Tékozló Homár

Már nem fosat az érsebészet automatája

2013.09.27. 14:03 | jackyll | 952 komment

Aki eddig a 3 hónappal ezelőtti posztunk miatt nem mert volna fogyasztani a SOTE érsebészetének bejárati automatájából, megnyugodhat. Igazából szinte azonnal elmúlt a veszély, kiszabtak valami büntetést is, csak elfelejtettek szólni:

A júliusi "Fosatás az érsebészeten" sztori után pár napon belül értesített két címzett ÁNTSZ is (kerületi és fővárosi), hogy átpasszolták a dolgot az élelmiszerlánc-biztonsági akárminek. Na onnan aztán mély kuss következett, amire a napokban rákérdeztem. Felemás siker az ügyfélkezelésben és a konkrét történetben egyaránt: mint kiderült, már júniusban lepörgött az egész dzsembori, csak elfelejtettek szólni róla. Az alábbi összefoglalót is két email-váltás eredményeképp tudtam kicsikarni a hatóságból, bevetve az "ugyan már gyerekek, ne kelljen ötkilós kalapáccsal ütni a fejeteket, hogy jó hírek jelenjenek meg rólatok" jellegű (persze ennél cizelláltabb) érveket is.

Olvasson tovább!

A díjcsomagjait sem árulja el a Telekom

2013.09.27. 13:23 | jackyll | 29 komment

Nemrég felmerült, hogy gyakorlatilag kizárólag személyesen és véletlenül lehet analóg telefont vásárolni a Telekomtól. Ennél furább, hogy az alapszolgáltatásnak nevezhető Paletta díjcsomagról sem hajlandók elárulni, hogy 2 év hűség nélkül mennyibe kerül. Sziszi levelezésbe kezdett velük, hogy megtudja az igazságot, de hiába:

Az alábbi levelezést a T-Home ügyfélszolgálattal folytattam. A lényeg, hogy már ott tartanak, hogy létező díjcsomagok árait sem adják ki. Nincs a honlapon, és nem írja meg az ügyfélszolgálat sem. Nem lehet tőlük információt kicsalni, miközben már önmagában az felháborító, hogy nincsenek a honlapon feltüntetve a különböző konstrukciók díjai. A történet egyébként onnan indul, hogy a szüleim megbízásából érdeklődtem, mert nekik a régi Palettájuk van. Kaptak egy levelet, hogy november 1-vel megszűntetik, elindították az egyoldalú szerződés bontási folyamatot 60 napos felmondási idővel. Én nem vagyok ügyfelük, de a díjcsomagok felmérését bevállaltam, hogy a szüleimnek ne kelljen ezzel foglalkozni.

Olvasson tovább!

A UPC is trükközik az elállási joggal

2013.09.27. 12:51 | jackyll | 30 komment

A UPC biztosra megy, hogy már ne gondolják meg magukat az új ügyfelek, ha már egyszer egy hónap alatt bekötötték nekik az internetet. A 8 napos lemondási idő után írták csak, hogy él a szolgáltatás, illetve, hogy lemondható let volna:

Én tényleg szeretem a UPC-t mert gyors meg minden, meg tényleg akkor jött a szerelő amikor ígérte, de azért ők is meg tudnak lepni. Ezt írták:

2013. 09. 19.
TISZTELT X Y!Tájékoztatjuk, hogy a 2013.08.14.-n  igényelt Szolgáltatást bekapcsoltuk Önnél. Korábbi tájékoztatásunknak megfelelően a Szolgáltatás igénybevételével az Előfizetői Szerződés ráutaló magatartással létrejött Ön és a UPC között. Díjfizetési kötelezettsége, valamint a 8 napos elállási idő a Szolgáltatás beüzemelésének időpontjával, 2013.09.09. kezdődik.
Tisztelettel:
UPC Magyarország Kft.

Mondjuk észrevettem, hogy bekapcsolták, mert kijött egy csóka és kihúzott 30m kábelt, de azért a biztonság kedvéért csak 2 nappal az elállási idő letelte után tájékoztatnak. Cseles.

