Tékozló Homár

Mi az? Nagy, rugalmatlan és böszme.

2020.03.11. 11:00 | Homár Rezső | 52 komment

elmu.jpg

László nem most kezdte: már hat éve fizet a saját bankszámlájáról egy olyan villanyszámlát, ami nem az ő nevén van. Ez eddig nem is okozott gondot, ám most az Elmű rosszul állított ki egy számlát, ezért vissza kéne utalnia a befizetett pénzt. És mint kiderült, ez nem megy egyszerűen, ráadásul a szolgáltató sem kifejezetten segítőkész. És itt még nincs vége: László ezek után egy újabb értelmezhetetlen számlát kap. 

A lányom villanyszámláit jómagam fizetem. Elektronikus úton juttatom be a mérőállást, úgy kapom a számlát, amit aztán kártyával fizetek. Ez nagyjából 6 éve tart, úgy, hogy az Elmű eddig egyáltalán nem kifogásolta azt, hogy a számlát nem az előfizető rendezi. Ennek lesz később jelentősége.

2019 év decemberében szolgáltatói leolvasás okán nem tudtam beküldeni mérőállást, és nem is voltunk ott egyáltalán, ezért a szolgáltató leolvasás sem törhetett meg.

Az Elmű valami ismeretlen algoritmus alapján kiállította a számlát, amit jómagam, berzenkedve bár, de befizettem.

2020 év január elején, okulva az előző havi rossz tapasztalatból, az egyébként agyonreklámozott EnergiApp segítségével juttattam be a mérőállást, amit az Elmű vissza is igazolt.

Ennek ellenére a számla ismét csak valami teljesen légből kapott mérőállás alapján készült. Megkifogásoltam, amit soha nem magyaráztak meg érdemben, viszont visszaküldtek valami pénzt, amit azonban olyan embernek küldtek ki, aki csak az Elmű vállalhatatlan “minőségű” belső rendszerében létezik. Azaz, a pénz szépen visszament az Elműnek.

Hiába kértem, hogy ugyanoda küldjék vissza ahonnan kapták, azaz utalják vissza. Az Elmű még csak meg sem akarta érteni, amit írtam. Azt hajtogatták, hogy “tájékoztatnak”, meg, hogy kell “meghatalmazás” az ügyintézéshez. Aminek az égvilágon semmi értelme, hiszen nincs szükség semmi ügyintézésre, tekintettel arra, hogy a pénz nem az Elműé, azt annak kell visszaadni, akitől kapták. Mint amikor egy webáruházból rendelek, kifizetem, megkifogásolom, visszaküldöm az árut, és visszaadják a pénzt. Ez még az utálatos, pirézek által üzemeltetett webshopokra is igaz.

Ami vérlázító volt, az Elmű hozzáállása. A kérdésre egyáltalán nem válaszoltak, folyamatosan csak “tájékoztattak”. Még azt sem tudtam elérni, hogy arra a levélre válaszoljanak, amit küldtem nekik, folyamatosan új levélfolyamot nyitottak. Nyilván, hiszen így is próbálták elsunnyogni az ügyet.

Most, amikor e sorokat írom, a pénz még mindig az Elműnél van, miközben már a 2020 februári számlát is ki kellett fizetnem.

A másik ügy friss fejlemény, mai.

2020. február végén jelentettem mérőállást a saját lakásom mérőjéről, amit a szolgáltató egy visszaküldött email-ben igazolt is.

Ma reggel megjött a számla, ami valami teljesen más mérőállás alapján készült, mint amit jelentettem, illetve amiről a visszaigazolást kaptam. Hogy mennyire más, azt jól érzékelteti, hogy a számla kb. a négyszerese a valóságos fogyasztásnak, azaz valami extrém ostobaság alapján készült. Kíváncsian várom az Elmű válaszát, hiszen azonnal megreklamáltam.

Elképesztő pénzeket tud így beszedni az elmű, miközben még csak az a lehetősége sincs meg a felhasználónak, hogy keres magának másik villanyműveket, lévén a szolgáltató monopol helyzetben van, ráadásul állami.

Természetesen minden állításomat dokumentumokkal tudom alátámasztani, de ami igazán undorító, az Elmű ügyfélelhárítása, erejével való visszaélése, miközben a “szolgáltatásának” végtelen ócskasága egyáltalán nem jogosítaná fel erre. Nagy, rugalmatlan, böszme, amelyik egyszerűen lenyomja az ügyfelét, egy kissé sem tekinti partnernek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.03.11. 11:08:49

Az elmü tényleg egy vicc.
Pár éve a leolvasó benézte és elkezdtek 10szeres összeget leszedni (kétszer sikerült is, mire letiltottuk).

Azt a cirkuszt hogy visszaszerezzük a pénzt... Pedig ők hibáztak (persze, "lopják az áramot", "mi nem hibázunk", "menjünk be személyesen, mert nem hisznek nekünk").

Lalikám 2020.03.11. 11:08:59

Az első ügyben a meghatalmazás azért jogosnak hangzik, de a második sztori valóban érthetetlen.

Terézágyú 2020.03.11. 11:13:37

"Mint amikor egy webáruházból rendelek, kifizetem, megkifogásolom, visszaküldöm az árut, és visszaadják a pénzt. Ez még az utálatos, pirézek által üzemeltetett webshopokra is igaz."

Aha. Abszolút igaz. Mi, homárolvasók, ezt tanusítjuk.

juhaszvik 2020.03.11. 11:16:28

A visszautalással kapcsolatban a posztoló téved. Nem az ő nevén van a szolgáltatás, innentől csak meghatalmazással kaphatja meg a pénzt. Lényegtelen, hogy ő fizeti a számlákat.

Terézágyú 2020.03.11. 11:16:56

"Még azt sem tudtam elérni, hogy arra a levélre válaszoljanak, amit küldtem nekik, folyamatosan új levélfolyamot nyitottak. Nyilván, hiszen így is próbálták elsunnyogni az ügyet."

A mocskosszemetek!!! Még így is????

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.03.11. 11:31:58

Miért nincsenek virtuális folyószámlák az Elmünél (sem)? A tólfizetést levonják a következő haviból, oszt' jó.

KaTe 2020.03.11. 11:54:22

Az már biztos, hogy a posztoló üldözési mániában szenved.

"Elmű ügyfélelhárítása, erejével való visszaélése, miközben a “szolgáltatásának” végtelen ócskasága egyáltalán nem jogosítaná fel erre"
- Mi a probléma a szolgáltatással? Nem jön az áram? Vagy nem jó a hatásfoka? Ingadozik a feszültség? Nem működik a mérő?

juhaszvik 2020.03.11. 11:55:57

Összefoglalva: az első problémával kapcsolatban a posztoló téved, a második esetben pedig még nem kapott visszajelzést, lévén "mai".

Verdikt: felesleges poszt.

Terézágyú 2020.03.11. 11:57:31

@KaTe: @juhaszvik1:

Héééééé, a posztolót má lehet...????? :)))))

borso 2020.03.11. 11:58:08

@Terézágyú: Igen! :-) erre szoktuk itt mondani: mesélj még.... :-)

juhaszvik 2020.03.11. 12:12:10

@Terézágyú: Őszintén megvallva ezt a kérdést sosem értettem, vagy nem akartam érteni... :)

Terézágyú 2020.03.11. 12:17:32

"A lányom villanyszámláit jómagam fizetem."

Apuuuuuuu, nekem is fizesd kiiiiiii!!!!!

Csak hogy örüljenek a pószterszidókommentelő-utálók is.

Tom from town 2020.03.11. 12:37:20

@Terézágyú: De egyébként ennek analógiájára a posztoló visszaküldte vajon az áramot az ELMŰ-nek?

juhaszvik 2020.03.11. 12:44:36

@Tom from town: Simán. A kezébe adta a hosszabbító végét a futárnak.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.11. 12:47:19

@Csokis: nincs sajnos egy ideje. Viszont ezt az utalgatást nem értem, nekünk mindig a postás hozza a túlfizetést, már tűvé tettem az oldalukat hol lehet ezt utalva kérni, de nem találtam.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.11. 12:51:03

@juhaszvik1: az előfizető címével azonos címen élő közeli hozzátartozó még átvehetné. De feltételezem a lányával nem egy helyen élnek. Na ezért nem fogja meghatalmazás nélkül megkapni a pénzt.

juhaszvik 2020.03.11. 13:00:09

"az előfizető címével azonos címen élő közeli hozzátartozó még átvehetné"

De ez se megy bemondásra. Gondolom a posztoló emailben vagy telefonon vívta a csatáját.

HarryKlein 2020.03.11. 14:04:13

Nálam egyszer elindították a kikapcsolást 3000 ft miatt, miközben azon agyaltak, hogy az 5000 túlfizetést hogy adják vissza.

killerkaller 2020.03.11. 14:35:44

@juhaszvik1: "De ez se megy bemondásra. Gondolom a posztoló emailben vagy telefonon vívta a csatáját."

Érdemben csak személyesen, kellően felkészülve lehet reklamációs ügyet (is) intézni.

killerkaller 2020.03.11. 14:56:26

"Az Elmű valami ismeretlen algoritmus alapján kiállította a számlát, amit jómagam, berzenkedve bár, de befizettem."

Mégis mekkora összegről van szó, vagy poszter "csak" elvi kérdést csinál a szolgáltató trehány hozzáállása miatt?

Zuzer78 2020.03.11. 17:35:23

Hú de ostoba a költő. Inkább maradt volna csöndben.

ekat 2020.03.11. 18:04:03

@killerkaller: Ez a sok jómagamozás az én helyett nekem nagyon furcsa. :)

user friendly 2020.03.11. 20:22:22

nem vágom, hogy miért kell a visszautalással vacakolni, ahelyett hogy levonnák a következő számlából a túlfizetést, már akinek ez megfelel persze, de a többségnek valószínűleg megfelelne.

CM2131 2020.03.11. 21:43:53

A levélíró tényleg azt tartaná normálisnak, hogy ha valakinek túlfizetése van, akkor azt az ELMŰ utalja vissza az első random bankszámlára amiről valaha befizetés érkezett a folyószámlára??
Pontosan meg lehet adni az ügyfélnek, hogy milyen bankszámlára érkezzen vissza az esetleges túlfizetés, ha ez nem történt meg akkor nem kell sírni. Vagy lehet választani azt is, hogy a következő számlába számítsák bele.

aefzuj 2020.03.11. 22:22:02

Az a baj, hogy hülye vagy. Ráadásul vérlázítóan.

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2020.03.11. 23:45:09

"Elképesztő pénzeket tud így beszedni az elmű, miközben még csak az a lehetősége sincs meg a felhasználónak, hogy keres magának másik villanyműveket, lévén a szolgáltató monopol helyzetben van, ráadásul állami." - Ez egyáltalán nem így van. Az ELMŰ nem állami cég. NYRt, azaz bárki vehet a részvényeiből és tulajdonos lesz. Továbbá át lehet menni a Nemzeti Közművekhez (na az valóban állami!), ha nem tetszik az ELMŰ.

halaloszto 2020.03.11. 23:48:56

@Csokis: törvény tiltja. az elmü nem pénzintézet, nem vezethet számlát, és nem kezelhet olyan pénzt, ami nem az övé.

szépjuhászné 2020.03.11. 23:57:58

@HarryKlein: Pár éve július elején egyszerre utaltuk át a júniusi, a júliusi és az augusztusi villanyszámlát. Szeptemberben elutaztunk. A fiam egyszer csak küldött egy emilt, hogy egyszerre jött levél, hogy tartozunk és 40 000 forint azzal, hogy túlfizetés.

havrilla 2020.03.12. 07:15:17

Már megint egy zavaros, nagyon adathiányos sirám.

ze11 2020.03.12. 07:30:34

@juhaszvik1: Elektronikusan fizet, a számla tulajdonosa irreleváns, a számlaszám az, ahová vissza kellene utalni a többletet.
A megoldás egyébként nem bonyolult: a lánya, aki szerződés szerint ügyfél, kérje a többlet visszautalását adott számlaszámra.

Kondom Keselyű 2020.03.12. 08:04:57

nekem volt olyan, hogy decemberben kikuldtek postai utalvamyon valami 10-20 ezer forintot, majd januarban(az eves leolvasas utan) jott egy 85 ezres szamla.

Kondom Keselyű 2020.03.12. 08:06:42

@halaloszto: az lehet, megis az egyetlen szolgaltato, aki keres nelkul kuldi vissza a tulfizetest.

FDToth 2020.03.12. 10:09:58

Amiota fenykepes leolvasas van kb kotelezoen, azota tenyleg mas allasrol jon a szamla, okat en sem tudom.
A becsult oraallast sem ertem. Van egy lakas ahol njncs aramfogyasztas. Egyszer elfejtettem bediktalni, ok meg becsultek vmit. Ha tobb honapja 0 akkor miert becsulnek mondjuk 125-t?
En is mas helyett fizetem, de az elmu rendszereben az en szamlaszmom van, oda utaljak vissza, de erdekes, mert ok kb 40 napra utaljak, rajuk nem vonatkozik am utalask hatarido ;)

ebella 2020.03.12. 10:42:56

@FDToth: Nekem egy olyan Erzsébetvárosi lakásra amit nem használunk, rendszeresen fizetnek kell egy ezres körül, háromhavonta. Nulla fogyasztással, vagy annyival, hogy néha odamegyünk körülnézni, és öt percre fel van oltva a villany. Azt hiszem van valami minimál díj, ha nem fogyasztasz akkor is. Egyszer (még nem bankon keresztül fizettem), egy ezresért kikapcsolták volna az áramot, pedig éveken át rendszeresen fizettem. Még jó, hogy éppen arra jártunk és észrevettem. Nem ám arra címre küldték volna, ahova addig a számlát. Á, minek?

igazi hős 2020.03.12. 10:43:52

@KaTe: "Mi a probléma a szolgáltatással?" Nálam a szolgáltatásba a leolvasás, a számlázás és az ügyfélszolgálat is beletartozik. Az Elműnél mindegyik legendás. (Lásd a végtelen számú óracserés-félreszámlázós-ügyfélrehárítós történetet.) De ha szerinted ezek nem részei a szolgáltatásnak vagy nem az Elműhöz tartoznak, akkor tényleg nincs gond vele.

ebella 2020.03.12. 10:44:46

,..erzsébetvárosi...

igazi hős 2020.03.12. 10:50:17

@halaloszto: Ez marhaság, a szolgáltatónak nyilván kell tartania az ügyfél egyenlegét és az ügyfél rendelhezhet úgy, hogy a túlfizetést a következő időszak rendezésére kívánja felhasználni. (Könyvelők kedvéért leírom az "időbeli elhatárolás" szókapcsolatot, de ne menjünk bele, mert hányni fogok.)

igazi hős 2020.03.12. 10:52:32

@ebella: "fel van oltva" Kazinczy-díjat, de gyorsan!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 11:00:06

@FDToth: mert nem fogyasztás, hanem alapterület alapján becsülnek :).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 11:03:57

@igazi hős: szerintem az Elmű-nél ez nem lehetséges, legalábbis én nem találtam meg, hogy hol lehet beállítani. Ahogy azt sem, hogy hol lehet NEM postai úton történő visszafizetést kérni.

havrilla 2020.03.12. 12:52:22

@onlajnok:
Az előző év FOGYASZTÁSA alapján becsülnek. És általában igen pontosan.

havrilla 2020.03.12. 12:53:59

@onlajnok:
Én mikor a szerződést kötöttem, ott volt egy pont, hogy visszatérítést vagy beszámítást kérek. És, ha visszatérítést, akkor postán vagy átutalással.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 13:22:12

@havrilla: na jó, de ahol sose volt fogyasztás? Mi új házba költöztünk, akkor kérdezték mennyi legyen az átalány...hát mondom passz. Kérdezték mekkora az alapterület, akkor legyen annyi. Nyilván fölé lőttek, meg ezt lehet állítgatni online.

Arra viszont nem emlékszem, hogy azt kérdezték-e, hogy hogyan akarom a túlfizetést kezelni. De nem hiszem, hogy a postázást választottam volna, ha lehetett volna a beszámítást is. Online pedig nem lehet változtatni, abban biztos vagyok. De végülis mindegy, évente egyszer aktuális.

ebella 2020.03.12. 14:50:40

@igazi hős: Megjelent öt novellám különböző kötetekben. Díjat és pénzt is kaptam érte, valószínű te sokkal többet kerestél szépírással. Gondoltam szólok, hogy velem kár erőlködnöd kishülye! Meg minek is?

gergo1000/2 2020.03.13. 08:44:12

@ebella: jajj, akkor az elég nagy baj. nem vagyok nyelvtannáci, de azért egy író ne írja már nagybetűvel, hogy erzsébetvárosi. de azért itt még nem tart remélem a ner, szóval akkor vagy te író, amikor én ács

encir 2020.03.13. 08:50:19

@ebella: biztos volt korrektor is hozzá :) Bocs. nem bántás, de az a hsz hemzseg a hibáktól.

Opportunista mikroba 2020.03.13. 11:48:01

@ebella: Egy könyv soha nem egyszemélyes munka. Odáig, mire az Olvasó a kezében tart egy kötetet, több ember munkája is benne fekszik. A szerkesztő, a korrektor, a tördelő, sőt a nyomda munkatársai is részesei a folyamatnak, nem pusztán a szerző. A könyvkészítés mindig csapatmunka.

havrilla 2020.03.13. 19:07:25

@onlajnok:
Hát valahogy el kell kezdeni a fogyasztás kiszámítását.
Nekem csak az áramnál szokott többletem lenni és az éves elszámolás után 1-2 hét múlva hozza a postás azt a 2-3 ezer forintot. Illetve hozta, mert most már beállt a megfelelő összeg, habár legutóbb valami 400 forintot küldtek vissza.
A víznél kértem a beszámítást és az egyik évben az építkezés miatt rengeteg víz fogyott, ami miatt a következő évben nagyobb lett a havi átalány. Nem foglalkoztam vele, fizettem. Az azévi elszámolásnál meg fele annyi lett a számla. A harmadik évben gyakorlatilag nem is kellett fizetnem vizet a beszámítás miatt. Igaz kijött egy ellenőr, hogy megnézze a vízórát, de semmi gond nem volt, amikor kiderült az egyszeri egyéves magasabb vízfogyasztás oka.

Péter 2 2020.03.13. 21:22:56

@ebella: Azért a "fel van oltva" mellett engedtessék meg nekünk az ebben való kételkedés, jó?

peppe83 2020.03.14. 08:48:08

Nem monopol az elmű.
Át lehet menni az EON-hoz és a szegedi NKM-volt DÉMÁSZ-hoz!
Nekem pl. Telekom áramom volt évekig, amikor az megszűnt, átadták az ügyfeleket a szegedi NKM-hez, most is náluk vagyok.

ekat 2020.03.14. 11:22:52

@peppe83:
Nincs is jobb, mint állami szolgáltatóhoz menni. :) Amúgy meg úgy tudom, NKM-hez kerülés előtt választhattál volna magad áramszolgáltatót, csak ügyesen leplezték, hogy ne tűnjön fel az ügyfeleknek. Anyám is úgy került oda.