Új jelentkezőnk van a "Legérzéketlenebb magyar cég" címre. A verseny erős, a mezőny félelmetes vállalatokból áll, de az Invitel az alanti húzásával orrhossznyi előnyre tett szert a vetélytársakkal szemben. Névtelen levélírónk édesapja előfizetett inviteles netre és telefonra, majd rövidesen és váratlanul meghalt, anélkül, hogy a szolgáltatásokat egy percig is használta volna. Akinek halt meg már szerette, az tudja, hogy ilyenkor az embernek nem az első dolga a szolgáltatókkal való kapcsolatfelvétel, így levélírónk is csak jó fél év elteltével intézkedett. Az egy dolog, hogy az Invitel - a telefonos hitegetés ellenére - nem engedte el méltányosságból az addig esedékessé vált havidíjakat, de fél évvel később egészen elképesztő arcátlansággal újabb 46 ezer forintot számlázott a halottnak (akiről ekkor hónapok óta tudták, hogy elhunyt), mondván, nem töltötte ki a rabszolgaszerződését. Falmellékiségi világcsúcs alant.
Halottként is az Invitel szolgálatában
A mi kiakasztó történetünk 2008. augusztusában kezdődött, amikor édesapánk szerződést kötött az Invitellel (internet + telefon). Sajnos pár napon belül váratlanul elhunyt, így a szolgáltatásokat egyetlen napig sem ő, sem más nem használta (egyedül élt).
Az egész család megrendült, idő kellett a talpra álláshoz. Az Invitellel történt szerződéses viszonyt 2009. februárjában zártuk le. Telefonon azt mondták, mivel a szolgáltatást az elhunyt nem vette igénybe, méltányosságból várhatóan elengedik az előfizetői díjakat, hiszen a rendszerükben látszik, hogy semmilyen adatforgalom nem történt.
Idézet a válaszlevélből:
"A beérkezett levelében leírtakra hivatkozva az X. hívószámú állomásra vonatkozó Előfizetői szerződést X és a Társaságunk között megszüntettük, nyilvántartásunkban és számlázási rendszerünkben 2009.03.07. napjával a szolgáltatást lezártuk.
A lefolytatott vizsgálatok alapján a lezárás napjáig kiszámlázott havidíjak kiegyenlítésétől eltekinteni nem áll módunkban, méltányossági kérelmét elutasítjuk."
Hát, igen kemény világban élünk, az Invitelnek is szüksége van minden kis forintra. Megértettük, és kifizettük az összeget - havi 8000 forintot egy 1Mbites internetért. Az ár/érték arány megállapítását a kedves olvasóra bízom. Azt hittük végleg megszabadultunk a kötelékektől, de tévedtünk, új levelet kaptunk fél évvel később (az elhunyt nevére és címére kiállítva):
"Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk díjtartozás miatt a szolgáltatásait megszüntette, amelynek értelmében a jogviszony felmondásra került. Tekintettel arra, hogy a szolgáltatásokhoz tartozó 12 hónapos kötelezettségvállalási idő a szerződés megszüntetése napján még nem járt le, ezért Társaságunk a hűségidőből fennálló hónapokra vonatkozó havidíjat egy összegben kiszámlázza."
A számlán 46 000 Ft szerepelt!
Ez szánalmas! Eddig kb. 51.000Ft-ot húzott le családunktól az Invitel, egy olyan szolgáltatásért, amit családunk egyik tagja sem használt. És még további 46.000 Ft-ot szeretne kicsikarni egy halottól???
Ezek gúnyt űznek egy halálesetből!!!! A válság ennyire komolyan érinti őket, és csak így tudnak pénzhez jutni????
update 15:05 Az Invitel végül sztornózta a kötbért, de a halott ügyfél sosem használt internet+telefondíját nem adják vissza.
Az utolsó 100 komment: