Tékozló Homár

"Amíg biztosítást kell rábeszélni, addig minden happy"

2016.04.29. 14:42 | Homár Hilda | 58 komment

groupama_logo.jpg

Hát sok nóvum nicsn ebben a biztosítós esetben sem: az ügyfél csalódottan áll, mert a társaságnak nem akaródzik kifizetnie, amire számítottak tőlük, amikor beütött a baj. Biztosítós és úgy általában pénzügyi panaszokkla a Pénzügyi Fogyasztóvéldemi Központhoz lehet fordulni. 

Szemétláda Groupama

Ami engem rohadtul kiakasztott az az,hogy amíg az ügyfelet be kell húzni a csőbe,biztosítást kell rábeszélni addíg minden happy,de....amikor a havonta fizetett szolgáltatásért nyújtani is kéne valamit egy esetleges kárnál,akkor jön a lehúzom a rolót,és nem hallok meg semmit,nem érdekelsz szitu.Történetem a következő:

Olvasson tovább!

Vajon miért nem jó a kéttanús meghatalmazás egy ügyintézéshez?

2016.04.29. 11:43 | Homár Hilda | 74 komment

9029757_227949_afe707c3b0ffbd38294d3bc969cfd868_wm.jpg

Vannak, akik már a hivatali ügyintézés gondolatától is pánikrohamot kapnak, és őszintén szólva, meg is értem őket, általában annyi átláthatatlan szabály, bikfanyelven megfogalmazott tájékoztató és kiszámíthatatlansági faktor szegélyezi a feladatok kipipálásához vezető utat. De ma már legalább a neten utána lehet nézni a dolgoknak. Ez a legtöbb - egyben a minimum is - amit magunkért megtehetünk, meghatalmazás ügyben pl. itt. 

Tisztelt Nemzeti Agrárgazdasági Kamara / Földművelésügyi Minisztérium!

Panasszal kívánok élni területalapú támogatás beadványommal kapcsolatban, kérem mielőbbi intézkedésüket:

Az Önök, százmillió forintokért létrehozott csodálatos informatikai rendszere, a rendszeres  túlterheltség miatt több esetben nem üzemel, lefagy, a nyomtatványokat emiatt nem lehet kitöltetni, ráadásul az egész menürendszer katasztrofális és átláthatatlan, így az ember arra kényszerül, hogy bemenjen az Önök fióktelepére ügyintézni. Jó pár órát sorban állva remélhetőleg el tudja intézni az amúgy 10 perces feladatot, igazán Euórpai szintű hozzáállás.

Olvasson tovább!

Szomorúan jelentjük: a Gyradiko tulaja sem egy nagy kommunikátor

2016.04.28. 10:14 | Homár Hilda | 158 komment

p1150698.JPG

Sokadik alkalommal bizonyosodik be, hogy abból semmi jó nem származik, ha egy vendéglátóhely maga kezeli a facebook-és egyéb közösségi felületeit. Mindenki - nem utolsó sorban maga a hely! - jobban jár, ha a cipész marad a kaptafájánál, a szakács főz, a barista kávét csinál, a pincér felszolgál, a tulajdonos tulajdonol, a social területeket meg jól ráhagyják egy kommunikációs szakemberre. Egy jónevű, magára és a róla kialakult képre igényes hely esetén legalább is. Tessék, ez is miért kellett most. Pedig elfogult vagyok, mert tökre szeretem a Gyradikot.

Ne szórakozz G-vel! avagy a görög visszavág

Történetünk egy esős vasárnapi napon kezdődik, amikor feleségemmel úgy döntöttünk, hogy görögös ételre éhezünk és azt nem otthonunkban, hanem egy kellemes beülős helyen, egy étteremben szeretnénk elfogyasztani. A neten keresgélve a Gyradiko nevű görög „tavernára” esett választásunk. Választásunk nagyban megalapozta, hogy a weblapjukon egy kellemes, kifejezetten igényes hely képe tetszelgett.

Érkezésünkkor láttuk, hogy valójában egy fa épületszerkezetekből épült, büfé jellegű étkezdébe jöttünk, ahol az ételért hosszasan, 10-20 percig sorba kell állnunk. Úgy döntöttünk, hogy ez mégsem felel meg az előzetes várakozásainknak és nem kívánjuk igénybe venni a „gyors”büfé szolgáltatásait.

Olvasson tovább!

Valamilyen italos doboz repült ki a mozdonyvezető fülkéjéből

2016.04.27. 17:09 | Homár Hilda | 64 komment

mav_logo_1.jpg

Az alábbi sztoriban több problémás pont is van, mégha nem is egyformán súlyosak. Eleve egy bádogdobozt  kihajítani az ablakon nem túl dicséretes, bármilyen szép ívet is sikerül leírni vele landolás előtt. Másrészt ugye kizárt, hogy a MÁV szabályzata megengedje az alkoholfogyasztást munkaidőben. Viszont egy "talán kőbányai sörösdoboz" alapján kik vagyunk mi, hogy eldöntsük, hogy mi volt abban a dobozban? De közben meg mi van, ha tényleg az volt? Mindenestre megpróbáljuk megtudni, hogy mit tehetünk, ha utasként gyanús dolgot tapasztalunk.

Kedves Hilda,

Rettenetes dologra lettem ma, 2016. 04. 25-én figyelmes, mikor a Budapest, Nyugati pu - Veresegyház - Vác vonalon utaztam szeretett mávunk vadonatúj motorvonatával. A 19:00 - kor induló vonat kb 19:24-kor ért Alagi major megállóhoz, és mikor a vonat lassított, láttam, ahogy a vezetőfülkéből gyönyörű ívben kihajítanak egy (talán kőbányai) sörösdobozt. Mielőtt felvetődne, én is a vonaton ültem majdnem legelől, így biztosan jól láttam, ráadásul az új Flirt motorvonatoknak, ha jól láttam nincs nyitható ablaka. Hacsak nem a felsővezetéken egyensúlyozott, az a sörösdoboz bizony a vezetőfülkéből pottyant ki. Korábban is előfordult már, hogy cigarettaszagot éreztem, de akkor elsiklottam felette, most azonban a felvetésre, hogy valaki esetleg alkoholos befolyásoltság alatt vezet vonatot, elkezdett aggasztani a dolog. Buli van a vezetőfülkében? Vagy ökör iszik magában?

Olvasson tovább!

Mekk Elek szelleme eleven

2016.04.27. 10:29 | Homár Hilda | 122 komment

Egyetemleges lelet, mely felemleget kellemetlen esetet. Ne feledd, kezeskedjen neked mester eleve, meg ne legyen ereszed elemekre szedve hetekre.

Kedves Homár és olvasók,

íme egy rövid történet, hogy hogyan NE újítsatok fel lakást. Elöljáróban annyit, hogy feleségem 8. hónapos terhes, tehát a felújítást gyors be kell fejezni (immár. Mikor nekikezdtünk, még volt időnk...) 

Egy kispesti panellakást vásároltunk tavaly év végén. Tudtuk (azaz megvásárlás után megtudtuk), hogy két feladat vár ránk a felújítás során:
- elektromos rendszer teljeskörű felújítása
- fürdőszobafelújítás és hidegburkolás (fürdőben és konyha/nappaliban), két fal bontásával ill. áthelyezésével

Olvasson tovább!

Hol élünk, hogy kérvényezni kell a regisztráció törlését?

2016.04.26. 15:26 | Homár Hilda | 38 komment

dijnet_logo.png

Ricsárd leírása szerint könnyebb lehet a politikusokat szóra bírni a Parlamentben, mint kicsekkolni a Díjnet rendszeréből, ha mégsem ezen keresztül intézné már a számláit az ember. Állításával ellentétben mi találtunk a honlapon infót a regisztráció megszüntetéséről a GYIK-ban, de persze ez nem enyhíti a többhetes emailes válasz abszurditását.

Üdv,

díjnet régebben tök jó volt, aztán jött a rezsidémon meg a haverjai és azóta budapesten szinte használhatatlan. Pár releváns szolgáltató van csak a rendszerükben. Emiatt törölni kezdtem a regisztrációimat.

1. Meglepődtem, hogy ehhez kvázi engedélyt kell kapni, tehát nem lehet simán "Törlés"-re kattintani, nincs ilyen, írni kell nekik. (keresőben kellett utánanézni, hogyan lehet egyáltalán elindítani a törlési procedúrát)

Olvasson tovább!

Lejáratközeli oltóanyagot szórt ki a patika?

2016.04.26. 11:36 | Homár Hilda | 86 komment

benu_logo.jpg

Bedöglött a 3 napja vásárolt mosógép? Nem akarják garanciában javítani a telót? Bunkó volt a pincér? Bármelyiknél több veszélyt jelenthet, ezért sokkal kiakasztóbb, ha gyógyszertárban fut bele az ember valami Homárra való esetbe, pláne, ha az oltás és a gyerek szavak is szerepelnek a sztoriban. Hát már a gyógyszerészében sem bízhat az ember?

Kedves Homár!

Ha jól sejtem, te is nevelsz homárpalántákat, úgyhogy nem mondok semmi újat azzal, hogy az egészség már csecsemőkorban is luxus. A gyerekem 16 hónapnyi életéve alatt kb. 100 ezer forintnyi nagyságrendben költöttem eddig oltásokra. Lehetne azon vitatkozni, hogy ez szükséges-e, szerintem ezt hagyjuk meg mindenkinek egyéni mérlegelési lehetőségnek.

Legutóbb bárányhimlő elleni vakcinát vásároltam, csaknem 20 ezer forintba került a két adag, melyet az orvos írt fel egyszerre. Mikor azonban az orvos utasításának megfelelő időpontban vittem volna a gyereket a második oltásra, kiderült, hogy addigra az oltóanyag már lejárt. Visszamentem a Móricz Zsigmond körtéren található Benu gyógyszertárba reklamálni (természetesen a blokkal együtt), de elhajtottak azzal, hogy szerintük 6 héten belül be kellett volna adni a másodikat, ezt az időszakot pedig lefedte az szavatosság. Az ügyben írtam az alábbi levelet a patikának, választ eddig még nem kaptam. Kíváncsi vagyok a te és olvasóid (egyben szakértőid) véleményére is.

Üdv,

alpynia

Tisztelt Üzletvezető!

Az alábbi panaszom miatt írok Önnek:
2016. január végén vásároltam az Önök Karinthy Frigyes utcai patikájában 2 doboz Varilrix vakcinát gyermekem részére. Február elején meg is kapta az oltást, majd a gyermekorvos utasítása szerint a következőt 3 hónappal később, május elején kellett volna megkapnia, de mivel egyéb ügyben is mentünk hozzá tegnap (április 13-án), elvittem magammal a második adagot, hogy ha lehetséges, azt is adják be neki és ne kelljen 2 héttel később ismét meglátogatnunk a doktornőt.

Ekkor derült ki, hogy a vakcina szavatossági ideje márciusban lejárt. A gyermekorvos tájékoztatása szerint én voltam a héten a 4. anyuka, aki így járt.

Mivel megőriztem a bizonylatot a vásárlásomról, visszamentem a patikába panaszt tenni és kértem, hogy cseréljék ki az oltóanyagot, ahol az Ön kolléganője elküldött, mondván, a gyártó előírása szerint az első két adag között 6 hétnek kell eltelnie, amit lefedett a szavatossági idő, ezért nem foglalkoznak a panaszommal.

Ezután körbe kérdezősködtem a kisgyermekes ismerőseim körében, hogy ki mikor kapta az oltást. A többség a 3 hónapos oltási rend szerint kapta azt meg, általános gyakorlat több körzetben, hogy az elsőt a 15 hónapos, a másodikat pedig a 18 hónapos egyéb oltással együtt adják be a gyerekeknek. Senki sem kapta 6 hétre az első után. Elolvastam az oltóanyag tájékoztatóját is, mely szerint "a második adagot legalább 6 héttel az első adag beadása után célszerű beadni, de semmilyen körülmények között sem adható be 4 héten belül." Tehát a gyártó azt mondja, hogy minimum 6 hetet kell várni, nem pedig azt, hogy akkor kötelező beadni a második adagot.

Hogy ne csak a saját gyermekorvosunk, hanem mások szakmai nézőpontját is megismerhessem, írtam több, általam nem ismert gyermekorvosnak is, az esetet ismertetve érdeklődtem, hogy milyen gyakorlatot folytatnak az oltás kapcsán. Egyikük válasza a következő:

"Nem kell hat héten belül beadni. Legkorábban hat hét múlva lehet beadni a másodikat, de az optimális a három hónap. És nem a patika határozza meg a második oltás időpontját, hanem az oltó orvos. Vagyis a patikának nincs joga ily módon felülbírálnia az orvos rendelkezését. Az az érzésem, a patika pontosan tudja, hogy vaj van a füle mögött. Nyilván próbálja menteni a menthetőt, szabadulni a lejáró készlettől. Azért bátrak voltak, mert az nekik abszolút lutri, melyik orvos hogyan olt. Hat és mondjuk tizenhat hét között bárhol.