A Vatera akkor is behajt, ha nem viszik el a leütött árut (frissült)

2013.09.26. 14:40 | jackyll | 294 komment

Péter nem érti, hogyan lehet a Vatera akkora tapló, hogy a meghiúsult vásárlások után kivetett párszáz forintos jutalékot azelőtt kiadja behajtásra, hogy felfogná, hogy nem volt biznisz:

Elég régóta (még bőven az Allegroup idők előtt) regisztrált tagja vagyok a Vaterának, időszakosan használom a felületüket, eladásra és vásárlásra egyaránt. Körültekintően próbálok eljárni, azonban a vásárlókkal egyre nehezebb a kapcsolatfelvétel, gyakran leütnek aukciót, aztán nem jelentkeznek, vagy meggondolják magukat. Ilyenkor semleges minősítést szoktam adni (nem negatívat, mert konkrét átvágás még nem ért). Ilyenkor a Vatera ugyanúgy kiveti a jutalékot. Eddig ez nem is volt probléma, de amikor 40.000 Ft-ért ütöttek le egy ülőgarnitúrát, amit ráadásul 2 héten belül el kellett szállítsunk (eladott lakás), és nem jöttek érte, már kissé kellemetlen volt. Még kellemetlenebb volt a kiszámlázott jutalék, aztán az annak kb. ötszörösére rúgó behajtásról szóló csekk.

Olvasson tovább!

Menthetetlen a HTC One

2013.09.26. 13:31 | jackyll | 43 komment

htcone_vodafone.jpgLevente eléggé la van törve, hogy a HTC mindenhol szénné ajnározott csúcstelefonjából neki pont egy olyan szerencsétlen pédány jutott, ami már 3 hónapja használhatatlan. Az akkumlátortöltési hiba után durván szétszedett készülékben a GPS romlott el:

Előző levelemhez kapcsolódó problémám sajnos nem oldódott meg, sőt tovább gyűrűztek... HTC-Vodafon kombináció, avagy vedd meg a csúcsmobilt, de ha problémád lesz vele hozzánk ne gyere, menj a fogyasztóvédelemhez… Egészen hihetetlen, de selejtes telefonommal azóta is járom kanosszámat… Nem véletlenül írtam augusztusban – a baljós árnyak ismeretében a sötét jövendőt kissé előrevetítve – hogy teljes mértékben megszűnt a javításhoz való érdekem…

Olvasson tovább!

Megtagadta az elállás jogát az ÚJGSM

2013.09.26. 12:20 | jackyll | 103 komment

SzP elhitte az ÚJGSM kamuját, hogy azért nem veszik vissza 8 napon belül a telefonon rendelt Nokia Asha 501-ét, mert átvette a futártól, és az üzletben való vételnek minősül. Muhaha. Ekkora hülyeséget még a Homár sem hallott. Tessék csak visszavinni és újra megpróbálni!

Kezdődött az egész azzal, hogy a kereső által elsőként (!) kiadott cégnél, az ÚjGSM-nél megrendeltünk egy Nokia Asha 501 Dual típusú mobiltelefont, amelyet futár kézbesített. A beüzemeléskor vettük észre, hogy a cég honlapján feltüntetettel szemben nem hagyományos, hanem microSIM kártya kell bele, és sajnos a készülék egyébként sem felelt meg az elvárásainknak, úgyhogy másnap élni kívántunk a vételtől való 8 napon belüli, indoklás nélkuli elállás jogával. Ezt az ÚjGSM kereken megtagadta, újabb és újabb kibúvókat keresve. Végezetül, noha cserébe is belementunk volna, a futárral való kézbesítésre hivatkozott, mondván, így már üzletben való vételnek minősül. Habár nem örülök neki, ezt mégsem vitatom, ügyesen megtalálták a jogi kibúvót, a készüléket tehát megtartjuk.

Olvasson tovább!

Elszabotálta a rendőrség a nyomozást, nem fizet a biztosító

2013.09.26. 11:14 | jackyll | 73 komment

Igazi kafkai mocsárba ragadt naiv ügyfél, akinek a felrobbant háza után nem akar fizetni a biztosító. Most kiderül, hogy azért, mert 8 hónapja bénázik a rendőrség, hogy megállapítsa, nem szándékos gyújtogatás történt, hanem villám csapott a PB-palackba.

Korábban megjelent káreseményem egy rövid részlete, ami a Posta Biztositót érinti. Kanosszajárásom ez az év februárja, azaz lassan 8 hónapja tart. A hosszú story röviden: Kiskunfélegyháza mellet lévő ingatlanom teljesen leégett, egy Pb gázpalack felrobbant. A helyi tűzoltóságot kihívtam, mikor reggeli órákban visszaértem az ingatlanhoz. A kkfházi tűzoltók kb 1,5 h alatt értek ki, ez az idő alatt porrá égett az ingatlan. Először nem találták a helyszínt, majd elakadtak, nekem kellett traktort hívnom azokhoz, akik engem mentettek volna.

Olvasson tovább!

Nincs pénzváltás a tüdőszűrésen

2013.09.25. 15:31 | jackyll | 406 komment

Naiv TB-gondozott 7 perccel zárás előtt érkezett tüdőszűrésre az Amerikai útra, ahol kiderült, hogy egy forintot nem tudnak visszaadni semmiből. Amire szerzett aprót, kiderült, hogy már lejárt a munkaidejük. Hosszas küzdelem árán rábeszélte őket a vizsgálatra, de hiába váltotta fel az ötezresét, az aprójával a pénz 1710 forintra jött ki, amit szintén nem akartak elfogadni:

Történt ugyanis, hogy a munkahelyi orvos elküldött kötelező tüdőszűrésre. Ehhez én a XIV. ker, Amerikai út 50. sz. alatt található egészségügyi kirendeltséget választottam. Reggel hívom őket, hogy ez hogyan működik (nem dohányzok, nem vagyok gyakori vendég efféle helyeken). A kedves női hang válaszol, hogy reggel 8-tól 12-ig, aztán meg délután 14-tól 18 óráig lehet jönni és 1700 magyar forint lesz az ára, ennyi. Ok. Munkám végeztével fáradságot nem kímélve rohanok az említett címre, ahová 17:53-kor meg is érkeztem. Egy árva lélek nem volt ott a az ott dolgozókon kívül - magyarán éppen ráértek. Odaállok az ablakhoz, ahol egy igen aljas némber fogadja az oda látogatót. Adok neki mindent: személyit, lakcímkártyát, TAJ kártyát és egy valódi fizetőértékkel bíró magyar 5000 forintos bankjegyet. Erre a válasza néma fejrázás, és erős mutogatás az ablaküvegre, ahová ki van írva, hogy "Nem váltanak és nem adnak vissza". (Nagyon büszkék minden oda kiragasztott cuccra egyébként, kivéve talán a nyitva tartási időt.)


Kicsit kérdezgettem, hogy éppenséggel hogy is van ez, hogy az ezresekből és az apróból miért is nem tud visszaadni, mivel máshogy nem lehet 1700 forintot kirakni, többet meg nem fogad el, de erről majd később. Válasz: "Ő nem pénztár és nem válthat" - erre köszönés nélkül eltávozott hátra. Oké, de nem is 5 darab ezrest kértem, hanem egy szolgáltatást és egyébként nem kártyával, nem euróval, de még csak nem is Szép kártyával akartam fizetni és egyébként a telefonban ez például nem hangzott el (bocsánat, hogy nem tudok minden részletre rákérdezni, például, hogy pszichiátriai kezelés alatt áll-e a kedves asszisztensük). Ő márpedig nem ad vissza, ki is van írva. Oké. Hol lehet itt felváltani egy 5ezrest a környéken. Válasz: "Sehol.". Najó gondoltam, ez azért mégis pofátlan, hát én is az leszek. Ekkor volt 17:56. Kisprinteltem a Amerikai-Thököly sarkára a zöldségeshez, aki készséggel felváltotta az 5ezrest 4 ezresre és 2 ötszázasra. Sprint vissza, idő: 17:58 - zsír!

Olvasson tovább!

Igazi kihívás analóg telefont szerezni a Telekomtól

2013.09.25. 14:48 | jackyll | 36 komment

Naiv ügyfél vezeték nélküli telefont próbált vásárolni a Telekom oldalán, de semmilyen böngészővel nem sikerült. A telefonos ügyfélszolgálat szintén elhasalt ezen a műveleten, de legalább kiderült, hogy annyira nem foglalkoznak ezzel már, hogy a készletbe sem veszik fel:

Éltes korú cordless telefon készülékünk megadta magát, 12 órás töltéssel is csak pár perces üzemidőt lehet elérni, de leszolgált legalább 10 évet úgyhogy tudomásul vettük és szerettünk volna újat rendelni. T-home honlapon bejelentkeztünk, kikerestük a készüléket majd megrendeltük volna, ha a megrendelés gombra kattintva nem dobott volna minden kísérletre hibaüzenetet. Némileg informatikához értve, itt még nem adtuk fel, nosza firefox helyett akkor próbálkozzunk chrome-al, hátha nem fért bele az ország egyik, ha nem a legnagyobb telekommunikációs cégének hogy honlapját minden böngészőre optimalizálja. Így sem jutottunk előrébb, ugyanúgy hibaüzenet lett a vége. Csak a vicc kedvéért kipróbáltam még operával is és az utoljára windows telepítés után egyszer elindított internet explorerrel is, eredménytelenül.

Olvasson tovább!