Tékozló Homár

Kiegészítő jegy helyett pótdíj lett a megoldás

2019.11.29. 10:00 | Homár Rezső | 115 komment

1247362.jpg

Péter elküldte nekünk is a Volánbusznak feltett kérdéseit, amikre válaszolni nem tudunk, de a felvetés érdekes. A néhány kilométernyi plusz nem is mindig eredményez büntetést, ebben az esetben viszont 250 Ft helyett 8745 Ft-ba került a kis kitérő. Az üzletszabályzat szerint persze ez így van rendben, de miért is nem lehet kiegészítő jegyet venni? Hol van itt az utasbarát hozzáállás? Vagy a barátkozást ne itt keressük?

Tisztelt Volánbusz Zrt!

2019.11.24-én az 5671/2 számú járaton utaztam Harkányból Pécsre. Harkányban lakom, Pécsen dolgozom, minden hónapban 30 napos, teljesárú, 30 km-es dolgozó bérletet vásárolok.

Mint tudjuk, Harkányból Pécsre kétféleképpen lehet eljutni: vagy Szalántán keresztül, vagy Görcsönyön keresztül. Az előbbi útvonal rövidebb, az utóbbi picit hosszabb. (26.6 és 36.2 km.) Az esetek 99%-ában Szalánta felé járok, mert a menetrend megfelelő, a járatsűrűség elfogadható. Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor a Görcsöny felé közlekedő járatot választom, mert ez az egyetlen, amivel reggel ¾-ed 5 előtt Pécsre tudok érni, és van, hogy ennyire korán kell bent lennem.

Olvasson tovább!

A kártyagyilkos ATM és a közöny UPDATE

2019.11.28. 10:00 | Homár Rezső | 83 komment

budapest-bank-logo_1.jpg

Mivel az ATM-et nem a bank üzemelteti, hanem egy külsős cég, a bank végignézi, ahogy az automata egymás után nyeli el az ügyfelek kártyáját. Ráadásul vissza se adja, így az ügyfél nem véletlenül lesz ennyire felzaklatva. Update: az ügy megnyugtatóan rendeződött, részletek a poszt végén.

Tisztelt Budapest Bank! 

Visa Premium kártyámat 2019. november 13-dikán délelőtt a XI. Eleven Center (XI. Rétköz utca 7.) Budapest Bank fiókban lévő ATM műszaki hiba miatt bevonta. A kártya kiadásakor a kiadó szerkezet (gondolom léptetőmotor) egyértelműen nem működött, a kártyát képtelen volt kiadni, a bevonás tényét a képernyőn közölte majd elkezdett a készülék szirénázni. Az ott lévő alkalmazottjukkal lefolytatott beszélgetést követően elmentem a MOM Parkban lévő fiókjukba és ott új kártyát igényeltem, mivel elmondásuk szerint a bevont kártyát megsemmisítik. 

Olvasson tovább!

Küldünk egy levelet arra a címre, ahonnan elköltöztél, hogy nyilatkozz arról, hogy valóban elköltöztél. Oké?

2019.11.27. 10:30 | Homár Rezső | 56 komment

via GIPHY

Fantasztikus gordiuszi csomó, ami látszólag nem is olyan nagy gond, viszont a következtetés igen. Mi van, ha a levél követelésről szól és végül a végrehajtó is ide jön majd végrehajtani?telenor_logo_1.png

2015-ben (!) vásárolt ingatlanomra a mai napig küldözget levelet a Telenor az előző lakónak címezve, a Posta pedig kézbesíti is ezeket a levélszekrényembe. Ezt a problémát már több ízben jeleztem a Telenornak, teljesen feleslegesen, mert az ő üzletpolitikájuk szerint egy névhez tartozó címet csak és kizárólag maga az előfizető módosíthat. A bejelentésemet mindannyiszor rögzítik, ám a következmény csupán annyi, hogy újabb levelet küldenek a címemre az előző tulaj nevével, ugyanis a Telenor úgy gondolja, a legjobb megoldás annak ellenőrzésére, hogy valaki elköltözött, az, hogy levelet küldenek neki arra a címre, ahonnan elköltözött, hogy nyilatkozzon arról, hogy valóban elköltözött arról a címről. Értitek…

Olvasson tovább!

Egy nem létező mosógépet féláron valakinek? UPDATE

2019.11.26. 09:00 | Homár Rezső | 112 komment

emag_1.png

Zoltán belefutott abba a nyomorult módszerbe, amikor a kereskedő leakciózza a terméket, ami nincs is, vagy csak kevés van belőle, vagy csak úgy csinál, mintha nem lenne. A végeredmény minden esetben ugyanaz: az akciós napon hiába keressük a cuccot kedvezményes áron, ám az akció után az eredeti összegért bőven rendelkezésünkre áll. Az epres sztoriból is emlékezhetünk rá, hogy ez bizony tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, hiszen:  "Az még nem számít jogellenesnek, ha a készlet elfogy az akció vége előtt, ám a reklámozó üzletnek mindent meg kell tennie azért, hogy a felkínált árut biztosítani tudja az akció jelentősebb időtartama alatt. Ha az ár rendkívül kedvező, akkor elvárható, hogy a vállalkozás számítson a fokozott érdeklődésre, és rendelkezzen az ésszerű elvárások alapján elegendő készlettel."

Update: Jött egy újabb rövid szösszenet erről a napról, és az EMAG válasza is befutott, mindkettő a poszt végén.

feet-1868670_1920.jpg

Nem szokásom ilyenek nagyon fennakadni, de most nem nagyon tudom magamban tartani ezt a történetet, így a Fogyasztóvédelem mellett megírom Önöknek is. Nem vagyok naiv, tudom, hogyha kapnak is büntetést, akkor is olyan mértékű lesz, amely eltörpül a vásárlók félrevezetéséből generált plusz profit mérete mellett, de ideje lenne összekapnia magát a jogrendszerünknek, a Fogyasztóvédelemnek, hogy ilyenek ne történhessenek meg. Esetem nem egyedi, maximum én írom meg leghamarabb.

Olvasson tovább!

Ezzel a csomaggal valahol valami nagyon csúnya dolog történt

2019.11.25. 09:00 | Homár Rezső | 36 komment

via GIPHY

Olvasónkat a Homár tanította meg arra, hogy érdemes mindent alaposan dokumentálni. A kameraképek és a videók pedig mind arról árulkodnak, hogy azzal a dobozzal valahol útközben bizony valami nagyon csúnya dolog történt. A posztot mi is elküldjük a DPD-nek, ha pedig érkezik a válasz, frissítünk. (A gif csak illusztráció.)

Tudom, nem az első vagyok, aki panaszkodik arra, hogy egy futárszolgálat ezt összetört, vagy azt. Viszont pont az Önök blogjai készítettek fel arra, hogy ne várjak csodát az életben, így a csomagfelvételétől fogva (akkor még mit sem sejtve) mindent, de tényleg MINDENT videókkal és fényképekkel dokumentáltam. Sajnos mint lentebb kiderül, ez sem elég. 

Röviden összefoglalva: 08.14-én vásároltam a neten 2 kerékpártartót és hozzá egy tetőcsomagtartót. 1 nappal később kiszállították, minden rendben, minden sérülésmentes. Még mielőtt a kerékpártartókat kibontottam volna, kiderült, hogy nem jók a tetőcsomagtartóhoz. Felhívtam az üzletet, készségesek, kedvesek voltak, megállapodtunk, hogy visszaküldöm és küldenek olyat, ami jó nekem. DPD-vel szállítattam vissza éppen bennemaradva a 14 napos elállásban, 08.26-án.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása