Tékozló Homár

Whirlpool és Edigital pepitában: újabb kidőlt oldalú mosógép sztorit kaptunk

2019.01.14. 12:21 | Homár Hilda | 106 komment

screenshot_2019-01-14_11_27_00.png

Akinek ismerősnek tűnik a fenti kép, nyugodjon meg, nem a szeme káprázik, és nem is lett időutazó! Pedig nem  szúrtam be rossz képet a posztba, és nem is egy régebbi bejegyzés frissítésében vagyunk most. Hanem a nagy magyar abszurd valóságban, ami ezzel a rövidke levéllel kezdődött: 

Kedves Homár.

Rendeltünk egy mosógépet az Edigitalból, nem bontottuk ki azonnal. A képet csatoltam. Bejelentettük. Az edigitalnál nem cserélik, sőt kijelentette, hogy nem is csinálnak semmit. Gondoltam írok nektek egy ilyen szép levelet, rákattintottam az oldalra, és lám már létezik egy ilyen poszt. Edigital, Whirlpool hihetetlen. Szerintem az Edigitalnál hegyekben állnak ezek a mosógépek. Amennyiben szükséges a papírokat is el tudom küldeni.

Dániel

Olvasónkkal tehát gyakorlatilag szó szerint ugyanaz történt, amit a Sokba került a vadiúj mosógép portól való megkímélése című múlt heti posztunk károsultja mesélt el nekünk. Mivel az ördög a részletekben lakik, megkértük Dánielt, írja le részletesen is az eseményeket: mikor rendelték, mikor bontották ki a gépet, illetve mi történt az Edigitalnál a panaszkezelés során. Ezt meg is tette, sőt egy feltételezett elméletet és mini házibarkács tippet is adott mellé.

Mi mindenesetre most már két poszttal keressük az Edigitalt és a Whirlpoolt.

A történet röviden:

Párommal építkezünk immár egy éve, még ősszel szerettünk volna költözni, úgy is nézett ki, hogy sikerül, de nem jött össze. Persze mindent megrendeltünk előtte, az összes konyhai gépet, így a mosógépet is. Három helyről Edigital, Euronics, Mediamarkt. Legutóbbi volt a leggyorsabb legkorrektebb, az Edigital volt a legtöbb problémával történő rendelés.

A kérdéses mosógép egy Whirlpool TDLR 65220 Made in Slovakia 2018.11.16-án rendeltük fekete péntek alkalmával házhoz szállítással együtt 92.980. Ft-ért. November 20-án vettük át, anyósom volt csak otthon nem kérte csomag kinyitását. Az ő garázsukban gyűjtöttük a gépeket, amíg a ház nem készült el. Nem lett volna célszerű kibontani, csak a csomagolást ellenőriztem én is. Karácsony előtt költöztünk, mindent mi magunk vittünk fel a házhoz semmit nem ejtettünk le, törtünk szét. 

img_20181220_204819.jpg
December 20-án szerettük volna a mosógépet beüzemelni, kinyitottuk, és a képeken is látható látvány fogadott. December 21-én bejelentettem a hibát a Székesfehérvári üzletben ahol jegyzőkönyvet vettek fel és azt tanácsolták, hogy küldjek képeket az ügyfélszolgálatra is. Ezt meg is tettem, 2019 január 2-án érkezett a jegyzőkönyv az alábbi részlettel:

Ha a kifogás rendezésének módja eltér a fogyasztó igényétől, akkor ennek indoklása:

Köszönjük ED-00420415/2019 iktatószámon tett panaszának vizsgálatával kapcsolatos türelmét.

Mind a weboldalunkon (www.edigital.hu/ hazhozszallitas), mind az automatikus értesítő e-mailekben felhívjuk a vásárlóink figyelmét a következőkre: "KÉRJÜK, HOGY A CSOMAG TARTALMÁT MÉG A FUTÁR JELENLÉTÉBEN ELLENŐRIZD LE! A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."

Álláspontunk szerint a sérülés a teljesítés után keletkezett, így a terméket nem áll módunkban cserélni.

Az ügyintéző a telefonba kedves volt, de közölte, hogy ezt ő megváltoztatni nem tudja. Forduljak esetleg a Whirlpoolhoz. Oda nem fordultam, a fizikai sérülés egyértelműen nem garanciális probléma. A kormányhivatal azon főosztályán dolgozom amely magába foglalja a fogyasztóvédelmi osztályt is, a kollégáknak elmondtam a történetem, és azt mondták, hogy vagy peres ügy ami reménytelen, vagy békéltető testület ami ingyenes, de szintén reménytelen, mivel nem videóztam kibontásnál, és nem tudom bizonyítani az igazam.

Ezek után kezdtem megfogalmazni a levelemet a Homár felé, és amikor az oldalra kattintottam, hogy az emilcímet megnézzem láttam Ádám írását. egy percig nem is tértem magamhoz. Mosógép típus, az üzlet, minden stimmelt. Hihetetlen egybeesés. Annyira, hogy már gyanús. Nálunk is a csomagolás sértetlen volt. Nem gondolnám a szállító cég hibájának, mert akkor a hungarocell eltört volna, fólián látszott volna. Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénál, és a selejt valami véletlen folytán pont az általuk olyannyira kedvelt magyar ember házában köt ki.

Látva az esélyeimet, és feleségem arcát végül úgy döntöttem, hogy szétszedtem a gépet, ami el volt görbülve kiegyenesítettem, ami szétjött összedugtam, kipróbáltuk, működik, annyi a hibája, hogy az öblítő, mosópor illat az nagyon durván kijön a gépből. De ez minket nem zavar. Szerencsésebb eset vagyok mint Ádámék, mert nálunk nem volt akkora sérülés.

Az, hogy a 14 nap lejárta után ilyen problémákra nincs orvosság, enyhén szólva is hagy némi kívánni valót maga után a jogalkotó felől.

Remélem tudtam segíteni, ha másban nem is legalább abban, mindegy milyen terméket hoz a futár, mindenképp kérjük a felbontás lehetőségét.

Üdvözlettel:

Dániel

UPDATE jan 28.

Tanácsadóinktól jött válasz, de sem a Whirlpool, sem az Extreme Digital nem reagált a megkeresésünkre.

Kedves Olvasó!

Valóban elégedetlenségre adhat okot az általad ismertetett eset.

Mivel az indokolás nélküli elállási jogra vonatozó határidő (interneten történt vásárlás esetén a termék átvételét követő 14 napon) letelt, az igényedet csak abban az esetben tudod érvényesíteni, ha bizonyítani tudod, hogy a termék sérülése még annak átvételét megelőzően keletkezett, mert az eladó jótállási, illetve kellékszavatossági kötelezettsége csak olyan hibákra terjed ki, amelyek még a teljesítés előtti okból keletkeztek.

A 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik, ha a cég az indokolás nélküli elállási jogodról nem tájékoztatott téged (pl. a weboldalon az általános szerződési feltételekben).

Álláspontunk szerint lehetőséged nyílhat továbbá szerződésen kívül okozott kár megtérítése miatt a futárszolgálattal szembeni igényérvényesítésre a futár általi károkozás bizonyítása esetén.

A fent leírtak alapján látható, hogy a probléma jogi megoldására a 14 napos indokolás nélküli elállási jogon kívül a jótállás vagy a kellékszavatosság, illetve a szerződésen kívül okozott kár szabályai szerint nyílhat lehetőség.

Ha a fogyasztó a teljesítéstől számított 6 hónapon belül jelenti be bizonyítható módon (pl. belföldi tértivevénnyel ellátott levél, fax-hívás, szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv egy példánya) a termék hibáját az eladó cégnek, akkor az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka a teljesítéskor még nem volt meg a termékben. Mivel a cégnek vélhetően okirati bizonyíték (a futár részére aláírt átvételi nyilatkozat) áll rendelkezésre arról, hogy a termék az átadáskor még sérülésmentes állapotban volt, az állításod bizonyítása nehézségekbe ütközhet. Bizonyíték lehet viszont a kibontáskor jelenlévő tanúk vallomása is, nem csak az elmaradt fénykép- vagy videofelvétel.

Tekintettel arra, hogy a panaszodat és a kijavítás, illetve kicserélés iránti igényedet a cég elutasította, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek. A bírósági eljárás során az okirati bizonyítékkal szemben neked kell olyan bizonyítékokat rendelkezésre bocsátani, amelyek az abban meghatározottakat minden kétséget kizáróan cáfolják.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről  

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2019.01.14. 15:32:17

@Darth Revan: fejlettebb orszagokban akkor hozzak ki a gepet amikor mar van helye. Attol megveheted a BF aron,taroljak neked akar 3-4 honapig is. Aztan szepen kihozzak es beuzemelik,te hozza se nyulol. Szepen elviszik a regit meg a csomit is.

LKerekes 2019.01.14. 15:32:59

Érdekes, hogy az ilyen jellegű hibáknál soha nem bontják ki az átvételkor és mindig lejárt már a reklamáció határideje. Szeretnék már látni egy olyan képet, ahol az átvételkori kibontásnál/ellenőrzésnél a szállító jelenlétében derül ki az ilyesmi.
Ez csak egy kívánság és nem kötözködés. 10 éve rendelek sok mindent házhozszállítással ( rájöttem, hogy olykor olcsóbb mintha én mennék érte kocsival, segítővel és idővel ) és nem volt gondom.
A panaszos hozzáértését mutatja, hogy "nagyon erős a mosószer és öblítő illata", mert az oldalfallal van probléma. Az oldalfal semmit nem jelent. Ha nincs is ott, akkor sem befolyásolja a szaghatást. Az oldalfal csupán a mozgó és nem mozgó alkatrészek védelmére és a használó védelmére szolgál.
Most legutóbb egy telefon jött. Pehelykönnyű volt a doboz. Mondtam a futárnak, hogy állj és előtte feltéptem a dobozt a ragasztószallagnál. Benne volt a telefon. 10 másodperc volt és adtam a futárnak egy 500-ast. A telefon 80 000-réhez képest semmi. Egy sör ára. De biztos vagyok benne, hogy a futár máskor is megvárja azt a néhány másodpercet vagy akár percet is.

GiaMarie 2019.01.14. 15:35:12

Nem tudom, amikor ilyet írnak, mégis mit szeretnének, milyen orvosságot az ilyen problémákra? Teljesen logikus, hogy mivel az eladó nincsen jelen az átvételnél, ezért azt a vevőnek kell ellenőriznie. Nem tette meg? IJ! Az Edigital legalább ad rá lehetőséget - vastagon feláras szolgáltatás ám - hogy a futár jelenlétében ellenőrizze a terméket. Én ruha webshopban találkozom rendszeresen ilyen kamu dumákkal, hogy másfél héttel az átvétel után állítja a "kedves vevő" hogy hatalmas lukkal az elején kapta meg a ruhát. Ismerjük ezt a sérülést nagyon jól, a manapság divatos tűhegyes banya műkörmök okozzák. Jelzi átvétel napján, esetleg másnap, akkor még szoktuk cserélni. Hozzáteszem, ezek is nagyjából 99%-ban arról szólnak, hogy próba közben maga a kedves vásárló bökte ki az átokverte karmaival. Másfél hét után? Széles mosollyal szoktam a figyelmükbe ajánlani a törvény biztosította jogorvoslati lehetőségeket. Jelige: hülye azért nem vagyok.

kaszast 2019.01.14. 15:36:06

Hamarosan úgyis új poszttal fog jelentkezni, hogy fél év után szétrohadt a mosógép teteje. Mert ez a cég a minőség alja

Darth Revan 2019.01.14. 15:40:03

@vizsla_barat: ???
akkor hozzak ki, amikor megrendeled :P
a beszereles pedig extra a legtobb helyen (ahol nem, ott pedig amugy is joval az atlagar felett fizetsz a keszulekert)

Darth Revan 2019.01.14. 15:44:11

@LKerekes: @GiaMarie:

15 eve rendelek onlione. Soha, egeytlen alkalommal sem ellenoriztem a futar jelenleteben semmit. Nem is en szoktam atvenni a cuccokat, hanem a recepciosunk. azutan megkapom es majd csak otthon bontom ki.

Ha barmilyen problemam felmerult az elado azonnal es keszsegesen segitett.

nyilvan nincs azzal gond, hogy ellenorzod (mar ha a futar raer es megvarja - de kibontani csak azutan hagyja, ha mar atvetted)

LKerekes 2019.01.14. 15:46:11

Nem kötözködés, de....
Amíg nem volt netes vásárlás, csalások, ügyeskedések akkor is voltak.
Lejárt a tej, a konzerv. Kevesebb volt az 1 kiló. Vizezték a bort. Hamis volt a pálinka, hogy csak a fontosat említsem.
Akkor most miért várják el az emberek, miért bíznak abban, hogy a netes vásárlás más? Miért hiszik, hogy itt az eladók itt tökéletesen becsületesek és csak a vásárlót nézik, nem a hasznot ?
És miért bíznak 100 %-ban a technikában ?
Mindenütt van hiba. Az, hogy ez szándékos vagy nem az más kérdés. De ezt csak egy kicsivel jobb odafigyelés védheti ki.
Amúgy nem értem. Az egy emberi tulajdonság, hogy ha veszek vagy kapok valamit, azt szeretem gazdaszemmel megnézni, örülni neki, látni , megfogni. Ezért normális dolog, hogy szeretném azonnal kicsomagolni, ha másért nem, hogy lássam és örüljek neki. Aztán persze lehet visszacsomagolni.
Én sok könyvet,cd-t rendelek. De nem csinálom , hogy ha meghozzák a megrendelt könyvet, akkor elteszem a csomagot és ha majd egy hónap múlva ráérek olvasni, akkor fogom kicsomagolni.
Szóval nem értem, hogy veszek valamit, akkor még látni sem akarom, mi az és milyen.

vizsla_barat 2019.01.14. 15:48:57

@Darth Revan: hat nekunk a Sears tartogatta vagy 4 hónapig. Eddig a Home Depot, a Lowe's es a Sears is kihozta. Masutt eddig nem vásároltam,azt nem tudom.

GiaMarie 2019.01.14. 15:52:03

@Darth Revan: Teljesen értelek, én azt nem értem, hogy aki azon siránkozik, hogy 1-2-3 héttel a termék átvétele után, mikor fizikai sérülésre hivatkozva akar kártérítést, mondván "most bontottam ki" az min van meglepődve, hogy elhajtják a fenébe? Én pont azt látom, hogy már-már nevetséges módon fogyasztóbarát a hatályos törvény (nevezhetjük hülyebiztosnak is) és azok sírnak, akik ezt sem képesek megugrani. Tényleg nem tudom sajnálni aki ebbe így fut bele. Ahogy fentebb is megjegyezte valaki, rettenet érdekes, hogy már két olyan példánk is van, akikkel ez történt. Kettejükben a problémájukon kívül az a közös, hogy hetekkel az átvétel után bontották ki először a terméket (baromi életszerűen). Ellenben egyetlen "áldozatunk" sincsen, aki az átvétel után reális időn belül bontotta volna ki, és úgy találkozott ezzel a sérüléssel. Érdekes!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:52:39

@LKerekes: én utoljára kenyérsütőt rendeltem az edigitáltól. Szó szerint utoljára. Ugyanis a "tisztelt" szállító nem engedte, hogy kibontsam a csomagot átvétel előtt, viszont amint aláírtam, már rohant is el, mert ez nem az ő dolga... ennyit erről. :(

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.14. 15:57:19

@Darth Revan: felesleges kétfelé címezni. Ugyanaz az "ember" van a két nick mögött. :D

juhaszvik 2019.01.14. 15:58:00

most tekintsünk el attól, hogy egyesek még mindig a levélírókat szólják le (ahelyett, hogy elnézést kérnének, amiért az előző posztban úgy néz ki tévesen a rendelőt/futárt nevezték meg lehetséges "elkövetőnek"), miközben látszik, hogy valami az edigitalnál nem stimmel. valószínűleg van egy talán sarzsnyi rossz mosógépük, amiről nyilvánvalóan tudnak, de ahelyett, hogy nem küldenék ki, helyette behazudják, hogy "Álláspontunk szerint a sérülés a teljesítés után keletkezett, így a terméket nem áll módunkban cserélni".
ez már nem is fogyasztóvédelmi ügy, hanem nagy értékű csalás.

GiaMarie 2019.01.14. 16:06:35

@Le a spammerekkel: Igen, és még csak azt sem mondom, hogy ők ejtették le. Simán azt kell megérteni, hogy lehet kutyázni az Edigitalt, de ők MAXIMÁLIS GONDOSSÁGGAL, mondhatnám, példamutató gondossággal járnak el! Ha és amennyiben ténylegesen sérülés mentes volt a gyári csomagolás, akkor abba nyilván az Edigital munkatársai sem látnak bele, és nem bontják fel a kiszállítás előtt. Ez jogos és logikus. Az egyetlen eset, amikor ezt bizonyíthatóan rá lehet verni a gyártóra, hogy kártalanítson, az az, hogy ha a user a futár jelenlétében felveszi a jegyzőkönyvet, hogy sértetlen csomagban sérült termék volt. Esetleg még határeset szinten az, ha videózza, mikor kibontja. Az Edigital biztosítja ezt a szolgáltatást, holott ez netto 2000 Ft körül van önköltségi áron. Ha a user nem él vele, és hetekkel később becsszóra állítja, hogy így volt, akkor pontosan annyi kártérítésre számíthat, amennyit egy idegen becsületszava ér: semmire! És pedig azért nem, mert az Edigitalt SEM fogja kártalanítani a gyártó egy ilyen panaszra, nyilván nem vállalja be saját szakállára. Pláne úgy nem, hogy a saját árrése terhére biztosítja a lehetőséget ennek a hibának a kivédésére. Aki hülye, haljon meg. Itt nem az Edigital volt a hülye, még akkor sem, ha tényleg nem a user "tette tönkre", hanem a user, akárhonnan nézem, és tök jogos, hogy fityiszt dörgölnek az orra alá.

Nick-son 2019.01.14. 16:08:36

Egyrészt figyelemre érdemes, hogy ennek is leesett az oldala, másrészt figyelemre érdemes, hogy ezt sem nézte meg az átvevő.

Valószínű nem csak egy mosógép van ott aminek szeret leesni az oldala és úgy tűnik vásárlóból is van több aki nem ér rá átnézni amikor átveszi.

GiaMarie 2019.01.14. 16:13:17

@juhaszvik1: Ne haragudj, de ez netto baromság. Nem így működik! Edigital beszállítónak lenni más dolog, mint amikor Te veszel egy mosógépet. Adott gyártó/nagyker/akárki, aki beszállít nekik, nem két darabot szállít be. Jön a második ilyen panasz, nyilván Edigital sem hülye, kimegy a raktárba, megnéz szúrópróba szerűen pár darabot. Ha talál hibásat, jelzi annak, akitől vette - és nem, nem szoktak egy beszállítótól 5 darab mosógépet venni összesen, nagyban játszanak. Adott beszállító éves bevételének egy igen jelentős részét adja az Edigital szerződés, nem fog szarozni 10 darab mosógépen, hanem sűrű elnézés kérések közepette kártalanít, és reménykedik, hogy nem bukja a szerződését. ÍGY MŰKÖDIK. Komolyan, néha olyan nézőpontokat tudtok felvázolni, mint a laposföld hívők.

Pif 2019.01.14. 16:20:11

Van némi ellentmondás az EDigital oldalán:

"- Open box szolgáltatás – csomagbontás a futár jelenlétében**

Open box - Szerződött partnereink a rendelés átvételének alkalmával lehetőséget biztosítanak a termék kibontására, hogy a termék fizikai állapotát még távozásuk előtt ellenőrizhesd. Ha problémát észlelsz, a sérülés tényét jelezheted a fuvarlevélen (Royal Futárszolgálat) vagy kérhetsz jegyzőkönyvet (DPD Futárszolgálat), hogy rögzítésre kerüljön, hogy a sérülés átvétel előtt keletkezett, ezzel is megkönnyítve az ügyintézést.

**Express One Hungary által szállított csomagok esetén a csomagbontást a futár nem várja meg, azonban külsérelmi nyom esetén kérheted annak futár jelenlétében történő jegyzőkönyvezését. "

A lényeg mégis az, hogy csak külsérelmi nyom esetén hajlandók jegyzőkönyvet írni. Ha nem látszik semmi, marad a filmezés és a pereskedés?

juhaszvik 2019.01.14. 16:35:32

@GiaMarie: simán elfelejtettél olvasni. sarzs = széria (vagyis jó eséllyel rohadt sok). sima bocsánatkérés elég lesz.
a laposföldhívős hasonlat vicces volt, de rád talán ez nem igaz.

asdf 2019.01.14. 16:41:20

Copy-zom, amit tegnap irtam a masik mosogepes esethez, itt is ervenyes:

Abbol a szempontbol nem eletszeru, hogy atvetelkor fel kell bontani a csomagolast, es ugy atnezni a keszuleket, hogy szamos gyarto mosogepnel, mosogatogepnel, tuzhelynel, hutonel ugy is indit garanciat, hogy mittomen, epp lakastfelujitok, de megvettem a keszulekeket, aztan huzodik a felujitas, majd vasarlast koveto negyedik honapban, amikor vegre keszen van minden, kihivom a markaszervizest bekotni a keszuleket, _o bontja fel a gyari csomagolast (= a keszulek biztosan nem hasznalt meg)_, majd bekoti azt, es dob egy pecsetet a jotallasi jegyre, es ezzel nem a vasarlas datumatol ketyeg a gari, hanem a beuzemelestol.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 16:48:43

@LKerekes: @GiaMarie: Neked is ilyen ügymenetet kívánok. Remélem, egyszer majd te is panaszos leszel egy más ügyben. És lehet, nem is vagyok olyan rosszindulatú, mint te, pedig most nagyon igyekeztem.
Itt is lehet olvasni az edigital maximális gondosságáról...
homar.blog.hu/2016/06/30/aki_perre_ment_az_extreme_digitallal

GiaMarie 2019.01.14. 16:58:50

@juhaszvik1: Igen, én értettem, és pont erre próbáltam rávilágítani. Az, hogy a kisvárosi műszaki bolt vett életében először 3 darab jóáras mosógépet Fusi Béla egyéni vállalkozótól, majd rájön, hogy azért volt olcsó, mert szó szerint leesett a kamionról, ott elhiszem, hogy Porfészek Bt megpróbálja elpasszolni, mert semmiféle eszköz nincs a kezében arra, hogy nyomást gyakoroljon Fusi Bélára, hogy vegye vissza. Az Edigital viszont nem ez a kategória, és sok mindent elhiszek, de azt nem, hogy ha tényleg van egy sarzsnyi gyártási hibás mosógépet hibátlan csomagolásban XY beszállítótól, akkor nem az erőfölényével élve oldja meg a problémát, hanem Porfészek Bt-s ügymenettel megpróbálja elsózni abban bízva, hogy ezen példányok majd kizárólag olyan ütődöttekhez fognak kerülni, akik vásárlás után X héttel bontják fel. Nem életszerű. Eleget mozogtam multis környezetben ahhoz, hogy tudjam, hogy megy ez.

GiaMarie 2019.01.14. 17:00:59

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nem leszek, mert nem vagyok sülthülye, és nem két hónappal az átvétel után bontom fel, amit vettem. Az ember életében nagyjából 10-20 alkalommal vesz összesen nagyháztartási gépet, ha arra nem veszi a fáradtságot, hogy ilyenkor gondosan járjon el, akkor IJ. Tanulópénz

sysTEM 2019.01.14. 17:10:17

Kereskedőként mondom:
1.ki kell nyitni és ellenőrizni kell, utólag én sem fogadnán el a reklamációt - főleg vannak azért ügyeskedők ügyfelek is / tapasztalat
2. Ne a multitól vásárolj főleg fekete pénteken - kisebb kereskedők korrektebb és mondjuk kinyitják a többi raktáron lévőt is, lehet a széria hibás és megpróbálják elintézni - ezt vevőként is mondom :-)
3. Ne attól vásárolj ahol a legolcsóbb - ha már az árrésbe nem fér bele egy garanciális ügyintézés költsége, akkor úgy is fog hozzáállni

MrZed001 2019.01.14. 17:12:44

Mindenkinek van egy nyavalyás mobilja, amivel tud videót felvenni.
Nem értem, hogy akkor miért nem képes levideózni a kibontást? Igen, minden kütyünél, minden gépnél.

Ha nincs gond, akkor nincs gond, volt 2 felesleges gombnyomás a telóján.
Ha meg gond van, akkor ott a videó, sértetlen csomag, bontja, alatta sérült áru.
És tényleg egy fillérbe nem kerül neki ...
"ön"védelem 1.0

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 17:25:56

@GiaMarie: igen. rendkívül bölcsen jársz el. Nem is ugyanerre az esetre gondoltam. Majd lesz más, aminél nem gondolsz mindenre. Remélem, hogy majd lesz olyan, aki hozzád hasonlóan beledörgöli az orrodat.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.14. 17:27:23

@MrZed001: az előbb linkeltem egy korábbi extreme digital-os sztorit. Ott sem nagyon érdekelte a bírót a videó.

Nick-son 2019.01.14. 18:00:41

@GiaMarie: Egy kis vállalkozás is nyújthat épp olyan jó szolgáltatást mint a nagyok és sokkal jobbat is. Egy kisvárosi műszaki bolt adott esetben jobban is vigyázik a hírére mint egy emag, vagy edigital. Nem törvényszerű, hogy egy kisebb boltban selejtet árulnának drágán.

azigaziraptor 2019.01.14. 18:28:46

Karácsony előtt rendeltem egy 228e-es laptopot, futárral házhoz!
Hibátlan, bár én sem ellenőriztem!
(nem az ED-től)
Utána egy 100-as mobilt, az is hibátlan!
Nem kell ott rendelni és kész!

Xezs7 2019.01.14. 18:47:05

Tehát ismét egy építkezős, "senki sem tudja hogy sérült meg a gép" poszt. Nyilván az építkezésnek semmi köze a sérüléshez, még véletlenül sem.

Énmégújvagyok 2019.01.14. 19:00:00

@herk: Már hogyne lenne orvosság: "Köhögésre Mixtura pectoralist, vagy Fagifort..." (Buga doktor)

Shanarey 2019.01.14. 19:42:20

Sacc / kb az Edigital, bevásárolt akciósan egy rakás szépséghibás mosógépet, s eladja hibátlannak, a buta vásárló meg kénytelen benyelni. Minden sokadik vásárlónak küldenek egy effélét, s így nem lesz tömeges reklamáció.

LKerekes 2019.01.15. 06:43:17

@Le a spammerekkel:
Ez nem az edigital problémája. Ez a tőle független szállítócégé. Szépszóval és borravaló beigérésével mindig megoldottam és ahogy tudom, sokan.

LKerekes 2019.01.15. 06:48:20

@Pif:
Igen. Filmezés és pereskedés.
De 100 000-forintos árunál nem éri meg 2000-Ft pluszköltség a kibontásos eljárásra.
Amúgy általában a neten rendelés árengedményes és ha 2000-et rászánsz még mindig olcsóbb, mint a bolt.

LKerekes 2019.01.15. 06:50:34

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Miért lennék rosszindulatú? A valóságot , a jogszerűséget és ezáltal a lehetőséget nézem. Egy üzlet nem érzelmi kéréds, még ha annak is akarják egyesek bemutatni.

