Tékozló Homár

Ezzel a csomaggal valahol valami nagyon csúnya dolog történt

2019.11.25. 09:00 | Homár Rezső | 36 komment

via GIPHY

Olvasónkat a Homár tanította meg arra, hogy érdemes mindent alaposan dokumentálni. A kameraképek és a videók pedig mind arról árulkodnak, hogy azzal a dobozzal valahol útközben bizony valami nagyon csúnya dolog történt. A posztot mi is elküldjük a DPD-nek, ha pedig érkezik a válasz, frissítünk. (A gif csak illusztráció.)

Tudom, nem az első vagyok, aki panaszkodik arra, hogy egy futárszolgálat ezt összetört, vagy azt. Viszont pont az Önök blogjai készítettek fel arra, hogy ne várjak csodát az életben, így a csomagfelvételétől fogva (akkor még mit sem sejtve) mindent, de tényleg MINDENT videókkal és fényképekkel dokumentáltam. Sajnos mint lentebb kiderül, ez sem elég. 

Röviden összefoglalva: 08.14-én vásároltam a neten 2 kerékpártartót és hozzá egy tetőcsomagtartót. 1 nappal később kiszállították, minden rendben, minden sérülésmentes. Még mielőtt a kerékpártartókat kibontottam volna, kiderült, hogy nem jók a tetőcsomagtartóhoz. Felhívtam az üzletet, készségesek, kedvesek voltak, megállapodtunk, hogy visszaküldöm és küldenek olyat, ami jó nekem. DPD-vel szállítattam vissza éppen bennemaradva a 14 napos elállásban, 08.26-án.

Olvasson tovább!

A mindenért fizetett, végül semmit sem vett igénybe végtelen szomorúsága

2019.11.21. 10:00 | Homár Rezső | 120 komment

via GIPHY

Ezen a borongós novemberi csütörtökön olvasónk levele gondoskodik az elmélyülő letargiánkról. Vannak azok a történetek, amiknél nincs mit tenni. Hiába csinált mindent jól (jó, a bőrönd méret kicsit necc, de ezt meg ismerjük), hiába tett meg mindent, amit lehetett, végül ott áll egy halom ablakon kidobott pénzzel. Jobbulást kívánunk.

sad-passenger-waits-with-suitcase-for-plane-on-runway-e1519386195989-916x515.jpg

Ugyan nem sokat repülök, ezért ha mégis, próbálok mindent a szabályoknak megfelelően végezni, de hát emberek vagyunk. Hibáztam; egyrészt azért írok, hogy ha más tanuljon belőle, illetve a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem. 

Olvasson tovább!

Kinek kell kifizetnie a visszaküldés költségét?

2019.11.20. 10:09 | Homár Rezső | 89 komment

funny-cats-if-it-fits-i-sits-11.jpg

Andrea egy nagyon fontos kérdést feszeget és még a Homárt és a szakértőket is dicséri, gyakorlatilag ilyen egy tökéletes e-mail!  Na de a lényeg: mi a helyzet a szállítási költségekkel?

Sok jó dolgot irtok, gratulálunk érte! Jók a szakértők is, ezért szeretnék kérdezni tőletek én is. Szerintem másokat is érinteni fog. Annyira nem tiszta a kép amivel kapcsolatban kérdezni fogok, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelem sem tud biztosat mondani, csak ismételgeti a törvény, de nem tudja értelmezni. A kereskedők meg nyilván a saját hasznunkra cselekszenek.

Olvasson tovább!

Elkérheti a webáruház a személyi igazolványt? UPDATE

2019.11.19. 10:00 | Homár Rezső | 91 komment

56_say_gdpr_one_more_time_v2_1.jpeg

Olvasónk kifogásolja, hogy egy webáruház mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül a csomag átvételekor fel akarta írnia a személyi igazolványa számát. A személyes adatok kezelése nem vicc, érdemes róla beszélni. A legtisztább az, ha előre tudjuk, milyen adatokra lesz szükség és az alapján döntjük el, hogy nekünk az belefér, vagy sem.

Egy elég érdekes esetre szeretném a figyelmeteket felhívni. Miért kéri egy webáruház a személyi igazolványom számát? Nemrég az ajandek24.hu webáruházból rendeltem valamit. Meg is kaptam az értesítőt, hogy elkészült a csomagom. Azonban amikor érte mentem, csak akkor akarták odaadni, ha elkérik a személyi igazolványomat és felírják az igazolvány számát. Miért?

Olvasson tovább!

Nyomkövetés és időgép: a Magyar Postánál minden van UPDATE

2019.11.18. 09:00 | Homár Rezső | 48 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

István egészen addig boldog volt, hogy a Magyar Postán feladott csomagját nyomonkövetési információk alapján követheti, amíg rá nem jött, hogy milyen is az. Össze vissza ugráló státuszok, helyszínek és dátumok alapján próbált rájönni, mikor érdemes várnia a csomagos postást. Hiába.

Rendszeresen rendelek internetről, és sokszor külföldről. Most Magyarországról sikerült rendelnem A kereskedő cég neve nem fontos, mert a hibákról nem ők tehetnek. Ha tehetem, akkor a külföldi oldalakról is nyomkövetési információval rendelek. Nekem megér 2-4 dollárt az, hogy tudom, hol tart a küldemény. Viszont most egy magyar oldalról rendeltem, ahol sajnos csak a Magyar Posta volt válaszható, mint szállító. (Megjegyzés: Már több mint 10 éve ugyanaz a postás hordja ki a csomagokat nálunk, és VELE semmi problémám nincs.) De van nyomkövetési információ!

Olvasson tovább!

Amíg a Föld kerek, mindig lesznek ilyen csaló webshopok

2019.11.15. 10:00 | Homár Rezső | 105 komment

palladiumcimpla.jpg

Olvasónk nem olvasta azokat a posztokat, amit a kamu cipőrendelős oldalakról írtunk, különben néhány kattintás után gyanús lett volna neki a http://www.ocrapidplumber.com/ is. Száz sebből vérző oldal, nem is csoda, hogy végül közel sem azt kapta, amit megrendelt. Az okos checklist-et érdemes elolvasni és jól megjegyezni.

Palladium bakancsot rendeltem tőlük, ráadásul kettőt. Az oldalon nem derült ki, hogy kínai lenne. Magyar nyelven szép bakancsokat árultak, tök jó áron. Előreutalás.. Aztán jött a hidegzuhany: vám.

Olvasson tovább!

Ha bénázik az onlie rendszer, fél év alatt kapja vissza a jegy árát az utas? UPDATE

2019.11.12. 12:00 | Homár Rezső | 75 komment

keep-it-simple-stupid-1024x683.jpg

Szilvi türelmét rendesen próbára tette a MÁV, amikor a szokásos jegyrendelés folyamatában hirtelen felbukkant egy apró hiba. Az agyégető ügyfélkezelésnek köszönhetően még a kiabálós bekezdést is érthető. Mert ahogy az életben, úgy itt is igaz: ha valami egyszerű, akkor miért kell bonyolítani?

Budapest-Bécs és Bécs-Budapest viszonylatban szerettem volna online jegyet venni. Végigmentem a szokásos dolgokon: jegykiválasztás, ellenőrzés és fizetés. Ekkor a bankszámlámról levonták az összeget, a Simple Pay rendszerében is látszik a levonás, a jegyet viszont nem kaptam meg.

Hívtam azonnal a MÁV ügyfélszolgálatát, ahol azt mondták, hogy nem fizettem ki a jegyet és sikertelen a tranzakció. Pedig az összeg levonásra került. Kaptam egy alternatív linket, hogy hátha menne a vásárlás tovább, de semmi. 

Olvasson tovább!

Kétszázezres vízszámla egy garzonra?

2019.11.11. 10:00 | Homár Rezső | 107 komment

Oké, hogy a homár is ember, de mégsem illet volna többször felröhögni a lenti sztorin, hiszen valójában egy komoly Vízművek általi szívatásról van szó. A lakásvásárlás után kapott 200 ezres számla önmagában súlyos, a többi szerencsétlenkedésről nem is beszélve, de nagyon szerettük olvasónk stílusát, elnézést.maxresdefault.jpg

A történet 2019 május 16-án kezdődik azzal, hogy vettem egy minigarzont, és becsületes fogyasztóként úgy gondoltam, hogy a nevemre veszem a közműveket.  Mérőszámmal, adásvételivel és birtokba vételi jegyzőkönyvvel felszerelkezve nekifutottam a Vízművek telefonos ügyfélszolgálatának. 

 Az első meglepetés akkor ért amikor a hölgy közölte, hogy az ő rendszerükben ilyen vízóra nincs, de még csak ilyen cím se létezik, úgyhogy ez valami almérő lehet, nem az ő kompetenciájuk. Kissé hitetlenkedve megköszöntem a tájékoztatást, és ennyiben maradtunk. Megkerestem a lakás előző tulajdonosát, aki roppant készségesen rendelkezésemre bocsájtott egy régebbi számlakivonatot, amiből egyértelműen kiderült, hogy eddig a Fővárosi Vízművek számlázott erre az órára.

Olvasson tovább!

Rendelsz, utalsz, aztán se mobil, se pénz

2019.11.08. 10:00 | Homár Rezső | 130 komment

via GIPHY

Bármilyen körültekintően is vásárolunk, vannak azok a helyzetek, amiket nem láttunk jönni. A webshop rendben van, nem találunk rossz véleményt a kereskedőről sem (kivéve, hogy tavaly nem volt együttműködő, na), aztán valahol, valami mégis elcsúszik. Olvasónk rokona a kinaimobilwebshop-ról rendelt és rendőrségi feljelentés lett a vége. 

Homárolvasóknak nem szolgál tanulságul a történet, azonban szükségét érzem, hogy ez a cég is szerepeljen az oldalon, mert ha valakinek, a kínaimobilwebshop.hu-nak van itt keresnivalója. e9a892e99fb3-thumbnail2.jpg

Sajnos az egyik családtagom rendelt a fent említett webshopon keresztül egy telefont kb. 110 ezer forintért. A cég megküldte a proformaszámlát, az átutalás megtörtént, szállításra 5-6 munkanapot mondtak.

Olvasson tovább!

Ha valami népszerű, akkor KELL? Na így vernek át könnyen és egyszerűen a webshopokban

2019.11.07. 10:20 | Homár Rezső | 48 komment

kepernyofelvetel_14.png

Gondoltátok volna, hogy ez a házi vízmű olyan népszerű, hogy csütörtök reggel 9 óráig már 7-et el lehetett adni belőle? Sőt, frissítés után egy olyan felirat jelent meg, hogy velem együtt már 8-an nézegetjük párás szemmel ezeket a gömbölyű formákat, szóval ez iszonyú nagy biznisz lehet. Hiába na, egy Karcher vízmű az bizony Karcher vízmű. 

Mai posztunk egy általános jelenségről és egy konkrét oldalról szól. A vásárlást ösztönző szövegek, amikkel webshopokban és pl. szállásokat ajánló oldalokon is sűrűn találkozunk elég keményen kimerítik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát.

Biztos mindenki találkozott már weblapokon ilyen vásárlást ösztönző szövegekkel, mint "Már csak korlátozott mennyiségben elérhető!!" stb. Ilyet tol a https://www.szerszamkell.hu  webshop is az ember arcába 5 másodperccel az oldal betöltése után. A dolog szépséghibája az, hogy a weboldal forráskódjában nyilvánvalóan látszik, hogy egy fix listából választ egy idézetet véletlenszerűen, és azt jeleníti meg.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása