Nincs egy hete, hogy hosszasan okoskodtunk arról, honnan ismerhető fel az a webshop, ahonnan nemhogy rendelni nem szabad, de megnyitni sem az oldalát. Hát a Gearbest.com-on még a Homár gyanakvásból olvasztott és szkepticizmussal csiszolt nagyítója sem nagyon lát kivetnivalót: ez az egyik legnagyobb kínai webáruház, a világ minden részére szállít, az oldalon rengeteg infó van, utánvétes szállítás, PayPal-os fizetési lehetőség, EU-s raktár, nyilvános emailcím és ügyfélszolgálati rendszer. Nem véletlenül szerepel a megbízhatósági listák élén. Aztán kiderült, hogy hiába Támogatási Központ, itt is simán beüthet a kínaizás átka: amit olyan ügyesen megspóroltunk a réven, elmehet a vámon, ha baj van.
A nyár elején pont itt az Indexen olvastam egy szuper elektromos bicajról, 369 dollár volt (relatíve olcsó), jónak is tűnt, szuperek voltak a vélemények – megrendeltem ezért a Gearbest lengyel áruházából. A bicaj rendben megérkezett és meg a magam közel negyven évével egy hatéves örömével vetődtem rá, és használtam boldogan kb. két hétig. Akkor a bicaj megadta magát, de a negyvenévesek nyugalmával nem aggódtam: a Gearbest ugyanis - látszólag - egész korrekt jótállási rendszert működtet.
Írtam nekik, hogy a bicaj elromlott, csatoltam egy rövid videót, ők meg visszaírtak, hogy igazán semmi gond, postázzam vissza, és küldik a vételárat. Hurrá, gondoltam én, annyira elégedett voltam, hogy az is felmerült bennem, hogy nem pénzt kérek vissza, hanem egy új vagy megjavított bicajt. A bicajt ezután feladtam a Magyar Postán, közel húszezer forintért, akik átadták a német DHL-nek, ez ugyanis a Posta külföldi partnere. Vártam sokáig, de a Gearbest nem jelzett vissza. Megnéztem a német DHL oldalán a csomag nyomonkövetését, ahol kiderült, hogy a Gearbest megtagadta a csomagátvételt.
Óóóóóó, gondoltam, és egy hatéves idegességével reagáltam. Rögtön írtam neki, hogy ez hogyan lehetséges. Visszaírtak, hogy ez nem lehet, biztos rossz címet adtam meg. Nade. Direkt lefényképeztem a csomag átvételi címkéjét a postán, és jó címet adtam meg. Elküldtem nekik postán, az a válasz érkezett, hogy ez akkor sem lehet. Írtam a Gearbest központi címére is, ők is azt mondták, hogy ez ki van zárva, de küldjem el újabb húszezer forintért nekik. Ok, kérdeztem én, de miért vennék át ezt, ha elsőre sem vették át? Erre nem kaptam választ.
És jön a csavar. A bicajt annak rendje szerint visszaszállították Magyarországra, és egy nagyon jófej postás felhívott, hogy mikor hozza házhoz. Mondtam neki, hogy ne hozza, mert ennek a csomagnak Lengyelországban lenne a helye. Utána kérdezte a postás: „Ja, ez ilyen visszaküldött csomag? „Mire én: „Ez bizony az”. Mire ő: „Hát ilyenből sajnos rengeteg van, hogy nem veszik át, és visszaküldik”
Pár nap múlva - miután már egyre több levelet írtam – a Gearbest felajánlotta, hogy visszafizetik a bicaj árának a felét, de szerintük ők akkor sem utasították vissza a csomagot, mert az meg sem érkezett Lengyelországba. Ez kicsit viccesnek hangzik a DHL nyomonkövetési rendszere alapján, de úgy látszik nem bírtak jobbat kitalálni. És egyáltalán - ha nem az ő hibájuk, akkor ugyan miért is fizetnek egyáltalán? Írtam nekik, hogy ez viccnek is rossz, gyorsan válaszoltak is, hogy ez nem vicc.
Itt tartunk most.
Vagyis. Eddig 369 dollárba és húszezer forintba került ez a fantasztikus cég nekem, és van egy nem működő bicajom a posta raktárában, amit húszezer forintért újra kiküldhetek. Amit vagy átvesznek, vagy nem.
Szerintem a fogyasztóvédelem imádni fogja ezt a sztorit.
Dani
punpa 2019.10.15. 10:14:41
zserzsenne 2019.10.15. 10:15:31
Sajnálom, hogy így járt a posztoló, de erre mit lehet írni? Tanulópénz. Kérje vissza, és próbálja valakivel megjavíttatni. Két év, és még javításra kidobott százezer forint után meg majd visszaül az autójába, vagy gyűjt egy rendes bringára.
A kínai áruházak véleményére meg már rég nem adok, mert ha megkapják az árut a felhasználók, már repül is az öt csillag. Elenyésző az, aki akár rövid ideig is használta volna, és utána értékel.
Fausto(tm) 2019.10.15. 10:52:25
a fekete krindusz 2019.10.15. 10:56:41
GöTi 2019.10.15. 11:05:27
Csak azt nem bírták ráírni, hogy három napon belül kell reklamálnom!
Megpróbáltam az eladóval zöldágra vergődni - hülyére vette a figurát - mutassak kinyitó videót...
A nagyszerű Magyar Posta 3 nap után lepattintott egy aláíratlan, céges bélyegző nélküli levéllel
- mert a postaszabályzat szerint...
- miért vettem át...
HarryKlein 2019.10.15. 11:34:40
Tök irreleváns ki szerint mennyibe kerül egy normális bringa, a történet érdekes.
Darth Revan 2019.10.15. 11:43:32
Canon M mount adaptert kerestem, náluk 90 euró volt, a canon valami 140 euróért árulta.
Megjött és kiderült, hogy nincs hozzá az a kis bizbasz, hogy állványra lehessen szerelni. A dobozon a név az volt, hogy canon adapter bizbasz nélkül. Ami elég lényegi infó.
A köcsög bagázs viszont nem volt hajlandó visszafizetni a teljes vételárat.
Mocsok, csaló bagázs
Soha többé kínai cégtől nem rendelek semmit.
Terézágyú 2019.10.15. 11:48:23
"Miért kell a posztolót kúrogatni?
Tök irreleváns ki szerint mennyibe kerül egy normális bringa, a történet érdekes."
Ja, marha érdekes....... ááááááááá.....
temprasordog 2019.10.15. 12:40:24
blasiusii 2019.10.15. 13:08:36
Snagal 2019.10.15. 13:56:55
ez nem volt gyanús?
"Promo:
Töltsön 6120Ft, szerezzen kiegészítőt a 0.Ft
Szállítás: 175Ft ide Hungary Via Unregistered Air Mail
Szállítás között: Oct 15 - Oct 17, Becsült szállítási idő: 15-28 munkanap"
google fordító, és irracionális szállítás?
oké, ettől még lehet jó az oldal, de a kapcsolatnál már regisztrációt kér, se e-mail, se központi telefonszám se semmi... ez azért ritkán jelent jót de biztos én vagyok túl gyanakvó....
"Szerintem a fogyasztóvédelem imádni fogja ezt a sztorit."
szeintem is, jót röhögnek majd rajta... mást úgyse tehetnek.
The Good Boy 2019.10.15. 16:11:18
Nem csak a kínai webáruházak. A magyar üzletekben is ez van. a gyökér átveszi a márkátlan vackot, aztán 1 nap használat után dobja az 5 csillagot a termékre. Vagy van a türelmetlen, aki leírja, hogy most csomagolta ki, minden szép és jó, huppsz 5*.
Én meg nézem az értékeléseket (pl. legutóbb, olyan termékeknél, ahol a márkátlanok is két kilótól indulnak), és a világmárkákra szinte nincs értékelés, még a legjobb ár/érték arányúaknál is csak elenyésző, míg a no name, általam sose hallott "márkára" van 20-30 vevőértékelés ( amiből pl. volt olyan, ahol 24 db. 5*, 3 db. 4*), 4,6-4,8-as átlaggal. És most nem akarom derogálni az olcsóbb terméket vásárlókat, de egy picit gondolkodni kellene, és nem egy nap használat után értékelni. Még ha a webáruház hamarabb küldi ki a kérdőívet, minthogy a termék megjönne
Permetező 2019.10.15. 17:06:18
Aki mindkettőt szeretné azt a karma néha szopórollerral bünteti
Horváth Toya 2019.10.15. 17:13:43
Tök irreleváns ki szerint mennyibe kerül egy normális bringa, a történet érdekes."
Talán csak azért mert Kínai cuccot vesz 80.000-ért aminek csak a postaköltsége 20.000 ha gariba bármit is akar??? Csak nekem tűnik idiótaságnak külföldről soktízezres cuccot rendelni??? Pont a garancia nehézkes rendezése vagy a horribilis postaköltség miatt!!!!
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.10.15. 18:06:21
Gearbest: éppen pár hónapja rendeltem tőlük néhány, pár dolláros apróságot. Egy bicskát nem küldtek hetekig, aztán amikor megreklamáltam, visszafizették a pénzt rendesen, gond nélkül (Nem volt raktáron, azért nem küldték. Előtte kérdezték, hogy megvárom-e míg lesz, vagy inkább kérem vissza a pénzt.).
Mester.Tamás 2019.10.15. 18:23:05
Egy exbarátnőm egy magyar webshopnál dolgozott, külön diák volt órabérben, akinek semmi egyéb dolga nem volt, mint kamuvéleményeket írni a termékek alá. Megvolt a táblázat, hogy hogyan és miképpen kell írnia, hogy ne mindenhova az ötcsillagos, meg a "Nagyon meg vagyok vele elégedve" hozzászólás legyen csak.
ekat 2019.10.15. 18:52:06
Permetező 2019.10.15. 19:24:29
Pl a Tinydeal egy vicc. Negatívra értékeltem anno egy cuccot. Be is került a véleményem a termék alá. Minden okénak tűnt leszámítva azt hogy a saját negatív értékelésem csak akkor látszott ha be voltam jelentkezve a saját profilomba, kilépve már nem volt ott na ez lol
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2019.10.15. 19:34:59
Rugovicsvalagba 2019.10.15. 19:43:35
kugel2 2019.10.15. 20:02:35
Szerintem az index penzt kap termekelhelyezeset a kinaiaktol. A Huaweitol biztosan, a mobil-cikkek targyilagossagabol itelve.
HarryKlein 2019.10.15. 20:19:55
Te nem csinálnád, ok, de ez nem fogyasztóvédelmi kategória.
Reactor 2019.10.15. 20:53:38
Akinek van esze, az elmegy szaküzletbe, és ott vesz kerékpárt. Miután meggyőződött róla, hogy nem csak papíron tudja azt, amit. Akinek meg nincs, az a TESZKÓból vesz kerékpárnak csúfolt selejtet. Aki meg abszolút hülye, az netről rendel.
azbest 2019.10.15. 21:36:43
Hová is küldte vissza a biciklit? Talán a lengyel címre, ami a kapott csomagon szerepel?
Csak mert a kínai webshopoknál elég jellemző, hogy bármelyik helyi lerakatból vásárolsz, akkor is a kínai címükre kell postázni a visszamenő küldeményeket.
KaTe 2019.10.15. 22:52:22
azbest 2019.10.15. 22:58:27
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2019.10.15. 23:11:59
Darth Revan 2019.10.16. 02:02:56
Lehet hogy filléres szarokat elküldenek újra, de ebben az estben kifejezetten megtévesztő volt a leírás. Ha tudom, hogy egy lényeges alkatrész hiányzik, akkor nem rendeltem volna ezektől a mocskos tervektől.
Maradok az amazonnál. Rendeltem egy dji osmo pocket kamerát, használtam két hétig és úgy döntöttem, hogy mégsem kell, mert nem voltam vele elégedett.
Ingyen visszaküldtem és a teljes vételárat visszakaptam.
Nem várok él hasonló színvonalat egy kínai cégtől, de hogy átverésre alapoznak az durva.
Soha többé kínai sufnibót!
Darth Revan 2019.10.16. 02:05:57
Im just here for the comments 2019.10.16. 04:48:34
Mellesleg én Kínából csak olyan filléres cuccot rendelek, amit nem bánok, ha tönkremegy. Garit érvényesíteni, na az jó móka ezekkel.
Irigylem a posztoló és a sorstársai bátorságát, akik simán rendelnek ilyen szarságokat a neten. Amit megspórolt, azt most elköltheti a magyar postán.
megamedve 2019.10.16. 06:06:44
CCnick 2019.10.16. 09:13:47
Permetező 2019.10.16. 10:12:23
metal · http://electric.blog.hu 2019.10.16. 10:32:51
Metálvörös 2019.10.16. 10:51:44
CCnick 2019.10.16. 11:01:19
yerico1 2019.10.16. 11:58:40
midnightcoder2 2019.10.16. 12:32:14
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.10.16. 13:20:47
"Az se komplett, aki úgy rendel a messzitávolból kerékpárt, hogy ki se próbálta, utána se néz, semmi se."
Egyrészt amit magam rendeltem (e-roller és e-kerékpár), mind fent van a neten mindenféle információkkal. A rollert itton is lehet kapni, azt ki is próbáltam még korábban, csak éppen 300E Ft. Kínából 180E volt ugyanez (vámmal, mindennel együtt, még mielőtt...). 2,5 éve hibátlanul működik.
Az e-kerékpárról is fent van a YT-on vagy 10 videó, meg máshol sok teszt, úgyhogy pontosan lehet tudni, mit vesz az ember.
Persze, nem ültem rá előtte, nem fogtam kézbe, de aki már rollerezett, bizajozott, azt tudja, hogy mire számíthat az adott terméknél, ha utánanéz. Nyilván van némi rizikó is, de egyrészt az alacsonyabb ár, másrészt a sok infó kompenzálja ezt.
Eddig még egyetlen, netes/kínai vásárlásomat sem bántam meg, vagy nem ért kár miatta (volt kb. 5-7 tétel, amit az USA(!), angol(!) és német(!) eladó nem küldött el, mert ellopta a pénzemet inkább, de azt a Paypal megtérítette 1 óra alatt 100%-ban. Kínaiakkal ilyen sosem történt.)
A posztban említett esetben sztem még a visszaküldés előtt tisztázni kellett volna (ha ez nem történt meg), hogy milyen címre küldje vissza a bicajt a vevő. Mert valószínűleg a lengyel címen egy központi raktár található, ahol sok kereskedő kismillió áruja van.
zserzsenne 2019.10.16. 13:43:56
Aki aktívan kerékpározik, tudja ezt. Gagyi cellák az akksiban, gagyi alkatrészek, örüljön, ha fél évig bírja. Kb. ennyit tud.
2019.10.16. 14:57:31
Permetező 2019.10.16. 15:01:35
2019.10.16. 15:09:07
Permetező 2019.10.16. 15:18:11
zuhanorepulesss 2019.10.16. 15:41:58
Gearbesten is van visszaterites akar szamlara, akar walletre. Csak sokat kell karomkodni a levelben.
Vercsi V 2019.10.16. 15:54:14
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.10.16. 16:15:29
Egyébként meg közlekedésre vettem. Városban sokkal célszerűbb és jövőbarátabb, mint autóban egyedül ülni a dugóban órákon át, aztán parkolóhelyért körözni órákon át. Ja, és igen, biciGliúton megyek, ha akarom, 30-cal. Klafa. ;)
Reactor 2019.10.17. 03:57:42
Persze, lehet örülni, hogy pár ezerrel olcsóbban megkapja az ember, bibi akkor van, amikor kiderül, hogy a kapott cucc köszönő viszonyba nincs a marketingszöveggel amivel jól megetettek vásárlás előtt. Vagy, mint a fenti történet is mutatja, echte selejtet sóznak rád. Aztán futhatsz a pénzed után. Se a magyar, se a kínai fogyasztóvédelem nem fog olyan ügyekkel foglalkozni, hogy webshopról selejtes árut rendeltél. A webshop lerakata jó eséllyel valami Isten háta mögötti Csingcsangcsungfalván van, ahova rendőrautó szökőévente egyszer megy.
CCnick 2019.10.18. 21:07:06
Reactor 2019.10.19. 15:14:54
CCnick 2019.10.19. 17:00:24
Reactor 2019.10.19. 17:08:34
Personally, nekem ősbringásként az a véleményem, az elektromos kerékpár egy totál baromság. Mi a kerékpár hatalmas előnye? Hogy nem kell a működéséhez semmi - se benzin, se elektromosság, se kerozin, se takony. Onnantól fogva, hogy elektromos árammal működik és tölteni kell, az egész koncepció értelmét veszti. Arról nem is beszélve, hogy ezek a csodamasinák nagyon nem bírják se a szélsőséges időjárási viszonyokat, se a terepet.
CCnick 2019.11.12. 12:57:48
Reactor 2021.12.08. 03:44:50