témában nem lennék egészen biztos. egy szgépet azért még be lehet vinni a szerelőhöz. mellesleg jobb is elvinni, mint arra várni, hogy kimenjen és ott nézze meg, többnyire hatékonyabb a javítás, ha nem otthon végezteted. persze olyannál aki rendbe is rakja, nem csalóéknál.
a többi amit leírtál meg úgy van, ezt kell csinálni. esetleg be lehet őket fenyíteni a pereskedéssel és ha azt látják, hogy komolyan gondolja a kuncsaft, akkor valószínűleg megszeppennek.
és hogy piszok konstruktívak is legyünk, pár javaslat a későbbiekre. ha egy bót olyanokat mond, hogy meg kell javítani a monitorvezérlőt, vagy a memóriát, esetleg olyant, hogy ezeket fel kell küldeni a központba bevizsgálásra, akkor ott abban a percben lehet elkezdeni köpködni és kurvaanyázni, majd az azonnali cserét követelni. egyetlen bót egyetlen szervize sem javít ilyen alkatrészeket(vinyót sem, meg alaplapot sem, meg nagyjából semmit sem), legfeljebb cserélni tudja, ha akarja. amikor előjönnek az ilyen bevizsgálásos-javítós dumával, akkor az időt akarják húzni, hátha el tudják sózni a szart egy másik gépbe. esetleg a más szarját a te gépedbe. a hiba tagadása és a posztban olvasható félmegoldások produkálása már csúcs, olyankor szarnak rád és azt várják, hogy megund az egészet.

@Blád_: azt ismerem. drága és bóvli. hogy jön az ide?

Uriah Heep 2010.05.18. 18:40:58

@Kifordított kacagány: rögzített bekötésű, vagy 10 kg-nál nehezebb, vagy tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható tartós használatra rendelt dolgot bizony helyszínen kell javítani, illetve a szállításról a forgalmazó gondoskodik.

Kifordított kacagány 2010.05.18. 19:12:31

@Uriah Heep: ezekből legfeljebb a 10kg játszik(bár méregesse a fene). ugyanakkor a legtöbb szgép esetén alkatrész garancia van, az alkatrész meg külön nincs 10kg:) elég, ha a vásárló a hibás alkatrészt viszi be cserére:)
amúgy ha ez így van, akkor mi van a tesco-ban vásárolt konfigurációkkal? azokhoz ki fog kimenni javítani? ott legfeljebb adnak pár címet, akihez lehet fordulni probléma esetén. akik szintén nem fognak kivonulni. vagy ez az esetükben támogatott? az biztos, hogy a sulinet idején állambácsi is benne volt ebben a buliban. ezek szerint aki állambácsi kasszájában turkál, annak nem kell törvényesen eljárnia?

Kifordított kacagány 2010.05.18. 19:14:24

ja és a kiszállás költségeit ki állja? mert teszem azt 200km-re innen veszek egy konfigot és itthon bedöglik, akkor a bót köteles ingyen és bérmentve eljönni érte? erősnek érzem ezt egy kicsit.

Fánkevő Fáncsi 2010.05.18. 19:19:49

@Kifordított kacagány: a tíz kilót Uriah nálam sokkal precízebben megfogalmazta. A perrel fenyegetőzés pedig tapasztalatom szerint nem használ semmit sem, ők (eladó) tényleg azt hiszik, hogy csak egy idióta pipifaxos vevő ugrál, akit le kell rázni, és ők egyébként is a jogszabályok szerint járnak el, és mindent megtesznek, nem az ő hibájuk, hogy január óta a gép még mindig lefagyogat egy hónap tesztelés után, ill. hogy nem találnak semmi hibát..stb stb...
Amennyiben a tulaj tudja, hogy a gép nem jó (és ugyan miért jönne hazudni a homárra), akkor jogilag az ügy elég sima, csak türelem kell hozzá. Az elállás a szerződéstől pedig azt jelenti, hogy az adásvétel előtti állapotot kell visszaállítani, kompit visszaadni, vételárat visszakapni. A pontos vételárról van szó, abból "használati" díjat levonni nem lehet. Ilyen esetekben néha a pénz romlik jobban mint az áru (infláció), tehát a visszakapott pénzért egy évvel később már csak hitványabb árut kapsz, más esetben az áru technikai avulása gyorsabb, mint a pénzé (ez a helyzet a kompival), vagyis 1 évvel később ugyanazért a pénzért jobb kompit tudsz venni, az infláció ellenére. Ezekkel az értékváltozásokkal a jog nem foglalkozik. Itteni esetben a bolt baszik rá jobban.

Fánkevő Fáncsi 2010.05.18. 19:27:20

@Kifordított kacagány: "..erősnek érzem ezt egy kicsit.
.."
Ködmön erős vagy nem, de ez úgy szól a jogszabály. Szerencsétlen vevőnek kéne állni a cehhet, vagy mi? Ő már egyszer kifizette a teljes vételárat, ő szerencsétlen nem akar mást csak egy hibátlanul működő terméket. Naná, hogy a meghibásodással együtt járó kiadásokat az eladó fizeti, hát ki más?

omni 2010.05.18. 21:15:21

Ezt a fogyived mondatot valaki nekem dekodolna?

Kifordított kacagány 2010.05.18. 21:31:11

@Fánkevő Fáncsi: ezzel foglalkozik, elvárható, hogy jobban meg tudja fogalmazni. főleg, ha ott van mellette a jogszabály amiből idézni is tud.
a konkrét esetben egyértelmű, hogy a bót a hunyó. fent már kifejtettem miért. lófasz a seggükbe.
amiért a jogszabályt esetenként erősnek tartom az azért van, mert bele tudom élni magam a sufni bolt helyzetébe is, aki mit sem sejtve eladja a pc-t, vagy akármi más piti szart, amin haszna ugyan nem sok van, de fél év múlva annak a többszörösét is elköltheti azért, mert a vevőjének az úri kedve azt diktálta, hogy a cuccot elvigye 2-300km-re a vásárlás helyétől. mert ugye a gyártó ha vállal is garanciát a termékeire, ezt a költséget nem fogja kifizeti a bótnak, akinek ezen csak kára van, legtöbbször nem a saját hibájából. persze a vevő sem tehet róla, de a kárt akkor sem az fedezi akinek kellene. és mi van akkor, ha külföldre megy a vásárló? mivel a helyi törvények vonatkoznak a vásárolt termékre, elvileg onnan is el kellene hozniuk. akár a világ végéről is. vagy ott már lehet húzni egy határt, hogy onnan azért mégsem? de ha lehet húzni ilyen határt, akkor azt hány km-nél?
nézzünk másik lehetőséget is. tegyük fel, hogy a vevő a hülye és a gépének csak annyi baja van, hogy nem ért hozzá és fejre állította a feketén feltelepített vindózt, ami már nem nagyon akar működni. nem garancia tényező. vagy éppen elfelejtette karbantartani a gépet és egy fél talicska földet lehet már kilapátolni a ventilátorokból, ezért pusztult meg a gép. ez sem garancia tényező. bót elviszi a gépet, megnézi, telefon vevőnek, fizess, nem garis a probléma, ennyi lesz a javítás és a szállítási költség. vevő meg majd köpköd, mert ha tudja, akkor másképp viszi el, vagy máshova viszi. mert ugye amíg a bótot terheli a költség, nem számít, hogy mennyibe kerül, de ha már a vevőnek kell kifizetni, akkor minden fillér fontos. ezeket a dolgokat meg nagyon nehéz bevasalni a t. vásárlón.

GyéBen 2010.05.18. 21:38:20

Az egri Vanitron Computer boltba NEEE vásároljon senki sem! Átvernek.

Fánkevő Fáncsi 2010.05.18. 22:08:34

@Kifordított kacagány: Érdekesek a kérdéseid és értem a logikádat. Uriah Heep szó szerint idézte a jogszabályt:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
6. § (1),(2) bekezdést. Sajnos a bolt a hunyó ilyen esetekben is. Célszerű neki olyan cuccot forgalmazni amely:
1. megbízható(nem valami olcsó gagyi) ami 10 percenként elromlik.
2. megbízható országos(sőt esetleg nemzetközi) lefedettségű márkaszerviz hálózattal rendelkezik, így természetesen nem kell 300 km-et utaztani a cuccot, elég a legközelebb márkaszervízbe vitetni.
3. ezenkívül szerződéses módon is fel lehet tartani szervízhálózatot.

A másik dolog meg, ha nem volt garanciális a javítás ill. a hiba jellege, akkor természetesen a szállítás is a vevőt terheli. Azt meg bevasalni nem olyan nehéz, hiszen a szervíz visszatarthatja addig a kijavított cuccot amíg a javítás/szállítás költségeit meg nem kapja.

Az aggódalmaid úgy általában azonban teljesen alaptalanok. Éppen azt akartam mondani a megjegyzésemmel, hogy a vevők abszolút nem olyan öntudatosak M.o.-on, hogy elvárnák ezeket a törvény adta jogokat. Az emberek többsége cipeli a TV-jét, mosógépét a szervízbe, mert úgy gondolja, hogy az az Ő dolga, nem várható el szegény bolttól, hogy intézkedjen a szállításról. Látod még Te is a boltot sajnálod. Mondjuk kifizettél 4,8 millió forintot egy autóért, és mivel nincs országos szervíze így eltrélerezteted az ország másik felébe saját költségen (mondjuk 173e HUF), ha 2 hét alatt elromlik garanciálisan? Nehogy már szegény eladó legyen a hibás. Inkább fizetsz Te a vevő. Hmmmm. Na nem. Ezeket a dolgokat az eladónak kell átgondolnia mielőtt forgalmaz valamit. A te dolgod volt a pénz kicsöngetése vásárláskor.

Kifordított kacagány 2010.05.19. 20:13:26

@Fánkevő Fáncsi: nem sajnálom én a boltot, csak megértem a helyzetét és azt is, hogy nem minden esetben szerencsések a jogszabályok. igazából ha minden jogszabályt minden bolt betartana és feltétel nélkül a vevőnek kedvezne, akkor rövid időn belül bezárna az összes, mert nem érné meg neki üzemelni. ezzel nem azt akarom mondani, hogy a jelenlegi gyakorlat, amivel általában a boltok a vevőikkel viselkednek nálunk az helyes, csak azt, hogy esetenként vevőként is lehet empátiát gyakorolni. tudod, ha van egy bolt, amivel meg vagy elégedve és két év múlva is szívesen vásárolnál náluk, nem szerencsés mindent kipréselni belőlük, mert esetleg bezárnak és mehetsz a gagyi boltba, ahol meg majd jól átvernek.

ami a megbízható/olcsó gagyi számítástechnikát illeti, ki kell ábrándítsalak. csak olcsó gagyit kapsz. szervizhálózat ide vagy oda. persze van olyan márka amelyiknél megveszed a komplett gépet jó drágán és ad valami háttértámogatást és tényleg csak a futárra kell várnod, de az asztali gépek kategóriában ez drága játék szokott lenni és az árérzékeny vevő ugye nem szívesen választja ezt az opciót. a bolt meg azt próbálja eladni amit megvesznek tőle. az meg a leggagyibb alkatrészekből összetákolt szar szokott lenni.
ha pedig mégis sikerül valami jobb gépet összerakni elfogadható áron, akkor még mindig nincs szervizhálózat. az alkatrészgyártók nem nagyon üzemeltetnek ilyesmit, a bolt meg nem fogja megmondani a telefonba, hogy ez vagy az az alkatrész a rossz, ezért ide vagy oda küldjék. kénytelen foglalkozni a géppel és maga megoldani a problémát. megfelelő hozzáállás esetén alkatrész cserével, ami nem feltétlenül jelent elsőre megoldást, néha többször neki kell futniuk, mert nagyon sokszor előfordul, hogy megfoghatatlan a hiba.

Kifordított kacagány 2010.05.19. 20:15:49

@Fánkevő Fáncsi: autó esetén, ha van egy utólagosan beszerelt riasztód, amit nem a márkaszerviz épített be, de legálisan lett telepítve és a világ túlsó végén probléma adódik vele, kivel viteted be az autódat?

Fánkevő Fáncsi 2010.05.20. 01:12:18

@Kifordított kacagány: Nem értünk egyet, de azt hiszem felesleges is vitatkoznunk rajta. Én a pénzemért hibátlan terméket szeretnék(jótállási idő alatt), és nem kívánok átvállani semmiféle ezzel kapcsolatos költséget(bár megértem a bolt problémáit, de az enyémek nekem fontosabbak)
Éppen elég bosszúság az, hogy vettem egy számítógepet 200e Ft-ért és három hétig nem tudom használni, mert javítják. A cucc elpusztulása garanciális idő alatt nem a vevő kockázata, ez a garancia lényege. Ha te nem várod el az ingyenes kijavítást, mert nem akarod, hogy a bolt tönkremenjen belé, az a te dolgod.

Az autós kérdést nem nagyon értem, hiszen bármilyen utólag beszerelt cuccra nem vonatkozik az eredeti márka- garancia természetesen. Én a legközelebbi szervízbe vitetném természetesen.

DW73 2010.05.21. 12:50:28

Az oprendszert vásároltad hozzá?

HAMM harcos 2010.05.21. 14:38:19

Köszi mindenkinek a kommenteket, én vagyok a naiv ügyfél (vagy ügynegyed?)

Homárnak köszi a posztot, és nagy bocs a fogyasztóvédőknek az utolsó mondatomért, ami sokkal bunkóbbra sikerült, mint terveztem.

Sün: kínai őstermelőtől vettem, nem értem, mi itt a probléma, ha csak nem vagyok tenyeres-talpas.

Megoldás: a fogyivédők egyetlen telefonjára a cég azonnal rájött, hogy a tápegységgel lehet gond, kicserélték, és lett videokártya is. A fv-k javaslatára elhoztuk a gépet, azóta hibátlan, se leállás, se hibaüzenet.
Úgy tűnik, érdemes a fogyivédesekkel kezdeni, a srác a debreceni irodában osztályon felüli kaliber.

LOL a rotációs kapás és a Hagyós kommentre, nagyon jól esett nevetni, amikor totál elmebeteg voltam. Feküttem a röhögéstől (Süntől is).

A komoly kommentekre: a boltnak három és fél hónap alatt egyetlen konstruktív javaslata volt, a kártyacsere, azon kívül csak a süketelés ment. Ezért ígértem végül nekik egy Homár posztot. az asszonnyal mindketten tanítunk, így nem gond a jogtiszta szoftver.

csillagház 2010.05.21. 17:28:06

Tavaly vettem egy kis asztali számítógépet a QWERTY Computer nevű cégtől. Kis szériás, ők maguk rakják össze, részletre is (nem drágán) megvehető. Nem gagyi alkatrészek vannak benne (pl. az alaplapja két magú,Intel). Egy éve megy, semmi baja sincs. Barátom öt éve vett ugyanott gépet, ugyanez vele a helyzet, tökéletesen működik. Nem mindegy ám, hol veszed, megbízható-e a cég. Én a javítás ellenére is a garancia lejárta után túladnék ezen a gépen. És vennék sokkal jobbat.

csillagház 2010.05.21. 17:33:26

@Kifordított kacagány: A QWERTY Computer összeszereli a kis szériás gépeit, árusítja és szervizeli is, mindezt egy helyen. És nem használnak gagyi alkatrészeket, ezért is mernek három év garanciát adni hozzá Ritka (és a legrégibb) "madár" a hazai számítógépes piacon.

Kifordított kacagány 2010.05.21. 19:01:21

@Fánkevő Fáncsi: nehéz úgy egyetérteni, hogy nem érted a kérdésfelvetést. szó sem volt idáig arról, hogy ne javítsa a bolt, a szállításról folyt az elmélkedés.

az autó témában is ez volt a kérdés kizárólag. össze van építve két termék, ki fizeti a szállítás költségeit? persze autónál egyszerű, bemész bármelyik szervizbe, javíttatod és a hibától függően kéred a költségeid megtérítését. egy pc esetében ez nem megoldható.

@csillagház:
a qwerty computer is gagyi alkatrészekből szereli a gépeit. legfeljebb a nagyon gagyit hanyagolja. aminek vélhetően meg is kéri az árát. a 3 év garancia pedig egy dolog, annak érvényesítése pedig egy másik.
mellesleg régről ismerem a céget, elhiheted, ők sem így kezdték.

csillagház 2010.05.21. 21:17:34

@Kifordított kacagány:
Szerinted ez gagyi?
www.qwerty.hu/shop/product/2175/qwerty-mini-ordogien-jo-aron.html
Nem egy erőmű, játékra nem használható, de megbízhatóan működik és nem romlott el egy év alatt sem. Az biztos, hogy engem nem a márka érdekelt, amikor megvettem, játékra van másik (régebbi). Ezen kiválóan lehet dolgozni, megy rajta símán a Windows7. Nem mindenkinek van félévente 200 ezer forintja szuper gépre.

Fánkevő Fáncsi 2010.05.22. 03:18:20

@Kifordított kacagány: Dehogynem értem kacagány, csak már elmondtam 20-szor. Amennyiben a meghibásodás a garancia körébe esik, akkor a forgalmazó/eladó/szervíz fizeti a szállítást (vagy ő maga szállít), amennyiben nem, akkor pedig a vevő. Az utólag beszerelt akármilyen kütyü, ketyere, berendezés természetesen nem részesedik az autóval járó garanciából, kivéve, ha azt maga a márkaszervíz hivatalosan építi be mint gyári alkatrészt vagy extrát. Egyébként erről nincs mit elmélkedni, mert a jogszbályok egyérteműek ebben a tekintetben, ez nem népszavazás vagy többségi vélemény kérdése.

V. Tibor 2010.05.29. 13:12:00

A multimédia Tower a város legdrágább és legtrógerebb üzlete. Az árút eladás előtt "meghakniztatják", tehát haveroknak kölcsönadogatják "tesztelésre", tehát nem újként adják el. Különben is számítógépet csak elemenként érdemes venni. komplett összerakott gépet nem!
süti beállítások módosítása