Tékozló Homár

László nagyivédő misszióból leleplezi a méregdrága kurkumát / Frissült a forgalmazó kiegészítésével

2015.10.30. 15:39 | Homár Hilda | komment

8669629_bb9f20eaeca22938059ef0faf00a0467_m.jpg

A legtöbb posztban oda lyukadunk ki, hogy az ember azzal tudja a legtöbb bosszúságtól megkímélni magát, ha vásárlás előtt tájékozódik. Ez így, a számítógép előtt ülve egyáltalán nem tűnik megoldhatatlan feladatnak, sőt. De mi van azokkal, akik nem használnak internetet? Figyeljünk a nagyikra és barátnőikre!

Azt eddig is tudtam, hogy ebben az országban finoman szólva nem hatékony a vásárlók átverése elleni küzdelem. Meg azt is, hogy minél hiszékenyebb valaki, annál többen verik át. De az engem is meglepett, hogy ezt nem csak buszos kirándulásokon és termékbemutatókon, de az egyik legnagyobb kereskedelmi csatornán is meg lehet tenni, folyamatosan, főműsoridőn kívül és belül. Igen, már megint tévéshop…

Olvasson tovább!

Tele a hócipőm az egész T-Home-mal

2015.10.30. 09:33 | Homár Hilda | komment

telekom_logo_2013_svg.png

Mint a mesebeli nyuszika a csengettyűje ügyében, úgy rohangált szegény Géza a városba semmire sem használható kütyüjével, amit egyáltalán nem akartak visszavenni tőle. Érthető, hogy felmerült benne, bárcsak inkább neten rendelt volna, de, hogy megnyugtassuk: számos posztunk bizonyítja, néha az is csapdákkal teli pálya.

És elérkezett a digitális átállás ideje a T-Home-nál…

Annak rendje-módja szerint felhívtam kétszer is a T-Home ügyfélszolgálatát, hogy

1. Régebbi típusú Panasonic TH-42PV70PA plazmatévémhez milyen átalakítóra lesz szükségem az átállásnál?
Válasz: Humax média konverter 8990,- Ft, bármilyen TV-hez jó.

Olvasson tovább!

Még csak az idő tejfoga rágicsálja, de a rozsda már marja a Whirpool mosógépét

2015.10.29. 15:35 | Homár Hilda | komment

whirlpool-logo.jpg

Oké, a nagyitól örökölt, és az idővel (meg úgy egyáltalán mindennel) rendíthetetlen működéssel dacoló Hajduk kora lejárt, ma már nem egy életre veszünk háztartási gépet, de azért talán nem túlzás, ha több, mint 4 rozsdamentes évre számítunk egy középkategóriás mosógép esetében. Az meg milyen válasz már, hogy ne nyissa túl, mert vizes lesz? Persze, hogy vizes lesz, de mégis mire számított a Whirpool, amikor mosógép-tervezésbe fogott?

2011 során vásároltunk egy Whirlpool felültöltős mosógépet, az akkori kínálatból ez a felső-közép kategóriában volt tudását és árát is tekintve, 100ezer Ft felett. Ekkor költöztünk egy teljesen új lakásba, minden gépből újat véve, boldogan, hogy azok majd évekig szolgálnak, és persze jól is mutatnak a lakásban, melyben minden vadonat új volt. 

Olvasson tovább!

A Mobilbirodalom nagyon akar keresni

2015.10.29. 09:27 | Homár Hilda | komment

screenshot_2015-10-26_13_14_24.png

Olvasónk levele alapján mocskos mód makacsul kell akarni az olcsóbb telefont a Mobilbirodalomnál, mert, ha nem elég eltökélt és kitartó az ember, akkor akár 15 000 forinttal is többet fizethet - ugyanazért. Egyszeri eset vagy más is tapasztalt hasonló eljárást?

Üdv!

mobilbirodalom.com , kinéztem egy telefont Huawei Ascend P7 mini -12 Hónap Mobilbirodalom HU garanciával: 39 880 HUF.

Felvettem velük a kapcsolatot, és mondták, hogy 2 nap alatt itt is lesz a telefon. Majd felhívtak, hogy még meg kell rendelniük Kínából ami 2-3 hét. Aztán megint felhívtak, hogy mivel a 39 880.- -os telefont választottam ebben nincs se magyar menü, se EU töltőfej, ezért vegyem meg az 55 000 Ft-os telefont ami már magyar menüs és EU töltős. De én mondtam nekik, hogy az olcsóbbat kérem, mert töltőfejet tudok szerezni, és a külföldi menü se fog zavarni.

Olvasson tovább!

Akar más nevében trollkodni az Euronics webshopban? / Frissült az Euronics válaszával

2015.10.28. 14:17 | Homár Hilda | komment

9531362901.png

Simán megteheti Attila szerint. 

Üdv Homár olvasók!

Érdekes a euronics.hu weblap adatvédelme. Böngésztem a termékek között, és feltűnt, hogy a rendszer beléptetett egy számomra ismeretlen hölgy profiljába. Látom a nevét, címét, telefonszámát, email címét sőt még az utolsó rendelését is. Képeket mellékelek, de persze a személyes adatok egy részét takarom már, ha a euronics nem tette és bárki számára véletlenszerűen tudomására hozza.

Olvasson tovább!

Cégről cégre száll az ujgsm.hu

2015.10.28. 09:32 | Homár Hilda | komment

screenshot_2015-10-27_10_17_49.png

Az ujgsm.hu hiába hirdeti magáról egy jelentős plecsnivel a honlapján, hogy 100% Garancia Megbízható bolt, a valóság ezzel szemben az, hogy nem. Tanácsadóink megmondják, hogy mit lehet tenni ilyenkor.

Tisztelt TékozlóHomár Munkatárs! 

Már olvastam az ujgsm-el problémát, de most én is elakadtam.  Megvettem tőlük a telefont tavaly és még jótállási időn belül vissza akartam küldeni, mert nem működött Telenor kártyával. Az Ujgsm közölte, hogy ők céget váltottak, és menjek a régi cégükhöz, ami persze elérhetetlen a címen, és mindenhol. De a telefonszámok, a honlap, még a hölgy is akivel beszélek ugyanaz.  

Az uj cégnév,  PURA Vida PHONE Kft és pofátlanul azt írják az Árukereső oldalon, hogy az alapítás éve 2006, persze ha jótállásról beszélek velük, akkor ők ezek, de amit kiküldtek áru, az Tech4u Kft adott számlát, miközben a rendelés az Ujgsm.hu oldalon történt. 

A legelszomorítóbb, hogy  a Samsung telefonomat idáig T-mobil hálózaton használtam, és most akartam belerakni a Telenor céges kártyámat, ami nem áll fel hálózatra. A Telenor azt mondta, hogy a készüléket ők adták el, és részletre, ami soha nem volt fizetve, így letiltották azt. Egyszerűen nem értem, hogy ilyen miképpen lehetséges, és ahogy olvasom napi szinten NEM TARTJÁK A JÓTÁLLÁST, hisz az árukereső véleményei ezt mutatják.

Nagyon remélem tudnak nekem segíteni, hátha eme cikk megjelenése után hajlandó velem az Ujgsm foglalkozni, mert most csak elzavarnak! 

u.i.: megkerestem a Fogyasztóvédelmet, akik elmondták, hogy nagyon sok hasonló eset van, de nem tudnak mit tenni, mivel ha valaki céget vált akkor az előző cég nem felel az adott jótállásért, és Ők is tudják, hogy ez ugyanaz a cég, de jogilag nem tudnak mit tenni. 

Köszönettel: 
Kovács Zoltán  

Így látják a tanácsadóink.

Kedves Panaszos!

A leveled újfent rávilágított az online webshopok egyik jellegzetes és jól alkalmazott trükkjére: marad a jól bejáratott domain és weblap, változik a felelős üzemeltető. Ha 2015-ben a honlapot üzemeltető csapat többször is módosult, jótállási igényedet azzal szemben érvényesítheted, aki a vásárlásról kiállított számlán szállítóként szerepel (Tech4you Kft ?).

Ha ez a cég még papíron létező cég, akkor a jótállás keretében érvényesített igényed értelemszerűen az, hogy javítással vagy cserével orvosolják a teljesítés hibát (nevezetesen legyen egy olyan telefonod amelyet Telenor kártyával is használhatsz), vagy ha ezek nem vezetnek eredményre megfelelő határidőn belül, akkor követelheted a vételár visszafizetését vagy a vételár leszállítását.

Hogyan érvényesítheted ezeket az igényeidet? Ismerve a céggel szemben hozott békéltető testületi ajánlásokat, ez lesz a legnehezebb.

1. Küldd el ajánlott levélként a panaszodat a cég címére, vagy bármely elérhetőségére, ügyfélszolgálatára. Ha érdemi választ kapsz a jótállási igényed intézésével kapcsolatban, intézd a továbbiakat lehetőleg személyesen, és követelj minden alkalommal jegyzőkönyvet vagy más maradandó nyomát annak, hogy kifogásaidat érvényesíteni próbáltad.

2.Ha a cég nem reagál, indíts békéltető testületi eljárást (2015. szeptember 11. óta kötelező megjelenniük a székhelyük szerinti békéltető testület előtt, esetleg emiatt érdemes megfontolni azt, hogy a cég székhelye szerinti Békéltető testület előtt indítasz eljárást, ezáltal is ösztönözve a bepanaszoltat a megjelenésre), hátha sikerül előcsalogatni őket. Ha nem jelennek meg bírságra számíthatnak fogyasztóvédelmi hatóságtól.

Ha a cég már nem létezik, de jogutóddal szűnt meg, a jogutód a jogelőd jogait és kötelezettségeit is együttesen megszerzi, így a jótállási igényeidet a fentiek alapján a jogutóddal szemben érvényesítheted.

Ha jogutód nélkül szűnt meg a jótállásra köteles cég, akkor a Ptk-ban szabályozott termékszavatosság intézménye nyújtana lehetséges megoldást. A termékszavatosság alapján a vállalkozás által eladott dolog vagy valamely termék hibája miatt a fogyasztó követelheti a gyártótól (a termék előállítója és forgalmazója), hogy a hibát javítsa ki, vagy – ha az megfelelő határidőn belül, netán a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. Utóbbi akkor hibás, ha nem felel meg a gyártó általi forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, melyek a gyártó által adott leírásban szerepelnek. (Ptk. 6:168) Abban az esetben, ha a telefonod hibája az volt, hogy letiltották a hálózatról, sajnos a termékszavatosság intézménye sem jelent majd megoldást számodra.

Mellesleg az ujgsm.hu honlap üzemeltetője a nevét - ellentétben a jogszabályi kötelezettséggel (Ekertv 2001. évi CVIII: tv 4. §) - nem kívánja közzétenni. Jogsértésre tekintettel NFH előtt indíthatsz eljárást.

Sok szerencsét!

A bizonylat, a kövér jegy meg a még kövérebb

2015.10.27. 14:04 | Homár Hilda | komment

165104_144747068917123_6622603_n11-630x350_1.jpg

Lehet, sőt valószínű, hogy ahogy a BKK augusztusban írta nekünk: "a tranzakciók számához viszonyítva elenyésző esetben előfordul, hogy az automata nem a megfelelő méretben vágja el a jegyszelvényeket", hozzánk viszont kéthavonta jön egy panasz erre. Az addig oké, hogy a BKK ügyfélközpontban kicserélik a hibás jegyeket, de vajon a pénztárban miért nem? És mi van, ha egyszerűen a csere helyett egy ollót kérünk a fülkében ülő munkatárstól?

Kedves Tékozló Homár!

Láttam már hasonló bejegyzést, de ezért gondoltam, hogy erősítem BKK hiányosságok listáját. Már az is probléma, ha az ember igénybe szeretné venni legálisan a BKK szolgáltatásait.

Kérlek tekintsétek meg az alább található reklamációmat.
Üdvözlettel:
Évi

Olvasson tovább!

Szerintünk meg működik. Pont. / Frissült az eMag ügyfélszolgálat levelével

2015.10.27. 09:35 | Homár Hilda | komment

emag_1.png

Az gyakori helyzet, hogy a vásárló és az eladó mást gondol egy helyzetről, erről szól az egész Homár. Az már kicsit ritkább, hogy a vásárló és a gyártó egyetértőleg állítja, hogy hibás egy kütyü, a forgalmazó viszont ragaszkodik a működikezműködik verzióhoz. Lehet tippelni, hogy kinek van közvetlenül forintosított haszna ebből.

Kedves Homár!

Szolgáltatóm jóvoltából 240Mb-es internetem van, előtte 120 volt, az még elketyegett a 100Mb-es routerrel, de gondoltam, hadd szóljon a 240, veszek egy 1000Mb-est. Ki is kerestem egy routert, amit legolcsóbban az eMAG webáruházában lehetett megkapni. Megrendeltem tőlük, le is szállították időre, kifizettem.

Olvasson tovább!

3 és fél évig előfizetni valamit, amire nincs szüksége az embernek / Frissült a fogyasztóvédők tanácsával

2015.10.26. 13:50 | Homár Hilda | komment

telenor_logo_1.png

Szegény posztolót ezúttal tényleg csak sajnálni lehet, de hátha mások még időben tanulnak az ő kárán. Nem lehet megúszni a szerződés átböngészését.

Kedves Tékozló Homár,

2 éves hűségnyilatkozattal rendelkeztem a Telenornál 2 telefonszámra úgy, hogy mindkettő az én nevem alatt volt. Sajnos a párom meghalt és ezért szerettem volna felmondani a 2. telefonszámot, mivel nem volt rá szükségem. Sajnos nem volt rá lehetőségem, mivel mindkét szám az én nevem alatt volt regisztrálva, így nem vették figyelembe a halálesetet. Csak a kötbér, ami 25 ezer forint kifizetése esetén lett volna lehetőségem felmondani, ezért inkább meghagytam akkor.

Olvasson tovább!

Egyébként sem kell minden kis szarba belekötni, jó? / Frissült a cég levelével

2015.10.26. 09:35 | Homár Hilda | komment

panel_star_munka_1.JPG

Viszik "az egész falat a picsába" - mondták, és így is tettek.

Édesanyám (66 éves) vásárolt egy lakást, és elkezdte a felújítást, hogy beköltözhessen. A postaládában talált szórólap alapján hívta a Panel Star Kft-t nyílászáró-csere ügyében. Már az első pillanattól kezdve udvariatlanok és megbízhatatlanok voltak, de sajnos ez Édesanyámat nem zavarta eléggé. Helyszíni felmérés után a cég képviselője árajánlatot tett a három ablakra és egy erkélyajtóra (ezekhez való redőnyökkel) valamint a bejárati ajtóra. Az árban benne volt még redőny egy másik ablakra (korábban lett kicserélve) amelyen nem volt.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása