Tékozló Homár

Fantomizálódott az MBT-cipők forgalmazója

2011.08.06. 10:15 | jackyll | 79 komment

Jogutód nélkül szűnt meg az 50 ezer forintnál drágább ergonómikus cipőket forgalmazó MBT Magyarország Kft., ezért a több mint 200 panaszos a hajára kenheti gyártási hibás cipőjét. Az új forgalmazónak törvény szerint nem kötelessége cserélni, és ezek szerint nemzetközi garanciát sem ad a jóságos MBT a talphibás cipőire:

A fogyasztóvédelmi hatósághoz sokan fordultak az utóbbi időben, hogy a gördülő cipőkkel kapcsolatos problémáikat nem tudják érvényesíteni. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) tájékoztatása szerint: „jogutódlással történő megszűnés esetén a fogyasztó panaszának, illetve a szavatossági igényének érvényesítése céljából fordulhat a jogutódnak minősülő vállalkozáshoz”. Jogutód nélküli megszűnés esetén, sajnálatos módon a fogyasztónak nincs lehetősége panasztételi, valamint igényérvényesítési jogát gyakorolni. Azok a vásárlók, aki már az új importőr termékeiből vettek, természetesen élhetnek panasztételi jogukkal- közölte megkeresésünkre az NFH.

Olvasson tovább!

Rekordnyereség az AXA-nál, pert fontolgatnak a magyarok

2011.08.05. 13:54 | jackyll | 430 komment

Érdekes egybeesés, hogy míg a jelek szerint a AXA nyugdíjpénztárának magyar tagjai nem kaptak 13 év befizetéséből szinte semmi hozamot, a francia cég rekordnyereséget termelt:

Négyszeresére növelte első féléves nyereségét Európa második legnagyobb biztosítótársasága, a francia AXA. A párizsi székhelyű társaság csütörtökön közzétett gyorsjelentésében 4 milliárd eurós adózott profitról számolt be, szemben az előző esztendő első hat hónapjában elért 944 milliós eredménnyel. A befektetők kitörő örömmel fogadták az AXA számait.

Eközben a magyar ügyfeleik pertársaság alakításán gondolkoznak:

Olvasson tovább!

Füst és nyomorgás a Budapest-Barcelona Eurolineson

2011.08.05. 12:51 | jackyll | 98 komment

Dóriék kipróbálták, milyen busszal eljutni Spanyolországba. Röviden: nem annyira olcsó, mint amilyen szar. Hosszabban:

Néhány napja érkeztünk haza Barcelonából, ahová ketten indultunk a barátnőmmel nyaralni, szerencsétlenségünkre busszal, ennek a buszútnak a részleteit szeretném megosztani. A Volán honlapján lehetett jegyeket foglalni az Eurolines Budapest-Barcelona járatára, le is foglaltuk az oda- és a visszaútra egyaránt. Az első meglepetés akkor ért minket, amikor a felszállásnál kiderült, hogy valójában ez egy Bukarest-Madrid járat, rajtunk kívül egyébként a többi (mindössze 5) budapesti felszállót is váratlanul érte a dolog, a busz ugyanis már akkor tömve volt.

Olvasson tovább!

Szigor az online aukciós portálon

2011.08.05. 12:08 | juszka | 64 komment

Ivettnek problémája akadt az Allegroup egyik online aukciós oldalával, a cég szerint megsértette az site szabályzatát, pedig ő csak egy egyszerű kérdést tett fel az eladónak. Azóta letiltva tengeti napjait, se üzenetváltás, se adásvétel.

Problémám akadt a vaterával, már a fogyasztóvédelemnek is írtam emiatt az alábbi levelet: "Tisztelt Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság! Az alábbi panasszal szeretnék élni:

2011.08.01. 9:00-kor a mellékletben található levelet kaptam az Allegroup Kft.-től, melyben közlik, hogy nem használhatom az üzenetváltó rendszert.
Erre válaszolván megkérdeztem tőlük, hogy miért is vagyok letiltva, majd azt válaszolták, hogy egy 2011.06.27-én kelt üzenet miatt, amelyben megkérdeztem az eladótól, hogy van-e abból a termékéből összesen 3 db, erre ő azt válaszolta, hogy nincs. Az eladótól egyébként utána vásároltam két dolgot is (egy retro nyomdát és kreatív pillangókat). Az Allegroup azt írta, hogy szerintük ezzel megsértettem egy szabályt, miszerint kérdést tettem fel, és megvásároltam a legolcsóbb terméket - de ez nem igaz, mint azt feljebb is írtam. Azóta a leveleimre nem hajlandóak válaszolni, és azóta is le vagyok tiltva, holott az első levelükben azt írták, hogy csak 2011.08.02. 9:00-ig leszek tiltásban.

Olvasson tovább!

Helyettesítő ajánlat az Extreme Digitalnál

2011.08.04. 12:34 | jackyll | 125 komment

Péter egy mikrotévét szeretett volna venni potom 30 ezer forintért az Extreme Digitálnál. Amikor kiderült, hogy az sajnos épp elfogyott, a robotok készségesen felajánlottak neki 5% kedvezménnyel 3 másik, szintén hármassal kezdődő áru készüléket:

Az alábbi, 10* -es árú helyettesítő termékeket ajánlom figyelmedbe! Én 5 percig szakadtam a nevetéstől... Azóta jobban vagyok :-)

Olvasson tovább!

CIB Aranykor reálhozam: -152 forint

2011.08.04. 11:02 | jackyll | 97 komment

Gabriella példájából kiderül, hogy ideoda átlépegetéssel, illetve Aranykor Nyugdíjpénztárral zárni a sort nem jó stratégia. A következő életében semmiképp ne kövesse el ezt a hibát! Mindenestere az általában elég érdekes, hogy a tavaly mindenkinek kiküldött értesítőkben feltüntetett összegek fél év alatt milyen szépen elolvadtak:

1997 év vége óta, amióta kötelezővé vált a magánnyugdíj pénztár, azóta vagyok tagja. Akkor kényszerített a munkáltatóm, hogy a Villamosenergia-ipari Társaságok Nyugdíjpénztárához menjek. Oké. Fogalma sem volt senkinek az országban, hogy mi ez, mit jelent ez. Aztán 2004-ben átléptem az OTP-be, mert egy ismerősöm ott dolgozott. Rendben. Aztán jött egy ajánlat 2009-ben a CIB banktól, hogy ha átlépek hozzájuk, vagyis az Aranykor Nyugdíjpénztárba, akkor kapok 7.000 Ft-ot. Átléptem. Akkor még senki sem tudta, hogy ez megint mivel jár, vagyis hogy majd 2011-ben megszüntetik az egész hóbelebancot, sztornó az egész, kapunk majd jó kis reálhozamot stb.

Olvasson tovább!

Tipikus negatív hozzáállás: félig üres gabonapehely

2011.08.04. 10:29 | jackyll | 46 komment

A Homár nem érti a problémát. Negyedkiló vagy nem negyedkiló? Dobozzal együtt is jó. Lehetetett volna benne salak is. Persze, az erdők.

Sikeres ember nem lévén a SPAR-ban vásároltunk egy doboz gabonapelyhet, a képek úgy érzem magukért beszélnek. A Homár is utálja gondolom, ha vesz egy zacskó levegőt, és lötyög az aljában egy kevés chips?

Tisztelettel,

Zoltán

Nem kell fizetni az Ingatlanbazar.com-nak

2011.08.03. 14:23 | jackyll | 55 komment

A trükkösen számlázó Ingatlanbazar.com és ingatlandepo.com apróhirdetési oldalakat működtető offshore céggel pénzbehajtója felmondta a szerződését, így a creditexpresszes felszólítások összegét nem kell befizetni:

Már a behajtó cég is a fogyasztók oldalára állt, és nem bízik tovább az ingatlandepo.com és ingatlanbazar.com oldalakat üzemeltető vállalkozásban. Több behajtási követelés ettől a behajtó cégtől nem fog érkezni a pórul járt fogyasztókhoz, a korábbi felszólításokat pedig kérik tárgytalannak tekinteni.

Olvasson tovább!

Nem tájékoztat a Volán az áthelyezett megállókról

2011.08.03. 12:58 | juszka | 31 komment

Úgy tűnik, elszaporodtak a bunkó buszsofőrök a Volánnál -vagy csak a Homár olvasók lettek érzékenyebbek? A bajai építkezések miatt a városban buszmegállókat ideiglenesen áthelyezték, azonban az utasokat erről nem tájékoztatja senki, Peti is majdnem emiatt bukta a csatlakozást.

Tegnap délelőtt 10:00 órakor indultam el Szegedről Kaposvárra busszal. Ahogy előzőleg megnéztem az interneten; a járatról Baján, az autóbusz állomáson kell átszállni, erre 10 perc van 11:40 és 11:50 között. Kicsit már tűkön ültem, mire Bajára értünk, mert az én karórám szerint ugyan időben voltunk, de a buszon lévő óra szerint már 6 perc késést halmoztunk fel. Szerencsére egyik utastársamtól megtudtam, hogy az én órám pontos, a buszon lévő siet. Egy kicsit megnyugodtam, de addigra már persze a hátsó ajtónál toporogtam. Végre megálltunk a bajai T-mobil előtt.

Olvasson tovább!

25 ezret kér a Djuice előre, elővigyázatosságból, különben korlátoz

2011.08.03. 11:28 | jackyll | 116 komment

Dávid nem egészen érti, hogy most védelmi pénzt szed tőle a Djuice, vagy mi történik. Még az első számlája kiállítása előtt beriasztották, hogy "sokat interneteztek az appjai", ezért vagy betol 25 rugót a rendszerbe, vagy felfüggesztik a kimenő hívásait. Külön csoda, hogy az ügyfélszolgálat szerint nincs tartozása, de lehet, hogy lesz...

Mindössze 2-3 hete, hogy előfizetést kötöttem a Djuice-nál, méghozzá azért, mert (saját vállalkozás révén) elég sokat kell telefonálnom, így a feltöltőkártyával már nem volt kedvem szórakozni, valamint a percdíj is magasabb volt. Minden tökéletesen ment, a szerződéskötés alig fél óra alatt megvolt és máris élvezhettem a 20 forintos percdíjat minden irányba, valamint az új telefont is. Ez tartott egész pontosa múlt hétig, amikor hajnal 7-kor egy SMS ébresztett: "Tájékoztatjuk, hogy ügyfélszintű forgalma elérte az ASZF-ben meghatározott magasforgalmi limitet. A további teendőkről SMS-ben informáljuk. Üdvözlettel: Telenor." Félálomban nem igazán tudott érdekelni, egészen addig, amíg meg nem jött a következő: "Ügyfélszámán magasforgalmat észleltünk. Kimenő hívásait 24 órán belül felfüggesztjük. Info a beszélg.előleg befizetéséről: 1220..." Na, ez kitörölt minden álmot a szememből, telefonáltam is az ügyfélszolgálatra, hogy mégis mi a búbánat van.

Olvasson tovább!