Tékozló Homár

Önképzőkör: cipőt vettem, visszavittem

2014.08.06. 09:18 | Homár Hilda | 72 komment

keep-calm-and-know-your-consumer-rights-3.pngElőző posztunkban öntudatos fogyasztónk kimaxolta a vacak cipő miatti ügymenetet. Erőfeszítéseit maga az üzletvezető is elismerte, ha kicsit sajátosan is ("Ja, ha ez neked megéri!"). Hár Barbarának megérte, mi pedig kisokosban foglaljuk össze mindazt, amit jó ha tudunk cipővásárlás és panasz témakörben:

  • 2 éves szavatossági jogunk van, tehát ennyi időn belül reklamálhatunk a blokkal és a hibás termékkel felszerelkezve a vásárlás helyén.
  • A panaszról kötelesek jegyzőkönyvet felvenni a boltban.
  • Első körben kérhetjük a termék javítását vagy cseréjét. Ha ez nem lehetséges, akkor jöhet az árleszállítás vagy az elállás (utóbbi jelenti azt magyarul, hogy visszakapjuk a cipő árát).
  • Akár javításra veszik át a cipő, akár bevizsgálásra, elismervényt kell kapnunk.
  • Ha az eladó nem akarja elismerni a panasz jogosságát, kérhetünk mi magunk is bevizsgálást ezeken a helyeken:  
  • A bevizsgálás díja 6-7000 Ft körül van.
  • Ha a szakértő szerint is jogos a reklamációnk, a kereskedő mégsem tesz semmit, akkor irány a  Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vagy a békéltető testület, legvégső esetben a bíróság - mondjuk egy cipő esetében valószínűleg idáig nem fajul a dolog.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2014.08.06. 09:20:37

Semmi Orangeways, csak cipők???

Bombaló 2014.08.06. 09:30:10

Még sosem voltam bronzérmes!

Manyecska 2014.08.06. 09:34:51

Ma is gumicsizmás idő van, van valami bája ennek a fröccsöntött izének:)

Dr. Kix 2014.08.06. 09:47:52

@Manyecska: A lényeg, hogy vágd ki az orránál, hogy szellőzzön. Asszem.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 09:52:49

@agresszív kismalac: meg citromos légfrissítőt szódabikarbónával! vagy a tehenyistállóba kell levetni, ott elnyomódik a lábszag a tehenytrágya által, ugye. jóesetben. :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.08.06. 10:05:35

@agresszív kismalac:
Ki tud ma már kapcát tekerni...?

És olvasom a korábbi sztorit
Aszongya
"Nem mellékesen megjegyzem, hogy ki a boltnak vizsgálta, elektronikai végzettsége van, tehát nagy köze nem lehet a cipőkhöz."

Ezekben a cipőkben már bimetál érzékelő van, igy jogos az elektronikai szaGértés

Jó napot!

Manyecska 2014.08.06. 10:09:48

@Dr. Kix: @sugargiraffusplumps.: lófaszt, mama, mosni köll rendesen a lábat, az a titka.:DD Amúgy felül nyitott és van nedvszívó bélése, de nem szoktam benne vízipólózni. Arra a fél órára amíg beérek..csodálatos, nagyon szeretem:))

Fausto(tm) 2014.08.06. 10:13:31

Azt mondjátok el nekem, hogy ha a bolt bevizsgáltatja a cipőt a saját "szakértőjével", az elutasítja a panaszt, majd én bevizsgáltatom egy független szakértővel (6-7000-ért) és kiderül, hogy nekem van igazam, akkor a bevizsgálás díját is köteles az eladó megtéríteni?

Manyecska 2014.08.06. 10:17:09

megnésztem fröccsöntött-e, de alul ragasztva van a talpa és belül pamutbéléses kapjátok be a faxomat.:DD

Manyecska 2014.08.06. 10:18:57

Léc. Dolgoznom kell, ez is úri huncutság, manapság:DD:P

Manyecska 2014.08.06. 10:20:13

@sugargiraffusplumps.: mér izzad a lábad? az nem yó. Ha futás után leveszed a futócipőd mennyivel jobb?? Nincs gumiszaga se. :D

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.08.06. 10:23:42

Első pont:
cipőt kizárólag az Aldiból!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 10:25:13

@Manyecska: jól szellőző cipőben és rendes futózokniban? próbáld ki eccer :) amúgy mér nem jó ha normálisan izzad az ember? há az a normális funkció futás közben, már ha jól csinálja az ember :)

Manyecska 2014.08.06. 10:28:27

@hüjehalyó: nekem leopárdmintás van az ósanból. www.cipofalva.hu/leopard-mintas-noi-gumicsizma-alberto.html
:D csak sötétebb színekkel:)

Manyecska 2014.08.06. 10:29:46

@sugargiraffusplumps.: ha azér kérdezem, hét évig jártam edzőtáborba. Tudom milyen egy kosármeccs/futás a dombra km-eket..:D nincs az a jól szellőző cipő ami elvezeti..

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.08.06. 10:31:26

@Fausto(tm): Azt majd polgári perben érvényesitheted

Atörökk 2014.08.06. 10:33:32

Ó, Barbara, már értem! Mindenkit elütött a gecibe!

herk 2014.08.06. 10:34:51

@Fausto(tm): az a helyzet, de ezt kevesen tudják, ámbár pont itt a homáron olvastam, hogy az győz, akinek _TÖBB_ szakvéleménye van. Érted, _DARABSZÁMILAG_. Tehát ha te hozol 1 szakvéleményt, ami 6 ropiba kerül, akkor eddig 1-1 az állás. Az kell, hogy neked több szakvéleményed legyen. Sajnos az a helyzet, hogy a lófsazjóska elektronikai végzettségű auditor-moderátor-cipőbevizsgáló, aki puszipajtás-urambátyámkapcsolatban van az eladóval/bolttal ingyé ad újabb szakvéleményt, neked meg mindig 6 ropiba kerül az újabb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.08.06. 10:36:20

@Manyecska:
Azért vadászterületre ne tévedj be ilyennel!

"Jöhet vihar és felhőszakadás a lábai mindig szárazon maradnak,"

Aha, felül nyitott és a felhőszakadás nem a földböl felfelé esik
Jó átvágtak vele!

Manyecska 2014.08.06. 10:38:19

@sugargiraffusplumps.: ezért jó hogy duatlonban nyomom, bicikli után be a medencébe, isteni, be a víz alá! aztán a szauna! aztán a jeges víz :D

Fausto(tm) 2014.08.06. 10:38:57

@herk: hát ez így elég szarul hangzik... de azért köszi az infót!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.06. 10:39:20

"Azért ágaztak el a sínek Kállónál, mert nem bírták a bakter szagát..."

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 10:39:24

@Manyecska: na, oszt a gumicsimma meg elvezeti? nalátod. amúgy ezek az újabbak már tényleg frankón kivezetik a vizet, az enyim gt2000, és soha nem csicsog. szaga azér van neki, kinn van az erkélyen egy órácskát aztán már szalonképessé válik megint.

Manyecska 2014.08.06. 10:41:10

@horex: megsúgok egy titkot: ernyő! mondom, tök jó vastag pamutbélése van felszívja, amellett ahogy lépek elől passzentos. Évek óta használom és felbecsülhetetlen hogy nem lóg a taknyom a mellemig a dáthától utána, gyalog járok dolgozni t.i. és elég sokat kell caplatnom itt a pusztába.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 10:42:19

@Manyecska: burzsuj! az én nyugdíjjambul nem telik szaunára.. :(

Manyecska 2014.08.06. 11:05:45

@sugargiraffusplumps.: nekemse de ingyen beléphetek a wellnesbe egész évbe, ill. 850e Ft-ot ér a beléptetőórám:D de ingyér volt szinte, jól kell férjhez menni.

Laci K 2014.08.06. 11:17:47

Jó az időzítés, mert ez sajnos pont aktuális, az előbb hívtak telefonon, hogy elutasították a reklamációmat, mert nem rendeltetésszerűen használtam a cipőt (ezek szerint a sétálás nem annak számít). Lehet majd tovább viszem az ügyet.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 11:21:36

@Manyecska: mink itt falun szerelembül házasodunk, nem kuponér!! :D :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.06. 11:22:36

@Laci K: teccet volna szépen nyugodtan üldögélni abban a cipőben. még jobb, ha egyáltalán ki se veszed a dobozából!

Majolie 2014.08.06. 11:23:25

Az előző posztban szó esett a vevő által kérelmezett bevizsgálásról szóló számláról.

Hilda néni, tessék még azt megírni, hogy ilyen esetben a számlát a vevő, vagy a bolt nevére kell kérni?

Martinicske 2014.08.06. 11:43:04

Én úgy tudom - de javítsatok ki ha tévedek - hogy van egy fontos különbség, a jótállás ideje alatt a kereskedőn van a bizonyítási teher, hogy a termék nem gyári hibás (és mondjuk rendellenesen használták), ez általában csak egy év szokott lenni. Ezt követően a szavatosság ideje alatt viszont a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibájából adódik a panasz tárgya.

Vagy tévedek? Benne van a pakliban. Én csak egyszer garanciáztattam cipőt.

Egy fogyasztóvédelmi blog oktató jellegű posztjában szerintem érdemes lenne kitérni az ilyen részletekre, ha szakmázunk akkor tegyük alaposan. Gondolom azt mindenki tudta hogy kell a blokk, meg a hibás termék, meg hogy átvételi elismervényt adnak, stb.

Manyecska 2014.08.06. 11:46:52

@Laci K: milyen rendesek:( vegyél Nike-t nekem egy év után vált le a talpa, erőteljes használatnak volt kitéve pedig.

Manyecska 2014.08.06. 11:48:42

@kézműves étcsokinyuszi: miér, a kézművesség szép mesterség!:DD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.06. 13:07:53

2 év múlva lehet hogy már a bolt sem létezik... Szakértő meg sokszor megmondja hogy nem is hibás (még ha az is). Persze attól is függ hogy ki kéri fel a szakértőt.

Atörökk 2014.08.06. 13:25:01

Szerintem pina. De lehet, asse az vót'.

Black Hole 2014.08.06. 13:41:01

@Laci K: biztos felcserélted a jobbost a balossal, és szét tapostad. Másként nem történhetett.

Valaki árulja már el, hogy egy kurva cipőt hogyan a retkes anyám pi..., vagyis kínjába lehet nem rendeltetés szerűen használni? Egyszer vettem egy elég drága jó minőségűnek tűnő alföldi bakancsot. Jó masszívnak nézett ki, meg kényelmes volt, meleg volt meg minden. Abban jártam 3 kurva napig kocsmázni. A harmadik napon vissza vittem, mert egy helyen a varrás elkezdett kibomlani. Gondoltam, kicserélem egy ugyan olyanra. Hát nem. Nekem is azt mondták, hogy nem használtam rendeltetésszerűen. Dehát olyan nincs! A bakancsot felhúzom a lábamra, befűzöm, megkötöm, és megyek benne! Több opció nincs! Nem ittam belőle, nem abban tároltam a maradék pörköltet, mert ezeknek, vagy hasonló aljas cselekedeteknek nyoma marad! Húúú....felbasztam magam!
Fogtam magam, elvittem cipészhez, megjavította, vagy 5 évig hordtam utána. Szóval fasza kis cucc volt. Viszont soha többet nem vettem alföldi cipőt.

joska61 2014.08.06. 13:45:30

Azt elfelejtettétek felsorolni, hogy "és mindezt írd meg a Homárra, szopjon tovább az ilyen kereskedő"

Black Hole 2014.08.06. 13:55:38

@sugargiraffusplumps.: biztos ami biztos alapon tegye formalinba. Az jól tartósít.

Egyébként ismertem egy embert, az is szét cseszett egy cipőt, mert nem jól ment benne, aztán akkora mocsok volt, hogy térdbe amputáltatta a lábait, és azzal a szöveggel vitte vissza, hogy nincs is lába, így nem is tudta szét cseszni a cipőt. De a boltos résen volt! Megnézte a sebeket, és látta, hogy friss. Nem is volt csere. Az volt a fazon szerencséje, hogy volt Irish biztosítása sikertelen cipő csere esetére, különben nagyon befaragott volna. És ez pont így volt! Duguljon el a hagyma puskája, ha hazudtam!

Black Hole 2014.08.06. 13:59:15

@hagyma: pedig jó és mutatós cipőket csináltak, de minden ismerősnek az volt a baja velük, hogy hamar tönkre ment (a cipő).

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.06. 14:00:48

@Black Hole: :)) Tiszta hülye vagy.

Egyébként a nem rendeltetésszerű használatra példa: szétfocizod a lakkcipőt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.06. 14:05:07

@Black Hole: A nyolcvanas évek első felében egy alföldi bőrcipőt nyűttem. Ilyen teletalpú volt, nagy lábam van, ha fél hossznyira előrecsúsztattam az egyiket, tudtam vele kopott lépcsőkön "síelni". Azóta se volt olyan jó cipőm.

Atörökk 2014.08.06. 14:06:20

@atpijkamo:
Hasonló néven gyártanak megint, mondjuk minőségre milyen, nem tudom:
alfoldicipo.hu

Black Hole 2014.08.06. 14:10:16

@atpijkamo: most miért? :-)

Amúgy értem én, hogy mi a rendeltetés szerű használat, de az azért látszik egy báli vagy tűsarkú cipőn ha fociztak benne. De mikor hármat lépsz benne, és már el is törik a talpa, aztán a boltos azt mondja, hogy azért, mert ez utcai cipő, te meg otthon vetted fel az előszobában, az volt a baj! Mert kb ilyen szinten megy :-)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.06. 14:11:38

Az első generációs Alföldi-papucsom '80 körül! Az igen!
(Az ifjúgárdásoknak is Alföldi jellegű bakancsuk volt, azt nagyon irigyeltem. Azért annyira nem, hogy belépjek.)

Black Hole 2014.08.06. 14:13:27

@atpijkamo: a bakancsot, miután megcsinálták, nagyon szerettem, és sokáig hordtam. De azért az durva, hogy pár napos cipőt kell vinni a suszterhez.
Tényleg, van még suszter arra fele? Itt nincs.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.06. 14:15:19

A régi cipőkkel nem volt ennyi baj. Volt Reebokom, amit 10+ évig használtam, nem gyengén. Aztán a végén formálisan elporladt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.06. 14:18:00

Sőt, olyik second hand boltba' használt cipőt is lehet kapni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.06. 14:18:53

@agresszív kismalac: Igen, az akor volt nagy divat. Huj, de utáltam a papucscipősöket!

@Black Hole: Mert ha megvetted a Skodát, amire 5 évet vártál, az első utad nem a szerelőhöz vitt? A Lada Szamarához gyártottak első lengőkart, mert járdára felálláskor rögtön kitört az eredeti.

A trabantgyárba mentek az illetékes elvtársak gyárlátogatásra pár évente. Az ajtókárpitot tartó kapcsok ládájából marokszámra tömtek a zsebeikbe. Mert az megrendelni se lehetett, nem csak nem szállították le, mint a többi alkatrészt.

Black Hole 2014.08.06. 15:08:19

@atpijkamo: az egy ilyen szép világ volt. De boldog voltam, mikor vége lett :-)

Aureliano Buendía 2014.08.06. 17:33:08

Hol van ebben szó a kuponról? Hiányolom.

Atörökk 2014.08.06. 17:35:01

@uraaam:
Pedig ott van, közvetlen a pina után.

Aureliano Buendía 2014.08.06. 17:36:27

@horex: vannak olyan cipők, amik világítanak, ha kell, azokhoz már kell érteni a kapcsolási rajzot is.

Kenderice 2014.08.06. 18:31:49

"2 éves szavatossági jogunk van, tehát ennyi időn belül reklamálhatunk a blokkal és a hibás termékkel felszerelkezve a vásárlás helyén."
Ez egy kis kiegészítésre szorul.
A két éves szavatosság első hat hónapja alatt az eladónak kell bizonyítania hogy a hiba nem rendeltetésszerű használat következménye.
Hat hónap után már a vevőnek.

Homár Hilda 2014.08.06. 21:04:59

@Martinicske: egész pontosanúgy van, ahogy Kenderice írja lejjebb:A két éves szavatosság első hat hónapja alatt az eladónak kell bizonyítania hogy a hiba nem rendeltetésszerű használat következménye.
Hat hónap után már a vevőnek.

Homár Hilda 2014.08.06. 21:29:41

@Majolie: szerintem más nevére nem kérhetsz számlát, viszont ha jogos és szükséges volt, akkor elvileg meg kell téríteniük majd

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.06. 21:40:10

@Homár Hilda: Akárki nevére kérhetek számlát. Szoktam is, ha tudok valakit, aki nagyobb árengedményt kap.

Nikorene 2014.08.07. 09:35:37

@Homár Hilda: valóban, és a számlát az fizeti, akin a bizonyítási kényszer, aztán pedig ha neki van igaza, akkor polgári pert indíthat a költségek megtérítéséért.

Tehát az elsô hat hónap alatt elvihetem 10 független szakértôhöz is akár, ha az eladó nem fogadja el... a cehhet meg ô állja :)

Elvileg... persze gyakorlatban nem tudod kényszeríteni a kereskedôt, hogy valóban kifizesse a szakértôket. Csak perelheted. Viszont ô sem fizzettethet Veled az elsô hat hónapban, csak perelhet.

Martinicske 2014.08.07. 14:11:55

@Homár Hilda: Köszönöm a válaszod, nagyon kedves tőled, hogy reagáltál a hozzászólásomra.
süti beállítások módosítása