A gyógyszerész egy közeli lejáratú készítményt csak akkor adhat ki, ha az az orvos utasítása szerinti adagolás alapján biztosan elfogy a lejárati idő előtt. Az oltóanyag felírásakor mi nem szoktuk és nem is kell szerepeltetni azt, hogy mikor használjuk fel. Hiszen közbejöhet pl. egy akut megbetegedés, ami miatt csúszik az oltás. Szerintem a gyógyszerész mulasztott, mert meg kellett volna kérdeznie az oltó orvost pl. telefonon, hogy milyen oltási terv szerint fogja oltani a gyereket."

Mint vásároló, azt gondolom jogos elvárás lenne részemről, hogy ha vásárolok egy oltóanyagot, akkor az az optimális oltási időszak végéig jó legyen (jelen esetben ez minimum április vége kellett volna legyen, ha a vásárlás napját nézzük) és ha ahhoz a dátumhoz közeli lejáratú, akkor célszerű lenne erre a tényre felhívni a vásárlók figyelmét.

Ezzel szemben, az Önök kolléganője az alábbi - véleményem szerint irreális - elvárást támasztja a laikus vásárlókkal szemben: - miután az orvos megmondja, mikor vigyük vissza a gyereket a második oltásra (ez az információ tehát a vásárlás időpontjában nem is feltétlen ismert a szülő előtt, előttem nem volt az), egyrészt vegyem elő otthon a hűtőből a második oltóanyagot, ellenőrizzem, hogy belefér-e szavatossága az orvos által meghatározott időszakba, - másrészt ha nem, bíráljam felül az orvos szakmai szempontból meghozott döntését (ezzel esetlegesen aláásva a köztünk lévő bizalmat) és erről győzzem is meg, hiszen neki kell beoltani a gyereket, én nem tehetem azt meg. Azt gondolom, hogy az eset megközelítése az Önök munkatársa szempontjából nem etikus és számomra nem elfogadható.

Várom válaszát az esettel kapcsolatban, egyúttal tájékoztatom, hogy levelemet az Ön válaszával együtt (amennyiben válaszol és annak tartalmától függően) a fogyasztóvédelem számára is meg fogom küldeni.

Köszönettel:

XY  

Így látják az esetet a fogyasztóvédők:

Kedves Alpynia !

A lejáratközeli gyógyszerek esetében jogszabályban rögzített követelmény, hogy - az orvos által előírt adagolás alapján - a teljes kiadott gyógyszermennyiség felhasználható legyen a lejárat előtt.

Oltóanyagok esetében sem lehet ez másként különösen akkor, ha a felhasználást számos, előre nem látható körülmény, például a gyermek egészségi állapota, az orvos egyéni mérlegelése is befolyásolja. Erre a készítmény megvásárlásakor fel kellett volna hívni a figyelmedet, így eldönthetted volna, adott feltételek mellett megvásárolod-e a terméket.

Az említett Varilrix készítmény tájékoztatója szerint az első és második oltás között 6-10 hétnek (minimum 4- 6 hétnek) kell eltelnie, tehát jogos az igény, hogy az oltóanyag a 10. héten is beadható legyen.

Amennyiben a patikával nem sikerül megegyezned, úgy bejelentéssel élhetsz a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró kormányhivatalnál, ugyanis a lejáratközeli gyógyszerek értékesítése bizonyos esetekben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet. A kormányhivatalok elérhetőségét itt találod.

UPDATE 1.

Olvasónk közben beszámolt az azóta történtekről, és a patikával folytatott levelezésről: 

Kedves Homár!

Láttam, megjelent a korábbi írásom az oldalon. Azóta kaptam választ, melyben leírtak szerint a patika nem hibázott, hiszen az orvos nem írta rá a vényre, mikor akar oltani. Kíváncsi vagyok, volt-e már erre példa a történelemben. Mindenesetre egy másik gyógyszertárban azóta vettem új oltóanyagot, érdekes módon, ott volt 2017-es lejáratú is. 

íme a gyógyszertár válasza és az arra írt levelem:

Tisztelt Panaszos Anyuka!

Sajnálattal olvastam panaszos sorait.

2016.01.21-én 1db vényre váltott ki 2dbz Varilrix oltóanyagot.Azon a napon csak 1 dbz volt a gyógyszertár készletében,a másik dbz-t meg kellett rendelnünk, erről Önnek egy tartozási bizonylatot állítottunk ki.2016.01.22-én érkezett szállítmány, aminek a lejárati ideje 2016.03.31. volt.A gyógyszertárba ebben a hónapban 28-án érkezett még Varilrix oltóanyag ugyanilyen lejárati idővel.(Megjegyzés:2016.04.01-én érkezett csak új lejárati idejű) 

A kiállított vényen az utasítás nem figyelmeztetett bennünket( kiadó gyógyszerészeket),hogy a két oltóanyagot milyen időben kívánja beadni az orvos, ezért a gyártó által ajánlott szokásos oltási rendet vettük figyelembe a kiadáskor. Ennek értelmében a két készítmény a lejárati időn belül beadásra kerülhetett volna.

Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV.28.)ESZCSM rendelet módosítva a 3/2015.(I.14.)EMMI rendelet előírja, hogy gyógyszert visszavenni nem lehet.Sokkal jobb megoldás, ha az orvos külön vényre írja fel az oltóanyagot, hiszen különböző időpontban történik a beadás.

Üdvözlettel

XXX gyógyszertár vezető

Tisztelt XXXXX!

Először is köszönöm, hogy időt szánt a válaszadásra. 

Ön azt írja, a vényen nem figyelmeztette Önöket az orvos, hogy mikor kívánja az oltóanyagot beadni. Kérdésem, hogy előfordult-e már valaha, hogy ezt az orvos a receptre ráírja? Az események tükrében valóban szerencsésebb lett volna külön vényen felírni a 2 oltóanyagot, de azt gondolom, ha a nyugdíjas korú gyermekorvos felír 2 adag oltóanyagot, azt azért teszi, mert az elmúlt években (évtizedekben?) is ezt a gyakorlatot követte és ebből eddig nem volt probléma. Úgy sejtem, senki nem tájékoztatta a körzeti gyermekorvosokat, hogy mostantól erre figyeljenek oda.  

A gyártó azt írja,  a második adagot legalább 6 héttel az első adag beadása után célszerű beadni"  ami az én értelmezésemben nem azt jelenti, hogy ez az ajánlott oltási rend, hanem hogy 6 hétnél korábban oltani nem ajánlott.

Az általam ismeretlenül megkérdezett gyermekorvos véleménye is az, hogy az optimális oltási rend a 3 hónap, úgy sejtem, hogy Önök, mint gyógyszerészek, ezzel tisztában vannak. A vakcina vásárlásakor azonban én, mint vásárló se a 6 hetes "ajánlással" (hiszen az a dobozban található), se azzal az információval nem rendelkezem, hogy az orvos mikor fogja oltani a gyermeket. Ezek után véleményem szerint a patikus feladata lenne, hogy felhívja rá a figyelmet és így eldönthessem, hogy felhívom ott a gyerekorvost, megkérdezem, neki jó-e így és az alapján vásárolok, esetleg nem veszem meg mindkét adagot. (Korábban egy egyszerű hasmenésnél is ragaszkodott hozzá az Önök gyógyszerésze, hogy hívjam fel a gyerekorvost és kérdezzem meg, beadhatom-e az ő általa ajánlott terméket.) De talán nem alaptalanul gondolom, hogy az emberek többsége ilyen téren az orvos véleményére hagyatkozik és el sem olvassa a tájékoztatót.

A gyógyszertár részéről jelen esetben legalább a figyelemfelhívást hiányolom, mely alapján az orvoshoz fordulhattam volna, így elkerülve azt, hogy közel 10 ezer forintot a kukába dobjak, ami egy átlagos család költségvetését eléggé megviseli, különösen, ha az anyuka Gyed-en van még. 

Üdvözlettel:

XY

Csak a pr erejéig működött az Interspar akciója/ Frissült a Spar reakciójával

2016.04.25. 10:32 | Homár Hilda | 36 komment

spar-logo_svg_1.png

Olvasónk azt feltételezi, hogy ami vele történt, az nem egyedi eset. Mi passzolunk ebben a kérdésben, de ha a Spar-, Interspar-vásárálók böknek egyet a minikérdőíven, akkor esetleg lesz némi képünk arról, hogy  levélírónk sokattapasztalt vagy csak szimplán rosszindulatú.

Kedves Hilda!

Veszprémi Interspárban a vasárnapi vevőcsábító akció vasárnap nem működik.

A történet ott kezdődik, hogy április 23.-án szombaton bevásároltunk az Interspárban, a vásárlás végén a pénztárostól kaptunk egy 500 Ft értékű kupont, amelyet április 24.-én vasárnap 1000 Ft feletti bevásárlás felett lehetett beváltani. Gondolom a vasárnapi nyitvatartást reklámozták. Vasárnap reggel kiderült, hogy pár dologra még szükségünk lesz , ezért kapóra jött a kupon, hiszen 1000 Ft körüli vásárlásnál ez 50% körüli kedvezmény.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása