Tékozló Homár

Kutya, mint egy doboz tej?

2016.10.19. 12:43 | Homár Hilda | komment

shutterstock_230045593.jpg

Nyilván kevesekből vált ki melengető érzést egy doboz tej látványa, míg egy kutya még a legszőrösebb szívű humán egyedekből is képes előhozni néha egy ellágyult tekintetet. Fogyasztóvédelmi szempontból viszont bizony a tej és a kutya ugyanaz az eset. Mi van, ha hibás az áru? - kérdi olvasónk.

Szép napot!

Egy problémával szeretnék hozzád fordulni.

Vásároltam tenyésztőtől egy kutyát. Számlát adott róla, minden bizonnyal egyéni vállalkozó. Szerződést nem írtunk, szóban megállapodtunk. (Erre van egy tanúm is.) A kutyánál örökletes betegséget diagnosztizáltak, és elkezdődött a gyógyítása (torna, torna, torna, vitaminok, ásványi anyagok)

Jeleztem a tenyésztőnek,hogy kíván-e felelősséget vállalni ezért, és kártérítésben részesíteni, de természetesen nemleges a válasz. Indok: a vételtől számítva 12 hónapon túli a reklamáció. Ez sajnos igaz. Kb. 14 hónapot követően a vásárlástól számítva jött elő a probléma (kétoldali patella ficam)

A kutyust törzskönyv nélkül kaptam meg nem kevés, 80 ezer pénzért. A tenyésztő azt mondta, hogy van törzskönyve, és nekem is adja, ha ráfizetek még 25 ezret. Ezért azt mondtam, hogy nem, köszönöm. (Hiba volt?!). Utólag még kérhetem?

Lehetséges az, hogy a szavatosság jogállása vonatkozik ebben az esetben is? Állítása szerint a kutya szülei, és maga a kutya is szűrtek, és egészségesek voltak. Korábbi véleményedben írtad, hogy ha az eladó nem magánszemély, akkor ez a határidő 2 év, illetve azt is írtad, hogy tenyésztőnek (márpedig ő biztosan egy neves tenyésztő) a kutya mellé át kell adnia a törzskönyvet, valahogy úgy fogalmaztál, hogy jár, és nem opcionális.

Segítséget előre köszönöm,

Üdv.

Sz. Dani

Az biztos, hogy egy lelkiismeretes tenyésztő nem ad el kölyköt törzskönyv nélkül, még hobbi célra sem. De vajon mehetünk-e reklamálni, ha legalább számlát adott?

Kedves Dani! 

Valóban bosszantó, hogy egy tenyésztéssel foglalkozó vállalkozás nem hajlandó az általa eladott ebbel kapcsolatosan felmerült problémával foglalkozni, különös tekintettel arra, hogy egy kutya vásárlása esetén nem egy-két év távlatában gondolkozik a vevő. 

A leveledben leírtak alapján hibás teljesítésről van szó, tekintettel arra, hogy a szerződésben meghatározott szolgáltatás, jelen esetben az eb az örökölt betegsége miatt már a vásárláskor sem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Ebben az esetben a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Tekintettel arra, hogy a vásárláskor kaptál számlát, jelen esetben fogyasztó és vállalkozás közötti szerződéskötésre került sor, így a szavatossági igényedet a vásárlástól számított két évig érvényesítheted. 

Állatszavatosság esetében elsősorban az árleszállítás (például kikezelhető betegség esetén), bizonyos esetekben a csere (ha nem fontos az állat egyedisége), illetve a szerződéstől való elállás az, ami életszerűen gyakorolható jogként szóba jöhet. Jogosult vagy tehát

  • a kutya átadása ellenében akár a teljes vételárat is visszakérni,
  • de természetesen abban is megegyezhettek, hogy a vételár egy részét fizesse vissza az eladó. 
  • Emellett pedig követelheted az eladótól a hibás teljesítésből eredő károd megfizetését is, mint például a betegség kezelésének, illetve a gyógyszerek költségei. 

Azzal kapcsolatban pedig, hogy a tenyésztő köteles lett volna-e átadni a törzskönyvet jó tudni, hogy jogszabály nem kötelezi a tenyészőt a kutya törzskönyvi nyilvántartásba vételére, illetve vásárláskor a törzskönyv átadására sem. Azonban gyanakvásra adhat okot, ha a tenyésztő vonakodik a törzskönyv átadásától. Egy tenyésztő általában akkor nem ad törzskönyvet a kiskutyához, ha tudomása van róla, hogy valamilyen "hibában szenved". Nem látjuk annak jogszabályi akadályát, hogy később mégis kérd a tenyésztőtől a törzskönyvet. Javasoljuk, hogy tájékozódj, mennyi egy törzskönyv ára, így tudni fogod, ha a tenyésztő irreálisan magas összeget mond.

Javasoljuk, hogy az igényedet mindenképpen jelentse be írásban (belföldi tértivevénnyel ellátva) a tenyésztőnek, amelyre a vállalkozásnak 30 napon belül indokolással ellátott írásbeli választ kell küldenie. Amennyiben a vállalkozás a szavatossági igénnyel kapcsolatos eljárási szabályokat nem tartja be, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz.  Abban az esetben, ha számodra elfogadhatatlan válasz érkezik a vállalkozástól, lehetőséged van az illetékes békéltető testület ingyenes eljárásának megindítására, amelynek részleteit a www.bekeltetes.hu weboldalon megtalálod.

