Tékozló Homár

Tollakat hullat magából a százezres tollkabát, ami a kereskedő szerint nem hiba UPDATE

2020.02.13. 10:00 | Homár Rezső | 341 komment

via GIPHY

Zsófi tollkabátja úgy eresztette magából a pihéket, mintha a kabát alatt folyamatos párnacsata zajlott volna. Akinek már volt ilyen, az tudja, hogy egy-egy toll néha normális, de itt nem csak ennyiről volt szó, úgyhogy Zsófi tudatos vásárlóként visszavitte a kabátot és kérte a minőség ellenőrzését. Sajnos a szakértői vizsgálat nem értett egyet Zsófival, ami szerinte csak úgy lehetséges, hogy meg sem történt. A következő lépés a fogyasztóvédelem és a független szakértő lehetne, de írtunk az üzletnek is, várjuk a választ. Update: Az üzlet válasza a poszt végén, de sok újdonság nincs benne. Néhány toll nem tol. De akkor hány toll toll?

2019. október 10. napján szezonközi leárazás keretében vásároltam a Mammutban található Dockyard üzletben egy Helly Hansen W Tundra Down télikabátot. Már jó pár hete nézegettem, de kicsit borsosnak éreztem az árát, így a 20 %-os kedvezmény pont kapóra jött. Fontos hangsúlyozni, hogy ekkor valamennyi Dockyard üzletben, minden termék le volt árazva, tehát a kabát leárazására nem minőségi hiba feltüntetése mellett került sor.

Mivel egy nagyon meleg télikabátról van szó, egészen december elejéig nem is hordtam. Az első két hétben rendkívül elégedett voltam a vele, meleg volt és jól is nézett ki, ennél többre nem is volt szükségem. Aztán a 2. hét után észrevettem, hogy miután leveszem, néhány apró pihe marad az alatta viselt ruhámon. Az elején még nem is foglalkoztam vele, aztán napról napra egyre több pihe/nagyobb toll jött ki minden egyes viselés alkalmával, ekkor elkezdtem utána nézni, mit is tudnék kezdeni a helyzettel. Végül úgy döntöttem, hogy az előírásoknak megfelelően kimosom és szárítógépben megszárítom, hátha ez javít valamit a helyzeten. Nem javított, de végülis nem aggódtam, meg volt a blokk, a családommal törzsvásárlók vagyunk az üzleteikben, biztos nem lehet probléma. Utóbb kiderült, hogy ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna.

tolkabatos.jpg

Végül január 6-án írtam a Dockyard központi ügyfélszolgálatára a helyzet megoldása érdekében, ők pedig azt válaszolták, hogy menjek be abba az üzletbe, ahol a kabátot vásároltam, ott kezelik a panaszomat. Január 12-én elmentem a Mammutba, az egyik eladónak előadtam a problémát, felvette a jegyzőkönyvet, leadtam a kabátot, azzal az ígérettel, hogy  elküldik azt szakértőnek. Mikor összehajtogatva leraktam a pultra a kabátot, akkor is jól láthatóan repültek ki belőle a kisebb-nagyobb toll pihék, meg sem fordult a fejemben, hogy ezt ne látná valaki. Miután az általuk ígért 5 munkanap eredménytelenül telt el, - és már majd megfagytam szövetkabátban -  január 20-én felhívtam az üzletet, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, amikor is közölték, hogy a szakértő "nem észlelte az általam jelzett hibát".

Január 21-én bementem az üzletbe, átvettem a kabátot, ismét kaptam egy jegyzőkönyvet (aminek ugyanaz a kelte, mint annak a jegyzőkönyvnek, mikor leadtam a kabátot). Az üzletben még azt javasolták, hogy próbáljak meg írni a központi Dockyard e-mail címre, írjam le a panaszomat, illetve azt is, hogy már mióta törzsvásárlójuk vagyunk (voltunk) az üzleteiknek. Itt már kezdtem aggódni az elmém épsége miatt, és komolyan elkezdtem rajta gondolkodni, hogy lehet csak én látom azt, hogy a kabát viselése után tiszta toll az alatta viselt ruhám?

Így január 25-én ismét adtam egy esélyt a kabátnak, és a szombati bevásárláshoz felvettem, aztán ahogy hazaértem rájöttem, hogy nem, nem ment el az eszem, a kabátból már gyakorlatilag folyik a toll. Ekkor csináltam néhány képet a kabát alatt viselt, és attól tollas ruhámról, írtam a központi Dockyard e-mail címre, csatoltam képeket, de  azóta sem érkezett semmiféle reakció.

Mostanra pedig úgy érzem, hogy a Dockyard  szezonközi leárazás ürügyén rám sózott egy általuk ismert hibával rendelkező terméket, holott sehol sem volt feltüntetve, hogy a kabátnak bármiféle problémája lenne. Tovább erősíti ezen gyanúmat, hogy a kabát leadásakor, illetve átvételekor kapott jegyzőkönyvek kelte egyazon nap, (azon túl, hogy arra sem voltak képesek, hogy a jegyzőkönyv keltének dátumát átírják) ez pedig azt valószínűsíti számomra, hogy még csak el sem küldték szakértőnek a kabátot, csak elsuvasztották néhány napra a raktárba.

Több tollkabátom volt már, különböző árkategóriákból, és egyedül a tízezer forintos engedte magából a tollat, igaz az is kibírta legalább a nyolcadik mosásig. Úgy tűnik, egy leárazva is majdnem százezer forintostól nem várhatja el az ember ezt a minőséget. Én ugyan soha többé nem vásárolok Dockyard üzletben, de reggelente, mikor majd megfagyok használható télikabát nélkül, sokszor gondolok rájuk szívélyes gondolatok kíséretében.

Az Dockyard válasza is megérkezett. Mivel soha egy ilyen Helly Hansen kabátra sem volt panasz és az nem lehet, hogy egy hibás legyen és ebből tollak jöjjenek, ezért nem is jönnek. 

Az említett kabát a Helly Hansen kollekciónk egyik kiemelt téli darabja. Az idei -  szokásosnál enyhébb - télen ezt a télies terméket nagyon jól adtuk el, mostanra alig pár darab maradt belőle üzleteinkben. A levélírójukon kívül egyetlen panasz sem érkezett erre a  modellre. Az eset kapcsán a termék hazai forgalmazóját is megkerestük, ők sem kaptak semmilyen reklamációt erre a modellre, gyártási hibáról nem tudnak. Sem az üzletben dolgozó kollégáink, sem a szakvélemény kiadására jogosult szakértőnk nem tapasztaltak olyan  problémát, amit a vásárló említett. Egy tollkabátnál előfordul, hogy néha 1-1 kisebb pehely átjut az anyagon esetleg a varrás mentén, de ezen termékek szövése nem olyan, hogy abból – a vásárló szóhasználatával élve – kifolyjon  a toll.

Mi a gyártás során fennálló hibát, rendellenességet nem tapasztaltunk, ezért  a panaszt nem találtuk megalapozottnak. A vásárló a jogszabályok szerint a Békéltető Testülethez fordulhat panaszával, erről őt is tájékoztattuk. Az őt ért kellemetlenséget sajnáljuk, de mi az eddigi megszokott és jogszabályok szerinti módon kezeltük panaszát.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szubrina 2020.02.17. 21:08:31

@peter3374: Azért mert nyavalygott, h fagyoskodott a vékony szövetkabátjában, de közben nrm vette meg a tollgabátot, mert BORSOSNAK ítélte az árát.

Még én gyártok konteókat mikor te a gyerekkorommal foglalkozól???? Szoritkozz már a témára és ne velem foglalkozz márfolyamatosan, hanem próbáld meg a kommenteket szépen felfogni.

Zabalint 2020.02.17. 21:16:18

@Szubrina:
Én semmivel nem vádoltalak, azon vitatkozunk, hogy van-e értelme 100 ezres kabátot venni. Szvsz ez egyéni preferenciák kérdése.

Zabalint 2020.02.17. 21:18:56

@Szubrina:
Arra számított, hogy ha selejtet kapott, él a fogyasztói jogaival, és megcsinálják, kicserélik vagy kifizetik neki.

peter3374 2020.02.17. 21:41:52

@Szubrina: mi meghallgatunk.... meselj nyugodtan, az olebe ultetett a jol oltozott bacsi es azt mondta, hogy a jokislanyok m8nd ezt csinaljak? Vagy kesobb volt amikor miutan engedted neki hatulrol otthagyott egy olyanert aki jol nezett ki, jo ruhaja es jo izlese volt?

btprg 2020.02.17. 23:14:10

@peter3374:
Végigolvasva a flame war-t, inkább téged tudnálak valami pszichopatának elképzelni, mint Szubrinát... Szerintem a titkos perverz vágyaidat írod ki itt az ilyen "jól öltözött bácsis" undorító képzelgéseidben.

A kommentek témájához: amikor megyek az InterSpar-ba az akciós farhátért, szoktam látni a plázában ezeket a menő boltokat, a kirakatban a reális(nak tűnő) árhoz képest két-háromszoros áron kínált cuccokkal. A hozzászólásokat olvasva hálát adok Istennek, hogy engem nem azért szeretnek és tartanak valakinek, mert ilyenekre költök pénzt. Több marad a számomra lényeges dolgokra.

Az eredeti témához: csodálkozom, hogy egy ilyen százezres kabátokat áruló burzsujbolt kicsit nem veszi komolyabban a vásárlói elégedettség kérdését. (Már amennyiben igaz a "kamu bevizsgálás" meg a többi.)

Szubrina 2020.02.18. 02:04:41

@btprg: Na tessék, már ketten megyünk az autópályán szembe a forgalommal, de csak mert irigy prolik vagyunk, akiknek nem telik 100 ezres kabátra, meg gyerekkorunkban is molesztáltak minket.

Szubrina 2020.02.18. 02:08:52

@Zabalint: Mire cseréljék ki? Ez nyilván "típushiba" már amennyire hiba, h egy tollkabátból kijön egy-két pihe. Legközelebb meg majd a macskát viszi visssza, a ruhájára szálló szőr miatt. Egyébként rmlm kopasz a posztoló, különben biztos ráhull a ruhájára egy-két hajszál, mehet a fodrászáhpz is panaszra

Szubrina 2020.02.18. 02:19:13

@peter3374: Van egy-két dolog, amit simán megveszek kínaiban pl. a táskáimat, amennyiben nem bőr, a drága üzletek polcain ugyan az van, csak a kínaiban olcsóbb, bár még így is 5000 Ft körül van, ami szerintem BORSOS. Ruhaneműt több okból sem veszek, leginkább, mert minden műszál az én bőröm igényli a pamut cuccokat. Rendelni szoktam és bizony borsos árakon pl. pulcsikat, nadrágokat 8-10 ezerért. Kabátokat 17-12 ezerért. Szerintem ezek az árak kicsit el vannak szállva, viszont nagyon jó minőségűek. Jelenleg egy 17 ezres kabátot hordok, amit nagyon leakciózva 7000-ért tettem magamévá. Mindenki dícséri, h milyen csínos és kérdezik hol vettem. Be szoktam tenni a kosárba, ami tetszik, aztán amikor 10-20%-os akció van megrendelek mindent.

Szubrina 2020.02.18. 02:22:52

Erről jut eszembe a posztoló BKV - val jár. Jesszus, nekem azért se kell ilyen hosszú kabát, mert a kocsiban nem praktikus. Bakker bkv-val jár, de kiadja a pénzt a 100 ezres kabátra

Zabalint 2020.02.18. 06:23:54

@Szubrina:
A multis középvetetők közül, akik nettója 1 millió felett van, elég sokan tömegközlekednek. Mert miért szívassák magukat a reggeli csúcsban a dugóban, ha ott a metró, ami gyorsabb? Megint inkább proli szinten van az, hogy ha már épp megteheti az autót, akkor csak azért is azzal jár, akkor is, ha egyébként az adott viszonylatban nagyon necces.

babbaba 2020.02.18. 07:59:47

@Zabalint: Ez elég egyértelmű. A metrón (sőt egyszer még a kettesen is), láttam már országgyűlési képviselőket (kétszer a Bokros Lajost is, akinek szerintem még járt is szolgálati autó), nem is egyszer. Magam is a tömegközlekedést választom, ha az az ésszerűbb, nem ragaszkodom ahhoz, hogy a céges kocsival járjak (sőt céges parkolóm is van) és idegeskedjem magam a belvárosban és elbasszam az időmet. Az a metróval el nem érhető külvárosokra ésszerű, meg a vidéki, külföldi utakra. Bár ott meg, ha messze megyek jobb a repülő/taxi.

Mindegy csak bizonyítja, hogy ki is valójában. Nálunk is azok ragaszkodnak a kocsihoz, akiknek nem is nagyon kellene, sőt, hogy egy közepesen szart vegyenek, eladósodnak egy életre. Hát ők tudják. Anno Olaf Palmét is egy moziból hazafalé gyaloglás közben ölék meg, pedig neki 100%.-hogy járt szolgálati autó. Ha akarta volna, még a wc-re is kiviszik. Intelligencia kérdése, hogy valaki ragaszkodik a kiváltságaihoz (vagy amiket annak érez), vagy sem.

babbaba 2020.02.18. 08:08:24

@btprg: Az biztos, hogy a márkás cipőket az importőrök alkamazotttai fillérekért vehetik meg. Évi két-három párat.

De az árat messze nem csak az önköltség alapján képzik. Már én is ezelőtt harmic évvel, mikor hozzájutottam egy nagyobb tétel eperléhez, megszoroztam öttel a beszerzési árat és még úgy is napok alatt elkelt kiskerben. Miért is adtam volna olcsóbban?

De a ruháknál ezen felül meg kell fizetni a minőségi munkát is. Az a pár varroda (vagy annak a nagy része) ami még itthon megmaradt, nagyon magas minőségben dolgozik, nyugatiaknak. És megfizetik. Egy angol méretes szabó, szerinted ugynazat a minőséget adja, mint a konfekció? Lehet te sok különbséget te nem látsz, de aki ért hozzá és/vagy hordja is, az lát. Ha nem így lenne, éhen halnának hamar.

juhaszvik1 2020.02.18. 09:13:44

@CCnick: és tényleg. elnézést.

Zabalint 2020.02.18. 09:29:41

@babbaba:
Egy unokatestvérem dolgozott egy vidéki ruhagyárban, amelyik minőségi ruhákat gyártott, olyan áron árulták, amennyiért az átlagember nem veszi meg. Nos, kezdjük azzal, hogy minimálbér + műszakpótlék volt a munkások bére. Ami teljes bérköltséggel nyilván jóval magasabb a maláj munkások bérénél, ezért is csak a felső kategóriás ruha az, amit Európában tudnak gyártani helyi szinten alsó kategóriás fizetéseket fizetve. Aztán a válság alatt kezdett rosszabbul menni a cégnek, akkor elkezdtek az alapanyag minőségen spórolni, de ilyenkor még simán van jópár év, amíg a vevők nem fordulnak el a márkától. Azóta már nem dolgozik ott, de tudtommal ma is működik a gyár.

De egyébként az, hogy egy alkalmazott önköltségi áron mennyiért veheti meg, egyáltalán nem mérvadó. Ott csak a közvetlen költségekből van kalkulálva az önköltség, a fogyasztói árakban viszont benne van a teljes ellátási lánc összes szervezeti költsége is. Nem a profit maga az, ami egy drága cucc 4/5-ödét elviszi. Egy drágább ruhának minden költsége magasabb egyetlen darabra vetítve, mint egy olcsóbbnak, mert a költségek egy része nem darabszám után adódik.

Opportunista mikroba 2020.02.18. 11:16:50

@peter3374: Valójában szerintem nagyon kevés embernek van több télikabátja, mert tipikusan a télikabát az, amit nem nagyon szokás variálni. Én nem csodálkozom, hogy nem volt még egy télikabátja, nekem sincs, minek?

Szubrina 2020.02.18. 12:10:19

@Zabalint: Kérlek szépen én hosszú évekig jártam BKV-val és bizony, aki megteheti nem fog, úgy közlekedni, h kitegye magát a BKV késéseinek, lerobbanásainak, az időjárás viszontakságainak, a kosznak, mannak, h rád köhögnek, h letapiznak, h kirabolnak. Minőségi javulás, hogy már autóval járhatok és megkönnyebbülve nézek ki a kellemes illatú, tiszta autómból, úgy, h senki nem lép az aurámba, kellemes zenét hallgatva, közben látom a buszmegállókban didergő embereket, az időjárás viszontakságainak kitéve VÉKONY SZÖVETKABÁTBAN.

Ha szerinted proliság a kényelemre, tisztaságra, egészségre való igény, akkor nagyon tévedsz a szó jelentéséről.

Szubrina 2020.02.18. 12:13:14

@babbaba: Én nem hitelre vettem az autómat és nagy tévedésben vagytok ha azt hiszitek azért járnak metróval mert praktikusabb. Én az összes valójában gazdag embert kocsiban látom, mert még dugóval együtt is gyorsabb és praktikusabb.

Amíg nem volt kocsim elképzelni sem tudtam, mennyivel praktikusabb, ami BKV-val másfél óra utazás volt 3 átszállással, biciklivel is másfél óra volt, most kocsival 20 perc (a Hungárián lévő dugóval együtt). Hihetetlen sok időt és kellemetlenséget spórolok.

Szubrina 2020.02.18. 12:19:13

@Opportunista mikroba: Igen, de mi lett az előzővel, addig hordta míg lerohadt róla?
Tönkrement? Miért korábban nem ragaszkodott ennyire a minőséghez (mármint amit hitt)?
Mielőtt megvette az újat pont kidobta, eladományozta?
Hány évet bírt ki a korábbi, h teljesen le kellett selejtezni?

Nekem több télikabátom is van, bár "csóró, irigy, proli" vagyok, de nem mindegy, h kocsival megyek vagy sem, hogy zimankó van vagy csak 3-4 fok. Van elegánsabb és szimpla hétköznapi, attól függően mi az alkalom. Ja és soha nem fekete, mindenkinek fekete unalmas kabátja van és mindenki farmerban meg sportcipőben koslat.
A magyaroknak nincs igényük öltözködni (és ez nem ár kérdése).

Szubrina 2020.02.18. 12:26:22

Ja és évek óta vadászok egy elegáns, csinos, fehér női, szövetkabátot, de bárhol keresem még nem találtam olyat, amilyet elképzeltem a fejemben. Az árnál maximum 20 ezerig vagyok hajlandó elmenni, de akkor annak teljesen olyannak kell lennie, mint amit elképzeltem.

Zabalint 2020.02.18. 12:49:48

@Szubrina:
Már megint kizárólag a saját preferenciáidból indulsz ki. Nagyon sokan járnak tömegközlekedéssel olyanok, akiknek van autójuk, és nem jelentene anyagi problémát az autóval közlekedés, csak adott viszonylatban sokkal nagyobb szívás. Nekem például eszembe nem jutna autóval munkába járni, pedig van autóm, pár éves, de volt olyan főnököm, aki agglós volt, és letette az egyik metrómegállónál, onnan metrózott, majd villamosra átszállt, így sokkal hamarabb ért be, mint ha autózott volna. Nem tudhattam a fizetését, de hidd el, nem keresett rosszul, egyébként egy 2-3 éves Ford S-Max-a volt akkor, meg volt még egy régebbi autója is, amit jórészt a felesége használt, illetve a felesége újra kapott céges autót, mikor visszament dolgozni. De nyilván hülye, aki nem autóval jár napi szinten, ahogy az is hülye, aki 100 ezres kabátot vesz. Csak te nem vagy hülye.

Zabalint 2020.02.18. 12:52:35

@Szubrina:
Egy korábbi munkahelyemre egyetlen alkalommal elmentem autóval, mert utána a kellett máshoz este a kocsi. Akkor nagyon messze dolgoztam, több mint egy óra volt tömegközlekedéssel. Nos, autóval még sikerült 15 percet rátenni, úgy hogy a dugóban álltam, miközben villamoson akkoriban hetente kiolvastam egy-egy könyvet.

Szubrina 2020.02.18. 12:54:23

@Zabalint: Attól, h te és a volt főnököd, plusz a posztoló mazochista nem én vagyok a hülye.
Élvezitek a szenvedést, tömeget (szardíniaként hozzápréselődni egy koronavírusos/hepatitiszes csöveshez).

Gondolj bele mennyire abszurd, h a posztoló vesz egy 100-ezres kabátot (mert itt egyesek szerint nagyon fontos számára az igényesség) majd leül a metrón/villamoson/buszon a 100-ezres kabátjában oda, ahol előtte egy fürdetlen/húgyos/szaros csöves ült.
:DDDDDDDDDDDDD
Na jó végem:DDD

Opportunista mikroba 2020.02.18. 12:56:17

@Szubrina: Nem mindegy, hogy mi lett az előzővel? Basszus, teljesen lényegtelen dolgokon lovagolsz.

Szubrina 2020.02.18. 12:59:30

@Zabalint: Ez az, ami nálam soha nem fog játszani, vannak akiket céges busszal visznek dolgozni, meg akik BKV-val járnak, istenem hányszor fagyoskodtam 40 percig a megállóban, mert jaj bocs kimaradt egy járat vagy esetleg korábban végez valaki, de nem mehet el, mert a céges busz fix időben indul.

Az autó nekem 100% szabadságot adott, Budapesten kertek alatt lehet szökni. Nem muszáj a belváros közepén dolgozni, ha meg át kell bumlizni a városon, számtalan kerülőút van. Az a te ügyetlenséged, ha nem találod meg ezeket. Ha neked többet ér, h rádköhögnek, rádtüsszentenek, felőlem.

Szubrina 2020.02.18. 13:02:52

@Opportunista mikroba: Nem, mert itt korábban meg lettem gyanúsítva, hogy egy irigy proli vagyok (és kiskoromban molesztáltak) ezért hát irigylem a milliomos posztolót, h tud venni akciós 100-ezres kabátot, na most ha olyan gazdag, miért csak egy vékony szövetkabátja van, amiben "didereg"???

Tehát nem is gazdag, tehát az egész feltevés, h én irigylem a gazdag posztolót és ezért írom, h valójában nem is hullik a toll, a valójában nem is tollhullató kabátjából, nem azért van, mert irigylem, hanem mert egyszerűen így gondolom.

Nah, bonyi?

Opportunista mikroba 2020.02.18. 13:05:03

@Szubrina: "Mindig hosszútávra tervezek a ruháimmal, mert csak olyat veszek meg, amit imádok, ergo ragaszkodom hozzá. Az ökológiai lábnyomomról nem is beszélve" - írtad. Amikor tömegközlekedés helyett egymagad ülve egy autóban egy dugóban pöfögsz, akkor nem zavar az ökológiai lábnyomod?...

Zabalint 2020.02.18. 13:17:21

@Szubrina:
Nyilván mindenki hülye, csak te tudod mindenből mi a jó mindenkinek.

"istenem hányszor fagyoskodtam 40 percig a megállóban"

Hú, mekkora öngól. De 20 ezer felett már semelyik kabát sem jobb, ugye? :-)

Egyébként ha 40 percig fagyoskodtál a megállóban Budapesten vagy környékén, akkor jó eséllyel nagyon szar helyen lakhatsz.

Szubrina 2020.02.18. 13:17:39

@Opportunista mikroba: Mivel minden mást megteszek, csak egy kicsit.

Szubrina 2020.02.18. 13:22:14

@Zabalint: Nem a belvárosban kellett ennyit várni a buszra, de tudod a télikabát a kezedet, lábadat (alulról) azért nem tudja melegen tartani vagy ha 100-ezrest veszek az a talpamat is melegen tartja, a lábszáramat is függetlenül attól meddig ér, stb?

Próbálsz rajtam fogást találni, de nem tudsz.

Asszem peter2234398438u írta itt korábban, h csak én megyek szembe az autópályán mindenki velem szemben jön. Hát vagytok itt ellenem 3-4-en...3-4 emberrel azért szemben, nem olyan esélytelen, h bizony nekem van igazam. (ahhoz képest h BKV-val az autópályán még a jó irányba se nagyon jöhetnétek velem szembe.

Zabalint 2020.02.18. 13:22:55

@Szubrina:
Nekem Budapest belvárosában és belváros közeli helyein a tömegközlekedés + gyaloglás ad nagyobb szabadságot, míg az ország többi részén, illetve Európában az autó.

Szubrina 2020.02.18. 13:25:51

@Zabalint: Nekem a bicikli a gyaloglás és az autó, de jelenleg az autó mert sok kilómétert jövök-megyek.
A BKV-val úgy vagyok, mint mások a magyar egészségüggyel, "Csak kórházba ne kerülj""
"Csak BKV-ra ne szorulj!"

Zabalint 2020.02.18. 15:01:23

@Szubrina:
"Nem a belvárosban kellett ennyit várni a buszra, de tudod a télikabát a kezedet, lábadat (alulról) azért nem tudja melegen tartani vagy ha 100-ezrest veszek az a talpamat is melegen tartja, a lábszáramat is függetlenül attól meddig ér, stb?"

Ahol 40 percet kellene várni egy buszra, ott én is autózok. Ellenben a belváros és környékén kimondottan előny, ha gyorsabban jutsz el a célodhoz, nem kell dugóban szívni, nem kell parkolót keresni, utazás közben elfoglalhatja magát az ember.

Cipőből, kesztyűből is sokféle van, sokféle árkategóriában. Feleségem például azóta szokott rá jóval drágább csizmához, mióta BKV-zik. De cipőről is volt egy kategorikus kijelentésed, hogy már a 27 ezret is sokalltad a bakancsodért, és abból sincs szerinted értelme drágábbat venni.

"A BKV-val úgy vagyok, mint mások a magyar egészségüggyel, "Csak kórházba ne kerülj""
"Csak BKV-ra ne szorulj!""

Én meg épp így vagyok az autóval munkába járással, legalábbis nagyvárosban. Nem is költözünk olyan helyre, ahol rá kellene szorulni.

Opportunista mikroba 2020.02.18. 16:13:38

@Zabalint: Én meg úgy vagyok a közlekedéssel, hogy igyekszem mindig azzal menni, ami épp a legpraktikusabb. Nem mondom, hogy "így és csak így" vagyok hajlandó közlekedni. Elég nagy hülyeség is lenne.

Zabalint 2020.02.18. 17:10:53

@Opportunista mikroba:
Mint írtam, én is így vagyok vele. Budapest belvárosában általában nem praktikus autózni. Esetleg éjszaka vagy speciális esetben. Ellenben a vidéki távolsági tömegközlekedés katasztrófa, ráadásul sokat túrazunk, amelyek kiindulö pontjához nem vagy csak nagyon nehezen lehetne tömegközlekedve eljutni. Bicajozni pedig jellemzően akkor szoktam, ha később megyek be dolgozni, mert közvetlenül csúcsidő után a legrosszabb a tömegközlekedés, ritkább, miközben még az utasok száma alig csökkent, van hogy nehéz felférni.

Opportunista mikroba 2020.02.18. 18:29:28

@Zabalint: Ja, nem neked ellentmondva írtam, nem tudom, miért kezdtem úgy, hogy Én meg... Lehet, hogy valami belső gondolatmenetet fejeztem így be :)
Tömegközlekedésben egyébként én kötöttpálya-párti vagyok, kis távra villamos, nagyobb távra metró, még nagyobb távra vonat. A közúti közlekedést kevésbé szeretem. Nem tudom észérvekkel alátámasztani, hogy miért.

btprg 2020.02.18. 19:58:04

@Zabalint:

"Én meg épp így vagyok az autóval munkába járással, legalábbis nagyvárosban. Nem is költözünk olyan helyre, ahol rá kellene szorulni. "

Ezzel én is pont így vagyok. Szeretném ha az autózás megmaradna egy kellemes hobbinak, no meg valahogy nincs kedvem a budapesti csúcsforgalomban amúgy 10 perces utakat 30+ perc alatt megtenni...

Szubrina 2020.02.18. 20:37:35

Tény, h én nem csúcsidőben autókázom, előbb megyek, előbb jövök. Nálunk csúcsidőben minden dugóban áll a belváros irányába.

Amíg BKV-val jártam vásárolni is, mindig majd megszakadtam, kocsival meg egy álom.

Szubrina 2020.02.18. 20:40:25

Tetszik az üzlet válasza, mert pont az írták, amit én is hajtogattam 2-3 pihe, az normális egy tollkabátnál, aki tisztában van vele, h a tollnak mi az anatómiája, tudhatná, h könnyen kijöhet 1-1 ha éppen úgy fordul. Egy 100-ezres toll is csak annyira képes, mint egy 5000-res toll. Mindkettő ugyanarról a madárról van.

Hernyó bácsi 2020.02.18. 23:57:54

Olvasgatom már pár napja a hozzászólásokat, és eddig simán csak figyeltem az egyre inkább elharapódzó cicaharcot, most azonban megütköztem egy olyan dolgon, ami mellett nem mehetek el szó nélkül...
De haladjunk szépen sorjában, először is az eredeti poszthoz:
- poszter szart kapott a pénzéért (és itt most tökmindegy az, hogy mennyi pénzért). Vagy a) kapja vissza a pénzét, vagy b) kapjon egy nem selejtes példányt! Ha ez utóbbiról is kiderül, hogy ugyanúgy hullajtja magából a tollakat, mint a jelenlegi, akkor újfent csak a)!
Ennyit a posztról, minden alábbi gondolat már a megjelent kommenteknek szól, és mind az én SZUBJEKTÍV PRIVÁT VÉLEMÉNYEM.
1.: Ennyi pénzt kiadni egy kabátért szerintem is dőreség, de ha ez a kabát volt a poszt-toló szíve vágya, kik vagyunk mi, hogy ebbe beleugassunk?
2: Mikor volt Magyarországon legutóbb olyan tél, olyan hideg, ami VALÓBAN indokolttá tenné egy ilyen kabát hordását?
Jómagam tökéletesen elvagyok egy softshell dzseki + gyapjú pulcsi kombóval.
No, de térjünk is át arra, ami írásra késztetett; ez pedig az autó vs. tömegközlekedés témaköre.
Volt, aki azt írta, hogy sokkal lassab csúcsidőben az autó, meg mennyivel jobb a tömegközlekedés, stb. ...
Ti mégis melyik műsort nézitek?
Kőbányán élek, és a belváros szívében dolgozom. Tömegközlekedéssel kerek 1 óra az utam oda, és majd másfél óra vissza (más időszak, más járatok), míg kocsival 18(!) perc ajtótól ajtóig. Viszont csak hétvégén járok autóval (szinte minden hétvégén dolgozom), aminek egyetlen oka van; spúr g*ci vagyok fizetni a parkolásért hétköznapokon (meg úgy en bloc bármikor, nincs az az Isten, hogy én bármelyik parkolási maffia zsebét tömjem pénzzel). Tehát hétköznapokon tömegközlekedek. Amit tiszta szívből gyűlölök. Okádék járatokon okádék utazóközönség. Az elmúlt pár hónapban nem volt egyetlen egy(!) olyan napom munkába menet, vagy munkából jövet, hogy ne lett volna legalább egy undorító büdös csöves valamelyik járaton. Pár héttel ezelőtt a villamos hátsó kocsija úszott a vérben. Mikor megkérdeztem egy srácot, hogy mi történt itt, annyit mondott, hogy 2 csöves összevert egy harmadikat, aki úgy szállt fel a villamosra, hogy dőlt belőle a vér... És hiába szóltak többen is a v.vezetőnek, hogy ember, minden csupa vér hátul, azt mondta, nem tud mit csinálni, majd ha elment a végállomásra, majd onnan vissza a kiindulási állomásra, csak ott fog tudni kérni takarítást. Te meg reménykedj, hogy talán nem nyúlsz bele sehol a talán nem AIDS-es vérbe... Mindezt havi 9.500,- forintért..! Dehát éljen a tömegközlekedés, kiváltképp a 9-es busz+28-as villamos kombó..!
Ebben a kérdésben maximálisan Szubrinának adok igazat. Amíg nem volt kocsim, még egy nagybevásárlás is komoly erőfeszítéssel járt.
Szóval aki azt mondja nekem, hogy sokkal praktikusabb a BKV a saját autónál (bármilyen tekintetben), annak nemes egyszerűséggel körberöhögöm a fejét..!

heidt 2020.02.19. 00:00:44

Aki még csak nem is hallott a HH márkáról, az ne mondjon vélemény ruha ügyben, maradjon meg a kínainál.
A 10-20%-os kedvezménnyel megrendelt olcsó cuccokon mit lehet nyerni 2-3 ezret? Én 156 ezerért vettem egy kabátot, ami 50+20%-al volt leárazva a Peek & Cloppenburg meghívásos akción. Így 234 ezret spóroltam. (Megjegyzem elég gyorsan elvitték azt a néhány darabot, ami volt.)
Épeszű ember azzal közlekedik, ami a legjobban alkalmazkodik a pillanatnyi igényeihez. Van amikor én is BKV-val megyek a belvárosba, pedig a zöld rendszámommal még a parkolás is ingyenes lenne.
Aki a kínainál vásárol, az maga is adócsaló, vagy legalábbis elősegíti az adócsalást!
A normális emberek ízlését nem a pénz határozza meg, de akinek van pénze, annak kicsit könnyebb kielégítenie az ízlését. Például megvehetném a Krug pezsgőt, de nem teszem, mert jobban szeretem a Törley François-t. Ugyanakkor a kobei steak helyett nem ennék letejelt, vén tehenet, pedig mindkettőt marhahúsként árulják.

heidt 2020.02.19. 00:02:34

Előző hozzászólásom Szubrina eddigi elmefuttatásaihoz szól.

Szubrina 2020.02.19. 01:45:49

Még legyél rá büszke is, h egy ennyire sznob senki vagy. Remélem beleülsz egy csöves szarjába a fél milliós kabátodban, barom!

Szubrina 2020.02.19. 02:00:06

@Hernyó bácsi: Figyi én se értem, h miért szereti valaki a tömegközlekedést, nekem pozitív tapasztalatom nem nagyon van az biztos. Atrocitások rendszeresen értek.

Kiskoromból annyi, h amikor régen a nagymamáméktól jöttünk haza karácsonykor a tesóimmal azt játszottuk az alatt a cirka 1,5-2 óra utazási idő alatt, h ki lát több karácsonyfát az ablakokból. Viszont a 3 átszállás alatt, amíg vártuk a kövi járatot, mindig szétfagytunk, nem volt pénzünk HH tollkabátra, mert szegények voltunk, sőt volt, h a fűtést is kikapcsolták, lehet, h én ezért látom jobban a pénz értékét, mint ez a sok újgazdag (apu-anyu-nagyi alátette) majom.

Permetező 2020.02.19. 08:27:56

@Szubrina: a tömegközlekedés fos Életveszélyes járművekkel visznek egy halom gyökér ember A-ból T-rébe minden nap

slideoSGR 2020.02.19. 09:04:53

@Szubrina:
én évek óta olvasom a blogot, pár poszt óta felfigyeltem Szubrina hozzászólásaira, kizárólag ezért regisztráltam, hogy hozzászólhassak :)
Kedves Szubrina, ennyi fölösleges, előítéletes, féligazságokkal és közhelyekkel teli agymenést, ilyen szörnyű helyesírással még sehol nem láttam szerintem.
Aztán ránéztem a blogodra, szerintem ezután tényleg egy önellátó házba költözöm, internettől távol, hogy soha többé meg ne láthassam ezeket.
Nem veszed észre magad? :D

btprg 2020.02.19. 10:16:34

@Hernyó bácsi:
Aki Budapest létező legretkebb helyén lakik, vagy azon kell keresztülmennie, az nem csoda ha utálja a BKV-t. De ebből nem szabadna általános következtetést levonni. Az olyan járatokon, amik nem lepratelepeken keresztül járnak, nem szokott semmi gond lenni. Például 19, 47, 49-es villamos, 4-es metró, 212-es busz. Havi 9500 forint meg lófasz azt nézve, hogy ezért több száz buszt, villamost, metrót igénybe vehetsz korlátlanul. Ennyit az átlag hülyegyerek egy hétvégén elpiál.

ekat 2020.02.19. 10:17:57

@slideoSGR:
Úristen..... a blogjába most kíváncsiságból belenéztem, de a legutóbbi 'masztijánál' nem bírtam tovább... és (mint írja) könyvet akar írni? WTF?
De a fairség kedvéért, helyesírásilag a rosszul írók közül ő még a kevésbé rosszul írók közé tartozik. Ha olvasgatsz itt, akkor látod, hogy halomra írnak ide nyelvtani hibákkal teli posztokat. Meg magának a blogger(ek)nek is vannak ilyen hiányosságai. Nekem inkább a stílusa a szörnyű.

ekat 2020.02.19. 10:22:43

@btprg:
Szerintem se gáz a havi 9.500, sőt, én a negyedévest veszem, ami 100 napig érvényes 28.500-ért. (=3x9.500) Ez a legjobb árú bérlet.

slideoSGR 2020.02.19. 10:41:29

@ekat:
Igen, sajnos tudom, évek óta a posztokat & kommenteket végigtolom. A helyesírás nagy vesszőparipám (bár ahogy nézem, a kommentelők egy jelentős részének). Igazándiból már a folyamatosan "hogy" helyett "h" írásán is kivagyok, azt hittem, ez már az MSN korszakban kifulladt.
Igen, én is csak pár blogposztig jutottam, tovább inkább nem. Valami nem jött össze rendesen, és most keveredik a mérhetetlen férfigyűlölet (persze a farkán kívül), és a mindent elsöprő kompenzálás. Mint a tacskókutya, ami pici, és mindennek halálos gyűlölettel nekiugrik.

Opportunista mikroba 2020.02.19. 10:51:22

@Hernyó bácsi: Ez az egyik nagy szégyenfoltja Budapestnek. A rengeteg hajléktalan. Nem tudom, de szerintem ez az utóbbi időkben romlott/romolhatott ennyire le. Írtam már, hogy Bp-en születtem, ott is nőttem fel, és csak a diplomaszerzés után költöztem el, tehát elég sokat éltem a fővárosban, de nincsenek olyan emlékeim, amelyek a hozzászólások szerint manapság már napi szintű gondok.
A közlekedéssel kapcsolatban nem mondok neked ellent, a 18 perc vs. másfél óra valóban meggyőző, csak az a 2 megjegyzésem lenne, hogy:
- amit hétvégén megteszek 18 perc alatt, azt munkanapon, olyan idősávban, amikor a legtöbb ember dolgozni megy, te sem tennéd meg 18 perc alatt. Tehát ilyen értelemben te most almát hasonlítottál össze a körtével.
- nem akarom az ott élőket megbántani, de Kőbánya Budapest egyik legalja. Amit arrafelé tapasztal az ember, az szerencsére nem tekinthető általánosnak, még Budapesten sem.

slideoSGR 2020.02.19. 10:53:08

Én egyébként rettentően sajnálom a posztolót, én is szoktam Columbia, HH & konszern dolgokat vásárolni.
Ugathat itt bárki, hogy az 5ezres kínai kabát ugyanaz, mint a százezres HH (most arról ne beszéljünk, hogy a szóban forgó HH kabátot látva kinyomnám a szemem), az 5ezres kabátot felvéve aláöltözöm, míg egy jól megcsinált Columbia/HH kabát alatt télen is csak rövidujjút viselek. ;)

peter3374 2020.02.19. 10:54:05

@Szubrina: Freud bacsinak megis igaza lett, van a zabaros gondolkodas mogott egy kis gyerekkori trauma, meg amogott is, hogy akinek telik jo ruhara azt kizarolag a gazdag szulok vehettek neki, meg veletlenul sem az adott ember dolgozott meg erte, mert sikeres.... Lassan kiderul az is, hogy az agressziv viselkedes mogott leheet egy nagy adag szexualis frusztracio is vagy nincs pasi, mert egyik swm eleg jo

Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:07:36

@slideoSGR: Én az egész posztban, de úgy általában a Homáron is, azt tartom a legszomorúbbnak, mennyi ember látja fekete-fehérnek a világot, mennyire képtelen egy kicsit is összetettebben gondolkodni, kizárólag a végleteket ismerik.
Kabátügyben: amit manapság még mindig "kínai" néven ismerünk, egyre kevésbé kínai termék, érdemes a cetliket megnézni. Állítólag már inkább Törökország a forrás, én nem tudom. De mintha valamennyire nőtt volna a minőség. Nekem jelenleg kínaiban vett kabátom van, de nem elvi meggyőződésből, csak beleszerettem a kinézetébe. Ránéztem, és szerelem volt első látásra. Sajnos bármennyire óvom, bolyhosodik, szóval kinézetre szép, de az anyagminőség ilyen szempontból nagyon alacsony. Legközelebb megpróbálok ilyen stílusút venni, de minőségi helyről.

ekat 2020.02.19. 11:08:26

@Opportunista mikroba:
Nem veszem / vettem magamra, de nekem az pesti összes lakás közül, amiben laktam, és emlékszem is rájuk, ami így 8 db., egy kőbányai volt az abszolút kedvencem. És nem csak a lakás (130 nm tetőtér picike terasszal) miatt, hanem a lakók miatt is. 7 lakás volt összesen, a földszinten garázsok, a ház előtt meg egy kis játszótér, minden rendben tartva, és a házban mindenki nemhogy normális és intelligens, de kifejezetten kedves volt, ünnepekkor valaki mindig feldíszítette az egész lépcsőházat. És mindez a Liget tértől pár percre. (És onnan persze tényleg szörnyű lett az egész környék.)
Sírtam, mikor el kellett jönnünk. (Bérlakás volt.)

Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:13:54

@ekat: Azért is írtam, mert tényleg nem akarok senkit megbántani, meg gondolom, minden városrésznek vannak azért élhetőbb részei. Csak azt akartam jelezni, hogy példaként nem jó, mert ezen a környéken, főleg, ha a tömegközlekedést nézzük, tényleg elég lesújtók a tapasztalatok. Amikor Pestre megyek, van, hogy a Köki lenne a legpraktikusabb leszállásra, de inkább továbbmegyek, ezzel meghosszabbítva és néha bonyolítva is a közlekedésem, csak ne kelljen a Kökin átmennem, mert az a rész kimeríti a "lehangoló" fogalmát...

slideoSGR 2020.02.19. 11:16:41

@Opportunista mikroba: igen, ami pont ennél a posztnál jutott eszembe, hogy csak egy sith lovag gondolkodik végletekben.
Van itt arról szó, hogy aki meg tud venni egy 100k-s kabátot, az újgazdag köcsög, de arról is, hogy csóró proli és villogni vette, de enni utána nem tud. Olyan lehetőség az égvilágon fel sem merült, hogy keres mondjuk 200-250k-t havonta nettóban, és azt mondja, hogy ok, megveszem a kabátot, fél havi fizetésem, szívom érte a fogam, viszont NEKEM MEGÉRI, MERT AKKOR NEM FÁZOM.
Ennyi. Meg az nem értem, miért nem fér a fejekbe, hogy attól, hogy valaki meg tud valamit venni és nem okoz neki problémát (mondjuk egy 100 ezres kabát mellett van egy 6-700ezres fizuja), még szívhatja a fogát, hogy drágállja. A bevétel egyáltalán nem függ a kiadás szívességétől, egy "újgazdag" ember is piszkosul elgondolkodhat egy drágább tárgy vásárlásán, akkor is, ha simán megteheti. Ez alól kivételt képez az, akinek csak az "ölébe hullott" a pénz.
A BKV-s hozzászólásodra:
Valamelyik régebbi posztban láttam, hogy fényezi mindenki a pesti életet, te pedig írtad, hogy (azt hiszem) Szegedre költöztél Pestről, és nem érted, miért nem lehet elvonatkoztatni Pesttől. Nekem ugyanez, vidékre költöztem, boldogabb ember vagyok. A BKV pedig teljesen jó, ha nem a 99-es busszal jár az ember minden nap. Óbudára jártam dolgozni, kocsival másfél óra dugó, 7-es buszvonal-1-es villamos kombóval fél óra.
Én is tudnék sarkítani, hogy kocsival 15 perc (volt szombaton munkaidőn kívül), BKV-val meg másfél óra (amikor pályafelújítás van és 3 pótlóbusz mászkál körbe-körbe)

ekat 2020.02.19. 11:20:49

@Opportunista mikroba:
Megértelek, sajnos sok ilyen rész van. :(
És sajnos nekem sincs szerencsém, mert Zuglóból a munkahelyem felé a metró után az 1-es vagy a 24-es villamos közül választhatok, hát mit ne mondjak....

slideoSGR 2020.02.19. 11:23:35

@Opportunista mikroba:
A higgadtan vitatkozó ember ritka, pedig az a legjobb buli :-) Érvek-ellenérvek, személyeskedés nélkül.
"Mérnökkel vitatkozni olyan, mint a disznóval a sárban hemperegni. Fél órája csináljátok, amikor rájössz, hogy ő ezt élvezi"

Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:25:44

@slideoSGR: Igen, Budapesten nőttem fel, és Szegedre költöztem, azóta is itt élek. Nagyon szeretek itt élni, nem is kívánok elköltözni. (Ami még baromira bejön, főleg a hangulatát tekintve, az Eger, ha költöznék, oda költöznék.)
Azt azért tudni kell, hogy nem elvi megfontolásból vagy hasonlóból költöztem Szegedre. Egyszerűen a szerelem hozott le :) (Azóta már a férjem.)
Van egy olyan pesti mentalitás (természetesen nem az összes pesti gondolkodik így), hogy az országban van Budapest és minden más. Másképp: kétféle ember van: aki Budapesten él, és aki Budapesten szeretne élni... :) És ha valaki kritizálni mer BÁRMIT Pesten, az kizárólag frusztrációból teszi, amiért ő nem ott él.

ekat 2020.02.19. 11:27:40

@slideoSGR:
Vagy - ha nő vagy - ok, megveszem a kabátot, fél havi fizetésem, szívom érte a fogam, viszont NEKEM MEGÉRI, MERT ROHADTUL TETSZIK ÉS KELL. :)
Nem magamra mondom, ez csak egy szcenárió, amit abszolút át tudok élni, bár a fizetésem felét még sosem költöttem ruhaneműre, táskára vagy cipőre. És most meglett koromban talán már nem is fog előfordulni ilyesmi. :)

ekat 2020.02.19. 11:29:00

@Opportunista mikroba: Na ilyen embert én hálistennek nem ismerek. :)

slideoSGR 2020.02.19. 11:36:19

@Opportunista mikroba: ezt a mentalitást ismerem, de elengedtem már rég. Jobb is ez így. Én alapvetően is vidéki vagyok, Pestre költöző - Pestet elhagyó, 7 év futamidővel. Viszont a feleségem Pestről jött, de ő az első percben sem volt az a fajta, akinek van Pest, és van "mucsa".
@ekat: ...ezt én nem tudom átérezni :D

ekat 2020.02.19. 11:42:50

@slideoSGR: A férjemet is úgy kellett noszogatnom, hogy ha annyira vágyik elektromos gitárra, akkor vegyen már magának egyet, ne azzon rugózzon, hogy nem is fontos az, meg drága.... de Fendert juszt se volt hajlandó venni.

Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:44:07

@ekat: Akkor coming outolok: én nő vagyok + impulzív típusú vásárló, ami a legrosszabb kombináció, egyben a kereskedelem álma :)) Ez egy rossz tulajdonság, de hát ez van, ilyen vagyok, és már nem is hiszem, hogy megváltozok...

slideoSGR 2020.02.19. 11:46:49

@ekat: :D ugyanez. Feleségem mindig noszogat, olyan dologról, amit mondjuk simán megtehetnék, mégis csak magamat győzködöm, mert egyszerűen nem szeretek költekezni, akkor sem, ha tudok. Most is egy olyan dolgon, ami nem kritérium az élethez, viszont ha megvenném, minden áldott nap örömmel használnám, és az elkölthető pénzünk mikrotöredékébe kerül, rágtam magam 2 hónapig. Direkt nem írok konkrét példát, mert utána vagy újgazdag köcsög, vagy szegény proli leszek :D

ekat 2020.02.19. 11:52:33

@Opportunista mikroba:
Dettó. :) De javultam valamennyit az évek során. Pl. már alig veszek olyan gyönyörű magassarkú cipőket, amiket aztán sosem veszek fel. :)

Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:56:49

@slideoSGR: Szerintem ez férfitulajdonság. A férjem is ilyen, de az összes férfirokon meg ismerős is. A férjem szerintem le tudná élni az életét 1 nadrággal meg 1 inggel, és nem azért, mert igénytelen, vagy ne lenne pénze többre, csak hát VAN nadrágja és VAN inge, tehát semmi nem hiányzik a ruhatárából. 2 nadrág? Minek? :))
Na jó, persze kicsit sarkítottam, de azért azt hiszem, érthető. Míg pl. ha ő felteszi az igen megbotránkoztató "De hát mért kell még egy táska?" kérdést nekem, nem is értem, mire gondol...

ekat 2020.02.19. 11:57:20

@slideoSGR:
Pedig most jó kíváncsivá tettél. :)
Ezt az újgazdagozást amúgy nem is értettem, csak annyi lett világos belőle, hogy Szubrina ezt is felszedte magára (gondolom otthon), de nem is tudja, mit jelent az, hogy gazdag.

slideoSGR 2020.02.19. 12:03:53

@Opportunista mikroba: igen, ez így van. Ha van szárítógép a lakásban, nem kell cserenadrág sem, amíg a másik mosásban van... :D :D :D
Persze nem, de simán lehet sok évig ugyanazokat hordani, ha az ember nem hízik/fogy nagyon.
@ekat: sajnos a fb-on szoktam látni az emberek véleményét erről, főként pesti albérletes csoportokban, amiben benne ragadtam régről.
Ha valaki ki tud venni egy albérletet, akkor teljesen mindegy, kicsoda-micsoda, azt apuka és anyuka fizeti vidékről.
Ha valaki "gazdag" (bármennyire is szubjektív kifejezés ez), akkor SOHA nem merül fel hogy mondjuk dolgozott és tanult érte ÉVTIZEDEKET.
Általában hangosan ugatnak ezek az emberek, hogy "meragazdagok", de közben tkp. végzettség nélkül jár minimálbérért bejelentés nélkül dolgozni, és ha hazaér munkából, első dolga bekapcsolni a meccset és felkattintani egy sört.
Ja, hogy más dolgozik mondjuk 18 órát egy nap, heti 5-6 napon, hogy jusson valamerre? "Bezzeg a gazdagnak könnyűűűű"

Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:10:32

@slideoSGR: Én 2 szakon végeztem, az egyik nyelvszak volt, és "a pályám elején", ahogy mondani szokás, nyelvórákat adtam. Akkor 2 ezer forint volt 60 perc. Egyszer egy ismerősömmel beszélgettem, ő rákérdezett, mennyiért tanítok, és megmondtam, akkor közölte, hogy "én egy egész napot végigdolgozom ennyi pénzért", és hogy ez mennyire nem igazságos, és kb. menjek én az anyámba... Azt már nem gondolta végig, hogy emögött több ív intenzív nyelvtanulás volt. Akkor még nem voltak online szótárak, a 3-4 órás könyvből kiszótározás teljesen általános volt... Néha már sírva csináltam, annyira kimerült voltam. Szóval az emberek hajlamosak csak a végeredményt nézni.

slideoSGR 2020.02.19. 12:14:26

@Opportunista mikroba: le kell szarni az ilyet, mert csak lehúz. Visszaugorva arra, hogy mi is az "újgazdag" szó és biztosan otthon hallotta -> sajnos általános dolog, sokfelől hallom ezt, hogy mindig más a hibás a saját nyomorodért. Általában pont a pluszmunkát vállalni nem akarók süppednek bele abba, hogy mindenért hibáztatnak mindenki mást. Mintha valaki azáltal, hogy van pénze, előle vette volna el...

Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:24:02

@slideoSGR: Nekem nagyon-nagyon rossz tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban. Az emberek nagyon szeretnek sírni az anyagi helyzetük miatt, de tenni valamit nem hajlandók, hogy jobb legyen, sőt ha valaki ezt megemlíti, szinte fel vannak háborodva. Volt már, hogy próbáltam segíteni másoknak, hát basszus, a végén még én voltam a szar meg a hülye, úgyhogy ezt a Teréz anyai tevékenységet abbahagytam...

Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:25:17

Na lépek, ahogy nagypapám mondta mindig, "ebből nem élünk meg" :)

ekat 2020.02.19. 12:48:03

Az egy dolog, hogy relatív, hogy ki mit tekint elég vagy sok pénznek, de a 'gazdag' szerintem eléggé meghatározottan azt jelenti, hogy konkrét munka helyett megél, vagy legalábbis meg tudna élni a vagyonából / bevételeiből.

slideoSGR 2020.02.19. 13:27:08

@ekat: ja, csak minél több a bevétel, annál több a kiadás... "nőnek az igények". Tökjó leírás a gazdagságról, tényleg, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy valaki aki tegyük fel egy milliárdot összedolgozott (abból egy 100ezres bevételű család elél sok nemzedéken keresztül), akkor meg tudna belőle élni, ha abbahagyná, anélkül, hogy leadná az igényeit.
Gyakorlatban a magyar valóságban ha valaki 300 fölött keres, ami európai szinten nagyon kevés, itt már azt legazdagozzák.

heidt 2020.02.19. 13:31:40

@Opportunista mikroba: "Van egy olyan pesti mentalitás (természetesen nem az összes pesti gondolkodik így), hogy az országban van Budapest és minden más."
Én úgy tapasztaltam, hogy leginkább azok nézik le a vidéket, akik onnan költöztek Budapestre.

ekat 2020.02.19. 14:33:43

@slideoSGR:
Hát attól tartok, hogy nagyon nem értek a gazdagokhoz, pedig a legutolsó mondatod szerint a férjemmel külön-külön is gazdagok vagyunk. :) Diploma nélküli, (hétköz)napi 8 órában dolgozó beosztottként.... hát nem jó hely ez a Magyarország? Szóval röhejes elképzelés, na. Én tudom, és belátom, hogy pl. egy nógrádi zsákfalubeli párnak a mi fizetésünk egy álom, de attól még ez olyan messze van a gazdagságtól, vagy akár a jómódúságtól is, hogy elmondani sem tudom.

ekat 2020.02.19. 14:40:24

@heidt:
Én meg még soha nem találkoztam olyan pestivel, aki lenézi a nem pestit. Inkább sok nem pestivel találkoztam, akik mind mondták előbb-utóbb, hogy lenézik őket a pestiek, és én meg egyszerűen nem értettem, hogy mi a franc ez a kisebbségi komplexus? :) De gondolom, volt okuk rá.

slideoSGR 2020.02.19. 15:04:08

@ekat: mondjuk én mindig mondom, amikor rengetegen sírnak, hogy bezzegh Pesten mennyivel jobbak a fizetések, hogy a kiadások is. Egy "nógrádi zsákfaluban" 200ezerből jobban élsz, mint Pesten 300-ból, de ez az én személyes véleményem...
Pesti részről a lenézés nem is igaz, mert nem konkrét lenézés, csak én is azt éreztem rengetegszer, hogy egy tősgyökeres pesti azt gondolja, hogy az agglomeráción kívül mindenki szekérrel jár, gumicsizmában :) :) :)

ekat 2020.02.19. 15:25:24

:)
Régen bejáratott dumánk volt a (Balassagyarmaton született, a későbbiekben váci, majd nagymarosi) férjemmel, mikor pampogott a pesti forgalmon, hogy persze, mert régen vidéken csak a birkákat kellett kerülgetnie. :)

Ami a nógrádi zsákfalut illeti, akkor és úgy sem szeretnék ott élni. Nekem itthon egy közepes nagyságú város lenne a tuti. Pestért nem vagyok oda, pedig itt születtem.... (távolról) szép, de valahogy nem fogott meg soha.

slideoSGR 2020.02.19. 15:27:37

@ekat: Nem is jó az (mármint a nógrádi zsákfalu dolog)... nagyon romantikus elképzelés csendesen, távol a tömegektől, de ennek a hátránya is ugyanaz, hogy csendesen, távol a tömegektől :) Amikor a tászkóba szerpentinezni kell a Mátrából lefelé 25 percet, az nem buli nyilván. Dehát középút mindig van, amit írtál is.

Opportunista mikroba 2020.02.19. 16:05:36

@slideoSGR: Valóban, nem a lenézés a legjobb szó, inkább... valami lesajnálkozás, ami abból fakad, hogy egyszerűen nincs képben azzal kapcsolatban, hogy pl. egy vidéki városban mi érhető el vagy nem. Volt nemrég az szegedi telekomos sztori, amikor nem kapta meg a megrendelt notebookot, ott az egyik hozzászóló valami olyasmit írt, hogy részvéte a posztolónak, hogy Szegeden (értsd: a világ végén) kell ilyen ügyet intéznie. Ilyenkor azért kíváncsi lennék, egy ilyen ember hogyan képzeli el várost :) Persze amikor hozzászóltam, azonnal jött a válasz, hogy ja, mert én frusztrált és irigy vagyok, és csak ezt próbálom leplezni.

Szubrina 2020.02.19. 21:01:40

@slideoSGR: Én meg topot viselek a 7000-res kabátom alatt, ma már olyan jó minőségűek a bélések és még libákat, meg szőrös állatokat se kell kinyiffantani érte. A helyesírásom elsőosztályú, tán peter53257-el keversz, akinek igen gyatra. Kár volt regisztrálnod miattan, mert egyik hozzászólásoddal se adtál értéket. Ha meg ennyire nehezedre esik elviselni, minek mész még a blogom után, mazohista vagy? Aki nem szimpi, azt kerülöm, nem megyek kifejezetten utána. Egy szánalmas kis pondró vagy.

slideoSGR 2020.02.19. 21:08:45

@Szubrina: Okay, tromfolj csak, az növeli az önbecsülést.
Egy szóval nem mondtam, hogy állattal kitömött kabátot veszek, de kiismertem az eszmefuttatásod, inkább nem is mondok semmit :D
Miért mentem a blogod után? Magam sem tudom, megbántam. Kiszúrtam, amikor ránéztem az adatlapodra, kíváncsi voltam, ennyi sületlenséggel hogy nem vettem eddig észre a hozzászólásaidat, kíváncsi voltam, mióta öntöd ezt az iszonyatot a Homárra.
Nem bírom ki, ezért végezetül, csak hogy mutassam, az önbecsülésed kissé nagyobb, mint az önkritikád:
“A helyesírásom elsőosztályú” —-> mazohista
no comment :D

Szubrina 2020.02.19. 21:48:31

Részemről Happy End-del zárult a 100 ropis kabát története.

Azért mert nem értitek a stílusomat még nem bennem van a hiba.

A röhej, h az aprós posztban védtem szerencsétlen áldozatot ott meg mindenki ellene volt.

Vagy bármelyik posztban mindenki a posztolót hülyézi. Itt meg vicc, h csak szerintem túlzás, h tollfolyásnak nevez valaki 3 pihét. Ti meg véditek a picsáját.

Szubrina 2020.02.19. 21:56:30

@slideoSGR: Sajnos nem volt "no comment" mert még mindig hozzám pofázol. Fogsz még? Mert nagyon várom!!!

Már megszoktam, irigyek az emberek arra, h merek másképp gondolkodni és bizony le is merem írni, ki is merem mondani.

Kábé pont leszarom, h itt 3-4 ember kiutál, mert azt hiszi, h csak övé a homár sznobok, libbancsok és túl hétköznapiak.
A blogom olvasott és bizony okkal gondolhatom, h a könyvem is az lesz.

Ha nem tűnt volna fel én folyamatosan a posztról fejtettem ki a véleményem és érvek helyett azt kaptam, h biztos molesztáltak kiskoromban.

A mazohistát direkt írtam mazohistának és a h-ot is direkt röviditem, ha nem tetszik ne nézz rá!

heidt 2020.02.19. 23:08:46

@Szubrina: Tanulj! A libákat nem kell kinyiffantani a pehelytollaiért, mint ahogy a lovat sem kell leölni azért, hogy a farkszőrükből vonó készüljön. A bárányok sem hemperegnek saját vérükben hörögve, legyilkolva, pedig a bundájukból jó drága (akár több százezer forintos) gyapjúruhák készülnek. A marhát sem a bőréért taglózzák le és lehetne folytatni a végtelenségig.

slideoSGR 2020.02.19. 23:30:02

@Szubrina: “elmondom még párszor hogy különleges meleg hógolyó vagyok, hátha leesik mindenkinek.”
nem akarom lehugyozni a tüzeset, de szerintem senki nem irigy arra, hogy módszeresen a széllel szemben pisálsz, mert ez a fixa ideád :)
az aprópénzesnél meg nem megvédted azt a majmot, hanem kinelentetted, hogy ilyen elmeroggyant férjet akarsz, akinek ilyen baromságokra van szabadideje. polgárpukkasztásból. gratulálok :))

Szubrina 2020.02.19. 23:38:04

@slideoSGR: Nem, hanem olyan ember kell aki becsületes és van igazságérzéke és kiáll a végsőkig az igazáért, mert bátor. Attól még, h sok hülye van itt nem lesz nekik/ tek igazatok. De az csak egy komment volt a többi közül vajon miért érdekel ennyire a blogom és az, h milyenek a preferenciáim? Isten ments, h ilyen középszerüek olvassanak, mint te.

Szubrina 2020.02.19. 23:39:11

@heidt: Ugye azt te sem gondolod komolyan, h ha élve tépkedik ki belőlük, az állatbarát

slideoSGR 2020.02.19. 23:45:14

@Szubrina: a blogodról egyszer esett szó, azóta nem emlegettem. nyugi, én, mint középszerű nem leszek a negyedik olvasód.
jó éjt! biztos marad még valahol valaki, akinek céltalanul onthatod a gyűlöletet :)

Szubrina 2020.02.20. 00:21:11

@slideoSGR: Azzal, h minden gonosz és rosszindulatú kommented mögé mosolyfejet raksz nem leszel jó fej, ugyan olyan baromarc maradsz, csak még gáz is leszel.

Opportunista mikroba 2020.02.20. 09:43:22

@Szubrina: Érdemes megnézni a reakcióidat az egyes hozzászólásokra, kifejezetten a szóhasználatot: "gonosz", "rosszindulatú", "támad", "vádol" stb. Eleve bántás feltételezel. Vajon miért?