A sztori legnagyobb kérdése azért az, hogy a szolgáltató miért módosít automatikusan, és pláne miért nem értesíti egy ekkora változásról a vadiúj fogyasztóját?
T. Homár!
A Főgáz felbecsüli, nem megbecsüli új ügyfeleit
Dél-Alföldi kis városunkat is elérte az összes gázszolgáltató vissza-államosítása. Így GDF-Suez ügyfélből Főgáz ügyféllé lettünk.
Barátnőm 1 hónapja Angliában van. Itthon, házában van bekötve gáz, melyet nem használ, de a lehetőséget megtartotta. A GDF Suez beállított neki fél éve ezért havi 1 köbméter vélelmezett fogyasztást, hogy az alapdíjat + 1 m3 árát leszedhesse. Jó.
(Közebn ugye átkerültünk a Főgázhoz. Olyan remekül tudtak átvenni minket, hogy 1 hónap átmeneti időre annak, aki neten diktál be, külön honlapon kell óraállást feladnia. Majd, szeptembertől a Főgáz honlapján megint másképpen. Gondolom, örülnek a nyugdíjasok, havonta új módszert tanulni a diktálásra.)
De most vissza az 1 m3 (0) fogyasztáshoz.
Váratlanul, kijött augusztusban egy 100 m3-es, 12 ezer forintos számla. Kérésére, én intéztem telefonon a Főgázzal. Automata kér felhasználó-azonosítót, nem fogadja el. Élő hanghoz jutok. Elmondom, mi a baj. Kéri az azonosítót. Nem jó. Másik ’vevő-azonosító’:az sem jó. Mondom neki: Most kerültünk magukhoz a Suez-től. Erre ügyintéző: Ja, akkor új azonosítót kaptak. Akkor azt honnan kéne tudjam? Elküldtük levélben. (Nem jött ilyen levél.)
Azonosít cím, név alapján, ő mondja az új azonosítót. Meg az infót: a Főgáz ÁTÁLLÍTOTTA a havi 1 m3 fogyasztást havi 100 m3-re!!! Mondom:- Milyen jogon? Évi egyszer FELÜLVIZSGÁLJÁK. Be lehet menni, visszaállíttatni személyesen 1 m3-re!!! Ha ezért hazarepül a tulaj Londonból. Esetleg telefonon? Csak ő, személyesen intézheti. Hurrá! Ha meg megkérdezte és 1 évig nem variálnak infót adott novemberben a gázszolgáltató, az mindegy, mert ez már egy új (nem kért) másik szolgáltató.
Lehet pár ezer ilyen beállított, nem fogyasztó ügyfél, aki hirtelen havi 12 ezret fizet a semmiért, mert Főgáz ügyféllé lett.
S.Zs.
UPDATE
Az alábbi levelet kaptuk a NKM Nemzeti Közművek Zrt.-től:
A Nemzeti Közművek részeként működő FŐGÁZ még 2015. szeptemberében vásárolta meg a GDF SUEZ gázszolgáltatóját, amely 2016 utolsó napjaiban összeolvadt a FŐGÁZ-zal, ezért az Önök lapján megjelenített állítás, hogy a francia szolgáltató fél éve bármit is beállított volna ügyfeleinknek, nyilvánvaló tévedés. A FŐGÁZ folyamatosan fejlesztéseket végez rendszerein, amely idén valóban érintette a dél-alföldi ügyfélkört is, ennek során történhetett változás. Felhívjuk azonban a figyelmet arra, hogy a felhasználó írásos (pl. Angliából küldött email) megkeresésére is a kért módosítást a FŐGÁZ elvégzi. Valótlan az az állítás, hogy ilyesmit – a FŐGÁZ számára is hátrányos módon – csak személyesen lehetne intézni, a társaságnál szinte minden ügytípus elintézhető digitális csatornákon. Az éves leolvasást követő elszámolások során pedig a FŐGÁZ a valós fogyasztás szerint számol el a fogyasztókkal, így a társaságnak nem érdeke, hogy túlszámlázza ügyfeleit.
Üdvözlettel,
NKM Nemzeti Közművek Zrt.
rarabel 2017.08.28. 13:45:10
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.28. 13:45:11
rarabel 2017.08.28. 13:46:39
Nick-son 2017.08.28. 14:14:42
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.28. 14:16:39
Denton85 2017.08.28. 14:20:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.28. 14:45:37
vizsla_barat 2017.08.28. 14:59:49
Nick-son 2017.08.28. 15:18:00
Próbáltam segíteni azzal ami az eszembe jutott. Ez a meghatalmazás volt.
Szerintem sokkal kedvezőbb, ha egy helyi családtag, vagy barát bemegy és elintézi egy meghatalmazással (nem hinném, hogy rohangászni kellene, egyszerűen be kell menni és rendezni), mintha a tulajdonos emiatt hazarepül, vagy nem intézi el és itt háborog, az ügye meg változatlan.
Én elég sokat költöztem, volt amikor 3 fogyasztási helyem is volt egyszerre, mindegyik ingatlanban minden illetékes szolgáltatóval kapcsolatban voltam, érdekes módon mindig el tudtam mindent intézni. Emlékszem arra is úgy 10-12 éve még tényleg voltak 5-6 órás várakozások, de mostanában én egy óránál többet még egyik szolgáltatónál se vártam. Akármilyen kiábrándító, de sokat javult a helyzet.
Persze az is kell, hogy az ügyfél is legyen értelmes, olvassa el a vonatkozó dolgokat, helyezze magát képbe, hallgassa meg mit mondanak és keresse a megoldást. Sok embert láttam ilyen helyeken, akiknek csak az volt a lényeg, hogy minél jobban felháborodjanak, szidják a szolgáltatót, meg mindent ami épp eszükbe jutott, de a megoldást elfelejtették keresni.
Én azt szoktam mindig kérdezni, hogyan tudjuk ezt megoldani? Ha így kérdezi valaki akkor azt fogják mondani mik a lehetőségek. Aki meg csapkod, hepciáskodik, beleköt az élő fába, mindenkinél jobban tud mindent még akkor is ha sötét mint az éjszaka... az meg csak gyűjti a problémákat.
csssc 2017.08.28. 15:48:54
Nouby 2017.08.28. 16:57:17
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.28. 17:04:56
Frenk12 2017.08.28. 18:11:27
Csekkold: valodi-otthoni-penzkereses.blogspot.com/
FDToth 2017.08.28. 18:16:21
És ezt eljátszották másik ingatlanon is, sőt ott még a vízórát is ellopoták aztán fizethettem h hozzanak újat.. jópofák...
Taxomükke (UK) 2017.08.28. 18:49:05
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.28. 19:33:58
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.08.28. 20:43:02
Hilda!!! Tiltsd ki - ez végigspammeli az egész blog.hu-t sok nickkel!
2017.08.28. 20:43:33
Köszönjük Frank! Ez biztos nagyon kényelmes otthoni munka lesz.
perrocontento.com/wp-content/uploads/2014/06/Perro-Pelicula-Hombres-de-Negro.jpg
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.08.28. 23:03:54
Kondom Keselyű 2017.08.29. 06:59:44
Mr. Waszabi 2017.08.29. 08:49:44
.Manyecska 2017.08.29. 08:57:21
.Manyecska 2017.08.29. 09:13:54
Nouby 2017.08.29. 09:33:29
Nick-son 2017.08.29. 09:55:53
joska61 2017.08.29. 10:09:02
Kondom Keselyű 2017.08.29. 12:33:27
nem. ha raernek, random maganeleti dolgokat irkalnak be ide.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.29. 13:16:49
kincsőrző 2017.08.29. 13:20:35
kincsőrző 2017.08.29. 13:22:28
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.29. 13:30:12
Egyik nap hozott neki a posta egy szép, vastag borítékot, benne a meg nem rendelt könyvvel. Ő szépen letette a csomagot az előszobában (ki nem nyitotta), és kész.
Aztán egyszer jött egy fizetési felszólítás. Erre felhívta a céget, hogy ezmiez? Mondták, hogy a megrendelt könyve. Hát, ő ugyan kapott valamit, de mivel nem rendelt semmit, így ki sem nyitotta, neki nem kell. Ezen kicsit elvitatkoztak, kérte, hogy ugyan szkenneljék be az általa aláírt megrendelést, stb. Végül jött az ajánlat, hogy most az egyszer eltekintenek a lejárt határidőtől, küldje vissza a könyvet, és törlik a büntit.
Oké, címzett fizetivel szívesen feladja.
Olyan nincs, adja fel a saját költségén.
Azt azért nem gondolják komolyan, hogy valamit, amit nem rendelt meg, a saját költségén postáz vissza?
Oké, akkor ügyfélfogadási időben hozza be, és leadhatja.
Olyan nincs, hogy ő Hidegkútról átbumlizzon a világ másik végire, de minden csütörtökön hat és nyolc közt félfogadást tart, akkor jöhet egy futár, annak odaadja.
Hogy a vége mi lett, a RD lenyelte a "hiányt", vagy tényleg küldött egy futárt a könyvért, arra nem emlékszem, de jót röhögtem, az biztos.
Ennek egy másik verziója az elegemvan blogon ():
elegemvan.blog.hu/2017/08/28/elegem_van_az_5_legszorakoztatobb_elfoglaltsag
Peetee 2017.08.29. 14:26:04
paragrafus 2017.08.29. 14:32:23
Nem képesek és nem is hajlandóak megérteni, hogy jogviszonyt jogszerű keretek között úgy nem lehet létrehozni a szolgáltató és a fogyasztó között, hogy a fogyasztóra nézve, a fogyasztó feje felett mások (olyan harmadik jogi személyek, akik nem részesei a jogviszonynak) hoznak kötelező döntéseket, amibe a szerződésben részes fél, a fogyasztó nem szólhat bele.
Ugyanis (szigorúan TÖRVÉNYESSÉGI alapon) csak úgy lehetett volna jogszerűen a korábbi szolgáltatók ügyfelével új szerződést kötni és jogviszonyt létrehozni, hogy előbb (akár egyesével) megkérdeznek minden érintett fogyasztót, akiknek az új jogviszonyhoz a beleegyezését, a hozzájárulását kérik. Mivel ez egyetlen egy olyan fogyasztó esetében sem történt meg, akiket a korábbi szolgáltató visszalépése által kapott meg a FőGáz, ezért - állítom és fenntartom - egyetlen egy ilyen jogviszony sem törvényes a FőGáz és az új ügyfelei között.
A felek egyenjogúsága elve alapján csak akkor jogszerű egy jogviszony létrejötte, ha abba mindegyik érintett fél kifejezetten írásban beleegyezett és egyenrangú félként vehet részt a jogviszonyban. Mivel egyik törvényi feltétel sem teljesült, ezért állítom, hogy törvényes keretek között egyik ügyfél sem ügyfele a FőGáznak azok közül, akiket a korábbi szolgáltatóktól vettek át.
Következésképp a FőGáz minden cselekménye az ügyfél irányába - törvényes jogviszony hiányában - jogsértő.
paragrafus 2017.08.29. 14:44:15
Nem hajlandóak pl. abba sem belemenni, hogy a számlázást naptári hónapra számolják. (Miközben az alapdíjat - ami önmagában is törvénytelen - naptári hónapra számlázzák.)
Olyan számítást végeznek a díjak vonatkozásában, amelyet én nem tudok kontrollálni.
Nem tudom pl. ellenőrizni a fűtőértéket, azt kizárólag a szolgáétal tudhatom meg, mint egyoldalú közlést. De nem tudom visszaellenőrizni annak helytállóságát.
A korrekciós tényezőt sem tudom kontrollálni, azt is a szolgáltató csak közli. De nem tudom, hogyan, mi alapján határozzák meg. Megjegyzem, ennek a korrekciós tényezőnek a jogalapja is erősen vitatható és megkérdőjelezhető törvényességi alapon.
Annak jogszerűsége is támadható, hogy az eredendően kötött közüzemi szerződésembe (melyet a FőGáz, mint jogutód változatlanul átvett az én megkérdezésem nélkül) azt tartalmazza, hogy a fogyasztásmérő óra által mért mennyiséget kell fizetnem köbméterben.
Ezzel szemben az óra által mért mennyiséget megint egy matematikai művelet által átszámolják MegaJoule-ba és ezt kell fizetni, nem a mért mennyiséget. De ez a számítási módszer is támadható jogszerűség tekintetében.
És még valami: amikor én aláírtam ezt a közüzemi szerződést, akkor azt én a korábbi szolgáltatóval írtam alá. Szó nem volt arról, hogy valaha is más szolgáltató lesz.
Ennek ellenére a FőGáz azt állítja, hogy a szerződés aláírásával elfogadam az Általános Szerződési feltételeket. Az övét. Miközben vele, mint FőGázzal semmit sem írtam alá.
Szóval a FőGázzal való szolgáltatói jogviszony ezer sebből vérzik törvényességi alapon.
Csak azt nem értem, hogy a jogszabályok és az előírások miért csak rám tartoznak kötelező érvénnyel, Azok is, amelyeket én nem írtam alá. Miközben a másik fél önmagáról elmondhatja: kivéve a gyevi bíró...
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.29. 19:42:38
asdf 2017.08.29. 22:34:41
"Tisztelt Ügyfelünk!
A részszámla értéket az alábbiak szerint sikeresen módosítottuk.
Felhasználó azonosító szám: 12345678
Felhasználási hely azonosító: 12345678
Felhasználási hely címe: .............
Új részszámla érték: x (m3/hó)
A részszámla érték módosítását az online ügyfélszolgálaton keresztül,
a/az xxxxxxxxxxxxxxx felhasználónév alól kezdeményezték.
Üdvözlettel:
FŐGÁZ Online Ügyfélszolgálat"
Mondjuk nekem eleve volt a Tigaznal is webes regisztraciom -pont a havi m3 valtoztathatosaga miatt-, igy amikor a Fogaz atvett, akkor kuldtek egy Welcome emailt, hogy ugyan klikkeljek mar ide, es az altaluk elore elkeszitett regisztraciomat veglegesitsem.
Fazakas László 2017.08.30. 05:57:10
A teljesen monopol-helyzetben kiskirálykodó szolgáltató játssza MINDEN ESETBEN a hatóságosdit. Utasít, elrendel, betarttat. Ámde saját magára nézve nem érvényít szinte semmit! Rendre azt csinál amit akar, és sajnos rájuk nincsen semmiféle felettes szerv avagy ellenőrző hatóság.
Mostanában meg már a Fogyasztóvédelem is többnyire a szolgáltatókat védi, és nem a kiszolgáltatottakat.
Fazakas László 2017.08.30. 06:09:16
Az anyósom folyamatosan havi diktálós volt. Egyszer aztán elfelejtett beküldeni vagy 2 hónapi mérőállást. Idős korban (70 év felett) - sajnos ilyesmi simán előfordulhat ...
Erre fel viszont a szolgáltató teljesen EGYOLDALÚAN átállította a számlakibocsájtást - átalány-díjasra.
Amikor a dolgok meg lettek reklamálva (és miután kijöttek olyan számlái, hogy égnek állt a haja), az volt rá a válasz - a diktálási lehetőséget átállítani CSAK EGY ÉVBEN EGYSZER lehet! Hogy persze arra - ugyan ki hatalmazta fel őket (vagy önmaguknak megcsinálták az átállítást) az sohasem derült ki. (Ha jól tudom - DéGáz)
Én javasoltam hát egyből -
AZONNAL bontsa fel velük a gázszolgáltatói szerződését, majd rá egy percre kössön velük teljesen új szerződést. Akkor majd az az állítólagosan évi "egyszeri módosítás" automatice elmegy ... s miután egy teljesen új lappal indul.
Fazakas László 2017.08.30. 06:10:47
Jó a kérdés. Mert mindenütt jól működik az ártatlanság vélelme.
Aki pedig politikusnak megy - az általában ártatlan, vagy mentelmi joga védi!
lobster thermidor 2017.08.30. 09:26:15
Teljesen igazad van, mert a telekommunikációs cégeket már törvény kötelezi arra, kiküldjék a felhasználónak akár az elállás jogával is az egyoldalú szerződésmódosításokat. Itt csak az lehet a dologban a bibi, hogy tudomásom szerint a FŐGÁZ állami szolgáltató, ezért nehéz harc előtt áll az, aki a jogait érvényesíteni akarja velük szemben. Bár ehhez is elég lenne egy olyan ügyvéd, akit megbíz több száz, vagy ezer olyan fogyasztó, akinek elege van az önkényes szerződésmódosítgatásokból, amelyek ráadásul 100 százalékig sértik a jogaikat.
mind1 mint a szésőháznak 2017.09.03. 09:21:15
Általában mindent el lehet intézni ha akarja az ember, kivéve ha a tigáz-dso is képben van, azokkal jogi úton vagy a fogyasztóvédelem bevonásával lehet bármit is elintézni.