Tékozló Homár

Fapados távolságibusz-társaság, fapados légitársaság típusú ügyintézéssel

2018.05.25. 11:15 | Homár Hilda | 47 komment

screenshot_2018-05-16_17_17_02.png

Aki nem ismerné, az itt tájékozódhat a posztban mószerolt Flixbusról. Röviden annyit érdemes tudni róla, hogy egy német alapítású cég, gyakorlatilag a fapados légitársaságok üzleti modelljét lemásolva indított távolsági buszjáratokat, ami az online check-in és társai megjelenése mellett a kényelmi szolgáltatások rovására olcsósított, dinamikusan változó buszjegyárat jelenti. Mindezzel pár év alatt Európa legkiterjedtebb távolságibusz-hálózatát hozták létre, ami most debütál a Homáron. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem mindekinek ilyen rossz velük a tapasztalata.

Tanulópénz a Flixbusnál

Néhány napja buszjegyet vásároltunk a Flixbus-nál Bécsbe, két fő részére, oda-vissza irányba. Az utazás kiállításon osztottak kuponokat, ami 1.000 Ft-tal csökkentette a fizetendő összeget, (ebből nekünk több is volt) ezt igyekeztünk felhasználni. Mivel egy vásárlás egy kupon, ezért külön vettük meg a két db oda-vissza jegyet, hogy két kupont tudjunk felhasználni.

Az első jegy megvétele után teljes a boldogság, akkor jöhet a következő. Itt döbbenten tapasztaltuk, hogy az odafelé szóló ár már nem 2.790 Ft, hanem 4.390 Ft. És nem volt mit tenni, az első jegy már megvolt, ezen az áron meg kellett venni a másik utas jegyét is, persze az 1.000 Ft-os kupont azért itt is felhasználtuk, de kifejezetten becsapva éreztük magunkat.

Olvasson tovább!

Ha a netre kiírt árak nem aktuálisak, akkor minek vannak?

2018.05.22. 11:34 | Homár Hilda | 44 komment

pexels-photo-356079.jpeg

Igazán cseles megoldás, ha egy cég a honlapján akciós árakkal vigéckedik, majd az árajánlat kérésére közli, hogy a netes árai nem aktuálisak. Nem szép, nem jó, sőt ennél több is ez.

Kedves Homár!

Bejárati ajtót szeretnénk cserélni, így kb. 0,35 mp alatt rátaláltunk az ajtoweb.hu oldalára. Kinéztünk egy szimpatikus ajtót, szerencsére az ára is akciós volt. Ajánlatot kértünk rá, ám az ajánlatban már a nem akciós ár szerepelt. Rákérdeztem, hogy az akciós ár mikor él, erre azt a flegma választ kaptam, hogy a netes árak nem aktuálisak. Az email érkezése után újra leellenőriztem a weboldalt, az akciós ár még akkor is fent volt. Pofátlanság, mert a különbség több, mint 100.000 Ft, nem is értem, mi a cég politikája ezzel?

Üdv,

Viktória

 

Kedves Viktória!

A vállalkozás weboldalán vásárlásra felhívást helyezett el. A jogszabály szerint vásárlásra felhívás kereskedelmi kommunikációban az áru jellemzőinek és árának, illetve díjának feltüntetése, olyan módon, hogy ezáltal lehetővé válik a fogyasztó számára az áru megvétele, illetve igénybevétele.

A weboldalon szereplő kedvezményes árra vonatkozóan köztetek nem jött létre érvényes szerződés, hiszen a vállalkozás egyből jelezte, hogy nem megfelelő az ár, tehát ezen az áron való teljesítés nem követelhető vállalkozástól.

Azonban a weboldalon nyilvánosan feltüntetett nem valós ár miatt a vállalkozás kimerítheti a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat tényállást. A jogszabály szerint megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az áru ára, illetve díja, az ár, illetve díj megállapításának módja, különleges árkedvezmény vagy árelőny megléte tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.

Jelen esetben egyértelmű, hogy a feltüntetett ár az ügyleti döntés szempontjából jelentős, "becsalogató" hatású tényező volt. A vállalkozás felelősséggel tartozik arra vonatkozóan, hogy akár webáruházában, akár más kommunikációs felületen milyen vásárlási felhívást tesz közzé. A termékre vonatkozó ár, kedvezmény megjelölés nagyon fontos tényező a fogyasztó vásárlási döntésében, így erre vonatkozó valótlan tájékoztatás esetében megvalósulhat megtévesztő kereskedelmi gyakorlat. Ennek kivizsgálására a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult (illetve bizonyos esetekben megoszlanak a hatáskörök a Gazdasági Versenyhivatallal és a Magyar Nemzeti Bankkal). Javasoljuk, hogy élj bejelentéssel hatóságnál, amely jogsértés megállapítása esetén szankcionálhat.

Felhasznált jogszabály: 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról: