Azolcsosag.hu. Elsőre azt hittem egy ez vicc, de nem. És bár a honlapról kiderült, hogy nem AZ olcsóságról, hanem A-Z-ig tartó olcsóságról van szó, azért lássuk be, ez sem sokkal megnyugtatóbb, sőt. A Homáron sokszor leírtuk (mi kicsit cizelláltabban, kommentelőink nyersebben), hogy az ár mellett a megbízhatóság legalább annyira fontos szempont kell, hogy legyen egy vásárlásnál. Erre újabb példa Pappné levele. Neki és mindenkinek küldjük szeretettel egy régebbi posztunkat, ahol Napalm szépen elmagyarázta, hogy mire érdemes figyelni telefonvásárláskor.
UPDATE: Mint utólag kiderült, már a poszt megjelenése előtt rendeződött az ügy, ráadásul az A-Z webáruház teljes együttműködésével.
Október 14-én adtam le rendelésemet az "a-z olcsosag.hu" internetes oldalán, mely során egy MEIZU M2 NOTE típusú (kínai gyártmány) készüléket vásároltam. Az eladó honlapján úgy szerepelt a termék, hogy magyar nyelv van rajta. A készülék a beszállítójuktól Angliából érkezett, a DHL szállította címemre. Kibontást és kártyabehelyezést követően a készülék valóban tudta a magyar nyelvet.
A menü nézegetése során találtam egy ikont, melyen a „frissítés” felirat szerepelt. Rá is nyomtam lelkesen, majd a rendszer kiírta, hogy található egy frissebb változat, töltsem le. Ez meg is történt. Sajnos. Ugyanis a beállítások menü ezt követően angol nyelvre változott, a naptár funkcióban a napon szintén angolra váltottak, a menügombokon maradt a magyar felirat. A letöltőközpont nem a nálunk megszokott google play áruház, hanem egy kínai „alkalmazás-áruház”. A nálunk használt programokat ezért nem lehet a telefonra telepíteni.
Írtam az eladónak, hogy nem stimmelnek a dolgok, a beállítás menü angol lett. Első körben megadták egy telefonszerelő számát, hogy majd ő segít nekem. Felhívtam, elküldtem neki email-ben a készülék típusát, majd tájékoztatott, hogy nem tud rá megoldást.
Ismét írtam az eladónak, hogy a szerelő nem tud segíteni, legyenek szívesek kicserélni az általam rendelt telefont európai változatra, ugyanis amit nekem eladtak, az kínai belpiacra készült (melyet a honlapjukon elfelejtettek említeni). Elmondtam még nekik, hogy jön a munkahelyemre az informatikus kollégám, megpróbál segíteni azzal, hogy letöltjük a gyártó honlapjáról az „international” verziót és remélhetőleg megoldódik a probléma. Hiába próbáltuk, nem sikerült. Ezt követően elment a kollégám az egyik – ugyanilyen típust forgalmazó üzletbe – hátha az ő segítségükkel sikerülni fog a „magyarítás”. Egy óra elteltével azzal jött vissza, hogy ott sem tudtak segíteni.
Még ugyanezen napon írtam az eladónak, hogy a magyar jogszabályok szerint lehetőségem van 14 napon belül a szerződéstől elállni, így élek ezen jogommal, küldjék vissza részemre a készülék árát. Azt ígérték, hogy 48 órán belül válaszolnak levelemre. Időközben a honlapjuk chat-ablakában beszéltem az eladó munkatársával, aki megadta egy másik szerelő telefonszámát, ő vállalta a magyarítást. Ma reggel beszéltem vele, elmondtam a problémámat, majd felajánlotta, hogy postázzam el neki a készüléket Monorra (én budapesti vagyok) és 1-2 héten belül megcsinálja. Kérdeztem tőle, hogy ha magyarítja a nyelvet, a gyári frissítés után nem áll-e majd fenn újból ugyanez a probléma, az angol nyelvre váltás. Azt mondta, hogy DE! Ezután úgy döntöttem, hogy ezt a lehetőséget kihagyom (1./ mert felesleges, 2./ mert nem tudok 1-2 hetet várni a telefonomra, ugyanis nincs másik!). Arról már nem is beszélve, hogy a postaköltséget is nekem kell viselnem.
Ma ott tartunk, hogy még reggel írtam az eladónak, hogy a tegnapi napon eljuttatott szerződéstől való elállásomat immár nyomatékosítom azzal, hogy amennyiben ma nem érkezik válasz tőlük, akkor az illetékes hatóságokhoz fogok fordulni (NAV, Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, Rendőrség).
Hab a tortán, hogy a DHL által hozott csomagban se számla, se garancialevél nem volt!!!!!!! Mi ez, ha nem Áfa-csalás??
Üdvözlettel és köszönettel:
Pappné
UPDATE nov. 5. 15:47
Örömmel vettük a hírt, hogy megoldódott az ügy.
Tisztelt Címzett!
Tájékoztatni kívánom Önt, hogy a 2015. 10. 28-án, 14,42 órakor küldött levelemben foglalt, - az "a-z olcsosag.hu" internetes webáruházzal kapcsolatban keletkezett - panaszom a folyamatos egyeztetések következtében a mai napon rendezésre került. Az eladóval kapcsolatban így semmiféle követelésem nincs, az áru ellenértékét hiánytalanul visszakaptam.
UPDATE dec.3.
Kaptunk egy rövid levelet a webshoptól is:
Kedves Blog,
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy fel van töltve hozzánk a telefon nemzetközi verziója is.
Fontos letisztáznunk, hogy a megrendelés pillanatában mind a nemzetközi, mind a hagyományos verzió is a kínálatban szerepelt. Pappné választotta a "kínai gyártmányt", ahogy a levelében írja is.
Felajánlásra került, hogy kicserélnénk a készüléket, azonban árkülönbözet lépett fel, mert értelemszerűen a nemzetközi kiadás drágább. Ekkor érvényesítette az ügyfél elállási jogát, amelyet megadtunk neki.
Mindezek megoldása még a blogcikk november 5-ös megjelenése előtt megtörténtek.
A-Z olcsóság csapata
Az utolsó 100 komment: