Tékozló Homár

A postai utalványok ördögi köre

2018.02.09. 09:45 | Homár Hilda | 82 komment

1.png

A postai meghatalmazás nem egyszerű eset, ezzel valószínűleg már mindenki szembesült, aki egyszer az életben utazás vagy mondjuk egy idősebb rokon megsegítése kapcsán próbált más nevében eljárni náluk. A legfontosabb ezzel kapcsolatban, hogy egy akármilyen meghatalmazás bizony pont a sajtpapír kategória számukra. Laciék esete pedig bizonyítja, hogy ez még nem is minden, hiába az ászf. Kekeckedés helyett ebben - ha nehéz is - lássuk a minket védő szabályozást inkább, és olvassunk, érdeklődjünk a kitöltés előtt. 

Elnézést tudom már szinte 'divat' a Magyar Postát ócsárolni, és én nem is szeretném, de muszáj a publikumhoz fordulnom, mert én sem értem ami történt, kérlek segítsetek. 

A nővérem kapott az ELMŰ-től egy postai utalványt túlfizetés miatt 5300Ft-ról.  Mivel 4 hónapos terhes így írt egy meghatalmazást nekem, hogy vegyem át. (na nem akármilyen meghatalmazást! A Magyar Posta honlapján erre a célra letölthető formanyomtatványt. A nővérem alapos, ennyi. Nem kell bántani miatta.:D)

Olvasson tovább!

Késedelmi kamat vagy mi miatt repül ki a pénz az ablakon

2018.02.07. 10:30 | Homár Hilda | 66 komment

shutterstock_65729047.jpg

Nem győzzük elégszer elmondani, hogy a szerződések apróbetűs részét muszáj elolvasni bármilyen idegörlő és időrabló tevékenységnek is tűnik. Kivéve, ha úgy döntünk, hogy a félórás jogi szöveg bogarászás helyett megéri bevállani valami ismeretlen következményt, mert persze ez is lehet egy deal magunkkal. Mondjuk ebben az esetben a határidőket különösen fontos lenne betartani, mert a cégek nyilvántartási rendszerei viszont nem ilyen nagylelkűek, ritkán érv náluk a "dehát csak pár napot késtem".

Kedves Szerkesztőség!

A következő ügyben írom levelem:

Tavaly az egyik műszaki áruház 0% THM akciót hirdetett. Már egy ideje tervbe volt véve egy új monitor, így pont kapóra jött, hogy nem kell kifizetni egyben a teljes összeget. Máskor is vásároltam már így, azok esetében redben le is zajlott minden. Az OTP-től meg is jött a hitelbírálat igen gyorsan, majd 1 hónap múlva a levél, hogy a törlesztőrészlet első esedékessége november 10. A netbankban gyorsan beállítottam, hogy minden hónap 10-én automatikusan utalja el az összeget a megadott számlaszámra. Sajnos valamit elrontottam, és az első utalás nem történt meg. Szupergyorsan kaptam is egy levelet, hogy még nem rendeztem a tartozásom. Késedelmi kamatról egy szó sem volt benne. Ezen annyira nem is lepődtem meg, mert amint észrevettem a tévedésem azonnal átutaltam, így mindössze 4 azaz négy egész napot késtem.

Olvasson tovább!

DIGI vs. UPC

2018.02.06. 11:03 | Homár Hilda | 198 komment

pexels-photo-356079.jpeg

Kedves olvasó! A poszt elolvasása előtt kérlek szavazz! Nálad, egy szolgáltatóvetélkedőben a DIGI vagy a UPC állna nyerőre?

 És most lássuk, az éles tesztet, amit Orsinak köszönhetünk. 

Kedves Homár!

Alább csatolom a Digi Távközlési Kft.-nél tett, több hónapos vesszőfutásom rövid történetét.

Október 26-án a Diginél megrendeltük a netet az új albérletbe, a visszaigazoló email azt írta, 15 napon belül felveszik velünk a kapcsolatot. Ez kissé érdekes volt, (UPCnél 4 nap), de mindegy, akkor két hét. A 12 nap környékén hívtuk, hogy mi a helyzet, azt mondták, látnak a rendszerben, kis csúszás, türelem. Okés, húsz nap után semmi, megint telefon. Akkor a válasz: hoppá, a rendszer véletlenül 30 napos határidőre állított be minket, és most ez alapján soroltak be, elnézést, nemsokára jönnek.

Újabb 10 nap, 30. nap is eltelik, megint telefon. Erre a válasz, hogy a szerelő azért nem hívott, mert nem látja a rendszerben a társasházi beleegyező nyilatkozatot. A micsodát, kérdezem, az mi? Az egy nyomtatvány, amit ki kell töltenie a közös képviselőnek és alá kell írnia, anélkül nem megy a bekötés. Remek, és ez most derült ki számukra is, vagy csak nekem nem szólt senki? Mondom, akkor küldjék át, jó, válaszolják, adjam meg a mailcímem (amire már egy visszaigazoló mail jött, valahol talán akkor megvan), de nem baj, megadom. Semmi. Felmegyek a honlapra, megkeresem, kinyomtatom, kitöltetem, aláíratom, visszaviszem az ügyfélszolira. Okés, nemsokára jönnek.

Újabb két hét, immáron december 18. van. Felhívom, hogy karácsonyig érjenek már ide, jó, szólnak a szerelőnek. Aznap este keres egy mobilszám, amin a szerelő jelentkezik. Mondja, hogy ők azok, akik kiépítik, a lakásba majd mások viszik be, de december 27-én kijönnek reggel. Mondom, ezen a számon akkor kereshetem? Válasz:

A francba, nem lett volna szabad ezen hívnom. Na mindegy, akkor igen.

Karácsony, jön és megy, december 27-e van. Reggel 9, még nincs senki, felhívom a szerelőt. Felveszi, mondom ki vagyok, és kérdezem, hogy mikorra számítsunk rájuk? Válasz, a kollegák már voltak kint.
- Mikor?
- Ma reggel.
- Uram, reggel óta itthon vagyok, nem volt itt senki.
- Akkor már korábban.
- Azt akarja mondani, hogy ma hajnalban itt voltak?
- Ja, nem, akkor korábbi napon voltak, és megbeszélték a közös képviselővel, hogy január 9-i héten mennek.
- És megmondaná, miért a közös képviselővel, és miért nem velem egyeztettek ilyen ügyben?
- Mert voltak kint és megbeszélték vele.
- Mikor?
- Valamikor novemberben.
- Uram, én magával beszéltem december 20-án, abban maradtunk, hogy ma itt lesznek.
- Igen, de a kollegák közben beszéltek a képviselővel.
- Novemberben.
- Igen.
- De én magával egy hónappal később, egy hete.
- Hát, most már januárban mennek.
- Árulja már el, hogy mégis miért nem a megbeszélt időpontban jönnek?
Erre leteszi a telefont. Visszahívom, nem veszi fel. Okés, kicsit elfogyott a türelmem, kikerestem a T-online tudakozóban a telefonszámot, és megírtam egy 3 oldalas panaszt, amit elküldtem a Diginek és a Fogyasztóvédelemnek is. A Digit emellé fel is hívtam, megtettem a bejelentést.

Eljön a január 9-i hét, 10-én ki is jönnek, kiépítik a házban a hálózatot. Itt azért megjegyzem, hogy a megrendelés 2017 október 26-án történt, jelen pillanatban 2018 január 10-ét írunk, és a lakásban még nincs net. Megcsinálják, majd csend, néma hallgatás, végül felhív minket egy kollega, hogy január 23-án jönnek bekötni a lakásba, de a szerelőnek oda kell adni a tulajdonos aláírt hozzájárulását.

Letöltjük, el sem olvasom, elküldjük a főbérlőnek, aki visszaküldi azzal, hogy ne haragudjunk, de ő ezt nem tudja aláírni. Tudniillik a DIGI nyomtatványában az van benne, hogy a főbérlő a személyes magánvagyonával kezességet vállal azért, hogy mi időre befizetjük a számlát, és amennyiben mégsem, akkor a DIGI bírósági úton rajta, mint tulajdonoson hajthatja be a tartozást. Ezt a tulajdon anyám sem írná alá nekem, nemhogy a főbérlőm, akivel semmi rokoni vagy személyes kapcsolatunk nincsen, üzleti szerződésben állunk. Elképesztő, nem utolsósorban szerintem jogsértő is.

Így 22-én este, mikor megkaptuk az üzenetet és elolvastuk a nyomtatvány, szépen bementünk és lemondtuk az egészet. Átmentünk a UPChez, ott 22-éről 29-ére ígérték a bekötést. Nem kell kezesség, nem kell közös képviselői nyilatkozat, minden átmegy 7 nap alatt… remélem.

Ha valaki véletlenül betévedne a DIGIbe az olcsó csomagjaik miatt, ne feledje: olcsó húsnak híg a leve, nem kicsit.

Üdv:

Orsolya

UPDATE jan. 30.

