Extrém magyarságtudattorzulást észleltek a magyar nyelv használatáért küzdő szlovák civilek Párkányon. Bár a lakosság szinte teljesen magyar, a magyar CBA üzletlánc kizárólag szlovákul kommunikál a vásárlókkal. Amikor ezt szóvá tették a CBA Facebook-oldalán, törölték a hozzászólást, és azzal védekeztek, hogy a helyi üzlet vezetőjével kellene erről a kérdésről csevegni:
A Fontos vagy! mozgalom egy szlovákiai magyar civil kezdeményezés, melynek elsődleges célja az itt élő magyarok nyelvi jogainak védelme és a vizuális nyelvhasználatért való küzdelem az általunk többségében lakott régiókban. Több sikeres projektet is magunk mögött tudhatunk, de legutóbb egy számunkra teljesen megdöbbentő helyzettel találkoztunk, mégpedig egy "magyar üzletlánc" párkányi boltjával kapcsolatban. Párkány (szlovákul Štúrovo) szinte teljesen magyar város, a magyar származású CBA ennek ellenére nem tartja fontosnak, hogy a városban megtisztelje a magyar vásárlók anyanyelvét, és boltjában kizárólag csak szlovákul hirdeti a portékáját. Íme a fotók:
Ezt a fényképalbumot kiposztoltuk a CBA facebookos oldalára, és az igazi meglepetés csak ezután következett. Lekezelő kioktatás, alibista lepattintás, aztán törlés. Végül egy személyeskedő ellentámadás.
Szlovákiában az utóbbi hónapokban kiemelt társadalmi figyelem összpontosul a magyar közösség nyelvi jogainak tiszteletben tartására, kérem segítsetek Ti is felhívni a figyelmet erre a hiányosságra!
Baráti üdvözlettel - FVM
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.07.02. 11:35:03
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:35:09
JohnHenry 2012.07.02. 11:36:01
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 11:36:28
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:37:27
VT Man 2012.07.02. 11:37:30
Ha valaki járt Pilisszentkereszten, láthatta, hogy a CBA-n még a bejárat feletti felirat is magyar és szlovák nyelven is ki van írva.
És zavar valakit? Nem. Mert a magyarok toleránsak. Akkor legyenek azok a szlovákok is!
F173 2012.07.02. 11:37:36
Rwindx 2012.07.02. 11:38:22
spontan · http://erdekessegek.info 2012.07.02. 11:39:42
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:41:14
goes 2012.07.02. 11:42:33
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:43:16
www.facebook.com/photo.php?fbid=383744521684638&set=a.233656216693470.56037.187185611340531&type=1
Ennyi. Szopás. Szlovák és magyar oldalról egyaránt.
Pdudas 2012.07.02. 11:45:04
A hataron tuliak csak egy szep szazalek a valasztasra jogosultak listajaban. Semmi tobb.
Semmi nem fog tortenni - nem tesznek az ugyben az egadta vilagon semmit.
Pepibubó 2012.07.02. 11:46:06
Sajnos azonban "leesett", mint Gergényi azonosítói. Úgyhogy juszt is ide copoyzom:
magyarinfo.blog.hu/2012/07/01/az_omszki_toban_furdott_bilincsben_vittek_el_video?fullcommentlist=1#comments
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.02. 11:46:10
Hagyjuk már állandóan ezt a magyarkodást, meg nemzetieskedést.
Én speciel letojom, h hogy van kiírva.
Frizuravarjú 2012.07.02. 11:46:25
:/
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.07.02. 11:46:25
Egyre kevesebben szeretnénk kiharcolni nyelvhasználatunkat.
8 év önkéntes magyar megtagadás, határontúli kitagadás után ez nem csoda.
Secnir 2012.07.02. 11:46:30
Ez egy ősi szlovák cég, még Cvatopluk alapította Bánátba', az Anyaországtól délre. Ezért CBA a neve.
és azért piros fehér a logója, mert a szlovák zászló is piros-fehér, és ezzel kívánják a Slovák Nemzeti Együttműködés Rendszerét kifejezni. amúgy az utóbbi pártja a SNER...
2012.07.02. 11:47:18
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.07.02. 11:47:34
Asztalos Gábor 2012.07.02. 11:47:41
milyen franchise rendszer az, ahol a bolttulajdonos ilyen kérdésben szabadon dönthet? És mitől lesz ez "magyar üzletlánc"?
lavór 2012.07.02. 11:49:58
Gazuzem 2012.07.02. 11:50:18
De lehetne folytatni a sort a Lipóti Pékséggel (jó, náluk a színmagyar városokban nagyobb a magyar felirat, mint a szlovák, de a szórványban már nekik is ciki magyarul kiírni a dolgokat). A Slovnaft (MOL) sem viszi túlzásba a "magyarkodást".
Schab-SS 2012.07.02. 11:50:43
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.02. 11:51:33
Turhoparaszt 2012.07.02. 11:52:08
Szlovák civil az anyád p.csája. Épp ez az, hogy magyarok, te agyatlan!
OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.07.02. 11:52:12
Persze tudjuk, hogy a Monarchia volt a legnagyobb magyarnacionalista diktatúra, de azért a bankjegyeken is jutott hely a nemzetiségek nyelvének. Manapság sajnos erre nem maradt keret :(((
Szittyakürt 2012.07.02. 11:53:32
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:53:36
B. Bíró 2012.07.02. 11:53:53
Drago Brutic 2012.07.02. 11:54:53
Sírköves Slomó 2012.07.02. 11:55:12
- A CBA-val nekem az a tapasztalatom, hogy bár nem emlékszem a feliratozásra, készséggel kiszolgáltak magyarul a 70% magyarlakta Komáromban és a 30% magyarlakta Újvárban(Nove Zamky) is.
England win The Ashes! 2012.07.02. 11:55:51
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.02. 11:57:42
Nyalás a szlovák kormánynak?
Vajon mit nyilatkozna erről a CBA szóvivője az M1-nek?
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.07.02. 11:59:06
lavór 2012.07.02. 12:00:14
Majd kiírják, ha úgy érzik, nagy szükségük van rá. Egyébként is ők járnak ide vásárolni, nem mi oda. :)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 12:00:27
Zagyas 2012.07.02. 12:00:40
rágógumó 2012.07.02. 12:03:04
Mr Neanderthal 2012.07.02. 12:03:12
OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.07.02. 12:06:20
Sírköves Slomó 2012.07.02. 12:08:09
Intelligens helyeken eznem probléma ugye. Viszont a szlovákokkal másképp kell beszélni(bunkómódon), mert ezt nem értik.
Rodolfo63 2012.07.02. 12:08:27
attól hogy franchise, még előírhatják, hogy magyarul IS legyenek kiírva a dolgok
Elijah_Baley 2012.07.02. 12:10:16
és még magyarul se akarnak beszélni?
:)
England win The Ashes! 2012.07.02. 12:10:25
A célközönség úgy általában az írásbeliséggel kapcsolatban is kihívásokkal küzd.
Sírköves Slomó 2012.07.02. 12:11:15
Egyébként a magyar a hülye. Nem kell bemenni olyan boltba ahol csak szlovák felirat van és kész. Egyből kiírják.
England win The Ashes! 2012.07.02. 12:11:39
alfabela2 2012.07.02. 12:12:48
Nem az a baj, hogy szlovákul van kiírva, hanem az, hogy CSAK szlovákul. Értem?
esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.07.02. 12:15:04
Szanalom, ha ugy szlovak allampolgar nem tud szlovakul. Ha meg tud, akkor kit zavar??
Sírköves Slomó 2012.07.02. 12:17:38
Ne menjetek be a Párkányi CBA-ba, kész. Majd az agyukhoz kapnak.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.02. 12:18:37
Garbópulcsi 2012.07.02. 12:19:42
"Ez egy Franchise, ha nem tévedek, tehát helyi vállalkozó müködteti. Ha történetesen egy Slota hívő nacionalista, akkor azt csinál a boltjában amit akar."
TÉVEDÉS. Franchise rendszerben a jogtulajdonos az utolsó milliméterre is megszabhatja, hogy mi, hogy nézzen ki, minek hogy kell kiírva lennie, de még azt is, hogy milyen szinű legyen a budiülőke. Tehát HA a "nagy magyar" CBA vezetői akarnák, meghatározhatnák, hogy igenis ki kell írni a feliratokat magyarul is. De ők ezt nem akarják, mert esetleg azzal elvesztenének néhány turbó-szlovák vásárlót és franchise partnert és hát ugye itt derül ki, hogy a pénz azért fontosabb nekik mint a magyarkodás. Ez amúgy jellemző az Fidesz teljes érdekkörére.
jaty 2012.07.02. 12:20:45
Pernahajder Viktor 2012.07.02. 12:21:53
Manyecska 2012.07.02. 12:24:28
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:24:59
Ugye, Baldauf elvtárs?!
Ja, és ezek pénzelik a Gój motorosokat és a városdúló csürhét.
Lehet comming outolni, mint Szegedi Csanádnak :O))))
Megélhetési díszmagyarkodó JANICSÁROK!
fingerbangs 2012.07.02. 12:25:02
akkor nincs ez a szar, bocs de nagyon uncsi már
Sírköves Slomó 2012.07.02. 12:25:39
- Igy igaz. Csakhogy nem szabta meg. Én sem szabtam volna meg. A CBA-nak nyilván olyan ország is szerepel a célországai közt, ahol nem élnek magyarok, oda meg minek tennének magyar feliratokat?
- Vállalkozó vagyok, ha a boltot nem shopnak, a kocsmát nem Pub-nak nevezed Pesten is feleannyi ember megy be. A vállalkozó azt adja amire igény van. Ne menjen a párkányi CBA-ba aki igényli a magyar feliratot és kész. Nem szavakkal kell magyarkodni.
szvsz 2012.07.02. 12:26:56
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.07.02. 12:28:55
Származási helye : MAgyarország
(Szerbia)
Lemaradtam valamiről??
antikosz 2012.07.02. 12:30:40
Big-B 2012.07.02. 12:31:56
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:32:19
"Nem szavakkal kell magyarkodni."
Bizony, egy multinacinális szartelep ne díszmagyarkodjon és ne hirdesse magát úgy, hogy a "A magyar üzletlánc", no meg ne legyen neki haveri, elvtársi alapon állami mutyi, támogatás.
Amúgy hót reták gagyi a díszmatyarkodó honlapjuk:
www.cba.hu/pages/cba/kulfold
Manyecska 2012.07.02. 12:32:43
2012.07.02. 12:32:44
fölösleges rinyapost
wilson77 2012.07.02. 12:34:35
:D
-w
Tapogatott Kukorica 2012.07.02. 12:35:04
Egy ido utan az uzlet is eszrevenne a forgalman a dolgot es talan magahoz csalogatna az elpartolt vasarlokat, na hogyan? Magyar feliratokkal.
Persze addig nem lesz nagyon eredmeny, amig sok osmagyar is a tescoban vasarol inkognitoban vagy kiderul hogy zsido. xD
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:35:26
CBA - slovenská reťazec
Big-B 2012.07.02. 12:35:51
"CBA - maďarská sieť obchodov"
chatte 2012.07.02. 12:36:03
1. én itt lakom 32 éve és nem zavar
2. magyarországi itt már azóta nem nagyon vásárol, hogy euró van és akkor sem a sétálóutca közepéről fogja cipelni a sörösrekeszt, hanem a már említett Jednotából vagy Billából
3. nem értem miért kell azt mondani, hogy minden szlovák, bocsánat, nagymagyarul tót, csak bunkó lehet
3. irigylem a problémáitokat, mikor a kenyér 1 euró, a benzin meg 1,40.
Nem attól lkeszünk magyarok, hogy mi van a boltban a csokira kiírva, de ahogy egyesek viselkednek, nem véletlenül határolódik el egyre több határmenti magyar a Nagy anyaországtól. Köszönjük, jól vagyunk
p.s. egy ideig Nizzában éltem, ott sem volt kiírva olaszul semmi. Felháborító!
andy2 2012.07.02. 12:36:11
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:37:14
És a jelszavuk:
"Világ oligarchiái, egyesüljetek!"
hoseman 2012.07.02. 12:37:39
Szittyakürt 2012.07.02. 12:37:58
Manyecska 2012.07.02. 12:38:29
no successful 2012.07.02. 12:39:06
"Párkány nem szlovákiában van???"
Még ott van :)
Garbópulcsi 2012.07.02. 12:39:28
"CBA-nak nyilván olyan ország is szerepel a célországai közt, ahol nem élnek magyarok"
Na ne vicceljünk már. Nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne megfogalmazni, hogy magyar kiírás csak magyarlakta területeken elvárás. Márpedig Párkány eléggé magyarlakta terület. Szóval ne álltsd már be ezt úgy mintha valami megvalósíthatatlan dolog lenne. Ha a kisboltok ki tudják írni a feliratokat magyarul is, nehogymár a multi méretű CBA ne engedhesse ezt meg magának.
Amúgy jártál már a Pesten a Golgota téri MOL kúton? Képzeld, ott még kínaiul is ki vannak írva a feliratok. Mégse haltak bele.
Szóval tudod kicsit vicces dolog, az amikor valaki úgy hirdeti magát, hogy ő "A magyar üzletlánc", de amint átlép a határon ez a mottó kapásból eltűnik, sőt konkrétan leszarja a magyar vásárlókat és az ő igényeiket.
Ezt a "nem szavakkal kell magyarkodni" szöveget meg add elő annak a sok tucat helyi vállalkozónak, akik mégis meg tudják tenni. Megnézném a reakciót.
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.07.02. 12:39:32
Peetee 2012.07.02. 12:39:52
Felesleges hiszti, semmi több.
Az, hogy 90el át lehet suhanni a Mária-Valéria hídon a szlovákokhoz mindenféle revízió nélkül...ez csak egy állapot. Attól az még egy másik ország, amelynek nem a magyar az hivatalos nyelve! El kellene fogadni, nem kötekedni minden lószarért!
Manyecska 2012.07.02. 12:39:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 12:40:56
nini, megjött a lajos! :D
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:41:27
Itt a kiváló alkalom, egy jóóóó kis tüntibüntinek, bojkotthírdetésnek a CBA ellen!
De akkor ki fogja pénzelni a díszmagyarkodásra épített csürhéket?
hoseman 2012.07.02. 12:42:03
Manyecska 2012.07.02. 12:42:25
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:44:09
Mit gondolsz hova talicskáztak ki pár ezer milliárdot az elmúttnyóccévben a Vitézyek, Nobilisek és a Fideszt pénzelő nómenklatúraburzsoázia?
Van saját városuk, kikötőik, szálloda láncaik.
Abból, amit a te/mi zsebedből húztak le.
Manyecska 2012.07.02. 12:44:14
:D:D
Posztot Jackyl nem iyen baromságokat!!!:D
jaty 2012.07.02. 12:44:35
A sok okoskodónak el kéne végre döntenie, vissza akarja e szerezni az elcsatolt területeket, vagy belenyugszik a döntésbe. Ha vissza akkor nosza menjen harcoljon, foglalja valahogy vissza, ha meg csak a szájuk jár,vagy csak önös politikai célok miatt veszik elő folyton ezt a témát, akkor ideje lenne abbahagyni a siránkozást. Ez a -magyarországnak elvették a nagy részét fájdalom számomra pont annyira érthetetlen, mint a zsidók évtizedek óta tartó önsajnálata, a valóban sok szenvedésük miatt. Ideje lenne már minden népcsoportnak megbékélni a sorsával multjával. Sokkal jobb, és nyugodtabb lenne a világ... Ezért hogy ezt le mertem írni a sok trolltól biztosan kapok hideget meleget, de sz..rok rá, különösen nem fog érdekelni.
wilson77 2012.07.02. 12:46:52
-wilson
Manyecska 2012.07.02. 12:47:57
jaty 2012.07.02. 12:48:02
Secnir 2012.07.02. 12:48:31
+1
@jaty:
"Párkány nem szlovákiában van???"
párkány mindenhol van. nálunk az ablakon is.
Gazuzem 2012.07.02. 12:49:10
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.07.02. 12:49:20
hoseman 2012.07.02. 12:50:01
Garbópulcsi 2012.07.02. 12:50:28
A VIII. kerület ezek szerint Kína része? Különben, hogy fordulhat elő, hogy a Golgota téri MOL kúton kínaiul is ki van írva minden?
Hagyjuk már ezt a másik ország szöveget. Vannak cégek akik figyelnek a vásárlói igényekre és vannak akik nem. A CBA nem, ráadásul még mű-magyarkodnak is, de csak addig amíg nekik ez kényelmes. Ennyi a történet, felesleges bármi mást beleszőni.
England win The Ashes! 2012.07.02. 12:50:47
Manyecska 2012.07.02. 12:51:41
/kíváncsi voltam hányan ugranak nekem! :D/
jaty 2012.07.02. 12:52:11
no successful 2012.07.02. 12:52:36
"Nem attól lkeszünk magyarok, hogy mi van a boltban a csokira kiírva, de ahogy egyesek viselkednek, nem véletlenül határolódik el egyre több határmenti magyar a Nagy anyaországtól. Köszönjük, jól vagyunk"
Ne értsd félre, nem személyeskedés amit alább írok, de szerintem te (bocs a felmenőid) pont ezért rekedtetek a határon túlra, mert már a 20. sz. elején is sokan a magyarok közül így gondolkodtak. Ezért csökken a magyarság létszáma, és jelentősége történelmi léptékekben mérve rohamosan.
Sajnos vszínűnek tartom, hogy el is fogunk tűnni.
Tisztában vagyok vele, hogy jól vagytok. A gyerekeitek megházasodnak, unokáitok már nem is fognak talán magyarul tudni. Nincs ezzel semmi baj, de olyan hogy magyarság néhány 100 éven belül már nem is lesz.
Nizzával példálóztál, én erre azt mondom, Hasonlítsd csak össze a gondolkodásod a Katalánokéval, Baszkokéval, vagy az Írekével.
Na ezért látok én itt nagyon nagy bajokat a magyarságnál a határ mindkét oldalán. Egy fáradt, megtört nemzet ez, amely már beletörődött saját erodálódásába, még magyarul beszélsz, szívedben azonban már nem vagy az.
wilson77 2012.07.02. 12:52:57
Kedves hoseman!
igen, egyetértünk.
Csak akkor abba kéne hagyni a profitorientált pr-magyarkodást.
Üdv:
-wilson
Közbiztonság Szilárd 2012.07.02. 12:53:29
(El kell menni Finnországba, ott minden ki van írva svédül is, már a boltok/bankok/utcák stb neve is. Meg Máltán a legöbb helyen a máltai mellett angolul. Más ilyen ország hirtelen nem jut eszembe Európában.)
Az ő országuk, az ő nyelvük.
Az meg persze színtiszta hazugság, hogy Párkány színmagyar város lenne, már 50 éve sem így volt.
Mára legalább 30% a szlovák lakosok aránya.
bőrmók 2012.07.02. 12:54:37
hoseman 2012.07.02. 12:55:24
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:55:27
Dehogy köpsz te, még élvezed is hogy a téged hergelő milliárdos kozmopolita oligarchák, nemhogy naponta szembe köpnek, hanem egyenest a fejedre xarnak!
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 12:55:52
Manyecska 2012.07.02. 12:56:30
XCat 2012.07.02. 12:57:04
Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.02. 12:57:38
CBA - maďarská sieť obchodov :)
merre 2012.07.02. 12:57:38
no successful 2012.07.02. 12:57:51
Viccnek szántam koma.
Nyilván a revíziónak semmilyen formában nincs realitása.
XCat 2012.07.02. 12:58:32
@merre: Mihez képest? Mert én az egyik legolcsóbbnak találom. Mondjuk attól függ, mit veszel, de érezhetően jobb minőségű cuccok vannak benne, mint a legtöbb láncnál.
iparterves 2012.07.02. 12:58:48
Ezt a te bajod, de jól mutatja a bajainkat is.
Ugyanis éppen arról van szó, hogy a nagymagyar CBA itthon mutatja a szélsőjobbos arcát, feszít a magyarságában, de sem nálatok, sem a horvátoknál nem látni ebből semmit, ott bele akarnak simulni a helyi rendbe.
Egyszóval: álságos hazudozók.
Így oké?
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 12:59:02
Nocsak, ezek szerint büdös döghúst ettél, egyenest a CBAból? :O))))
Mér nem ész a Tescoba, ott legalább nem nemzetiszínű farkcsóválásba csomagolják ugyanazt a xart a balekoknak:O)))
jaty 2012.07.02. 12:59:52
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:00:15
mindég ez a csúnya nacionalista feszkó, meg locsolgassuk a tüzet olajjal hátha jobban ég.
no successful 2012.07.02. 13:00:33
"CBA - maďarská sieť obchodov :)"
:)))
anarch 2012.07.02. 13:02:07
Még szerencse, hogy nem kínaiul írták ki, némi ősrégi hevenyészett orosztudománnyal dekódolható... részben. Az Úttörők még hagyján, a Polievky azért már okoz fejtörést... Az 1 szülőhaza + 1 számla = 4 k-valami felirat már lila köd, talán utalás a fehérlóra?
Most elképzeltem ahogy a finnek szenvedhetnek egy magyar CBA-ban... brrr
XCat 2012.07.02. 13:02:10
Azt hittem, csak én vettem észre. :)
plusznégy++!!!!
elég.volt 2012.07.02. 13:02:15
A postoló egy gyökér!
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.02. 13:03:08
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:04:28
Szerintem meg azért született ez a poszt, mer az írója is nagyokat szerethet röhögni a díszmagyarkodó, szemforgató pénzéhes faxokonon.
tr28 2012.07.02. 13:04:31
➊ 2012.07.02. 13:05:05
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:05:15
XCat 2012.07.02. 13:06:29
egy atlag 2012.07.02. 13:06:39
Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.02. 13:07:53
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:08:16
Nesze vazze, a többsége nem magyar.
www.cba.hu/pages/static/cba_ujsag
Ja, és a szlovák sör olcsóbb, mint a magyar :O)))
bőrmók 2012.07.02. 13:08:30
cinikus banda :)
wilson77 2012.07.02. 13:08:39
Sajnos az én tapasztalataim is hasonlók. Túl azon, hogy drága, mindegyik rendkívül zsúfolt és rendszerint átláthatatlan, és többnyire koszos is.
És igen silány minőségűek a sajátmárkás termékeik.
-wilson
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:08:53
málta meg gyarmat volt és úgy maradt
több országot én se ismerek.
XCat 2012.07.02. 13:08:56
iparterves 2012.07.02. 13:09:34
Ilyen.
egy atlag 2012.07.02. 13:09:46
Manyecska 2012.07.02. 13:10:04
..ittrekedtem mer nem hiszek a szememnek.
Na, EZÉRT tart itt az ország.
:)
hoseman 2012.07.02. 13:10:20
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:10:57
iparterves 2012.07.02. 13:11:11
lyken 2012.07.02. 13:11:51
egy atlag 2012.07.02. 13:11:52
Kabarészínész 2012.07.02. 13:12:16
XCat 2012.07.02. 13:12:24
@Nekrofil Sírásó Phd.: Bárki bárhol, nem az a gond, de miért itt?
Én spec. nem értem miért nem lehet felfogni, hogy ez van, és alkalmazkodás vagy odébbköltözés helyett folyamatosan az amúgy kimondottan türelmes szomszédos országot baszogatni, hátha elfogy a jóindulatuk. Aztán ha tényleg elfogy, teli szájjal visítani, hogy őket elnyomják.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 13:12:52
Aztán majd táthatod a szádat, amikor mások azt fogják leszarni amikor veled bánnak itt vagy amott, ilyen vagy amolyan ügyben méltánytalanul.
Környezettudatos 2012.07.02. 13:12:55
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:13:15
Vazze, Orbán és a Mekkmestere + a janicsárjai az 1 bitesekre alapoznak.
Vajon a Lázár kölkök nagy Magyarországos matricával járnak a szlovákokhoz is üzletet avatni?
Vagy azt csak az itthoni debileknek tartják?
XCat 2012.07.02. 13:13:41
wilson77 2012.07.02. 13:14:18
Általában Budapest (Pest) és Dunakeszi.
-w.
bőrmók 2012.07.02. 13:14:21
Ehhez képest az, hogy egy határvárosban, ahol rengeteg magyar él, és ahol szinte minden boltban beszélnek magyarul, egy CBA-ban erre ne legyenek képesek, az erősen ciki.
bőrmók 2012.07.02. 13:15:36
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 13:15:42
Igen.
XCat 2012.07.02. 13:16:08
tr28 2012.07.02. 13:17:20
jazzcool 2012.07.02. 13:17:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:18:54
no successful 2012.07.02. 13:20:17
Fentebb leírtam, mi erről a gondolkodásról a véleményem, olvasd el te is.
Unokáid vagy dédunokáid már lehet, Szlovák nacionalisták lesznek, akik üldözik a magyarokat.
tr28 2012.07.02. 13:20:36
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:21:50
"A Gój Motorosok Szellemisége
képviseljük a Magyar Nemzeti és keresztény eszmék és értékek megõrzését
ápoljuk a nemzeti hagyományokat
motoros túrák keretében ellátogatunk történelmi emlékhelyekre és megemlékezünk hazánk nagyjairól"
Itt a kiválló alkalom a kis nyomigyerek Mészárosnak és a Los Angelesi kukákból kiguberált, Hells Angels utánérzetű motoros galerijának ellátogatni Párkányba, a CBAba :O)))))
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:22:20
nem arról van szó, hogy nem értjük a problémát, csak éppen ez egy olyan probléma, amire nincs megoldás. meg még az élet nem habostorta és az életben nincsenek ajándékok mondatok is ideillenek.
szar ügy, de jelen pillanatban ez van.
Kakimaki0123456789 2012.07.02. 13:23:45
Es akkor a fujbudos melykapitalista Tesco miert tudja megcsinalni?
Ezek mitol lesznek (*)olyan magyarok?
((*)olyan magyar: aki megmondja a tobbi magyarnak hogy o miert lulomb, magyarabb naluk. vo: minden magyar egyenlo de egyes magyarok egyenlobbek a tobbinel)
Kakimaki0123456789 2012.07.02. 13:25:00
bakterke 2012.07.02. 13:25:19
Itt az igazság. Párkány a Szlovák Köztársasághoz tartozik (szerény véleményem szerint sajnos!) de ez van. Nem kéne a magyar politikusoknak beleavatkozni más ország belügyeibe. És nem kellenne a NAGY MAGYAR, NAGYON DRÁGA CBA-nak ott boltot nyiti, ha tényleg magyarnak vallja magát. Itt is látszik, hogy csak lóvéra mennek rá. És különben is akinek nem tetszik, hogy szlovákul van kiírva minden ne menjen be, van már bolt is a környéken.
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:25:22
Hááát nem, halálra keresik magukat azzal, hogy nemzeti színekbe csomagolják a szart és letolják a lúzerok torkán.
Azok meg átszellemült pofával még cuppognak is hozzá, hogy hű de finom a nemzeti szar.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:27:07
Manyecska 2012.07.02. 13:27:26
Csend van és nyugalom:)
Az oszt meg és uralkodj elvet nagyon is jól ismerik itt egyesek:( De ha nem zavarja őket?
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.02. 13:27:54
Egyébként pedig lehet, hogy vigyáznak, hogy a helyi ork bán nehogy valami unortodox adót kivessen rájuk, mint mocskos karvalytőkésekre! ;)
XCat 2012.07.02. 13:30:02
Vajon a mennyországban vannak álfogyaszvédelmi blogok?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:30:31
Netuddki. 2012.07.02. 13:31:19
hoseman 2012.07.02. 13:31:32
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:32:39
Manyecska 2012.07.02. 13:32:57
Komolyan ennél lejjebb már nincs. Itt már csak a Jóisten segít..
VT Man 2012.07.02. 13:33:07
"Itt az igazság. Párkány a Szlovák Köztársasághoz tartozik (szerény véleményem szerint sajnos!) de ez van."
Pilisszentkereszt pedig Magyarországhoz tartozik.
Mégis van ott szlovák felirat a helyi CBA-n.
Na, erre varrj gombot!
Sírköves Slomó 2012.07.02. 13:34:23
Parnsdorf, At? Van ott olyan bolt, ahol nem tudnak magyarul?
A szlovákoknak olyan szinten kőkorszaki a vállalkozáshoz való hozzáállásuk, amilyen Magyarországon a 70es években volt.
HgGina 2012.07.02. 13:35:11
XCat 2012.07.02. 13:35:18
Vegyétek tudomásul hogy így jártatok, én is tudomásul vettem hogy magyarországra születtem. Megszoptuk, ez van. Nem vinnyogni kell, hanem változtatni.
Sírköves Slomó 2012.07.02. 13:35:42
Ez intelligencia (és üzlet) kérdése.
XCat 2012.07.02. 13:36:23
Don Quixote de la Ferko 2012.07.02. 13:36:38
Vagy Pirézül?
hopptarisznya 2012.07.02. 13:36:39
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:36:40
még a turizmusban sem látják be, hogy több pénz jönne be, ha udvariasak lennének.
Netuddki. 2012.07.02. 13:37:21
vernarancs 2012.07.02. 13:37:37
Egyebkent meg ez egy frencsajz, tehat az uzlet tulajdonosa valoszinuleg szlovak es esze agaban sincs magyarul kiirni barmit is. A frencsajz szerzodes meg valoszinuleg ezt nem koti ki. Hiaba tiltakozik barki is. Ez a helyi uzletvezeton mulik. Bizonyara leszarja, hogy egy csomo magyar vevo menne oda. Majd ha nem megy a bolt, ki fogja irni magyarul is, hogy sztrapacska :)
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:37:44
XCat 2012.07.02. 13:38:08
dekol84 2012.07.02. 13:38:17
A sok faszfej fityisz szavazó erre adott felhatalmazást ennek a kurva orbának és csürhéjének (lázár brothers meg a többi pöcsöm fajmagyarnak), hogy itthon napi 36 órában fröcsögjön nemzeti tudatról, meg hasonló agymenésekről, a határtól 100 méterre meg már a gyomráig behozza a tapló fülét és a mihaszna farkát a szemétláda! Az Eu parlamentben okádja a szabadságharcos idiotizmusát, de a talpnyalóinak nem tud szólni, hogy gyerekek irassátok má oda magyarul is a tótoknál, ha már annyira magyarok vagyunk! Rohadjon meg mind aki erre a szemét mocskos képmutató csaló hazug bandára szavazott és most szíjjon igen bő nyállal és kezdjen el tótul meg románul tanulni a sok szemétládája!
Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.02. 13:38:29
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.07.02. 13:38:29
hopptarisznya 2012.07.02. 13:38:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:39:08
XCat 2012.07.02. 13:39:21
Nem tudod mi van vele?
VT Man 2012.07.02. 13:39:23
"Így nem igazán értem a cikket.Mi abban a probléma, hogy szlovákiában egy településen egy üzletben szlovákul vannak a feliratok egy boltban??? Idehaza pl.minden szlovák, sváb stb. ajkú településen ki vannak a boltokban írkálva mindkét nyelven a feliratok?"
Már említettem a példát, de menjél Pilisszentkeresztre. Ott ki van írva több helyen szlovákul is a bolt neve, stb.
Sőt, még a város tábla alatt is ott van a szlovák név!
Ja, hogy a magyarok rendesek a kisebbséggel. Ez a baj?
dekol84 2012.07.02. 13:40:29
XCat 2012.07.02. 13:40:34
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:41:06
@Don Quixote de la Ferko: a Balaton is Magyarországon van, oszt mégis ki van írva, hogy Dinnye: 300 Ft, Melone: 400 Ft
Közbiztonság Szilárd 2012.07.02. 13:42:16
Ausztriában vajon hány helyen van kiírva bármi magyarul a határ menti településeken, ahol szintén jelentős számú magyar él?
Ja, az nem ciki, az teljesen rendben van, csak ezek a mocskos szlovákok, mi?
XCat 2012.07.02. 13:42:34
wilson77 2012.07.02. 13:42:37
Megyek én is veled.
:D
-wilson
valasz a KE-nek 2012.07.02. 13:42:48
1, az egyik, hogy a CBA nem ír ki semmit magyarul a párkányi boltjában
2, a másik pedig az, hogy rengeteg ember jutott el az önfeladás olyan szintjére - a határ mindkét oldalán - ahol már fel sem tűnik nekik, hogy megalázzák őket.
Szerencsére azért még vannak páran, akik képesek kiállni a jogaikért. Hajrá Kétnyelvű Dél-Szlovákiáért Mozgalom! Igenis követeljétek a magyar anyanyelvetek szabad használatát!
XCat 2012.07.02. 13:43:59
@wilson77: Jó. Mutassak neked fasza cba-t?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:44:13
hoseman 2012.07.02. 13:45:16
Sírköves Slomó 2012.07.02. 13:45:21
XCat 2012.07.02. 13:45:52
Ki kell mozdulni a kistérségi putridból ahol nyolcszáz évvel ezelőtti erkölcsiség uralkodik, és akkor nem veszel fel minden lószart.
Manyecska 2012.07.02. 13:46:21
wilson77 2012.07.02. 13:47:02
Igen, én is hallottam olyanról, hogy van valahol egy fasza CBA.
De szerintem a néplélek játékos munkája ez a legenda. xD
Egyébként hol? Tényleg elmennék oda.
-w.
XCat 2012.07.02. 13:47:04
Anyádnak hajrá, hátha csinál még nyolc kölyköt, hogy végre megtanuld, hogy a saját dolgoddal foglalkozz.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:47:14
szinte bárhol beszélnek magyarul, a vendéglőkben (itt mondjuk azért mert a vendéglátás vonalon visszafoglaltuk ausztriát, kirívó eset ha valahol nem magyar a felszolgáló, szakács, bárki)
de a bankokban is vannak magyarul tudók, ez pedig valószínűleg a mi unortodox gazdaságpolitikánk miatt van, mintegy II. Gorenje korszakként ismét dől oda a magyarok pénze.
korondisz 2012.07.02. 13:47:50
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.07.02. 13:48:00
Ausztriában nem veszik el az osztrák állampolgárságát annak, aki osztrák-magyar kettős szeretne lenni. Bár a kérdést nem akartam ide keverni, kénytelen voltam megemlíteni. És bár gyanítom annak szántad, támadásodban nem sikerült megfogalmaznod a nagybetűs igazságot.
XCat 2012.07.02. 13:48:07
@Manyecska: És neked tiszta, hogy a nemzettudat nem a surmók hőzöngése? meg pár értelmiségi pöcsé, aki búsongó magyart jáccik kűfődiában?
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:48:38
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.07.02. 13:49:14
Manyecska 2012.07.02. 13:50:17
XCat 2012.07.02. 13:50:21
:)
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 13:50:46
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:50:51
Se egy magyar bor:
www.cbask.sk/vyrobky.php?idsku=7
se egy magyar szalámi:
www.cbask.sk/vyrobky.php?idsku=4
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.07.02. 13:51:11
Egyébként nem értem a problémádat. Szlovákiában hogyafaszba lenne kiírva? vagy nem tudsz szlovákul? hogyhogy, pedig ott élsz.
Aki ilyen helyen nem kétnyelvű az hülye.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 13:51:16
XCat 2012.07.02. 13:51:48
@Max val Birca: Tudott bolgárul? Micsoda művelt egy eladó.
XCat 2012.07.02. 13:52:58
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:53:20
wilson77 2012.07.02. 13:54:03
Tényleg!
Az is zsúfolt ezerrel, meg kicsi is, mint a legtöbb CBA, de legalább a kínálat rendben van.
köszi!
-wilson
Kámasuka 2012.07.02. 13:54:05
Pontosan. És mivel a felirat nem kétnyelvü magyar oda be ne tegye a lábát. Hatásosabb mint rinyálni.
XCat 2012.07.02. 13:54:05
XCat 2012.07.02. 13:55:41
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.07.02. 13:56:12
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:56:49
Te vagy műveletlen :O)))
A szlávok nagyjából megértik egymást.
Nekem volt egy kolleganőm, aki sokat élt Bulgáriában, ő el tudott úgy ahogy beszélgetni egy orosszal, szlovákkal, de még a csehekkel is.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:57:35
Tkp. nem ingyen van, de olcsó azért.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.07.02. 13:58:08
wilson77 2012.07.02. 13:58:29
Ööö-ööö.
Azt hiszem, félreértettelek. Én azt hittem, a Corvin mozinál lévőt mondod. Most jöttem rá, hogy nem is. :DD
-w.
XCat 2012.07.02. 13:58:47
Nagyjából. Állítólag én is megértem a szébényi bétyméééényt, de a franc akarja megérteni.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 13:58:57
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 13:59:04
Faxom se tuggya, de a képből ítélve az egy helyi párizsi klón.
Nálunk ilyet nem találsz, az biztos.
Ben Franklin 2012.07.02. 13:59:34
gregibroki 2012.07.02. 13:59:43
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 14:00:19
csak álltunk ott a homokban a szélén, mint a birkák.
XCat 2012.07.02. 14:01:55
gregibroki 2012.07.02. 14:02:23
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:02:39
Az én kolleganőm bolgárul tudott, onnan van a férje, vagy 20 évig élt ott.
Ő elbeszélgetett az orosszal, szlovákkal, csehekkel.
Hogy te mit beszélsz, azt nem tudom.
XCat 2012.07.02. 14:04:13
Mondjuk hotelszolga. Vagy ilyesmi.
wilson77 2012.07.02. 14:04:18
Azt hittem, a villamosmegállóval szembenit mondod.
Köszi, majd megnézem, és referálok.:)
-wilson
Ben Franklin 2012.07.02. 14:04:26
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 14:05:15
Nincs magyarországi település, ahol jelképes feliratokon kívül bármi is lenne kisebbségi nyelven. Pilisszentkereszten ha bemész a boltba, csak magyar szövegeket fogsz látni.
Magyarországon nincsenek kisebbségek. Ami van, azok maradványok az asszimilált kisebbségekből, s azok is szinte mind kettős anyanyelvűek, sőt a leggyakrabban a magyart jobban beszélik, mint "saját" nyelvüket.
no successful 2012.07.02. 14:05:44
"Ausztriában vajon hány helyen van kiírva bármi magyarul a határ menti településeken, ahol szintén jelentős számú magyar él?"
Ausztriában ha jól tudom már nincs magyar többségű település.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:06:09
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:06:14
A magyar honlapjuk szarabb, hót vásári giccs.
www.cba.hu/
De elmennek a pitlákba a xarházi díszmagyarkodásukkal, hogy a szlovák lapon meg se merik említeni a magyar anyacéget.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 14:06:53
XCat 2012.07.02. 14:07:12
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:07:32
Nesze Rizling, ez is hó magyar, mi?
www.cbask.sk/_img/vyrobky/vyr_594.jpg
hoseman 2012.07.02. 14:07:53
wilson77 2012.07.02. 14:08:11
Hú, ez nagyon kemény. Jesszus.
XCat 2012.07.02. 14:08:43
@Putyilov gyári melós: Te egyébként tudod, hogy mi az a díszmagyar? :)
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.07.02. 14:08:52
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:09:31
Elijah_Baley 2012.07.02. 14:09:34
Ben Franklin 2012.07.02. 14:09:38
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:09:48
Hát pedig ő magyarul, bolgárul és németül tudott.
Biztos, hogy nem németül beszélt velük, mert azt megértettem volna :O))
De ha akarsz tőle nyelvleckét, akkor megkereshetem :O))))
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:09:49
XCat 2012.07.02. 14:10:48
Ha így haladunk, délutánra rendesen aláássátok itt az önbecsülésemet. :((
Ben Franklin 2012.07.02. 14:11:03
wilson77 2012.07.02. 14:11:21
Kedves Ben Franklin!
"Szlovákia úgy érzi, hogy addig nincs lezárva trianon, amíg nem szlovákosította el az utolsó magyart is."
Szerintem ez inkább magyar frusztráció.
üdv:
-wilson
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:11:27
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:11:43
Mostanában már igen csak el lett nekem matyarázva Szegedi Csanád és a szlovák CBA által :O))))
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:12:17
XCat 2012.07.02. 14:12:38
Azt el tudom képzelni, hogy bizonyos szavak hasonlóak, vagy majdnem ugyanazok, de hogy abból kötetlen, mindentmegértős beszélgetés nem lesz, az hótziher.
Akkor nem lenne másik nyelv.
XCat 2012.07.02. 14:13:41
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 14:13:52
Ben Franklin 2012.07.02. 14:16:31
Keleti: orosz, ukrán, bolgár, lengyel
Nyugati: cseh, szlovák - ők beszélgetnek gond nélkül
Déli: szerb, horvát, szlovén
Én a szlovákommal csak a csehet értem, nehéz megérteni már a szerb-horvátot meg a lengyelt is, az orosz, bolgár már más világ + írás is más.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:17:45
XCat 2012.07.02. 14:18:14
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:18:52
A nemzeti farkcsóválós díszmagyarkodás.
XCat 2012.07.02. 14:20:13
XCat 2012.07.02. 14:21:31
@Emberiségellenes háztartási gép: "nemsokára talán már csak CBA lesz az országban." Azért attól odébb vagyunk még.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:21:36
Mifelénk a Spár is drágának számít. CBA-s ketchupot tolt már valaki? Arra nincsenek szavak.
Ben Franklin 2012.07.02. 14:22:13
wilson77 2012.07.02. 14:22:55
azt.
-w.
Link Elek 2012.07.02. 14:23:42
szlovakia a szlovakoke
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:23:52
XCat 2012.07.02. 14:24:49
@Link Elek: +1 +4 +8 +16 stb
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.02. 14:24:51
:D na látod, tucc te szépen kommentelni is, ha akarsz.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:25:13
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:26:12
Szerintem szedd ki és dobd a kukába.
Próbálj saját fejjel gondolkodni, először nehéz lesz :O))))
Ja, és dobd ki a nemzeti színű budipapírt, nem azzal kéne segget törölni :O)))
XCat 2012.07.02. 14:26:29
Székely nép is van, ők éppen nem tudják, hogy micsodák.
Ha egy nép nép akar lenni, a fene sajnálja tőlük, csinálják. Ha életteret is akar hozzá, majd megrugdosom, de addig?..
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:27:33
Pszt! 2012.07.02. 14:27:42
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:28:13
Jóféle magyar marhapörkölt nincs vörös bor nélkül :O)))
De rengeteg kajába jó.
Persze a McDonaldsban nem használják :O))))
XCat 2012.07.02. 14:28:29
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:29:33
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 14:29:37
Ez egy ősi szlovák mese. Štefan Čukaš írta.
no successful 2012.07.02. 14:30:13
"rengeteg ember jutott el az önfeladás olyan szintjére - a határ mindkét oldalán - ahol már fel sem tűnik nekik, hogy megalázzák őket. "
A határ nem magyar oldalán élők részéről meg lehet ezt érteni, talán túlzó a hasonlat, de egyfajta Stockholm szindrómának lehet tekinteni. Önvédelmi mechanizmus. Dehogy tud róla. Ebbe született, a mindennapok rutinja, a személyes kapcsolatok barátságok szlovákokkal, ezek amik tompítják a enyhítik a fájdalmakat és a nemzettudatot (ha egyáltalán vannak) . A szlovák nagypolitika pedig egyértelmű jelzéseket ad, erősítendő az asszimilációs nyomást.
Az itteni Magyarság hozzáállása az, ami igazán ijesztő.
Manyecska 2012.07.02. 14:30:38
Nem kell ezt túllihegni!
Különben + nem mindegy hol nem költjük el a kis pénzünket..?:)
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:30:42
Ezek szerint a kerítőiparba is belekezdtél.
Pénz határozza meg a tudatot, mi?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:31:10
XCat 2012.07.02. 14:31:16
@Egyéves Önkéntes: :D
@no successful: Miért?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:32:32
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.07.02. 14:33:19
Putyilov gyári melós 2012.07.02. 14:33:38
Hehe, az üveges izé, az valami tartósítószerrel telqrt konzerv.
Kinő tőle a harmadik füled :O)))
XCat 2012.07.02. 14:34:07
@Putyilov gyári melós: Gondoltam szép gyerekeitek lesznek. Ezzel aztán vége is, de manapság ennyi bőven elég.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 14:34:54
Nem tudott. De a szláv nyelveken belül van egy bizonyos alapszintű kölcsönös érthetőség.
Nagymamám sokat járt Szlovákiában. S ha magyarul nem boldogult, bolgárra váltott. Mindig meg tudott mindent oldalni. Sőt volt, hogy jobban bántak vele a szlovák nemzetiségűek...
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:35:03
@Emberiségellenes háztartási gép:te városodban csak Spar meg CBA van?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:35:14
XCat 2012.07.02. 14:36:23
Mondjuk én ma miután szarrákommenteltem az agyamat, jól be fogok baszni, de az mellékes.
Ben Franklin 2012.07.02. 14:37:11
Ebből 0.5 M magyar
Ebből 1 M cigány
Ebből 1 M 'szlovák' nem szlovákul beszél, a nyugati határszélen csehül, a keletin vychodnárul.
És bakker ezektől fosunk. Ez az ami ijesztő.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:37:16
wilson77 2012.07.02. 14:38:40
A hagyományos (értsd: "szokásos") kínálattal rendelkező CBA-k borkínálata - a Hétvezérrel mint főzászlóshajóval az élén - egészen gyatra, minősíthetetlen.
üdv:
-wilson
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:38:56
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:39:05
XCat 2012.07.02. 14:39:06
Az ilyen kölyköt nem vered hülyére, mert nem vered hülyére, de szeretni sem fogod nagyon. Most megnőtt, már mehetne útjára, de még mindig nekik pattog.
Szal én valahogy jobban megértem őket, mint a hazai vergődőket.
wilson77 2012.07.02. 14:39:55
:DDDD
egs!
-w.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:40:22
XCat 2012.07.02. 14:40:30
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 14:40:41
Látom, nem értesz a témához.
Alapszinten minden szláv megérti egymást.
Bonyolultabb témában meg csak a nyugati szlávok egymás közt, ill. ugyanígy egymás közt a délszlávok, valamint a keleti szlávok.
Magas szinten pedig cseh-szlovák érti egymást. Ugyanígy szerb-horvát-bosnyák-montegrói és bolgár-macedón - gyakorlatilag ezek eleve nagyon "politikai" nyelvek, ténylegesen a szerb, a horvát, a bosnyák és amontenegrói az egy nyelv, ugyanígy a bolgár és a macedón is.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:42:06
christophe 2012.07.02. 14:43:11
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:44:06
Ben Franklin 2012.07.02. 14:44:47
valasz a KE-nek 2012.07.02. 14:45:07
"A határ nem magyar oldalán élők részéről meg lehet ezt érteni..."
Vitatkoznék: nem, nem lehet megérteni. Ilyen kifogásokat a határon innen élők esetében is hozhatnánk. A téma negyvenéves elhallgatása, tabusítása, a hamis történelemoktatás, egyes pártok tudatos propagandája, stb.
XCat 2012.07.02. 14:45:50
iparterves 2012.07.02. 14:46:13
A horváth-szerb nyelvvel, ugye, viccelsz? A cirill és a latin betűzés dacára is egy nyelvnek vélnéd?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:46:43
Ben Franklin 2012.07.02. 14:46:55
XCat 2012.07.02. 14:47:22
@iparterves: Gondolom a beszélt formájára értette. Nekem mindegy ki, de valaki nyilatkoztassa ki a frankót végre.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 14:48:52
Ben Franklin 2012.07.02. 14:49:27
Bakacsin 2012.07.02. 14:50:13
CBA és CBA között elég nagy különbségek vannak, mivel az üzletlánc nagy része nem a fogathajtó urak tulajdonában van tudtommal. A sokunk által nem kedvelt "csigazabáló" eredetű franchise rendszernek köszönhetően elég különböző mentalitású tulajok írhatják ki a boltjukra, hogy: CBA. Így aztán az egész CBA színvonaláról én nem mernék nyilatkozni. Jártam már jobb és rosszabb boltjukban is.
Egy dologban viszont biztos vagyok. Egy határon túli magyarokat magáénak tekintő párthoz közeli cég számára elég nagy szégyen, hogy tojik a magyarok fejére. Lehet, hogy a párkányi üzlet sem CBA tulajdon, talán nem tudták, hogy nincs semmi kiírva magyarul, de mikor ezt szóvá teszi valaki, akkor illene normálisan reagálni rá. Számomra az egészben ez a visszataszító. S mivel szerencsére van más bolt is a közelben, egy ideig én sem megyek CBA-ba vásárolni.
XCat 2012.07.02. 14:53:01
Nxilván sokkal okosabb dolog lenne tőlük diplomáciai konfliktust szítani, önmagukat mindenféle hatóság által basztattatni, és ennek minden anyagi vonzatát viselni, hogy pár revizionalista barom kicsi lelke örüljön....
no successful 2012.07.02. 14:54:02
A határ nem magyar oldalán élő is enni akar adni a gyerekének. Nem tudom mennyi esélye van egy nemzettudatát hangsúlyozó magyarnak munkát szerezni mondjuk egy szlovákok vezette cégnél.
Trianon sebeinek enyhítését csak a jelenlegi Magyarország magyarsága tudja elősegíteni, esetleg megoldani.
Elijah_Baley 2012.07.02. 14:54:06
4 sör után bármilyen más nyelv beszélői is
:)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 14:56:03
@Bakacsin: az a szomorú inkább, hogy a betévedőknek, rendszeresen odajáróknak sincs erre igazi igényük. Azt eszik amit elibüktesznek, senki nem ugrál. (Csak mi itt, de ez nem sok vizet zavar.)
"Jártam már jobb és rosszabb boltjukban is."
Hektikussága a brandnek. Hát, ha nekem lenne egy saját márkám biztos nem szórakoznék a hirnevével. De nagyobb méretekben ez nyilván máshogy megy. Ami nagyon nincs rendben, hogy úgy a Lidl-ben mint Tescoban egy csomó olyan termék van ami ugyanazon márkanév, ugyanazon csomagolás alatt fut, tehát "ugyan az" és hónapról hónapra más ízű és minőségű tartalommal kápráztat el.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 14:57:11
Persze, de ez nem a magyarországi - gyakorlatilag tetszhalott állapotban vegetáló - szlovák kisebbségnek szól, hanem a szlovákiai szlovák vásárlóknak.
XCat 2012.07.02. 14:57:46
@no successful: És a nemzettudatától jóllakik? Nem kell itt érzelmi szálakat pengeti meg szánalmat kelteni, meg gyerekkel példálózni. (Az itt már a koldulócigányoknál is túlhaladott marketing.) Annyi van, hogy és mástól várjátok hogy megoldja az életeteket, de úgy, ahogy ti elvárjátok, mert akárhogy nem jó. Na, ez nem szokott működni a feénőtt világban.
"Trianon sebeinek enyhítését csak a jelenlegi Magyarország magyarsága tudja elősegíteni, esetleg megoldani."
Igen, el kellene felejteni végre.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 14:58:34
Alapszinten megértem, hogy mit beszél két lengyel, pedig soha az életben nem tanultam lengyelül, sosem jártam Lengyelországban.
XCat 2012.07.02. 15:00:02
@Kellemes Zérókomponista: Miért?
@Max val Birca: Ők csinálják jól. Itt vannak, beilleszkedtek, élnek boldogan. Amelyiknek nem tetszik, az elköltözik. Csodák csodája, senki nem baszogatja őket. Lehet hogy példát kéne venni róluk.
XCat 2012.07.02. 15:01:51
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:02:03
Mille38 2012.07.02. 15:03:36
Talán ha mi magyarok nagyvonalúbbak lennénk és nem csak egy XVIII-XIX. századi hatalmaskodó mentalitásunk lenne, jobban kijönnénk a szomszédokkal. Ja meg esetleg jobban tudnánk kereskedni, együtt gazdálkodni velük, de ez már messzire vezet.
XCat 2012.07.02. 15:03:40
Elijah_Baley 2012.07.02. 15:04:04
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:04:08
Amúgy a raki tényleg ocsmány, valahogy hadilábon állok az ánizzsal. Pedig a fűszereket álalában szeretem, de az ánizs-kömény-szezám hármas Nálam nem nyerő.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 15:04:56
Az, hogy mi egy nyelv és mi nem - elsősorban politikai kérdés.
Egy kantoniul és egy mandarinul beszélő kínai NEM érti meg egymást, mégis mindketten biztosak benne, hogy ugyannak a nyelvnek két nyelvjárásán beszélnek.
Egy marokkói és egy jemeni arab csak mutogatással értik meg egymást, mégis mindketten biztosak benne, hogy ugyannak
a nyelvnek két nyelvjárásán beszélnek.
Egy svéd, dán és norvég 95 %-ban mindent megért egymás nyelvéból, mégis 3 különböző nyelvről beszélnek, nem nyelvjárásról.
Egy szerb és egy horvát pedig 99,9 %-ban megérti egymást, még nyelvjárási különbség sincs, mégis mindketten tiltakoznak, ha valaki azt mondja, hogy egy közös nyelven beszélnek.
XCat 2012.07.02. 15:05:14
@De gustibusaut bene, aut nihil: Jegem nincs.
@Emberiségellenes háztartási gép: így hozta a présgép. De minden oké, csak beszélni ne kelljen. :D
Manyecska 2012.07.02. 15:05:50
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:07:04
XCat 2012.07.02. 15:07:38
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:08:27
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:10:04
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 15:10:51
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 15:10:57
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:11:37
XCat 2012.07.02. 15:13:35
Annyukpicsájátezeknek.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 15:14:45
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 15:17:49
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.02. 15:18:02
@ByA:
Elmeséled, h ebben mi a méltánytalan? Hova van az írva, h határ menti településen a CBA-ban magyarul is ki kell írni azt, hogy kutyaeledel???
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 15:18:28
Ez sajnos kölcsönös. Ők is a nagy világnyelveket tanulják, a szomszédos nyelveket leszarják.
mikorkakalman 2012.07.02. 15:21:59
Nem igaz, hogy belétek szemernyi empátia sem szorult? Saját fajtátokról van szó, idióták! Akik kurvára nem önszántukból élnek más országok területén, ti barmok!
Képzeljétek el ti, pestiek, pécsiek, kisszöcsködiek, hogy holnaptól áthúzzák a szlovák határt a fejetek felett, és holnaptól minden szlovákul lesz kiírva a tetves városotokban, csupa szlovák feliratot láttok, amerre jártok, és ugathattok a hivatalokban szlovákul, és kiröhögnek meg megaláznak, ha nem beszéled tökéletesen a nyelvet. Mit szólnátok, ha az addig színmagyar településteken egypár betelepült tót akarná megmondani a frankót? Mennyire éreznétek otthon magatokat így a saját szülőföldeteken, he? Akkor is azt ugatnátok, hogy " hisz Szlovákiában vagyunk"???
Gondolkodjatok el ezen, már ha képesek vagytok rá (kötve hiszem), továbbá olyan fogalmakon, hogy nemzeti összefogás, nemzeti érdek, testvériség, empátia, emberi jogok. Lépjetek túl az istenverte szűklátókörűségeteken és önzéseteken, és akkor lehet, hogy ennek a jobb sorsra érdemes nemzetnek lesz valami keresnivalója az elkövetkező időkben. Mert a jelenlegi hozzáállással bizony nincs.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:23:23
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.07.02. 15:24:14
A szlovén nem egyezik a szerb-horvát-bosnyák-montenegróival.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:25:41
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 15:25:52
Igen, például az. Van ahol úgy hívják, emberi jog.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:26:52
mikorkakalman 2012.07.02. 15:28:57
Akkor gondolom családod, rokonaid sincsenek, akiket előbbre helyezel más embereknél.
Sajnállak...
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:31:20
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.07.02. 15:31:55
Továbbá nagyon sajnálom akik a határainkon önhibájukon kívül szorultak kívülre. Csak remélni tudom, hogy megélem, hogy megalakuljon az Európai Egyesült Államok és az a sok nép, népcsoport, kisebbség végre együtt tesz a közösségért mindent ! (vagy nem)
Továbbá: Párkányban vannak párkányok, na de vajon sárkányok vannak-e? No és margarinon ? :D
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 15:34:34
England win The Ashes! 2012.07.02. 15:36:36
*Amúgy huncut legyek, ha értem. Az én könyvemben tuti Szerbia van. Most meg, ahogy keresgéltem a pontos idézetet a gúglban, egy csomó találat szerint (volt olyan oldal, ahová a komplett könyv be volt másolva) Dánia szerepel az ominózus műben.
helianthus 2012.07.02. 15:38:17
@XCat: mi az a raki?
@Emberiségellenes háztartási gép: vodkanaracs és hubi nálam sem játszik. Meg a körte sem. A meleg vegyest viszont még ma is kedvelem.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:41:41
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 15:41:55
Név mögé nézni bonyolult lenne, max mellé beplántálható még 1-2 hangzatos szlogen vagy dallam, de ennyi. De ha konstansmód szar, annak örülhetsz, mert legalább tudod mit kerülj el. De én? Amiket veszek/vennék folyamatosan változnak belül, sosem tudom előre most jó vásárt csináltam vagy szórtam-e a pénzt? Volt olyan, hogy a lecsókolbászt a macska sem ette meg, én meg vehettem az újat. És ez nem sok vagy kevés pénzről szól, egyszerűen nem szeretem ha elfolyik, elkúródik.
bioLarzen 2012.07.02. 15:43:16
bio
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:43:58
helianthus 2012.07.02. 15:47:41
@Emberiségellenes háztartási gép: az íze is hasonlít ouzóra? Mert az gyógyszeres, ritkán fogyasztom (csak ha nincs más). A meleg vegyes az, aminek hangzik, meleg vegyes....pálinka. Egyszer valami mezgaz munka közben kedvesen megkínáltak vele (ez azt jelenti, hogy addig basztattak, amíg nem ittam), a kannás műtrágyás bornál is jobban ütött, örök emlék maradt.
England win The Ashes! 2012.07.02. 15:47:53
Beszélni valóban nem tudnak magyarul.
Tapasztalataim szerint azok a bunkóbb vendéglátók, akik közelebb laknak a magyar határhoz. Északabbra inkább vendégszeretőbbek. Franc tudja, miért.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:48:42
Ennyire azért nem egyszerű. Van pl. ez a Sárkány sör nevű nedű, 140 ft környékén szokott, és sokkal ihatóbb mint az említett kotyvalékok, pedig azt is itt gyártják, és még csak nem is teuton licensz alapján. Akkor ezt most így hogy? A Dreher valóban okés, de mivel nem vagyok most túl jól eleresztve anyagilag, kicsit alcsóbb árkategóriában kell keresgélnem. De ezt a Löwenbräut akkor se venném meg, ha Breivik szorít a fejemhez pisztolyt :)
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 15:48:48
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 15:49:11
XCat 2012.07.02. 15:49:51
iparterves 2012.07.02. 15:50:11
A közös alapok megvannak, az eltérések viszont ( írásmód, kiejtés ) jelentősek. Így nem egy nyelv az, hanem egy nyelv-család.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 15:51:35
és hiába beszélsz angolul, németül, mindenkit egyformán utálnak.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:51:40
XCat 2012.07.02. 15:52:46
@helianthus: A kaki ragozva.
Kabbe (törölt) 2012.07.02. 15:53:36
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 15:53:53
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 15:54:47
van egy macedón barátom, ő mondta
én magam nem tudom megítélni
ő viszont érti mindet és a bolgár-lengyel-oroszt is
egyébként a skót is érti a velszit meg az angolt, ha odafigyel
vagy a német is érti a salzburgi parasztot, csak oda kell figyelni
van olyan magyar, akit én se értek
És hogy mit akarok ezzel mondani? fogalmam sincs! :)
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 15:55:26
@Emberiségellenes háztartási gép: Na, az se rossz fogás. [#weirdsideoftheinternet]
XCat 2012.07.02. 15:58:38
Örülj hogy nem csuktak még le. Túl liberális ez az ország.
XCat 2012.07.02. 15:59:51
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.02. 16:01:28
Te vszinű, h a nyelvhasználat jogára gondolsz, de az meg olyan, h az EU területén az összes tagállam nyelve hivatalos nyelv, azaz erre fogni az aggodalmakat elég szerencsétlen dolog, hisz így pl. egy görög is sírhatna, hogy miért nincs kiírva egy londoni boltban görögül is a szöveg, hisz mindkét nyelv hivatalos.
Továbbra sem értem a probléma tárgyát.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:02:22
Heremóka 2012.07.02. 16:02:52
Az ember gerincéhez hozzátartozik a nemzetisége. Tarsolylemezzel, vagy anélkül. Pálinkával, vagy anélkül.
XCat 2012.07.02. 16:03:16
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 16:03:44
England win The Ashes! 2012.07.02. 16:04:26
A Tátran kívül kevesebb a tapasztalatom, szóval neked is lehet igazságod a sztoriban.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:05:06
XCat 2012.07.02. 16:05:20
" Lépjetek túl az istenverte szűklátókörűségeteken és önzéseteken, és akkor lehet, hogy ennek a jobb sorsra érdemes nemzetnek lesz valami keresnivalója az elkövetkező időkben. "
Szarunk rátok. Nem kelletek.
Olyan magyar kormányt akarok, aki a HATÁRON BELÜLI MAGYAROK érdekeit nézi végre.
Ti meg duzzogjatok, a<íg meg nem rohadtok.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:06:24
lyken 2012.07.02. 16:07:15
Arra nevelem, hogy rendes ember legyen és ezeket az értékeket adja tovább. Akkor is, ha az unokám félig szlovák lesz.
Ha ettől Magyarország eltűnik, akkor ez van. Majd ha birkapolgártársak az öngondoskodás útjára lépnek és elindul a fejlődés, akkor megfontolom a hazaköltözést. Addig az anyaország számomra ugyanolyan egzotikum mint Görögország: a gyerekeimnek elrettentő példaként mutogatom.
Amit fentebb írtál, az butaság. Azért van kismillió magyar a határon túl, mert Magyarország egy tömeggyilkos megalomán oldalán háborúba lépett. Ez persze csak az elsődleges indok. Ha nem lépett volna háborúba, akkor magától is felbomlik a rendszer, mert a kéttucat kissebbség negyede már akkor autonómiát követelt. Egyébként meg az állandóan visszasírt úgynevezett nagymagyarország a monarchia részeként nem éppen a domináns résztvevő volt. Csak szólok, mert ezeket az apróságokat szeretik elfelejteni azok akik emlegetik.
XCat 2012.07.02. 16:07:35
Leülhetsz, ötös.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:09:40
Nem tudok sörfőzdéről se itt, se máshol. Viszont organikus felmenőmnek volt egy, még régen. De sajnos eladta, pedig mekkora poén lenne, ha lenne saját sörfőzdém.
Egyéves Önkéntes 2012.07.02. 16:10:09
@Dr Jozef Vengloš: nem tudom, de én még csak szoptam velük, pedig udvarias vagyok, nincs nagy magyarországos pólóm és a többi
de a külföldi barátaim is hülyén érzik ott magukat, ahogy elmesélik
XCat 2012.07.02. 16:10:54
Konkrétan az önfeltöltő kajatárolójuk voltunk, de ez még mindig sokkal kényelmesebb pozíció, mint a világ kuplerájának lenni... gondolom erre fel a nosztalgia.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:11:26
lyken 2012.07.02. 16:12:24
Viszont nap mint nap találkozom emberekkel akiknek töke kivan vele, hogy a szlovákiai és a magyarországi politikusok is velük heccelik a saját szélsőségeseiket, hogy megnyerjék az aktuális szavazatukat.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:12:57
XCat 2012.07.02. 16:14:29
@Emberiségellenes háztartási gép: Á, nem hiszem. Kissé kezdek magam alá menni, de hát dzsekillék úgyis ezt akarták, meg ők is ezt akarják. Kihőzöngik magukat, aztán ugyanúgy takarodnak vissza mély kussban gályázni szlováknak, románnak, kínainak, piréznek, ami éppen jön.
embiket vezeti undi és mocskos meló.
XCat 2012.07.02. 16:15:56
Nalátod, milyen jót tett nektek, hogy nem vagytok itt. Itt még nem tudják.
Tényleg fura ez az ország, mintha megragadt volna a vadászkorszakban. Orális, vagy minek nevezik.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:20:16
XCat 2012.07.02. 16:25:48
Csoda hogy ilyenek?
Szegény szerencsétlen férgek...
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 16:25:59
Komolyan nem? Nehéz elhinni. Fáradt vagyok, mert kialvatlan és nincs kedvem erre vesztegetni az energiám. Ahhoz, hogy olyan alapállásból, mint a tiéd valaki fölfoghassa, elég sokat kellene írnom. És még akkor is ott volna a kockázat, hogy valamiféle nyakatekert ideológiától/táborosditól vezettetve szándékosan nem értenéd, vagy úgy tennél, mintha nem és így végképp nem vagyok motivált hosszabban magyarázni. Ennyit mondtam, hogy ne legyek semmibevevő.
Szarazinda 2012.07.02. 16:30:05
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:30:27
Nagyzee 2012.07.02. 16:30:34
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:32:10
Elsőre úgy olvastam, hogy "innom". Ha ma nem szardinellanap lenne, azt mondanám, hogy helyes.
XCat 2012.07.02. 16:33:37
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:36:12
XCat 2012.07.02. 16:37:48
helianthus 2012.07.02. 16:39:37
@XCat: ne idd meg! Annyira nem lehet rossz, hogy ragozott kakit igyál. J
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 16:40:25
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 16:41:53
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 16:42:33
Milyen nap? Az mi? De az ivás lehet ötlet. Ilyen megszólalásokat, mint itt rengeteg, felejteni.
lyken 2012.07.02. 16:44:34
XCat 2012.07.02. 16:45:17
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:45:54
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 16:46:45
Mutatok egy képrejtvényt, egyszerű lesz:
. --> O
Ha ez fekszik, lelked rajta.
Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.02. 16:47:33
A phd-t nézd, ne a szakmunkás bizonyítványt :)
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:47:40
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:50:08
XCat 2012.07.02. 16:50:20
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:51:41
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 16:52:03
@XCat: Ezt igennek veszem. Őszinte részvétem.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:53:12
helianthus 2012.07.02. 16:53:43
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:55:57
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.02. 16:56:05
Egyébként a mikorkakalman-nak írt hozzászólásoddal maximálisan egyet tudok érteni.
Még a végén kiderül, h egy oldalon állunk! :-)
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 16:56:25
Bizonyára. De mi az, hogy Vifon, és milrt „kell”? Fogadalom nálad, vagy mi?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 16:57:33
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 16:58:12
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:02:30
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:04:20
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:04:53
Nagyzee 2012.07.02. 17:04:54
Azt hittem, hogy ezzel Hitlerre utalsz. Az OMM pedig mintha már az I. vh után szétesett volna. De majd kinyitok egy történelemkönyvet, és felfrissítem a tudásom.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:06:18
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:07:08
J.László 2012.07.02. 17:08:35
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:09:26
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:09:42
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:10:56
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:12:04
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.07.02. 17:12:37
Nemmondod... Szerintem meg az I VH után darabolták fel, és nem Magyarországot, hanem az Osztrák-Magyar monarchiát, ahol a külpolitikáért ráadásul pont az osztrák fél felelt...
Magyarul a Magyarok, ha akarták volna sem tudták volna megakadályozni, hogy az Osztrák-Magyar monarchia hadba lépjen.
Külön ajánlom még neked figyelmedbe utánanézni, hogy igazából miért is tört ki ez a háború...
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:13:03
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:14:04
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:14:23
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:15:31
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:15:53
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:17:24
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:18:38
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:19:00
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.02. 17:22:06
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:23:52
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:24:01
Dehát rám mindez miért vonatkozna?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:25:12
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:26:39
J.László 2012.07.02. 17:29:31
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:30:55
Á, ezt egyszer már egy garnitúra próbálta. Aztán kiderült hamis tudatom van. Szerencsére számomra derült ki és odébb is álltam. Leves diktatúrád elől is fogok, hacsak nem vagy vonzó csaj, mely esetben tárgyalhatunk.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:32:10
csahos 2012.07.02. 17:32:41
Nem is magyar, hanem svájci üzletlánc. Most akkor beszéljenek németül, és franciául is ?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:35:16
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:40:44
Ez igaz.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:43:10
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:44:06
A második a csütörtöki spagetti lenne?
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:46:56
Attól függ, hol adnak el. Nyilvánuljanak meg a vásárlóik nyelvén. Svájcban BIZTOSAN azt teszik.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:47:43
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:50:44
De ha nincs? Most, hogy kínait zabáltam, meg epret, minden veszve?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 17:53:22
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 17:54:40
Nálam a rendszertelenség a rendszer. Káoszelmélet? Úgy hallom beválik.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:01:46
Proviz 2012.07.02. 18:04:45
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 18:05:04
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:07:42
Te a vasból fakarikéra szavazol?
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:09:00
Csak nem? Akkor én nő vagyok? Eddig nem figyeltem meg.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:10:26
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:12:13
c0 2012.07.02. 18:12:33
Elszomorító ez a sok értetlen ember, aki nemhogy fel nem húzza erre a szemöldökét, még beírja ide, hogy ez így van jól.
Nem vagyok revizionista, trianon egy vesztes háború eredménye egy vesztes politikai játszma után. De leírom én is, hátha lesz, aki elgondolkodik a korábbi hozzászólásán (nem):
Nem az a baj, hogy a szlovák területen lévő áruház nem írja ki magyarul a tájékoztatást, hanem:
1. nem írja ki magyarul IS,
2. MAGYAR üzletlánc franchise partnere nem írja ki,
3. többségében magyarlakta településen nem írja ki,
4. felhívják a figyelmet rá, amire (marketing szempontjából) szörnyűséges módon reagál
És a 4. ponttól homár a téma, mert a fogyasztói panasz kezelése az, ami itt az érdekes. Nem kell nemzetiségi kérdést csinálni belőle, elég ha látjuk benne a fogyasztó arculfosását.
Ez gesztus a CBA irányából.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:16:43
És a szekrény, szekrény. Halottam már erről. Üvöltést.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:17:03
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:17:51
Csak az ilyen normális.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:18:13
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 18:18:39
@Emberiségellenes háztartási gép: nem, nem normális, viszont tinilány. Vagy tiniaggyal rendelkező nő. Kerülni kell (ha már irtani nem lehet).
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:20:05
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:20:42
Sebaj, akkor sem vagyok. Pedig nem rossz pálya.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:21:20
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:23:14
Mit kell átgondolni egy moziba menésen? A lelki fölkészülés helyett hasznosabb gyakran az Intuició.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 18:24:22
@ByA: nőnek lenni az egyik legjobb pálya.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:26:48
Amit lekéstem, a fenébe. Azzal kecsegtettél, nem szólsz hozzám. Most akkor?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:32:11
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:33:13
Hadd találgassak. Akkor nem turmixgép vagy.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:33:34
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:35:19
Pedig már nyugodt voltam, hogy nem illünk össze!
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:35:35
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:37:35
Így én se. Kíváncsi lennék az összefüggésekre.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:38:35
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:40:20
Itt a megoldás kulcsa.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:41:03
Ezt nem mondanám.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:43:24
England win The Ashes! 2012.07.02. 18:45:20
Közbiztonság Szilárd 2012.07.02. 18:46:01
Ez egyébként tényleg magyar, mert szlovákul bryndzové halusky (remélem, jól írtam, nem tudok szlovákul).
Szlovákul nincs olyan szó, hogy sztrapacska.
@Névtelen betelefonáló:
Spanyolországban meg pl. elveszik. El kell döntened, hogy spanyol állampolgár akarsz lenni, vagy valami más.
És én ezt helyesnek tartom, faszomat az állampolgársághalmozókba. Döntse el, hogy melyik kell neki, aztán annak megfelelően kussoljon egyik vagy másik oldalon.
Pedig nem Szlovákia, és EU-alapítótag.
Közbiztonság Szilárd 2012.07.02. 18:47:43
De, tudták volna.
A hadügy és a pénzügy ugyanis külön volt.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:47:59
Kell lenni más összetevőnek is. Azt mondod, hogy akkora ellentmondás vagy, mint a cikk címe és tartalma? Vagy inkább annyira nem összefüggő? Ez nem lehet, mert akkor nem csak te láttál volna poént. Kezdem sajnálni, hogy ilyen kialvatlan vagyok.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:48:58
Megnyugtat, hogy megnyugtat.
valasz a KE-nek 2012.07.02. 18:49:55
"Trianon sebeinek enyhítését csak a jelenlegi Magyarország magyarsága tudja elősegíteni, esetleg megoldani."
Nem, nem és nem! Ezt csak közösen tudjuk megoldani, határon inneni és túli magyarok! A határon túliaknak követelni kell a jogaikat, amihez az inneniek minden támogatást meg kell adjanak. Az úgy nem fog menni, hogy az inneniek követelik a túliak jogait, de a túliak arra nem képesek, hogy saját jogaikért kiálljanak és mondjuk rászorítsák a párkányi CBA-t a magyar feliratokra. Én hiába követelem innen ezt, ha soha nem járok a párkányi CBA-ban! Ezt azoknak kellene követelni, akik nap mint nap ott járnak és nap mint nap kellene jelezniük a személyzetnek, boltvezetőnek, hogy lenne igény a magyar feliratokra.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:53:47
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:56:42
Igen. Viszont a konkrét esetben látok arra esélyt, hogy a hazai (csonkaországbeli) ilyesmivel törődők a CBA-t vásárlókénti távolmaradásukról értesítsék emiatt.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 18:56:53
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 18:59:23
Nem nagyon megy nekem a mém szó értelme. Gyorsan googleztem, de még így se.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:00:27
Elsiklás indokolt: nem tudhatom.
Garel Kott 2012.07.02. 19:02:22
2. Magyarlakta vidék, vagy sem: hivatalosan is szlovák város..
3. Ha nem tudsz, vagy nem vagy hajlandó szlovákul beszélni, beszélj németül
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:02:46
Ja, olyan valami, mint a sablon?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 19:04:33
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:05:04
Nem erről van szó. Hanem miért ne érezzék otthon magukat emberek a hazájukban? És arra megy ki, hogy ne érezzék. Ha otthon akarják érezni maukat, adjék föl önazonosságukat, forduljanak át másba. Akkor is népirtás ha kedvesebb, mint Hitler.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:09:52
Azért vigyázz csak, mert az első mondtaban van egy hiba.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:10:51
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:12:14
Igen, ezt néztem. Dereng valami, de nem élem át. Nem hinném, hogy be fog épülni a szótéramba.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:12:14
A mi hősünk sosem fáradt
Ki most játszik, egyre bátrabb.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:13:40
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:15:18
A szervezés hiány átka
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:17:11
Tényleg kimaradtak.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:19:07
homar.blog.hu/2011/11/25/felelem_es_retteges_az_ikeaban
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:28:02
Kellemes abszurditás. Miért mém? Mi az itt és mitől? (Mondtam, hogy nekem nem megy.) kelle, hogy az embernek Ikea tapasztalata legyen ahhoz, hogy ezt fölfogja?
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:36:38
homar.blog.hu/2007/07/02/magyarorszagra_csak_a_szart_hozzak
Persze vannak olyan mémek is, amiket csak kevesen ismernek, mint például a "zfyan", de ettől persze még roppant jól tudok rajta szórakozni. Természetesen ehhez kell az is, hogy valaki szeresse a repetitit. Én szeretem.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 19:49:20
Ok, kösz a tájékoztatást. Egyszer már éreztem, hogy ebből én kint vagyok és ezt most megerősítetted. Lehet, hogy ráhibáztál. Nem vagyok ismétlés párti, szeretem az önálló dolgokat, bár igaz, hogy van amikor valamilyen egy adja a poént. Egy darabig. Ezek szerint a Gyurcsány féle „böszmeség” is mém? Jól értem? Vagy abszolút reménytelen az esetem? Ha az, akkor nem vagyok mém párti ezek a sablonok/klisék csak idegesítenek. De mindjárt nézem a linket amit adtál szar ügyben.
Ellensúly 2012.07.02. 19:51:10
A Jobbiknál messze idegengyűlölőbb szlovák hatalom kimondott-kimondatlan célja a maradék magyar kultúra kiirtása. A megmaradásáért küzdő magyarság legfontosabb kapaszkodója a nyelv. Ezért gusztustalan, hogy magyar cégek semmibe veszik az ottani magyarokat. És ami ennél is felháborítóbb, az a CBA-sok pökhendi reakciója.
Ismét igazolást nyert, hogy milyen toleráns, sőt birkatürelmű nép a magyar. Európa sok helyén ilyen esetben beb@sznák a kirakatot, urambocsá elrepülne egy-egy gyújtópalack, mi meg itt csak háborgunk, és miután a szemünkbe köpnek, csöndben maradunk, és valszeg minden marad a régiben.
Az pedig a szellemi sötétséget illusztrálja, hogy egyes hozzászólók (a teljesség igénye nélkül: Klarky, Lavór, Chippandale74, esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel, jaty, fingerbangs) nem is értik a problémát. A nyugati országrész, a Balaton és most már Kecskemét felét német kiírások borítják, északon több helyen találkozhatunk szlovák feliratokkal stb., ezek az agyatlanok meg nem értik, miért baj, ha egy magyar többségű területen nincsenek magyar feliratok.
Slota bizonyára a tenyerét dörzsöli örömében a CBA viselkedését látva. És ha tudná, ide milyen sötét alakok írogatnak...
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 19:52:36
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 20:00:33
Kezdem sejteni a lényeget. Ez olyan tolvajnyelv féle amit azelőtt egy-egy kör használt csak többnyire, csak a tagjai értették az utalást és most ez a jelleg kiszabadult, általános lett, nevet adtak neki. Mi van Edével? Ne számíts arra, hogy megértek ilyeneket. Nekem Ede az egy csaj, Egér névre is hallgatott. A fairy tale is lehetne világosabb. Mit jelent azon túl amit nyilvánvalóan? (Porból készült levest nyeltem közben, baj?)
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 20:04:31
Megszavazlak.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 20:22:38
wilson77 2012.07.02. 20:25:03
Kedves Ellensúly!
Így van, mindenki ellenünk van. Fel akarnak morzsolni minket.
Aha.
üdv:
-wilson
elbutre 2012.07.02. 20:36:32
a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/392780_4162496423162_1371950067_n.jpg
ez az ügy egyszerre mutatja a létező szlovák sovinizmust és az álságos fidesznyik álmagyarkodást
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 20:46:16
Nem is lehet csak úgy nekiesni.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 20:50:00
Aminél csak a haza pusztító megosztó jobbikos gyűlölet zsákutca rosszabb.
A pártok kikészítik az országot.
Figyelmetekbe:
www.kibulizottorszag.net
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 20:59:52
XCat 2012.07.02. 21:30:39
XCat 2012.07.02. 21:33:17
Úgyhogy megkérlek, takarodjál el a jó édes kurva anyádba az uszítgató faszságaiddal együtt. Kösz.
XCat 2012.07.02. 21:34:46
XCat 2012.07.02. 21:36:01
XCat 2012.07.02. 21:38:51
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 21:53:00
Ezt? Úgy érted, ne beszéljünk politikáról? Már miért ne? T.i. miért ne beszélne bárki arról amiről akar, különösen ha az általa választott valami szervesen kapcsolódik a poszt témájához?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 21:55:29
Messidor 2012.07.02. 21:55:36
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 21:56:22
Ez a „lassan”, meg „asap” nem mondanak kivsit ellent? Egyébként ki nem állom/lenézem/megvetem a dolgokat a jobb hangzás kedvéért (másképpen nem érhető el?) csak angolul mondani tudó fölöttébb sznob modorosságot.
Mylady 2012.07.02. 21:57:38
Ezt véletlenül pont tudom.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 21:58:21
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 22:01:52
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:02:00
Apám, azoknak az embereknek nem ősmagyar, meg elcsatolt, hanem a SAJÁT városuk, ahol idegen nyelven van minden, amit rájuk erőszakolnak. Magas? És ezt a magát itthon magyarságával piacoló/spejzoló cég lépi át. Sőt amikor emlékeztetik rá, hogy elletmondás van, akkor mocskoskodik és marad minden, mert ettől remél több szerződést a – légy erős – nemzettársait sanyargató kormányzattól. Ez a hiba. Magas?
Mylady 2012.07.02. 22:02:23
És akkor még nem említettem, hogy az esetek 90%-ában utánaillesztik az angolt is.
XCat 2012.07.02. 22:03:50
Az asap meg nem modoros, hanem rövid.
Amit meg műveltek, az nem politizálás, hanem uszítás.
@Kellemes Zérókomponista: Szóval almafákat molesztálsz, mi? Te deg.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:08:35
Hát, az úgy van, hogy az egyik megemlíti az egyik dolgot, a másik a másikat és ebből épülget valami. Többnyire nem sok értelmes, tény, de hadd mondja mindenki, ami eszébe jut. Igaza van annak (posztoló), aki azt mondja, hogy a CBA-tól fonákság a nyelv ügyet ott így kezelni miközben otthon az ellenkzőjével adja el magát. Szellemében azzal, t.i.. Érthető, ha ezt a magatartást azzal a párttal köti a másik amelyik ha jól értem ezt a CBA-t nyomja. És kapcsolódik ha a harmadik marha (én) erről arra asszociál, amire. Szóval így jön ide.
XCat 2012.07.02. 22:11:39
Ez nem érzelmi kérdés, hanem így működik a piac.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:24:45
Nem fogom a melegre. Kialvatlan vagyok, már mondtam. Az asap sznobság és kész. És különbenis nem csak arról van szó, hanem az összes hasonlóról aminek a közegébe az asapot bele mered illeszteni. Ha nem volna a közeg, nem jutna eszedbe (gyanítom), vagy nem mernéd, mert tartanál tőle, hogy nevetslges. Így is az, csak elfogadta a beteg közeg. Ki uszít itten? Az uszítás, ha azt mondom, hogy mindenkit megillett, hogy anyanyelvén viszonyuljon hozzá a hivatal a kereskedelem, ha olyan helyen él ahol az anyanyelve nem is föltétleül szinte kizrólagosan hasznélt, de legalábbis mnagy súllyal jelen van? Mi az a beteg önbecsülés hiányos gyávaság ami számára ez afféle botránykő? Őrület. Miközben normális országokban a némi súllyal ott élő frissen bevándorlók nyelvén is köteles mindenféle ügyekben is informálni a helyi igazgtás, egészségügy stb. Legyen mazochista aki akar, de ne szabja meg normának és nem csináljon a lelki sérültségéből erényt. Csak, hogy Isten ments, nehogy nacionalistának tűnjön, ha nem áll úgy a korbács alá, mint más a zuhany alá. Nem kell senki más népet lenézni, gyűlölni, de bűn nem ragaszkodni ahhoz ami az embernek magának egyénileg, vagy a közösségének jár. Mert jár. Asap.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 22:32:05
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:33:28
Nem pont. Ehhez nagyon nagyfokú elvtelenség kell. Úgy is gondolkozhatnának ás biztosítalak, hogy hasonló cégek éppen ilyesmire szoktak építeni méshol, így jellemző, hogy gonolkoznak, hogy attól adnak el többet, ha anyanyelven kínálják a cuccot. De nem. Ez a CBA az ott élőket elnyomókat, őket önazonosságuktól, közösségüktől erővel megfosztani törekvőket szolgálja ki, mert a hatalomtól, az erőszakosaktól várnak többet, gyáva, faisztoid hozzállással, nem a vásárlóiktól, akikel pedig nyelvileg, kulturálisan egy közösséget is alkotnak, tehát velük már csak ezért is szolidárisak lehetnének.
XCat 2012.07.02. 22:36:28
Időmilliomosoknak, esetleg. Más közegben ugyanolyan természetes, mint neked mondjuk a székely himnusz. Én attól kapok agyfaszt.
Nem vagy te egy kicsit irigy egyébként?
"Ki uszít itten? "
Te, meg pár másik hülye.
"Az uszítás, ha azt mondom, hogy mindenkit megillett, hogy anyanyelvén viszonyuljon hozzá a hivatal a kereskedelem, ha olyan helyen él ahol az anyanyelve nem is föltétleül szinte kizrólagosan hasznélt, de legalábbis mnagy súllyal jelen van? "
Ha erre az esetre mondod, akkor igen. Amúgy miért itt mondod? Menj ki az illetékesekhez, és vezesd elő nekik az álláspontodat.
Jah hogy itt senki nem ver érte pofán, ott meg esélyes? Na EZÉRT uszítás.
"Legyen mazochista aki akar, de ne szabja meg normának és nem csináljon a lelki sérültségéből erényt."
Ezt írd ki a tükör felé, és minden reggel olvasd el, fogmosás előtt, meg utána. Szoktál fogat mosni, ugye? Ha nem, akkor a budi felé írd.
" de bűn nem ragaszkodni ahhoz ami az embernek magának egyénileg, vagy a közösségének jár. "
A közösségnek leginkább a szája jár. Ti meg uszítgatjátok őket, végülis nem nektek lesz belőle gondotok.
Mi bajod van neked, hm? Ettől leszel hazafi?
XCat 2012.07.02. 22:37:46
Akkor jegesmedve. Vagy strucc, vagy axolotl. Tökmindegy.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 22:38:56
XCat 2012.07.02. 22:39:27
Te ott élsz egyébként?
XCat 2012.07.02. 22:41:39
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 22:42:56
XCat 2012.07.02. 22:43:36
XCat 2012.07.02. 22:45:22
Mondom és hogy van neked erre időd? Hát, nem csinál semmi mást. Mondom ja úgy könnyű.
c0 2012.07.02. 22:46:19
XCat 2012.07.02. 22:53:39
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 22:54:04
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:55:30
Irigy, mire?
„Menj ki az illetékesekhez, és vezesd elő nekik az álláspontodat.” Pontosan ilyesmit javasoltam itt valahol korábban. Ez a lényeg. Ha ennek a blognak (posztnak) értelme van, az a CBA kezdődő vásárlói bojkottja lehetne. Amíg nem változtatnak a csak szlovákul gyakorlaton. Ha az átlag magyarban lenne némi közösségi öntudat, holnapután már magyarul is volna Párkányban minden náluk.
„Ezt írd ki a tükör felé, és minden reggel olvasd el, fogmosás előtt, meg utána.” Szívesen, de nem látom be itt miért. Ha belátnám, tárgyalhatnánk róla. Itt a te dolgod ezt belátni. Hol látsz itt bennem, mazochizmust? Ja, hogy nem emgyek aludni, hanem ezt írom? Hm. Dehát erre sem mazochizmus motivál, hanem más dolgok.
„A közösségnek leginkább a szája jár.” Még az sem. Jó, ha.
„Ti meg uszítgatjátok őket, végülis nem nektek lesz belőle gondotok.” Ezt nem tudom kötni. 1. nem tudom kit takar még a ti. 2. nem uszítok. 3. Miért, kinek lennne gondja abból mondjuk Pesten, ha megmondja a CBA vezetősgének, hogy miféle?
Bajom? Emberiségellens háztartési gép szerint, hogy nem eszek hétfőnként szarellát. Más is van, ez az. De olyasmi, amit elképzelsz, nincs, vagy nem baj, ami ilyen téren van. Szerintem a közösség fontos. nagyon belénk verték, – másokba nem –, hogy mi a sajétunkkal ne törpődjünk, az valahogy bűn. de ez hazugság. Az emebrek szerte világban törődnek a saját közösségükekl és ebben ncs hiba. Ha átmegy mások iránti gyűlöletbe, akkor van. Anélkül egészséges dolog, jókedv, törődés, még ha neked rühesjesen is hangzik nemes érzések forrása. Sajnos nálunk nem sak te vagy probléma de azok is akik azt amiről beszélek kisajétították, és beteg üres kiabélast csinálnak belőle amivel még talán nálad is többet ártanak annak aminek a segítéséről orditoznak.
Megyek aludni.
XCat 2012.07.02. 22:57:06
Hát őt mindenhonnan kinézik pesten, mert tájszólása van, és tahók vele az eladók. Mondom beszélj angolul, akkor nem tűnik fel. Hát azt ő nem tud. Más nyelven? Azt sem.
Mondom akkor lehet hogy beszélni kéne megtanulni. Oszt megsértődött.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:57:19
Hozzá, de megyek aludni.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 22:58:38
Ne beszélj mellé. Láttad, ahol volt mit, válaszoltam. Jóéjt
Balint Gyuri bacsi 2012.07.02. 23:03:52
XCat 2012.07.02. 23:03:55
Egy hónappal később meg bezárna a bolt, mert nem lennének hajlandók az ebből adódó problémákkal baszakodni. Párkány meg maradna jól bót nélkül. Kurvaértelmes dolgokat érnél el, akárhogy nézzük. :)
"Szívesen, de nem látom be itt miért." Csak hidd el nekem, hogy jó ötlet, és csináld.
"1. nem tudom kit takar még a ti. 2. nem uszítok. 3. Miért, kinek lennne gondja abból mondjuk Pesten, ha megmondja a CBA vezetősgének, hogy miféle? "
Téged, meg a többi hülye trollt, aki nemzettudatosnak (van egyáltalán ilyen szó?) hiszi magát, közben meg csak idióta.
"zerintem a közösség fontos. nagyon belénk verték, – másokba nem –, hogy mi a sajétunkkal ne törpődjünk, az valahogy bűn. " Szlovákia lakossága nekem nem a sajátom. Sőt, te sem vagy a sajátom. Ha az lennél is letagadnálak. :)
A saját közösségem a családom, a barátaim, a kollégáim, velük törődve van. Mondjuk néha megfojtanám őket legszívesebben, de ez mellékes. Ha esetleg ki akarom terjeszteni az egész országra, akkor is van elég olyan dolog HATÁRON BELÜL, amivel foglalkozni lehet. Ajánlom neked is.
XCat 2012.07.02. 23:05:45
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 23:06:09
Kár volt beléd. Szia.
c0 2012.07.02. 23:07:29
Tudom, ilyenkor szokott jönni, hogy senki nem akadályozza őket abban, hogy betelepüljenek Mo-ra és hasonlók.
XCat 2012.07.02. 23:07:59
@ByA: Szia, és ne feledd az asapot. (döglés.)
XCat 2012.07.02. 23:11:15
Ez nem sorscsapás, nem különlegesség, nem kiváltság, nem is jár érte kiváltság. Ez egy semleges, de megváltoztatható tény. Lenne, ha változtatni akarnának rajta. De nem akarnak. Csak pampognak minden szarért.
Ennyi.
c0 2012.07.02. 23:14:34
Az nem úgy van, hogy fogod magad és akkor lendületből családostul elköltözöl egy másik országba. Te biztosan ilyen überrugalmas ember vagy, látszik a hozzászólásaidból is a kompromisszumkészség.
Ben Franklin 2012.07.02. 23:14:36
Az az ő szülőföldjül, és a többség nem akar elköltözni. De van egy anyanyelvük, ami nem a hivatalos nyelv. A magyart kell hivatalos nyelvként elfogadtatni.
Ebbe a CBA-ba pedig nem szabad menni(nekem más városban más tapasztalatom van velük), majd észbe kap.
Xezs 2012.07.02. 23:16:45
XCat 2012.07.02. 23:17:58
Az élet alkalmazkodik, a többi kiselejteződik. Ennyi.
A hülye meg itt nem én vagyok, ha azt nem számolom, hogy szóba állok veletek.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.02. 23:18:53
Nem kell megfejteni. Így is, úgy is jól láttad. Mondjuk, mindkettő. Ez az ember geci. Én meg egy fasz, hogy emberileg szóltam hozzá.
XCat 2012.07.02. 23:19:06
@c0: És neked ehhez mi közöd van?
c0 2012.07.02. 23:19:17
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 23:20:20
XCat 2012.07.02. 23:20:34
@c0: Kuss. Viselkedj, öcsi.
@Xezs: Lassan az isten se mossa le rólunk, hogy haverok vagyunk. Szólj be valamit, hogy elküldhesselek a picsába.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 23:22:10
XCat 2012.07.02. 23:23:53
Biztos akarod ezeknek a kölykeit?
Xezs 2012.07.02. 23:27:09
Utálom az ilyen seggükön megülni nem tudó faszjankókat.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 23:28:28
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.02. 23:34:20
retronom.hu/files/images/nestle-retro.preview.JPG
Nem kell törődni a jelennel! Ez egy tévképzet. Éljen ön is a múltban.
Xezs 2012.07.02. 23:34:53
Megjegyzem a zsidókat és a buzikat is azért unom már, mert állandóan nyavajognak, hogy nekik milyen rossz.
Hát legyen végre kuss nekik és eriggyenek dolgukra. Biztos van nekik, foglalkozzanak azzal.
XCat 2012.07.02. 23:35:37
Xezs 2012.07.02. 23:37:01
XCat 2012.07.02. 23:37:21
Xezs 2012.07.02. 23:38:16
de szerintem 5 sör után összebalhéznánk valami szarságon :)
XCat 2012.07.02. 23:39:28
Anomalocaris (törölt) 2012.07.02. 23:40:11
XCat 2012.07.02. 23:41:08
Mondjuk én molesztálni nem tudom őket, egyházi iskolák kilőve. Majd kitalálok valami érdekesebbet.
Xezs 2012.07.02. 23:41:30
Most épp megint a Máv-ot meg a többi európai vasúttársaságot akarják beperelni mert vagy 70 éve elvitték őket valami táborba.
Jó hogy nem már 500 évre visszamenőleg perelgetünk mindenkit.
Idióta haszonleső banda, üzletet csinálnak a saját nyomorukból.
Megjegyzem a határon túliak pont ugyanezt csinálják.
elbutre 2012.07.02. 23:42:44
ennek nem sok köze van a témához...
van 1 bolt ahol 10ből kilenc vásárló magyar...
a bolt azért van hogy a vásárlót(10ből a 9 magyart is) kiSZOLGÁLJA
itt semmi sem tiltja hogy kiírják magyarul is merre van az akciós durungtészta, illetve a kolozsvári szalonna.
nyilván megtalálják szlovákul is de 10-ből 9 embernek kényelmesebb ha az anyanyelvén tájékoztatják mire költi a pénzét..a maradék egy embernek sem okoz kárt hiszen szlovákul is ott marad a kiírás.
Xezs 2012.07.02. 23:43:25
Álszent faszok.
Xezs 2012.07.02. 23:44:44
Ben Franklin 2012.07.02. 23:47:41
Biztos sokfelé jártál már a világban.....
XCat 2012.07.02. 23:48:13
Ők mindenből üzletet csinálnak. Ezt speciel csodálom bennük.
Ezt a mávost nem hallottam, de nem hiszem, hogy komolyan gondolják. :)
@elbutre: Van egy bolt, szlovákiában. Az ottani szabályok alapján csinálták meg, azok is vonatkoznak rá. A vásárlók által preferált nyelv a vásárlók magánügye, a boltra nem tartozik.
"itt semmi sem tiltja hogy kiírják magyarul is merre van az akciós durungtészta, illetve a kolozsvári szalonna." Arra gondoltál már, hogy nem akarnak felesleges konfliktust szítani? Arra itt vannak a nagyokos homárkommentelők.
Különben ha ennyire csak ezen múlik, miért nem a bolthoz fordultok az igényetekkel?
XCat 2012.07.02. 23:49:50
elbutre 2012.07.02. 23:55:29
"Arra gondoltál már, hogy nem akarnak felesleges konfliktust szítani? "
a törvények betartása mellett a vásárlók nyelvén kiírni az áru nevét konliktus szítása?
én nem láttam még magyar zászlóégetést dalmácián ahol kiírták magyarul hogy palacsinta :O
"Különben ha ennyire csak ezen múlik, miért nem a bolthoz fordultok az igényetekkel?"
az igénylők (nem én) a bolthoz fordultak..
XCat 2012.07.02. 23:58:10
elbutre 2012.07.03. 00:00:47
ehhez pedig egy "magyar üzletlánc" aszisztál
XCat 2012.07.03. 00:03:59
Boltba tésztáért meg tejért jársz, nem szeretetért meg seggnyalásért. Ha nem tetszik valami, elmégy máshova. Ha nem mégy el, az is a te dolgod, de akkor sincs alapod pattogni.
De ha tényleg magyarellenesek, ahhoz is joguk van. Kíváncsi lennék, ki nem lenne az, ennyi hülye díszfaszjancsi komment után.
XCat 2012.07.03. 00:05:35
elbutre 2012.07.03. 00:07:45
-nyilván náluk van az üveggömb hogy tudnák mi lenne ha...
-sőt...minden boltnak joga van hülyére venni a fogyasztót a törvények betartásával csak nem értem akkor minek látogatod ezt az oldalt?
XCat 2012.07.03. 00:11:45
Párszor már eldöntöttem, hogy elhúzok a faszba, és amilyen zuhanást mutat a színvonal, remélhetőleg egyszer tényleg rászánom magamat.
De túl könnyű bejönni, és néha vannak jó napok. Egyre ritkábban. De a hamis reményt életben tartják. :)
England win The Ashes! 2012.07.03. 00:12:29
Na pont ebben tévedsz! Az átlag határon túli magyar nem akar revíziót, nincsenek világfájdalmai stb. Szimplán csak élni és boldogulni akarnak Magyarország gyámsága nélkül. Van viszont egy elmeháborodott réteg közöttük is, akárcsak Magyarországon, akik azt hiszik, lesz egy harmadik bécsi döntés is, ezt pedig néhány önjelölt politikus igyekszik meglovagolni.
Hogy miből gondolom, hogy ez utóbbiak kisebbségben vannak? Szlovákiában és Romániában választások voltak a tavasz folyamán. Mindkét országban azok a magyar pártok szerepeltek sikerrel, akik a békét akarják a háború helyett. Míg a Fidesz által futtatott kalandorok csúfosan leszerepeltek. De úgy tudom, hogy a Vajdaságban sem Viktorék favoritja szokott befutni. Kárpátaljáról nincs infóm.
Hát ebből gondolom.
XCat 2012.07.03. 00:13:32
c0 2012.07.03. 00:13:47
Törzskommentelő, idejár mindenkit fikázni; azt akinek nem tetszik, ha nem az elvárható módon viselkedtek vele egy kereskedelmi egységben. Szerinte bárki megcsinálhat bármit, mindenkinek kuss.
Miért?!?
XCat 2012.07.03. 00:18:52
@Dr Jozef Vengloš: Ez nem béke vagy háború kérdése. Engem az zavar bennük, hogy ők követelnek, általában marhaságokat, és önmaguknak is elhiszik, hogy nekik jogalapjuk van rá.
Nyilván nem mindenki, de ott is a csőcselék a leghangosabb.
XCat 2012.07.03. 00:23:22
Te legalább IQ-t nem vesztegettél el feleslegesen.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.03. 00:23:50
elbutre 2012.07.03. 00:24:05
tehát bizonyára jók a piackutatási módszereik,
XCat 2012.07.03. 00:27:06
Következtetés: a homár káros.
@elbutre: Jah bocs, cba-ról van szó... valamiért tescora asszociáltam. Ott nem tudom, de gondolom módszertlopni szoktak. De még mindig az a véleményem, hogy rossz helyen próbáltok reklamálni vele.
Vásároljatok máshol, a tulaj azt ír ki, amit neki jólesik.
XCat 2012.07.03. 00:29:14
England win The Ashes! 2012.07.03. 00:29:43
Ez a kulcsmondat. Szerintem.
XCat 2012.07.03. 00:30:37
@Dr Jozef Vengloš: Jah, ez is zavar. Az a kurva rosszindulatuk, meg az ellenség, meg a felelőskeresésük. Akik tipikusan sosem lehetnek ők.
Anomalocaris (törölt) 2012.07.03. 00:31:49
XCat 2012.07.03. 00:32:14
Anomalocaris (törölt) 2012.07.03. 00:33:34
XCat 2012.07.03. 00:34:45
Anomalocaris (törölt) 2012.07.03. 00:35:35
XCat 2012.07.03. 00:35:44
Ami töklogikus, elvégre a reményből van a legkevesebb.
XCat 2012.07.03. 00:36:55
Anomalocaris (törölt) 2012.07.03. 00:50:45
bioLarzen 2012.07.03. 01:47:49
www.argep.hu/trend/RAKI/Raki.html
Ja, és mindenképp javaslom az Efes sört, abszolút zárja a szöget!
bio
2012.07.03. 02:38:11
IP gyűjtögető 2012.07.03. 03:29:14
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.03. 06:58:12
Vu, de ja vu 2012.07.03. 07:38:20
A feliratokra nem emlékszem, de a nem túl régi - f.szfejek által generált nemzetiségi - hisztéria óta biztosan kétnyelvű lett még az IM-üdülő is:-PPP
Vu, de ja vu 2012.07.03. 07:48:44
Az meg hogy a "szittya" Lázár-tesók ehhez a brand-jukat adják, miközben itthon fajmagyarkodnak, az meg őket minősíti.
"Szerencsére" nem sok gondom akad velük, sem más multival - mostanában, mióta "szárnyal" a gazdaságunk:-(((
Én is visszaemlékszem a tizenévvel ezelőtti időkre, amikor havonta 50-60 eFt értékben vásárolgattunk a tecsóban, illetve még korábban 30 eFt körül a C+C-ben, akkor a CBA-k még nem tudom hol voltak...
De mostanra csak a helyi kisboltba járok, ahol hóvégén párezer forintig van felírásra kaja:-(((
Úgyhogy tőlem Párkányban lehet szanszkrit felirat is, meg beszélhetnek szuahéliül is, nem zavar - legalább megmarad mind a 2 Euróm:-)
helianthus 2012.07.03. 09:15:30
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.03. 09:26:09
helianthus 2012.07.03. 09:33:03
helianthus 2012.07.03. 09:36:53
bandicoot (törölt) 2012.07.03. 10:49:41
Visszaemlékszem én is: 15 éve 50 ezret kerestem most százat, a feleségem 7-8 éve 75-öt keresett a magasságos CBA-nál, most 60-at. Minden erővel keresik azokat a módszereket, fogásokat, amivel bért lehet spórolni. Most éppen a műszakpótlékok megvonása a soros, azelőtt a hétvégi órák "szabadidőben" történő "kifizetése". OMG, kérek 2 kiló karajt 4 óráért, köszönöm. A Lázár művek élvezi a "legfőbb szerv" támogatását, korlátlanul kizsákmányolja a dolgozóit, úgy anyagilag, mint fizikailag. Még szerencse, hogy el lehet menni innen. Csak tudnám hova a búsba...
Ellensúly 2012.07.03. 10:51:26
Szíved joga nem foglalkozni a kisebbségellenes szlovák megnyilvánulásokkal. Szíved joga akár tapsikolni a magyargyűlölő politikusoknak és ünnepelni minden szélsőséges intézkedésüket. De az gusztustalan, hogy veled nem azonos véleményen lévő hozzászólókat ordenáré, primitív stílusban szidalmazol csak azért, mert nem vagy képes vagy hajlandó felfogni a mondandójuk lényegét. Azért, mert a te édesanyád kurva, nem kell ilyesmit másokról is feltételezni. Azonfelül, hogy a primitívségedet illusztrálja, sértő is, ezért kérlek, ne légy gyáva szar, találkozzunk valahol, és mondd a szemembe is, amit leírtál.
Köszönettel:
Ellensúly
Ellensúly 2012.07.03. 10:55:35
Szíved joga nem foglalkozni a kisebbségellenes szlovák megnyilvánulásokkal. Szíved joga akár tapsikolni a magyargyűlölő politikusoknak és ünnepelni minden szélsőséges intézkedésüket. De az gusztustalan, hogy veled nem azonos véleményen lévő hozzászólókat ordenáré, primitív stílusban szidalmazol csak azért, mert nem vagy képes vagy hajlandó felfogni a mondandójuk lényegét. Azért, mert te különféle aberrált műveleteket szoktál végezni édesanyád intim testrészén, nem kell ilyesmit másokról is feltételezni. Azonfelül, hogy a primitívségedet illusztrálja, sértő is, ezért kérlek, ne légy gyáva szar, találkozzunk valahol, és mondd a szemembe is, amit leírtál.
Köszönettel:
Ellensúly
Ellensúly 2012.07.03. 10:57:28
(Remélem, nem kell több primitívre fecsérelnem az időmet.)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.03. 11:08:04
Anomalocaris (törölt) 2012.07.03. 12:58:19
McZozo 2012.07.03. 15:50:16
Amugy meg ezeket a dolgokat sose ertettem. Nem jo hogy anno elcsatoltak azokat a varosokat egyetertek, de mostmar ezen nem lehet mit valtoztatni, plane hogy elvileg egyesult europaban elunk. Es erdekes mondom mindig csak olyan helyeken csipog a magyar kissebbseg ahol valami miatt valami amugy nem tetszik nekik. Pl sose jhalottam meg hogy ausztriaban magyarok azert tuntetnenek hogy magyar iskolajuk legyen es magyarul legyenek kiirva a dolgok.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.07.03. 19:09:38
Na, megint tanultam egy új szót. Érdemes volt felkelni! :D
bioLarzen 2012.07.03. 19:13:50
bio
c0 2012.07.03. 19:20:59
1. Senki sem állította, hogy törvénytelen.
2. Nem kisebbség, hanem többség.
Manyecska 2012.07.03. 20:36:15
Xezs 2012.07.04. 00:08:10
@Ellensúly: Neked meg szíved joga segghülyének lenni, és a neten keménykedni meg találkozásra buzdítani. Tán buzi vagy hogy személyesen akarsz látni?
Egyébként mondok én neked valamit: Borsodban rengeteg településen legalább 90% a cigányság reprezentáltsága. Miért nincs hát minden utcanév meg bolti felirat kiírva lováriul? Hát mekkora köcsög elnyomók vagyunk már mi, magyarok, hogy még ezt sem hagyjuk?
Xezs 2012.07.04. 00:10:02
vape 2012.07.04. 16:13:13
Ott sem írnak ki semmit magyarul. Ellenben a CBA karakterkombináción kívül minden felirat cirill. Én ezen személy szerint nem botránkoztam meg, mikor megláttam.
c0 2012.07.04. 19:59:09
Egyéves Önkéntes 2012.07.04. 20:43:23
Xezs 2012.07.04. 22:40:21
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.04. 23:35:00
Amúgy miért ne lehetne kiírva?
Xezs 2012.07.04. 23:50:01
vape 2012.07.05. 09:12:59
Ennyit a nagy magyarkodásról...
A Spanyol Inkvizíció 2012.07.05. 09:21:39
a mellékhelyiségre is WC van írva, nem rovásírással, hogy budi!
c0 2012.07.05. 10:14:02
Aszteroida-bányász metal énеkes · http://csakjotakarok.blog.hu 2012.07.07. 09:56:04
Aszteroida-bányász metal énеkes · http://csakjotakarok.blog.hu 2012.07.07. 09:57:05
Bakacsin 2012.07.14. 18:42:53
Jártam párszor Párkányban és elég sok magyar feliratot láttam. Miért pont a CBA-t bántanák érte. S ha ezért bántanak, a többi miért hajlandó mégis felvállalni?
Ellensúly 2012.07.30. 23:01:23
Kedves Xezs!
A cigányságról és a lovári nyelvű táblákról írt hasonlatod nagyon szellemes, de újabb óriási pofáraesés. Ezzel megint csak azt bizonyítottad, hogy a nagy hangod nulla tájékozottsággal párosul.
Mint azt illene tudnod, a felvidéki magyaroknak a nyelvük jelenti az egyik legfontosabb identitásbeli kapaszkodót. Ezzel szemben a cigányság számára sem a lovári, sem más roma nyelv nem tölt be efféle szerepet. "Magyarországon a romák körülbelül tíz százaléka beszéli csupán a beás vagy a lovári nyelvet." Ez az idézet az SZDSZ-es Mohácsi Viktóriától származik. Ennyit az "okos" példádról.
Ezek után pláne röhejes, hogy te segghülyézel másokat.
A személyes találkozást pedig nem keménykedésből vagy buziságból javasoltam, kíváncsi voltam, hogy az édesanyád ingyenkurvasága miatt érzed frusztrációd megnyilvánulásaként értelmezhető akciódat - tudniillik hogy az anyjukat szidod a veled nem egy véleményen lévőknek - hajlandó vagy-e személyesen is megismételni. Kíváncsi voltam, van-e benned gerinc. Ezek szerint nincs...
cool 2013.01.30. 05:26:32
Amikor mi Horvátországban jártunk (nem is egyszer), az ottani CBA-kban sem magyarul volt kiírva semmi (Vodice) s még a személyzet sem tudott magyarul. Az omis-i nagy bevásálóközpont Studenac CBA-ban egy 10 percen át csak azt ragoztuk az ebédünkhez vásárlandó, vajon melyik lehet abból a sok hűtőpulti poharasból a tejföl?
Aztán vettünk egy olyat, amelyiknek piroskockás asztalterítős motivumok voltak a fedőfóliáján.
és
ELTALÁLTUK!
- tényleg az volt a tejföl. A többi meg mindenféle kefír, aludttej, joghurt, tejszín, stb.
cool 2013.01.30. 05:28:17
cool 2013.01.30. 05:41:24
Az amcsiknál például mindenütt a saját zászlajukat látni, s láttam én Horvátországban nemzeti szineikbe (piros, kék, fehér kockás) beöltözött embereket, pedig nem volt a közelben semmiféle focimeccs. És nem cikizte ki őket senki, nem úgy mint nálunk a március 16.-án még mindig kokárdát viselőt a komcsi bunkók - hogy
"már elmúlt ám az ünnep"!
cool 2013.01.30. 05:49:44
Mégsem tört ki érte semmiféle horvát nacionalista nyelvvédelmi forradalom ...
A legtöbb magyar dobozos üditőre vagy tizenféle nyelven rá van írva, hogy mi van benne. Mégsem lázong érte senki.
A környező országokban viszont, ahol ilyen vagy hasonló dobozos üditőket kapni, minden nyelven rá van írva, mi van benne - csak éppen magyarul nem.
De izraeliül(héberül), dél-macedonul, flamandul vagy hottentottául bezzeg igen!
Nesze neked -
"jó szomszédság, török átok".