Naiv ügyfél cégének a Vodafone váratlanul eltörölte a korábban megadott telekomadó-kedvezményének a felét, amit havi 50 ezer forintos drágulást eredményezett az általában havi 130 ezres számlájukon. Erről azonban csak az aktuális számlán értesültek, mert a Posta valaki másnak kézbesítette az erről értesítő levelet, emiatt lemondani sem tudták az egészet:
Van egy kis cégünk, és persze telefonálni meg kell. Egy ideje már Vodafone rabláncot hordtunk, tavaly októberig elfogadható kényelmi faktoron, kicsi dörzsölésekkel. Legutóbb 2012 júniusában kellett a területi képviselővel a szokásos kétéves “ nekünkistöbbevanmár “ pettinget lejátszani, mikor is aktuálkormányunk bevezette a “telkóadót". A telkóadót, amit ugye áthárítani nem lehet, de lehet létrehozni “kiegészitő havi díj“ címén áthárítható sarcokat. Ez történt nálunk is, annyi különbséggel, hogy az aktuáll pettingbe beleraktuk ennek a megbeszélését is. Oda jutottunk, hogy ezt elengedi a Vodafone, “deazértvegyéltőlünkvalamitcserébe“ felkiáltás megérkezett. Ez a valami egy Internet Mini plusz opció volt kicsivel ezer forint alatt bruttóban. Mivel a telkóadó felét mindenkinek elengedték abban az időben, ez ahhoz mérten is egy elfogadható ajánlat volt. A szerződésben már természetesen nem elengedésről volt szó, hanem 100% kedvezményről, az opciónál meg ugye 24 hónap hűségről, ezt a szerződés nem kötötte össze, nahh vajon miért is nem … ? Naiv kérdés OFF.
Telt múlt az idő, és a Vodafone tulajdonosi szerkezetében valakinek az excel tábla bal alsó sarkában a luxusprofitmérő bejelzett, és a cég úgy döntött hogy ezt azonnal helyre kell hozni. Nosza, minek az a sok kedvezmény, petting ide, szerződés oda módosítunk. Egyoldalúan … Mint tudjuk, azt persze lehet, csak vannak neki lovagiassági és törvényi feltételei, például értesíteni kell erről a Zügyfelet. Így tett a Vodafone, és kiküldte a kedvezmény csökkentését 100%-ról 50%-ra. Nekünk ez fillére pontosan 52 388 Ft extra dijat jelentett havonta, ami a 130 000 - 140 000 Ft-os telefonszámlánkra nézve kb. 40% emelkedés. Cinizmus ON : persze arról nem küldött levelet, hogy a “deazértvegyéltőlünkvalamit“ opciót sem akarja tovább …
Olvasson tovább!
Vagy valaki már megint megtréfálta az akcióstábla-készítő kisiparosokat az óbudai Auchanban, különben hogyan jöhetett volna létre ez? Köszönjük a képet Beának.
Sárkányfűárusnál megrendelés nélkül elkezdtek bekötni egy mindenes előfizetést a T-sek, miután telefonon beszélt az egyik ügynökükkel:
Az Önök szerint korrektnek minősül-e az alábbi eset: egy saleses munkatársuk múlt héten csütörtökön megkeres, hogy van egy remek csomagajánlata (csak a telefon előfizetésünk telekomos, a net és a tv nem), hogy 5400 Ft körüli havidíjért - ami két évig ennyi is marad - érdekel-e tv+telefon+net. Mondtam neki, hogy meggondolom és kértem, hogy küldje el emailben az ajánlatot, erre azt a választ kaptam, hogy a "weboldalunkon fent van". No persze OLYAN ajánlat, ANNYIÉRT nem volt fent, de sebaj, nem rendeltem meg.
A mai napon kaptam egy emailt, hogy "az internet használathoz szükséges email cím", majd egy sms a jelszóról. Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy mégis, ez micsoda, és ott közölte a hölgy, hogy folyamatban van a megrendelés (MICSODA?) és hogy voltak már bekötni? Mégis mit? Amit nem rendeltem meg?
Olvasson tovább!
Naiv ingatlantulajdonos a negyedéves csekk hiányából jött rá, hogy kitették a hóra a Generali Providencia Biztosítónál. Mert csak.
Panasszal és mélységes felháborodással fordulnék az Önök biztosítója felé, ezen kívül az alábbi kérdésemre várom válaszukat. 1998. óta állok szerződésben Önökkel. Biztosítási évfordulóm minden év december 1-jén van. A mai napon vettem észre, hogy nem kaptam évfordulós levelet és az újabb negyedéves csekket Önöktől, melyet furcsállottam, úgy döntöttem, hogy jó ügyfélként utána járok a dolognak, hogy ne érhessen váratlan kellemetlenség. Mégis ért váratlan kellemetlenség, de mekkora! Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatukat, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy mindkét fél INDOKLÁS ÉS KÜLÖN ÉRTESITÉS NÉLKÜL felbonthatja a szerződést az évfordulón!
Olvasson tovább!
Nem fogynak a postás történetek, úgyhogy itt egy újabb fejlesztés, aminek még az ÁSZF-ben sincs nyoma, úgyhogy lehet, hogy lokális anomália Újbudán. Arrafelé ugyanis a második kézbesítés fizetős szolgáltatás lett:
Vajon csak én vagyok túl fogékony az összeesküvés-elméletekre, és véletlenek szerencsétlen egybeesése az egész, vagy a posta tényleg megpróbálja az „egy levél – kétszer fizetés” irányába terelni a jónépet?
Budapest, XI. kerületi címre vártunk ajánlott levelet. Tudtuk, melyik napon kell megérkeznie, egész nap volt otthon valaki, de a postásunk egyszer sem csengetett, nemhogy kétszer. Korábban volt már olyan, hogy csak bedobta az ajánlott levelet a postaládánkba, az átvételt pedig – kizárásos alapon, mert mi biztosan nem – aláírta helyettünk, de hát tegyük a szívünkre a kezünket, ki az a hülye, aki bajlódna még azzal a húsz lépcsőfokkal a postaládáktól a lakásunkig, ha így is meg lehet oldani.
Most viszont csak egy értesítést találtunk, hogy vagy átvesszük Újbuda központban a nagy postán, vagy ha felhívunk egy telefonszámot, akkor kérhetjük, hogy plusz pénzért(!) ismét megpróbálják kézbesíteni. Ez valami újdonság lehet, mert eddig ingyen hozták másodjára is.
Olvasson tovább!
Zita a teljesen szokásos karácsonyi rontáson maradt rajta 2 hónapja. 20 napig tartott, hogy összerakják a rendelétés, aztán a helyszínen kiderült egy nappal karácsony előtt, hogy mégsincs összerakva. Bánatában lemondta az egészet, de a pénzt még nem kapta vissza, bár elvileg egy hete átutalták:
A Kukta.hu-tól és üzemeltetőjétől, a DealLX Kft-tól szeretnék óva inteni mindenkit. Egyrészt nem teljesítik a megrendeléseket, másrészt pedig nem utalják vissza a pénzt, de remélem, a hatásodra meggondolják magukat. November 30-án rendeltem tőlük kb. 11 ezer forint értékben. Az ígért 2-5 nap helyett december 20-án mehettem csak a rendelésért, de akkor is úgy, hogy 9 termékből csak 6-ot tudtak beszerezni – nem beszélve arról, hogy ehhez az kellett, hogy folyamatosan üldözzem őket, emailekre nem válaszoltak, a telefont 10-ből egyszer vették csak fel.
Olvasson tovább!
Naiv ügyfelet megállította az egyik biztonsági őr az OBI-ban, és pozitív meglepetésben volt része:
Lehet, hogy a sok ekézés után az OBI a fogyasztókhoz való hozzállásán próbál javítani, vagy egyszerűen csak jó napjuk volt, mindenesetre egy kellemes apróságot szeretnék megosztani. Pár hete (januárban) betértem hozzájuk pár barkácscuccért az M3 melletti áruházukba, többet között egy flakon sziliokonos ragasztóért, amit a fizetés után a pénztárnál felejtettem. Kint a parkolóban odajött hozzám egy biztonsági őr az építőanyag kiadótól, és megkérdezte, hogy nem felejtettem-e el valamit.
Olvasson tovább!
Mostanában mintha kevesebb lenne az erstés történet, ami vagy azt jelenti, hogy nincsenek ügyfeleik, vagy azt, hogy sikerült összekapni magukat. Naiv ügyfél egy ártalmatlan igazolást kért a bankoktól, hogy rendesen fizeti náluk a hitelét, ami két radikálisan különböző megoldásra vezetett:
Úgy történt, hogy adóstárs leszek. Nem azért mert erre vágytam egész életemben, hanem mert sajnos úgy alakultak a családban dolgok, hogy én maradtam egyedül, aki segíteni tudott. Dehát ezért van a család vagy mi... Naszóval adóstársnak lenni - bár nagyon csábító lehetőség - mégsem túlzottan egyszerű. Be kell kérni mindenféle igazolásokat, papírozni kell, bizonygatni mindent amit a bank amúgy is tud, vizelet es székletmintát adni, és hasonlók (mondjuk az ügyintézés egy pontjánál az utóbbin tényleg elgondolkodtam...) De most egy egyszerű igazolásról beszélnek. Kellett minden fennálló hitelemről nyilatkozni, hogy mennyi van még hátra és igazolást kerni "az elmúlt 12 hónap fizetési magatartásáról". Ezt nekem két helyről kellett begyűjtenem:
ERSTE: autóhitel - még kb 1M FT tartozás összesen kb 4 évre. OTP: áruhitel - még két hónapnyi tartozás, kb 50e ft összesen, (teljes futamidő nem volt 12 hónap). Gondoltam ezt telefonon el lehet intézni (minimum az OTP-t), mert egy civilizált országban ez így kéne menjen. Meglepő módon részben igaz is volt! Röviden összefoglalnám az ügyintézést mindkét esetben. Hangsúlyoznám, hogy ugyanazt kértem mindkét cégtől.
Olvasson tovább!
Márton sajátos humorral találkozott egy T-Mobile üzletben. Feltöltőkártya vásárlásánál azt mondták neki, hogy jöjjön vissza, ha lebeszélte, és majd akkor kap róla számlát:
Pár hónapja van egy feltöltő kártyás számom, ami köztudottan nem gazdaságos, de megvan az okom arra, hogy egy ilyet is tartsak. Eddig közérteknél, benzinkutaknál töltöttem, ahol magától értetődően kaptam egy számlát annak az egyesületnek a nevére, amelyik ügyében használom. Megint lemerült, és én kis hülye, azt gondoltam, hogy ez a T-mobil üzletében is így lesz. Hát nem így lett.
Egészen a pénzem lenyúlásáig minden rendben ment, amikor is kiderült, hogy számlát, azt nem tudnak adni. „Majd ha lebeszéltem az összeget, akkor jöjjek vissza.”
Olvasson tovább!
Naiv ügyfélnek 3 hetet kellett várnia csoportos könyvrendelésére, mert az egyik példányt nem sikerült antikváriumból beszerezni. Amikor viszont megjött, szakadt volt, de cserélni csak a teljes rendelést lehet egyben:
A Bookline január 1-től újra derekasan megváltoztatta az internetes rendelések átvételének feltételeit. Nem ez az első lépésük afelé, hogy a nagyon régi könyvfogyasztó ügyfeleiket elkergessék. 2-3 évvel ezelőtt még kiemelt vásárló voltam, ami azt jelentette internetes vásárlással 22%-os kedvezményt kaptam az új könyvekre. Emögött persze az volt, hogy rengeteg könyvet szeretem be rajtuk keresztül. De amióta a Bookline úgy döntött, sokkal inkább Shopline lesz, és sokkal több fakanalat meg pelenkát akar eladni, mint könyvet, ami persze szíve joga és érhető is, ebből lehet inkább megélni, tehát azóta ez a kedvezményem megszűnt.
Az első, pár évvel ezelőtti kedvezményrendszer-átalakításnál a kiemelt kategória megszűnt, és mi, akik addig a legtöbbet költöttük a Bookline-nál, rosszabbul jártunk. Kitalálták a kuponbeváltós pontrendszert, amivel a legmagasabb elérhető kedvezmény 20% lett. Némi berzenkedés után azt mondtam, hogy jó, ez se kevés, maradjunk. Viszont egyre kevesebb könyvet találok meg náluk, ami egy kicsit is különlegesebb, kisebb kiadó kiadványa, azt náluk ne keresd. A könyvválaszték tehát eléggé leszűkült.
És minderre jött egy újítás január 1-től: ha sérülten érkezik meg a megrendelt könyv, és több könyvet is rendeltél, nem csak ezt az egyet, akkor két lehetőséged van:
Olvasson tovább!