Pont tegnap este voltak kint, előző hét kedden mentünk be megrendelni, másnap még be kellett vinni a bérleti szerződés és a tulajdoni lap másolatát, hétfőn az általunk választott időben kijöttek, fél óra alatt bekötöttek mindent, azóta működik minden pompásan. És ami legszebb, ugyanannyit fizetünk csomagban a netért, amennyit a Diginél fizettünk volna.

Utoljára akartunk váltani, járt utat a járatlanért tipikus esete, UPC vagy semmi..

Üdv,

Orsi

Mit tegyünk, ha balesetveszélyes termékre bukkanunk?

2018.02.05. 10:01 | Homár Hilda | 46 komment

screenshot_2016-10-13_10_31_47.png

Zoltán szerint az egész konstrukciója hibás annak a lámpának, amiről kiderült, hogy ráz a kapcsolója. Ezt persze nem tudjuk, hogy így van-e, azt viszont nem árt tudni, hová fordulhatunk, ha ilyen veszélyesenk tűnő termékbe botlunk. Nem kell ugyanis megelégednünk azzal, hogy nem történt nagyobb baj. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Múlt év végén vettem egy Prezent 25072 Aztec típusú falilámpát a lampak.hu webáruházból. Ezen a típuson van egy kis kapcsoló a lámpatesten. Jól is működött, amíg a minap a kislányom szólt, hogy nem működik a kapcsoló és lezsibbadt a keze... Megnéztem, belül szétesett a kapcsoló és mivel a kis kar fém (!), az szépen kivezette az áramot a kislányom kezére! Szerencsére nem lett nagyobb baj, de lehetett volna. A lámpa egyértelműen életveszélyes!

A kis kapcsolót szétszedtem, elég kis filingrán elemekből áll, de ezt már megszoktam. Manapság semmit sem az örökkévalóságnak gyártanak...

A kapcsolónál viszont egyértelműen tervezési hiba, hogy az emberrel érintkező része fém, amit csak az a kicsi fehér műanyag választ el a nagyfeszűltségtől. Ha a kapcsoló szétesik (és idővel biztos szétesik) a fém rudazat akadálytalanul tudja vezetni az áramot az emberre.

Sajnos úgy látom, hogy a gyártó más ilyen termékeinél is használja ezt az ipari selejt kapcsolót. Mellékelek két képet a kapcsolóról.

p1200019.jpg

A linkek az ominózus lámpáról és a gyártó más lámpáiról, ami szintén ezzel van szerelve. Nem biztos, hogy ez a teljes kör, én ennyit találtam.

https://www.lampak.hu/prezent- 25072-aztec-fali-lampa-1xe14- 40w-html/ https://www.lampak.hu/prezent- 858-raft-fali-lampa-1xgu10- 50w-html/
https://www.lampak.hu/prezent- 33003-trento-fali-lampa-1xg9- 40w-html/

Kérdésem, ez fogyasztóvédelmi dolog? Mi a módja, hogy jelezzem ezt nekik?

Köszönöm!

Üdvözlettel,

Nagy Zoltán

Hova forduljunk? Bónuszként megtudhatod, mi az a Rapex!

Tisztelt Nagy Zoltán!

A veszélyes villamossági termék forgalmazását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelmi Piacfelügyeleti Főosztályának (1088 Budapest, József krt. 6.) lehet bejelenteni. Ahhoz, hogy a hatóság el tudjon járni, a bejelentésnek tartalmaznia kell a termék pontos leírását, azonosító és forgalmazói adatait, valamint minden egyéb lényeges információt. Ha van rá mód, érdemes fényképet is csatolni. A bejelentést közérdekű bejelentésként kezelik. További részletes információk: http:// fogyasztovedelem.kormany.hu/ veszelyes_termek_bejelentes

Irányadó jogszabály: a termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény

A RAPEX (Rapid Exchange of Information - Közösségi Gyors Tájékoztatási Rendszer), a nem élelmiszer jellegű veszélyes termékek európai riasztási rendszere. Jelenleg harmincegy ország vesz részt a munkájában, az Európai Unió valamennyi tagállama valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia. A rendszer gyors információcserét biztosít a tagállamok és az Európai Bizottság között. Amennyiben egy tagállam hatóságai egy terméket veszélyesnek találnak, az bekerül a rendszerbe, és így az egész unióban megtehetőek a szükséges lépések, amelyek a legtöbbször a termék forgalmazásának betiltását, az eladott termékek visszahívását, vagy behozatalának megtagadását jelentik. A RAPEX rendszerbe a magyar hatóság évről évre nagy számban küld be riasztást, így a fentihez hasonló esetek fogyasztók általi jelzése akár az egész unióban éreztethetik a hatásukat, adott esetben fogyasztók ezreit kímélve meg a veszélyes termékek által okozott károktól.