LKerekes 2019.01.15. 07:01:00

@Le a spammerekkel:
Tévedsz. De hát ennyi eszed van. Nulla.

juhaszvik 2019.01.15. 08:15:41

komolyan nem értek néhány hozzászólót. hány eset kell ahhoz, hogy sejteni lehessen: ugyanaz a mosógép, ugyanattól a kereskedőtől problémás.

amúgy lenne egy kérdésem: jól sejtem, hogy 14 napon belül sem vesznek vissza akármit, nem? teszem azt, ha összetörtem a tévét, a kristálypoharakat vagy ez esetben egy mosógépet, nem? tehát ez az ügy nem a 14 napról szól, hanem arról, hogy ellenőrizetlenül vették át a terméket. innentől kezdve pedig már nem arról beszélünk, hogy van néhány szerencsétlen, aki 14 napon túl csomagolta ki a mosógépet, hanem van az emberek 90%-a, aki nem a futár jelenlétében csomagolja ki a vásárolt árut.

Bajázs 2019.01.15. 08:50:44

Én az előző poszthoz is írtam egy bár nem a kiszállítás problémájához tartozó de nagyon érdekes kérdést, senki nem válaszolt rá érdemben. Tegyük fel sértetlen megint csak a csomagolás, tehát nem az edigitallal van mondjuk a baj, hanem a whirlpoolal, mert selejtet csomagolnak a gyárban. Mivan akkor ha nem szállítást kérek, hanem van olyan autóm amivel a háztartási nagygépet hazatudom szállitani. A boltban átvételkor kibontják és visszacsomagolják neked szakszerűen a terméket?

GiaMarie 2019.01.15. 08:56:41

@juhaszvik1: Jó, akkor most kereskedőként kérdezem: szerinted mi a megoldás? Mert oké, kutyázzuk az Edigitalt, de logikailag végiggondolva az egyetlen megoldás a futár jelenlétében történő kibontás az ilyesmi elkerülésére, hogy a becsületszavad álljon szemben a multival. Erre ők lehetőséget biztosítanak. Ki ne találjuk már itt a nagy fogyasztóvédelemben, hogy 14 napon belül bármelyik kereskedőnek bármilyen, akár 100% amortizációt elszenvedett terméket beccszöra vissza kéne vennie! És ha nem az Edigitalról beszélünk, hanem egy kis családi cégről, akiknek kb két heti hasznát viszi el egy ilyet benyelni? Akkor is? Kalkulálja bele? Te szeretnél mindenért 20%-kal többet fizetni, mert a kereskedő belekalkulálja az árrésbe a jogszabályok mentén a béna/tisztességtelen vásárlók által okozott kárt is? Egyik oldalról megy a sivalkodás, hogy a fogyasztónak mi JÁR, 14+14 nap elállás, ami teljességgel irreális, és ezt kereskedői szemmel mondom. Arról már végképp nem beszélek, hogy pl nem kérheted a hiánytalan csomagolás meglétét sem, törvény. Ezt mondjuk egy hűtőszekrénynél értem, viszont gondold végig, mennyiért vennél meg egy Nike Air cipőt, aminek nincs meg az eredeti doboza és címkéi. Nem, a gyártó baromira nem fog neked kereskedőként biankó címkéket és üres dobozokat adni, tévedésből sem! A világon semmi nem indokolja, hogy a Nike cipőhöz miért ne követelhetném a csomagolást, a törvény mégis lehetővé teszi a vásárlónak. Erre amúgy iparág épül a kínai oldalakról rendlet knockoff termékek esetén, így szereznek hozzá eredeti dobozt. Az eredetivel kereskedő meg szívhatja a fogát, és árazhatja le alap hangon 30%-kal, ennyivel lophatják meg teljesen törvényesen. Sivalkodik a vásárló, ha olyan terméket kap, amit valaki "kicsit már kipróbált", ugyanakkor repkednek a nonszenszek arról, hogy emberek úgy küldenek vissza 40.000 Ft-os Tefal kuktákat, hogy összedobtak benne egy pacalpörit, aztán úgy döntöttek, mégsem tetszik, vissza a feladónak. Ez is törvényes. Ha Te kapod meg utána, teljes joggal vagy felháborodva. Nem akarom mondani, hogy én pl mennyivel tudnám olcsóbban adni a termékeimet, ha a szabályok egy kicsit jobban alkalmazkodnának a való élethez. És ehhez még hozzá tennéd, hogy 14 napon belül arcra ejtett fél milliós tévét, tropára tört mosógépet is cserélni kéne szó nélkül? Ne vicceljünk már, ez Magyarország. Ismerősöm Butlersben dolgozott. Valamelyik évben csodaszép műfenyőket árultak, el kell ismerni, borsos áron, 30.000 Ft körül volt. Tudod, mennyi volt az "indoklás nélküli elállás" aránya kishazánkban erre a termékre ünnepek után? 40%!!!! A vásárlókat sem kell félteni...

KaTe 2019.01.15. 09:12:49

@Bajázs: Ha kéred, kicsomagolják. Amúgy is benne van a jótállási jegy, valahogy ki kell csomagolni.

@juhaszvik1: Értékcsökkentve visszaveszik. (nyilván, ha eladható)

@GiaMarie: " Tefal kuktákat, hogy összedobtak benne egy pacalpörit, aztán úgy döntöttek, mégsem tetszik, vissza a feladónak. "
- ez már használatbavétel, nincs elállási jog. Ha mosol egy adag ruhát a frissen vett mosógépben, az is használatbavételnek számít. Tök egyértelmű: a boltban se moshatsz ki egy adag ruhát, ahogy a serpenyőben se süthetsz meg egy rántottát. Ellenben mondjuk egy tévével, ahol lehetőséged van mindent visszaállítani a gyári értékekre. Cipőt meg ne áruljanak webáruházban, ha nehéz megfelelni a törvényi kötelezettségnek. Ismerősödnek meg üzenem, hogy aki műfenyőt árul weben, közvetlen karácsony előtt, annak nyilván van annyi esze, hogy ilyenkor jóval drágábban árulja, mint mondjuk az év többi hónapjában...

GiaMarie 2019.01.15. 09:25:20

@KaTe: Én ruhákat árulok. Teljesség igénye nélkül mondom, csak a jéghegy csúcsát: MINIMUM 10 olyan esetem van minden évben, mikor maxra kihúzva az elállásra biztosított időt, úgy kapom vissza a ruhát, hogy át van szabva, pl levágtak belőle egy picikét, hogy jó legyen a hossza arra az egy alkalomra, mikor viselni szerette volna, majd visszaküldi. "Nem gond", röhögni szoktunk rajta, másik szegmens, nagyobb árrés, "belefér". Tudod, ki fizeti meg? Az, aki vásárolt. Kalkulálom az árrésben, és ennyi. A lényegi rész az, hogy a világon sehogy nem tudod bizonyítani kereskedőként, hogy használatba vette pl a kuktát, mert nem elég rá az, hogy Te kimondod a nyilvánvalót, ezzel a fogyasztóvédelem még simán megbüntet, ha nem vetted vissza. Szezonális termékek: tök mindegy, milyen drágán adod, ha visszaküldik, így is- úgy is rajtad marad a veszteség. VESZTESÉG, mert valami észlény kitalálta, hogy a szállítási díjat is állja a kereskedő. Ismét netto agyrém, hiszen egyrészt, ügyfél rendelt egy terméket és egy szolgáltatást, melyből a szolgáltatás teljesítve lett, másrészt, ha ezt a boltban vásárláshoz akarjuk hasonlítani, akkor az IKEA ajtajában sem áll egy ember, aki kifizeti neked a vonatjegyet/benzinköltséget, ha a PAX gardrób mégsem olyan fancy, mint a képen volt, és ezért elálltál a vásárlási szándékodtól. Hangsúlyozom, "NEM BAJ", mert bele kalkuláljuk, csak az a nagy kérdés, hogy akarod-e fizetni ezeknek az embereknek a számláját minden egyes vásárlásodkor, mert ezek miatt 10%-kal drágább a termék, mint lehetne. Vadkelet, ennyi. Nekem is van olyan ismerősöm - nem vagyok rá büszke- aki azzal villog minden évben az Instagramon, hogy a lakását Hollywood-i hírességeket megszégyenítő glancba vágja, minden évben új a dekor. Tippelj, hogy csinálja! Észre kéne venni, hogy kereskedő és vásárló nem ellenség, csak ideje lenne ezt a területet életszerűen szabályozni, hogy MINDANNYIUNKNAK jobb legyen, és kirostáljuk a hülyéket. Az ellenség a jogszabályi háttér per pill!

További magyar hang 2019.01.15. 10:01:21

Itt, a Homár keresőjébe beírva a whirlpool ill. edigital szavakat, mindkettőre húsznál több találat van. Úgy tűnik, hogy a Whirlpool ipari hulladékot gyárt, kerülendő márka. Amit viszont az Edigital művel, az az igazán felháborító, szándékosan kiküldik a sérült, hibás terméket, tudva azt, hogy a leendő volt vevőjük nagy része úgysem tudja majd bizonyítani, hogy eleve sérülten kapta. Korábbi edigitalos posztokat is visszaolvasva egyértelműnek tűnik ez az üzleti modell.

juhaszvik 2019.01.15. 11:02:41

@GiaMarie: simán elbeszélünk egymás mellett. én csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez (és csak ez) az ügy kereskedői oldalról nem stimmel. tudniuk kell, hogy problémás szériát kaptak, ennek ellenére lelkesen írják a vevőnek, hogy "Álláspontunk szerint a sérülés a teljesítés után keletkezett", miközben láthatóan ez már a sokadik eset ugyanazzal a termékkel kapcsolatban.
a te állításaiddal nem vitatkozom, szerintem is igazságtalan a rendszer, ha kereskedői szemszögből nézzük. biztosan én is felhúznám magam a helyükben. viszont ehhez az ügyhöz semmi köze sincs.

Nancsibacsi 2019.01.15. 11:16:17

@vizsla_barat: "fejlettebb orszagokban akkor hozzak ki a gepet amikor mar van helye"
Ez nem ország fejlettség kérdése, hanem kereskedőé. Mi kanapét vettünk tavaly márciusban Home-max-nál, mondtuk hogy kb júniusban kellene majd szállítani (felújítás miatt), mondták hogy ok - egy héttel előtte szóljunk, és adnak időpontot. Ráadásul hétvégi szállítás is volt (ami nyaralónál külön jól esett hogy nem kellett +1 nap szabit kivennem). Felár nem volt se a tárolásért, se a hétvégi szállításért.

Szarazkoro 2019.01.15. 11:23:27

@GiaMarie: Te.... te edigitalos vagy! Vagy futar! Melyik?

Terézágyú 2019.01.15. 11:36:05

@Szarazkoro:
"Te.... te edigitalos vagy! Vagy futar! Melyik?"

És sorosbérenc is!

GiaMarie 2019.01.15. 11:44:27

@juhaszvik1: Arra szerettem volna rávilágítani, hogy tekintettel arra, hogy a jogszabály életszerűtlen és tisztességtelen a kereskedőkkel szemben, két lehetséges utat vázol fel annak számára, aki online kereskedelemre adja a fejét: nagy cég vagy, megfizeted a dörzsölt jogászokat, akik minden létező kiskaput kibányásznak számodra, ami megvéd ettől a szabályzástól és a csalóktól, visszaélőktől ami Kelet-Európára nagyon is jellemző. Ha már kifizettél ezért egy valag pénzt, akkor minden lehetséges esetben alkalmazni fogod, amilyen az adjonisten alapon, így esetleges tisztességes vásárlók is áldozatul esnek. Járulékos veszteség mindig van. Kisvállalkozóként: ha ezt nem engedheted meg magadnak, kénytelen vagy húzni egy vonalat, ahonnantól bevállalod, hogy bár tudod, hogy az ostoba és életszerűtlen jogszabály alapján jogsértően jársz el, de nem engedsz a csalóknak. Ennek a nagy hátulütője az, hogy napi rutinná válik a törvény szisztematikus leszarása, ami megint csak nem jó senkinek. Kisvállalkozóként rá vagy szorítva, mert az élelmes csalók is előszeretettel nem a nagy multikat célozzák be a trükkjeikkel, hanem a családi kisvállalkozásokat. Továbbra is azt mondom, hogy ez a sztori azért egyáltalán nem fekete vagy fehér. 10 év multi után lettem vállalkozó. Multi alkalmazottként, bármennyire is hülye a törvény, nem áll érdekedben megszegni. Nem lesz több a fizetésed tőle. A tulajdonos, aki ilyen döntést hozhat, a szervezetben annyira messze van tőled, hogy jó esetben sosem látod. Az, hogy van két ilyen esetük, abból semmi nem következik. Az egyik legnagyobb piaci szereplő! Hányat adtak el ebből, mi a százalékos arány? Ez a kérdés! Egy ilyen szervezetnél amit írtok, elképzelhetetlen! Egyszerűen jellegéből fakadóan képtelenség, hogy mondjuk egy beszerző saját hatáskörben megvett jelentős mennyiségű ilyen terméket valamilyen ellenszolgáltatás reményében, mert kb 12 kézen megy keresztül egy ilyen ügylet, mire a vevőhöz kerül. Nem nagyon lehet megúszni. Nézzük az Edigital éves árbevételét azzal összevetve, mennyi származik ennek az adott mosógépnek az értékesítéséből! 0,0000001%? Kb valahol itt a reális szám. Ez persze nem a tiszta haszon ahhoz képest, mintha nem hibásat árulna. Ennek keresztül viteléhez minimum 8-10 saját alkalmazottját kéne megzsarolnia, törvénytelenségre kényszerítenie. A beszerzőt, a raktárost, stb... és még az is ott van elvi lehetőségként, hogy a vevő élve a biztosított jogaival, a futár előtt bontja ki a csomagot, kiderül a turpisság, és megy vissza a motyó, kétszeres fuvarköltséggel - kb ennyi lehet az össz haszon egy ilyen gép elsózásán. Mennyire életszerű, hogy ebbe belemegy az Edigital? Hátra lépve kettőt teljesen kívülről nézve, melyik a valószínűbb: hogy az Edigital ezen éli ki magát, és mindezt aljasul elköveti, a várható haszon százezerszeresét kockáztatva büntetés formájában, ha megdől vele, vagy az, hogy a "csak hetek múlva nyitottam ki, építezek, de tuti nem mi tettük tönkre, a KŐműves Béla az életére esküszik, hogy nem hogy nem lökte fel, de nem is látta" vevőnél volt a gikszer?

juhaszvik 2019.01.15. 12:05:09

@GiaMarie: csak megkérdezném: mennyi eset kell neked, hogy meggondold magad? 3 már elég lenne? vagy tíz? esetleg száz?
amúgy amit leírtál egy normális helyen, vagy idehaza még néhány évvel ezelőtt is talán megállta volna a helyét, de mostanában nagyon más idők járnak. nem szeretnék politizálni, de arra felhívnám a figyelmedet, hogy nem kívülről beszélek: az állami szektor ma Mo.-on, ha nincs is lenullázva, de alaposan tönkre van téve. Egy olyan rendszerből küldtek el nem olyan rég 10-50%-nyi embert, ahol semmilyen felesleges munkakör nem volt, ahol az emberek folyamatosan túlóráztak (anélkül, hogy azt kifizették volna). a kormányzati szektor ma idehaza egy nagy csőd, amiben a szakemberek folyamatosan csak üldözik a teendőket, mondom ezt még egyszer belülről. a csalásra hajlamos emberek ezt már egy ideje érzik, és ki is használják, mert lényegében alig van munkaerő, aki utánuk menne, mind a hivatalok, mind a rendőrség részéről.
ha abból indulsz ki, hogy ekkora csalás nem létezhet, akkor megsüvegelem a jóhiszeműségedet.

Kánikula 2019.01.15. 12:11:58

@Pif: Nincs.

Három futár cég viszi a cuccaikat, Royal Futárszolgálat, DPD Futárszolgálat, Express One Hungary . Előző kettőnél van csomag bontásra mód, EOH esetén pedig csak a külsérelmi nyom a csomagoláson jegyzőkönyvezhető.

Lehet, hogy ez utóbbi viszi a nagyobb nehezebb árút és nem tudják megvárni, amíg akár egy mosógépet vagy sütőt kicsomagoljanak és átnézzenek?

Etniez 2019.01.15. 12:18:54

Kezd olyan érzésem lenni, hogy valahol felborult egy kamion vagy polc a raktárban és próbálják kiszórni a szart, hogy enyhítsék a kárt.
Azok a gépek, amelyek ekkorát estek, szétbaszódnak. Elmennek az illesztések és csapágyak, kuka az egész.
Mondjuk a Whirpool amúgy is szar....

GiaMarie 2019.01.15. 12:20:54

@juhaszvik1: Én már akkor is hajlandó vagyok átértékelni a véleményem, ha jelentkezik az első olyan esetünk, aki nem kibontatlanul punnyasztotta a felújítás közepén hetekig, hanem az átvétel napján kibontotta, és ezzel a problémával szembesült.

Nancsibacsi 2019.01.15. 12:30:18

@GiaMarie: "Nézzük az Edigital éves árbevételét azzal összevetve, mennyi származik ennek az adott mosógépnek az értékesítéséből! 0,0000001%?"
Két eset került napvilágra, és nem tudjuk hányan "hajlítgatták vissza ami elgörbült", és használják úgy a mosógépüket.
Előző edigital-os posthoz linkeltem egy index fórumot - nézd meg hogy negyed év alatt hány törött LC paneles TV fotója került fel az edigitaltól (kikapcsolt állapotban nem látszik, bekapcsolt állapotban kuka). És nem mindenki irkál ám az index fórumába.

De nézzük pl. a mall.hu-t. Ott elég sok terméket találsz így: "A termék csomagolása a szállítás során sérült,de a termék ép és sértetlen." Ezek a visszavett termékek, amelyek működőek, ellenőrzöttek (haha), stb. Én is vettem itt egy láncfűrészt - néha kell, akkor jó ha van, de arra hogy elvágjak vele évi 8 db fát, nem kell nekem 100 ezres csoda. Vettem volna inkább használtat a jófogáson - de hát hülye voltam. Az ellenőrzött, működő gépből konkrétan kijött a gyertya amikor le akartam venni a kupakját - mivel a menetet már kihúzta az előző, max 14 napos tulaj. Kipróbálták, működő - ugye?

Nade van másik cég is: ipon. A céges vásárlóknak nincs 14 napos garijuk -, így ők kapják meg a magánvásárlók által 14 napon belül visszavitt pixelhibás cuccokat. Korrekt.

Szóval ez a magatartás - áruljunk selejtet, és verjük a buktánkat a vevőre - egyáltalán nem áll távol a kereskedőktől, és bizony simán lehet ez felülről jövő döntés. A selejt előbb-utóbb a végleges vevőjére fog találni. Ha 3 visszahozza, a 4. nem fogja. Ha 1% a selejt, akkor ez 1% tiszta profit. Mivel ezeknél a cégeknél sokszor pár % csak a haszonkulcs, ezért sajnos ez simán MEGÉRI. Itt semmi mást nem tudsz tenni, csak az mondani amit én:
- edigital: bukott
- mall.hu: bukott
- ipon: bukott.
Kész, én tőlük már nem veszek semmit se.

Igen, sajnos itt tartunk, hogy tavaly karácsony előtt úgy mentem el tv-t vásárolni, hogy nem azt néztem mennyibe kerül, hanem azt, hogy a cégnél ki lehessen próbálni.

Etniez 2019.01.15. 12:43:02

@Le a spammerekkel: A tisztelt szállító nagyon jól tette. Nem kapsz olyan szolgáltatást, ami nincs benne a szállító szerződésében.
Leszel szíves a tisztelt Edigitalt hibáztatni.

Annyira idegesítő, hogy kiírhatatlan ez a bontogatós hülyeség.
Az egy plusz szolgáltatást, nincs benne a rendes csomagszállítás árában.

Etniez 2019.01.15. 12:51:52

@LKerekes: Velem soha nem oldottad volna meg sem szép szóval, sem vesztegetéssel.
Ami van a szabályzatban, az van. Volt ilyen vitám, nem egy.
Ha kinyitod és szar, akkor már nem tudom visszavinni bontatlanként, tehát engem vesznek elő. Én ugyanis köteles voltam ép dobozt felvenni és ép dobozt visszavinni, ha kézbesítetlen.
Elvagytok tévedve, nagyon.

juhaszvik 2019.01.15. 12:57:46

@GiaMarie: na mondjuk ez az, amit nem tudok, hogy akkor is ilyen választ ad-e az edigital, ha 14 napon belül jelzik. a véleményem, hogy igen, mivel ha jól emlékszem egyik esetben sem a 14 appal utasították el őket, hanem a futár nélküli kicsomagolással.
és ahogy @Nancsibacsi: kolléga is rámutat, a fórumokra vagy esetünkben a TH-ra felkerülő ügyek csak a töredékei lehetnek a valóságnak, mivel alapból csak egy kisebbség tud egyáltalán az oldalak létezéséről, még kisebb azok hányada, akik meg akarják írni a kínjukat-bajukat.

Nancsibacsi 2019.01.15. 13:35:44

@Etniez: Hát akkor bizony visszavitted volna bontatlanul, öregem.

Etniez 2019.01.15. 13:39:34

@Nancsibacsi: Így van és pont leszartam volna.

G.Adam 2019.01.15. 13:39:58

Megint remek "mit kellett volna tenni" hozzászólások tarkítják a posztot, miközben az ember nem azért fordul ehhez a bloghoz, mert erre nem jött volna rá magától.

Kár ilyen kérdéseket feszegetni, hogy miért nem nyitja ki valaki, ha rosszul döntött akkor, ha nem. Egyszerűen vannak ilyen élethelyzetek és van ami talán még fontosabb, létezik a KRESZ-ben is használatos "bizalmi elv".

Az ember nem úgy közlekedik, hogy minden autóvezető egy őrült, aki maga is meg akar halni és engem is életveszélybe akar sodorni. Vásárolni sem így szoktam, mert ilyen az alap bizalmi beállításom mások felé. MIndenkiről sokat elmond hogy látja "by default" az embereket maga körül, de nekem ha kihoznak egy sértetlen csomagot, úgy, hogy sose volt gondom se Edigitallal, se Whirlpoolal, miért gyanakodnék. Ha alszik a gyanú, nem kezdek nyomozni.

Hozunk döntéseket, néha rosszakat. Igen is építkezésnél, felújításnál sokszor van, hogy az ember előre gondolkodik, megpróbál kihasználni egy jó akciót, mint a Black Friday. De pl konyhabútort akarsz helyre terveztetni, érdemes megvenni előre a gépeket és azokra szabni a dolgokat, stb. Nálunk ezek egyike se volt, de vannak ilyen helyzetek, voltak családban, kollégáknál, nincs ezzel baj.

Én ugyan abszolút listaáron, nem akciósan vettem a mosógépet, de a felújítás, leginkább a beszerelés csúszott nálunk is, végül később bontottunk. Megjegyzem az enyémmel egyidőben azonos futárok által, Edigitaltól jött egy Whirlpool mosogatógép is, ami hibátlan állapotú volt, pedig ugyanúgy nem bontottuk hetekig. Egymás mellett álltak, egyiknél működött a bizalom a hibátlan csomagolás láttán, másiknál nem.

Még egyszer megjegyzem: az ember nem szaladgál pajszerral a lakás lezárt és lefóliázott részén, hogy szétverjen mindent maga körül. Kiváltképp a mosógép belsejét ;)

Az itteni poszt és az összefüggés számomra inkább a gyártó felé vezeti a figyelmet, mint az Edigital felé - épp a sértetlen csomagolás miatt.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.15. 13:42:16

@Etniez: amit kurvára nem fog fel a sok suttyó szállító, veled együtt: nem azért kell a jelenlétedben bontani, hogy utána kibontva visszavidd, hanem azért, hogy legalább egy "hiteles" tanú legyen rá, ha sérült az áru. Ne az legyen, hogy a bolt mossa kezeit, mert biztosan te rongáltad meg kibontás után. Érdekes módon, bárhonnan rendeltem, sosem volt gond az előzetes ellenőrzés, csak az edigitalnál.

Etniez 2019.01.15. 13:45:11

@Le a spammerekkel: Hiteles tanu? WTF? :D
A te feleséged jogilag ugyanolyan hiteles tanú.

Bontogatás plusz szolgáltatás és plusz pénz. Ha nincs benne, akkor nincs benne.
Azt kapod, amiért fizetsz, ez a normális.

GiaMarie 2019.01.15. 13:48:48

@juhaszvik1: Azt gondolom úgy, hogy mindkét oldalon álltam, hogy hibás a szabályozás. Teljesen korrektnek az alábbiakat tartanám (NEM TEHETEM BELE AZ ÁSZF-be amúgy, így marad az, hogy rizikózok, hogy felnyomnak-e egy-egy vitás kérdés esetén: Tisztelt Vásárló! Az Ön kötelessége megbizonyosodni róla, hogy a terméket sértetlen csomagolásban vette át. Amennyiben a csomagolás sérült, kérjük, vetessen fel jegyzőkönyvet és tagadja meg az átvételt (másik oldalról: X értékű csomag felett a futár legyen köteles lefotózni, hogy sértetlen csomagolást adott át. Nem egy nagy elvárás manapság). Amennyiben a terméket nem áll módjában a futártól való átvételtől számított 2 órán belül kibontani, kérjük, készítsen video felvételt a kibontásról és az esetleges sérülésekről (pecsét, plomba a csomagon is kb 20 Ft pluszköltséget generálna) mivel mechanikai jellegű sérülésre kizárólag ebben az esetben áll módunkban felelősséget vállalni. Ezek mondjuk nem teljesíthetetlen feltételek, mert ilyenkor van egy fotónk a futártól, hogyan adta át, van egy video felvételünk az ügyféltől, mikor kibontja, ha sérült a termék, akkor kereskedő benyeli a bukót. Nem, ha mondjuk tányérkészletet árulok, 11 nappal az átvétel után sem venném vissza azzal, hogy ripityára törve érkezett meg, akkor sem, ha törvénytelen a hatályos jogszabályok szerint. Amíg ilyen a jogi szabályozás, addig az ilyen esetekre az marad, hogy a vevőnél a bukta. Meggyőződésem amúgy, hogy ha a futártól való átvétel napján jelzi, akkor nyerhető a sztori. Ebben a formában viszont IJ. Úgy gondolom, ennyi felelősségtudat/együttműködés elvárható a vevő részéről. Sokkal inkább elvárható, mint az eladótól követelni azt, hogy tetszőleges időn belül, becsszóra vegyen vissza törött, leejtett, stb terméket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.15. 15:00:28

@LKerekes: te tényleg ennyire buta vagy? A mosószer szagának intenzitása azt jelzi, hogy valami más is sérülhetett. Nem az oldalfal tartja benn a szagot. A gépet nem szerelte szét, nem vizsgálta át. Csak a lemezt igazgatta vissza. Ennyi ésszel hogy élsz? Vegetatíve?

balu3 2019.01.15. 15:11:58

Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénál, és a selejt valami véletlen folytán pont az általuk olyannyira kedvelt magyar ember házában köt ki.

Plusz : Levan írva : ellenőrizd, hová akarsz még fordulni ha nem lett ellenőrizve a termék?
Tanulság: sírás rivás itt.

Terézágyú 2019.01.15. 15:25:37

"Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénál, és a selejt valami véletlen folytán pont az általuk olyannyira kedvelt magyar ember házában köt ki."

Mondja a kormányhivatal dolgozója (akinek ilyen jó helyesírása van).

Igen, a szlovákok direkt csinálták ezt, és direkt küldték ebbe az országba.
Ilyen ebben az országban nem fordulhat elő, hacsaknem egy multinál, ugyebár.

balu3 2019.01.15. 15:26:33

@GiaMarie: értem én, végére elfogyott a gyógyszered.
Edigital.hu alapból szar, hulladékot vesz és ad ez tény, tapasztalat.

campobaszo 2019.01.15. 15:35:28

@KaTe: Idézet a http://fogyasztovedelem.kormany.hu-ról:

"a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében]."

BOAR 2019.01.15. 15:56:01

Nem csak azt kell videózni a mobillal ahogy apu sétál a tengerparton, hanem a kicsomagolást is. Szépen rámenni a bontatlan ragasztószalagokra stb.
Aztán ha a szállító nem fogadja el, felnyomni faszbúkra, youtube-ra, legyen egy kis reklám...
Ha az ember előre fizet, a futárral nem sok mindent tehet. Ha nincs otthon és rokon stb. veszi át a cuccot, dettó...

Sir Gombóc 2019.01.15. 16:03:41

@juhaszvik1: mondok egy másik verziót: ugyanaz a mosógép ugyanattól a gyártótól..
Pár éve a mosógépem tőlük vettem. Családtag vette át, mert épp dolgoztam, kérés nélkül bontották ki a csomagolást és nézték át a gépet, hogy rendben van-e?
Más esetben is a szállító, ugyanettől a kereskedőtől vásárolva, felhívta a figyelmet az ellenőrzésre, azonnali kinyitásra.

Egykettonegy 2019.01.15. 16:19:29

@kaszast:

aZ ÉN WHIRLPOOLOM IS SZÉTROHADT KÉT ÉV UTÁN

Sir Gombóc 2019.01.15. 16:21:10

@balu3: az én tapasztalatom a tiéd ellentéte és ez tény. Na erre várjál gombot.

Egykettonegy 2019.01.15. 16:21:40

@Terézágyú:
"Simán el tudom képzelni, hogy a szlovák gyár minőség-ellenőrzése sem különb egy két magyar multi gyárénáL"

Miért kell a szar tót minőség miatt a Magyar minőséget kritizálni?

futo001 2019.01.15. 16:28:08

@Egykettonegy: Dolgoztál már ilyen helyen? :D Akkor tudnád.

futo001 2019.01.15. 16:30:24

15 éve is szabály volt, és nem változott azóta sem: Whirpoolt csak ingyen, vagy sehogy.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.01.15. 16:42:48

Új csatornák
(a mű termékmegjelenítést tartalmaz)

Jól kezdődik ez az év, én
Láthatom a Spíler TV-n
(míg csendesen mos a Whirlpool)
Hogyan rúg gólt a Liverpool!

Más díjcsomag, több új channel
Nagymosástól időt csen el,
Ám nem rugózom a témán,
Mert Zanussim lögyböl némán.

Kire nem a nagynénje mos,
Kellhet annak Gorenje, Bosch…
Indesittel sem lesz vesztem;
Míg mos, látom, nyer a West Ham!

Hopp, most bekkel az Arsenal,
Kispad mellett bús Arsene áll,
Kit egy labda épp orrba gór…
S véres zsepit öblít Fagor.

Magyar foci tök más eset,
Nem rúgnak két egyeneset,
Lelátón dürg’ siketfajd: Úúú!
S háttérben pénzt mos egy Hajdu…

„De nem a Bé ám, mert az én vagyok és én nem pénzt mosok, hanem balsorsomból kifolyólag közvetíteni vagyok kénytelen ennek a sok gyalulatlan falábúnak a szerencsétlenkedését! A pénztárcájuk tele, a fejük üres, viszont a tetejükön a haj dús. Ez a szóvicc hozzám illő Hajdús, illetve Hajdúbés.” /Hajdú B. István, sportriporter/

„Egyre növekvő lelkesedéssel olvastam a verset: na ez egy remekmű lesz érzem, nincs bukfenc benne, se nyelvtörő és ismeretlen szavak, a rímek nem fájnak, hát mit kérhetnék még többet, szinte tökéletes. De jajj az fránya utolsó két versszak miért gázol el... Van remény, láttam a fényt az alagút végén, igaz ez most még egy vonat volt, mely után én dürg' tem: Úúúúú, hajdúúúú... Na ez fájt.” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Jól kezdődik ez a vers. A Zalkotó zappel, a film forog. Zap! Gól! Zap! Csobb! Zap! Bekk! Zap! Gluggy! Szellemesen kétértelmű csatornaszag terjeng, szétválogatatlan szennyesként kavarognak az események. A férfi és női princípium öt felvonásban elkeseredetten küzd a távirányítóért. Programtárcsa kattan: új strófa, új gólöröm, új pH-érték. Fortissimo, subito piano, 1200-as fordulaton örvénylő jinjang. Hármas sípszó, X, a Zolvasó kábult, a gazdaság piszkosfehér! Előrébb nem vagyunk, de legalább mentünk pár kört. Nem egy Tarr Béla film, de legalább pörög.” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Jobban ismerem én a dürgést, semhogy kihalt magyar tribünökre járjak a bundás sörfoci látványán borzadni! Siket vagyok, nem vak! Meg unatkozom is egyedül.” /Vazul a siketfajd/

„UNATKOZIK? VEGYEN MOSÓMEDVÉT! VOLT EGY NAGYNÉNÉM ZSPRICENKÁBAN, AKI MOSÓMEDVE HELYETT INKÁBB EGY TÉVÉT MEG EGY MOSÓGÉPET VÁSÁROLT, DE NEM HÍVOTT SZERELŐT, HANEM A NAGY BUTASÁGÁBAN FORDÍTVA KÖTÖTTE BE ŐKET, ÍGY AZTÁN MAJDNEM BELEFULLADT A TÉVÉBŐL ÖMLŐ VÍZBE, DE SZERENCSÉJÉRE ELŐBB MÉG AGYONVÁGTA AZ ÁRAM, ÍGY KEVESEBBET SZENVEDETT!” /Pepin bácsi, az ordító rokon a’la Sörgyári capriccio/

„Kikérem magamnak, az én csapatom nem bekkel, mint annak a Klisé Mourinhonak a szedett-vedett hordája, hanem visszavonultan támad! Amúgy meg nem a labda vágott orrba, hanem ennek a mitugrász luzitánnak a szájszaga, de elhajtottam a stöpszli majmot!” /Arsene Wenger, az Arsenal francia menedzsere/

„Beszólsz nekem, a Special One-nak?! Én minden évben nyerek valami kupát, te meg soha, így sajnos nem tudlak kupán vágni te nyakigláb csigazabáló!” /José Mourinho, a Manchester United portugál menedzsere/

„Anglomán agymosásra vágyik? Nézze ön is a közpénzből vett csatornámat, a Spíler TV-t! Nekem megéri!” /Andy Vajna, tévécsatorna- és kaszinótulajdonos/

„Szeretem a tévét. A sok tévét. Egy mozdulattal szétrúgni.” /Chuck Norris/

„Ennek a Glázser Bozsó epigonnak a legújabb szellemi merényletéről a panelházak strang aknái jutnak eszembe, mert azokon is átjön az izzadságszag. Mintha egy székrekedést verejtékes gyötrődéssel hasmenéssé nagydolgozó alsó szomszéd kipárolgása áztatná pépesre a vécén olvasandó sportújságomat. Az ajtó előtt feszülten toporgó anyám szerint inkább Frady Endrét kéne olvasnom a vécén, mert egyrészt akkor pillanatok alatt végeznék, másrészt felhasználhatnám a verspapírt is. Jó ötlet, csak félek, hogy Frady Endre életműve eldugítaná a csatornát és mindent elöntene a szennylé.” /Puzsér Róbert, kritikus/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/01/uj-csatornak.html

slowMotion 2019.01.15. 16:51:02

CBA, WizzAir, Edigital ... csak ha muszaj!

slowMotion 2019.01.15. 16:53:42

Elegge valoszinu, hogy a gyartastol indulva az edigital kiszallitasig *valahol* egy par darab borult ...

l. 2019.01.15. 17:39:31

@Kánikula: Én szárítógépet vettem edigitől olyan 2 éve, vagy 3, a futarak behozták a garázsba és ők kérték hogy bontsuk ki és próbáljuk ki. Addig nem mentek el míg ki nem bontottam megnéztem sérülés nincs, bedugtam a konnektorba hogy életre kel e. Működött aláírtam mentek. De megnemmondom már melyik futárszolgálat lehetett.

Joe1952 2019.01.15. 17:57:30

Nálam a Whirlpool mosógép 14 évet kibírt, és nem rothadt szét. Az elektronika adta meg magát illetve a programkapcsoló ami a panelek közé volt beforrasztva, így a komplett csere már nem érte meg. Újra ebből a márkából vettem, 4.-éve gond nélkül működik (egyszer nyelte be a színfogó kendőt de simán ki lehetett venni a szivattyúból). Emellett van egy azonos időben vásárolt combi4 mikró is ami a mai napig kifogástalanul működik. Egyik sem volt olcsó és persze nem szlovák vagy egyéb gyártmány hanem eredeti illetve svéd. Ennyit a márka fikázásáról.

Joe1952 2019.01.15. 18:01:00

@Joe1952: Ja és 4 + 10 év garancia.

ParePCSI 2019.01.15. 18:19:13

@GiaMarie: Dehogynem! Ráadásul az ellenoldalnak dolgozol.

2019.01.15. 18:33:41

Nincs egyik poszternek se felesége, hogy mosógépre költenek? :)))))))))))))))

ParePCSI 2019.01.15. 19:03:52

@Egykettonegy: "...szar tót minőség miatt a Magyar minőséget..." Ez annyira siralmas! Te még akkor is "tót"-ozni meg Magyarozni fogsz, ha már régen békaperspektívából nézzük őket. Ami a dolgok állása szerint nem kizárt.

György Lukács 2019.01.15. 19:36:07

1. Ptk 6:157. § [Hibás teljesítés]

(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

2. 20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Van még kérdés?

KaTe 2019.01.15. 19:56:51

@campobaszo: Kipróbálás nem egyenlő a használatbavétellel. Amit egy boltban nem tudsz kipróbálni, azt otthon se, anélkül hogy használatba ne vedd.

ekat 2019.01.15. 21:26:06

@futo001: Az 1991-ben vásárolt Philips Whirlpool mosógépemet 2008-ban hagytam működőképesen az akkor eladott lakásomban. Persze azóta romolhatott. :)

ekat 2019.01.15. 21:29:55

@ParePCSI: A Magyar nagybetűvel írása már mindent elmond. :)

GiaMarie 2019.01.15. 22:13:27

@György Lukács: Ó, igen, ez az a kérdés, amiben a Fogyasztóvédelem sem hajlandó állást foglalni, pedig kértem tőlük hivatalos állásfoglalást. Hibás teljesítésnél fél év: anyagfáradás és társai. Esetünkben egy mosógépnek a gyártás pillanatában érvényes követelmények szerint sem kell alkalmasnak lenni arra, hogy kicsúszik Józsi kezéből a lépcső tetején, és lebucskázik 6 lépcsőfokot, így az, ha összetörik 6 hónapon belül az én értelmezésemben nem tartozik a hibás teljesítési vélelem hatálya alá. Ha egy varrás elfeslik egy ruhán, az tartozHAT ebbe a kategóriába. Egy cigaretta égette luk az elején az átvétel után 4 hónappal értelem szerűen nem, és ha bárki az ellenkezőjéről szeretne meggyőzni, nyugodtan beperelhet, állok elébe, de tuti nem fizetek/cserélek. Ugyanez a törött tányérkészlet és a leejtett mosógép.

registerz 2019.01.15. 22:25:21

Így járnak a funkcionális análfabékák.

Leooo 2019.01.16. 00:36:22

@Le a spammerekkel: Sose volt egy minőség az inkriminált román eredetű brigád! Kábé nyitott szemmel átvenni egy marékra való izzó salakot, az hasznosabb, mint bármit megvenni az ED-nél, pláne webshop alapon...

Lalikám 2019.01.16. 06:51:17

Ez azért a nagygép csereprogram előtt nem jött túl jókor a whirlpoolnak, sokan meggondolják mit válasszanak majd ezek után, én is...

Nerevaryne 2019.01.16. 07:38:44

Lassan egy éve nem vettem semmit az edigitaltól. Na nem rajtam múlt, háromszor is voltam náluk. PC-alkatrészt, kiegészítőt, telefonkiegészítőt kerestem.

"Sajnálom, ez a termék nincs itt készleten, 2-3 napra tudom megrendelni". Webshopon ugyanez. Nézem a termékeket, és maximum 1-2 budapest üzletben van készlet. Az edigital nagyjából egy feltupírozott csomagátvevő pont.

Darth Revan 2019.01.16. 10:06:49

@vizsla_barat: az mondjuk eleg rendes volt toluk

dr. trafik nomac 2019.01.16. 14:02:34

@GiaMarie: Mi pont most katunk egy ilyet egy neves cegtol, nem bontottuk ki helyben mert ajandek (de lehet nem is tunt volna fel egybol). Nem vittuk vissza, pont azert mert jellemzoen te vagy a tuloldalon, es tudunk vele elni.

Klaric 2019.01.16. 15:27:58

Nagy értékű cuccot nem fizetünk ki előre, lesz@rom, hogy drágább az utánvét miatt. Amikor megérkezik addig nem fizetek a futárnak, maximum megmutatom neki a pénzt, hogy itt van a kezemben, de addig nem adom át, míg ki nem bontjuk a motyeszt. Eddig még mindig bejött. Ja, és a kedvesség meg az udvariasság csodákra képes ám... A futár is ember. Ha udvarias vagy és nem egy bunkó mogorva pokróc, csodák tudnak történni. Egyetlen kirívó eset volt eddig. Csomag sértetlen, mondom a futinak, nekem drága cucc, akkor fizetek, ha kinyitottuk. Akkor ő visszaviszi, mert úgy nem lehet és láttam, hogy kezd elborulni az agya. Mondom nem azt kérem, hogy próbáljuk ki, csak bontsuk a dobozt, hogy benne van-e, ami kell és ránézésre okés-e. Tudom, hogy minden perc számít neked, de akkor intézheted a visszakönyvelést, mert én meg látatlanba nem veszem át. Fújt egyet, elvonultak a felhők a homlokáról és már boncoltunk is. Felnyitottuk, közben beszéltünk... Mondom neki, ha gáz van leírjuk, hogy a csomagolás sértetlen volt az érkezéskor és hogyha valami hiányzik, sem te, sem én nem lehetek a hunyó. Hajlandó lennél aláírni? Miért ne írnám alá? Há' mer nem szokták, csak ordítanak, hogy mi a xart hoztam... Ha a feladó elszúrta miért téged hibáztassalak? Erre pislogott, mint hal a szatyorban... A hozzáálláson sok minden múlik. Kb. 30mp volt. Tovább tartott meggyőzni, mint ameddig az egész kibontás tartott.

Közös érdek tud lenni a futárral a vevőnél, csak emberi módon kell hozzáállni. Megérkezik hozzád. A csomagolás sértetlen, nincs lesarkalva, sérülve, látszik, hogy nem dobálták. Kibontjátok közösen, ha a csomagon belül sérült a cucc, ő a tanú rá, hogy a kibontáskor sérült volt, te meg az ő tanúja, hogy nem bucira törve jött a csomag. A fentebbi hozzászólások között volt, hogy a feleség is jó tanúnak... Családtag és egy gazdasági közösségben élő hozzátartozó ellen simán az ellenérdekelt fél ügyvédje/jogásza "elfogultságot" jelent be és már nincs is tanúd. De futárral jogilag/gyakorlatilag ellenérdekelt felek vagytok, mert ő a szállító cég képviselője feléd, tehát áttételesen bár, de az eladót képviseli. Míg EMBERILEG azonos oldalon álltok, neki érdeke, hogy tanúsítsd, nem ő és a munkáltatója hibázott, hiszen egy sértetlen csomagot kaptál, neked meg az az érdeked, hogy tanúsítsa azt, hogy mumus lapult a díszdobozban... Ezen kívül nincs az a jogi zsoké, aki elfogultságot tudna bizonyítani két olyan ember között, akik életükben talán először találkoztak. Ha mindketten ugyanazt állítjátok, parton a hajó...

Megköszöntem neki, majd balesetmentes, szép napot kívántam neki és adtam egy ötszázast, hogy este gurítson le egy sört az egészségemre... Azóta már pár év alatt jött hozzám többször(pedig több futárja is járja ugyanannak a cégnek a városunkat, de mindig ő jön hozzám), mindig kérdez, hogy bontunk-e? Volt, hogy csak legyintettem, mert tényleg nem ért annyit az egész, hogy bohóckodjunk. De ha igen, akkor minden további nélkül 20mp alatt lerendezzük a dolgot és mosolyogva intünk búcsút egymásnak.

Xezs7 2019.01.16. 17:21:30

@GiaMarie: Én veled vagyok haver. Rengeteg a sunyi ember.

Bluemotion 2019.01.17. 16:27:34

@Klaric: Próbáld ezt meg eljátszani az MPL-lel (Magyar Posta) :)

Zsoltbacsi 2019.01.17. 22:33:10

@Klaric: Azért jegyezzük meg, hogy sok webshop nem veszi vissza a futártól a bontott terméket, hanem szépen levonják a fizetéséből, aztán árulhatja a cuccot a vaterán/jófogáson....

Kalmen 2019.01.18. 21:34:02

Én nem tartom fel a futárt azzal, hogy gyors nézzük meg a csomagot. Csak annyira tartom fel, hogy megnézzük, sérült-e a csomagolás. A három munkanapos cseregarancia amúgy is véd.
Itt a Homáron sokat lehet tanulni. Bármit rendelünk, legyünk akármilyen helyzetben, bontsuk ki 3 napon belül, valamint próbáljuk ki.

ringer 2019.01.30. 10:44:53

@Kalmen: A 3 napos cseregarancia a szállítás során bekövetkezett töréskároktól nem véd. Úgy általában a nem rendeltetésszerű használatból/szállításból eredő károktól alapból nem véd semmilyen jogszabály.
Az egy dolog, hogy kívülről észre nem vehető töréskár (itt nem az volt) esetén 3 napon belül általában cserélnek, viszont ha kiderül a töréskár, utána simán behajthatják rajtad az új készülék árát (igen, még egyszer). Persze a peres út miatt a cégek jó része inkább benyeli, és inkább a 3 napon belüli cseregaranciánál az átvételi vizsgálat alaposságát növeli.

Kimblee 2019.09.15. 22:08:59

Általában akkor szokott így leugrani az oldala ha az első üres programot úgy inditja el az ember hogy a dobrogzìtò csavarokat nem távolítja el es elkezd táncolni a mosógép.
süti beállítások módosítása