Jogszabályi háttér:

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény [5:14.§ (3) bekezdés; 6:157.§-6:174.§; 6:215.§ (1) bekezdés] részre: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323415
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2016.10.19. 12:48:10

Öööö.... a posztolót már lehet...???? mert nagyon kéne!!!!....

ROTFL Manó 2016.10.19. 12:48:33

Nyolcvan ropi? Meg még húsz a törzskönyvért? Örökletes betegséggel? Ahelyett, hogy az Illatos útról elhozott volna valami egészséges, vidám korcsot kábé ingyen.

2016.10.19. 13:01:05

nemrég volt egy ugyanilyen poszt...?

The Crazy One 3om 2016.10.19. 13:05:40

kérdezzük atpit, nála van a műszer...

holdlányka 2016.10.19. 13:05:49

Itt faluhelyen mi kapjuk a kutyát, nem vesszük. Garantáltan egészségeset, igaz, törzskönyv nélkül.

NYJetsTD 2016.10.19. 13:08:01

Beszopta. Van egy csomó kidobott, de egészséges, gyönyörű, vidám, okos keverék kiskutya, majd legközelebb okosabb lesz... Vagy nem.

kiraly.vivien 2016.10.19. 13:10:46

Egy biztos.
A vásárolt kutya nem fajtatiszta. Egy keverékért fizetett a poszttoló. Igazi tenyésztőnél nem opció a törzskönyv, automatikusan kapja a kutyával együtt.
Egyébként a törzskönyv kiállításának az ára 5.500 ft jelenleg, amit a tenyésztő fizet. Tessék felmenni a MEOE honlapjára, ott minden le van írva.
Szóval a kedves poszttoló át lett verve, de ettől függetlenül reméljük a kutyus jobban lesz.

enrico palazzo 2016.10.19. 13:11:37

Olyan jó lenne összeszedni ezeket a beteg embereket és tényleg csak pár órára bezárni őket egy menhelyre. Ha utána tiszta lelkiismerettel tud bármelyik is törzskönyvezett szarrá tenyésztett szerencsétlent venni, akkor lelke rajta. Ja, a tenyésztőket pedig egy illatos úti "nürnbergi" per keretében szankcionálnám. És a homár tanácsot ad neki... beszarok...

Terézágyú 2016.10.19. 13:15:04

@kiraly.vivien:
"Egy biztos. A vásárolt kutya nem fajtatiszta."

Nem is!!!!! Hát hogy merészel valaki olyat gondolni, hogy egy fajtatiszta kutyának betegsége van???? Ez csak egy kis korcs, mer a korcsok a betegek!

The Good Boy ! 2016.10.19. 13:34:18

nem tudom, mit szeretne a poszt-toló:

1.: kapja vissza a vételárat és magánál tartja továbbra is a beteg kutyát?
2.: vegye vissza a tenyésztő a kutyát?
3.: cserélje be egy másik "új" kutyára a tenyésztő?

az elsővel nem old meg semmit, de legalább marad a kedvenc, igaz, egy beteg kutyával kell évekig törődni, meg nem gyógyul attól.
A második-harmadik meg nálam nem lenne opció, hogy a kedvencem "leadjam". Ráadásul csóró kutyának mi lenne a sorsa a tenyésztőnél? Belegondolni is rossz, mert lehet, hogy nem lenne hosszú életű szerencsétlen (és nem a betegségéből kifolyólag!)

Szóval: Poszt-ter: mi lenne az elvárás? Tényleg érdekel!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 13:37:31

@holdlányka: Faluhelyen kaptuk, minden baja vót. A kezeléseket nagyon utálta, végül a szabadságot választotta. (Megszökött a nyavalyás.)

The Crazy One 3om 2016.10.19. 13:38:15

@The Good Boy !: szerintem kössön kisállat-biztosítást. Biztos az, ami tuti...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 13:39:36

@enrico palazzo: Kutyát visszaad, árát megkapja, kutyát elaltaják, korcsot hoz a menhelyről, "mindenki" boldog.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 13:42:26

@The Good Boy !: Ha visszakapjaa vételárat, akkor nem tarthatja meg a kutyát.

Árcsökkentést lehet esetleg elérni, visszakap mondjuk egy huszast.

The Good Boy ! 2016.10.19. 13:44:32

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"Kutyát visszaad, árát megkapja, kutyát elaltaják, korcsot hoz a menhelyről, "mindenki" boldog."

azért előtte kérdezd meg szerencsétlen ex házi kedvencet, hogy ő is boldog lenne-e ettől az opciótól? szerintem annyira nem erőltetném ezt az opciót..

Tudom, és érzem is az erőben azt az icipici kicsi iróniát ;D

The Good Boy ! 2016.10.19. 13:49:37

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: na azzal a húszassal is előre lenne (kb. 1 max két kezelés ára). Ezért kérdeztem, mi lehet a szándéka.

Az előző kutyánk ugyanígy járt, túltenyésztésből fakadó genetikai baja előjött, fél év intenzív (és értsd drága) kezelés után el kellett altatni. A nálam felmerült akkori opciónak büntető törvénykönyv által taglalt következménye lett volna, így eltekintettem tőle, pedig megérdemelte volna (mivel utólag visszagondolva az eladás körülményeire, pontosan tudhatta, milyen a portékája). De nekünk családtag volt, 20-30 ezer, vagy bármekkora összeg sem segített volna se rajta, se rajtunk...

Manyecska. 2016.10.19. 13:51:05

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: hát pedig gondolom a kezelés költségeit is valakin számon lehetne kérni..egy anti-fosató oltás 5.500 képzelem mennyit fizettek már ki:(..szomszéd úgy gondolta jó lesz az embergyógyszer a kutyának hiába mondta a doki hogy NE...ki is nyírta vele a kutyát. Az is diszpláziás lett amúgy..:(..

The Good Boy ! 2016.10.19. 13:53:22

és az én btk-ba illó cselekedetem, nem az áru hamis megjelölése, vagy kontárság, vagy egyéb kereskedelemmel kapcsolatos jogsértés lett volna, hanem olyan önbíráskodás jellegű, tepsi sértéses, erősen felindulásos jellegű...
De emberek vagyunk, vagy mi a szösz:)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 13:53:42

@The Good Boy !: "mi lehet a szándéka."

A húszassal nem lesz sokkal beljebb, még ha sikerül kiverni is a "tenyésztőből". Különben miért nem írják le itt a nevét?

Szerintem a kezelési költséget szeretné, meg kis fájdalomdíjat, de nincs az az isten, hogy megkapja,

"pontosan tudhatta, milyen a portékája"

Ha ezt bizonyítani tudod, akkor beperelheted.

Aki kutyát vesz, az ilyen veszélyeket fölvállalja. Ha autózol, belédjöhetnek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 13:57:33

@The Good Boy !: Azon ell lehetne gondolkodni, hogy a rákbeteg nagyit nem altatjuk el, akármennyit kínlódik.

A kutyust elatajuk, ha már túl sokat szenvedne. És ha sokba kerül a kezelése? Havi egymillába?

Ismerős kibérelt egy Malév repülőt tízmilláért, és úgy vitte német álatorvoshoz a kutyit, ahol meg is gyógyították.

The Good Boy ! 2016.10.19. 14:00:33

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"Aki kutyát vesz, az ilyen veszélyeket fölvállalja. Ha autózol, belédjöhetnek."

tudom, veszélyes szakma a kutyavétel. A fentebb említett kutyát megelőzőleg menhelyről akartunk hozni egyet, pont volt egy olyan fajtatiszta kölyök, amire akkoriban vágyott asszonypajti. Kiderült, hogy volt pici bőrbetegsége megtalálásakor, de azt teljesen kigyógyították, és soha vissza nem jön (kb. ötször kérdeztem meg, mielőtt elhoztuk). Mi fizettünk a menhelyen (igen, ára van a menhelyről hozott kutyának is), majd egy hét múlva kiderült, hogy bizony a kutya gyógyíthatatlan, komoly kezeléssel nagyjából szinten tartható betegségben szenved, erős kemikáliákkal kellett volna fél évig, 2-3 naponta kezelni, kisgyerek mellett nem éppen sikeres és örömteli opció, így 10 nap után fájó szívvel (mert ennyi idő elég volt, hogy rabul ejtsen minket) visszaadtuk. Amikor jeleztük ebbéli szándékunkat, az első mondat az volt: "pénzt vissza nem adunk..."
és ez egy országos hírű, vidéki kutyamenhely.

holdlányka 2016.10.19. 14:02:39

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: A városi levegő ártott meg neki, visszaszökött falura:)
Amúgy viszont tényleg sokkal előnyösebb a genetikai sokszínűség, az agyontenyésztett kutyák hajlamosabbak mindenféle öröklött nyavalyával születni. Ez tény.

The Good Boy ! 2016.10.19. 14:03:29

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: igen relatív, hogy mi sok és mi olcsó.
Meg az is, hogy a kutyát el altatjuk-e pedig a nagyit meg nem.

Mi is kitartottunk a kutya mellett egészen addig, amíg le nem állt a gyomor- , vese működése stb., meg teljesen lebénult a nyakától hátra. (ez 24 órán belül, fordított sorrendben történt meg, nem volt más lehetőség)

enrico palazzo 2016.10.19. 14:05:11

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Kutyát meggyógyíttat, tenyésztőt elaltatják, ha a kutya mégsem gyógyul meg, örökre eltiltani az ebnácit az állattartás lehetőségétől. Amúgy ez a tenyésztősdi just for fun mikor fog már a híres európai normákba ütközni és büntetendő cselekménnyé avanzsálni?

Terézágyú 2016.10.19. 14:06:07

@The Good Boy !:
"Kiderült, hogy volt pici bőrbetegsége megtalálásakor, de azt teljesen kigyógyították, és soha vissza nem jön (kb. ötször kérdeztem meg, mielőtt elhoztuk). Mi fizettünk a menhelyen (igen, ára van a menhelyről hozott kutyának is), majd egy hét múlva kiderült, hogy bizony a kutya gyógyíthatatlan"

Nem akarod leírni a nevét a menhelynek, ahol pofátlanul a képedbe HAZUDNAK?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 14:12:57

@holdlányka: "sokkal előnyösebb a genetikai sokszínűség"

NEM! Menekült kutyákat nem fogadunk be! Ide nem telepíthet be az EU az országgyúlés megkérdezése nélkül! Itt csak magyar vizslák, pulik, komondorok lehetnek. Meg tacskók, akiket Máriaterézia telepített be. Meg farkaskutyák, akik már itt voltak a honfoglaláskor. Meg masztif, bernáthegyi drótszőrű foxi, belga vizsla, stb stb stb. Nem, arab agár semmiképpen, az felhigítaná az ősi - már mutatóba se található - génálloményt, és megenné az uzsonnámat.

Manyecska. 2016.10.19. 14:17:16

@The Good Boy !: ez OFF de a párom erős felindulásból-beperelt a közös képviselő, hosszú.., ő meg visszaírt a Főtávnak hogy ne a felszerelt -nem kért, nem várt- mérőkkel foglalkozzanak amikor az a g...ci Volvóval jár.. :D! ON Nála ennyiben ki is merül mindenféle felindulás, amúgy a szomszéd néni is beadta a kutyusát prominens menhelyre /kórházba kellett mennie/ a kutyust meg azalatt Németországba importálták. Szegény néni nézett most mi is van??:)...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.19. 14:23:10

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Fijjug, fijjug, azért ne túlozzatok! Ez nekem kicsit erősnek tűnik, bárkivel megeshet egy ilyen hiba. Szerintem elég lenne ivartalanítani.

Nick-son 2016.10.19. 14:25:37

Bele kellene látni a tenyésztőnek az állatba, hogy mi lesz a baja 14 hónap múlva? Vagy mégis mi van?

Ha meglenne a törzskönyve akkor egészségesebb lenne?

Éppen hogy a keverék kutyák örvendenek jobb egészségnek. Értelmezni nem tudom az egész poszt mondanivalóját. A büdös életbe nem vennék 80.000 Ft -ért kutyát.

Manyecska. 2016.10.19. 14:27:27

@Csokis: én mondjuk első körben akartam javasolni hogy egy patellacsonttal agyonverni az ilyeneket. De aztán töröltem :DD..ON ezek szaporítók nem tenyésztők. Bár rohadjak meg úgyse tudnának meggyőzni hogy tkp.tökugyanaz..

Terézágyú 2016.10.19. 14:29:12

@Nick-son:
"Bele kellene látni a tenyésztőnek az állatba, hogy mi lesz a baja 14 hónap múlva? Vagy mégis mi van?"
Nemrégen volt itt egy tenyésztő-hozzászóló, aki szidta azokat, akik nem tenyésztőtől vesznek, vagy éppen valami sz*r korcsot szereznek, hogy tenyésztőtől KELL venni, mert ez nemzeti érdek - és különben is a tenyésztő szűrővizsgálatokat csináltat, garanciát vállal a kutyára, így ott elő sem fordulhat betegség.

PITTA 2016.10.19. 14:42:01

@Terézágyú: ÚRISTEN! 80 pénzt kifizetett egy ..... papír nélküli valamiért. Más területen sem lehet sikeres a poszter. Évek óta a csapból is az folyik hogy csak hivatásos tenyéstőtől minden papírral együtt szabad PÉNZÉRT kutyát venni...
A menhelyek meg tele vannak...

Manyecska. 2016.10.19. 14:48:18

:) ezek a kutyusok a képen kaukázusi juhászkutyák ugyi..?

Terézágyú 2016.10.19. 14:50:10

@PITTA:
"Évek óta a csapból is az folyik hogy csak hivatásos tenyéstőtől minden papírral együtt szabad PÉNZÉRT kutyát venni..."

Hát, azt írta, hogy:
"Vásároltam tenyésztőtől egy kutyát. Számlát adott róla, minden bizonnyal egyéni vállalkozó... márpedig ő biztosan egy neves tenyésztő"...

PITTA 2016.10.19. 14:58:26

@Terézágyú: Mi van a számlán? A cég jogosult-e erre a tevékenységi körre? Rákeresett-e a neten az illetőre? A 'tenyésztő' jogosult-e eljárni a cég nevében? Élő cég-e? Ha már ez a nagyságrend, én telefont nem veszek ennyiért és az üzletnek alaposan utánaolvasok vásárlás előtt...

The Good Boy 2016.10.19. 15:00:12

@Terézágyú: mármint az állatvédő egyesület

Terézágyú 2016.10.19. 15:00:50

@The Good Boy:

Jaaa....
Gondoltam ismerkedünk.
:P

EurósParaszt Lite 2016.10.19. 15:12:04

Élesztő illatú illatosító nincs?

Terézágyú 2016.10.19. 15:13:32

@EurósParaszt Lite:
Nincs, de Tuckleberry fegyverolajjal kente be magát a randija előtt, mert a lány is fegyvermániás volt...

Manyecska. 2016.10.19. 15:13:57

@EurósParaszt Lite: minek az neked? Reggel egy férfizokni lógott a nyakamban nem vettem észre hogy rajta volt a pulóveremen /mosott volt../ oszt a tépőzárhoz ragattt.. még jó hogy csak kutyát sétáltattam..

Terézágyú 2016.10.19. 15:15:06

@Manyecs:
"Reggel egy férfizokni lógott a nyakamban"

Hagyd ott december hatig. Meglesz a jutalmad :)

Manyecska. 2016.10.19. 15:23:19

@Terézágyú: ááá nekem most fog hozni a Jézuska!:P / Nem voltam elég fürge:P / :P:D ON

The Crazy One 3om 2016.10.19. 15:28:00

Nálunk faluhelyen a Wang nevű ismi válogatás nélkül felvásárolja a kutyakát. Darabja 5 euró. Ha nem akar vele vesződni, akkor tudok adni elérhetőséget...

2016.10.19. 15:33:23

@enrico palazzo: van különbség tenyésztő és szaporító között, a kettőt nem szabad összemosni. Az a különbség, hogy a tenyésztő csak törzskönyvvel ad el kutyát.

Terézágyú 2016.10.19. 15:39:19

@Hőre lágyuló agyhalott:
meg hentes és húsfeldolgozó között.
meg szakács és főzőmester között.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 15:41:39

“Milyen nyelven fognak beszélni a kanadai filmben?”

“Kanadai a film.”

“Értem, de a párbeszédek milyen nyelven lesznek?”

“Minden filmben a gyártási ország nyelvén beszélnek. Ez a film kanadai.”

“Vagyis?”

“Kanadaiul.”

“Angolul vagy franciául? Az egyik nem probléma, a másik igen.”

“Ez nem amerikai film.”

“Tehát?”

“Kanadai.”

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.10.19. 15:45:34

@Hőre lágyuló agyhalott: "van különbség tenyésztő és szaporító között"
A tenyésztő az, amelyikről lenyessük a gyökereztetésre szánt töveket.
A szaporító pedig a "tisztálkodási szert apró szemcsésre törő" csetes, rövidített változata.

enrico palazzo 2016.10.19. 16:01:32

@Hőre lágyuló agyhalott: Számomra nincs különbség. Aki szándékosan szaporít és eladja, az nálam emberileg nulla.

Terézágyú 2016.10.19. 16:06:41

@enrico palazzo:
"Aki szándékosan szaporít és eladja, az"

Csak kutya esetében? :)

Terézágyú 2016.10.19. 16:07:57

@The Crazy One 3om:
"elárulja nekem valaki, hogy hogyan olvassuk @▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: felhasználónevét?"

Sehogy.
Nem olvassuk.

enrico palazzo 2016.10.19. 16:09:32

@Terézágyú: Milyen kutya? Nem tejről szól a poszt?

Terézágyú 2016.10.19. 16:24:24

@enrico palazzo:
Az a baj különben, hogy összekeverednek a szempontok, álláspontok: hogy most akkor a kutyuli, az családtag-e - de családtagért nem adunk pénzt. Ha pénzt adok érte, akkor áru-e, amire garancia van, amit visszavesz az eladó... Maguk a tenyvesztők is hangsúlyozzák, hogy ők nem állatokat szaporítanak, hanem családtagot adnak stb., de akkor miért ilyen kalmárszellemben... És akkor persze kutyulimutyuli, kutyákról rosszat sose...

Valahogy az illetővel szemben, aki naposcsibéket árul, sosincs ilyen "vevői", garanciális panasz - pedig 50 naposcsibéből kb. 10 minimum elpusztul még abban a hónapban...

enrico palazzo 2016.10.19. 16:46:58

@Terézágyú: Hát azért megtermékenyült tyúkpetéből többet fogyasztok, mint kutyából. Sőt, felnőtt tikból is. Meg na, azért ég és föld a különbség a kutya és a kiscsibe között.

A kutya szerintem családtag. És belefér, hogy pénzt adunk érte, mert lehet, hogy évek óta keressük már a gyerekkori "haverunk" reinkarnációját. Viszont a "versenyre viszem" sznoboskodást kifejezetten tiltanám. Nekem a cirkusz kategória=állatkínzás.

Terézágyú 2016.10.19. 16:50:26

@enrico palazzo:
"ég és föld a különbség a kutya és a kiscsibe között."

Akkora nincs, mint gondolod :)
Ja, de, az egyiket megeszed :)

"A kutya szerintem családtag. És belefér, hogy pénzt adunk érte"

Tehát egyben áru is. De azt írtad, hogy nem lehet szaporítani...
És vannak köztük "hibás" termékek? Selejtek?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 17:00:11

@Terézágyú: "És vannak köztük "hibás" termékek? Selejtek?"

Persze. Az emberek között is vannak.

Terézágyú 2016.10.19. 17:00:25

@The Crazy One 3om:
pihent egy pasas, mi?

És mi a te neved????

enrico palazzo 2016.10.19. 17:06:09

@Terézágyú: Azért a mondat ez volt:

És belefér, hogy pénzt adunk érte, mert lehet, hogy évek óta keressük már a gyerekkori "haverunk" reinkarnációját.

Az szerintem belefér, ha valahol becsúszik egy alom és jelképes összegért odaadják. Hozzánk is így került az egyik és azóta is (2 éve) tartjuk a kapcsolatot azokkal, ahonnan elhoztuk. A baj azokkal van, akik ezt iparszerűen csinálják, szándékosan. Semmiképp sem termék.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 17:13:32

@Terézágyú: De jó lenne! Vagy kilőni az űrbe! Fizetném a rakéta hajtóanyagot.

The Crazy One 3om 2016.10.19. 17:36:30

@Terézágyú: krézi ?

Hilda ma is "hektikusan posztolt" így szabad a cset.

Terézágyú 2016.10.19. 17:38:24

@The Crazy One 3om:
"krézi ?"

De ami utána jön....
ehh, mindegy.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 17:42:50

A jelenetet megszakítja a hajlongva közeledő fogorvos figurája. “Marton-san, nagyon sajnálom... De úgy tűnik, ne haragudjon, a röntgen alapján... Szóval... Önnek lyukas a bölcsességfoga. Bocsánat.” Belenézek mélyen a szemébe a dokinak, és úgy mondom, kedvesen, lassan, hogy lássa, őszintén gondolom: “Sensei. Ez nem az ön hibája.” Megkönnyebbültnek látszik. Hátradönti a székem, készíti elő az eszközeit. “Akkor, tehát, az érzéstelenítő injekció, ugyebár... Most akkor beadom, Marton-san, ne haragudjon... Kicsit most fájni fog, bocsánat...” Tizenöt perccel késöbb már egy fémtálcán van a bölcsességfogam. Fájdalom nincs sok, vér annál inkább. Belenyomják a dió méretű vattát a számba, és elmagyarázzák, hogy most valami nagyon kellemetlen, nagyon sajnálatos dolog következik: nevezetesen, mozdulatlanul kell itt ülnöm, a vattára harapva, húsz percig, és ez nagyon unalmas lesz. Próbálom elmagyarázni nekik, hogy ez igazán nem nagy ügy, már amennyire ez kitömött pofával, röhögés közben lehetséges. A fogorvos int az asszisztensének, és nyikorgó kerekek hangját hallom a hátam mögül, mintha egy zsúrkocsival közeledne valaki. A kerekek a plazmatévé állványához tartoznak, amit most betolnak elém, és mielőtt még rájuk tudnék szólni, hogy erre igazán nincs szükség, a fogorvos már fel is tartja az arcom elé a DVD-ket - válasszak, mit szeretnék nézni. Rámutatok a Michael Jackson koncert DVD-re, ami már a halála után jelent meg, azt még nem láttam. A szomszéd fülkékből a fogfúrás vinnyogó hangja, a szivágó vér íze a számban, a kibaszott menő háttértáncosok a színpadon, az enyhe rémület a szívem környékén, hogy mennyibe fog ez az egész kerülni.

gabors 2016.10.19. 18:17:23

Vegre hetek ota eloszor tudok relevancs modon is hozzaszolni ...

Nagyon sajnalom a posztolot de a kutyat jobban !!!!

Kutyat a menhelyrol kell "venni" nekunk sikerult 2 eve elhozni egy csoda aranyos korcsot az utolso napja volt (mert ott sem tartjak oket orokke) azert mondom hogy venni mert itt legalabbis egy adoptalasi dijat szamitanak fel attol fuggoen hogy milyen idos a kutya/macska a mienket 1-1.5 evesre becsultek igy $50 volt ha jol emlekszem. Ja ebben benne van az ivartalanitas meg a kotelezo oltas(ok) veszetseg tutti lehet valami mas is volt. Papirok megvannak... valahol.

Nick-son 2016.10.19. 18:28:12

@Terézágyú: Hát... ezek szerint mégse.

sámli 2016.10.19. 19:04:51

Az ilyen nem tenysztő, csak szaporító hernyó. Az én kutyám tenyésztője, amikor kiderült, hogy a kutya két lába beteg, felajánlotta, hogy visszavásárolja. Beintettem, ez egy élőlény, nem serpenyő. Pedig jó dolga lett volna ott is, mert egy igazi tenyésztő szereti a kutyát és nem a pénzért csinálja. A végén megegyeztünk, hogy egyik lábműtétet ő fizeti, a másikat én. A kutya meggyógyult, mindenki happy. Azóta is tőle vannak a kutyáim, és lesznek is.

lanAlaturB 2016.10.20. 06:38:33

Ha hibas a termek,es nem adja vissza a penzt,akkor kerdezd meg,hogy valami muszaki cikkre nem lehetne-e becserelni ?

The Crazy One 3om 2016.10.20. 07:37:32

Azt már írták feljebb, hogy ennyi pénzért már macskát se veszünk, nem hogy kutyát?

mad-man 2016.10.20. 08:35:52

Kár hogy lemaradtam a mókáról, de azért leírom...

Poszt-tolónak:
Nem úgy vót' véletlenül hogy 100 volt a kutya te meg elhoztad okosba' olcsóbban törzskönyv nélkül? Csak mert van ilyen szitu is. Utólag meg kiderült, hogy hiba volt. Van ilyen.

Manyecska. 2016.10.20. 08:45:52

@The Crazy One 3om: há jó hogy én találtam, mer' ...reggel akkorát hányt..:D Uccsó pillanatban doPtam ki a szőnyegről /a kutyát/ valamiért csak paplanra/szőnyegre hányik, mera parkettán nem tud eléggé megtámasztani a hányáshoz. De most kis ívben kihajítottam onnan tisztára mint egy kibiztosított kézigránátot..ON

The Crazy One 3om 2016.10.20. 09:04:43

@Manyecs: találtad? Oszt a neve? Lucky?

Manyecska. 2016.10.20. 09:21:16

@The Crazy One 3om: hát este még megtömtem kajával /gondoltam keveset evett../ egész éjjel böfögött.. asszem füstölt virsli volt:(.. mint egy bármikor robbanó gránát odavetődtem hozzá és arrébb dobtam egy méterrel de bakker kurvadrága volt a szőnyeg és k.va bolyhos!!:DD

The Crazy One 3om 2016.10.20. 09:30:19

@Manyecs: megértem. Ha leokádja, te kitől kérhetsz kártérítést? Tarlóstól, hogy nem szedette össze a kóbor kutyákat?

Egyébként a 100. hozzaszolas örömére kijelentem, hogy a Tékozló Homár blog igenis mértékadó, velemeny- és akaratformáló. Ugyanis tegnap, csak e poszt hatására döntöttem a kedvem kínai éttermem mellett. Ízlett...

EurósParaszt Lite 2016.10.20. 09:36:09

1 doboz kutyu eladó. Kilóra.

EurósParaszt Lite 2016.10.20. 09:40:03

@Manyecs: elképzeltem a levegőben pergő kutya íves körhányását.:D

Manyecska. 2016.10.20. 09:48:18

@EurósParaszt Lite: én is, azért voltam olyan k..vagyors..! :D ON

Terézágyú 2016.10.20. 09:51:04

@mad-man:
"Nem úgy vót' véletlenül hogy 100 volt a kutya te meg elhoztad okosba' olcsóbban törzskönyv nélkül? Csak mert van ilyen szitu is. Utólag meg kiderült, hogy hiba volt. Van ilyen. "

És ha megvette volna a törzskönyvet is, akkor nem lett volna beteg a kutya???
Vagy akkor visszavenné az eladó?...

Terézágyú 2016.10.20. 09:52:16

@sámli:
"Pedig jó dolga lett volna ott is, mert egy igazi tenyésztő szereti a kutyát és nem a pénzért csinálja."
Peeeeeeeeersze........... Honne!
Ja!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 10:03:16

*** Szolgálati közlemény ***
Befutott a nyúposzt a 3-as vágányra
*** Szolgálati közlemény vége ***

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 10:10:10

@Manyecs: "mint egy bármikor robbanó gránát odavetődtem hozzá és arrébb dobtam egy méterrel"

:))

@The Crazy One 3om: "e poszt hatására döntöttem a kedvem kínai éttermem mellett."

B+ Kutyát ettél?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.20. 12:16:30

@enrico palazzo: "Olyan jó lenne összeszedni ezeket a beteg embereket és tényleg csak pár órára bezárni őket egy menhelyre. Ha utána tiszta lelkiismerettel tud bármelyik is törzskönyvezett szarrá tenyésztett szerencsétlent venni, akkor lelke rajta. "
Egyetértek. Mind amellett hogy törzskönyvezett vizsláim vannak.

enrico palazzo 2016.10.20. 12:20:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: De remélem, hogy nem ez alapján választottál, hanem így sikerült. Az úgy nagyon szimpatikus.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.20. 12:44:59

@enrico palazzo: Egy vadász ajánlotta a tenyésztőt. Amikor odamentem elém tette a törzskönyveket. Nagyon komoly volt a pedigré. Amikor kiderült hogy nem vagyok vadász, nagyon húzta a száját, hogy "dehát ő nem hobbi vizslákat tenyészt, hanem vadászatra". A vizsla fiú úgy néz ki, hogy vizslatúrákon rendszeresen megtalálnak, hogy nem-e akar fedezni. Nem vadászom, de imádom őket, megkapják a napi két óra erdei rohangászásukat. És van egy külön fűtött szobájuk, franciaággyal.
De tudjuk, ők nem kutyák, ők vizslák.

gabors 2016.10.20. 16:25:00

@The Crazy One 3om: miert mit gondolsz mi lesz a koborkutyakbol szalonna ??

csak szolok "chicken with brokkoli"

lanAlaturB 2016.10.21. 07:37:01

@enrico palazzo:
Az a baj,hogy a menhelyen mindenfele ismeretlen eredetu korcs van.
Ott meg biztosan nagyon cuki, de fogalmad sincs,hogyan reagal ra,ha 8-10 orakra egyedul hagyod a lakasban,vagy setaltatas kozben elszalad mellette par kisgyerek.

Nyilvan a fajtiszta kutyaknak sem viselkedik ugynaugy minden egyes peldanya,de egy korcsnal joval nagyobb az esely, hogy pokolla teszitek egymas eletet,mintha tudatosan egy adott fajtat valasztanal,ami illik a lakas meretehez,a szabadidodhoz, a habitusodhoz.

Foleg az utolso jelentoseget becsulik ala sokan.
Egy hatarozott,kovetkezetes gazda meg a legelborultabb agyu pitbullt,vagy havaneset is kordaban tudja tartani.
Sajnos az ilyen falkavezer jellegu emberek aranya kb. 1 az 50 hez.
A tobbiek egy makacs kutya bevallasaval onkent pattannak fel a szoporollerre.

enrico palazzo 2016.10.21. 08:36:52

@lanAlaturB: Abban egyetértünk, hogy egy idősebb kutya szokásait nem lehet kiismerni és főleg, nem tudod már kinevelni belőle. De a menhely tele van kölyökkel is. Valóban vannak fajtára jellemző tulajdonságok, de a törzskönyv nem garantálja, hogy ez így is lesz. Egy keverék (a korcs szótól hányok) miért lenne nagyobb lutri? Én még nem tapasztaltam ezt, pedig fajta tisztát, meg keveréket is sokat ismertem/ismerek. A fajta tisztánál annyira gyakori, hogy fogja magát és a rejtett betegségében elhalálozik, hogy egyértelműen a keverék javára billen a mérleg nálam.

