Hőség elől a legkülönbözőbb helyekre menekülhetnek a naiv városjárók Budapesten. Benézhetnek a polgihoz, vagy az Uránia moziba, ha éppen nem plázáznak. Ildi szerint a Premier Outletben még nézelődni sem kell bemenni, egyből az utcát hűtik:
A 7végén a Premier hallgató egyik outletben jártunk, ahol döbbenésemre minden egyes üzlet ajtaja full klimatizálás mellett tárva-nyitva állt. Csak én vagyok olyan szöcske, amikor azt hiszem, hogy ez rémséges energiapazarlás? Miért csak télen evidens zárva tartani az ajtókat ? Úgy tűnik az outlet-árrés még ezt is elbírja…
Ritkán kerül a Homárra pozitív UPC-s történet, szerencsére a legutóbbi panasz magától megoldódott. Naiv ügyfél új hűségszerződést akart, de elvileg erre nem lett volna lehetősége, hiába mondaná le 10 éves előfizetését. Aztán kiderült, hogy mégis lehet:
Egy baráti beszélgetés alkalmával rádöbbentem, hogy UPC elöfizetéseimért, a jelenlegi akciók keretében fizethetnék kevessebbet is. Nosza, gondoltam felhivom az ügyfélszolgálatot és megbeszélem velük a dolgot. Kedvesen tájékoztattak, hogy 2010 óta, már nem vonatkozik rám semmiféle hűségidő, vagyis semmi sem áll az útjába annak, hogy a szerződéseimet módosítsam, vagy lemondjam. Egyébként a UPC Magyarország hatályos ÁSZF-jének értelmében az előfizetői lemondásnak ilyen esetben semmiféle jogkövetkezménye nincsen.
Egyelőre nem teljesen világos, milyen ügyfélszolgálati probléma miatt pusztította el ezt a manchesteri T-Mobile kimérést naiv ügyfél. Mindenesetre biztosra ment, poroltóval elintézte az összes telefont:
Június 18-án kikerült az írásom a Tékozló Homárra, s állítólag még az Index címlapot is megjárta.
— negyedik felvonás június 19 —
Június 19-én először (!) felhívtak a boltból (olvasták az írásom a TH-on), miszerint elkészült a bringa és a Sram (váltó gyártó) szerint semmi probléma sincs a váltóval. Biztos sokat tesztelhették, én két napig használtam és rendszeresen nem vette be az egyest, kettesbe hangos volt, hármasban pedig nagyon hangos.
Ingyenes országimázst kanyarított Magyarországnak a német RTL "Megmentjük a nyaralásod" c. reality sorozata. A műsorban megszivatott turisták a helyszínről telefonálnak Ralf Benkönek, aki odarepül és szétcsap az elkanászodott vendéglátósok között. Hogy-hogynem az idei évad egyik epizódjában a Hotel Ezüstpart Siófokig jutottak a mit sem sejtő német fiatalok:
Tegnap este a német rtl-re tévedtem, sajnos ott is a "nagymagyar" valósággal kellett találkoznom. Német diákok szerették volna első kellemes nyaralásukat eltölteni szülők nélkül a magyar tenger partján (Hotel Ezüstpart Siófok szálllóban). Ebből egy kiváló műsor kerekedett: Zu viert im Horror-Doppelzimmer. Sajnos lesújtó képet sikerül kiállítania a hotelnek magáról, az országról.
Naiv ügyfél nem érti, miért kellene bármit befizetnie július 1-ig bezárólag a Posta Biztosítónak, amikor május 9.-én jelezte nekik, hogy eladta az autóját?
Gépkocsimat eladtam április végén, ezt május 9-én bejelentettem a Magyar Posta Biztosító Zrt.nek az adás-vételi csatolásával, és vártam válaszukat. Hát megérkezett!! Igaz, nem úgy ahogy gondoltam, hanem sárga csekkek formájában. (Később megjött a törlésértesítő is.) Írtam nekik emailt: "Kaptam Önöktől két sárga csekket. Miért kellene nekem 2 448,- Ft-ot 2012. 06. 26-ig, illetve közel 17 000,- Ft-ot 2012. 07. 01-ig befizetnem a számlájukra?"
Máté napokig hívotatta a GTR futárszolgálatot, amire végül kinyögték, hogy elveszett a Vaterán rendelt 40 ezer forintos Galaxy telefonja. Egyéb információt nem tud kiszedni belőlük. Április 15. óta viszont felemelkedett a vagyon elleni bűncselekmény értékhatára 50 ezer forintra, hogy csökkenjen a bűnözés a statisztikákban, így a rendőrségre is hiába ment.
Vaterán megnyertem egy aukciót (Samsung Galaxy S) nagyon korrekt árban 40ezer volt a minimál ár, garanciásan teljes tartozékokkal (az aukció előtt ültem, és imádkoztam, hogy ne licitáljon rám senki és nyerjem meg ennyiért, mive tökéletes volt a telefon ennyiért). Miután sikerült megnyernem a telefont, felvettem a kapcsolatot az eladóval (teljesen jó értékelései voltak vaterán) megbeszéltünk mindent részletet, és mivel hamar kellett volna a telefon, kértem, hogy a futáros megoldással intézzük el. Ez volt a legnagyobb hiba amit elkövettem, mivel jobb lett volna a Magya Postát igénybe venni, mert az tuti elhozta volna a csomagot. Nos bedobozolták a telefont és a tartozékokat, megrendelete az eladó a futárt akik vissza is jelezték a dolgot, értement a futár a készülékért, átadta a számlát, átvételi elismervényt adott aláírva cserébe, azt ígérte 1-2 nap és nálam lesz. Másnapra nem érkezett meg, telefonon rákérdeztem megnyugtattak, hogy holnap érkezik.
Extrém magyarságtudattorzulást észleltek a magyar nyelv használatáért küzdő szlovák civilek Párkányon. Bár a lakosság szinte teljesen magyar, a magyar CBA üzletlánc kizárólag szlovákul kommunikál a vásárlókkal. Amikor ezt szóvá tették a CBA Facebook-oldalán, törölték a hozzászólást, és azzal védekeztek, hogy a helyi üzlet vezetőjével kellene erről a kérdésről csevegni:
A Fontos vagy! mozgalom egy szlovákiai magyar civil kezdeményezés, melynek elsődleges célja az itt élő magyarok nyelvi jogainak védelme és a vizuális nyelvhasználatért való küzdelem az általunk többségében lakott régiókban. Több sikeres projektet is magunk mögött tudhatunk, de legutóbb egy számunkra teljesen megdöbbentő helyzettel találkoztunk, mégpedig egy "magyar üzletlánc" párkányi boltjával kapcsolatban. Párkány (szlovákul Štúrovo) szinte teljesen magyar város, a magyar származású CBA ennek ellenére nem tartja fontosnak, hogy a városban megtisztelje a magyar vásárlók anyanyelvét, és boltjában kizárólag csak szlovákul hirdeti a portékáját. Íme a fotók: