Tékozló Homár

Mindig lehet ott cigizni, ahol szabad?

2015.08.13. 09:54 | Homár Hilda | 157 komment

5592604_b0ad448e4148085d1a5ac663952c4f4d_wm.jpg

A probléma, ami valószínűleg abból fakadt, hogy senki nem futotta a legjobb formáját. A társaságot kicsit sem feszélyezte a cigizésben az érkezésükkor már ott játszó gyerek? A cukrászdának nem jutott eszébe, hogy problémagócot ültet a kertbe, ha egymás mellé rendeli a csúszdát meg dohányzó részt? Ritáék pedig biztos kevesebbet mérgelődtek volna az ügyön, ha panaszlevél helyett ott helyben megpróbálták volna megoldani a helyzetet a társaság és/vagy a felszolgálók segítségét kérve. 

Kedves Homár!

Történetünk tanulságát még nem sikerült megfejtenünk, annyira ledöbbentünk az egészen.

Esztergomi Szamos cukrászdába szoktunk, illetve jártunk eddig, mert a belső udvarában kialakított gyereksarkot nagyon szerette kislányunk. Egyik nap egy társaság ült be és nagy vígan kértek hamutálat és kaptak is. A kis udvar hamar betelt cigarettafüsttel.  Nem pánikszerűen, de elüldözve bennünket, első sorban a gyerek egészségének védelme miatt. Felháborodásunkat egy panaszos levéllel akartuk megoldani, de a válasz tovább borzolta a kedélyeinket:

Tisztelt XY!

2015. augusztus 3-án írt panaszos levelét köszönettel megkaptuk.

Az üggyel összefüggésben felvettük a kapcsolatot esztergomi üzletünk vezetőjével a probléma kivizsgálása érdekében.

Sajnáljuk, hogy a nálunk töltött idő alatt kellemetlenség érte.

Az Ön által pontokba szedett sérelmekre és megállapításokra az alábbiakban válaszolunk.

Mint arról az üzletvezető tájékoztatást adott a nemdohányzók védelméről és dohánytermékek fogyasztásáról szóló törvény hatályba lépésének napján az üzlet hatósági ellenőrzést kapott. Az ellenőrök hivatalból csak a cukrászda előtti teraszt vizsgálták, üzletvezetőnk azonban megkérte őket, hogy a kerthelyiséggel kapcsolatban is adjanak szóbeli tájékoztatást, nehogy hibázzanak a jogalkalmazásban.

Az ellenőrök azt a tájékoztatást adták, hogy a kerthelység nem közterület, a játszó sarok pedig nem minősíthető játszótérnek. Cukrászdánk olyan, szolgáltatást végző közforgalmú intézmény, amely rendelkezik nem zárt légterű helyiséggel, ami egy magánudvarra nyílik. Ez tehát nem bejárat, ezért irreleváns az asztalok kijárattól való távolságának vizsgálata.

Ugyan a törvény értelmében nem szankcionálható az 5 méteres körön belüli dohányzás, de az üzletvezető mégis az ajtó közvetlen közelében lévő asztalra helyezett ki nemdohányzó matricát annak érdekében, hogy a vendégeknek legyen választási lehetősége. A kijárati ajtóra pedig kihelyezésre került a hivatalos tájékoztató formanyomtatvány.

A dohánytermékek fogyasztásának alapvető szabályait betartva, ha a vendég hamutálat kér egy dohányzást nem tiltó kerthelyiség asztalához és az étlapon szereplő bármely terméket szeretné kulturált körülmények között fogyasztani, azt a felszolgáló az asztalukhoz fogja vinni, hiszen ez a vendéglátás.

Hogy ki, mire való tekintettel dohányzik az egyéni mérlegelés és értékrend kérdése, ezt a felszolgáló nem ítélheti meg (a törvény pedig nem csak kötelezettségeket ír elő, hanem jogokat is biztosít a dohányzóknak).

Nagyon sajnáljuk, hogy a helyszínen nem jelezte panaszát az üzletvezetőnek, hiszen a dohányzó vendégeket megkérve bizonyára biztosítani lehetett volna azt a kellő távolságot, amely már nem zavarja a fogyasztást.

Ismételten elnézését kérve tisztelettel kérjük Önt, hogy hasonló helyzetben jelezze problémáját a helyszínen, hogy kellő módon és azonnal orvosolni tudjuk azt!

Bízva megértésében továbbra is szeretettel várjuk Önt üzleteinkben.

Tisztelettel:

XY

Ezek alapján csak egy csatolt fotót szeretnék bemutatni, hogy mindenki el tudja dönteni, problémám jogos-e?

unnamed_2_3.jpg

Üdv!

Rita

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igi6 2015.08.13. 14:36:16

@Manyecska: a ház felett voltak a hullócsillagok b+

Én kólás vagyok jogom van ott inni ahol akarok

De ha látod h nem cigiznek és te egyedul rátennéd há nem félnél h megvernek!?

igi6 2015.08.13. 14:37:49

@Manyecska: hilda nem adja meg magát de szerintem sixx moderál

Lebuktak ám

Mind1 nem homározok én olyan sokat úccse

igi6 2015.08.13. 14:39:12

Ez esetben a poszternak NINCS IGAZA mer jogállamban élünk és joga van kijelölt helyen cigizni

Metami 2015.08.13. 14:45:24

Rendszertelenül én is dohányzom. Baráti összejöveteleken, alkohol mellett, ritkábban otthon, DE NEM a lakásban. Erkélyen.
Személy szerint magára - környezetére igénytelennek és lustának vélem azokat az embereket, akik a saját lakásuk falait sárgítják és a saját bútoraikat töltik meg átható dohányfüsttel.

igi6 2015.08.13. 14:47:24

@Manyecska: elvileg nem csúszhacc ke a mekis csúzdán amíg le nem ért a másik nem?

Ejj milyen világot élünk

Mindenki b@szil má mindenbe meg a másik pofájába

Most ténleg a cukiba kell járni bagózni!?