CID.. 2016.10.21. 08:53:11

Azért egy fajtatiszta kölyök vásárlásának, beszerzésének is megvannak a tagadhatatlan előnyei. Tudod kb. mekkorára nő, milyen a mentalitása, mennyi a mozgásigénye és ugye a kiskutyákat könnyebb nevelni szocializálni. Menhelyi blökiknél ez elég nagy lutri.

CID.. 2016.10.21. 09:13:30

@CID..: Jaj, látom, ezt már megírták.

lanAlaturB 2016.10.21. 09:15:39

"A fajta tisztánál annyira gyakori, hogy fogja magát és a rejtett betegségében elhalálozik, hogy egyértelműen a keverék javára billen a mérleg nálam."

Lenyegeben azt irtad el,hogy kek a fu,es zold az eg.

Lehet,hogy neked ilyen tapasztalataid vannak 1-2-3 kutya utan,de a valosag pontosan az ellenkezoje ennek.

A kevereknek es a fajtisztanak is vannak,lehetnek betegsegei,de az biztos,hogy az eselye az elobbinel a sokszorosa.
Termeszetesen a belterjesen tenyesztett peldanyokat nem szabad belekeverni.
Akarmennyire is elterjedt itthon, egy jo homaros azert par perc googleval el tudja donteni egy tenyesztorol,hogy franko,vagy fals.

Manyecska. 2016.10.21. 09:30:54

@CID..: biztos, de a menhelyi kutyák sokkal ragaszkodóbbak és kezesebbek, a sajátomon látom! aki mondjuk kóbor volt de egykutya...az előző kutyánkat is menhelyről szereztük anyukájuk nem volt egy vizsla szoptatta őket Lujzi volt a legnagyobb:)) de kegyetlenül vad volt csak a család simogathatta az hajtotta rendesen a kerítés mellett a népet..Jó kutya volt az.:D

CID.. 2016.10.21. 09:46:59

@Manyecs: Na látod, én spec megőrülnék egy kerítéskutyától, vagy egy folyton ugató blökitől. A kutya meg akkor támadjon, ha mondom neki vagy oka van rá (a kerítésen kívül grasszáló emberek nem az), de akkor se ugasson, ha ugat, nem tud harapni :D

lanAlaturB 2016.10.21. 10:17:54

@CID..:
Na az olyantol en is.
Az ilyen kutyara nyakorvet,ami szamara elviselhetetlen hangot bocsajt ki ugataskor.
A gazditmeg akiszerint ez vicces,elaltatni.
Ahogy azokat is,akik rohogve kozlik,hogy "ja,nem szereti a bringasokat, a piros polosokat,es a barna hajuakat ",miutan felboritott a tole 100meterre poraz es szajkosar nelkul randalirozo medve nagysagu pokolfajzat.

Manyecska. 2016.10.21. 13:42:44

@CID..: de azok nem olyan emberek voltak hanem lopták a termést rendszeresen..:) baszki úgy hajtotta őket hogy porzott a föld a kutya alatt.:D

CID.. 2016.10.21. 20:29:48

@Manyecs: nem hajtani kell őket, elkapni:D Vettetek volna egy kaukázusit, na nem skótjuhászt ami a képen van, ott aztán nem lett volna lopkodás.

gnme 2016.10.21. 21:17:30

A kutya szülei szűrtek? Mire? (foghiba, harapáshiba, patella, köldöksérv, nyitott szív, szívférgesség)

Me' vagy százféle hibája lehet egy kutyának. Az első generáció meg szépen hozza vissza túlnyomó többségét. Ez egy utolsó kamuduma. (Meglepne ha valaki azt mondaná, a patellát egy éves korában kell megnézni? .. Lepődj meg akkor.)

A tenyésztő adja a kezedbe a törzskönyvet vagy az export pedigrét. Aki nem adja, annak okoka van rá .. lásd ezt az esetet. Beócsított hibás kutya. Ez meg nem tenyésztő, hanem tkv-s szaporító. Van ilyen bőven. Kefélteti a kutyát ha akad egy-két hibás azt elnyomja ócsójé neked nepperdumával. A hibátlant meg lepapírozza és eladja a tiedéhez viszonyítva kb. 10x áron.

(Szóval a tagnak van törzskönyve ilyen esetekre. Segít patellahibára? .. Az mindenkinek van, tele van a fiók. Egy időben a kutyának sem kellett, otthagyták mind a tenyésztőknél. Egyszerűen azt mondták, nem kell, a kutya kell oszt jónapot. Papírt egye meg, vagy törölje ki vele a seggét. Azokból az időkből televannak a sublótok papírral.)

Rábaszásnak levés.

Magyar Gábor6817 2016.11.06. 03:46:10

"Tenyésztőtől veszel kutyát...igazi balek vagy... Köztudott, hogy egymás között pároztatják őket, (anya-fia kombó) és ebből sajna genetikailag gyenge, beteges egyedek születnek. 1 kis korcs a menhelyről ami spermaküvéből van... Soha, Semmi baja nem lesz...

Vignesh Vikii 2020.09.14. 20:10:08

Buy a dog with Petzindia.in and know more about them.

petzindia.in/
süti beállítások módosítása