Tékozló Homár

Megrendelte, tönkrement, javították, tönkrement, cserélték, megint tönkrement

2019.10.11. 16:00 | Homár Rezső | 18 komment

matrac.jpgTamás júniusban írta meg nekünk a hosszúra nyúlt matracos sztorit, aminek a legutóbbi frissítése szeptemberi, így most elétek tárjuk, szakértőink tanácsaival együtt. A Revotica már volt nálunk, négy éve is izgalmas vége lett.

Korlátozott anyagi lehetőségű embertársaimhoz hasonlóan az ágy és matracválasztásnál sajnos én is elhittem a Revotica jól csengő marketing szövegeit és vásároltam tőlük egy ágyat és egy matracot, amelyet 2019. február 7-én szállítottak ki.

Nagyjából 2 hét használat után a matracon kifekvéses mélyedések keletkeztek, így felvettük a kapcsolatot a céggel.

Olvasson tovább!

Adidas cipő helyett megint valami rusnyaság érkezett Kínából

2019.10.11. 10:18 | Homár Hilda | 56 komment

screenshot_2019-10-10_at_17_00_58.png 

Legutóbb júniusban szörnyülködtünk egy gyanús Adidas webshopból érkezett cipőn (azóta az az oldal szerencsére az enyészeté is lett), de az a Kínában postázott példány - bár nem volt szép, és pláne nem volt Adidas - semmi  az alábbi képeken szereplő darabhoz képest. Igen, a nyitóképen balra a megrendelt, jobbra pedig a csomagból előkerült sportcipő látható. Ha valaki ilyesmire vágyik a http://www.goldgym-ks.com oldalon keresse, aki meg nem ilyen önsorsrontó, az rendelés előtt mindig csekkolja a webshopon az alábbi dolgokat:

1. Biztonságos vagyis https-sel kezdődik?
Ha nem, hagyjuk inkább! Semmiképp ne adjunk meg adatokat, pláne ne bankkártya-adatokat! A http://www.goldgym-ks.com már itt elbukott volna.
2. Megbízható?
Ha először járunk egy webshopon érdemes csekkolni mondjuk a Scamadviser.co  oldalon. A http://www.goldgym-ks.com-nak itt is annyi lett volna.
3. Van elérhető ügyfélszolgálat?
Ha sem üzemeltető, sem nyilvános emailcím, sem telefonszám nincs, csak egy formon üzenhetünk, gyanakodjunk!
4. Van utánvétes fizetési lehetőség? Paypal?
Nagyon nem jó pont, ha csak előrefizetés fejében rendelhetünk. Ha mindez ráadásul egy nem biztonságos kapcsolattal párosul, akkor egy dolgot tegyünk: csukjuk be az oldalt, és soha többet ne keressük fel.

5. Összességében bizalomgerjesztő?
Igényesek a képek? Logikus az oldal felépítése és a menürendszer? A szövegek magyarul vannak megírva vagy a Google fordító kifacsart nyelvezetén? Lehet tudni, ki üzemelteti, hogy működik a rendelés, kiszállítás, mit kell tenni, ha elégedetlenek vagyunk a termékkel, van érthető magyarsággal, és helyesírással megírt ÁSZF, van akciós részleg vagy minden terméket gyanúsan olcsón árulnak? A Goldgym-ks.com angol nyelvű, de így is feltűnő, hogy hiába van több menüpont a fejlécben és a láblécben, ezek mind összesen 2 aloldalra visznek, a termékek fotói meg ugyan szépek, de nincsenek csoportosítva, nem kereshető a kínálat, nincsenek meg a legegyszerűbb szűrők (pl férfi-nő) sem, nem beszélve arról, hogy minden, de minden nagyon akciós. Egy szó mitn száz: gyanús.

6. Van működő Facebook oldaluk? Mi a vélemény róluk ott és egyáltalána neten?
Egy működő webshop nem teheti meg, hogy ne legyen egy gondozott, friss infókkal ellátott facebookja. Ezen kívül érdemes vásárlói véleményeket gyűjtő oldalakon csekkolni az urlt, mondjuk a Trustpilot.com. 

Olvasson tovább!

Amikor egy elsőbbségi küldemény két hónapig nem mozdul

2019.10.10. 10:00 | Homár Rezső | 30 komment

nintchdbpict0002920596191.jpg

Milán két hónapja vár a pénzére, amihez arra van szükség, hogy a visszaküldött csomag megérkezzen végre a címzetthez. Ám a nyomkövetési oldal szerint a csomagja áll, a pénze után pedig újabb és újabb köröket kell futnia. Vajon hol van ilyenkor az a doboz?

Üdvözlöm, 

Kereken KETTŐ hónapja feladott nemzetközi, ELSŐBBSÉGI küldeményem még mindig nem érkezett meg a címzetthez. 

Küldeményazonosító: xxx

Az említett küldemény azért adtam fel, mert online vásárlás után, nem voltam megelégedve a termékkel (mivel átvertek), így a PayPal-on keresztül érték visszatérítést kértem. Ezt a PayPal elfogadta, amennyiben visszaküldöm a megvásárolt termékeket. 

Olvasson tovább!

Szigorúan ellenőrzött visszatérítés

2019.10.09. 10:00 | Homár Rezső | 56 komment

ob53eca9_vlaky_fotky_na_web_04.jpg

Péter semmi jóra nem számít, csak a mérgét szerette volna levelezni, amit a MÁV okozott neki egy visszatérítési folyamat végén. Mivel az ügyfélszolgálat szerint visszakapja a pénzét, így otthagyta a jegyet, aminek aztán bukta az árát is. Bezzeg Szlovákiában! 

Augusztus 19-én utaztunk volna Szlovákiába a MÁV szolgáltatásait igénybe véve. Mondhatni rendszeresen, évente több alkalommal utazunk a szóban forgó útvonalon, így már rutinosan online megváltottuk a nemzetközi menetjegyeket, hogy az állomásra érve azt egy jegykiadó automatából gyorsan átvéve fennakadás nélkül szállhassunk át a vonatra.

Olvasson tovább!

Jelzáloghiteled van és szívat a bankod? Itt van néhány hasznos tanács

2019.10.08. 16:50 | Homár Rezső | 26 komment

shutterstock_99357692.jpg

Gabi egy nagyon tanulságos történetet küldött nekünk, amit minden jelzáloghitellel rendelkező olvasónak érdemes átnézni. A hitelajánlatban szereplő előtörlesztési díj elengedése valahogy elfelejtődött a végtörlesztést követően, de ez nem volt annyira egyértelmű, így Gabinak rendesen utána kellett járnia ahhoz, hogy visszakapja a pénzét. A jótanácsok a poszt végén, ami biztos, hogy egy kicsit érdemes befeszülni, ha nem haladnak a dolgok a megfelelő tempóban. 

Egy keserédes élményt szeretnék megosztani és talán némi tanáccsal szolgálni mások számára.

Idő előtt visszafizettem egy jelzáloghitelt. Ilyenkor általában felszámolnak a bankok előtörlesztési díjat (1-2 % körül).

Amikor a hitelajánlatokat bekértem, akkor az MKB olyan kedvezménnyel ajánlotta a hitelt, hogy vagy az első törlesztőrészletet adják vissza, vagy az előtörlesztési díjat engedik el.

Én ez utóbbit választottam.

Olvasson tovább!

Az online rendelt láncfűrész visszavág

2019.10.07. 10:00 | Homár Rezső | 54 komment

lanc.jpg

Tibor története tanulságos, na nem a láncfűrész online rendelése miatt, mert azzal még nem feltétlenül van baj, mondjuk most pont igen. A gép nem működik, a messzi messzi kereskedő természetesen megnézni, de csak ha Tibor személyesen beszállítja az eszközt. És mi van akkor, ha nem tudjuk személyesen elvinni azt, amit online rendeltünk?

Adva van egy Érden üzemelő szerszám kereskedelmi cég, a szerszamkell.hu. Rendeltem tőlük, előre fizetéssel egy 34.790 forint értékű Ryobi RCS2340B 2300W elektromos láncfűrészt. Amikor a készüléket összeszereltem, és használni szerettem volna, kiderült, hogy sajnos nem működik, az elektromos motor ugyanis nem indul be. Kipróbáltam minden rendelkezésemre álló dugaljjal, de se kép, se hang.

Olvasson tovább!