Roland szerint 10 éve nem volt olyan káosz a Posta üzleti csomagszolgáltatásánál, mint ami az elmúlt két hétben beállt. Panaszlevele egy nagyívű, lendületes vádirat a szerinte ügyfeleivel kibabráló, saját szabályzatát suttyomban módosítgató, tehetetetlen, megbízhatatlan, elmaradott szolgáltató ellen. A logisztikai központba való utazás helyett a postákon veszteglő csomagok? A szolgáltatás színvonalát csak rontó technikai újítások? Ez mind semmi a Budapesten két főposta közötti utat 4 nap alatt megtevő csomaghoz képest!
Összeomlás határán a Magyar Posta, pedig az év végi roham még be sem indult! MPL Időgarantált Csomag - garantáltan nem érkezik meg időben...
Tisztelt Ügyfélszolgálat! Tisztelt Hatóság!
Egyszerűen elképesztő, hogy az időgarantált, 1 munkanapos csomagjaink TUCATJAI egészen egyszerűen EGY HELYBEN ÁLLNAK azokon a budapesti postákon, ahol fel lettek adva!
Bár tényleg meglepő és zavaró lehet a kereszteződésben a két egymásnak ellentmondó jelzés, azért a helyzetet egyértelműen szabályozza a KRESZ: a tábla erősebb kutya, mint a felfestés. Az már nagyobb rejtély, hogy az illetékesek miért nem intézkednek, pláne, ha szóltak is nekik. Csak az lehet, hogy elfelejtették. Ennyi hét alatt nem is csoda.
Sziasztok!
A X. ker-ben levő Csilla utca egy U alakú utca, kétszer keresztezi a Pongrác utat. A Kerepes úthoz közelebb eső kereszteződésben található a mellékelt, kissé zavarba ejtő útbaigazítás. Figyeljétek meg az úton levő, nyíllal jelölt és a táblával jelölt kötelező haladási irányt. Hab a tortán, hogy a kereszteződést kamera figyeli. Nem tudom, mióta lehet kint ez az ellentmondó tábla-festés páros.
Nov. 13-án készült az őszi leveles fotó, és ma, december 5-én a másik fotó:
Tesco-rendelés, helyettesítő termék, 30 napra zárolt lóvé. Ezeket a kérdéseket már többször körbejártuk: a helyettesítés rendszerét az ÁSZF-ben rendesen jelzik, azt is, hogy ezeket nem muszáj átvenni, kérdésünkre részletesen elmesélték, milyen algoritmus alapján kerül épp az a csomagba, ami, az olvasóink megszavazták, hogy tök jó lenne, ha a vásárló eleve dönthetne, hogy akar-e élni ezzel a szolgáltatással vagy nem, és azt is tudjuk, hogy a visszautalás sajnos sosem csak egy gombnyomás, mint a fizetés. Az emailes értesítés a csomag összeállításakor viszont egész jó ötlet. Nem tűnik extrém macerának, viszont nagyon növelné a csalódott nép komfortérzetét. Megkérdezzük a Tescót, nem terveznek-e ilyen vagy bármi egyéb újítást ez ügyben.
Kedves Homár Szerkesztőség!
Én tényleg nem vagyok az a panaszkodós tipus, de azért a Tesco online bevásárlás-nak sikerült kizökkentenie a komfort zónámból... Alább olvashatjátok levelemet, igazából nem a pénz izgat, hanem a mód és a módszer, ahogy működnek, illetve ahogy a panaszomat kezelték.
Egyszer minden véget ér, Márton. Szerintem ne egyetek ott többet.
Tisztelt TH blog,
A Bocanova éttermet egy családi ismerősünk ajánlotta, többször megfordultunk ott párommal és később barátainkkal is. A zuglói után a józsefvárosiban is többször ettünk. Ennek ellenére mégis csalódnunk kellett a mai napon.
Feleségemmel rendszeresen rendeltünk telefonon/mobil app-on keresztül az étteremtől. Nagy általánosságban elégdettek voltunk. Egészen a legutolsó rendelésünkig, amikor is egy olyan csirkemellet kaptunk, amely szagra és ízre is kifogásolható volt. A rendelés természetéből adódóan a pénzünkről lemondtunk már, de mivel többször voltunk az étteremben, telefonon elpanaszoltuk a csalódottságunk. Az első beszélgetést követően visszahívott az étterem, és - annak ellenére, hogy tájékoztattuk őket, hogy a kukában van az étel, és azóta már több minden más is - kérték, hogy küldjük vissza az éltelt, hogy meg tudják vizsgálni. Furcsa volt elsőre is, de ekkor még arra gondoltunk, hogy tényleg foglalkoznak a véleményünkkel.
Van, akinek a legfontosabb a kényelem, és bármit megvesz online. Van, aki nem bízik a webshopokban, és nincs az a pénz, amiért kipróbálás, taperolás, szagolgatás nélkül venne valamit. És van, aki elsősorban tájékozódik a neten, aztán elmegy a boltba - nem kis részben azért, hogy vásárlás előtt még egyszer, utoljára lecsekkolja a gondosan kiválasztott terméket. Panniék az utóbbi kategóriába tartoznak. Ki is borította őket, amiért nem volt lehetőségük nyitogatni-csukogatni a tűzhely ajtaját. De vajon elvárható-e, hogy mindenképp kibontsák nekik?
Kedves Homár!
Euronics avagy vedd csak meg, minek azt látni előtte.
Történt a tegnapi napon, hogy a nagy Black Friday őrületet megelőzve fel szerettük volna keresni az áruházak tűzhely készletét, hogy mégis felkészülten vadásszunk majd a pénteki napon. Hosszas keresgélés után ki is választottunk egy AEG (47395GM) típusú tűzhelyet majd a legnagyobb műszaki cikk árusítók online felületein körbenéztünk, hogy hol is nézhetnénk meg személyesen. Sok sikerrel nem jártunk, de végül online az Euronics oldalán megtaláltuk, és a termék elérhetőségére kattintva az "azonnal elvihető, bemutató darab" címsornál az Euronics Sugár üzletét dobta fel a rendszer.
Aki rendszeresen látogatja a Homárt, előbb-utóbb kicsit gyanakvóbb és pesszimistább lesz, de Milán kicsit túltolta a Gonosz Pók a Telekom gondolatot. Az, hogy az augusztusban vásárolt gépen februárban telepített programokat talál, nem feltétlenül jelenti azt, hogy a T hat hónapig használta a cuccot, sőt, valószínűbb, hogy egyszerűen addig állt raktárban. Peace.
A menstruáció természetes dolog, évtizedeken keresztül kíséri végig egy nő, és így aztán egy férfi meg egy egész család életét is. Nyilván nem ciki tehát beszerezni a nevezetes napokra szükséges kellékeket. Mégis valahogy intim dolog tampont venni. Tök érthető, ha valaki nem repes az örömtől, ha egy férfieladóval kell dílelnie.
Kedves Homár!
Igazából nincs nagy panasz, meg nem akartam ezen ennyit rugózni eredetileg, de mivel válaszoltak is, már úgy gondoltam, elküldöm mindenki okulására.
Nagy meglepetést nem okoz, hogy a CBA üzletpolitikája egy kicsit a szocializmusban ragadt, és a bolt érdekei előbbre valóak a vásárló kellemes élményénél, viszont ami számomra humoros a történetben, hogy a válaszlevél szerint egy kifejezetten kitartó és agresszív tampontolvaj-banda szállta meg a József Attila utcát, ezért kénytelenek a terméket elzárni a békés vásárlók elől is. Alant küldöm a levélváltásunkat.
Levél a CBA Príma központi email címére, november 27-én:
Elég durva sztori, főleg, ha hozzávesszük, hogy papíron az apróbetűs szerződéskötési díjra vonatkozó kitételen kívül minden szabályos. Megkérdeztük a tanácsadókat, hogy mit tehet az, aki a nyomasztás hatására aláírt egy ilyen szerződést. De persze a legjobb lenne, ha a fiatal, tájékozott unokák lelkükön viselnék a nagyik sorsát,és sokat beszélgetnének velük ezekről a dolgokról - is.
Tisztelt Tékozló Homár!
Kérem szenteljenek figyelmet egy cég üzletszerzési módjának, amely idős emberek befolyásolhatóságát használja ki Észak-Magyarországon. A hivatkozott videó tartalmaz minden információt:
Sajnos jártak a nagymamámnál is. Szintén sajnos, de ebben a formában "törvényes", amit csinálnak, a körülményektől eltekintve, ahogy elérik.
Hogy a házaló tevékenységet bejelentették-e, azt nem tudom. Állítólag volt olyan utca, ahol 400 e Ft-ot szedtek be szerződéskötési díjként. Erőszakról nem volt szó, nagymamám szerint 'normálisak' voltak (mondhatnánk, mint minden szélhámos csaló - de nem mondjuk..) Rákérdezett, hogy Tigáz-tól, Katasztrófavédelemtől vannak-e, elmondták, hogy nem ezektől a cégektől érkeztek. Hogy hogyan tudták mégis rábeszélni a szerződéskötésre, nem tudom, megtörtént. Ha jól értettem, azzal érik el a szerződést, hogy azt mondják, ha nincs csere, valamelyik állami szerv büntet érte, de ez ugye nem igaz. Nagymamám, 86 éves, egyébként hályog miatt a tévét sem látja, de azért aláíratták vele hogy elolvasta, azt, amit fizikailag képtelen elolvasni.
Facebook-on volt, hogy novemberben 06 v 07-én Lőrinciben jártak, ott állítólag elhangzott, hogy ha nem engedik be őket akkor kikapcsolják a gázt. Senkihez nem jutottak már akkor be.
Mind a vissza nem járó szerződéskötési és kiszállási költség (amely túlzott mértékű, ha pl. önköltség alapján árazódna), mind a munka bejezése előtt kifizetendő teljes díj kérdéseket vet fel. Valószínűleg az egész túl van árazva sokszorosan. De nem írhatom, hogy tisztességtelen a szerződés, mivel az aláírt nyilatkozat miatt támadhatatlan. A szerződéskötés körülményei is tűnhetnek tisztességtelennek, de hát papír van róla hogy nem az, más bizonyíték csak elmondás.
A pénzt már lenyelték, 'törvényesen", egyértelmű, úgyhogy nem érdekel már minket, így továbbiakban nem igazán akarunk velük foglalkozni.
Köszönettel
Egy olvasó
Megkértük a GVTI-tanácsadókat, mondjanak pár tippet a hasonló helyzetek elkerülésére, illetve arra, hogy mit tehetünk, ha mégis beleszaladtunk.
Kedves olvasó!
Sajnos, nem egyedi esetről van szó, a leírtak alapján úgy tűnik, hogy sok idős emberrel íratják alá a szerződést, és veszik el a pénzt.
Hogyan lehet megelőzni a bajt?
- Amennyiben a házaló vállalkozás munkatársai kedvesek ugyan, de sürgetnek, nem hagynak gondolkodási időt, nem adnak lehetőséget arra, hogy ajánlatukat összehasonlíthassuk más vállalkozásokéval, semmiképpen ne kössünk velük szerződést. Ezzel az agresszív, siettető magatartással éppen azt akarják elérni, hogy ne lehessen átgondolt, megalapozott döntést hozni.
- Ha hagynak is időt az átgondolásra, mindenképpen tájékozódjunk az interneten, ismerőseink körében milyen vélemények vannak a vállalkozásról, más vállalkozások mennyiért végzik el ugyanazt a munkát, illetve egyáltalán van-e szükség a cserére. Lehetőleg az informálódásig ne írjunk alá semmit.
Mit tehetünk, ha már aláírtuk a szerződést?
- Mivel a vállalkozás munkatársai a fogyasztók otthonában, tehát üzleten kívül kötik a szerződést, ezért a fogyasztót megilleti a szerződés megkötésétől számított 14 naptári napos elállási jog. Ez idő alatt bármikor közölhetjük a vállalkozással, lehetőleg írásban, bizonyítható módon, hogy nem tartunk igényt a szolgáltatásaira.
Az elállási jognak az a lényege, hogy gyakorlásával a szerződéskötés előtti eredeti állapot álljon vissza, tehát ennek értelmében a vállalkozásnak vissza kell fizetnie a már kifizetett kiszállási és szerződéskötési költséget is. A szerződés ezzel ellentétes szövegrésze érvénytelen, helyébe a jogszabályi rendelkezés lép.
Amennyiben a vállalkozás az elállási nyilatkozatunk után nem hajlandó visszafizetni a kifizetett összeget, igényünk érvényesítése érdekében, a szerződéssel és a fizetést igazoló számlával, Békéltető Testülethez fordulhatunk, illetve közjegyző előtt fizetési meghagyásos eljárást indíthatunk.
Továbbá a szerződéskötés közben tanúsított agresszív, azonnali döntéshozatalra késztetés sértheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló rendelkezéseket, ezért bejelentéssel élhetünk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.
Ha valaki megengedheti magának, hogy magánorvos kezelje, jó eséllyel egy fogorvos lesz az első, akit keres, mert valahogy az átlagnál is kiszolgáltatottabb az ember nyitott szájjal fekvés közben. Egyátalán nem elvetélt ötlet tehát, hogy egy fogorvosi klinika kuponos akciókkal keressen új pácienseket magának. De nem úgy kéne csinálni, ahogy Mariann esetében.
Fenti kuponos oldalon keresztül vásároltam tömés cserére, mivel 10 évesek a töméseim, gondoltam itt az ideje. Hangsúlyozom a fogaim nem fájtak, tökéletesek voltak, csupán tavasszal egy fogkő eltávolítás alkalmával javasolták a cserét (másik fogászaton) Összesen 3 db kupont vásároltam 4.990 Ft/db.
Amikor az első kuponnal megérkeztem azonnal azzal kezdték, hogy bár ez a kuponon nincs feltüntetve, de rá kell még fizetnem 2.000 ft-ot. Majd amikor kiszedte a régi tömést a doktorúr nagy sóhajjal közölte, hogy ez bizony gyökér kezelés lesz, ami 2 x 13.000 Ft. Mivel a lyuk már ott tátongott beleegyeztem a kezelésbe. Utána egy hétig fájdalom csillapítón éltem, és 2 éjszakát aludni sem tudtam, ami 3 gyerek és munka mellett nem igazán volt kellemes.