Ott sütit kell enni b+
Füstfelhőbe az nem esik jól

Ja légkondi nèlkül is lehet élni de 1 városba legyen már légkondi mer az a hely igénytelen ahol nem telik rá b+

Manyecska 2015.08.13. 14:52:43

@igi6: pláne egy max. tízéveseknek tervezett jáccóizében..:) de szükség törvényt bont.na.

igi6 2015.08.13. 14:54:50

Mondjuk ilyen emberekhez én se mertem volna odamenni

De az se világos h kánikulába nulla széllel nem felfelé száll a füst!?

igi6 2015.08.13. 15:00:23

Az volt a hibás aki odaadta a tálat

Ilyen emberekhez senki se akar odamenni vagy 200 kilósok mit járnak ezek cukiba

Gyanús

szekertabor · provo.blog.hu 2015.08.13. 15:03:05

Miért kell egy cukrászdának dohányzó asztal? Döntsék el, hogy a dohányosoknak akarnak kedvezni, vagy a gyerekeknek.

szelidorzo 2015.08.13. 15:50:09

@nagybalfasz:

Ha rájuk ordít, akkor valószínű elhajtják a faszba. Ha udvariasan megkéri őket, akkor lehet simán teljesítik.

A szép szó időnként csodákra képes!

CID. 2015.08.13. 15:54:51

@szekertabor: Bazdmeg aki a gyereknek akar kedvezni, a faszért viszi cukrázdába, ez a sok szar édesség miatt lesznek kicsi minipandak meg mininyomik.

Tomasz_a_gozmozdony 2015.08.13. 16:20:18

@Darth Revan: Minekutana kivul engedelyezett a dohanyzas, nehogymar husz masik alkalmazkodjon hozzad, mert neked a teraszon van kedved tomni a fejed. Ha zavar a fust, nem mesz olyan helyre ahol megengedett a dohanyzas. Teged meg kapjon el a fosas, seggfej.

pomac 2015.08.13. 16:38:57

érdekes régen senkit sem zavartak a dohányosok ,de mióta törvény tiltja bizonyos helyeken a dohányzást, aki teheti csak őket basztatja. Mintha jobb dolguk nem is lenne az embereknek,főleg azok a leghangosabbak akik azt hiszik a passzív dohányzás lesz a haláluk... ha elszáll mellettük egy füstfelhő az tuti dohányostól származik, de amit láthatatlanul beszívnak az nem zavarja öket ...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.08.13. 17:21:54

Cukiba sztem az öregjányok járnak beülősre, meg a szinglik (bármit is jelentsen ez) de ez nem igazi cuki, mert ott a pia az asztalon, szóval amolyan kávézós-piálós hely. Irreleváns a gyerekjáték, fura, hogy ebben a fillér*szó világban nem még egy asztalt tettek oda.

Nyilván a posztoló szólhatott volna, azok meg gondolom visszaugattak volna, szóval ezt megelőzendő jómagam inkább félhangosan morogtam volna esetleg valamelyik kicsit odasz*ratom melléjük a bokorba, hiszen nem volt kiírva, hogy tilos.

Amúgy ha félhangosan azt mondod, hogy látod gyerekem milyen csúnya lehetsz a dohányzástól az egy jó nevelési/elrettentési ötlet és ha morog is a bagós hát az erkölcsi nyeremény a tiéd ! :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.08.13. 17:28:21

@szelidorzo:
Szerintem a szép szóra még jobban visszaugatnak, hiszen látják "csak" egy kisgyerekes, nem egy testépítő bajnok. Pláne, hogy ittak is már.

Feleségem valamelyik nap egy egyirányú utcában egy szabálytalanul szembejövő autóssal találkozott aki szó szerint ordított vele a két ovisom füle hallatára és csapkodta a kocsi oldalát, úgy, hogy a végén mind a 3 an bőgtek. Pedig ha szabálytalankodik azt gondolja az ember, hogy majd ő fog félreállni, de nem. Szóval simán megcsinálnak még rosszabbat is kisgyerekes nőkkel 50-60 közötti férfiak, csak mert gyengébb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.13. 17:29:19

@pomac:

Engem régen is zavart. Pl. a Munkás meg a Kossuth bűze kibírhatatlan volt. A Románc és a Fecske sem volt egy rózsaillatú. :)

Miért gondolja bárki, hogy törvényi szabályozással lett szaglásom? :)

pomac 2015.08.13. 17:48:41

@Mityu Addideapénzt kft LE: miért gondolja mindenki ha beszív egy kis füstöt egyből belehal?

CID. 2015.08.13. 17:55:06

@pomac: Gondolom, mert hülye.

pomac 2015.08.13. 17:56:38

@CID.: majdnem ..de az jobban hangzik hogy nincs jobb dolga :D

Aureliano Buendía 2015.08.13. 18:03:27

hát igen, a cukrászda legalább korrekt volt, ellentétben a sunyi posztolóval, aki csak utólag, írásban pofázik.

És még igaza sincs. A dohányzás csak zárt térben tilos.

Szerintem nem fogtok hiányozni a cukrászdának.

Bombaló 2015.08.13. 18:21:55

@Metami: Igazad van, alattunk is ilyen szomszéd lakik. Ő jól érzi magát a nyári este lehülő levegőjében az erkélyen dohányozva, mi pedig élvezhetjük a feláramló füstöt és illatokat. Tehát a nyári estében mi nyugodtan fulladjunk meg a zárt erkélyajtó mögött, vagy szellőztessük át cigiszaggal a lakást. Szerinted?

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.13. 18:26:08

@pomac:

"miért gondolja mindenki ha beszív egy kis füstöt egyből belehal?"

Amiatt, mert majd kilencmillió egészségmegőrző-tanácsadó országa vagyunk. Mindenki laboros, természetgyógyász. S azt a sok szart, amit összeolvas mindenfelé próbálja hasznosítani... :)

igi6 2015.08.13. 18:37:30

Ahol lehet dohányozni az nem cukrászda hanem vendéglátóhely féle

Akkor meg gyereksarok nem kéne oda
A hatósàg a hibas h mindkettőt engedik

Én a poszter helyébe megkértem volna a gyereket h hisztizzen jó hangosan a bácsiknak a cigifüst miatt oszt hanyatt homlok menekülnek a 200 kilósak is ha gyerekhisztit kell hallgatniuk

Tuti fegyver poszter

mrzigi 2015.08.13. 18:56:00

Azt kellene már végre az ostoba bagósoknak megérteni, hogy olyan nincs hogy másfelé fújom a füstöt.
Tudod, a medencében is pisálhatsz a másik irányba, attól még mind ugyanabban a húgyban fogtok lubickolni.
Sőt, az ablakon kifújom ötlet is eleve kudarcra ítélt, lévén akárcsak széllel szembe hugyozva, úgyis visszaviszi az egészet a huzat.

És nagyon pimasz dohányosok vannak. A kevésbé pimasz vonaton nem dohányzó fülkébe ül, majd kimegy dohányozni (és hozza be ruháján a bűzt).
Az igazán pimasz meg rágyújt a nem dohányzó kocsiba is, mert ő ezt megteheti.

A buszmegállóban, 5 méterre a dohányostól olyan büdös van, hogy nem lehet meglenni. Ha még a szél is arról fúj, vagy áll, akkor full szívja mindenki a mocsadék füstjét.

Ugyan mit szólna az ilyen, ha cserébe lefújnám gázsprayel ? Az kevésbé ártalmas az egészségre, mint a hülye cigije.

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.08.13. 19:06:59

@mrzigi:

"Tudod, a medencében is pisálhatsz a másik irányba, attól még mind ugyanabban a húgyban fogtok lubickolni."

Ezé' szoktuk megérdeklődni a strandon, hogy melyik a belehugyozós és melyik a nem belehugyozós medence... :D

"Ugyan mit szólna az ilyen, ha cserébe lefújnám gázsprayel ?"

Porral oltó hatásosabb, látványosabb és még meg is tudod indokolni a használatát. :D

pöndörödő macskaseggszőr 2015.08.13. 19:16:45

Ha valaki ilyen helyzetben az én gyerekem orra alá kezdené el fújni a füstöt, finoman és elegánsan nyomnám el a homlokán a cigijét, miközben rámutatnék a gyerekre. Ebből csak venné a lapot a bűzgörény...

Aureliano Buendía 2015.08.13. 19:17:33

@Bombaló: úristen, micsoda dráma. Pont, mint az oldalkocsim.

Egyrészt az erkélye a saját magánterülete, azt csinál ott, amit akar. Másrészt, a cigi tart legalább 3-4 percig. Azt talán csak kibírod.

Azt kéne észrevenni, hogy nemcsak a nemdohányzók léteznek. Mostanság nagyon divat a füstelleneseknek benáculniuk. Pedig a dohányosoknak is vannak jogaik.

Aureliano Buendía 2015.08.13. 19:20:23

@mrzigi: azt kéne megérteniük a faszkalap nemdohányzóknak, hogy a szabad ég alatt mindenkinek szíve joga rágyújtani, ugyanakkor hidd el, nem vagy olyan fontos ember, hogy direkt csak rád fújják a füstöt. Megkockáztatom, észre sem vesznek.

A zugcigisekkel kapcsolatban igazat adok. Azt nem értem, hogy a faszé nem lehet kibírni egy x ideig tartó utat cigi nélkül. Meg tény, a megállóban nem dohányozzanak.

Aureliano Buendía 2015.08.13. 19:24:06

@pöndörödő macskaseggszőr: nos, én pipázni szoktam, azt is az erkélyemen (vagy a szomszédén), meg valahol egy parkban, borozgatva.

De az tény, ha velem próbálkoznál, visszakézből olyat kapnál, hogy az asztallap adná a másikat.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.08.13. 19:45:56

@Aureliano Buendía:
Basszus, úgy olvastam 3,14názni szoktál..
Fraud... :)

Elektronika tanárom Misi bá' volt nagy pipás.. de annak biztos jó szaga volt, fene tudja mit tubákolt belőle :)

Artech 2015.08.13. 19:51:50

@sarostehen: vazze, de kint, kb 152369874561280000000000000000000000000km-er van nem dohányzó szakasz...

Aureliano Buendía 2015.08.13. 19:54:32

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: pinázni nem az erkélyen szoktam. Parkban meg... háááát, mindenki vó't fiatal:)

Én cseresznyés/meggyes ízvilágú dohányt szívok. Annyira nem érzem, de a környezetemben igen, és mindenkinek bejön. Még az oldalkocsimnak is, pedig ő aztán végképp dohányzásellenes.

Ezelőtt egy 10-15 évvel kb hetente*két hetente jártam meg a Bp-Kistelek/szeged utat vonattal. Miután rászoktam a pipára (2002.), a vonaton ha úgy volt, rágyújtottam. De olyankor mindig kimentem az előtérbe, még akkor is, ha a dohányzóba szálltam fel, mert durván nagy füstje van, és egy jó tömés mondjuk 20-25 perc megvan.

Volt 2-3 olyan alkalom, mikor jött ki csaj cigizni, és a kialakuló beszélgetésekből akár még valami csajozás is összejöhetett volna, bejött a csajoknak a pipa.

A dolog szépséghibája az volt, hogy épp az aktuális életem értelméhez utazgattam:)

Artech 2015.08.13. 20:00:38

@Bombaló: költözz el, vazze.
Nehogy már, a saját lakásomban, de cigizhessek.
Cseréljünk lakást.
Sőt!
A Zsidesz helyében, nemdohányzó adót vetnék ki, mert ezzel is megkárosítják az államkasszát, a büdös (nem büdös) nem bagózók!
Mi az hogy az el nem szívott bagó után nem adóznak?
Ezért tart ott az egészségügy ahol.
A rákos kezelést csak a dohányosoknak kellene ingyen csinálni.
Mert ha a dohányzás rákot okozhat, akkor a dohányzó már kifizette a kezelése árát. Az a rákos, aki nem bagózik, fizessen a kezelése után.
(Ugye milyen morbidul hangzik?)
De amíg nem igazolják, hogy mitől alakul ki a rák, a nemdohányzóknál, addig ne basztassanak már minket, duplán adózókat.............

beste 2015.08.13. 21:24:29

Kedves Posztoló,
a Homárra való írogatás helyett (amire a cukrászdától korrekt válasz jött), kb 20 másodperc alatt a következőt kellett volna tenned. Odamenni a dohányosokhoz és ennyit mondani (esetleg egy kedves mosolyt is meg lehet kockáztatni ebben az életveszélyes helyzetben):
- Jó napot kívánok uraim, megtennék azt a szívességet, hogy a gyerekekre való tekintettel nem dohányoznak?

Persze, sokkal egyszerűbb utólag puffogni, és a cukrászdát hibáztatni azért, mert az emberi kommunikációról halvány segéd fogalmad sincs.Idióta.

mrzigi 2015.08.13. 21:58:15

@Aureliano Buendía:
Vagy a faszkalap dohányosoknak kellene megérteni végre, hogy bár a Balaton K nagy, azért ha belefosol még ott körülötted fog terjengeni a híg lé.
Idő mire elterül, addig meg nagy koncentrátumú szarban lubickolsz.
Ami amúgy nem gáz, a te fosod, lubickolj csak benne.
De az hogy még a tőled 10 méterre lubickoló kiskölök is a szarodban kell hogy tapsikoljon, ugye ez már kevésbé kóser.

Széliránytól és erősségtől függően 10 méter a minimum, amennyire egy épp dohányzó szerintem (meg a jó ízlés szerint) megközelíthet nem dohányzó embereket.
Gyerekek (pláne kicsik) esetén meg szorozzuk meg még 2-vel.
Azon belül szimplán TAPLÓ/TAHÓ

mrzigi 2015.08.13. 22:02:22

@beste:
Sajna egyre több a liberós "öntudatos" önmegvalósító dohányos.
Velem is előfordult, hogy ugyanígy kedvesen megkértem, mire jött a libernyál kioktatás, hogy ő szabad ember és neki mindent szabad.
Én meg tudtam tenni, hogy elkentem a libernyál mosolyt a szája szélén, de ezt ne várd el pl egy vasággyal 50 kilós kismamától.

CID. 2015.08.13. 22:02:31

@Aureliano Buendía: Ajjaj, legözelebb jön a citromos sör?

hobbitroll 2015.08.13. 22:10:09

@sarostehen: a TE jelződ se rossz, bár én inkább a monitorhuszár-t preferálom :) (olyan helyeken, ahol kitilthatnak :D)
Hogy releváncs része is legyen a kommentemnek ... gejza egy igen komoly érv az abortusz mellett. kéremkaccsojjaki

Aureliano Buendía 2015.08.13. 22:16:26

@mrzigi: te vagy a tipikus hőbörgő faszfej, aki azt gondolja, hogy csak neki vannak jogai.

Akkor súgok: nem. A dohányosoknak a nyílt utcán, vagy akár egy vendéglátóhely szabadtéri területén pont ugyanolyan jogai vannak, mint neked.

A különbség az, hogy a dohányos le sem szar téged, mert kb. annyira vagy észrevehető, mint egy muslinca, csak te hiszed magadról, hogy a világ közepe vagy, és mindenki direkt rád fújja a füstöt.

Megpróbálom neked elmagyarázni, bár látom, hogy a szövegértésben kihívásokkal küzdesz: a megállókban, járműveken, és a vendéglátóhelyek ZÁRT részén tilos a dohányzás.

Ha nem érted, kérj segítséget olyantól, aki nálad jobban rendelkezik az értő olvasás képességével. Magyarországon ez cca. 9 millió ember.

Aureliano Buendía 2015.08.13. 22:18:07

@mrzigi: megkérni lehet, követelni/elvárni nem.

Te sajnos az utóbbi kategóriába tartozol. Nem liberalizmus. Csak te is divatnáci vagy, mint az összes többi hőbörgő majom.

Aureliano Buendía 2015.08.13. 22:19:13

@CID.: olyanokat én nem iszom. Maradok a bornál:)

pomac 2015.08.13. 22:47:09

@Aureliano Buendía: költői kérdést mondok ami nagy felháborodást szít :DDD .Ahhoz mit szólt volna az anyuka ,ha a dohányos odament volna hozzájuk és megkérte volna őket amíg dohányoznak a gyerekét vigye már be a cukiba.... Így már nem is olyan vicces a dolog...pedig mondhatta volna ..

pomac 2015.08.13. 22:53:47

Nekem az tűnt fel a legjobban, hogy ideje volt képet csinálni(gondolom tudtuk nélkül) de oda menni már lusta volt csak a sírás mindig mert az úgy egyszerűbb és kényelmesebb

Aureliano Buendía 2015.08.13. 22:55:09

@pomac: és így van, a dohányos pont ugyanolyan jogon küldte volna be az anyuszauruszt a zárt részre, mint ahogy ő szólt volna a dohányosra.

1:1

Gondolom, a cigarettázók java része nem tesz ilyet, bár függ az adjonistentől is.

Ugyanakkor Ritában nem volt annyi, hogy illedelmesen megkérje a cigarettázókat. Talán nincs is meg a képessége. Mármint az illedelmességre.

Tipikus: nekem mindenhez jogom van, másnak meg kötelessége a jogaimat tiszteletben tartani.

A cukrászda válasza ebből a szempontból maximálisan korrekt. Ha Rita nem jár oda többet, azzal ők csak nyernek:)

Sandor Akarki 2015.08.13. 23:08:40

@Artech: Segítek. Tüdőrákra változatok: azbesztózis (1990-ig minden fékbetét azbesztes volt, palatető (hullám és kocka) ha dolgozol vele, pl vágod, szigetelések (pl. panelekben is), linóleum, stb.), berillózis (ritkább, de pl. ha dolgoztál motorgyárban akkor jó eséllyel indulsz). A városban lakás sem segít, autót vezetni dugóban kb. ugyanannyit ront az egészségeden mint a városban lakás. Falun pl. szomszéd is tüzelhet érdekes dolgokkal. A dohányzás annyit segít, hogy szándékosan rombolod a saját (és a körülötted élők) egészségét, korra, nemre való tekintet nélkül. És azt jól direktben szívod be, nincs 5-10 méter védőtávolság. Mondjuk fejbe is lőhetnéd magad, nekem mindegy. A jó hír számodra az, hogy a tüdőrák elég biztosan öl (90-95% körül, jó, mert hatékony és 2 év alatt lenyomja a dolgot első diagnózistól, úgyhogy nincs évtizedes szenvedés mint pl. vérrákkal vagy a legtöbb agydaganattal).

Sandor Akarki 2015.08.13. 23:19:33

@Aureliano Buendía: Jól látod mindenki erkélye a saját magánterülete. Azaz ha telefüstölöd a fölötted lakóét azzal a saját ingatlanjának használatában korlátozod úgyhogy simán megáll a birtokháborítás. Meg ha fölötted lakik akkor úgyis tud máshogy is büntetni.

kovasany 2015.08.13. 23:47:48

Mondjuk az mellett sokan elsiklanak, hogy itt a poszt inkább arról szól, hogy a játszósarok és a dohányzó rész egy helyre lett kijelölve egy cukrászdában. Az , hogy ki, mikor, hogy jelezte ezt az tökmindegy. Igen a dohányosoknak is vannak jogai és úgy néz ki, hogy hatóságilag is jogszerű. De ettől még az egész visszás. A dohányfüst mérgező hatásairól pedig nagyon okos hozzászólások születtek, de tény, hogy magában a cigarettavégen keletkező füstben nagyobb a mérgező koncentrátum, mint a letüdőzött részben, mivel utóbbit a füstszűrő, nevéhez méltóan, megszűri.

Martinicske 2015.08.14. 08:40:35

Nem vártok egy kicsit sokat egy cukrászdától?

Van egy adott alapterület, mégse nyithatnak össze hat telket a városban, csak hogy mindenki olyan távolságba legyen a másiktól ahogy szeretne, mert akkor olyan drágák lennének a sütemények, hogy azon menne a nyígás. Ugyanitt.

2015.08.14. 08:40:52

@beste:
Bár szerintem is szólni kellett voln, decha tekintettel lettek volna a gyerekre, akkor eleve rá sem gyújtanak. Ha anyuka szól, akkor legfeljebb amiatt hagyták volna, hogy kerüljék a konfrontációt, ez is személyiség függő.

2015.08.14. 08:42:00

@Aureliano Buendía:
Pedig ha nem csak a jogaid érdekelnének téged, akkor bizony észrevennél másokat is.

Manyecska 2015.08.14. 09:10:36

@pomac: :D Személyi szabadság korlátozása JOGÁN belelépek az arcába ha az enyémmel csinálják.:DD Merhogy lyogaim vannak...

Manyecska 2015.08.14. 09:15:43

A hülye cigi. Az, hogy szexelni nem lehet nyilvános helyen BEZZEG senkit nem zavar..!?
:DD

Manyecska 2015.08.14. 09:17:31

@Sandor Akarki: sokan nem tuggggyák hogy a cigiben radioaktív anyagok is vannak..!! Ez azért nagyon durva szerintem.

beste 2015.08.14. 09:42:46

@mrzigi:

jómagam is dohányzom, bár azok közé tartozom, aki megnézi, hogy milyen körülmények között gyűjt rá.

Én valszeg elnézést kértem volna anyukától a figyelmetlenségem miatt, és azonnal eloltom. Persze, kizárólag akkor, ha a megfelelő stílusban érkezik a felkérés. (Ami kb 2 normális emberi szó...)

Arcade Macho 2015.08.14. 09:43:44

kemenykedni nem utolag kell es olyannal akinek igaza van, hanem az ottani dohanyzo tarsasaggal kellett volna felvallalni a konfliktust

en a multkor a buszon kellett egy turiszt mogul eluljek, igaz nem dohanyfust hanem a honajlszag miatt, mondjuk jobban esett volna a cigifust

Arcade Macho 2015.08.14. 09:51:37

@igi6: "Akkor meg gyereksarok nem kéne oda
A hatósàg a hibas h mindkettőt engedik "

szerintem meg nem
kellemesen multifunkcios a hely amikor eppen nincsen dohanyos akkor jatszhatnak a csimotak :)

beste 2015.08.14. 09:52:13

@nagybalfasz:
két dolog:
1., miért kell azonnal azt feltételezni, hogy a dohányzó vendég azonnal hörögne valami kulturálatlant (persze: adjonisten - fogadjisten)? Bár manapság a dohányzó embert minimum az anyagyilkosokkal veszik egy kalap alá...
2., A képre pillantva azt gondolom, hogy nem a fő-fő maffiózók és keresztapukáik látogatták az objektumot, akikhez szólni csak a magántitkáron (és unokaöcs, tehát Vanek úr) keresztül lehet.
Szóval előbb kérni, aztán jönni hőbörögni a homárra.

Most én is kezdjek el morogni azért, hogy jaj szegény esőerdők, mert ennek a posztnak a megszületése és kommentelése közben mennyi energia ment pocsékba egy féleszű anyuka miatt?

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2015.08.14. 09:59:14

Tipikus magyar sztori, senki nem enged és mindenki fel van háborodva.

- A szülő játszótér választásnál ne csak a csúszdát hanem a környezetet is válassza. Egyforma joggal volt az udvaron ő is a gyerekkel, meg a dohányosok is. Undorító, hogy a gyerekére hivatkozva fröcsköl másokra, vagy akar magának nagyobb jogot az udvaron mint másnak van, ahelyett, hogy nyitásra a saját kényelméből enged és nem oda viszi a gyereket játszótérre ahol zabálhatja a krémest amíg a gyerek elvan.
- a dohányosok lehettek volna tekintettel, de ezt mindenki mondta.
- az üzlet is sokat akart, kell a bevétel a gyerekesektől meg a bagósoktól is.

Manyecska 2015.08.14. 10:09:30

Otthon kell maradni ha nem tudtok viselkedni..xdxd

a pááárom a saját, korábban eldobott cigicsikkjei nyomán talált vissza vízibiciklivel a tengerből mer akkora hullámok jöttek hogy nem látta a partot, szóval aki azt mondja hogy káros az egészségre az valszeg hazudik.:)

CID. 2015.08.14. 10:15:59

@Manyecska: Jó nagy paraszt a párod, ha belehajigálja a csikket ;)

2015.08.14. 10:19:00

@beste:
Na de még egyszer, látták, hogy ott játszik a gyerek, de eszükbe sem jutott még csak megkérdezni sem az anyukát, hogy rágyújthatnak-e. Magyarul nem volt adott a belátás elsőre, akkor még ha van ia esély, hogy csak figyelmetlenek voltak, nem túl sok.

Nem abból vonok le következtetést, hogy dohányosok, hanem hogy a gyerek mellett álltak neki bagózni. Ha történetesen az anyukát nem zavarja, nem érdekli, hogy a gyerekére bagóznak, ezért fel sem merül, hogy szóljon, akkor is bunkóság lenne a gyerek mellett rágyújtani. Én még emlékszek gyerekkoromra, és tényleg idegesítő volt az ilyen, de nyilván akkor még nem mertem szólni.

mrzigi 2015.08.14. 10:51:42

@Aureliano Buendía:
No igen, lehet hogy én vagyok az a tipikus hőbörgő faszfej aki kiharcolja magának és embertársainak a jogait, például a tiszta levegőhöz való jogot.
Tudod, az ilyen faszfejek miatt van a nőknek is szavazati joga, meg az ilyen faszfejek harcoltak a rabszolgaság ellen is.
E van, anarchista libernyál kishazánkban centrál konzervatívként is én vagyok a kissé bal demokrata. Vicces ez, meg az hogy 2 perce gondolkozol előző mondatomon, és még mindig nem érted mit akarok ezzel mondani.

Amúgy mindent szabad ... amíg nem ártasz vele másnak. Márpedig a tőled 2 méterre lévő babakocsiban sírogató gyereknek ártasz amikor rágyújtasz, nyílt tér vagy sem.
Beleszarsz a tüdejébe te köcsög.

Az ilyen megérdemelné, hogy ahogy fújja a füstöt a buszmegállóban, úgy fújják rá a gázspayt a füstjének elszenvedői. Csak úgy a távolból (ahol állnak pár lépésre) persze, hagy érezze a mocska mennyire messzire száll el a füstje, és milyen koncentrációban éri el a másik embert.

A tisztességes minimum 10 méter távolság nyílt téren !

mrzigi 2015.08.14. 10:58:51

@beste:
Szerintem a probléma már ott fennáll, hogy hogy a rákba jut egyáltalán bárkinek eszébe rágyújtani egy játszótér mellett ?!??
Nem volt az ilyennek apja aki lekevert neki egy kibaszott nagy sallert, amikor elszállt az agya ?
Ha dohányzol, és arra jár egy kismama (észreveszed), pedig nem első dolgod lenne eloltani, vagy elhúzni onnan fényévekre ?
Az amikor már a kismamának kell megkérnie téged, hogy fejezd be, már csak a harmadik eset, mikor elbambultál és nem vetted észre. Ekkor pedig őszinte sajnálkozás mellett oltani el mint a villám.

Legalábbis ez LENNE az intelligens és tisztességes viselkedés.
A dohányosok >90%-a viszont egy mocskos surmók, aki sutyiban kezdett el suliban bagózni, majd titkolta éveken át szülei előtt, és sose fejlődött ki benne a tisztességes dohányzási kultúra.

Peetee 2015.08.14. 11:26:49

"A kis udvar hamar betelt cigarettafüsttel."

Az ilyen ökörségeken tudom igazán felhúzni magam.
hogy a f*****ba tudna megtelni füsttel egy udvar, ami a SZABAD KÉK ÉG ALATT VAN????? Ahol fúj a szél, jár egy kis szellő, mozog a levegő, és a füst a végtelen magasságba elszáll!!! Nem értem, képtelen vagyok megérteni, hogy ez fizikailag hogyan valósul meg?!
Túlzásba esés az megy nagyon, gratulálok!!!

Egyet mondok kedves anyuka: a vonat, a busz, a váróterem/rendelő/bankfiók...az meg tud telni a maga ordító gyermekének a zajával!!! Mert az meg engem zavar baromira, amikor anya bőszen pötyög az ájfon kilencesen, a gyerek meg vagy üvölt tele torokból, nem ha már nagyobb, akkor szétkap mindent, a szórólapos pulttól kezdve az utastársak táskájáig...
Tessék már picit felébredni, és valóságos problémákkal foglalkozni, nem fizikailag nehezen értelmezhető túlzásokkal megpróbálni lejáratni egy jónevű cukrászdát néhány ingyen-fagyizás reményében. (30méterre lakom a cukitól egyébiránt a vörösmarty-ban)

Manyecska 2015.08.14. 11:36:07

@CID.: hádde nincs hamutartó a vízibiciklin, na, ne legyél már paraszt!! főleg hogy úszva kellett tolni a cuccot, akkora hullámok voltak..

beste 2015.08.14. 12:07:17

mindegyik fél harcra @mrzigi:

Ha dohányzol, és arra jár egy kismama (észreveszed), pedig nem első dolgod lenne eloltani, vagy elhúzni onnan fényévekre ?

Nekem ez evidens. De én sem vagyok tökéletes, és néha a figyelmetlenség bűnébe esek.

Az amikor már a kismamának kell megkérnie téged, hogy fejezd be, már csak a harmadik eset, mikor elbambultál és nem vetted észre. Ekkor pedig őszinte sajnálkozás mellett oltani el mint a villám.

Igen, ezt tenném ebben az esetben.

A fő problémát én ebben az esetben ott látom, hogy az emberhez méltó kommunikáció elmaradt....

pöndörödő macskaseggszőr 2015.08.14. 12:36:24

@Aureliano Buendía: ha a gyerekem orra alá füstölnél, nem lenne neked időd a kis kacsódat emelgetni, örülnél, ha tudnád, hol vagy és hogy hívnak :D :D

CID. 2015.08.14. 13:07:13

@Manyecska: ne fokozd már baszod :))))))))

CID. 2015.08.14. 13:09:48

@beste: ha látja a kismama, hogy dohányzok, mi a faszért jön oda, ha zavarja?

CID. 2015.08.14. 13:14:28

@mrzigi: Szerintem apád még mikor megcsinált is cigizett, máskülönben nem lenne az agyad ennyire oxigénhiányos....

zsoci 2015.08.14. 13:21:37

Előre bocsátanámn, hogy nem dohányzom, sosem dohányoztam. De erős túlzásnak érzem, hogy egy nyitott udvaron cirkuszt csináljon valalki a füstből. Az utcán, a járdán simán van ennyi káros anyag, nem értem a gondot. Másrészt, ha velekinek gondja van a másik vendéggel, valóban miért nem szólt? Akár a vendégnek, akár a személyzetnek.
Szerintem ez azért a kommunikáció, a a tolerncia teljes csődje.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:13:08

@Sandor Akarki: te meg nem jól látod. Aki az erkélyen füstöl (pl. az alattam lakó) az a saját erkélyén teszi ezt, de nem azért teszi, hogy velem kibasszon.
A füst meg olyan, hogy száll mindenfelé.

Viszont nincs szándékosság.

A másik az, hogy szüleink, környezetük azokban a boldog szocialista időkben szarrá dohányozták magukat, mégsem volt ekkora boszorkányüldözés. A baj ezzel, hogy divat, és a sok komplexusos így éli ki magát, ha valamin tud gyűlölködni.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:14:35

@nagybalfasz: pont ugyanezt tudom mondani a nemdohányzóknak is. Nemcsak nekik vannak jogaik. Csak ezt mostanában elfelejtik.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:20:49

@mrzigi: igen, tényleg te vagy a hőbörgő faszfej.

Vívd nyugodtan a szabadságjogokat, de ne feledd, hogy pl. a dohányosoknak is vannak jogaik. Mint ahogy a nemdohányzóknak is kötelességeik. Nem attól lesz valaki jó ember, hogy nem dohányzik, és nem attól lesz valaki elvetemült, hogy rágyújt.

Ha a kettő közt nem tudsz különbséget tenni, akkor inkább maradj csendben.

Látom, nagy benned az igazságérzet és tettvágy, ami harciassággal is párosul. Gondolom, ha meglátsz a villamoson egy szotyizó cigányt, a földre köpködi a szotyihéjat, akkor hozzá is odamennél, és lefújnád, nyilván akkor is bátor lennél, ugye?

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:22:02

@mrzigi: a szövegértésed meg tényleg trágya, olvasd el, hogy vélekedem a megállóban dohányzókról.

Ha nem érted, kérj segítséget. Nem szégyen az.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:28:13

@mrzigi: tudod mi a különbség egy játszótér és egy játszósarok közt?

Látom nem. Te amúgy értelmileg kicsit sérült vagy? Esetleg csak nem tudod a fogalmakat helyesen használni? Nem gond, még beiratkozhatsz, vannak esti iskolák, még talán az érettségi is összejöhet, ha nagyon kitartó leszel.

Nos, a játszótér egy közterület. Arra törvény vonatkozik, hogy mekkora távolságra nem szabad tőle dohányozni.

A játszósarok jelen esetben a cukrászda magánterületén, szabadtéren helyezkedik el. A cukrászdára is vonatkoznak törvényi előírások, de teljesen mások. És jogosan van az udvaron dohányzó rísz, míg a zárt térben a nemdohányzó. Ezt írja elő a törvény.

Most próbáld a két bekezdést együtt értelmezni, ha nem megy, segítek.

Amit nem akarsz/tudsz megérteni (vagy csak nincs rá képességed): az anyukának ott kellett volna szólni, valszeg eloltják a cigit, ha illedelmesen szól. Tény, hogy ez a szűk keresztmetszet, mert nem nézem ki belőle az ilyen fokú kulturáltságot. Helyette utólag ír egy levelet.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 17:29:56

@pöndörödő macskaseggszőr: persze, ez nyilván így van, meg a monitor is sok mindent kibír. Gondolom, akkor te voltál az a múltkor a híradóban, aki odament a megállóban dohányzó 5 tagú roma etnikai csoportosuláshoz, és mindegyiküket beleverted az aszfaltba.

Ja, nem? Csak egy fotelhőzöngő vagy? Értelek.

mrzigi 2015.08.14. 20:47:29

@beste:
Te el tudod képzelni, hogy 2-3 gyerkőc odarohan a játszósarokba (ordít, viháncol, anyaanyaeztnézd ... ), és tőle 3 méterre maxi vákuummal bűzrudat szopizó humanoidok ezt nem veszik észre ?
Kizárt. Még egy siket is észreveszi.

Tuti ezek is csak a szokásos mindenkire szaró NEKEMSZABAD emberek voltak ... más néven: a HÜLYE cigis.

mrzigi 2015.08.14. 20:54:54

@CID.:
Totál poén, amikor egy fulladozó kátránytüdős arról regél, hogy én a tiszta tüdős fulladozok :DD
Az ilyen annyira ostoba, hogy az Empire State Building tetején kellene mutogatni.

@Aureliano Buendía:
Igen, a dohányosoknak is vannak jogaik. Azt sose felejtik el, csak a KÖTELESSÉGÜKET, na azt mindig.
Kötelesek lennének ugyebár KIZÁRÓLAG önmagukat mérgezni. Á, szarik erre az összes.
Amúgy már úgy sincs szükség a sok telefonfülkére, végre lehetne mire használni. Ki kellene nevezni mind dohányzóhelynek, oszt szívják CSAK ott a füstjüket.
Később ahogy a Futurama-ba volt, egy plusz funkcióval kiegészítve tökéletes lenne nekik mint a folyamat felgyorsítására, mint Suicide Booth.

Aureliano Buendía 2015.08.14. 21:12:12

@mrzigi: már megbocsáss, de rajtad nagyon látszik, hogy nem értesz semmit.

Ennyi erővel az autósokat is korlátozd be, ne mérgezzék a világot. Járjon mindenki gyalog.

Bringával sem jó, mert azt is gyárakban kell előállítani, az energia, ami a gyárat ellátja környezetszennyező, teherautóval viszik oda az alapanyagot, satöbbi.

Marad a fából faragott bringa, amit te faragsz ki otthon.

Ja, az sem jó, mert a fa a föld tüdeje.

Szerintem azzal járnál a legjobban, ha visszaköltöznél a Börzsönybe remetének. Talán az nem mérgez.

Tehát ismét: létezik normális/bunkó dohányos/nemdohányos. Azzal, hogy általánosítasz... háááááát...

Arcade Macho 2015.08.14. 21:12:40

@Aureliano Buendía: "Amit nem akarsz/tudsz megérteni (vagy csak nincs rá képességed): az anyukának ott kellett volna szólni, valszeg eloltják a cigit, ha illedelmesen szól."

lofaszt
anyukanak oda kellett volna fingania az orruk ala, hogy okuljanak

Aureliano Buendía 2015.08.14. 21:22:44

@Arcade Macho: a legrosszabb az, hogy az antidohányosok választják e a legkulturálatlanabb megoldásokat.

Elnyomni a homlokán, lefújni, fingani az orra alá.

Sokat elmond rólatok, hogy eszetekbe sem jut az, hogy kulturált emberi lényként is lehet viselkedni.

Hozzáteszem, én javarészt itthon pipázom az erkélyen, vagy baromi ritkán egy parkban a Duna partján. Cigit? Évente kb 3-4 szálat. Mielőtt még.

mrzigi 2015.08.15. 11:04:34

@Aureliano Buendía:
Tudod, minden az arányokon múlik.
Ha 100-ból 95 köcsög, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy MIND az. Az a pár aki nem, ők a hibaszázalék. Érezzék magukat megtisztelve.

"eszetekbe sem jut az, hogy kulturált emberi lényként is lehet viselkedni."
Szerintem a kulturált viselkedés ott kezdődik, hogy odafigyelsz a környezetedre, pláne ha épp dohányzol, hogy másnak még csak KELLEMETLENSÉGET SE okozz.

Aki pedig tesz a másikra, kellemetlenséget okoz neki ... nem-e tán az lenne a megfelelő büntetés, hogy hasonló kellemetlenséget okozzunk neki is ? Dehogynem.

_Neville 2015.08.15. 12:08:54

Azért a gyerekeket remélem nem viszi ki az utcára a poszter, mert a forgalmas út mellett állva sokkal több káros anyagot szívnak be, mint attól, hogy a szabad ég alatt(!) cigiznek... Sok mániákus nem kicsit tolja már túl ezt a dohányellenes hisztériát.

Aureliano Buendía 2015.08.15. 12:49:57

@mrzigi: értem. Itt igazából veled együtt 3 nemdohányzó volt, aki igazából megnyilvánult. Mind a hárman csak a bunkó megoldásig jutottatok.

Tehát minden nemdohányzó bunkó. Értem.

Na, akkor ennek fuss neki ismét.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.08.15. 14:37:38

@mrzigi:
Te lenke, a multkorában olvastam egy cikket, ahol a nem dohányos kifogásolta hogy a balatoni szabadstrandon miért dohányoznak a dohányosok.
A másik azt kifogásolta hogy kutyát miért engedik a vízbe ahol ő pancsikol.

A nem dohányzóknak már semmi szabad tér nem elég?
A Rákosi rendszerben ezekböl házmesterek , vagy korábban besúgók lettek volna
m.cdn.blog.hu/ma/mandiner/image/1406/1944_naci_fereg.jpg

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.08.15. 14:39:33

@Arcade Macho:
Faszért ment oda anyuka a csimótával ha látja hogy dohányos hely?

2015.08.17. 06:53:40

@Aureliano Buendía:
Ha valamely tevékenységeddel mások jogait korlátozod, akkor irreleváns, hogy van-e szándékosság. A te szabadságot pedig ott ér véget, ahol másoké kezdődik, nyilván szubjektív, hol húzzuk meg, de a szarunk bele az általunk okozott externáliakba elv nem vezet sok jóra.

2015.08.17. 06:57:50

@Aureliano Buendía:
Én például nem írtam bunkó megoldásról, ellenben bunkóságnak tartom, ha valaki odamegy a játszó sarok mellé cigizni. Meg azt is, hogy magas ívben teszel másokra, mert neked csak jogaid vannak ugyebár.

2015.08.17. 07:01:37

@horex:
A Rákosi rendszerben az irodák is füstösek voltak, meg utána még jópár évtizedig. A törvényekre meg a dohányosok bunkó hányada miatt lett szükség, normális dohányos akkor is megkérdezi, hogy zavarja-e a másikat, ha egyébként adott hyen nem tilos.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.17. 08:52:16

még mindig ezen rugóztok?
a dohányzók menjenek haza és szívják a négy fal között a füstöt, zárt ajtók mögött.
pont.

Aureliano Buendía 2015.08.17. 11:20:55

@nagybalfasz: értem, tehát te rászólhatsz egy dohányosra, és te korlátozhatod az ő jogait. Vagy mégsem?

Jelen esetben joga volt az anyukának és a gyerekének a játszósarkot használni, a vendégnek meg szabad téren rágyújtani. 1:1.

Mivel az anyukának eszébe sem jutott illedelmesen megkérni a cigarettázókat, csak utólag füstölögni:), ezért minden megoldás okafogyott.

Bár feltételezem, hogy az anyukai is a szokásos hőzöngő idióta, aki nem is tudott volna kulturáltan megszólalni.

Aureliano Buendía 2015.08.17. 11:23:18

@nagybalfasz: nem tudom, mekkora az az udvar, nem votam még ott, de a kép alapján azért kicsit odébb van a játszósaroktól.

És ugyebár illedelmesen meg lehet kérni az embereket is.

Azt gondolom, a cukrászda válasza volt a korrekt, benne van minden.

2015.08.18. 11:05:53

@Aureliano Buendía:
Nekem jogom van belehugyozni a medencébe, neked meg jogod van úszni benne. 1:1

Ráadásul nem azért hugyozok bele, hogy bosszantsalak, hanem azért mert kell, és messze a wc. Szóval semmi szándékosság.

Aureliano Buendía 2015.08.18. 11:17:06

@nagybalfasz: azért ez elég gyenge hasonlat, kicsit dolgozz még rajta.

Szempontok az új hasonlat kidolgozásához:

-a cukrászda udvara dohányzásra kijelölt hely, tehát ott rágyújtani: SZABAD
-a strand medencéje nem kijelölt WC, tehát ott üríteni: TILOS.

Homár faktor: -0,5/5

MCTY 2015.08.21. 07:45:36

@pöndörödő macskaseggszőr: Olvasgatom itt a kommenteket és nem tudom eldönteni hogy te vagy e a helyi terminátor, vagy csak megint nem birtad el a fekvenyomó rudat...vagy frusztrált vagy....vagy nem tudom :D De ha gyerek van szomoru vagyok hogy szaporodtál :DDD Fu te mint a kád széle olyan kemény gyerek lehetsz :D

Intelli 2015.12.04. 00:04:26

A válaszlevélből kiolvasni, hogy a posztoló elkezdtett hepciáskodni az 5 méterrel meg egyéb szabályokkal, gondolom még be is fenyegette a cukrászdát, hogy majd jól megjelenti őket.
A cukrászda meg küldött neki egy normális választ, hogy KGB-zés helyett legyen kedves máskor ott jelezni a gondot és biztos meg lehet oldani okosba bár azt nem tudom, a posztoló miből gondolja, hogy a gyerekének a visítása kevésbé káros mások számára mint a cigifüst de mindegy, ezen elegánsan lépjünk túl.
süti beállítások módosítása