A Homár legutóbbi szorult helyzetében a trolin próbált jegyet venni (hiszen lehet), ezzel percekig tartó döbbent keresegékésre ítélve a sofőrt és a többi utast. A Volánbuszon bérletet is lehet vásárolni, de ott a sofőrök egyszerűen oldják meg a keresgélés és a számlakiállítás problémáját: vagy nem visznek magukkal bérletet, vagy ha számlát kérsz, azt mondják, nincs.
Alábbiakban egy kolléganőm levelét továbbítanám Neked, amit a fogyasztóvédelemnek írt minap. Hátha a Volánbusztól is olvassa valaki, aki hatással lehet a buszvezetők munkamoráljára. (Tudom, hogy ez csak utópia, de a reményhal...) A hasznos tanácsot is megköszönjük, ha kapunk valakitől, mit lehet tenni ilyen helyzetekben. - Azon kívül, hogy írogatunk a Volánnak, meg a fogyasztóvédelemnek, nyilván.