Monya megunta, hogy a Nokia szervize nem hajlandó cserélni 500-as telefonját, pedig folyamatosan ugyanaz a hiba jelentkezik rajta. Kérdés, hogy egyáltalán hozzányúlnak-e vagy csak kap egy új iktatószámot? A Vodafone azért nem cseréli, mert nem bírálhatják felül a szerviz véleményét. Naiv ügyfél elmondása alapján eddig egy év alatt durván 3 hónapot volt szervizben a telefon, ami 75%-os rendelkezésre állást takar. ÁSZF-ben 99,25%-ot ígérnek, persze ez nem vonatkozik a forgalmazott készülékekre. Miért is?
2012 áprilisában vettem egy Nokia 500-as szuper okos telcsit a Vodafonetól 2 éves előfizetéssel. Napokig szuperül működött, mígnem egy szörnyű nap hajnalán beütött a gebasz. A kijelzőn megjelentek mindenféle csíkok, amik lehetetlenné tették a használatát. Gondoltam megoldódik egy ki-be kapcsolással, de nem csak okos, de gondolatolvasó is a telefon, mert elvégezte önmagától ezt a műveletet. Mivel ismétlődő problémával álltam szembe, így kénytelen voltam becsoszogni a Vodafone üzletébe, hogy mondjanak nekem erre valami okosat, de ők csak elküldték a szervizbe, ahonnan 2 hét múlva ismét hibásan érkezett hozzám vissza a kütyü, de ez csak 2 hét múlva derült ki, mikor ismételten jelentkezett rajta a kórság.
Ekkor már kezdtem azt hinni, hogy bennem van a hiba, de a hiba a készülékben volt, nem az én fogyatékosságom okozta a zavart (biztos nagyon érdesek az ujjaim, emiatt zavarodik össze a kijelző.., de nem, lágyak és nőiesek az ujjaim). Ismét visszavittem a Vodafone szaküzletbe a telefonom, és ismételten 2 hétig javítás alatt volt. A nyakamon van egy használhatatlan telefon, amire fizetem az előfizetést és a csodadolgokat,amiket persze nem tudok használni,mert a készülékem folyamatosan szervízelésre szorul.
Két hét után visszakaptam a telefonom azzal a reménnyel, hogy most már majd tudok rajta telefonálni is és nem csak a zsebembe kushad…. De…..kb 2 hét múlva ismét jelentkezett ugyanaz a hiba, mint legelőször….. Bevallom rettentően felháborító, hogy senki nem csinált semmit ezzel a trágyával!
A Vodafone nem tesz semmit, csak javításra küldi a telefont, a Nokia pedig nem hajlandó kiállítani semmilyen féle cserebizonylatot….. Csak a törvényre tudnak mindig hivatkozni… Egy év eltelt és még mindig küzdök ezzel a trágya okosnak nevezett valamivel….
Most eljutottam addig a pontig, hogy már nem a Vodafone-nal vitázom, kínlódom, hanem a Nokia céggel, hogy ugyan már a hatodik szervízelés után cseréljék már ki ezt a sz@rt! Jelenleg is szervizben van, mivel ugyanazok a hibák jelentkeznek mindig, de mivel 2008-as Eu-s törvény szerint nem a garanciális szervizelés mennyisége függ a cserétől, így senki nem csinál semmit, csak ide-oda küldözgetnek, mint valami fogyatékost…..
Az előfizetésemet pedig fizetnem kell, akár tudom használni a telefont, akár nem…. Szóval nem elég, hogy felőrli az idegeimet a sok utána járás, de még benzinpénzbe is kerül, hogy nekem legyen már jó….. Egy a lényeg: NE VEGYETEK NOKIA KÉSZÜLÉKEKET, ÉS FŐLEG NE A VODAFONETÓL, mert ez a hozzáállás ellehetetleníti az okosnak nevezett telefonok fogalmát……… És nem tudok csinálni semmit…..
Egyszerűen felháborító, hogy ezt meg tudják csinálni az egyszerű és naiv emberekkel!
elwood 2013.04.15. 12:44:42
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.15. 12:45:37
elwood 2013.04.15. 12:48:38
remélem nemsokára államosítják a nokiát is végre.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.15. 12:49:51
Manyecska 2013.04.15. 12:53:21
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.15. 12:53:31
Atörökk 2013.04.15. 12:57:03
Manyecska 2013.04.15. 12:57:13
dr. Aullah 2013.04.15. 12:59:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.15. 12:59:42
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.15. 13:00:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.15. 13:01:35
Esetleg ügyvéddel íratni nekik egy szép levelet, hogy ugyan a szervízelés OK, csak valójában tök használhatatlan a teló, tehát már illene cserélni, ill. ha már nem a telefont, akkor kijelzőt és/vagy alaplapot, ami az ilyen hibákat okozza.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.15. 13:01:48
Manyecska 2013.04.15. 13:02:55
Manyecska 2013.04.15. 13:04:32
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.15. 13:09:26
Manyecska 2013.04.15. 13:10:54
Egyéves Önkéntes 2013.04.15. 13:15:43
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.15. 13:17:56
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.15. 13:19:06
Egyébként az a véleményem, hogy a Nokia maga alatt ássa a fát.
galicius 2013.04.15. 13:26:29
2013.04.15. 13:28:08
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.15. 13:31:36
vénszivar 2013.04.15. 13:33:30
Férfi létedre lágyak s nőiesek az ujjaid?! Valamilyen szervizbe kéne őket vinni, beadni esetleg kicseréltetni őket:)
Hegyirablo 2013.04.15. 14:00:12
Atörökk 2013.04.15. 14:10:58
feketeöves chemtrail-figyelő 2013.04.15. 14:40:40
goes 2013.04.15. 15:07:34
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.04.15. 15:11:37
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.04.15. 15:12:53
Mylady 2013.04.15. 16:13:09
Kupon Károly 2013.04.15. 18:02:22
esef 2013.04.15. 19:55:44
asdf 2013.04.15. 21:12:55
En egy tertivevenyes levelben kozolnem a vodafone-nal, hogy mivel hat alkalom sem volt elegendo a keszulek mukodokepesse tetelere, valamint mivel ez nekem rendkivuli kenyelmetlenseget okoz (tizenketszeri szervizpontra menes, valamint becslesre minima masfel honap telefonhiany), ezennel elallok a szerzodestol (csak a telefon adasvetelitol, a hang elofizetoi szerzodes termeszetesen marad), sziveskedjenek a vasarlas elotti allapotot visszaallitani (telefon vasarlasi erteke neked vissza, valamint kedvezmenyes keszulekvasarlasi jogosultsag visszaallitasa), aztan ha kocsogok, akkor viszont birosag lesz belole.
Mivel aprilisban vetted, ezt meg most gyorsan izibe', mert a Nokia telefon 2 ev garija, az valojaban 1+1, ha jol remlik, ha nem vartal volna eddig, meg belefert volna egy bekelteto testuletes kor.
kiskár 2013.04.15. 22:23:48
kivettem belőle a sim kártyát óvatosan letettem egy szép sík felületre elmentem egy 5 kg-os kalapácsért és 1 határozott ütéssel megoldottam a garanciális kérdést...
Örömmel töltött el ahogy szétfröccsent!!!
Kedves posztoló, jobban jársz hidd el nekem. Na meg gyönyörről / örömről ne feledkezzünk meg, amikor egy ilyen ipari hulladék megfelelő szépészeti beavatkozása megtörténik. :)
whale 2013.04.15. 23:22:29
Szerintem a T baszott bármit is csinálni vele, fiókban parkoltatták és engem szopattak.SZóval a T-től SOHA, SEMMIT!
◄ViZion 2013.04.16. 07:03:56
Nekem kiemelt ügyfélként a 3 napon belül (gyakorlatilag első bekapcsoláskor) beszart telót nem cserélték, szervizelték.
Nokiának vége, csak úgy tud versenyezni, hogy feladta a minőséget. Sajna ma már a kínai gagyik szintjét sem éri el.
Soha-soha töbet nem lesz nokiám.
Fentiekhez annyit, h van egy 8850 vagy ilyesmi, akku szar, de amúgy tökéletes, KICSI! nem fél mázsa és fénykorában azt sem tudtam mikor kell tölteni, olyan sokat kibírt.
dhrbikes 2013.04.16. 07:16:27
panic_button 2013.04.16. 07:53:08
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.04.16. 08:32:41
Ezért van az, hogy megcsinálják ezt velünk, mert a sok retard képtelen rászánni fél órát, hogy utánaolvasson, ehelyett autókáznak, hordják ide-oda a hibás dolgaikat, meg puffognak.
Neocon 2013.04.16. 10:35:34
szekőcei 2013.04.16. 12:12:28
picimonya 2013.04.16. 12:42:43
Az a baj,hogy de,csak nem megyek vele semmire....még most is szervízben van,azóta is....de már többet nem szenvedek vel az tuti:-)
picimonya 2013.04.16. 12:43:47
picimonya 2013.04.16. 12:45:12
picimonya 2013.04.16. 12:46:39
picimonya 2013.04.16. 12:48:30
picimonya 2013.04.16. 12:50:16
picimonya 2013.04.16. 12:53:47
ezeket már végigjártam,és a voda abban az esetben szűnteti meg azonnak az előfizetési szerződésem,amennyiben kifizetem a kb. 80 ezer ft-os kötbért...
mivel ők nem hibáztak semmiben és jogszerűen járrtak el minden esetben...támasztotta alá a Fogyvéd...
Ezek után nemn maradt más,mint a Nokia...
picimonya 2013.04.16. 12:55:46
minden nap ezen töprengek,hidd el:-)
egyszer csak kijön a szervízből:-P
és én is megkönnnyebbülök,ha széttörhetem végre:-P
picimonya 2013.04.16. 12:57:55
szerinted ért vaéamit???szart se...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.16. 12:59:03
picimonya 2013.04.16. 12:59:04
de örülök,hogy legalább volt észrevételed:-)Szép napot!!
picimonya 2013.04.16. 13:02:08
nahát??milyen világot élünk??:-)
picimonya 2013.04.16. 13:03:49
szóval ezzel már sokszor próbálkoztam,de sikertelen
picimonya 2013.04.16. 13:05:02
picimonya 2013.04.16. 13:07:05
picimonya 2013.04.16. 13:12:16
Tisztában vagyok a jogaimmal,de sztem te is legyél tisztában vele:-)
2008-as EUS törvény szerint NEM a javítás mennyiségétől függ a készülék cseréje.....és akkor megérkeztünk a problémámhoz:-)
remélem így már érted..
picimonya 2013.04.16. 13:20:18
sajnos én is autókáztam ide-ode meg nem kevés időmbe is telt,de vmi következménye csak lesz....
picimonya 2013.04.16. 13:22:29
230e 2013.04.16. 13:53:54
Fogyasztóvédelmi ügyekben a Fogyasztóvédelmi tv, a Ptk., illetve tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó Korm. rendelet vonatkozik.
A telefon hibás, és a Ptk. ide vonatkozó szakaszai alapján kellene eljárni.
Amennyiben ők a felmondás miatt kötbéren szívóznak, nem kell kifizetni. Követelni fogják, és esetleg peresíteni, akkor a perben kell ezt a problémát előadni.
Valaki írta a tértivevényes levelet, az a metódus is megoldás.
Az ÁSZF-jük alapján törekednek a 15 napon belüli javításra, és a készülék jótállási feltételeire utalnak.
Az online shop jótállási/szavatossági feltételei alapján:
"Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően az ÁSZF, a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak"
Hegyirablo 2013.04.16. 14:16:59
Egyébként ha te vagy a posztoló, pont azért jelentkeztem be, hogy segítsek neked, de az "Amilyen az adjonisten..." elvet követve ezek után szó sem lehet róla.
Esetleg egy "elnézést" elfogadok, amiért alaptalanul találtál meg.
Hegyirablo 2013.04.16. 14:20:19
picimonya 2013.04.16. 14:21:38
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.16. 14:22:15
picimonya 2013.04.16. 14:23:05
Hegyirablo 2013.04.16. 14:25:51
Világosan látszik, hogy elnézted, bár leírod, hogy ne haragudjak, azért még is úgy fogalmazol "lehet elneztem". Ennyire nehéz beismerni a tévedésedet?
hegyirablo@freemail.hu, ott megírom, hogy mit kell tenned.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.16. 14:26:42
:))
Talán múzeumnak? Antikvitásnak? Antikváriumnak? Akváriumnak?
Atörökk 2013.04.16. 14:27:39
Ez majdnem olyan jó, mintha igi mondta volna :D
Egyéves Önkéntes 2013.04.16. 14:28:07
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.16. 14:29:14
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.16. 14:29:32
Matukenyér.
Matukifli.
Matuzsemle.
Egyéves Önkéntes 2013.04.16. 14:30:14
picimonya 2013.04.16. 14:32:02
Szóval,felhívtam a fogyvédet és ők először azt mondták,miután elmondtam az esetem,hogy nem tudom hány pontban sértett szabályt a voda.Aztán írtunk egy levelet,melyben eljárást indítottunk a voda elle,hogy nem cserélnek ennyi szervízelés után.
Majd.. a fogyvédtől jött egy papír,hogy a 2008-as Eus nemtom melyik törvénye szerint nem cserélnek a 3.szervízelés után sem...
A vodának írtam egy levelet,melyben az azonnali szerződésfelbontást kértem,mert nem fizetek egy olyan telefon után,amit nem tudok használni..
A figyvéd válaszolt,hogy a voda teljesen jogszerűen járt el az ügyemben,ezért nem indul eljárás elleneük,(pedig rengeteg van)
szóval csak akkkor szűntetik meg a szerződésem,ha kifizetem a kötbért.
Azt pedig nem fogom...
Aztán felhívtam újra a fogyvédet éa ott már egy pasival beszéltem,aki tök mást mondott,mint a csaj legelőször.és akkor a pasi mondta,hogy nem tudnak ebben az ügyben segíteni.
és azóta szervízbe járkálok majdnem minden 2.héten
picimonya 2013.04.16. 14:33:10
bocsi mégegyszer:-)
picimonya 2013.04.16. 14:34:26
igen,arra gondoltam:-)
picimonya 2013.04.16. 14:35:57
már egy csomószor jeleztem,hogy cserét szeretnék....:-(
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.16. 14:38:11
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.16. 14:40:05
picimonya 2013.04.16. 14:41:47
írtam neked az email címedre.
picimonya 2013.04.16. 14:44:27
nem sajnos,ezért mondta az egyik ismerősöm,hogy írjak ide,mert ez a legismertebb blog.
a békéltetőt még nem jártuk meg,de a fogyvéd adott egy másik opciót is:Médiahatóság,csak azt ezután akartam felkeresni...
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.16. 14:45:36
Hegyirablo 2013.04.16. 14:50:08
picimonya 2013.04.16. 14:51:57
a fogyvéd ezt is megadta,de még nem írtam/hívtam őket
picimonya 2013.04.16. 14:53:42
Hegyirablo 2013.04.16. 14:55:18
Hegyirablo 2013.04.16. 14:56:34
picimonya 2013.04.16. 15:04:04
picimonya 2013.04.16. 15:08:21
Kaptunk egy ilyen megkeresést:
A Nokia kommunikációs ügynökségétől, a Nokia nevében a mai bejegyzéssel (homar.blog.hu/2013/04/15/a_hatodszorra_sem_cserelt_nokia) kapcsolatban arra szeretném megkérni, hogy segítsen az ügyféllel (Monya) való kapcsolatfelvételben. Amennyiben Monya elérhetőségeit nem adhatja meg, kérem, az enyémet az alábbiak szerint továbbítsa neki. (Kérem, Monyán kívül harmadik félnek azokat ne adja ki.)
Segítségét előre is köszönve, üdvözlettel:
TAMÁS Ildikó
Consultant
Open Communications Kft.
Atörökk 2013.04.16. 15:15:18
Kérdezd meg, mit szeretnének, illetve mondd meg nekik, hogy innentől a teljes akár velük, akár közvetlen a Nokiával folytatott levelezést nyilvánosságra fogod hozni.
picimonya 2013.04.16. 15:33:11
picimonya 2013.04.16. 15:34:17
okés, köszönöm attörök:-)
de ez már félig meddig nyilvános:-)
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.16. 15:43:04
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.04.16. 16:16:58
Ennyit ér az egész hivatal.
De ilyen a(z) NMHH, a PSzÁF, meg még ki tudja hány semmirekellő társaság.
picimonya 2013.04.16. 16:20:58
igazad van,és az ő fontos ügyfelük,akikből élnek,az meg kapja be...
picimonya 2013.04.16. 16:21:55
Atörökk 2013.04.16. 16:24:00
Ha nem írod meg ezt az egészet ide, gondolod, megkeresett volna a Nokia kommunikációs ügynöksége?
picimonya 2013.04.16. 16:28:44
Jegkoko 2013.04.16. 16:30:30
picimonya 2013.04.16. 16:36:22
szekőcei 2013.04.17. 10:39:48
A sikeresek telefont, okostelefont, smartphone-t.
Jegkoko 2013.04.17. 10:57:25
picimonya 2013.04.17. 12:00:24
picimonya 2013.04.17. 12:01:31
picimonya 2013.04.17. 12:04:20
picimonya 2013.04.17. 12:05:53
Neocon 2013.04.17. 18:13:35
picimonya 2013.04.17. 18:26:09
nyeremenyed atveheted...orolok,h mar felnott vagy es van onallo velemenyed.Vigyazz magadra!
whale 2013.04.17. 21:02:35
HA még nem voltál, mindenképpen menj el a NOKIÁHOZ és vezesd elő a sirámodat. Ha kicsit is komolyan veszik a saját cégüket, nem szaroznak egy-nekik-filléres vackon...
whale 2013.04.17. 21:15:23
Jóbarát, én nem levelezgetni akarok egyik fasszopóval sem, mert attól nem fogok tudni telefonálni, érc?
Én inkább ezt a feljelentgetős/perseskedős káeurópai házmestertempót tartom ultragáznak...
És nagyon szívesen rászántam AZT a félórát, amíg felhívtam a Samut és elvittem hozzájuk a TELÓT/TELCSIT, mert ők aztán igazán AJRÓPAI módon kezelték a problémát és még csak levelezgetni sem kellett velük. Faszom ebbe a házmesterországba...
picimonya 2013.04.17. 21:38:00
picimonya 2013.04.17. 21:39:51
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.04.17. 21:59:11
Én is rühellek levelezni ám. Én is jobban szeretnék látni egy normálisan működő országot. De sajnos csak ez jutott. A Samut nem ismerem, de mivel nem vagyok vele szerződéses viszonyban, nem is kötelezettje a jótállásnak. Inkább azt kéne már megszokni, hogy az végezze el a munkát, akinek a dolga volna. És amíg ebben az országban megéri az ügyféllel kibaszni, mert nem csap oda senki, addig sajnos marad a tértivevényes levél és bíróság, ha arra sem reagálnak.
Attól lesz ez házmestertempó, mert egy leírt, kihirdetett törvényt valaki be akar tartatni az "üzleti partnerével", aki nem hajlandó magától erre? Attól házmestertempó, mert egy harmadik felet vesz rá igénybe az ember, amit elvileg erre hoztak létre?
Szerintem inkább mától ne legyünk barátok, jó?
szekőcei 2013.04.18. 09:27:49
Igen, okostelefonom van. Aka. Smartphone. Sikeres nem vagyok, ez tény - de sikeresebb vagyok, mint mikor nokiám volt. :)
És ahogy Neocon mondá vala: "telcsizni" a tinik szoktak. Aki a "telcsi" szót használja (nem idézetként, mint én most) azt sajnálom, de nem lehet komolyan venni - én legalábbis nem tudom. Bár ha PÁWA vagy, akkor elfogadott.
szekőcei 2013.04.18. 09:37:05
-folyamatosan baszogatni a vodát FB-on
-vásárlók könyvébe minden egyes szervizlátogatás után beleírni
-ha még van energiád, a voda Mo.-i címére is dobhatsz pár e-mailt
-mindig írasd rá a "cserét kérek"-et a szervizlapra
És eső után köpönyeg:
-szolgáltatói telefont ma már nem éri meg vásárolni, sajnos függetlenül MÉG a "hülye-azért-nem-vagyok"-ban is sokszor olcsóbb!
-és pláne nem symbianos készüléket
-ha mindezeken túl vagy: a nokia név már NAGYON régóta nem garancia a minőségre, nem "A NOKIA" a telefon.
picimonya 2013.04.18. 10:05:32
szekőcei 2013.04.18. 10:59:59
FB-panaszkodás folyamatosan megvolt? Levelet, emailt írtál nekik?Fogyasztóvédelem is megvolt? Panaszkönyvbe beírás is megvolt?
picimonya 2013.04.18. 12:02:01
szekőcei 2013.04.18. 12:07:43
Válaszoltak? vagy leráztak?
szerviznél kötötted az ebet a karóhoz, hogy CSERÉT kérsz, nem javítást?
Érdemes esetleg egy nokiaboltba bemenni, ahol szerviz is van. Egy próbát megér.
Illetve még érdemes magának a nokiának írni - mind a Nokia HU-na, mind az anyacégnek, leírva minden keserű tapasztalatod. Érdemes esetleg beleírni, hogy te szereted a készüléket de emiatt a hercehurca miatt nagyot csalódtál a cégben, stb.
ODIV 2013.04.18. 14:30:56
picimonya 2013.04.18. 17:47:12
picimonya 2013.04.18. 17:48:47
szekőcei 2013.04.18. 19:33:54
picimonya 2013.04.18. 21:02:28
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.04.19. 08:42:40
B megoldás, ha nem hajlandók erre, két tanúval ugyanezt megcsinálni és csak akkor otthagyni az egész kupacot levelestül, a két tanuval meg jegyzőkönyvet aláíratni az eseményről.
Ha ellentmondanak neki, perré alakul, ha nem, akkor végrehajthatóvá válik az összeg (azzal együtt, amit a fmh eljárásra költöttél, mert az is pénzbe kerül, de nem kell félni, megéri a végére :)).
Ennél a résznél már javaslom a fizetési meghagyásra vonatkozó törvényt is elolvasni, de ide nem fogsz jutni.
picimonya 2013.04.19. 17:11:49
picimonya 2013.04.22. 15:04:09
tatabike 2013.04.25. 15:19:13
picimonya 2013.04.26. 18:18:13
nekem nem vált be sajna
Aureliano Buendía 2014.08.07. 22:11:27